اساطيري تروريسم
نوشته اسرائيل سياست بنيانگذار كتاباسطورههاي به نگاهي
روژهگارودي
و سخن ، گويه اسطوره اسطوره ، از تعريفيويژه بنياد بر:گشايي جستار
يك ناخودآگاهانه آرمانهاي و آرزوها خواستها ، پايه بر كه است كلامي
واقع در.گرفته شكل آن روان و روح تاريخي گسترش راستاي در ملت
در نه كه است ، انساني گروهي ي(روياها) خوابديدهها نمودگاه اسطوره
در و ساده نمايش در برآمدهكه شناختي هستي پرسمانهاي چرايي جستجوي
اسطورهبردار بنياد اين بر آنميكوشد ، چگونگي از متضاد عينحال
همنشيني از درزنجيرهاي ميتوان كه است مفهومهايناهمگوني و مينوها
و ساختار به ويژه متناسطورهاي يك اسطورهاي هاي(mythem)تكواحد
سياستزده و سياسي چگونه اسطوره يك ولي.يافت دست مفاهيم آن كاركرد
پاسخ است؟ معنايي چه بردار !سياسي تركيباسطورههاي اصولا و ميگردد؟
برخيزد ، درونياش رازآميزي و سكون از اسطورهاي كه هنگامي كه آن نخست
نهاد برابر حقيقت ودر آفتميگردد بدل خود بهضد زمان آن
وخردورزانه (Logical) منطقي يافتنراهكارهاي اسطوره ، (آنتيتز)
با سروكارش و رادارد خودش ويژه منطق كهاسطوره چرا است آن در
زدودگي اسطوره و اسطوره پاشيدن هم از و شكست و ;است روانناخودآگاه
عنصرهاي ميان ناهمگوني و تضاد برآيند امروزين جهان(demythologized)
بر خودآگاه چيرگي فرجام به و انساني ناخودآگاهانه و خودآگاه
.است ملت هر ويژه تاريخ راستاي در ناخودآگاه
است روايتي اسطوره ، هستند؟ ساختاري چه سياسيبيانگر اسطورههاي اما
هيچ كه پهلوانان و دلير مردمان خدايان ، سرگذشت از عاطفي و فراتاريخي
است رويكردي سياست ، نميكند دنبال اصولا و برنميتابد را مقصدي و هدف
هدفهاي تحقق راستاي در خردورزانه و عقلاني ،(ايدئولوژيكي) باورگاني
و زماني برشي در ويژه طبقهاي شده تعيين پيش از اجتماعي -اقتصادي
و همبسته (سياسي اسطورههاي) اصطلاح اين كه ميبينيم پستاريخمند
يكسان مقوله يك در كه بشري وجودي ايستار و پايگاه دو از است تركيبي
.است بسيار باره اين در سخن و.يكديگرند متناقض زيرا نميگنجد ،
حال ، عين ودر بيهوده و نافرجام ازكوششها يكي كنوني ، روزگار در
اسطورههاي و تورات از سياسيويژهاي درخوانش وويرانساز وحشتناك
و آوارگي به كه گرفته شكل صهيونيست سياستمداران دست به يهودي
مسئله ، اين برابر دراست انجاميده فلسطين ستمديده ملت بيخانماني
كتاب آن ، آخرين جمله از پذيرفته ، انجام بيشماري واكنشهاي هماره
.است روژهگارودي نوشته اسرائيل سياست بنيانگذار سياسي اسطورههاي
تورات از سندجويي با فرانسوي ، نويسندهمسلمان و انديشمند گارودي روژه
را يهودي اسطورههاي شدن ضداسطوره و همزمان سياسي واقعيتهاي و
ضامن اسطوره كه ميشود يادآور بدرستي را شايان نكته اين و مينماياند
انديشههاي جامه كه شرطي به است ملت يك شكوفايي و دوام پيوستگي ،
جهاني كه نپوشيده خود به خردباورانه و خودآگاهانه چراييهاي سياسي ،
.برميآشوبد را
و كتابتورات به استناد با ميآيد ، نويسنده پي از كه جستاري در
شده ياد كتاب از گرفتن ياري با و امروزين جهان بر ناظر واقعيتهاي
را صهيونيستها دروغين و نادرست ادعاهاي بيهودگي و پوچي گارودي ، روژه
.مينماييم جلب مطلب اين به را ارجمند خوانندگان توجه.مينماياند
معارف سرويس
سليماني مرضيه:نوشته
هموارهدستمايهاي كه را هيتلر مسئلهيهوديكشي كتاب اين در گارودي
