بيخطر گروگانگيري
پسر و ساله كوئين 83 آنتوني
ساله 2
ابنبطوطه سفرنامه فيلم تهيه
مشاركتپنج و سرمايهگذاري با
جهان كشور
و فكري ساختار در تحول
جنگي سينمايي فيلمهاي محتوايي
است ضروري
بيخطر گروگانگيري
شيشهاي آژانس فيلم به نگاهي
ژانر يكشبه باانتخاب حاتميكيا كه نيست شكي
برجستهترين كه گروگانگيري ، -سينمايي شده شناخته كمابيش
-است (لومت ، 1975 سيدني) سگي بعدازظهر نمونهاش شبيهترين و
با او همدلي و جنگ فراموششدگان وضعيت -خود حرف برايبيان
هميشگياش پيام تلفيق بودهبراي راهي يافتن پي در -آنها
و.برورو خوش و فيلميعامهپسند ارائه و جذاب باشكلي
راين تا كرخه از ازفيلم حاتميكيا كه است رويهاي البتهاين
شيشهاي ، آژانس پيشاز تا منتها است ، كرده دنبال بعد به
مسائل و استفادهكرده ملودرام قالب از اينتلفيق براي
حالا اما كشيدهاست ، بهتصوير خانواده برزمينه را رزمندگان
خود خاص صدالبتهمقتضيات كه آورده روي رواييديگري الگوي به
به كاملا وملودرام خانواده هم اينجا در هرچند-دارد را
نشان كه ايناست نوشتار اين هدف.است سپردهنشده فراموشي
اينگونه امكانات از است نتوانسته حاتميكيا چرا دهد
.كند استفاده كامل بهنحو سينمايي
كانون در گروگانگيري يكواقعه كه فيلمي هر اهداف از يكي
راه از هيجان ايجاد بدونترديد باشد ، شده گرفته آنقرار
اصلا.است كار پايان درمورد بينندگان حدسيات به دامنزدن
عاملي و بيننده براي داستاني طرح اين جذابيت علت اينموضوع
با حادثهاي چنين بيگانگي بهرغم -را حاتميكيا كه بوده
در آن شبيه چيزي موردهم يك امروز تا شايد كه جامعهما ،
اين امااست جلبكرده آن بهسوي -باشد اتفاقنيافتاده اينجا
نخست:است كاردرنيامده از فيلم اين در چند بهدلايلي هيجان
به را قهرمانش كيانميتواند حاتمي است معلوم دليلاينكه به
نيروهاي كاظم فيلم فصلهايپاياني در وقتي.وادارد كشتنكسي
يك پنجدقيقه هر شش ساعت بعداز كه ميكند تهديد را انتظامي
آبدارخانه به كه اولي نفر اينكه از پيش حتي ميكشد ، را نفر
بيايد ، بيرون آنجا از رسانده قتل به ظاهرا و شده برده
هم را بعديها و نكشته را او كاظم كه ميداند بيننده
ايجاد قصد به كه زمان با اينمسابقه تمام پس.نميكشد
دوم.است شكست به محكوم ابتدا همان از شده طراحي هيجان
احساس جامعهدارد شرايط از كه شناختي بينندهبا اينكه
حافظ دستنيروهاي به هم دوستانش كاظمو خود كه ميكند
سررسيدن با پايانفيلم در كه حدسي ازپادرنميآيند ، نظم
به را وعباس كاظم كه مخصوصي باهليكوپتر كوهي احمد
فيلمي در كنيد تصور حالا خب ، .ميشود ميبرد ، تائيد فرودگاه
گروگان براي هم و گروگانگيرنده براي هم زندگي ريسك كه
نميشود ، كشته هم نفر يك آخر تا اول از آن در و است منتفي
از كه نمود هيجاني دچار را بيننده ميتوان اندازه چه تا
شوخيهاي از بايد سرانجام و.فيلمهاست اينگونه تهيه اهداف
بيننده حواس تمركز از مانع كه كرد ياد بسياري بيارتباط
نهايي اوج سوي حوادثبه پرشتاب پيشروي و اصلي درام روي
دليلي امر اين و نيرومندنيست كافي بهقدر تنشموقعيت.شود
.دارد هم اساسيديگري
در اما است ، فيلم شخصيت قاطعترين اينكه وجود با كاظم ،
از نميآيد ، بدش گروگانها از او.است مرددي آدم وجودش عمق
اصلا ندارد ، تنفري احاطهاشكردهاند كه هم مسلحي نيروهاي
فيلمساز خود مثل است ، كشيدهشده معركه اين به ناخواسته
خوشگل آژانس اين در كه آدمهايي به نسبت نميداند كه
ندارند ، كاظم و دشوارعباس موقعيت از دركي هيچ گردآمدهاندو
