دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۰ - Feb 19, 2007
دادستان كل كشور اعلام كرد:
تشديد برخورد پليس با جرائم باندي و سازمان يافته
گروه اجتماعي - دادستان كل كشور، گفت: در قانون نسبت به برخورد با جرائم سازمان ژيافته كه توسط باندهاي خاص اتفاق مي ژافتد، حساسيت بيشتري وجود دارد و در برخورد با آنها هيچگونه اغماضي اعمال نمي ژشود.
حجت ژ ژالاسلام قربان ژعلي دري ژنجف ژآبادي، دادستان كل كشور، در نخستين همايش ملي نقش نهادها و سازمان ژها در مبارزه با سرقت وسائل نقليه، گفت: اگر افرادي به انجام اعمال مجرمانه و تخلف عادت كرده باشند، نبايد با آنان با ملاحظه رفتار كرد و نبايد هيچگونه مرخصي يا عفوي در خصوص آنان اجرا شود.
وي افزود: كساني كه به طور مكرر براي جامعه مشكل ژآفريني مي ژكنند، بايد با جديت و توجه بيشتري به جرائم آنان رسيدگي كرد و تنها در صورت داشتن قاطعيت در برخورد با چنين افرادي به نتيجه خواهيم رسيد.
به گفته دادستان كل كشور، در صورت لزوم شعب تخصصي در بحث سرقت خودرو راه ژاندازي شده و قضات نيز به صورت تخصصي به كارگيري خواهند شد.
سرقت روزانه 40 خودرو در كشور
فرمانده نيروي انتظامي نيز در اين همايش گفت: به طور متوسط روزانه 40 خودرو در كشور سرقت مي ژشود كه پليس حدود 90 درصد خودروهاي سرقتي را كشف و شناسايي مي ژكند.
سردار اسماعيل احمدي ژمقدم، گفت: نيمي از جرائم خرد در كشور به وسايل نقليه مربوط مي ژشود و اگر سرقت وسايل نقليه را كنترل كنيم، ميزان جرائم خرد در كشور حدود 20 درصد كاهش مي ژيابد.
وي خاطرنشان كرد: موتورسيكلت ژهاي بدون سند، قطعاً سرقتي هستند و در بحث صدور كارت هوشمند سوخت، تنها 30 درصد صاحبان موتورسيكلت به مراكز تعيين شده مراجعه كرده ژاند.
مردم از وقوع حوادث تروريستي در نوروز نگران نباشند
نيروي انتظامي در ايام نوروز تمام توان خود را جهت حفظ آرامش هموطنان بسيج خواهد كرد.
فرمانده ناجا در حاشيه اين همايش در پاسخ به اين سؤال كه حادثه اخير مقارن با روزهاي آخر سال رخ داده است، نيروي انتظامي چه تمهيداتي براي آرام نگه داشتن كشور در ايام نوروز دارد؟ اطمينان خاطر داد: ما شواهدي در دست نداريم كه اقدامات تروريستي در كشور فراگير باشد. اتفاقات اخير كوچك بوده و تنها تلاش براي بزرگنمايي آن وجود داشت.
سردار اسماعيل احمدي مقدم تأكيد كرد: سال گذشته گروهك هاي مسلح زيادي را داشتيم كه فعاليت هاي خطرناكي را آزادانه انجام مي دادند اما با اعمال حاكميت ناجا و دستگاه هاي ذيربط، امسال شاهد پنهان شدن اين گروهك ها و فعاليت كمتر آنان هستيم.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: در حوادث سيستان نيز بايد به دنبال دست هاي بيگانه بود. وي تاكيد كرد: امروز سيستان و بلوچستان ديگر در شاخص جرايم كشوري رتبه اول را ندارد و اين به معني آن است كه وضعيت جرم در اين منطقه بحراني نيست.
فرمانده ناجا با اشاره به تدوين دستورالعمل هاي خاص جهت تجهيز تمامي شهرهاي كشور به تجهيزات انتظامي و امنيتي، خاطرنشان كرد: با وقوع اين حادثه دستورالعمل هايي تدوين و مقرر شد شهرهاي مختلف به تجهيزات امنيتي و انتظامي مجهز شده و نيروها نيز آموزش هاي لازم را ببينند.

