گشايش مراسم در جمهوري رئيس
كنگره
تلاش
:(ره)امامخميني
بينالمللي
و جمهوريت كمرنگكردن براي
راه برخلاف نظام اسلاميت
است (ره)امام
كيست؟ برنده
دانشجويان جمع در كشور وزير
نصير خواجه دانشكده
براي مرموز دستهايي
:طوسي
بنيادين هدفهاي به ضربهزدن
است تلاش در
(ره)امام
دعوت
:شد اعلام اطلاعيه صدور با
مردم از اسلامي تبليغات سازمان
سالگرد
مراسم شركتدر براي
(ره) خميني امام ارتحال
نيروهاي پشتيباني و دفاع وزير
آزمايش نوع هر با ايران
:مسلح
است مخالف هستهاي سلاح
ري والمسلمين حجتالاسلام
در را ما ناتواني و ضعف
:شهري
حساب به ارزشها شكوفاسازي
نگذاريد اسلام
گشايش مراسم در جمهوري رئيس
كنگره
تلاش
:(ره)امامخميني
بينالمللي
و جمهوريت كمرنگكردن براي
راه برخلاف نظام اسلاميت
است (ره)امام
استقرار به دعوت ،(ره)امام احياگرانه حركت ويژگي مهمترين
بود ديني نظام
و (ره)امامخميني بينالمللي كنگره دومين:سياسي سرويس
و صاحبنظران از جمعي حضور با گذشته روز ديني تفكر احياي
خاتمي سيدمحمد والمسلمين حجتالاسلام سخنان با و انديشمندان
.يافت گشايش رئيسجمهوري
تالار در كنگرهكه اين بهكار آغاز مراسم در خاتمي آقاي
به اشاره با سخناني در برپاست تهران دانشگاه علامهاميني
ضرورت بر اسلامي ، انقلاب پيروزي در (ره)امام حضرت محوري نقش
:گفت و كرد تاكيد اسلامي انقلاب دستاوردهاي و آرمانها حفظ
برخلاف نظام اسلاميت و جمهوريت كردن كمرنگ براي تلاش هرگونه
.كردند انتخاب (ره)امام كه است راهي
تفكرامام از را خود برداشتهاي نبايد:كرد تصريح همچنين وي
تحميل جامعه بر امام نام به را وانديشههايمان كرده مطلق
.كنيم
وي به چيزها خيلي و است مظلوم ما امام:گفت جمهوري رئيس
انديشه درآئينه را خود ميكوشد هركسي.است دادهشده نسبت
.بسنجد را خود امام انديشه آيينه آنكهدر نه ببيند امام
حركت ويژگي مهمترين فرهنگي انقلاب عالي شوراي رئيس
ذكر ديني نظام استقرار به دعوت را خميني امام احياگرانه
پيدا تحقق جهاني زمانو در امام انقلابي حركت:گفت و كرد
.نداشت وجود مثبتي ذهنيت ديني حكومت به نسبت كه كرد
دين توسط دنيا اداره به نسبت غرب منفي ذهنيت به سپس وي
از گريز با آزادي سوي به حركت غرب در:گفت و كرد اشاره
كنار در اسلامي و كشورهايشرقي در اما شد ، آغاز دين
و حضورداشت ستم برابر در دين نهاد همواره جبار حكومتهاي
دفاع آزادي حرمت از دين پايگاه از كه بودند دينداراني
سياسي قدرتهاي مهار براي انسان فراخواننده ودين ، ميكردند
.است بوده وابسته
اصل يك عنوان به خويشتن به بازگشت اصل از خاتمي آقاي
:داشت اظهار و كرد ياد (ره)امام انديشه حركتو در ممتاز
پشت و واقعيتها از فرار بهمعني خويشتن به بازگشت و دعوت
.نيست گذشته به خوردن حسرت و آينده به كردن
به بازگشت نوعي امام خويشتن به بازگشت اصل:داد ادامه وي
اجتماعي هويت ريشه كه الهي وحي به و زمان مكانو وراي
براي بازگشت اين.باشد ميدهدمي تشكيل را اسلامي جوامع
به ما.نيست وفردا امروز انگاشتن ناديده و گذشته در ماندن
امروز از خويش هويت تعريف با تا ميكنيم نگاه گذشته
.كنيم حركت بهتر بهفرداي
بر امام تاكيد و كلام از كه مداركي و اسناد به جمهوري رئيس
است ، موجود جامعه در ديني حاكميت و اسلامي نظام تاسيس
مطرح گذشته در كه آنچه برخلاف حاكميت اين:گفت و كرد اشاره
