معلمان از محرمانه اطلاعات
نمونه
جوانان بين در كتاب مطالعه
است كاهش به رو آلماني
از هند بيهار ايالت كودكان
برخوردار آموزشي امكانات
نيستند
معلمان از محرمانه اطلاعات
نمونه
شما فرزندان استعدادهاينهفته افزايش براي روش هفت
شد متوجه كه هيلز ، وقتي والفات دبيرستان انگليسي دبير
ميكند ، غفلت تكاليفش انجام در "عمدا او كلاس شاگرد ريچارد
او به و شد متوسل جديدي روش اوبه بالاخرهشد عصباني خيلي
مطلع براي نكني ، تكاليف انجام به شروع اگر" هشدارداد ،
آگاهي با ".ميآيم بهمنزلتان شب يك خانوادهات كردن
سفت تعهدنامه يك ريچارد ، معلمش قبلي همكلاسيهاي بهعكسالعمل
دادنتكاليفش انجام به شروع "فورا او.بست مادراو با سخت و
را تكاليفش اگر كه اوميداند" ميدهد ، توضيح روت.نمود
".ميشوم خبردار زودي به من انجامندهد ،
سال آغاز از كه ميكند تشويق را والدين انگليسي دبير اين
ترتيب بدين":ميگويد او.باشند تماس در آموزگار با تحصيلي
بامحيط آموزگار ميشوند ، آگاه انتظاراتآموزگار از والدين
خود روي پيش در دانشآموز ميشودو آشنا دانشآموز خانوادگي
".ميبيند را عاطفه و اتحاد از ديوارمحكمي
مدرسه در فرزندتان موفقيت براي ميتوانيد ديگري كمكهاي چه
نمونه چندمعلم كمك و راهنمايي از ما اينجا دهيد؟در انجام
.ميكنيم استفاده
!كنيد تقويت را يادگيري به عشق -1
كنند گوشزد تنها خود فرزندان به والدين كه نيست كافي اين
كه بياموزند فرزندانشان به بايد آنها.است مهم مدرسه كه
.نمييابد پايان ديپلم ياگرفتن كلاس يك با يادگيري
نيويورك ، شهرهارلم در فولر ماريون.است زندگي يادگيريراه
مدرسهدرصد سال 1997 در.است دوازدهم يازدهمو كلاسهاي معلم
يكي به استناد با فولر.فرستاد كالج به را محصلانش از
شرح را مسئله ميشلاين جانا تاي نام به ازدانشآموزانش
.فرزندانشانهستند براي خوبي الهام والديننقطه كه ميدهد
كالج به "مجددا سالها پساز لينداميشل ، جانا ، تاي مادر
كلاسهاي بتواندهزينه تا ميكرد كار روز ، طي اودر.برگشت
:فولرميگويد.بگيرد معلمي مدرك برايدريافت را شبانهاش
به او از و نوشت مادرش وتحسين مدح در انشايي جانا ، تاي"
دوستانش از حاليكهخيلي در ".برد نام نمونه مادر عنوانيك
در "وفورا شد فارغالتحصيل مدرسه از درژوئن او شدند ، مردود
به من" ميگويد ، ميشل ليندا.تحصيلشد به مشغول منهتن كالج
كه معتقدم من.يادگيرياست شروع تنها مدرسه كه اوميگفتم
به فرزندانشاننياز كه چيزهايي براي آينهايهستند والدين
".دارند ديدن
.نيست هنگفتي پول به نياز يادگيري به عشق افزايش براي
را كردنشما مطالعه فرزندتان دهيد اجازه":ميگويد فولر
است ممكن ببريد ، يانمايشگاه موزه به را او ببيند ،
براي نشيمن هميشهاتاق اما نكنيد رزرو او براي بليتاركستر
".وجوددارد كردن مطالعه
!كنيد مبدل عمل به را كلمات -2
حضور مربيان و خانهاولياء در ادموندبرالي در زمانيكه
