براي دعا
;ميشود انجام امروز
توسط خاص بيماران سلامتي
سراسر
مدارس در دانشآموزان
كشور
...ميترسم امتحان از
نيروي تامين و آموزش مديركل
و آموزش وزارت انساني
دبير آموزگار ، واژههاي
:پرورش
آموزش وزارت مجموعه مدرسدر و
ميشود حذف پرورش
و
داد رخ خوشرو سخنراني هنگام
گردهمايي در درگيري
وين در بينالملليايران
در خورشيدي ساختمان اولين
شد ساخته ايران
(ع)صادق امام آموزشي مجتمع
تجليل نمونه معلمان از يزد
كرد
مقام خط دست به مزين قرآن
دانشگاه به رهبري معظم
شد اهداء هرمزگان
در ضدحساسيت واكسن ساخت
اتريش
هدف
:پرورش و آموزش وزير
و تقويت پرورش و آموزش وزارت
دولتي
مدرسههاي كيفي ارتقاي
است
براي دعا
;ميشود انجام امروز
توسط خاص بيماران سلامتي
سراسر
مدارس در دانشآموزان
كشور
كشور ، سراسر مدارس دانشآموزان امروز ، :فرهنگي علمي سرويس
سلامتي براي مدارس ، از يك هر بهكار آغاز مراسم در
.ميدارند بر دعا به دست خاص بيماران
در هماهنگ بهطور كه برنامه اين ما ، خبرنگار گزارش به
و خاص بيماريهاي امور بنياد ميشود ، توسط اجرا كشور مدارس
هيجدهم در.است شده ساماندهي پرورش و آموزش وزارت
امور بنياد تاسيس سالروز كه سال هر ماه ارديبهشت
بر علاوه كشور ، فرهنگيان و دانشآموزان است ، خاص بيماريهاي
گسترش براي را خود كمكهاي بيماران ، سلامتي براي دعا قرائت
اهدا بنياد اين به و جمعآوري خاص بيماريهاي درماني مراكز
.ميكنند
بيمار هموفيلي ، 20000 بيمار حدود 6000 حاضر حال در
شده كليه پيوند بيمار و 9000 دياليزي بيماري تالاسمي ، 7000
وجود كشور در ديابتي و سرطاني بيمار توجهي قابل تعداد و
اين از تعدادي كافي درماني مراكز وجود عدم بهدليل كه دارد
همچنين.نيستند برخوردار مطلوبي درماني وضعيت از بيماران
درماني مركز دياليز ، 90 مركز حدود 175 كشور در اكنون
تعداد كه دارد وجود ديابت مركز و 40 هموفيلي و تالاسمي
به مردمي اهدايي كمكهاي با مراكز ، اين از توجهي قابل
شده راهاندازي و تكميل تجهيز ، خاص بيماريهاي امور بنياد
قابل) شعبهاسكان ايران ملي بانك حساب 3434 شماره.است
.است مردمي كمكهاي دريافت آماده (شعب كليه در پرداخت
شرح اين به مدارس آغازين مراسم در دانشآموزان دعاي متن
:است
من ، خداي
من ، مهربان خداي
ما تن و جان بر سلامت و هدايت جامه كه سپاس را تو
پوشاندهاي ،
برترين را عافيت و ايمني كه امينت پيامبر بر درود و
.شناختهاست الهي نعمتهاي
انسانهاي ياور و بيپناهان پناه كه اي !من خالق اي
از كه دردمنداني همه به ميخواهيم ، تو از نيازمندي
عافيت و شفا طعم ميبرند ، رنج دشوار و مزمن بيماريهاي
خود روشن و پراميد زندگي بيپايانت ، رحمت سايه در بچشانيتا
.كنند سپري تو طاعت در را
!بخشنده و كريم خداي اي
كمك در كوچك ، هرچند گامي كه آندهي توفيق ميخواهم ، تو از
به اميد چشم كه بيماري خواهران و برادران و همنوعانم به
...بردارم دوختهاند ، ما تلاش و الهي عنايت
و سالم جامعهاي ساختن براي همت كمر كه خيرخواهاني با و
.همراهيكنم بستهاند ، بانشاط
!من خوب خداي
از كه باشد كن ، آشنا من كام با خلق ، به خدمت شيرين طعم
زانوي كبريائيات ، عرش برابر كهدر روزي براي رهگذر ، اين
.كنم فراهم توشهاي ميزنم ، خشوع
.(صلوات) مهربان ، خالق اي آمين
...ميترسم امتحان از
ديدگاه هفت موضوع ، يك
است ، شده تبديل هدف يك به امتحان ايران ، آموزشي نظام در
درس هم معلم و بدهد امتحان تا ميخواند دانشآموزدرس يعني
شوند امتحانموفق در دانشآموزان تا ميدهد
دانشآموزان امتحانات ، فصل رسيدن فرا با ساله همه ;اشاره
ميان در اضطراب وجود با چند هرميشوند اضطراب دچار زيادي
كاملا ميگيرند قرار آزمون شرايط در كه هنگامي مختلف افراد
كهاضطراب دارند عقيده كارشناسان از بسياري ولي است ، طبيعي
كشورها ساير دانشآموزان از بيشتر ايراني فراگيران ميان در
ميان در غيرمتعارف اضطراب وجود دلايل درباره رو ازاين.است
از نفر هفت با آن ، كاهش وراههاي ايراني دانشآموزان
