معلم آيا
بيازمائيد را خود
هستيد خوبي
!امتحان اضطراب
حمايت تحت سالمند هزار 6
مرقد زيارت به كميتهامداد
ميشوند مشرف (ع)امامرضا
مطهر
ديده حادثه خانوادههاي تجمع
مقابل در فوكر هواپيماي پرواز
قضائيه قوه ساختمان
معلم آيا بيازمائيد را خود
هستيد خوبي
بهجاي ميدهند ترجيح والدين صبورترين حتي كه هست اوقاتي
نوار يك با را او كنند ، بازي كودك با بيشتر نيمساعت اينكه
آموزش براي را زماني عموما آيا.بفرستند رختخواب به قصه
را او به فرصتآموزش اينكه يا و گرفتهايد درنظر كودكتان
پاسخ براساس و دهيد پاسخ زير سوالات به دادهايد؟ ازدست
خود نمرات سپس.بزنيد علامت را ب يا الف گزينه موردنظرتان
هستيد؟ خوبي معلم دريابيدآيا تا زده جمع را
و پلهها از پايين پريدن نوپايشما كودك موردعلاقه بازي -1
:آيا.است پريدن دوباره و بالارفتن
پايين او با و ميشماريد را پلهها او با رفتن بالا ضمن:الف
.ميپريد
.كند بازي تنهايي خودبه تا ميگذاريد تنها را او:ب
.دارد داستان كتابهاي زياديبه علاقه شما سهساله كودك -2
:آيا
كتاب برايش ميدهد ، گوش بهشما مشتاقانه او درحاليكه:الف
.ميخوانيد داستان
كند رنگآميزي را كتاب قسمتياز تا ميكنيد تشويق را او:ب
ميكنيد؟ صحبت او با كتاب عكسهاي درمورد و
نقاشي او با ميخواهد شما از مدام شما ساله كودك 2 -3
:آيا.كنيد
خيلي الان مامان وميگوييد ميكشيد شكل يك فورا:الف
.بكش نقاشي تنها خودت.كارداره
قسمت رنگ كه اوميخواهيد از و ميكشيد كامل شكل يك:ب
چه به و چرا كه ميدهيد توضيح او به و كند انتخاب را بعدي
.كنيد كاملتر را نقاشي ميخواهيد دليل
:ميپرسد جديدي مطلب هر ازشنيدن پس شما ساله كودك 4 -4
:آيا چرا؟ اما
.ميدهيد كاملي و پاسخدقيق او پرسش به بار هر:الف
.ندارد دليلخاصي كه ميدهيد پاسخ سرعت به:ب
:آيا.فرزندتاناست كردن حمام زمان -5
و كند بازي آب در كهنيمساعت ميدهيد اجازه او به:الف
وضعيت تا ميدهيد او پلاستيكيبه بطري صافي ، مانند اشيايي
.ببيند را آب در اشياءمختلف
ميكنيد تشويق و راميشوئيد او تمامتر هرچه سرعت با:ب
.رابپوشد لباسش و بيايد بيرون ازآب فورا
ستون انتهاي-:113
1(ب_ الف2 -نمرات1 جمع
2(ب_ 1(الف -2
2(ب_ 1(الف -3
1(ب_ الف2 -4
1(ب_ 2(الف -5
يا پدر يك نمونه شما تا 10است ، بين 8 شما امتياز اگر
بازي از و مغتنمشمرده را فرصتي هرهستيد مادرمشتاق
و مراقبباشيد ميكنيد ، استفاده آموزشفرزندتان براي
از فرزندتان ندهيد اجازه و بسنجيد را فرزندتان توان
كنيد تنظيم دقيقي برنامه.كند خستگي احساس خود آموزشروزانه
.دهيد ادامه خود كارروزمره به و
كردن بازي ارزش به شما تا 8است ، بين 5 شما امتياز اگر
كه هستيد آن از خستهتر اغلب اما آگاههستيد باكودكتان
اما.بگيريد درنظر آموزش و بازي براي را زماني بتوانيد
صرف منحصرا را زيادي زمان نيست لازم كه بدانيد اينرا
او كردن حمام هنگام ميتوانيد.بكنيد او آموزش
را سيبها ميوه هنگامخريد يا و بخوانيد برايش اشعاركودكانه
رنگ اوبپرسيد ، از ميرويد زمينبازي به درحاليكه يا بشماريد
روشهايمختلف مورد در.چيست حالحركتند در كه ماشينهايي
كودكتانبخواهيد از و كنيد دوستانتبادلنظر ساير با آموزش
از سرشار كودكان اغلب.اختراعكند جديدي بازيهاي كه