را درسجراحي شفاهي صورت به برت ، پسرش ، معلمعلوم يافت ،
را ميكروبيولوژي از بخشي كرد ، من اضافه سپس و داد توضيح
كه ميكنم دكتربراليدرخواست آقاي از حالا تدريسميكردم ،
.دهند توضيح برايما را باكتريها و ويروسها چگونگيانتشار
شروع او بود ، كرده ايجاد برالي وجود در معلم كه علاقهاي با
نمونههايي كه خواست كلاس بچههاي از او.نمود دادن توضيح به
در را آنها و كنند جمعآوري ناخنگيرشان يا مسواكشان روي از
تخم روي مراحل دكتربراليبگذارند آزمايشگاهي ظرفهاي
تا كلاسآورد به را آنها سپس و داد راانجام آنها خوابيدن
باكتريها اغلب.ببينند ازنزديك را باكتريها پرورش بچهها
پسرش به طريقبرالي اين از يافتند ، رشد اينآزمايش در
از را علوم نيز برت ، همينطورپسرش ، و شد نزديكتر
.كرد ديدجديدينگاه
با كه است لازم والدين براي":ميگويد برت علوم معلم ماربي ،
فرزندتان به امر اين شوند ، درگير فرزندشان مدرسه مسائل
انجام او كه كارهايي برابر در "واقعا شما كه ميدهد نشان
".هستيد علاقهمند و حساس ميدهد ،
!داريد نگاه باز همواره را مدرسه با ارتباط خطوط -3
ارتباط فرزندتان معلم با تا باشيد فرصتي مترصد همواره
فرزندتان از اطميناني قابل اطلاعات به و كنيد برقرار
در نيوفيلد ابتدايي مدرسه.يابيد دست يادگيريش درباره
خطارتباطي يك آنها.است كرده حل را مشكل اين استامفورد ،
ميتوانند والدين.كردهاند بچههانصب تكاليف اعلام براي
ميشود اعلام معلمفرزندشان از پيامي و بگيرند تماس بامدرسه
چه چهكردهاندو كلاس در روز طي كه گفتهميشود آن در كه
است؟ تعيينشده شب براي تكاليفي
مدرسه در را آنها كه دارند ، فرزند شاپيرو 2 لئون و ربي
از اينكه از قبل":ميگويد ربي.نمودهاند ثبتنام نيوفيلد
ميگيرم تماس مدرسه ارتباطي خط با بيايم خانه به كارم محل
حتي."ميكنم دريافت را فرزندم به مربوط اطلاعات "فورا و
خطوطارتباطي طريق از هستند ، كاري درسفرهاي آنها زمانيكه
.هستند درتماس فرزندانشان درسي مسائل با
پل اين داشتن نگه محكم براي نيز ديگري زياد راههاي
ملاقات راه امنترين و بهترين اما ;دارد وجود ارتباطي
.است دانشآموز ولي و معلم حضوري
شود سازماندهي فرزندتان تا كنيد كمك -4
را درسي تكاليف و كنيد تنظيم كاري برنامه يك فرزندتان با
فرزند ترتيب بدينبگنجانيد او كاري تقويم و برنامه در
به شدهاش منظم برنامه و آهسته گامهاي با ميتواند شما
برنامهاش گاهيميتواند كه دهيد ياد او به.شود موفق تنهايي
.آننمايد جايگزين را ضروريتر وبرنامههاي دهد تغيير را
هيچ كه كند فكر دانشآموز است ممكن":ميگويد فولر ماريون
او به بعد روز براي درسي هيچ اينكه براي ندارد تكليفي
او به كه شماست وظيفه اينزمان در اما است ، نشده داده
".كند راتمرين بعدش روزهاي سخت درسهاي كه گوشزدكنيد
نيازهاي است ممكن بالغتر دانشآموزان":ميگويد دراپر شارن