صورت روانشناسي ، گفتگوهايي و تربيت و تعليم امر متخصصان
.ميآيد پي در كه دادهايم ،
طباطبايي علامه دانشگاه استاد تبريزي مصطفي دكتر
كشور ، پرورش و آموزش نظام در امتحان شدن مطرح نحوه
امتحان چونميشود اضطراب باعث واقعا كه است گونهاي به
ميشود افراد شخصيت روي بر ارزشگذاري نوع يك واقع در
وشكست ناكامي احساس آن مهمترين كه دارد دنبال به وتبعاتي
منظور بلكه.نيست اين تربيت و تعليم فلسفه كه حالي در.است
در معلم مشخصشود كه است اين تربيت و تعليم در آزمون از
خود دريادگيري دانشآموز و بوده موفق حد چه تا خود تدريس
و معلم بدينترتيب.است كرده پيدا دست موفقيتهايي چه به
خود ميزانيادگيري و تدريس نحوه بررسي به دانشآموز
آن وجبران ترميم به اقدام آزمون ، از بعد و ميپردازند
آنها دريادگيري دانشآموز كه ميكنند درسي ماده از بخشهايي
.است بوده ناموفق
منظور و ندارد وجود ديدگاه اين حاضر حال در چون ولي ،
و است دانشآموزان شخصيت روي بر ارزشگذاري آزمون از
در دارد ، همراه به توبيخ امتحانها در موفقيت عدم
.ميشوند اضطراب دچار حق به دانشآموزان نتيجه
اضطراب ايجاد باعث نيز والدين و معلمان حاضر حال در
بسياري در نمونه عنوان بهميشوند دانشآموزان درميان
يا ديگر روز هفده كه ميخورد چشم به اعلاميهها اين ازمدارس
موارد اين همه.است مانده باقي امتحان به ديگر دهروز
در زيادي نقش والدين و معلمان رو اين از.اضطرابزاهستند
.دارند دانشآموزان ميان در ايجاداضطراب
تربيتي روانشناسي ارشد كارشناس اصلاني ، ابراهيم
چنين در معمول طور به.است نزديك امتحانات ايام
آمادگي منظور به خاصي تابهاي و تب دچار مدارس ايامي
اين با همزمان.ميشوند امتحانات برايبرگزاري
نيز دانشآموزان از بسياري در تغييراتمقدماتي ،
اين زمينههاي مطمئنا اگرچه.ميگيرد شدت اضطرابامتحان
فصل ولي يافته ، ادامه و آمده وجود به اضطرابدرگذشته
.ميافزايد دانشآموزان تنش و برهيجان امتحانات
را قضيه طرف يك امتحان ، اضطراب مساله در اگر
ديگر ، طرف در كه نماييم قبول بايد كنيم ، فرض دانشآموزان
امتحانات برگزاري و اجرا خصوص در آنها عملكرد و مدارس
ويژگيهاي آن ، ميزان و امتحان اضطراب بروز در.دارند قرار
را آن نبايد اما دارد ، جدي تاثير شخصيتيدانشآموزان
امتحان ، اضطراب ديگر سخن به.كرد تصور ذاتي يكپديده
ساير و معلمان و والدين از اعم -ما.است محصوليادگيري
امتحان از كه ميدهيم ياد دانشآموز به رفتارمان با-عوامل
البته.ميكنيم تشديد او در را ترس اين مرور وبه بترسد
براي اضطراب از مقداري وجود هميشه كه داشت درنظر بايد
كه كردهاند ثابت تحقيقات ولي است ، لازم انجامامور
ترس ما.ميشود فرد عملكرد كاهش موجب عملا اضطرابزياد ،
اما ميكنيم ، ايجاد دانشآموز در را امتحان از واضطراب
به مساله اين نهايت ، در و ميمانيم عاجز آن ميزان دركنترل
.ميشود تمام ضرردانشآموز
و آن آراستگي و تميزي و امتحاني ورقه تهيه در بيشتر دقت
ابتداي در خاص ايام و مناسبتها يادآوري مانند كارهايي حتي
و وحرارت نور نظر از امتحان محل شرايط به توجه ورقه ،
از واجتناب مراقبين براي مشخص مكانهاي تعيين..و بهداشت
يا يكديگر با ازصحبت مراقبين اجتناب بيمورد ، آمدهاي و رفت
پيشنهاد اضطراب كاهش براي كه است كارهايي از سيگار كشيدن
منظورايجاد به پايينتر پايههاي در ميشود توصيه حتي.ميشود
وشكلات شيريني از امتحاني جلسات طول در بيشتر ، آرامش
.شود استفاده
منطقه 3 معلم دخترانه دبيرستان معاون آزاد ، برهان شيرين
دانشآموزان اضطراب ميزان در را نقش مهمترين خانواده ،
فرارسيدن با نمونه عنوان بهدارند امتحان درهنگام
خانه محيط كردن آماده با ميتوانند والدين فصلامتحانات ،
يكي چونبكاهند فرزندشان اضطراب از خواندن برايدرس
به امتحانات هنگام در دانشآموزان اضطراب ازدليلهاي
از.برميگردد نظر مورد درس در آنها تسلط و ميزانآمادگي
هنگام نخوانده ، درس كه دانشآموزي است روطبيعي اين
با بايد خانوادهها دليل همين به.شود مضطرب امتحاندادن
