نتيجه كودكان ، نابهجاي تشويق
ميدهد معكوس
ديگر ، سال 23 معلمان ديدگاه
پرورش و وآموزش شمسي هجري 1400
ايران
ساري در مطبوعات خانه طرح
منطقه در دانش برجستگان جمع
تهران 14
!من فرزند ثبتنام عدم دلايل
خارجي دانشآموز هزار 180
خواندند درس ايران در پارسال
كار زمان افزايش طرح بااجراي
عمومي كتابخانههاي
مركزي كتابخانه
تهران استان
ميشود شبانهروزي تهران پاركشهر
نتيجه كودكان ، نابهجاي تشويق
ميدهد معكوس
آنها همواره كودكان ، تشويق و تعريف جديد تحقيقات براساس
.نميدهد ياري هوشي ، پيشرفت در را
بخصوصوالدين ، و افراد بعضي:نوشت تايمز واشنگتن روزنامه
سرشار داشتنهوش بخاطر را فرزندانشان چنانچه ميكنند تصور
خصيصهها اين دهند ، قرار ستايش مورد فوقالعاده ياشعور و
در.مييابد افزايش يا و كرده فرزندشانبروز در خود به خود
ستايش و تمجيد مورد بيجهت فرزندي اگر نيستو چنين كه حالي
را ناموفقيتها و شكستها نتواند كه دارد گرفت ، امكان قرار
.كند تحمل بخوبي درزندگي
دانشگاه روانشناسي محققان دوئك ، كارل و مولر كلوديا
و تعريف جاي به والدين است بهتر كه معتقدند كلمبيا
و تلاش به را آنها خود ، فرزندان از مبالغهآميز ستايش
.كنند تشويق كوشش
ديگر ، سال معلمان 23 ديدگاه
پرورش و وآموزش شمسي هجري 1400
ايران
بين تهران ، شهر آموزشي مناطق از يكي در پيش چندي:اشاره
شد خواسته ازفرهنگيان و شد برگزار مسابقهاي معلمان
آموزشي نظام مورد در خود آيندهنگري و پيشبينيها ديدگاه ،
صورت به شمسي سال 1400هجري زماني محدوده در كشورمانرا
.كنند ارسال مسابقه برگزاري بهستاد مكتوب
رشد به توجه با معلمان خواستهبودند مسابقه دستاندركاران
فاصلهاي و جهان كشورهاي در آموزشي نظامهاي افزون به رو
توسعه كشورهاي و ما پرورش و آموزش بين حاضر حال كهدر
سال1400 در ايران پرورش و وضعيتآموزش دارد ، وجود يافته
دهها مسابقه ، اين در.كنند ترسيم را شمسي هجري
شركت خود نظريات و ديدگاهها ارسال با شايق و معلمعلاقهمند
دوره معلمان از ديدگاهيكي ميآيد پي در آنچه.كردند
به و شده برتر حائزرتبه مسابقه ، اين در كه ابتدايياست
چند آينده در.آمدهاست نايل جايزه و دريافتتقديرنامه
.كرد خواهيم رامنتشر مسابقه اين از ديگر مقالهبرگزيده
:ميخوانيم هم با را ديدگاهايشان
كلي تصوير زمينه ، اين در بحثجدي به شدن وارد از قبل
اگر كه ميآيد ذهنم در اينچنين پرورش و آموزش آينده
و باشد داشته ادامه معلم زحمتكش قشر به كمتوجهيها بعضي
امكانات و وسايل باشد افزايش به رو كلاسها جمعيت همچنان
تا خانوادهها نگيرد ، قرار دولتي آموزش اختيار در مدرن
ذهن در معلم تقدس مفهوم باشند ، بيتفاوت و بياعتنا حد همين
و مادي حقوق در بالاخره و رود زوال به رو شكل همين به عوام
نظر تجديد هستند ، تاريخ گمنامان الحق كه عزيزان اين معنوي
دنبال در دربه بايد خود سال ، آن تا همه نشود ، كلي و اساسي