به تمايل دبيرستان محصلان از بسياري.باشند داشته خاصتري
تحصيليدست و روحي جسمي ، مسائل همه زيرا دارند بيبرنامگي
".كنند خارج مدرسه ازدنياي را او تا ميدهند هم دست به
برنامهاي خودش براي نميتوانست هيچگاه ساله آماندا ، 14
رسيدگي تكاليفش به ميخواست زمانيكه.نمايد تنظيم مدون
خاطر به را تكاليفش كه ميشد متوجه اغلب نمايد ،
خوب را آمانداكارش":داشت اظهار معلمش بالاخره.نميآورد
بهيادآوردن او اصلي مشكل ميكنم منتصور اما ميدهد ، انجام
كار و رسيد ذهنشان به فكربكري آنها ".است درسي تكاليف
دفترچه يك از استفادهكردن:بستند كار به را حل آمدترينراه
.همهتكاليف براي يادداشت
تلقي خانوادگي مهم رويداد يك عنوان به را غذا صرف -5
!كنيد
من":ميگويد دبستاني باسابقه معلمان از يكي جنيارو ،
".است بچهها براي گذاشتن وقت چيز ، مهمترين كه معتقدم
در.دادهاند نشان را غذايخانوادگي صرف اهميت نيز تحقيقات
واشنگتن پروفسوردانشگاه دستيار بيلز ، دايانا سال1987 ،
خانوادههايكم از ساله بچه 3 درمورد 83 مطالعه به شروع
خانوادههايشان كه كهبچههايي داد نشان تحقيقات.نمود درآمد
يادگيري سرعت ازلحاظ ميكنند صرف يكديگر با را غذا"معمولا
در اغلببچهها":ميگويد بيلز.دارند بهتريقرار وضعيت در
دارند كردن صحبت به بيشتري وعلاقه تمايل غذا صرف زمان
آنها لغات بيان همين ميكنندو بيان جديدي عبارات و ولغتها
".ميدهد ياري روخواني و دركتابخواني را
!شويد قايل اهميت تدريجي پيشرفتهاي به -6
به مادرش اما.ميكرد كار كتابش روخواني روي سختي به برت
بود ، به شده طاقت و بيصبر او كند و آرام پيشرفت خاطر
معلمش حتيميداد سخت تمرينهاي او به شب هر دليل همين
بامادربرت بود و 97 سالهاي 96 در نمونه كهمعلم فريس جولي
صحبت دانشآموز خود مزاياييادگيري و فوايد به راجع
به خودش كه اگربگذاري گفتم او به من":ميگويد فريس.كرد
به تمرينكند را روخواني او به كردن فشاروارد بدون تنهايي
تنهايي به مدتي از بعد بردو خواهد لذت خواندن از زودي
".بخواند را چيز همه خواهدبود قادر
كمك درخواست بچهها وقتي كه ميكند اظهار ماربي بتسي
تا بدهند آنها به را اطلاعاتي و ابزار بايد والدين ميكنند ،
روماني پايتخت اگر مثال طور به.بيابند را جواب آنها خود
ما ميكني فكر تو" اوبپرسيد ، از دادن پاسخ جاي به راخواست ،
-7...نقشه؟ در درلغتنامه؟ كنيم؟ پيدا را آن كجاميتونيم
!ببريد بالا را انتظاراتتان
سال 1959 در تدريس به شروع كولينز ، ماروا معروف معلم وقتي
بچههاانتظارات از چقدر پيشين آموزگاران شدكه متوجه نمود ،
آنچه هر كه اساس براين را مدرسهخودش او.داشتهاند كمي
كولينز.نمود داد ، افتتاح خواهند انجام بخواهي ، ازشاگردان
آثار سوم دومو كلاس بچههاي شد ، زده حيرت كهگرفت نتيجهاي از
"ذاتا كلينز.بودند نموده خوبيحفظ به را بزرگ شعراي
والدين انتظار اوميگويد.بود كرده رشد بالا بااستانداردهاي