و رفت كردن كم خواندن ، درس براي خانه محيط كردن آماده
خواندن درس نحوه بر كردن نظارت نهايت ودر خود آمدهاي
.بكاهند آنها ميزاناضطراب از فرزندشان
ملي كميسيون آموزش اداره مسئول جوادي ، جعفر محمد دكتر
يونسكو
قرار آزمايش موقعيت در كه كسي هر براي كلي طور به اضطراب
درمصاحبههاي كه افرادي نمونه عنوان به.دارد وجود ميگيرد ،
ولي.ميشوند اضطراب دچار ميكنند ، شركت استخدام از قبل
موقعامتحان ايراني دانشآموزان چرا كه نيست اين مساله
از چرابيشتر كه است مطرح پرسش اين بلكه دارند ، اضطراب
.ميشوند اضطراب دچار ديگر كشورهاي دانشآموزان
براي وسيلهاي آزمون زيادي كشورهاي در:گفت ميتوان پاسخ در
تا شود بررسي تا است دانشآموزان يادگيري ميزان كردن مشخص
ولي.كردهاند پيدا دست نظر مورد هدف به اندازه چه
دانشآموز يعني.است شده هدف يك امتحان خود ايران ، در
تا ميدهد درس هم معلم و بدهد امتحان تا ميخواند درس
و آموزش مسئولان علاوه به.شوند موفق امتحان دانشآموزاندر
به امتحانات در دانشآموزان قبولي ميزان براساس هم پرورش
.ميپردازند ارزشيابيمعلمان
شده ، دانشآموزان اضطراب باعث كه مشكلي ديگر ، طرف از
دوره پايان در امتحان بار يك با معمولا كه ايناست
امتحان واقع در.ميشود مشخص دانشآموزان تحصيليتكليف
تعيينكنندگي و اهميت.است كرده پيدا را زندگي و حكممرگ
كه شده باعث كرده ، پيدا تحصيلي دوره پايان در كهامتحان
فرايند و شود توجه محصول يك عنوان به تربيت و بهتعليم
.نگيرد قرار توجه مورد كافي اندازه به تربيت تعليمو
.است اضطراب دليلهاي از ديگر يكي نيز امتحانات بودن كتبي
در مصنوعي و غيرطبيعي شرايط در فراگيرانميبايست چون
پاسخ آزمون پرسشهاي به ناآشنا مراقبهاي با و ديگر مدرسهاي
-امتحان جلسه در دانشآموزان تقلبهاي از بخشي شايد.بدهند
توجيه قابل شرايط ، به توجه با -است شده هم رايجي پديده كه
.باشد
چون.باشند داشته كتبي شكل صرفا امتحانها نبايد علاوه به
دليل ، همين به.ندارند نويسندگي فراگيرانتوان از برخي
علاقهمندي ميزانهمكاري ، مشاهده با ميتوانند معلمان
عملي كارهاي ارائه همچنين و آنها استعداد و دانشآموزان
عملكرد مشاهده.بپردازند آنها عملكرد ارزشيابي به
ميتوان آن طريق از كه است مستندترينابزاري دانشآموزان ،
.داد بها دانشآموزان به
مهم مطالب بر كردن تاكيد امتحان ، مثبت ابعاد به كردن توجه
در...و تدريس هنگام در دانشآموزان از سوالكردن كتاب ،
.موثراست فراگيران اضطراب كاهش
يعني.كرد حذف يادگيري نظام از را نمره ميتوان همچنين
عملكرد از كتبي گزارش يك مشاهده طريق از ميتواند معلم
نيز خانوادهها.كند تهيه تحصيلي دوره در دانشآموزان
در را آن و كنند گزارشي چنين تهيه به اقدام ميتوانند
كشورهاي از بسياري در.دهند قرار مدرسه مسئولان اختيار
اين ،(كارنامه) تحصيلي دوره پايان نمره با همراه جهان ،
ميتوانند نيز فراگيران علاوه ، بهميشود ارائه هم گزارشها
.بپردازند خود ارزشيابي به
طباطبايي علامه دانشگاه استاد انگجي ، ليلي
ميان در اضطراب ايجاد باعث كه عواملي مهمترين از يكي
سختگيريهاي.است معلمان عملكرد نحوه ميشود ، دانشآموزان
دانشآموزان ، با عاطفي برخورد نداشتن معلمان ، سوي از بيجا
معلمان از -دبستان دوره در بويژه -دانشآموزان ترسيدن باعث
خوب را مطالب از بسياري ترس ، دليل به نتيجه ، در.ميشود
امتحان جلسه در اضطراب با نيز ، نهايت در و نميگيرند فرا
.ميكنند شركت
در.ميشود اضطراب ايجاد باعث نيز كارنامه و نمره از ترس
آرامش در چشمگيري نقش ميتوانند مواقع ، خانوادهها اين
چقدر هر موارد ، اين در.باشند داشته فرزندشان به دادن
اضطراب دچار كمتر فرزندشان باشد ، بيشتر والدين آگاهي
دائم طور به فرزندشان تا كنند تلاش بايد والدينميشود
كنند كاري ميبايست خانوادهها همچنين.باشد داشته مطالعه
بلكه ;نگيرد نظر در تنبيه عنوان به را امتحان فرزندشان تا
ميزان از ارزشيابي يك عنوان به را امتحان بايد آنها
با خانوادهها نزديك ارتباط.كنند تلقي خود آموختههاي