و ندارد خويش سرنوشت انسانبر حاكميت با منافاتي است ، شده
دين متنحاكميت بر خويش سرنوشت بر انسان حاكميت واقع در
.دارد قرار
رهبر ميكند معرفي امام كه نظامي در:افزود خاتمي سيدمحمد
چارچوب در مردم راي معناي به اسلاميت و است نظام ركين ركن
.است اسلامي ارزشهاي و موازين
همچنين و خبرگان مجلس طريق از رهبري گزينش شيوه سپس وي
شوراي مجلس و خبرگان مجلس اعضاي جمهوري ، رئيس انتخاب
:داشت اظهار و كرد تشريح اسلامي جمهوري نظام در را اسلامي
جامعه سرنوشت به نسبت امام انديشه ويژگي كه اصلي سومين
در بشري كارشناسي و تدبير عقل ، براي امام كه است اين دارد
اعتبار اين كه است قايل واعتبار احترام جامعه راهبردن
به سپس فرهنگي ، انقلاب عالي شوراي رئيس.است وحي به منتسب
(ره)امام انديشه و ديدگاه فقيهاز ولايت و عامه ولايت مفهوم
است عمومي مصالح حكومتاسلامي مدار و محور:گفت كردو اشاره
ازسخنان پيشميدهد تشخيص را آن بشري تدبر و تدبير كه
دبير احمدي دكتراحمد والمسلمين حجتالاسلام جمهوري ، رئيس
گزارشي ديني ، تفكر احياء و (ره)خميني امام كنگرهبينالمللي
.كرد كنگرهارائه اين اجرايي روند از
كيست؟ برنده
موسوي مهندس نخستوزيري دوران در كه سطور اين نگارنده
كه زماني دارد ياد به بخوبي ميكرده طي را نوجواني دوران
امام حضرت ميكردند حمله موسوي مهندس به مخالف جناحهاي
و روز آن مخالف جناحهاي ايشان از خويش حمايت با (ره)خميني
سر بر را داشت مسالهداري كاملا مواضع كه حجتيه انجمن بخصوص
مخالف گروههاي همان اكنون سالها از پس.مينشاندند جايشان
ملت برگزيده و منتخب كه را دولت با مخالفت ساز دوباره
.دادهاند قرار خويش برنامههاي لوحه سر است ايران قهرمان
انجمن جناح از ايشان حمايت پيشينه كه روحاني محترم شخصيت
انديشه و صاحبانخرد زبانزد و سابقه به حجتيهمسبوق
دوم برگزاريسالروز مراسم در كه اعلامكردهاند است سياسي
....و است خورده اسلام صورت به خردادسيلي
انتخابات جريان در و سالگذشته در نيز اين از پيش وي
سخناني خاتمي آقاي برعليه يزد استان در جمهوري رياست
معتقد ايشان.شدهبود مردم ناراحتي باعث كه گفتهبود
اسلام(خرداد دوم) مذهبي - ملي همايش يك در كه است
سيلي كفزدن بار چند با اسلام براستي آيا و است سيليخورده
به كه است شده ضعيف آقايان ديد از آنقدر اسلام آيا ميخورد؟
بيفتد؟ خطر به راحتي اين
درروند دولت با همكاري بجاي نيستچرا مشخص نگارنده بر
اينكه از كجاست؟ از ناراحتي.ميكنند سنگاندازي دولت كار
عمل گونهاي چرابه.ميكنند حمايت خويش منتخب دولت از مردم
.شدهاند دفع آنها جوانان و مردان زنان ، جذب بجاي كه ميشود
آيتالله شهيد بزرگداشت مجلس خطيب سخنان پاسخگوي كسي چه
است؟ تاخته دولت بر اينگونه كه بود خواهد بروجردي
امام همچون انقلاب معظم رهبر مكرر حمايت اعلام اينهمه آيا
طلب زيادي جناحهاي مقابل در موسوي مهندس از كه (ره)خميني
.نيست كافي خاتمي دولتآقاي از كردند ، حمايت
بردن سئوال بهجايزير مجلس آن محترم سخنران نبود بهتر آيا
مواضع و حجتيه انجمن تاريخچه ملتايران ، برگزيده دولت
و داشته را كشور در تفرقهافكني قصد هميشه كه را اينانجمن
زمينه اين در را ملت و رهبرانقلاب دل و ميكرد بيان دارد
شادمينمود؟
براي خاتمي آقاي دولت كارآمدن روي مدت در كه آنهايي آيا