هم با بيا آقا:بود گفته كه بروند راهنمايي دانشآموز آن
ميكنيم ، علم را چوبهدار خودمان بشكنيم ، را مدرسهها شيشه
...و بده نوبت ما به مردن براي قبل ، از فقط تو
همچنان شده ، ماخواسته از همواره كه آنچنان ولي
كه والاست افق واژهايدر اميد ، نباشد ، چنين اميدواريمكه
.ميرسد نتيجه به و ميكند تلاش آنميزيد ، به آدمي
:اگر راستي به
پيش كند آهنگ همين با وپرورش آموزش تحولات و تغيير اگر
رود ،
وپروش آموزش عوامل همه ازنظريات واقع و جد طور به اگر
وپرورش آموزش صفي افراد از حتي).نشود بهينه استفاده
قرار پرورش و آموزش سازماني هرم تحتاني قسمت در كه
،(دارند
هست ، كه اينچنينباشد جمعيت روبه رشد اگر
نشود ، جديدتوجهي مدارس تاسيس به اگر
دولتي مدارس با خاص درمدارس شده ارائه علمي مطالب اگر
كند ، تفاوت مطالب كيفيت لحاظ از
جنوبشهري كمبضاعت يا عزيزانبيبضاعت استعدادهاي به اگر
نشود ، هست ، توجهي كه اين از بيش
است ، رشد حال در سال هر كنكوركه بزرگ غول به راجع اگر
نشود ، تفكر منطقي بهطور
نشده تبليغ موثرتري و شكلبهتر به مهارتآموزي مسائل اگر
آن به مربوط مراكز و نيفتد جا آن فوايد عوام ، فكر در و
نيابد ، گسترش و تاسيس
رشدي روبه فشار عدهاي بر اقتصاديكشور وضعيت همچنان اگر
كند ، وارد
آنها هنر و معلمان نشده شكفته گاه استعدادهاي بر اگر
نشود ، توجهي
به ادامه ، در و بهمعلمان فراشناختي مهارتهاي اگر
نشود ، ارائه دانشآموزان
قرار تحصيلي مسائل از عمل ، بعد در را تربيتي مسائل اگر
دهيم ،
يورش دانشآموزان برحافظه درسي مطالب با همچنان اگر
ببريم ،
بگيريم ، ناديده بايد ، كه طور آن را دانشآموز شخصيت اگر
بر نه بگذاريم رنگرز برعهده را مدرسه ديوارهاي رنگ اگر
دانشآموز ، ميل
نكنيم ، توجهي درمدرسه سبز فضاي ايجاد به اگر
طرح مثل مهمي آموزشي ازمفاهيم پس صباحي چند از بعد اگر
هم را يادگيري مركز مفهوم ميرفت ، زوال به رو كمكم كه درس
كنيم ، فراموش
اعتنايي يادگيري بهمركز كلاسها تبديل و تجهيز به اگر
نكنيم ،
علم همان را معلم و هماندانشآموز را دانشآموز اگر
بدانيم ، دهنده
ايجاد نه كنيم ، فكر داريم كه تعبيرآنچه به هنوز اگر
باشد ، بايد كه آنچه
بيمهري مورد مدارس در اسلامرا اصيل و قوي پرتوهاي اگر
قراردهيم ،
قبل ، زمان كهچون اينباشد تغيير مورد در فكرمان اگر
پس مينشيند نيمكت ، روي وحالا مينشست زمين روي دانشآموز
در دانشآموز نشستن درانتظار حال و است؟ شده ايجاد تغيير
باشيم ، سقف روي دروهبعدي ،
خود بتواند او كه اينبدانيم در را دانشآموز آزادي اگر
را تحصيل كي و مدرسهشود وارد وقت چه كه تصميمبگيرد
كند ، ترك
را كنم چه كاسه و بمانيم امروز وااسفاي در همچنان اگر
ببينيم ، بزرگتر و گودتر
معلم و كند پيشرفت غلطهم آزادي علم ، پيشرفت با اگر
كلاس از خروج يا ورود دانشآموزجهت از گرفتن منتظراجازه
باشد ،