گوناگون مشكلات رفع در نيز ، مربيان و اوليا انجمن
.است موثر دانشآموزان
پرورش و آموزش وزارت امتحانات كل مدير احمدرزمي ،
از آساني به نميتوان كه است مسالهاي دانشآموزان اضطراب
مختلف كشورهاي در كه تحقيقاتي اساس بر.گذشت آن كنار
.است شده تقسيم درجاتمتعددي به اضطراب گرفته ، صورت
در ميرسدو حاد مراحل به دانشآموزان از برخي در اضطراب
.است امتحان دليل به عادي اضطراب يك تنها نيز ، برخي
جريان در فراگيران كه است اين اضطراب ، دليلهاي از يكي
دوره طول در ميبايست دانشآموزان.فعالنيستند يادگيري
كلي طور به و تمرين و حالتكرار در دائم طور به تحصيلي
.ميشود يادگيري در استحكام باعث استمرار اين.باشند فعال
و ميكنند پيدا بيشتري نفس به اعتماد فراگيران نتيجه در
حال در ولي.كرد خواهند برخورد امتحان مقوله با راحتتر
به امتحانات هنگام در تنها آموزان دانش از بسياري حاضر ،
.ميپردازند درسي مواد مطالعه
را فراگيران ارزشيابي و مطالعه روشهاي ميبايست رو ، اين از
فعال آموزش جريان در دانشآموزان تا كرد گونهايتقويت به
در موثري نقش ميتوانند خانوادههانيز علاوه ، به.باشند
كردن آماده يعنيباباشند داشته فرزندشان اضطراب ميزان
ناراحتي و فشارها كمكردن و خواندن درس براي خانه محيط
.بكاهند او اضطراب از فرزندشان ،
موارد در دارند ، خود فرزندان از والدين كه توقعي علاوه ، به
مانند ، صحبتهايي.است آنها ازتواناييهاي بيشتر زيادي
بنويس ، سعي كن ، خوب جمع را حواست كن ، دقت نوشتن موقع
دانشآموزان حتي كه ميشود باعث غيره و بگيري خوب نمره كن
.شوند اضطراب دچار نيز ، زرنگ و كوشا
اضطراب عامل عنوان به امتحاني برنامه از زيادي موارد در
نظام در لااقل مساله ، اين كه حالي درشدهاست برده نام
ابتداي در امتحاني برنامه كه چرا است ، شده حل متوسطه جديد
در.ميگيرد قرار دانشآموزان اختيار در تحصيلي ، ترم هر
هنگام در دانشآموزان جابهجايي استرسهاي و فشارها مورد
.است شده رفع حدودي تا مشكل اين گفت ميتوان نيز امتحان
صورت اصلا ابتدايي دوره در امتحان موقع در جابهجايي چون
راهنمايي سوم سال در فقط هم ، راهنمايي دوره در و نميگيرد
در و ميشود انجام دارند ، كمتري كلاسهاي كه مدارس بعضي در و
ممكن حد كمترين به جابهجاييها اين كه ميشود تلاش حاضر حال
دست توفيقهايي به زمينه اين در پرورش و آموزش و برسد
.است يافته
تهران دانشگاه استاد نكتهدان ، هايده
امتحانات ، ايام در بويژه نوجوانان ، در اضطراب كاهش براي
.است جدي مربيان و اولياء طرف از زير اجرايتوصيههاي
هم و امتحان زمان در اضطراب حذف براي توصيهها ، اين كاربرد
:است موثر ديگري اضطراب هر
نوجوان با دوستانه و صميمي رابطه حفظ
و بينتيجه جروبحثهاي جاي به احترامآميز و جانبه دو گفتگوي
برضعفها تاكيد
خود صحبتهاي كردن بازگو جهت نوجوان براي فرصت نمودن فراهم
.شود داده گوش خوب بايد نوجوان درددلهاي و حرفها به
آيد پيش كمتر تفاهمات سوء كه شد موجبخواهد صحيح برداشت
آنها احساسات بر همدلي با و كرد درك بايد را نوجوانان
داد پاسخ
را آنها و كرد توجه بايد نوجوان مثبت نقاط به بيشتر
تقويت آنها در خود به مثبت ديد نحوه بدين تا نمود يادآوري
شود
عيبجوئي و خردهگيري كنيد سعي و نكنيد نوجوانان از انتقاد
ننمائيد
درجه با دانشآموزاني نمرات مقايسه ;نكنيد مقايسه هرگز
ايجاد فراگيران در ويژهاي اضطراب يكديگر با مختلف استعداد
ميكند
كنيد برقرار مساوات خود فرزندان بين در
نمائيد تقويت آنان در را اخلاق و مذهب و ايمان بايدهاي
ما از نوجوانان و كودكان باشيد داشته توجه هميشه
اندرز و نصيحت جاي به كنيد سعي پس مينمايند ، الگوبرداري
طريق ، بدين آنها و باشيد آنان براي خوبي الگوي يك خود
در والدين توسط مطالعه.گرفت خواهند درس شماها ، از بهتر
.است زمينه اين در الگو بهترين امتحانات ، فصل
خود مسائل به بازگوئي براي را او ذهني ، سوالهاي طرح با
.كنيد آماده
نيروي تامين و آموزش مديركل
و آموزش وزارت انساني
دبير آموزگار ، واژههاي