در امريكا مقابلجنايتهاي در بوده ، نماييصهيونيزم مظلوم براي
در اين ميانگارد ، هيچ..و قضيههيروشيما و بومي موردسرخپوستان
دولت سران هدايت و حمايت با نيز كشي يهودي داستان همين كه است حالي
بود اين كار اين از منظور ميگرفت ، انجام نازيسم با توافق و صهيونيزم
و كشور يك تشكيل براي شده برنامهريزي پيش از و گسترده طرح يك طبق كه
كرده مهاجرت فلسطين به جهان سراسر از يهودياني تنها اسرائيلي ، دولت
بقيه قبلي ، توافقات با و باشند كارآمد و مفيد كه شوند رانده يا
خودسران بدست گاهي حتي و - فجيعي نحو به ناكارآمد و ناتوان يهوديان
كار اردوگاههاي به بيگانه كشورهاي در يا و شده كشته - اسرائيلي
.ميشوند فرستاده اجباري
تدابيري پس بود ، لازم البتهمقدماتي اسرائيلي ، دولت يك تاسيس براي
:شد انديشيده
تاريخي كتابهاي بخصوص و (تورات)يهوديان مقدس كتاب به مراجعه -الف
صهيونيستي و قشري تفسير و (شاهان و شموئيل يوشع ، كتابهاي مشخصا)
.ازآن
نازي رژيم توسط يهوديان وانهدام جهاني دوم جنگ تاريخ به بازگشت -ب
ناسيوناليسم آنحركتهاي از قبل كه چرا اسطوره به آن مبدلساختن و
موج و گرفته شدت آلمانيها بخصوص و بيناروپائيان در افراطي
.بود گسترش به رو كشورها آن در يهوديستيزي
مالكيت و خلافت ، خداوند(1)هفتم باب از آيه 12 پيدايش سفر در
وعده اين در.دادهاست وعده بزرگ نياي يعني بهابراهيم را سرزميني
با خداوند روز آن در:است شده ذكر برزمين مالكيت اين دقيق مكان حتي
يعني عظيم نهر به تا مصر نهر از را زمين اين گفت و بست عهد ابراهيم
(2).بخشيدهام تو نسل به فرات نهر
خاطرهها داستانها ، اشعار ، توراتتمامي راويان كه ميدهد نشان تاريخ
مرزبندي يك در و مكتوب و محتوم تاريخ يك همانند را شفاهي سنتهاي و
.كردهاند ارائه مقدس كتب خوانندگان به معين مكاني و زماني
و خلافت وعده كه باشند كرده فراموش شايد متون اين مفسر صهيونيستهاي
متمادي ساليان طول در و همواره كه بود شده داده قومي به زمين مالكيت
اين و نداشتند زندگي براي ثابتي ماواي و مكان و بودند دوش به خانه
سكونت براي خدا بيانتهاي زمين در جايي كه بود آنان ديرين آرزوي
بايد را نكته اين همچنين.شود عطا آنان به يا و برگزينند دائمي
-ييلاق صورت به روزگار آن در كه بينالنهرين مردمان بيشتر كه شد متذكر
دريافت خود ازاله دست اين از وعدههايي ميگذراندند ، را زندگي قشلاق
(3).كردهاند
تورات ، در آن تحقق و اينوعده اگر حتي بگذريم كه موضوع اين از
ميشود مطرح سئوال اين آنصورت در بگيرد ، بخود تاريخي و واقعي صورتي
قلمرو يك در اسكان او ذريت به و ابراهيم به خداوند وعده آيا كه
چنين كسب براي آيا و منطقه اين سياسي و نظامي فتح يا بود محدود
گذرانده تيغ دم از يهوديان غير از زيادي تعداد ميبايست امتيازي
ميشدند؟
و خود خودي به زمين قطعه مسلمااين يافت؟ قدسيت چگونه سرزمين اين
زمينهاي از همانندبسياري بود زميني كه چرا نبود ، فينفسهمقدس
معمولي قطعهزمين يك ميشد باعث كه بود چهامتيازي دنيا ، ديگر
و مكان اين در مردم و خدا ميان پيمان انعقاد شود؟ اقدس ارض به تبديل
را آن كه بود اينجا در يهوه ، از نخستين يهوديان چراي و چون بي اطاعت
تورات بخش اين از كه تاويلي بگوئيم بهتر يا تفسير اما بخشيد ، قداست
اين و گرفته بخود كمرنگتري نقش خداوند بتدريج كه شد باعث گرديد