به بار هيچ نگرفتهاند پيش را جزبرخورد راهي خود بقاي
از بيش خودشان ماجرا اين در كه كردهاند فكر موضوع اين
خورد؟ خواهند لطمه و صدمه ديگران
طاغوتصفتي منش رئيسجمهوريبه به تعرض جاي به نبود بهتر آيا
كت خريد به كه ميكرد اشاره فلانمسئول پسر اشرافيگرائي و
بخورد اسلامقراراستسيلي اگر بيشك كند؟ فخرفروشي 1000دلارياش
در خود دلاري كت 1000 به ميخوردكه كساني رفتار از
گروهي زدن كف از نه (1)مينازند طبس راهآهن خط مراسمافتتاح
از قبل كه نبوده بيمناسبت براستي آيا و.دانشجو جوانان از
راترك محل مجلس ، محترم رياست نوري ناطق آقاي ايشان ، سخنان
و باشيم بيدار مابايد:ميگويد آن از پيشتر چندي و ميكند
طرف دهيم اجازه و شويم جناحي گروهيو مسايل وارد نبايد
(2).ببرد و بزند را انقلاب بيايداصل سومي
نيست؟ حجتيه انجمن سومي طرف اين آيا:است اين سئوال
توكلي عليرضا
مهر 76 شماره 74 ، صبح ماهنامه -1
اسلامي خبرگزاريجمهوري اسلامي ، شوراي مجلس رئيس -2
27/2/77
دانشجويان جمع در كشور وزير
نصير خواجه دانشكده
براي مرموز دستهايي
:طوسي
بنيادين هدفهاي به ضربهزدن
است تلاش در
(ره)امام
نوري عبدالله والمسلمين حجتالاسلام گذشته روز:سياسي سرويس
نصير خواجه دانشكده دانشجويان جمع در باحضور كشور وزير
در آنان پرسشهاي از پارهاي به سخنراني ايراد ضمن طوسي
.گفت پاسخ روز مسائل خصوص
انجمن همت به كه جلسه اين در همشهري خبرنگار گزارش به
ابتداي در كشور وزير بود شده فوقبرپا دانشكده اسلامي
شرح به (ره)راحل امام مقام گراميداشت ضمن خويش سخنان
انقلاب بنيانگزار اخلاقي سجاياي و ويژگيها از برخي مختصر
(ره)خميني امام كه نكته اين بر تاكيد با و پرداخت اسلامي
از يكي:گفت گذاشت ، جامعه تهذيب راه در قدم نفس تهذيب با
آن از بايد امام راه پيروان عنوان به كه مسائلي مهمترين
جمله از بود امام زندگي شيوه و چگونگي كنيم تبعيت
به فرد به منحصر ويژگيهاي عنوان به ايشان در كه خصوصياتي
جمله از اجتماع مختلف اقشار به ايشان توجه ميرود شمار
و جوانان ، كارگران ، زنان ، كشاورزان ، دانشگاهيان ، روحانيت ،
.بود...
مسئله روي حساسيت:افزود همچنين نوري والمسلمين حجتالاسلام
(ره)امام كه بود مسائلي از يكي ودانشگاه حوزه رابطه
بزرگ قدرت دو اين كه معتقدبود و داشت توجه آن به عميقا
داشته مفاهمه و گسترده رابطه باهم بايد فرهنگي و علمي
هيچ كه كنند حركت گونهاي به يكديگر هماهنگي با و باشند
.نكند خنثي را ديگري حركت يك ،
در دانش ، و علم كه براين تاكيد ضمن ادامه در كشور وزير
كه كرد خاطرنشان دارد بسزايي اسلامينقش نظام پيشبرد
ادامه در وي داشت ، مبحث اين به ويژهاي توجه (ره)امام
دستهايي ناخواسته خداي مبادا كه بود مراقب بايد:افزود
با امام ، بنيادين هدف اين به ضربهزدن جهت در مرموز
ساله بيست دوره طول در كه را عظيمي تلاش نابخردانه حركتهاي
.بكشانند تباهي به گرفته صورت انقلاب از پس
حوزه در متمادي ساليان كه فردي عنوان به من:افزود نوري
حوزه فضلاي و مدرسين و علما روحيات بردهامو سر به علميه
تفكري هرگز درحوزه كه ميكنم اعلام قطعيت با ميشناسم را
نسل و ندارد و نداشته وجود دانشگاه با برخورد جهت در
دهد راه خود به را تصور اين نبايد ما دانشگاهي و دانشجو
عزت و اقتدار.نيست علاقهمند دانشگاه به روحانيت كه