:پرورش
آموزش وزارت مجموعه مدرسدر و
ميشود حذف پرورش
و
انساني نيروي تامين و آموزش مديركل:شهرستانها سرويس
در مدرس و دبير واژههايآموزگار ، :گفت پرورش و آموزش وزارت
.ميشود حذف وزارتخانه اين سطح
اين بجاي:افزود فرهنگيانبجنورد جمع در كريميان ، احمد
.خواهدشد جايگزين واژهمعلم واژهتنها سه
تدريس ساعت مدرسههايابتدايي 28 در معلمان وي گفته به
و راهنمايي مدرسههاي در ميزان اين كه حالي در ميكنند
.است ساعت از 24 كمتر دبيرستان
اين و معلمان تدريس نحوه عدالتدر رعايت براي:افزود وي
استفاده معلم ازچند نميتوانند ابتدايي كهمدرسههاي
به ابتدايي معلمان تدريس اضافه ساعت چهار تلاشميشود كنند
.شود محاسبه حقالتدريس صورت
پرورش و آموزش از اكنوننمايندگاني هم كه اين بيان با وي
تحصيل چگونگي بررسي حال عاليدر آموزش و فرهنگ وزارت و
هستند عالي آموزش درمراكز پايين مدارك با معلمان
:شد يادآور
آموزش مراكز در معلم يكصدهزار از بيش تحصيل ادامه زمينه
.شدهاست فراهم نور پيام دانشگاه عاليو
انساني نيروي تامين برنامهريزيو معاون فاني علياصغر
اين سهم بهاراك سفر در نيز پرورش و وزارتآموزش
و كرد ذكر درصد كشور 1/12 امسال بودجه از را وزارتخانه
ساير پرورش و آموزش بودجه ميانگين كه حاليست در اين:گفت
.است درصد دولتي 18 بودجه كل از جهان كشورهاي
يك اعطاي امسال لايحهبودجه در كه اين به اشاره با وي
ادارات كاركنان ساير به نسبت معلمان به بيشتر گروه
اعتبارات كه است شده پيشبيني:افزود است شده گنجانيده
.نباشد جهاني متوسط از كمتر پرورش و آموزش امسال
داد رخ خوشرو سخنراني هنگام
گردهمايي در درگيري
وين در بينالملليايران
روز تروريستي اعضايگروههاي از تن دو:سياسي سرويس
و گردهماييبينالملليمذهب برگزاري جريان پنجشنبهدر
حمله جلسه اين شركتكنندگان به وين در درايران سياست
.ساختند مختل دقايقي براي را نشست اين مباحث و كردند
و آموزش معاون خوشرو كهغلامعلي داد روي زماني اتفاق اين
اين دوم بخش در را خود خارجهسخنراني امور وزارت پژوهش
.بود كرده آغاز گردهمايي
تخممرغ و رنگي مواد كيسههايحاوي پرتاب با نفر ، دو اين
.داشتند را نشست اين زدن برهم قصد
رسيدن از قبل و ازشركتكنندگان يكي دخالت با مهاجمان
.گريختند سالن از پليس
در نشست برگزاري زمان در پليساتريش نيروهاي از يك هيچ
.نداشت حضور محل
با اتريش موسسهشرقشناسي رئيس دوستال والتر دكتر
ما:گفت كردو اعلام را جلسه ادامه حضار معذرتخواهياز
ازميهماننوازي ندارند حق اينان راميشناسيم افراد اين
.استفادهكنند سوء ما
ولي ميكرديم برگزار را جلساتي چنين نيز قبلا ما:افزود وي
ما نيز خاطر همين به و بود نداده رخ اتفاقي چنين تاكنون
.بوديم نكرده جلسه اين براي امنيتي حفاظت درخواست پليس از
مهاجمين:گفت ايرنا بهخبرنگار پليس ماموران از يكي
اما نشديم آنان دستگيري به موفق ما و شدهاند متواري
.هستند شناختهشدهاي چهرههاي اينان
در خورشيدي ساختمان اولين
شد ساخته ايران
توسط ايران در خورشيدي ساختمان اولين:فرهنگي علمي سرويس
.شد ساخته ايران صنعت و علم دانشگاه در ايراني متخصصان
بينالملل روابط و پژوهشي كل مدير جلالي اكبر علي دكتر
اين:گفت خبرنگاران جمع در ايران ، صنعت و علم دانشگاه
و سنتي معماري و نوين فناوري روشهاي از تلفيقي ساختمان
از ايران كشور اينكه ، به اشاره با وي ، .است ايران منطقهاي
ساخت از هدف:افزود است ، برخوردار مناسب خورشيدي نور تابش
است فسيلي سوختهاي براي جايگزين كردن پيدا ساختمان ، اين
روشهاي ساختمان ، اين در:گفت وي.هستند شدن كم حال در كه
در بخصوص و است شده گرفته درنظر سرمايش و گرمايش جهت خاصي
.است جهان در ابتكاري طرح اولين سرمايش ، مورد
خورشيدي ، ساختمان اين در استفاده مورد تجهيزات صد در صد
اين كه كرد خاطرنشان جلالي ، دكتر.است شده ساخته ايران در
قرار جملهيونسكو از جهاني سازمانهاي حمايت مورد طرح ،
سال 1370 از كه ساختمان اين بناي:افزود وي.است گرفته