شمانميتوانيد".شود موفق و كند كار سخت كهاو شد باعث او
كه است لازم بچهها.برويد نيويورك به ازميسيسيپي نقشه يك با
رواني-فكري نقشه يك به نياز آنها.كجاميروند به بدانند
".دارند
در تا كنيد تشويق را فرزندتان خانوادگي ، اهداف تعيين با
دانشآموزي هر والدين از كلينز.كند فكر آيندهاش مورد
كلينز.كنند بيان جمله يك در را خانوادهشان اهداف كه خواست
ساز قدرت كلمات" كرد ، جملهزيرراپست خانواده هر براي
احساس ماميگذاريد ، مدرسه درون به پا كه زمانيهستند
".خواهيدداشت فوقالعاده
هيچ" دارد ، را خود معروف جمله كلينز معلم ، يك عنوان به
و راخوب ضعيف شاگردان من.گذاشت نخواهم سر پشت را بچهاي
".ميكنم ممتاز را ، خوب شاگردان
ريدرزدايجست:منبع
اسماعيلي فاطمه:ترجمه
جوانان بين در كتاب مطالعه
است كاهش به رو آلماني
به آلماني جوانان ،"بنيادمطالعه" اعلام طبق -اجتماعي سرويس
اختصاص كتاب برايمطالعه دقيقه فقط 9 روزانه طورمتوسط
.ميدهند
دويچه زود اسلامي ، روزنامه جمهوري خبرگزاري گزارش به
:مذكورمينويسد موءسسه مدير رينگ كلاوس نقلاز به سايتونگ
پاي را خود وقت از روزانهدقيقه آلماني جوانان
.ميگذرانند تماشايتلويزيون
ميان در مطالعه كاهش روند چنانچه گزارش ، اين اساس بر
مسالهتاثير اين صورت اين در يابد ، ادامه همچنان جوانان
.گذاشت خواهد كشور اقتصادي ساختاراجتماعي بر فاجعهآميزي
منازل در حاضر حال در اينكه به اشاره ضمن روزنامه اين
نميخورد ، چشم به كتابي هيچگونه جوان زوجهاي از بسياري
حرفهايبه دورههاي داوطلبان از درصد اكنون هم:ميافزايد
فرصت دريافت از ونوشتن خواندن زمينه در ناتواني خاطر
.محرومشدهاند آموزش
مطالعه به قادر كه افرادي:است آمده گزارش اين خاتمه در
در اشتغال زمينه در نيستند ، حرفهاي متون يا و جزوهها
.ميشوند مواجه فراواني بامحروميتهاي امروز مدرن جامعه
از هند بيهار ايالت كودكان
برخوردار آموزشي امكانات
نيستند
لازم تجهيزات و وسايل آموزشي ، امكانات نبود:اجتماعي گروه
اين كودكان بيهار ، اكثر ايالت در كودكان برايسوادآموزي
اوليهتحصيل مراحل در تحصيل ترك به راوادار هند از منطقه
هزار از 67 دهلي از مركزيخبر واحد گزارش به.ميكند
تربيت و آنتعليم روستاي هزار در 23 بيهار روستايايالت
بهرهمندهستند ، مدرسه از كه درروستاهايي و وجودندارد
است ، دانشآموزان لازم و نيست مدارسآنها براي مناسبي ساختمان
موسميبه بارانهاي فصل در باران يابارش آفتاب شديد نور زير
هند سراسر در سوادان درصدبا ميانگين.دهند ادامه تحصيل
در درصدباسوادان كه حالي در است ، شده درصدگزارش 21/52
.است شده اعلام بيهار 48/38درصد ايالت
از يكي كودكان محلزندگي تا مدرسه محل بين زياد مسافت
اظهار وكارشناسان شده عنوان بيهاري كودكان تركتحصيل عوامل
مقطع از بالاتربدتر مقاطع در تربيت و وضعتعليم ميدارند ،
.است ابتدايي
|