محبت اين و بيافريند قدرت ، محبت كه باشيم منتظر اگر
كند ، مدرسه جذب را دانشآموز ظاهري
تحصيل انگيزه بيهدف ، افراطيو محبت باشيم منتظر اگر
ايجادكند ،
به را اجتماعي انتقالدانشزندگي علم ، جز به هرگز اگر
ندهيم ، ارائه فراگير
آمدن با و نبرد را پيشرفتتكنولوژي از بويي ما مدارس اگر
هم ونقص پرعيب وسايل همان هنوز..و مدرن تختههاي سيل
نشود ، لمس محروم دانشآموزان توسط
واقعي معناي به خلاقيتفكرها و آفرينندگي فكر در اگر
نباشيم ،
(ابتدايي خصوصا) بودنمعلمان بيبهره مقوله همچنان اگر
باقي و جا بر پا جديد علوم وديگر دنيا علمي زبان از
بماند ،
كه باشند داشته را آن مدرسهانتظار مسئولين همچنان اگر
سر كه بيندازد پوست پايهتحصيلي يك در فقط متبحر معلمي
به گلاب) بياورد رابالا كتاب مطالب و ورقها آخر
:(رويتان
نشود ، توجه بايد كه طور كتابخوانيآن و كتاب مساله به اگر
محيطهاي در يادگيري درحسرت دانشآموزان همچنان اگر
بمانند ، جديد و طبيعي
مدرسه به ورود سن و كند پولرشد و علم ارزش برابري اگر
شود ، تبديل ومالاندوزي پولداري سن به سالگي از7
توجه مطالب يادگيري بيشاز مدركگرايي به همچنان اگر
داشتهباشيم ،
مطرح پست و منصب و مشكلمقام نيز فرهنگيان درميان اگر
شود ، گرفته ناديده يعنيمعلم اصلي ، زحمتكش مقام باشدو
اساس بر پرورش ، و آموزش سازمان در افراد جابهجايي اگر
نباشد ، آنها..و ذاتي خصوصيات و فردي تفاوتهاي و خلاقيتها
...ديگر اگر هزار و
هنر و دانش و علم تحصيل معنيمحل به مدرسهاي صورت اين در
تجارتخانهاي چهرهاي وپرورش ، آموزش و داشت نخواهد وجود
خود به نوآوري و پيشرفت از دور به و تبعيض و ظلم منشا و
داشته زمان آن تا محصل فرزندي اگر مسلما و گرفت خواهد
شانس تنها و فرستاد نخواهيم مدرسه به را او هرگز باشم ،
تعليم از بهرهاي زماني مادرش كه بود خواهد اين او پيروزي
.دارد او آموزش براي علمي و فرصت حالا و برده تربيت و
در 25 نكنيم ، نگاه بهموضوع مايوسانه چنين اين هم اگر و
بود ، خواهيم چنينمسابقهاي برگزاري منتظر هم سالآينده
هنوز كه ببينيم چشمدل با بازنشستگي ، شيرين درايام كه
.بود كه است همان
همه شايستگي از زمان تاآن اينكه ، آخر تصوير و اميد و
و تعليم بر حاكم واصول شده استفاده مطلوب نحو افرادبه
پرورش و برآموزش روبهرشد ، روانشناسي و تربيتاسلامي
آموزش و مستحكمترميشود و تابندهتر عزيزمانهمچنان كشور
موارد همه و قرارميگيرد محبت و علم مهد تاابد پرورش و
جهان ، تصوير وزيباترين شده عكس بر شده ، كهمطرح اگرها
كه ميبينيم حال هر به.ميشود ايران پرورش و تصويرآموزش
كه است آن به همهمنوط داريم آينده از كه هرتصويري
مي اتخاذ تصميمي چه صاحبنظران و ميكنند چه دستاندركاران
پرورش و آموزش اجرايي امور در دخالتي چه عوامل و كنند
پس.نيست خارج شده ذكر حالت سه از مسلما و داشت؟ خواهند
بر را دانش نور كه ميطلبيم ربوبيت درگاه از خالصانه همه