برگزاري با همراه ماه ارديبهشت درروز 29 شده شروع
.گشايشمييابد بينالمللي آموزشي كارگاههاي
(ع)صادق امام آموزشي مجتمع
تجليل نمونه معلمان از يزد
كرد
بهمناسبت مراسمي در يزد (ع)صادق امام آموزشي خيريه مجتمع
آموزگاران از تن صد از بيش از معلم مقام بزرگداشت هفته
.كرد تجليل يزد استان نمونه
پرورش و آموزش مديركل فرماندار ، حضور با كه مراسم اين در
شد ، برگزار مذهبي و فرهنگي شخصيتهاي از جمعي و يزد استان
سخناني در يزد (ع)امامصادق آموزشي خيريه مجتمع بنيانگذار
برد نام كشور آموزش عرصه زحمتكشان عنوان به آموزگاران از
فرهنگي -آموزشي رشد راه معلم شخصيت به نهادن ارج:گفت و
.كرد خواهد هموارتر را جامعه
هزينه با را دبيرستان و مدرسه باب چهار تاكنون:افزود وي
قرار پرورش و آموزش دراختيار تكميل از پس و ساخته شخصي
از پس را ديگر مدرسه دو نيز نزديك آينده در و است داده
وي.داد خواهد يزد استان پرورش و آموزش تحويل تكميل ،
كبدي بيماران فوقتخصصي درمانگاه اولين دارد نظر همچنيندر
خيريه انجمن به را آن و كند ايجاد يزد در را (هپاتيتي)
.كند اهدا ايران كبدي بيماران از حمايت
از حمايت ضمن راه اين در خواست مسئولان از نيكوكار فرد اين
همكاري خيريه مركز اين با يزد (ع)امامصادق آموزشي مجتمع
.كنند
مقام خط دست به مزين قرآن
دانشگاه به رهبري معظم
شد اهداء هرمزگان
دستخط به مزين مجيد كلامالله جلد يك:شهرستانها سرويس
.شد اهداء هرمزگان دانشگاه به مراسمي در رهبري معظم مقام
حضرت دستخط به مزين قرآن مناسبت همين به مراسمي در
در كه هرمزگان دانشگاه دانشجويان به خطاب خامنهاي آيتالله
به بودند فرموده مرقوم هرمزگان استان به خود اخير سفر
.شد داده تحويل دانشگاه مسئولان
دانشگاه دانشجويان به رهبريخطاب معظم مقام خط دست متن
:است شرح اين به هرمزگان
الرحيم الرحمن بسمالله
كه قرآني مفاهيم ژرفاي سپسدرك و قرآني آيات معاني فهم
كه است نورانيتي ميگردد ، مراحل حاصل خاص تدبري درپرتو
آموزش سرچشمههايتابناك از غرض ، به وناآلوده پاك دل
و ايننورانيت كسب براي را زماني.دستميآورد به قرآني
معين خود كاري و درسي لابلايبرنامههاي در آن مدارج طي
.سازيد شكوفا و آنپربار با را خود جواني دوران و كنيد
راز و سعادت وراه زندگي درس شما براي قرآنبدينگونه
وانما للمتقين مصداقهدي شما دل و ميگردد كمال و تعالي
.ميشود مناتبعالذكر تنذرو
.باشيد الهي هدايت و توفيق مشمول الله انشاء
عليكم والسلام
خامنهاي سيدعلي
1/12/76
در ضدحساسيت واكسن ساخت
اتريش
سالها از پس شدهاند موفق اتريشي پزشكان:شهري سرويس
حساسيت انواع بروز از برايجلوگيري جديدي واكسن تحقيق ،
را بهحساسيت ابتلاي وسيله اين به كه اميدوارند و بسازند
.كنند مهار
اين در وين پزشكي دانشگاه پروفسور والنتا رودلف دكتر
درخت گرده از استفاده با ضدحساسيت واكسن اين:گفت زمينه
كند توليد انسان بدن در پادزهري است قادر و شده تهيه غان
از بعضي و گياهان گردههاي به نسبت را بيمار فرد كه
.سازد مصون درختان انواع
خرگوشها و موشها روي بر جديد واكسن:افزود والنتا دكتر
.است داشته موفقيتآميز بسيار نتايج و شده آزمايش
با ميلادي جاري سال پايان تا است اميدوار متخصص پزشك اين
عرضه بازار به مزبور واكسن آزمايشي ، مراحل آخرين انجام
.شود
حساسيت به مبتلا بيماران درصد ده معمولا:گفت والنتا دكتر
را حساسيت امر همين و ميشوند مبتلا آسم بيماري به اتريش در
.است كرده تبديل خطرناك بيماري يك به
لب ، ناحيه در تورم بروز و چشم خارش حساسيت بيماري علايم از
.است دهان و حلق
هدف
:پرورش و آموزش وزير
و تقويت پرورش و آموزش وزارت
دولتي
مدرسههاي كيفي ارتقاي
است
در مردم مشاركت حذف بهمعني مردمي نمونه مدارس حذف
نيست آموزشي فعاليتهاي
شكستن براي بهانهاي نبايد انتقاد كلاس ، و درس محيط در
باشد حرمتها
آنها كه است معني اين به دانشآموزان بودن سياسي
مطرح را خود عقيده كشور و مصالحنظام رعايت با ميتوانند
كنند
اين هدف پرورش و آموزش وزير بهگفته:شهرستانها سرويس.