بنگاه هاي املا ك و خودرو از فردا ساماندهي مي شوند
014577.jpg
گروه اجتماعي مديركل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاك از اجراي طرح ساماندهي بنگاه هاي املاك و خودرو از فردا اول اسفند در استان تهران خبر داد.
محمد علي يادگاري با بيان اينكه تاكنون در نگارش قراردادها، مسائل حقوقي رعايت نشده است، افزود: با توجه به وظيفه قانوني سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در صدور پروانه اشتغال براي مشاوران املاك، از ابتداي اسفند 85 صلا حيت مشاوران املاك و خودرو بايد در هيأت هاي مركزي و استاني اين سازمان بررسي و تاييد شود.
وي زمان بررسي صلا حيت مشاوران املاك و خودرو و متقاضيان اشتغال در اين حرفه را 15 روز اعلا م و اضافه كرد: براي اجراي سياست تمركززدايي در بررسي صلا حيت ها، افزون بر هيأت مركزي در تهران، در استان هاي ديگر كشور نيز هيأت هاي استاني تشكيل شده است و به اعتراض رد صلا حيت شدگان رسيدگي مي شود.
يادگاري با اشاره به روند نامناسب صدور پروانه اشتغال در گذشته افزود: بر اساس قانون نظام امور صنفي، تاكنون ملاك صدور پروانه كسب بنگاه ها براي افراد، توانايي خواندن و نوشتن بود، اما بر اساس دستورالعمل جديد، افزون بر بررسي تخصص و پيشينه كاري، تحصيلات مشاوران  نيز بايد با اين شغل مرتبط باشد.
وي همچنين درباره چگونگي بررسي صلا حيت بنگاه داراني كه تمديد پروانه خود را درخواست مي كنند گفت: با توجه به سابقه اشتغال مشاوران املاك و خودرو، اگر توانايي فني آنان تاييد نشود، به استخدام كارشناسان حقوقي ملزم مي شوند.
وي با تاكيد بر ممنوع بودن استفاده از برگه هاي قديمي قرارداد در بنگاه هاي املاك گفت: بر اساس بخشنامه جديد، تنظيم هر نوع قرارداد در دفترخانه هاي اسناد رسمي بايد براساس قراردادهاي تنظيمي بنگاه ها در برگه هاي جديد باشد.

در 9 ماهه امسال
۳۰ هزار نفر نام خود را تغيير دادند
ايلنا :مديركل امور سجلي و پژوهشي ثبت احوال گفت: در نه ماهه امسال، بيش از 30 هزار تقاضاي تغييرنام در ثبت احوال يا دادگاه ژها مورد رسيدگي قرار گرفته است.
محسن اسماعيلي، مديركل امور سجلي و پژوهشي ثبت احوال گفت: در نه ماهه سال جاري، 7 هزار و 999 تغيير نام از طريق دادگاه ژها و 22 هزار و 652 تغيير نام از طريق سازمان ژهاي ثبت احوال صورت گرفته است.
وي افزود: تغيير نام ژهاي بد معني و غير متعارف و نام ژهايي كه با جنسيت افراد مطابقت ندارد، بدون مراجعه به دادگاه ژها، از طريق ثبت احوال انجام مي ژشود.
وي خاطر نشان كرد: تغيير نام ژهاي متعارف و متناسب، بر عهده دادگاه ژها است تا با بررسي و تائيد نسبت به تغيير اين نام ژها اقدام  ژشود.
مديركل امور سجلي و پژوهشي ثبت احوال، با اشاره به افزايش تغيير نام در سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، يادآور شد: متقاضيان تغيير نام با مراجعه به ثبت احوال يا دادگاه ژها، مي ژتوانند نسبت به تغييرنام شناسنامه ژهاي خود اقدام كنند.

تنديس شهدا در ميادين كشور نصب مي شود
014574.jpg
گروه اجتماعي- مديركل گلزارها و يادمان ژهاي بنياد شهيد و امور ايثارگران، گفت: براساس تفاهم ژنامه منعقده بين بنياد شهيد و وزارت كشور، معابر و ميادين كشور به تنديس، تصاوير و نام شهدا مزين مي ژشود.