وجود و است اسلامي جمهوري نظام عزت و اقتدار دانشگاه ،
ضروري نظام اهداف پيشبرد براي دانشگاه در تفكر و انديشه
.است
نظام پيشرفت مكمل بال دو را حوزه و دانشگاه كه اين ضمن وي
با و باشيم هشيار و بيدار بايد ما همه:افزود ميناميد
خودنمايي شكلي به وهرروز است نظام راه سر بر كه خطراتي
دشمناناز نگذاريم و كنيم برخورد كامل بصيرت با ميكند
.ببندند طرفي مسائل اين
همه حوزه در و دانشگاه در امروز:كرد تاكيد همچنين وي
و هستند مشروع آزاديهاي تامين و حقوقملت تامين خواهان
در مختلف اشكال كهبه است كار در دستهايي ميرسد نظر به
نفوذ اعمال ملت قانوني حقوق و آزاديها اين محدودكردن جهت
خشن حركات بروز طريق از دستها اين است ممكن يكسو از.كند
قانون چهارچوب در جمعي اگر كه اين كما دهد ، نشان را خود
آنها با و كنند مطرح را خود مسائل ميخواهند شرع و اساسي
كه معناست بدان اين بگيرد صورت فيزيكي خشن برخورد
جامعه مشروع آزاديهاي محدودكردن جهت در برخوردكنندگان
برخي ناخواسته خداي است ممكن ديگر ازطرف.ميكنند فعاليت
و ديني ترويجبيبندوباري قصد آزادي ، عنوان تحت حركتها
همين كه باشند داشته را جامعه در فساد رشد و اباحيگري
واقع در.شود محسوب توطئه يك ميتواند خود هم مسئله
جهت در آزادي از استفاده سوء نيز و خشن و تند برخوردهاي
محدودكردن هردو كه هستند سكه يك روي دو لااباليگري
.ميكنند تعقيب را اساسي قانون در مصرح مشروع آزاديهاي
به مهاجم گروههاي حركت روند كه نظر اين طرح ضمن كشور وزير
هستند راه پايان در گروهها اين و ميرود پايان خط سوي
خداي مبادا كه داد خرج به هشياري بايد:كرد اضافه
روزنامهها ، توسط مشروع آزاديهاي تحقق جهت در ناخواسته
اين كه شود انجام خلافي حركات..و سياسي ، گروههاي تجمعات ،
.گيرند قرار ملت حقوق با برخورد براي دستاويزي حركات
و مقدسات به بودن مقيد به بنا ما اگر:گفت ادامه در وي
همچون افرادي با كه ميدانيم مكلف خودرا شرعي ، وظايف
را مطلبي ما هجومقدسات در انگلستان در كه رشدي سلمان
آزادي عنوان تحت و كشور داخل در كنيم ، برخورد ميگويد
اوليه اصول و مقدسات به كه باشيم برخوردهايي شاهد نبايد
معتقدان فرقميكند وارد خدشه قرآن و فقه ضروريات و اسلام
و مشخص چهارچوب در آنها كه است اين در ديگران با قانون به
به كه ميدانند مجاز را خود ديگران اگر و ميكنند حركت روشن
در ديگران به اهانت قانون به معتقدان كنند ، اهانت آنها
دو كه است اين جمعيت دو فرق اگر.ندارد جايي فرهنگشان
نسبتهاي و تند حرفهاي مقابل در بايد دارند مختلف سليقه
خود از بردباري و متانت و صبر با ديگري يكي ، نارواي
.بگذارد نمايش به را اسلامي اخلاق از جلوهاي
وزير سخنراني خاتمه در و دانشجويي مراسم اين ادامه در
انتخابات بر نظارت چگونگي درخصوص پرسشي به وي كشور ،
بر نظارت:داد چنينپاسخ شوراها انتخابات و خبرگان مجلس
لحاظ بهاست متفاوت باهم شوراها و خبرگان انتخابات اجراي
و جمهوري رياست مجلس ، انتخابات در نظارت اساسي قانون
انتخابات بر نظارت ولي است ، نگهبان شوراي عهده به خبرگان
منتخبين از نفر پنج از متشكل هياتي عهده بر اسلامي شوراهاي
خصوص در.است شده مشخص هيات اين حاضر حال در كه است مجلس
نگهبان شوراي اگر هم خبرگان انتخابات اجراي بر نظارت نوع
رياست و مجلس انتخابات مورد در نظارت از كه را تفسيري