ارتقاي دانشآموزان ، و مدرسهها تفكيك بهجاي وزارتخانه
.است جامعه در آن تعميم و دولتي مدرسههاي عمومي
و آموزش:افزود اصفهان فرهنگيان با ديدار در مظفر حسين
روشن دانشآموزان تكليف ثبتنام ، درهنگام ميكند تلاش پرورش
.كند جلوگيري مدرسهها تفكيك از و شود
نميتوان دانشآموز گزينش و معدل شرط با كه اين بيان با وي
امكانات با بايد:افزود شد مدرسهنمونه ايجاد مدعي
رفع بهتر ، براي هرچه بهرهمندي و كردن كار خوب موجود ،
.كرد تلاش جاري مشكلات
امر در مشكل ايجاد درصدد پرورش و آموزش:كرد تاكيد وي
موجود مشكلات كاهش در آن سعي بلكه نيست ، مردم براي آموزش
.است
و آموزش برنامهريزيهاي در:داشت اظهار پرورش و آموزش وزير
بدانند بايد مردم و شده فراهم عمومي زمينهمشاركت پرورش
آنان فرزندان مشكلات كاهش براي تلاش در وزارتخانه اين كه
.است
ستايش قابل مديري:گفت موفق مدير يك ويژگيهاي مورد در وي
نظارت تحت آموزشي واحد مساوي ، و موجود باامكانات كه است
بهمنصه را خود مديريتي وتواناييهاي سازد نمونه را خود
.رساند ظهور
از نيازمند و فقير چهره يك هميشگي ترسيم:افزود وي
كه است ناپسند بسيار و است آنها حيثيت به توهين معلمان ،
.باشد نيازمندي و فقر با مترادف معلم ، چهره
يك جديد و انقلاب نسل ميان فرهنگي انقطاع ايجاد:گفت وي
.شود پر معلمان توسط فاصله بايداين كه است فاجعه
شناسايي پرورش و آموزش وزارت مسايل تمام:كرد اضافه مظفر
بررسي براي كاري كميته تاكنون 34 شدهو اولويتبندي و
.است شده تشكيل فرهنگيان مشكلات
سياستهاي در اساسي اصل يك را محوري شعارمدرسه همچنين وي
اين جديد سياست به اشاره با و كرد عنوان پرورش و آموزش
مدرسه هر اعتباري سهميه مستقيم واگذاري براي وزارتخانه
مجموع به ريال ميليارد ميشود 700 موجب سياست اين:افزود
.شود افزوده مدارس به يافته اختصاص كمكهاي
و كرد رد را پرورش و آموزش نظام در طبقهبندي تفكر وي
بهترين معلمان ، بهترين مدرسه ، بهترين در اگر:افزود
ديگر مدرسه آن شوند ، گردآوري دانشآموزان بهترين و امكانات
.بود نخواهد نمونه
آن پي در و همه براي يكسان زمينهسازي ايجاد مظفر گفته به
نمونه مدارس درست مفهوم رقابت ، اين عرصه برترينهاي تشويق
.است
مشاركت حذف بهمعني مردمي نمونه مدارس حذف:كرد تاكيد وي
سياست اين اجراي از هدف و نيست فعاليتهايآموزشي در مردم
.جامعهاست افراد همه رشد زمينه ايجاد
با اصفهان شاهد مدارس دختر دانشآموزان جمع در همچنين وي
دينباوري و خداباوري معنويت ، كانون بهعنوان مدارس توصيف
محسوب پرورش و آموزش مساجد ما ، امروز مدارس:كرد خاطرنشان
توانمند و شايسته انسانهايي بايد مساجد اين در و ميشوند
.باشند اسلامي ميهن آيندهساز معنا تمام به كه شوند تربيت
شكستن براي بهانهاي نبايد انتقاد محيطي چنين در:گفت وي
تكريم ديده به بايد را آموزشي بلكهمسئولان باشد ، حرمتها
.نگريست معنوي
است معني اين به دانشآموزان بودن سياسي:كرد تصريح مظفر
با ميتوانند كه رسيدهاند رشد مرحلهاياز به آنها كه
جامعه در را خود عقيده اسلامي كشور و نظام مصالح رعايت
.كنند مطرح
تاريخ ، درس كلاس ، در ما درسهاي:كرد اضافه همچنين وي
دانشآموزان شما و است انسانيت شرافتو آزادگي ، معنويت ،