.هستند ماجراجويانه و ايدههايجديد
پيروزبخت معصومه:ترجمه
Parents ژولاي 1997 منبع
!امتحان اضطراب
اين ميشوند آماده امتحاناتنهايي براي كه دانشآموزاني
بخوانند حتما مطلبرا
علفها خش خش صداي از سراغمميآيد ، به انبوه نگرانيهاي
كه دارند را آن ابرقدرت سايههاي حتي ميشوم بيمناك
.درآورند لرزه به مرا عبورخود هنگام
كه است آزموني اما است وزحمت رنج معني به لغت در امتحان
و ميدهد قرار ارزيابي مورد را يادگيرنده كوشش و تلاش
دانشآموز يادگيري سنجش پرورش ، و آموزش در امتحان از منظور
سنجش عليرغم امتحان برگزاري.است هدفهايتدريس براساس
از درسي ، مطالب در دانشآموز موفقيت عدم يا و موفقيت ميزان
نيز درسي كتب محتواي بررسي در عاملي عنوان به ميتوان آن
.برد نام
موقعيتهاي در افراد گاه هر كه است طبيعي اين بنابر
هيجاني واكنشهايرفتاري ، سري يك گيرند ، شوندهقرار ارزيابي
احساس خود عدمموفقيت و موفقيت درباره و نشانميدهند خود از
بيش روانيافراد فشار اگر و مينمايند فشاررواني و نگراني
.ميكنند اضطراب احساس باشد معمول حد از
منشا ميتواند همچنين و شده متعددي تعاريف اضطراب از
درد نوعي را اضطراب فرويد باشد ، روانتني اختلالات از بسياري
بيماريها همه سرمنشا عنوان به را آن و ميكند ياد رواني
.ميداند
كه تفاوت اين با است ، شبيه احساسترس با حدودي تا اضطراب
به و دروني منشا اضطراب ولي دارد بيروني منشا ترس
.است نامعلوم منشااضطراب ولي معلوم ترس منشا عبارتيديگر
آنان فعاليت و توجه كه سببميشود دانشآموزان در اضطراب
مغشوش را افكارشان شودو دور (امتحان) اصلي هدف از
.نمايد
;باشد داشته دلايلمتعددي ميتواند امتحان اضطراب
دانشآموز از والدين يادگيرنده ، انتظار كافي آمادگي عدم
اضطراب انتقال بالا ، نمرات كسب او ، توانايي و حد از بيشتر
شخصيت و لياقت براي آزموني دانشآموز ، به خانواده
خانواده اختلافاتدرون دانشآموز ، سنجشتواناييهاي دانشآموز ،
بسزايي نقش موفقيتدانشآموز عدم در همگيميتوانند كه..و
.داشتهباشند
رفته دانشآموزان ميان در داشتتا آن بر را ما بالا عوامل
خود و امتحان از قبل درشب را آنان احساسات و ونظرات
.شويم امتحانجويا
:قديم نظام چهارم سال دانشآموز...رويا -1
چه؟ يعني اضطراب:س
دلهره يعني:ج
چي؟ از دلهره:س
امتحان از:ج
داريد؟ دلهره چرا:س
.نگيرم خوب نمره ميترسم:ج
خوبنخواندهايد؟ را كتابها مگر:س
نمره كه ميخواهند ومادرم پدر آخه ميترسم ، ولي چرا ، :ج
خوببياورم
شديد؟ تجديد حال به تا:س
خير:ج
امتحانداري؟ به نسبت احساسي چه:س
نبود امتحان هرگز كاش اي:ج
چرا؟:س
ديگر جوري يك اصلا خوابمنميبرد ، امتحان از قبل شب:ج
ميدهم دست از را اشتهايم ميشوم ،
ميدهي؟ راخوب امتحانت حال اين با:س
.نميرود ازبين دلهرهام ولي آره كه خوب:ج
راهنمايي سالاول دانشآموز........سينا -2
چه؟ يعني اضطراب:س
ترس يعني اضطراب ، اضطراب ، :ج
چه؟ از ترس:س
سركوفتمميزنند بياورم ، تجديد اگر:ج
ميزند؟ سركوفت كسي چه:س
همه اصلا خواهر ، برادر ، مادر ، پدر ، :ج
ميزنند؟ سركوفت چرا:س
به تابستان آنها كه ميشود باعث من تجديدي ميگويند:ج
.نروند مسافرت
شدي؟ تجديد حال به تا آيا:س
پارسال بله:ج
داري؟ احساسي چه امتحان از قبل شب:س