بر مكرر تاكيد با يكسو از فيلمساز.دارد موضعي احساسو چه
مظهرمرفهين به كه لبي بر لبخند مرد تبليغاتي تصوير
و راستا ، همين در مكرر اشارات با و ميشود بدل بيدردي
آنجا به كه آدمهايي نوع با شيك آژانسي انتخاب با همينطور
در را آدمها اين حادثه ، محل بهعنوان ميكنند آمد و رفت
است مايل ديگر ازطرف و ميدهد قرار عباس و كاظم برابر
گناهكار آنها كه ميكند ، درك هم را آنها موقعيت كه بگويد
اصلي شخصيت مردد حالت اينانسانند هم آنها كه نيستند ،
نيست مناسب شده انتخاب اينجا در كه ژانري نوع براي فيلم ،
توجه.ميشود احساسات تقابل و اوضاع شدن حاد از مانع و
يا شده انتخاب تناسبگونه زاويه از فني بحثي اين كه كنيد
از خاصي توصيهگونه مقام در و است اصلي قهرمان شخصيت
آن از كاظم ديگر ، طرف از.نيست موضعگيري و شخصيتپردازي
نميكند دركشان كسي كه نيست هم تنهايي قهرمانهاي دست
فاطمه زنش;ميشوند رانده وتراژيك محتوم پاياني وبهطرف
درك را او(آن از بخشي يا) حكومت دركميكند ، را او
را او تاحالا كه نيز فرزندش همه مهمتراز و ميكند
پي او بهحقانيت -دليل چه به نيست معلوم-حالا نميفهميد ،
مچانداختني و مردانگي و مردي درباره نطقي از پس و ميبرد ،
.خانهميشود راهي مادر از مراقبت كيميايي ، براي سبك به
به عباس ، و كاظم:دارد طرف سه شيشهاي آژانس ماجراي
.نظم حافظ نيروهاي و گروگانها ;گيرنده گروگان عنوان
موفق آنها دوستان عباسو كاظم ، شخصيت پرداخت در حاتميكيا
خود شايد) خوبميشناسد ، كه هستند آدمهايي چوناينها است ،
نوعي وغريبش عجيب رفتار با سلحشور اما;(فيلمسازند
اينجايي هيچرنگوبوي و است خارجي ازنمونههاي كپيبرداري
.كاريكاتورياند و بسيارسطحي ، تيپ ، همه هم گروگانهاندارد
كه فيلمي بسازد ، فيلمحرفهاي دارد دوست حاتميكيا
شوخي قدري باشد ، داشته هيجان كند ، جذب را تماشاگر بتواند
از برخي در بهويژه نظر اين از.باشد چاشنياش هم
صحنه دو.ميدهد خودنشان از قابلملاحظهاي تبحر فيلم قسمتهاي
نظر اين از سلحشور وبا انتظامي نيروي سرگرد با درگيريكاظم
با كاظم كه صحنهاياست در توانايي اين اوج نمونهاند ، اما
اگر شايد.ميكند سلاح خلع را پاسباني و راميشكند شيشه مشت
خيلي فيلمهاي ميماند متوقف حدود همين در حاتميكيا
كه پيامي پيامدارد ، او امابسازد ميتوانست يكدستتري
اشكال به فيلمهايقبلياش در او خود و تازهنيست ديگر امروز
دهم نشان نوشتهكوشيدم اين در.است آنپرداخته به گوناگون
در پيام ، دستكم اين بيان براي داستانيگروگانگيري طرح كه
در ما لذافيلمساز.نيست مناسبي قالب طرحاست ، قابل كه سطحي
به و ميكند ديالوگهابيان خلال از را زياديحرفهايش موارد
.همهست پرحرفي فيلم شيشهاي سببآژانس همين
صافاريان روبرت
پسر و ساله كوئين 83 آنتوني
ساله 2
فعال گذشته ، همانند سالگي سه و هشتاد سن در كوئين آنتوني
اين اجتماعي و شغلي زندگي در امر اين.است سرزنده و
و دختر چهارده كوئين آنتوني.ميشود ديده سينما هنرمند
ايتاليايياشايولاندا مطلقه همسر از بزرگش پسر.پسردارد
بينفين كاتي جديدش همسر با اكنون وي اما است ادولوري
دو او از و است كوچكتر او از سال نه و چهل كه ميكند زندگي
در را وي كه است ساله دو رايان و ساله آنتونيا5 دارد ، بچه
.ميبينيد پدرش با عكس
دنبال به هميشه ورايان آنتونيا نشريهالمجله نوشته به
وارد تا ميدهند اجازه او به سختي به و هستند پدرشان
.بيافريند تابلوهايجديدي و تنديسها تا شود كارگاهش