هيچ از آن به رسيدن براي كه گردد بتي به مبدل رفته رفته سرزمين
كه بود هدفي تنها اسرائيل دولت تشكيل.كرد فروگذار نبايد كاري
.ميانديشيدند آن به يهوديان از آندسته
بين در صهيونيستي توتاليتاريسم تشديد باعث كه ديگري عامل
تنها كه است برآن يهود.بود برگزيده اسطورهقوم گرديد ، سراناسرائيل
تعلق او به خدا خاص توجهات (4).خداست برگزيده و توجه مورد قوم
بوده ، كار آن در خدا حتماخواست بزند كه عملي هر به دست و گرفته
اصولا و بوده پرست يگانه قوم نخستين -خود زعم به - يهود پس
خود جاي سه در لااقل حاليكه در.است شده آغاز تورات با يكتاپرستي
(5).ايننظريهردشدهاست مقدس كتاب
قدم به قدم كه قومي پاكسازيهاي توجيه براي صهيونيزم سران اما
يوشع.ميشوند يوشع بهكتاب متوسل (6)ميگرفت انجام وشديدتر بيشتر
ميسوزاند ، درآتش را آن ميرسيد كه شهري هر به فتحكنعان ، هنگام به
(7).ميگرفت اسيري به را زنان ميكشتو را پسران و مردان
سياست همين از نيز بارخگلداشتاين و دايان موشه بگين ، مناخيم آيا
حقيقت -مطرحشده1 نكته دو اينجا در نميكردند؟ قلعوقمعپيروي
يكتقليد -گشته20 واقع ترديد مورد كتابيوشع گزارههاي تاريخي
سياستي ، چنين گرفتن پيش در براي وترغيب يوشع قلعوقمعهاي از قشري
.داشت خواهد پي در است ، تورات نظر مطمع آنچه از غير پيامدهايي
.ميرسد آپارتايد يك به رفتهرفته صهيونيزم قمعها ، و قلع اين پي در
خون آميزش از وممانعت يهودي پاك خون حفظ نژادي ، سياستتبعيض
است يهودياي راستين ، يهودي يك.يهوديان غير ناپاك خون با يهودي
مقدس اسرائيل كه است ترتيب بدين نميكند ، ازدواج يهودي غير با كههرگز
و جمعي كشتار وسايل با بايد امر ، اين به بخشيدن سرعت براي.شد خواهد
اعمال فلسطيني اعراب بخصوص و يهوديان غير بر كه سنگيني فشارهاي
شامل فقط و فقط فلسطين ساكنان تا راند موعود ارض از را آنها ميشد ،
را يهودياني گوناگون ترفندهاي با ميبايست همچنين.شوند خالص يهوديان
مركزي دولت يك بايد كشاند ، فلسطين به ساكنند دنيا ديگر نقاط در كه
.كرد فلسطين به مهاجرت به وادار را يهوديان و داد تشكيل
و بگين مناخيم) اسرائيل اولدولت درجه رهبران هدف اين تحقق براي
سويي از:كشيدند وحشتناكي نقشه نازي حزب اتفاق به (شامير اسحاق
سوي از و (8)بودند ستيزي يهود مشغول مداوم و مستمر بطور نازيها
رهبران پس بودند ، اسرائيل به يهوديان بازگشت خواهان صهيونيستها ديگر
به را آلماني يهوديان نازيها شدند ، متحد صهيونيست سران با هيتلري
از را آلمان از خارج يهوديان صهيونيستها و كردند منتقل فلسطين
اين تحقق راستاي در آيا.كردند منصرف آلماني ضد تحريم به فراخوان
فقط يا بود نظر مورد نازيها دست از يهوديان جان نجات صهونيستها ، هدف
نظر تئودورهرتسل بود؟ شده گرفته نظر در قدرتمند دولت يك تاسيس فقط و
بين در اسرائيلي سران هدف ، اين به رسيدن براي.ميكند تائيد را دوم
تصور به يهوديان تا ميكردند بمبگذاري اسرائيل از خارج يهودي جماعات
آنجا از كرده آغاز را ستيزي يهود عمليات متبوع ، كشورهاي دولت اينكه
آن فقط كه داد پيشنهاد هيتلر به شمير اسحق (9).مهاجرتشوند به مجبور
سرنوشت و كند مهاجرت به مجبور بودند متخصص كه را يهودياني از دسته
دوم جنگ پايان از پس توافق اين البته.بود نامعلوم يهوديان بقيه