من با كمي خانوادهام اگر نيستم ، تنبل هم زياد من آقا ، :ج
من با خيلي.بدهم خوب را امتحانات ميتوانم باشند مهربان
بترسم ، امتحان از كه كردند كاري.ميكنند رفتار بد
.ميبينم خوابهايوحشتناك امتحان از قبل شب واسههمين
راهنمايي سوم سال دانشآموز.......(شمسي) زهرا -3
چه؟ يعني اضطراب:س
دلشوره:ج
چي؟ از دلشوره:س
ندهم خوب را امتحان اينكه از:ج
شدي؟ تجديد حال به تا مگر:س
تو معدل اگر كه هميشهميگويند مادرم و پدر ولي نه ، :ج
.نمينويسد مرا اسم مدرسهاي هيچ ديگر سال بيايد پايين
است؟ همينطور واقعا آيا:س
.بروم مدرسهخوب نميتوانم خب ولي نه ، :ج
چيست؟ مادرت و پدر از انتظارت:س
كمي نميكند ، ثبتنامت مدرسهاي هيچ ديگر سال نگويند هي:ج
.بدهند روحيه آدم به
داري؟ احساسي چه امتحان از قبل شب:س
آدم دلشوره هم (والدين) اينها است ، سخت كه امتحان خب:ج
تهوع حالت گاهياوقات ميكنم ، سرفه هميشه ميكنند ، بيشتر را
.رخميدهد من به نيز
دومراهنمايي دانشآموز........آذر -4
چه؟ يعني اضطراب:س
.بگيرد دلپيچه امتحان موقع آدم كه يعني:ج
ميگيري؟ دلپيچه چرا:س
سخته خيلي امتحان آخه:ج
سخته؟ امتحان چرا:س
نميخوانم درس زياد آخه:ج
چرا؟:س
مخصوصامادرم مادرم ، و پدر لج به:ج
چرا؟ آخه:س
همه او ميكشد من رخ به دخترداييامرا هميشه مادرم آخه:ج
.ميشود سالهقبول
ميكني؟ پيدا احساسي چه تو:س
دلم هستند ، من ومادر پدر اونها است ، داغون اعصابم:ج
من طورنيست ، اين اما باشند ، داشته مرادوست ميخواهد
.دايياماست دختر حرف هميشه ما توخونه نيستم عزيز برايشان
ميكني؟ فكر چه به امتحان از قبل شب:س
.است من كلاسي هم اون آخه داييام ، دختر به:ج
.همين فقط:س
تجديد و بدهد بد را امتحانش فردا كه ميخواهد دلم نه:ج
.شود
ميكند؟ تو حال به فرقي چه:س
من رخ به را او كمتر مادرم و پدر و ميشود خنك دلم:ج
.ميكشند
عملكرد بر امتحان اضطراب اثر مورد در پژوهشگران تحقيقات
اين نتايج و بودهاست هيجان برانگيختگي عوامل ازساير بيش
باشد اضطرابپايين سطح هرگاه كه است نشانداده تحقيقات
حدمتوسط در اضطراب اگر و است نيزضعيف فرد عملكرد معمولا
كه هنگامي و دارد را بيشترينكارآيي شخص عملكرد باشد
و ميشود ضعيف قوهحافظه كارگيري به باشد بالا سطح اضطرابدر
در نميتواند قبلي آمادگي و بالا هوشي وجودبهره با شخص
.كسبنمايد را بالايي موفقيت امتحان
بالارا نمره انتظار ازدانشآموزان كه والديني اين بنابر
دانشآموز توانايي حد در بايد انتظار اين دارند ، امتحان در
را والدين انتظار و خواسته نتواند دانشآموز اگر زيرا باشد
در شكست و نفس به اعتماد عدم گيري شكل موجب سازد برآورده
دانشآموز اينكه براي والدين گاهي.ميگردد بعدي امتحانات
كه ديگران با را آنان نمايند ، وادار خواندن درس به را خود
اصطلاح به تا ميدهند قرار مقايسه مورد هستند موفق درس در
كه درصورتي نمايد ، وادار رقابت به را خود دانشآموز
خود دانشآموز بيشتر ناخواسته و نادانسته والدين اينگونه
سبب يادآوريها گونه اين و ميكنند اضطراب و رنج دچار را
ميكند فكر و ميشود دانشآموز خانواده در مقبوليت عدم احساس
خانواده اعضاي ميان در جايگاهي و نيست ارزش داراي كه
و كجخلقي رفتارهاي سمت به را دانشآموز همچنين و ندارد
گرفته قرار تعريف مورد فرد از گرفتن انتقام و ناسازگارانه