واقع در كند ، اعمال هم خبرگان مورد در بخواهد دارد جمهوري
در اميدواريم ما هرحال به.است استصوابي نظارت همان
.شود جلب ملت اعتماد شودكه عمل گونهاي به خبرگان انتخابات
چه قبال در تجمع برپايي كه پرسش اين به پاسخ در كشور وزير
خبرگان مسئله مورد در و ميشود قانونيمحسوب موضوعاتي
:گفت خير ، يا كرد دريافت كشور وزارت از تجمع مجوز ميتوان
به مخل كه صورتي در تجمع هرگونه برپايي اساسي قانون طبق
مسئلهاي من ، برداشت طبق و است آزاد نباشد اسلام مباني
دايره از را انسان كه كند وارد خلل اسلام مباني به ميتواند
موارد اين در طبيعتا.كند خارج آن اعتقادي اصول و اسلام
هر آن ، از خارج ولي ندارد مفهومي و معني تظاهرات و تجمع
عين در البتهشود برگزار قانون چهارچوب در ميتواند تجمعي
اساسي قانون اصل اين خواستهايم هم نگهبان شوراي از ما حال
.دهد اطلاع و كند تفسير را بودن اسلام مباني ومخل
وضعيت خصوص در پرسشهايي به پاسخ در همچنين كشور وزير
پرونده موقعيت و كرباسچي شايعهاستعفاي و تهران شهردار
هفدهم روز شهردارتهران پرونده كه اين لحاظ به:گفت وي
صحبتي مورد اين در فعلا شد خواهد رسيدگي دادگاه در خرداد
مطرح را حرفهايمان لزوم صورت در دادگاه از پس و نميكنيم
.كرد خواهيم
اين:گفت قم در گذشته هفته تظاهرات مورد در همچنين نوري
از خبر بزرگ تيتر با ازروزنامهها يكي كه مسئله
را انسان تعجب بود داده قم در نفر هزار چهل راهپيمايي
از دفاع عنوان تحت چطور روزنامهها قبيل اين كه برميانگيزد
دفاع راستي و حقيقت از ميخواهند دروغپردازي با و ارزشها
!كنند؟
دارد وجود روحاني هزار سي تا مجموع 28 در علميه حوزه در
را تازهوارد طلبههاي تا گرفته بسيارمسن افراد از كه
چهل راهپيمايي شرايط بااين ميشود چطور حال ميشود ، شامل
از من براين ، علاوه بگيرد؟ صورت قم در روحانيون نفري هزار
علما آقايان از تن چند با و بودم قم در ايام همين در قضا
روز كه ميكردند انكار آنها ميكردم ، صحبت مورد اين در كه
و بوده شده تعطيل علميه حوزه درسهاي تمام راهپيمايي
دچار راهپيمايي با همزماني لحاظ به عمدتا درس چند ظاهرا
تاييد را تجمع اين علميه حوزه وقتي.است بوده شده وقفه
تجمع كه گفت ميتوان چطور نبودهايم ، ما ميگويد و نميكند
علميه حوزه ديگر طرف از است؟ علميه حوزه تاييد مورد مذكور
تعطيلي به تصميم روزي اگر كه دارد كشور در قداستي آنچنان
تعطيل را خود كار و كسب ملت تمامي ترديد بدون بگيرد ،
.كرد خواهند
ظاهرا كه آقايان از يكي تشكر پيام مورد در حتي:افزود وي
باايشان من وقتي بود ، شده صادر راهپيمايي انجام خاطر به
تشكر تظاهرات اين راهانداختن براي فرمودندمن كردم صحبت
رخ درگيري تظاهرات اين در كه كردم تشكر اين براي نكردم ،
.نداد
است حركتي حركت ، اين كه ميرسد نظر به:گفت ادامه در نوري
البته و ميرود پيش به دانشگاه و حوزه جداسازي جهت در كه
بوده محدود بسيار كه تظاهرات اين واقعي آمار به توجه با
وقتي.كرد حساب جدي حركت يك عنوان به آن روي نميتوان
خيابانها ، به دانشآموزان آمدن و مدارس تعطيل همزماني
حركات براين اصرار ميشود ، قلمداد باراهپيمايي همسويي
.است تاسف باعث واقعا
كشيدن سوت و زدن دست غائله مورد در همچنين كشور وزير
واقعا:گفت تهران دانشگاه دومخرداد مراسم در جوانان