و وظيفهشناسي و وجدان سر از كار انجام بيفروزد ، دلمان
و صاحبنظران كليه به و دهد ، قرار ما همه در را ايثار
تلاش ، نوآوري ، روح پرورش و آموزش عوامل و دستاندركاران
راستي به تا نمايد ، عطا والا وهمت نفس به اعتماد پشتكار ،
ترقي و پيشرفت قله در پرورش و آموزش نورافشاني شاهد
.باشيم
داشتي زباني هستي كاشكي
برداشتي پردهاي زمستان تا
آن از هستي دم گويياي چه هر
بدان بستي او بر ديگر پردهاي
سليقهدار ليلا
ساري در مطبوعات خانه طرح
منظور به:گفت ساري يك ناحيه پرورش و آموزش پرورشي معاون
مطبوعات خانه نوجوانان ، طرح و جوانان فراغت اوقات غنيسازي
.درآمد اجرا به ساري در
اين براساس:افزود ساعي هادي همشهري ، خبرنگار گزارش به
مكان در را مختلف روزنامههاي ميتوانند علاقهمند افراد طرح ،
.كنند مطالعه رايگان به ساري مصلاي
جوانان اوقاتفراغت غنيسازي منظور به اقدام ، اين:گفت وي
.است درآمده اجرا به تابستان فصل در ويژه به نوجوانان ، و
منطقه در دانش برجستگان جمع
تهران 14
تفاوتهاي تشخيص و دانشآموزان استعدادهاي شناسايي مسئله
در آموزشي نظام اولياي خطير مسئوليتهاي جمله از فردي
و تعليم در علمي برنامهريزيهاي براي تلاش و مختلف جوامع
.است آموزشي نظامهاي اصلي وظايف از فراگيران تربيت
ابتداييمنطقه آموزش مسئول مظلوم ، ما ، خبرنگار گزارش به
شكوفايياستعدادهاي براي:گفت مطلب اين بيان با 14
منطقه ابتدايي مدارس دانشآموزان علمي تشكل دانشآموزان ،
و برنامهريزي دانش برجستگان عنوانمجمع تحت 14 ،
.شد بنيانگذاري
دو برپايي به موفق تاكنون مجمع ، اين گزارش ، اين براساس
تشكيل از بعد و شده ابتدايي دوره در علوم و رياضي المپياد
ماه 77 ، درارديبهشت دانشآموزان نفر براي 280 خاص كلاسهاي
ابتدايي دوره نوباوگان توسط نيز دانشآموزان علمي كنفرانس
منطقه 14 ، در علمي كنفرانس.درآمدهاست اجرا مرحله به
مورد پرورش و آموزش مسئولان توسط كودكانكنفرانسدهنده ،
اهدا آنها به سپاسي لوحهاي و هدايا و گرفتند قرار تقدير
.شد
!من فرزند ثبتنام عدم دلايل
به ابتدايي اول پايه در فرزندم ثبتنام براي پيش چندي
سئول خيابان ابتداي در صادرات ، پسرانهتوسعه دبستان
در را ثبتنام مخصوص فرم دبستان ، اداري مسئول كردم ، مراجعه
:گفت مسئول خانم و گرفتند تست من پسر از گذارد ، من اختيار
از بيش چون گفتند روز سه از پس گرفت ، خواهيم تماس شما با
با نيست ، شما فرزند ثبتنام امكان داريم ، متقاضي نياز
پس شد ، گرفته تست دقيقه مسئول 40 خانم توسط مجدد ، مراجعه
زمان بعد روز هفت دادند ، وعده آينده در پاسخ به آن از
از من فرزند چون گرفتند نتيجه و پرسيدند را فرزندم تولد
براي است ، شدگان ثبتنام ديگر از كوچكتر ماه چند سني نظر
كه دادند پاسخ چنين گفتوگو از پس نيست ، نام ثبت امكان ما
دارايبهرههوشي 80 تو فرزند و است ديگران 360 هوشي بهره