.گذاشت سرپوش توافق براين صهيونيزم و گرفت بخود متفاوت صورتي
و شده صهيونيزم مظلومنمايي و اسطورهپردازي باعث كه مواردي ديگر از
ميليون مرگ 6 اسطوره ميگردد ، محسوب ملتها تاريخ در بزرگ دستكاري يك
.شدهاند قمع و قلع جنگ طول در ميشد گفته كه است يهودي
و شد داده نورنبرگ دردادگاه كه شهادتهايي و متقن مدارك و متون برطبق
-اصطلاح به -اين قتلعام مكانهاي از كارشناسان توسط كه بررسيهايي نير
و شده اعلام مردود اسطوره اين صحت گرفته ، صورت آنجا در ميليون 6
.يافت تقليل به 1ميليون ميليون از 6 كشتهشدگان تعداد
شد؟ بينالمللي جامعه و ملل سازمان وارد اسرائيل دولت چگونه اما
روز در داشتند ، وجود درامريكا بخصوص و فرانسه در كه فشاري گروههاي
شرط اماسه كردند ، تحميل ملل سازمان بر را مه 1949اسرائيل 11
به -نزند 2 دست اورشليم بهوضعيت اسرائيل -بود10 لازم كار اين براي
تعيين مرزهاي -بازگردند 3 خود سرزمين به كه دهد اجازه فلسطين اعراب
از ديگر يكي گوريون بن اما ;شمارد محترم را تقسيم تصميمگيري در شده
كه است برآن اسرائيل دولت:گفت چنين مورد اين در اسرائيل سران
.است بيمورد و پوچ..متحد ملل قطعنامه
-امريكايي كميته امريكايعني در اسرائيل نفع به فشار گروه تشكيل
در 1946 ترومن ضمني موافقت با (A.I.P.AC)عمومي امور اسرائيلي
طرفداريهاي كندي ، اف حمايتهايجان با و شد شروع انتخاباتي دلايل به
به نيكسون تسليحاتي كمكهاي روزه 1967 ، جنگ 6 از جانسون ليندن
موشكهاي كنترل و كارتر توسط يهوديان مذهبي آداب انجام اسرائيل ،
اسرائيل فراز بر ميشوند متعهد كه -بگين زمان در -ريگان توسط سعودي
مه در 14 كه بود ترتيب بدين و يافت ادامه امروز به تا نكنند ، پرواز
فلسطين ، در يهود دولت:كرد استقلال اعلام تلآويو در گوريون بن 1948
.شد خواهد خوانده اسرائيل
اتهام به گارودي محاكمهروژه فرانسه ، در فشار گروه بارز نمونه و
گارودي خود گفته به.ميباشد (نويسنده خرج به)كتاب همين نشر و چاپ
.ميخوانند راتروريسم مقاومت و نظم رابرقراري سركوب آنجا در
در صهيونيستها جانب رااز فشاري گروه چنين فوقالعاده نفوذ و وجود
ژاكشيراك سپس و كرد مطرح در 1969 دوگل همهژنرال از قبل فرانسه
هر درنمود آن به اشاراتي تلويحا ژوئيه 1995 يكشنبه 16 روز در
آلماني ، امريكايي ، بايگانيهاي در موجود مدارك و منابع بررسي صورت
از صهيونيستها كه ميدهد نشان بخوبي فرانسوي و روسي صهيونيستي ،
اين تمامي بر زيركانه ترفندهاي با فلسطين به ورود و شكلگيري ابتداي
كه جا هر و يافتند فوقالعاده نفوذي فرانسه و امريكا بخصوص و كشورها
.كردند عقبنشيني خود پيمانهاي و مواضع از بود لازم
-15 ، 35/11-16 ، 28/13-پيدايش 13/14 سفر در همچنين موضوع اين -1
آيه 4 باب 17 نيز و آيه 18 باب 15 پيدايش سفر -است20 شده ذكر 12
شماره 1 پاورقي ص 32 اسرائيل ، سياست بنيانگذار اسطورههاي -3
من پسر اسرائيل:ميگويد چنين خداوند.آيه 22 باب 4 خروج سفر -4
است من نخستزاده و
پادشاهان دوم كتاب و نبي شموئيل اول كتاب خروج ، سفر -5
بگين مناخيم روز آن در كه است آوريل 1948 نهم روز آن بارز نمونه -6
كرد قتلعام را ديرياسين قريه ساكنان نفر خود ، 254 لشكريان با
بود هيتلر ستيزي يهود پايهگذار -آيه 832 اول باب يوشع ، كتاب -7
پاكيخون:معروفش تز با
گرفت صورت عراق در عملياتي چنين نمونه -9
|