عاشورا روز كه جوانهايي به ميتوان چطور كه است عجيب
با كه زد تهمت ميكنند عزاداري (ع)اباعبدالله براي صميمانه
واقعا كه حالي در كردهاند؟ اهانت اسلام و محرم به زدن دست
شهادت با ارتباطي هيچ دانشگاه مراسم در جوانان زدن دست
كه كساني ندارد ، بود خرداد اول روز با مصادف كه سجاد امام
حرفها اين كه نميانديشند اين به ميكنند طرح را مسائل اين
بايد قيامت فرداي ولي باشد ، داشته خريدار امروز است ممكن
كشيدن سوت و زدن كف چطور ديگر طرف از بدهند؟ را آن تاوان
ما ملت بحمدالله كند؟ مواجه خطر با را اسلام عالم ميتواند
حرفها اين براي محلي و ميشناسد خوب را شگردها اين ديگر
برنامههايشان در بايد مردم ديگر سوي از البته ;نيست قائل
ندهند بهانهگيران دست به بهانه كه كنند رعايت را جهات اين
.كنند متهم را نظام و انقلاب عاشق جوانان تا
:گفت جوانان به مربوط پرسشي در نوري والمسلمين حجتالاسلام
آنان با و هستند جامعه اقشار ازمظلومترين يكي جوانان
.رفت پيش مسائل جهتحل در و كرد مفاهمه ميتوان براحتي
و ميرفتند جبههها به كه نيستند كساني همان مگر جوانان اين
جوانان اين از بعضيها امروز اگر ميكردند؟ جهاد نظام براي
كه ميگردد بر ما خود به اشكال اين واقع در ميگيرند اشكال
تفكر قدرت ضعف حال و كنيم جذب را جوانان اين نتوانستهايم
.مينويسيم جوانان پاي به را خود بيان و علم و
دختران از يكي به پاسخ در ديروز مراسم در كشور وزير
بوده پاركلاله تجمع در شركتكنندگان از كرد عنوان كه دانشجو
خواستار و گرفته قرار شتم و ضرب مورد مهاجم گروه توسط كه
:گفت بود شده انجام اقدامات قبال در كشور وزير توضيح
امنيت تامين براي كشور اجرايي دستگاه عنوان به كشور وزارت
برعهده را وظيفه اين مستقيما كه دستگاههايي به اجتماعات
در لازم توان با بايد آنها و ميدهد اطلاع را موقعيت دارند
نيروي با مسائل پيگيري ديگر و كنند حركت زمينه اين
خوردن برهم جريان در فيالمثل.است قضاييه قوه و انتظامي
مشخصات و اسامي ما (اسفند 76 11) وحدت تحكيم دفتر مراسم
آن در اغتشاش و درگيري اصلي عاملان از كه را نفر بيست
و پيگيري كه رسانديم قضاييه قوه اطلاع به بودند مراسم
اين به اگر و است قوه اين وظايف حيطه در آن به رسيدگي
وزير.باشند پاسخگو بايد آنها نشده ، يا شده رسيدگي مسئله
نظر:گفت ولايتفقيه مسئله مورد در همچنين خاتمه در كشور
است اساسي قانون نظر همان ولايتفقيه مسئله قبال در ما صريح
محور رهبري اساسي ، قانون ده و صد و پنج اصول به كهبنا
از اساسي قانون طبق و ميشود محسوب اسلامي انقلاب و نظام
.است برخوردار گستردهاي اختيارات
جمع در كشور وزير حضور مراسم خاتمه در كه است گفتني
مراسم محل از آرامي به كهدانشجويان هنگامي دانشجويان ،
- (نفر پانزده حدود) معدودي گروه ميشدند پراكنده و خارج
گروه جمع در نيز لاله پارك تجمع در آنان از برخي كه
و موتوسيكلت با پياده ، مشكي ، لباس به ملبس- بودند مهاجمين
با خواجهنصير دانشكده ورودي جلو در (!)بهدست موبايل بعضا
كردند تلاش رسانهها عكاسان كار از ممانعت و جنجال ايجاد
دانشجويان بياعتنايي و هشياري با كه كنند متشنج را فضا
.شدند متفرق عملا
دعوت
:شد اعلام اطلاعيه صدور با
مردم از اسلامي تبليغات سازمان
سالگرد
مراسم شركتدر براي
(ره) خميني امام ارتحال
اطلاعيهاي در اسلامي تبليغات سازمان:سياسي سرويس