با درحاليكه.نوشت خواهيم رزرو ليست در را او نام است ،
كودكان دبستان در ميبايست من فرزند هوشي بهره اين
.صادرات دبستانتوسعه در نه شود ثبتنام استثنايي
و متناقض گاه و متفاوت پاسخهاي و توجيهات شنيدن متاسفانه
كمي هوشي بهره تو كهفرزند اين ازجمله غيرعلمي البته
فرزند ياسن نوشتهايم ، ذخيرهها جزو را او يااسم و دارد
به را بنده اعتماد..و است دانشآموزان ساير از كمتر تو
درنتيجه و جزوصادقترين بايد طبعا كه مدرسه اولياياين
كرده سست بهشدت باشند ، اجتماعي اقشار مورداعتمادترين
-مراجعين ساير با و بنده با مسئولان اين رفتار مقايسه.است
بام حكايتيك -نميكنم اشارهاي اختلافدررفتار دلايل به كه
!ميدانيد همه حتما را حكايت اين.ميكند زنده را هوا دو و
ملكي كاظم
خارجي دانشآموز هزار 180
خواندند درس ايران در پارسال
خارجي اتباع دانشآموز هزار از 180 بيش:فرهنگي علمي گروه.
تسهيلات و امكانات از استفاده تحصيلي 7776با سال در
تحصيل درايران تحصيلي مختلف پايههاي در كشورمان آموزشي
.كردهاند
در پرورش و آموزش وزارت بينالمللي علمي همكاريهاي دفتر
مشكلات عليرغم پرورش و آموزش كرد ، وزارت اعلام خصوص اين
اتباع فرزندان تحصيل زمينه تا ميداند موظف را خود موجود
.كند فراهم ايران در را خارجي
كردن باسواد راستاي در:كرد اعلام همچنين دفتر اين
بيسواد هزار حدود 25 كشورمانپارسال در موجود بيسوادان
سوادآموزي نهضت تحتپوشش خارجي اتباع ميان در
.داشتند قرار
كار زمان افزايش طرح بااجراي
عمومي كتابخانههاي
مركزي كتابخانه تهران
استان
ميشود شبانهروزي تهران پاركشهر
با تهران در عمومي كتابخانههاي انجمن امناي هيات تشكيل
است مواجه مشكل
مطبوعاتي و فرهنگي معاونت همت به:فرهنگي علمي سرويس.
طرح بزودي تهران استان اسلامي ارشاد و فرهنگ كل اداره
درآمده اجرا به تهران عمومي كتابخانههاي كار ساعات افزايش
شهر پارك مركزي كتابخانه نخستينبار ، براي راستا همين در و
.ميشود شبانهروزي تهران
كل اداره تبليغاتي و مطبوعاتي فرهنگي معاون بزرگمهر ناصر
با اختصاصي گفتوگويي در تهران استان ارشاداسلامي و فرهنگ
تنها وجود به اشاره خبربا اين اعلام ضمن همشهري خبرنگار
و نواقص و تهران استان در فعال عمومي كتابخانه باب 65
ترويج منظور به:گفت كتابخانهها ، اين در موجود كمبودهاي
طرح كتاب ، به علاقهمندان نيازهاي تامين و كتابخواني فرهنگ
بزودي را تهران استان عمومي كتابخانههاي كار ساعات افزايش
اسلامشهر ، دماوند ، ورامين ، ساوجبلاغ ، شهريار ، كرج ، مناطق در
خواهيم اجرا به تهران و شميران كريم ، رباط فيروزكوه ،
از شده ياد مناطق در مركزي كتابخانه يك كه طوري به گذاشت ،
مراجعهكنندگان به سرويسدهي آماده شب الي 12 صبح ساعت 7
.بود خواهد
عمومي كتابخانه باب هزار حداقل وجود لزوم به بااشاره وي
در تهران استان اساسي مشكلات از يكي:گفت تهران ، استان در
انجمن فقدان عمومي ، كتابخانههاي تجهيز و توسعه