به را او كه آن بجاي ميدهد ، سوق كننده تعريف فرد يا و شده
.نمايد رهنمون خواندن درس سمت
با ميشود توصيه محترم خانوادههاي و والدين به اين بنابر
همچنين و دانشآموزانخود استعدادهاي و تواناييها به توجه
اصلي يكعامل عنوان به آنان ، شخصيت و وعواطف احساسات شناخت
با موارداضطرابزا رعايت ضمن و قدمبردارند اضطراب كاهش در
و آناناعتمادبهنفس به دانشآموز موفقيتهايگذشته يادآوري
.كوشاباشند آنان عملكرد افزايش در بدهندو روحيه تقويت
رزاقي پرويز
روانشناسي ارشد كارشناس
حمايت تحت سالمند هزار 6
مرقد زيارت به كميتهامداد
ميشوند مشرف (ع)امامرضا مطهر
تحت سالمند هزار بيشاز 6 جاري سال طي:اجتماعي سرويس
عازم غالب 20كاروان در (ره)خميني امام كميتهامداد پوشش
.ميشوند مقدس مشهد
اعزام كار سال 77 اول نهاد ، از اين عمومي روابط گزارش به
پايان تا و آغازشده مقدس مشهد به حمايت سالمندانتحت
زيارتمرقد به افراد اين از نفر از 6هزار بيش امسال
.مشرفميشوند (ع)رضا امام مطهر
در خود اقامت هفته يك مدت در سالمندان اين گزارش بنابراين
بر علاوه مشهد مقدس شهر در امداد كميته ثامنالائمه اردوگاه
اماكن ساير از بازديد و (ع)امامرضا مطهر مرقد زيارت
آموزشي و فرهنگي برنامههاي از سياحتي و زيارتي
.شد بهرهمندخواهند
ديده حادثه خانوادههاي تجمع
مقابل در فوكر هواپيماي پرواز
قضائيه قوه ساختمان
كه آسمان هواپيمايي پرواز حادثهديده خانوادههاي از جمعي
دو از بود كرده سقوط تهران به اصفهان مسير در پيش سال چند
.تجمعزدند به دست قضائيه قوه مقابل در پيش روز
روبرو گفتوگو براي قضائيه قوه ممانعت با كه تجمعكنندگان
قوه مقابل در دوشنبه روز همچون نيز ديروز بودند شده
قوه در حضور خواستار و نشسته خيابان آسفالت روي بر قضائيه
.بودند خويش حق احقاق براي قضائيه
پاسخمناسبي هنوز سال چند از پس بودند معتقد افراد اين
تاكنون دادگاه راي معتقدند آنها نگرفتهاند ، دادگاه از
.نميشود اجرا حكم كه است سال مدت 4 و كرده تغيير چندبار
و نهخسارتميدهند:گفت ما خبرنگار به افراد اين از يكي
.ميكنند معرفي را اصلي مقصر نه
شدهاندولي كشته حادثه اين در بيگناه انسان گفت66 وي
.نيفتادهاست هيچاتفاقي قضائيه قوه براي اينكه مثل
عاليكشور ديوان در هماكنون حادثه اين پرونده:گفت وي
عزادار خانوادههاي به كه بكنند تاكيد بايد آنها و است
بيمه اساس بر نه بپردازند ، خسارت ورشو براساسكنوانسيون
دلار نرخ ميخواهد دلشان كه هرگونه و ريالي بصورت هم آن و
.كنند محاسبه شكل پايينترين به را
مساعدت و رسيدگي قول اين از پيش قضائيه قوه رئيس:گفت وي
كرده اعلام را موضوع اين مصاحبهها در بار چند و داده را
ايشان دستور همين نشده ، اجرا تاكنون كه چيزي تنها اما
عظيم دستگاه اين بر كافي اشراف يزدي آقاي گويا بوده ،
.ندارند
اعلام و شد پرونده اين به سريع رسيدگي خواستار پايان در وي
.كنند اعلام رسانهها به را نهايي نظر عمومي اذهان براي كرد
شركت به فوكر 28متعلق مسافربري هواپيماي ميشود يادآوري
در تهران مقصد اصفهانبه از سال 73 مهرماه بيستم آسمان ،
نطنز شهرستان جنوب كركسدر كوههاي حوالي در كه بود حركت
دست از را خود جان آن هفتخدمه و مسافر و 59 كرد سقوط
.دادند
|