جمهوري بنيانگذار ملكوتي ارتحال سالگرد نهمين فرارسيدن
حضرت پيشگاه به را (ره)خميني امام حضرت ايران اسلامي
جهان مسلمانان و اسلامي انقلاب معظم رهبر و (عج) وليعصر
.گفت تسليت ايران رشيد ملت بويژه
اسلامي آحادامت از اطلاعيه اين در اسلامي تبليغات سازمان
مجدد نگرشي با تا خواست انديشمندان و مبلغان از ويژه به
- سياسي وصاياي و صحيفه و عرفاني و علمي آثار كتابها ، در
خود نظام خارجي و داخلي سياست (ره)خميني امام حضرت الهي
مدد با فريب و سلطه عصر و استكبار دنياي با مواجهه در را
مبين و مبرهن راحل امام آن شايسته فرزند رهنمودهاي از
.سازند
شوراي مجلس در تهران مردم نماينده انصاري مجيد حجتالاسلام
و انديشهها تبليغ براي راه بهترين:گفت دوشنبه روز اسلامي
مسئولان سوي از آنها كارگيري به (ره) خميني امام افكار
بينالمللي كنگره دومين حاشيه در وي.است اسلامي مقدس نظام
بازشناسي بر تاكيد ديني ، با تفكر واحياء (س) خميني امام
وانديشمندان محققان سوي از امام انديشههاي مختلف زمينههاي
از كدام هر بايد امام انديشههاي بيشتر احياء براي:افزود
امام پسنديده و زيبا رفتار و اخلاق از الگويي گونهاي مابه
و كنگرهها برگزاري خواندن ضروري با انصاري.باشيم (س)
بر (س)امام افكار بيشتر برايشناساندن مختلف مناسبتهاي
بهخصوص و رسانهها ازسوي (س)امام حضرت زلال انديشههاي عرضه
و تنظيم موسسه مقام قائم.كرد تاكيد سيما ، و صدا
مجموعهآثار:گفت نيز (ره)خميني امام نشرآثارحضرت
برنامهريزي اختصاصي برنامه دريك اسلامي جمهوري بنيانگذار
اينترنت شبكه برروي افزار نرم اين بزودي شدهو رايانهاي
خود مشي خط براساس موسسه اين:افزود وي.گرفت خواهد قرار
سوي از.داشت نخواهد هيچدخالتي روزمره و سياسي مسائل در
مراسم در شركت براي تاكنون خارجي مهمانان از تن ديگر 45
.شدهاند تهران وارد (ره)خميني سالگردارتحالامام ويژه
نيروهاي پشتيباني و دفاع وزير
آزمايش نوع هر با ايران
:مسلح
است مخالف هستهاي سلاح
ايران مسلح نيروهاي پشتيباني و دفاع وزير:سياسي سرويس
اعلام پاكستان هندو هستهاي آزمايشهاي به واكنش در ديروز
از وخاورميانه خليجفارس منطقه عاريسازي از ايران:كرد
كهبه آزمايشي باهرنوع و ميكند حمايت غيرمتعارف سلاحهاي
.است مخالف گيرد ، صورت هستهاي سلاح توليد منظور
عملي سياست:كرد تصريح گفتوگويي در شمخاني علي دريادار
و قوانين مقررات ، به نسبت تعهد و پايبندي ايران
.است بينالمللي عادلانه كنوانسيونهاي
كشورهاي به مربوط غيرمتعارف تسليحات شدن خارج:گفت وي
و بهترين قدس اشغالگر رژيم هستهاي سلاح خلع و غيربومي
.است سلاحها اين عاريسازي فرايند مقدمه ضروريترين
عنوان به را هستهاي صلحآميز تكنولوژي ايران:افزود شمخاني
تكنولوژي و توان ارتقاي براي و ميپذيرد ضرورتروز يك
.است بهرهمند روشها مواضعو ازشفافترين خود صلحآميز هستهاي
از را فشاربيروني نوع هيچ ايران كه كرد تاكيد دفاع وزير
.نميدهد دخالت خود گيريهاي تصميم در ياسياسي تبليغاتي نوع
ري والمسلمين حجتالاسلام
در را ما ناتواني و ضعف
:شهري
حساب به ارزشها شكوفاسازي
نگذاريد
اسلام
اعلام شهري ري محمدي والمسلمين حجتالاسلام:سياسي سرويس
اسلامي ارزشهاي شكوفاسازي در ما ناتواني ضعفو نبايد:كرد
فقيه ولي نماينده.شود گذاشته اسلام حساب به جامعه در