محمدرضا گروسي، مديركل گلزارها و يادمان ژهاي بنياد شهيد و امور ايثارگران، در جمع خبرنگاران، افزود: تفاهم ژنامه مذكور حدود يك ماه است كه منعقد و براي اجرا به تمام استان ژها ابلاغ شده است. وي تصريح كرد: نام ژگذاري و نصب تصاوير و يا تنديس شهدا در معابر و ميادين عمومي كاري بوده كه در گذشته نيز انجام مي شده، ولي خيلي پررنگ مطرح نبوده است. گروسي افزود: همچنين از سال جاري وزارتخانه ژها مي ژتوانند از محل اعتبارات خود براي ساماندهي گلزار شهدا با بنياد شهيد همكاري كنند. وي اعلام كرد: تاكنون براي ساماندهي گلزار شهدا، وزارت نفت، نيرو، سازمان اوقاف و امور خيريه همكاري ژهايي انجام داده ژاند. مديركل گلزارها و يادمان ژهاي بنياد شهيد و امور ايثارگران افزود: 220 هزار مزار شهيد در سراسر كشور وجود دارد كه 48 هزار و 765 مزار تاكنون در 865 گلزار ساماندهي شده ژاند. وي خاطرنشان كرد: تا پايان سال جاري، كف ژسازي و تغيير سنگ مزار شهدا و ايجاد نمادهاي ايثار و شهادت به پايان خواهد رسيد.
مديركل گلزارها و يادمان ژهاي بنياد شهيد و امور ايثارگران هزينه ساماندهي هر يك از مزار شهدا را بين 800 هزار تا 5/1 ميليون تومان عنوان كرد و افزود: اعتبار ساماندهي سال 85 نسبت به سال گذشته صد درصد رشد داشته است.

با حذف يك بند از لايحه بودجه توسط كميسيون تلفيق
انتقال خدمات حمايتي بهزيستي به كميته امداد منتفي شد
گروه اجتماعي- با حذف بند ش تبصره 14 لايحه بودجه سال آينده خدمات حمايتي سازمان بهزيستي به كميته امداد امام خميني(ره) منتقل نمي شود.
به گفته مهدي مفتح مخبر كميسيون تلفيق بودجه،اين كميسيون با غير بودجه اي خواندن اين بند آن را از دستور كار بررسي لايحه بودجه كنار گذاشت.
با اين تصميم، كميسيون تلفيق حذف خدمات حمايتي از سازمان بهزيستي و واگذاري كامل آن به كميته امداد را منتفي كرد.
در اين بند آمده است كه به منظور بهبود خدمات به محرومين و اقشار آسيب پذير و ساماندهي تمركز خدمات قابل ارائه به آنان خدمات حمايتي به محرومين و اقشار نيازمند توسط كميته امداد امام خميني(ره) و خدمات پيشگيري و توانبخشي توسط سازمان بهزيستي انجام مي شود.
بر اساس آنچه در لايحه پيشنهادي بودجه از سوي دولت به مجلس شوراي اسلامي ارائه شده است، آيين نامه اجرايي اين بند ظرف مدت يك ماه از زمان تصويب اين قانون بنا به پيشنهاد مشترك وزارت رفاه و تأمين اجتماعي و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد. اما اين بند با توجه به غير بودجه اي بودن حذف شد.
پيش از اين خبر تصويب يا عدم تصويب بند ش تبصره 14 بودجه سال آينده بارها توسط نمايندگان كميسيون اجتماعي عنوان شده بود. تا آنجا كه 17 بهمن و در پي اظهار نظر شتابزده يكي از اعضاي كميسيون اجتماعي، خبر تصويب اين بند از لايحه بودجه روي خروجي يكي از خبرگزاري هاي رسمي كشور قرارگرفت.
محمد عباسپور پس از اينكه خبر تصويب بند ش را به خبرگزاري ايسنا داد با گذشت زماني كمتر از يك ساعت شخصاً آن را تكذيب كرده و تصويب اين بند را منوط به بررسي اعضاي كميسيون اجتماعي دانست.
عباسپور در تكذيبيه گفته هايش توضيح داد كه پيشنهاد حذف خدمات حمايتي از سازمان بهزيستي و واگذاري كامل اين خدمات به كميته امداد امام خميني(ره) به پيشنهاد وزارت رفاه و تأمين اجتماعي است كه در لايحه بودجه سال آينده گنجانده شده است.