موزهرودآيلند در را خود خانه پيش مدتي هنرمند اين
آن در تا داد قرار دستي صنايع موزه اختيار در آمريكا
برگزار سوئيسي ساعتهاي براي وي طرحهاي آخرين از نمايشگاهي
.كند
فراواني اعتبار از سينما جهان در كه كوئين آنتوني
خانوادگي مسئوليتهاي و زمان رغمگذشته به است ، برخوردار
.نميشناسد خويش توان براي مرزي و حد
ابنبطوطه سفرنامه فيلم تهيه
مشاركتپنج و سرمايهگذاري با
جهان كشور
جهانگرد ابنبطوطه از مستندي و تلويزيوني فيلم گذشته ماه
.درآمد نمايش به -مراكش پايتخت -رباط در مراكشي مسلمان
.است كرده تهيه اسلامي يونسكو سازمان را فيلم اين
كه مراكشياست بازيگر باسكيت فيلم ، حميد اين كارگردان
فيلم تهيهاين در.ميكند بازي را اول نقش فيلم اين در
كانون / ايسسكو / اسلامي يونسكو سازمان بر علاوه مستند ،
مراكش ، كانال تلويزيون ايتاليايياتيلسبيتاكولو ،
شهراشبيليه در كانالسور ،(R.A.I) ايتاليا بينالمللي
بصري و دايميسمعي كنفرانس و موريتاني تلويزيون اسپانيا ،
.دارند شركت مارسي شهر مديترانه
ابن سفرنامه از فيلم داستان نشريهالمجله گزارش به
مختلف زبانهاي به و دارد جهاني شهرت كه شده گرفته بطوطه
في سفرنامهتحفهالنظار اصلي نام.است شده ترجمه دنيا
.است الاسفار عجائب و الامصار غرائب
-مه1997) ابنبطوطه سال مناسبت به اسلامي يونسكو سازمان
.كرد تلويزيونيمستند فيلم اين تهيه به تصميم (مه 1998
شهر در دوم ملكحسن توسط سال 1997 مه ماه در فيلمبرداري
.شد آغاز ابنبطوطه زادگاه طنجه
و فكري ساختار در تحول
جنگي سينمايي فيلمهاي محتوايي
است ضروري
تجديدنظر به نياز جنگي فيلمهاي ساختار:هنر و ادب گروه.
.دارد
ارشاد و فرهنگ وزارت سينمايي امور معاون داد سيفالله
تبليغات مسئولان گردهمايي در مطلب اين اعلام با ديروز اسلامي
ساختار در تحول:گفت ارتش زميني نيروي سياسي عقيدتي اداره
رشادتهاي باره در كه سينمايي فيلمهاي محتوايي و فكري
است مقدس دفاع دوران در مردم و مسلح نيروهاي دلاورمردان
.است ضروري امري
توليد از حمايت در سپاه و ارتش آمادگي از تقدير ضمن وي
ناتوان و ضعيف چهره نمايش:افزود جنگ سينمايي فيلمهاي
نسل بود ، برخوردار وسيعي تهاجمي و نظامي توان از كه دشمن ،
كشور دفاعي تواناييهاي به نسبت را ما جوانان و انقلابي
.ميكند ترديد و ابهام دچار
مقدس دفاع فيلمسازان از تقدير با سينمايي امور معاون
شده فراموش ارزشهاي داريم ماوظيفه همه كه داشت اظهار
تحكيمبنيادهاي با و كنيم احياء را اسلامي اصيل فرهنگ
مصون فرهنگي تهاجم از را كشور افراد ، شخصيت و اراده
.بداريم
ارغوان فرفورژه و سفال نمايشگاه:دريابيگي نگارخانه
فاز قدس ، شهركتا 20 ساعت 17 از.تير تا 31 از 26 جعفري
.تلفن 8083327.شماره 1165 دوم ، كوچه 3 ،
:بامداد نگارخانه
ساعت 17 از.مرداد تا 8 از 3 فرجام ستاره نقاشي نمايشگاه
شماره ماگنوليا ، كوچه جم ، خيابان مطهري ، خيابان.تا 20
.تلفن8845416.35
:كمالالملك نگارخانه
ساعت از.مرداد اول تا اماميه السادات رفعت نقاشي نمايشگا
:تلفن.پلاك 31 ششم ، بوستان پاسداران ، خيابانتا 21 17
.2580053
:ضرابي گالري
از.مرداد ششم تا اول.موسوي ليلا تزئيني گلهاي نمايشگاه
نگارستان پاسداران ، خيابان.تا 20 و 16 تا 12 ساعت 10
:سيحون گالري.پلاك99 ضرابخانه ، مسجد خيابان هشتم ،
اول تا تير از 28 رضايي عليرضا خوشنويسي آثار نمايشگاه
كوچه اسلامبولي ، خالد خيابان.تا 18 ساعت10 از.مرداد
.شماره 30 چهارم ،
|
|