حضرت درآستان ديروز (ع)عبدالعظيم حضرت مقدس آستان وتوليت
خرداد قيام 15 فلسفه اينكه به اشاره با (ع)عبدالعظيم
درجامعه ارزشها شكوفاكردن اسلامي جمهوري نظام وبرپايي
اينكه براي بزرگوار ، امام رحلت درسالگرد:گفت بود ، اسلامي
شده نزديك خود فلسفه اندازهبه چه تا اسلامي جمهوري بسنجيم
ارزيابيقرار مورد جامعه در را ارزشها جايگاه بايد است
كه را آنچه بتوانيم ما اگر:افزود فقيه ولي نماينده.دهيم
است منطق اهل كه كسي كنيم ، پياده جامعه ميخواهددر اسلام
مسئوليت واين رفت نخواهد مفهومغربيش به مدني جامعه دنبال
كه است فرهنگي ويژهمسئولان به نظام خدمتگزاران دوش بر خطير
بيشتري عينيت جامعه در اسلامي ارزشهاي كنند تلاش
با ،(ع)عبدالعظيم حضرت مقدس آستان توليتپيداكند
رهبري اسلامي ، جمهوري بنيانگذار خاطره و ياد گراميداشت
ارزشهاي پرچمداراستقرار و وپيشتاز ملي مظهروفاق را انقلاب
.دانست جامعه در اسلامي
رئيسجمهوري با دقيقه يك
|
رئيسجمهوري با دقيقه يك ميتوانستيد و داشتيد فرصتي اگر
ميگذاشتيد؟ ميان در وي با را موضوعي چه كنيد صحبت
گوسپندان ستمكاريبودبر تيزدندان ، پلنگ بر ترحم
همدان -بختياري - ه.س
.است صابران با خداوند كه بهدرستي
شاهيندژ.ك.م
چهكار خدمت مدت ازاتمام بعد نميدانم كه هستم سربازي من
.كنم
سقز - ك.ه
.نكنيد آجرينما ويراناست پايبست از كه را خانهاي
.نيست كارشما ظاهرسازي
تبريز -قم
.چرخيديد درجه اينطرفشما 180 به تهران شهردار جريان از
بهاين.كرد درك ميشود بهخوبي شما رفتار و گفتار از را اين
زديد؟ جا زودي
اروميه -سرشت -احمد.آ
خرداد دوم از كه روز هر.خواهد خدا اگر خير سبب شود عدو
.ميگردد نمايان بيشتر دلها در شما مهر ميگذرد
اصفهان -جوزداني.د
فروش و خريد ما وبازار كوچه در بهراحتي مخدر مواد
.ميشود
ابهر -م -الف
بود خوب ياريشان و جوانانگفتيد از فرمايشاتتان اكثر در
.همراهيشان و ميگفتيد ازكودكان
قاينات -تدينيراد غلامرضا
من.ميگيرم شماپس از را خود راي من خاتمي آقاي
.نميخواهم غربي باافكار رئيسجمهور
نام بدون
ناچيزم جانتاريخايرانزمين در جاودان هميشه نامت اي
.تو آرمانمقدس فداي
پير معلم -اميرحسيني احمد
.بازگردانيد را ما شده گم هويت
تالش -شيدايي جهانبخش
.بود خواهيم پشتيبانشما مصممتر ارادهاي با امسال
غرب اسلامآباد -رشيدي عبدالله
.زد نخواهيم سينهات به رد دست جوانان ما.نترس
همدان - شمسعود
.ايراني جوان نسل پدر تو
نام بدون
خاتمي صفايآقاي خامنهاي ، صميميتآقاي عشقامامخميني ،
متعهد فرد هر عناصرخوشبختني رفسنجاني هاشمي تلاشآقاي و
.ايرانياست
بم شهرستان -ساله 18- طيبه
تهديدهاي را وبزرگسالان دارند خشن رفتار جوانان با عدهاي
سخنان با مارا.ساكتايد شما وقت آنچنگيزيميكنند عهد
.دهيد تسكين خود
تهران از ساله 19- بوستاني م
و انواع و رفتي شهر شهربه انتخابات از قبل كه همانگونه
ابرو به خم و ديدي را كارشكنيها و اهانتها و اذيتها اقسام
از 50 نيابت به راي ميليون بيست با عوض در و نياوردي
و اذيتها اين نيز اكنون شدي ، پيروز ايراني ميليون
و ميگذرد زمستان.برد نخواهد جايي به ره كارشكنيها
.ميماند ذغال به روسياهي
كفاش ناهيد
صندوق آفريقا تهران ، خيابان:نامه درونگار2058811 ،
گروه روزنامههمشهري ، كدپستي 19156 پستي5446/19395 ،
افكار بررسي
|
|