.است عمومي كتابخانههاي
عمومي كتابخانههاي تاسيس قانون براساس:افزود بزرگمهر
اعضاي (است شده تاييد نيز سال1374 در كه ) مصوب 1344
امام ;از متشكل عمومي كتابخانههاي انجمنهاي امناي هيات
پرورش ، و آموزش مديركل استان ، ارشاد مديركل شهردار ، جمعه ،
سازمان رئيس جهاد ، مديركل خيريه ، امور و اوقاف مديركل
و استان سيماي و صدا سازمان رئيس استان ، بودجه و برنامه
تشكلي چنين ايجاد كه ميباشند محل معتمد و كارشناس چند
متاسفانه و بوده مشكل بسيار تهران استان در تركيب بااين
و كنيم جمع جا يك در را مقامات نتوانستهايمهمهاين هنوز
چنين فاقد تهران ، استان كه سالهاست و دهيم تشكيل را انجمن
.است مهمي انجمنهاي
تجهيز و توسعه راه در موجود مشكلات ساير برشمردن ضمن وي
كه آن عليرغم:گفت تهران عمومياستان كتابخانههاي
به وپاسخگويي استان عمومي كتابخانههاي مستقيم مسئوليت
است ، تهران استان ارشاد عهده به موجود مشكلات و مراجعين
تامين و كتابخانهها تعميرات كتاب ، خريد كار عمل در اما
دبيرخانه عهده به كتابخانهها اين براي لازم انساني نيروي
وزارت دفاتر ساير يا و كشور عمومي كتابخانههاي امناي هيات
ما براي را عديدهاي مشكلات عمل در امر اين و است ارشاد
.است كرده ايجاد
براي جديد كتابهاي تامين چگونگي خصوص در بزرگمهر
حال در متاسفانه:گفت استانتهران عمومي كتابخانههاي
بسيارفرسوده تهران استان عمومي كتابخانههاي موجودي حاضر
كمتر نوجوانان و جوانان نياز مورد كتابهاي و است قديمي و
هيات توسط كتاب خريد چون ميشود ، يافت كتابخانهها اين در
آنان مديريت نگرشهاي و آييننامههايداخلي براساس و امنا
وخريد تامين نحوه در جدي بازنگري لذا و ميگيرد صورت
الزامي عمومي كتابخانههاي در جوان نسل علاقه مورد كتابهاي
.است
ارائه ضمن تهران ارشاد كل اداره مطبوعاتي و فرهنگي معاون
و آگهي تبليغات كانونهاي تاسيس مجوز صدور وضعيت از گزارشي
مجوز صدور حاضر حال در:گفت تهران استان در فرهنگي موسسات
ضوابط براساس تنها كانونها ، و موسسات نوع اين براي
صورت پروانه صدور در سليقهاي اعمال نوع هيچ و بوده قانوني
انجام ممكن زمان دركوتاهترين مجوز صدور كار و نميگيرد
.ميشود
مجوز آگهي تبليغات كانون حاضر 439 حال در:افزود وي
.گرفتهاند فعاليت
مقام دستور براساس گذشته ماههاي طي:گفت همچنين بزرگمهر
شاكياني پروندههاي تمامي قانون ، دقيق اجراي بر مبني وزارت
مجددا بودند ، ردصلاحيتشده گذشته سالهاي در دلايلي بنابه كه
.شد داده پروانه آنها از زيادي تعداد به و بررسي
تعداد اخير ، ماههاي در كه است اين تامل قابل نكته:گفت وي
و هنري فرهنگي ، كانونهاي و موسسات تاسيس متقاضيان
و است يافته افزايش گذشته سال برابر حدود 3 به تبليغاتي
قلم اهل توجه و كشور در فرهنگي باز فضاي از حكايت خود اين
.دارد جامعه فرهنگي دستاوردهاي حفظ و آزاديها به دانش و
|