همان هستيد ، ايثار و مقاومت اسطورههاي وارثان شاهد ،
آنها مطهر خون بركت از كشورمان فضيلت و اقتدار كه شهيداني
.است
و آموزش شوراي جلسه در حضور با همچنين پرورش و آموزش وزير
از يكي بهعنوان تمركز عدم از استاناصفهان ، پرورش
و كرد ياد پرورش و آموزش وزارت اداري نظام اساسي سياستهاي
اعتبارات توزيع اختيار امسال منظور همين به:گفت
استانها پرورش و آموزش شوراي به وزارتخانه ، اين غيرپرسنلي
.است شده واگذار
را كشور غيرانتفاعي مدارس دانشآموزان تعداد ميانگين وي
با ادامه در و كرد عنوان آموزشي واحد هر ازاي به نفر 102
دانشآموزانمدارس به برنامه فوق خدمات ارائه بر تاكيد
اقتصادي بنگاههاي به كه مدرسههايي:افزود غيرانتفاعي
.شوند بايدتعطيل شدهاند ، تبديل
قانوني معلمان ، استخدام براي صادرشده احكام.كرد تصريح وي
خواهد تامين احكام اين اجراي براي نياز مورد بودجه و است
.شد
جمع در كرد شهر به سفر در همچنين پرورش و آموزش وزير
نقش به بااشاره بختياري و چهارمحال استان نمونه معلمان
مقابل در دانشآموزان انديشه از نگاهباني در معلمان مهم
:شد يادآور فرهنگيبيگانگان گسترده تهاجم
و مقدس دفاع و جهاد وارثان كه آنجا از دانشآموزان
قرار تهاجم اين معرض در بيشتر هستند كشور آيندهسازان
.دارند
با بايد را انديشه جامعه ، در انديشهها برخورد در:گفت وي
در را دانشآموزان كه مسئلهاي تنها و داد پاسخ انديشه
و انتخاب قدرت و آگاهي ميدارد نگه تهاجمها ، مصون برابر
.است دانشآموزان اظهارنظر
تنها مدرسه ، تربيت و تعليم مقدم خط در معلم:افزود مظفر
.دارد برعهده را دانشآموزان هدايتكننده نقش
پرورش و آموزش مانند دستگاهي هيچ كه اين بيان با وي
اظهار بگيرد برعهده را مردمي نهاد اين نميتواندرسالت
و است استقلال جنبههاي ساير زمينهساز استقلالفرهنگي ، :داشت
به نميتواند باشد داشته فرهنگي كشوريوابستگي يا و فرد اگر
.يابد دست وسياسي اقتصادي استقلال
تابستان در كه اين اعلام با همچنين پرورش و آموزش وزير
غنيسازي براي آموزشي و تفريحي پرورشي ، كانون امسالهزار
اين:افزود ميشود ، آماده كشور دانشآموزان اوقاتفراغت
ميليوني پنج جمعيت از پنجم يك تنهاظرفيت كانونها
را فراغت اوقات غنيسازي طرح شركتكنندهدر دانشآموزان
.دارند
فضاي كمبود وي كرد شهر در همشهري خبرنگار گزارش به
تجهيزات و امكانات نبود مدارس ، در معلم كمبود آموزشي ،
اين مشكلات مهمترين از را اعتبار كمبود و آموزشي مناسب
مناسب چندان نه وضعيت به بااشاره و دانست وزارتخانه
مالي عدمتوان از ناشي تغذيه سوء و مدارس بهداشت
همكاريوزارت با مشكل اين رفع منظور به:گفت دانشآموزان
زوديبه به تازهاي برنامههاي پزشكي آموزش و درمان بهداشت ،
.ميشود گذاشته اجرا
كه نيست نحوي به درسي كتابهاي محتواي:گفت همچنين مظفر
در كه دارد نگه زنده دانشآموزان در را ابتكار خلاقيتو روح
ايجاد درسي ، كتابهاي غنيسازي كميتهايبراي زمينه اين
در خلاقيت روح حاكمشدن و كيفيتتحصيلي بالابردن و انگيزه
.است شده تشكيل درسي كتابهاي
كشور ، در آموزشي نظام ساختار اصلاح منظور به:افزود وي
زمان تا اما است شده تدوين ماده يكصد و فصل درشش قانوني
.بود خواهد باقي خود قوت به قانونفعلي تصويب ،
|