با مردم
كار بيشتر، امتيازات كمتر
@ از كارمندان پيماني شركت ارتباطات سيار هستم. در سال جاري نزديك به يك ميليون مشترك به شمار مشتركين تلفن همراه در تهران افزوده شد و به همين نسبت حجم كار ادارات مشتركين نيز افزايش يافته است اما به جاي توجه بيشتر به كاركنان، هر ماه از اضافه كاري ها كاسته مي شود. شركت هاي پيمانكاري بايد در راستاي حفظ منافع ملي و تأمين رضايت مردم، به حقوق حقه كاركنان اين شركت ها نيز توجه داشته باشند و به اين پيمان ها به صورت تجارت و سودآوري صرف، نگاه نكنند.
جمعي از كاركنان از تهران
درخواست هزينه  با داشتن بيمه تكميلي
بازنشسته  اي هستم كه با داشتن بيمه خدمات درماني، بيمه تكميلي نيز دارم. حال كه نياز به جراحي چشم پيدا كرده ام، طبق ضوابط بيمارستانها هزينه اي نيز بايد خودم پرداخت كنم. در صورتي كه با دو بيمه كامل كه دارم نبايد مبلغي پرداخت نمايم. در اين صورت بيمه درماني تكميلي چه مفهومي خواهد داشت؟!
حسن مخدومي
جنگل هاي هرا
جنگل هاي كم نظير هرا در جنوب كشور ما، از جاذبه هاي مهم طبيعت و صنعت گردشگري محسوب مي شود و نبايد بدون ملاحظات زيست محيطي بر اثر برخي فعاليت هاي صنعتي دستخوش تغييرات زيانبار گردد. سازمان حفاظت محيط زيست بايد در اين موارد اقدامات قانوني را انجام دهد و مانع تخريب اين جنگل ها شود.
اياز كريمي- شيراز
تأخير در اعلام نمرات
@ دانشگاه پيام نور نمرات دانشجويان كارشناسي ارشد را با تأخير زياد اعلام مي كند. اين تأخير مخصوصاً در امتحانات خرداد ماه به بيش از 2 ماه هم مي رسد.
شريف- تهران
مرخصي زايمان
@ مقررات مربوط به مرخصي 6 ماهه زايمان براي بانوان شاغل هنوز به بعضي از وزارتخانه ها از جمله وزارت آموزش و پرورش ابلاغ نشده است.
ف. موسوي- تهران
خريد خدمت سربازي
اعلام شده بود، مشمولان خارج از كشور مي توانند، خدمت سربازي خود را خريداري كنند، اما نمايندگي ها و كنسولگري هاي خارج از كشور، از جمله كنسولگري  جمهوري اسلامي ايران در دوبي، در اين خصوص مي گويند كه بخشنامه يا دستورالعملي دريافت نكرده اند.
صادقيان- كرج

پاسخ مسئولان
طرح آزمايشي است
احتراماً، با عنايت به مطلب مندرج در ستون با مردم روزنامه همشهري مورخ 11/10/85 تحت عنوان بلوك هاي مزاحم به اطلاع مي رساند: نظر به استعلام به عمل آمده استقرار اين بلوك ها بنا به پيشنهاد پليس راهور منطقه 3 به منظور روان نمودن ترافيك و جلوگيري از گردش هاي متعدد در تقاطع ها اجرا گرديده كه اين طرح در مرحله آزمايش است. پس از بررسي اقدام مقتضي معمول مي گردد.
روابط عمومي شهرداري منطقه 3 تهران
در دست اقدام است
احتراماً، با عنايت به مطلب مندرج در 3 دي ماه جاري ستون با مردم تحت عنوان ميدان استخر و مشكل عابران پياده به اطلاع مي رساند؛ براساس گزارش حوزه معاونت فني و عمراني منطقه، عمليات احداث پل پروين توسط سازمان مهندسي و عمران شهر تهران در دست اقدام است، لذا طي نامه شماره 13149 مورخ 12/10/85 جهت رفع مشكل مكاتبه لازم با سازمان فوق صورت گرفته است.
روابط عمومي شهرداري منطقه 4 تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |