مدرسه مشكلات براي حلي راه
فرزندان
كنيد اعتراف خشم وجود به
اي يواس روزنامه گزارش براساس
افزايش روبه آمريكا جمعيت:تودي
است
مدرسه مشكلات براي حلي راه
فرزندان
والدين از باتعدادي خود فرزند مدرسه تكليف مورد در اگر
اظهار بيترديد كنيد ، صحبت اجتماعي مختلف گروههاي از
ميرسد نظر به.شنيد خواهيد ايشان از را متفاوتي نظرهاي
بچهها امتناع و مشكل اين به دادن پايان جهت حلي راه هيچ
جدي فعاليت يك به آن تبديل در سعي يا و تكاليف انجام از
و چيست چاره راه راستي به.باشد نداشته وجود موءثر و
دهند؟ انجام ميتوانند مورد اين در اقدامي چه والدين
و ملالآور كه چند هر مدرسه تكليف كه مهم اين درك با
كه است اهدافي داراي نهايت در وليكن باشد كننده خسته
.بود خواهد فرزندانتان علمي موفقيت ضامن آنها به دستيابي
چگونه كه ميدهد ياد بچهها به مدرسه تكاليف انجام
به با چگونه و كنند دنبال را خواستهها و دستورالعملها
و پژوهش و تحقيقات امور به وابسته مهارتهاي كارگيري
يافتههاي براساس.نمايند ارضا را خود كنجكاوي تمركز ،
كتاب نويسنده و باليني روانشناس سونا ، ليندا خانم
در ،"والدين وسيله به مدرسه تكاليف براي برنامهريزي"
است اين تكاليف انجام از نهايي هدف" مدرسه تكاليف مورد
برآمده روزمرهشان كارهاي عهده از خود بتوانند بچهها كه
گرو در موفقيت رمز ".رسانند پايان به را آنها خود و
است تكاليف انجام ضرورت مورد در بچهها اطمينان و اعتماد
ملالآور و تلخ تجربهاي مدرسه تكاليف كه اعتقاد اين نه
تكاليف انجام كه برسد باور اين به شما فرزند اگراست
در او است ، آموزشي اهداف به دستيابي و موفقيت ضامن مدرسه
مسئوليت احساس مدرسه ، تكليف جمله از محوله ، وظايف قبال
كه كنيد سعي گفته پيش اهداف به رسيدن براي.نمود خواهد
.گيريد كار به را زير رهنمودهاي و توصيهها
تماس در فرزندتان آموزگار با تحصيلي سال ابتداي از -1
باشيد
آموزگار تدريس روش و سياست از تحصيلي سال آغاز در
هفته در چندبار و چگونه كه بدانيد تا شويد آگاه فرزندتان
تكميل براي و دارد انتظاراتي چه و مينمايد تعيين تكليف
براي كه گفت فرزندتان اگر.است لازم مدت چه آن ارائه و
او آموزگار با بايد حتم طور به ندارد ، تكليفي هفته آخر
حاصل اطمينان او ادعاي و موضوع از و بگيريد تماس دوباره
غولي ميتوان چگونه"كتاب نويسنده كلوين آلن خانم.نماييد
:ميگويد مورد اين در ".نمود رام را مدرسه تكليف نام به
به ميتواند آن سقم و صحت و اصلي منبع از خبر كسب"
".دهد پايان بحثها از بسياري
دهيد اختصاص تكاليف انجام به را مشخصي زمان -2
تكاليف به رسيدگي و مطالعه به مستمر و خاص زمان اختصاص
و پيشرفت باعث بچهها در ثابت روند و عادت يك صورت به
تا است مناسب وقتي چه كه است اين سوءال.ميشود كار انجام
بچهها از بعضي برسند؟ خود درسي امور و تكاليف به آنها
از مدرسه محيط خستگي تا دارند نياز استراحت جهت زماني به
بيشتري كارايي از شام صرف از پس ديگر بعضي.شود دور آنها
خود درسي تكاليف به ميتوانند بهتر و هستند برخوردار
به اينكه محض به دارند دوست بچهها از تعدادي.برسند
شام تدارك و تهيه حال در مادر كه زماني و ميرسند منزل
اگر.دهند انجام را آنها و برسند خود تكاليف به ميباشد ،
كه است بهتر ندارد ، دادن انجام براي تكليفي شما فرزند
صرف را خود وقت يا و مطالعه را خود ديگر دروس پيشاپيش
ديگر انجام براي خود وقت از يا و كند خود درسهاي مرور
.كند استفاده تحقيقي كارهاي و تكاليف
كه باشيد داشته خاطر به و باشيد جدي خود كارهاي در
آيا ببينند تا آزموده را شما تا دارند سعي هميشه بچهها
و مطالعه براي شده تنظيم زمان و برنامهريزي به "واقعا
مدت در درسي تكاليف اگر.هستيد پايبند مدرسه تكاليف
كار چه باشد تكليف رفع فقط يا و نشود انجام شده تعيين
بگيريد تماس او آموزگار با "حتما مورد اين در كرد؟ بايد
انجام براي كه را زماني مدت همان كه كنيد حاصل اطمينان و
زماني تقسيمبندي در شما است ، داشته انتظار معلم تكليف
خود برنامهريزي مورد در آن از پس.كردهايد رعايت
از شب هر كه بخواهيد فرزندتان از و دهيد خرج به استقامت
كامل طور به دادهايد اختصاص مطالعه براي كه زماني مدت
تعجيل و تكليف رفع كه بفهمند بايد بچهها.كند استفاده
به رسيدگي و مطالعه براي تنظيمي وقت از تكاليف انجام در
.نميكاهد درسي امور
كنيد نگهداري مخصوصي جاي در را نياز مورد وسايل -3
به ميتواند افراد سرزندگي و نشاط بعلاوه انرژي و وقت
.شود تلف شده مدادتراشيده مثل كوچكي چيزهاي گشتن دليل
كلوين آلن خانم وقت ، و انرژي اتلاف از جلوگيري براي
مورد وسايل قراردادن براي را جعبهاي ميكند پيشنهاد
تهيه...و چسب نوار و منگنه و كاغذ و مداد قبيل از نياز
.كنيد
برنامهريزي نحوه مورد در خود بزرگتر بچههاي دهيد اجازه
مورد در كافي اندازه به آنها.باشند داشته مستقيم دخالت
مقرر وقت در آن انجام و مربوطه تكاليف و درسي موضوع
و الگو خود درسي مطالب با رابطه در و دارند تجربه
.دارند ذهنشان در قبل از سرمشقهايي
او و بدهيد كافي انگيزه فرزندتان به مختلف عناوين به -4
كنيد تشويق را
در انگيزه ايجاد و تشويق براي كه دارند اعتقاد كارشناسان
شناسي وظيفه و جديت با كه كارهايي مورد در خود كودكان
اين در كلوين خانم.كنيد تشويق را آنها دادهاند انجام
شديدي علاقه شما فرزند كه هست فيلمي آيا":ميگويد مورد
آخر تعطيلات براي صورت ، اين در باشد؟ داشته آن ديدن به
".ببيند را نظرش مورد فيلم تا ببريد سينما به را او هفته
است شده انجام شايسته نحو به كه كاري براي "حتما
از و باشيد شريك او شادي در و كنيد تشويق را فرزندتان
چه تغييري تا ميكنند را خود تلاش نهايت كه بچههايي
تمجيد و تعريف آورند وجود به خود در علمي يا و رفتاري
كه فراموشكار و كوچكتر بچههاي اگر مثال طور به.كنيد
مورد درسي كتابهاي تمام خودشان بتوانند تا دارند سعي
منزل به را آنها و برده مدرسه به هفته طول در را نياز
بروز را لازم مديريت خودشان از نحوي به و برگردانند
مورد كارشان و بگيرند قرار توجه مورد "حتما بايد ميدهند
روانشناسي و تربيتي استاد كرنر لين.بگيرد قرار تمجيد
كه را طرحي بررسي و انجام سرپرستي "اخيرا كلمبيا دانشگاه
به را بود شده فيلمبرداري بچهها خانوادههاي از آن در
كه خانوادههايي يا والدين وي ، تحقيق براساسداشت عهده
ميكردند كمك تكاليف انجام در خود سوم كلاس فرزندان به
بالاتر ديگران از مراتب به كودكان در لازم نفس به اعتماد
كارهاي انجام به قادر حتي كودكان از دسته اين و بود
و پدر كه زيرا بودند سختتر درسي تكاليف يا و مشكلتر
اصلي پيام.بودند داده قرار خود سرمشق و الگو را مادر
كه ميكردند القا خود فرزندان به والدين كه بود اين طرح
همديگر كمك با و دهيد انجام را كار اين ميتوانيد شما"
".نمود پيدا كاري هر انجام براي راهي ميتوان
بعد بچهها":ميدارد اظهار مورد اين در كرنر لين خانم
اين در تا ميكنند سعي و كرده باور را پيام اين مدتي از
بهتر تا يابند دست لازم توانايي و نفس به اعتماد به مورد
".برآيند خود تكاليف انجام عهده از بتوانند
باشيد داشته نزديكي رابطه والدين ديگر با -5
او عهده از تكاليف انجام كه نمود ادعا شما فرزند اگر
تكليف "واقعا شايد و كنيد بررسي مورد اين در است خارج
والدين با اطمينان حصول براي.باشد مشكل برايش شده تعيين
عهده از فرزندانشان چگونه كه بگيريد تماس بچهها ديگر
ميتوان رابطه همين دربرميآيند نظر مورد تكاليف انجام
راهحل به دستيابي جهت و گرفت تماس فرزندتان آموزگار با
.گرفت كمك او از مناسب
كنيد دنبال را كار ايدهآل نتيجه به رسيدن تا -6
مواجه مشكلي با خود تكاليف انجام در بچهها اوقات گاهي
انجام براي و ميروند طفره آن انجام از وليكن نميباشند
خانم كه بود مشكلي "دقيقا اين و ميكنند مقاومت آن ندادن
:ميگويد او آن رفع براي و شد روبهرو آن با سودوگان
دفتر در هميشه او دارم ، پسرم آموزگار با كه توافقي طبق"
امضاء را آن و نوشته را پسرم روزانه ، تكاليف يادداشتي
كارهايش به نگاهي من تكاليف ، شدن تمام از پس و ميكند
اعتقاد دوگان خانم ".ميكنم كنترل را آنها و مياندازم
كمك سالهاش فرزند 16 به شيوه اين به توسل با كه دارد
آن پي در و نماند عقب مدرسهاش درسهاي از تا است كرده
به آرامش و رفته بين از خانوادگي معضلات و مشكلات از يكي
.است برگشته خانواده كانون
تكاليف انجام كه كرد نتيجهگيري اينطور بدهيد اجازه
تفريحات ديگر يا و ويديويي بازيهاي اندازه به مدرسه
اعتقاد بهنيست كننده سرگرم و لذتبخش كودكان
و صبر نيازمند مشكل اين با والدين برخورد روانشناسان
زمان به كودكانبود خواهد موفقيت رمز اين و است شكيبايي
و آيد وجود به آنها در مسئوليتپذيري حس تا دارند احتياج
و رسيده مقصود سرمنزل به زيادي نشيبهاي و فراز طي از پس
.نمود خواهند خود تكاليف انجام به اقدام رضايت كمال در
ريدرزدايجست:منبع
آزاد يحيوي پرويز:ترجمه
كنيد اعتراف خشم وجود به
بسازيد3 معجزه خود زندگي از
نسبت كسي كه ميآيد پيش ندرت به طبيعي ، است هيجاني خشم ،
مقابله eنحوه.نكند خشم احساس ديگري فرد يا موقعيتي به
.دارد اهميت زندگيمان در خشم با
كه ميخواهد دلمان ناراحتكننده كار روز يك از پس گاهي
موارد غالب در و كنيم خالي ديگري سر را خود ناراحتي
يا دوست سر "مثلا.ميگيرند قرار هدف كسانمان نزديكترين
و قوم يا كودك سر بر را خود خشم يا دادميكشيم خود محبوب
خالي ميكند ، سلام ما به نيت حسن نهايت در كه خويشي
.ميكنيم
داريد ، دوست كه را كسي همواره":ميگويد قديمي ترانهاي
".ميآزاريد
بيشتر همه از كه ميكنيم كساني متوجه را خود خشم گاهي
است ، ديگري شخص واقع در ما مقصود آنكه حال داريم ، دوستشان
در ذيربط طرفهاي با كه آن جاي به را خود خشم اينكه با
بستگي صداقتمان به ما درمان. ميخوريم فرو ;گذاريم ميان
هراس برانگيخته را ما خشم كه كسي با صحبت از چرا دارد ،
داريم؟
حق عصبانيت اين ابراز نحوه در هستيم عصباني كه هنگامي
آرامي به يا كنيم پرت را اشياء ميتوانيم.داريم انتخاب
نحوه ميتوانيم نيستيم بچه ما بگوئيم سخن آن eدرباره
سر بر آنها كردن خالي جاي به را ، هيجانمان ابراز
خشمانگيز مسائل حل.كنيم انتخاب خود بيگناه ، اطرافيان
.است درمان نشانه عاقلانه نحوي به
اي يواس روزنامه گزارش براساس
افزايش
روبه آمريكا جمعيت:تودي
است
ميليون گذشته 18 سال طي 8 آمريكا جمعيت -اجتماعي گروه
/به 088 سال 1998 در جمعيت رشد و است يافته افزايش نفر
.است رسيده درصد
در آماري محاسبه اين اسلامي ، جمهوري خبرگزاري گزارش به
روزنامه و است شده انجام تا 1998 بين 1990 سالهاي
جمعيت رشد سال 1990 در نوشت زمينه اين در تودي يواساي
سال در ميشود پيشبيني و است بوده درصد آمريكا 02/1 در
جمعيت از اضافهتر درصد يعني 50 نفر ميليون به 394 2050
.برسد كنوني
خواهد جوانها از بيشتر سالمند افراد تعداد سال 2050 در
لاتينيها آمريكاي سياهان ميان در بيشتر جمعيت رشد و بود
.شد خواهد ديده
ازدواج ، وضعيت تحصيلات ، انتقال ، و نقل براساس بررسي اين
به كه است شده انجام بچهها از مواظبت و شدن بچهدار
.است شده منتج جالبي نتايج
دانشآموزان از درصد حدود 4/5 در تا 1995 سال 1994 از
تحصيل ترك آمريكا در دوازدهم و يازدهم دهم ، كلاسهاي
نداشته تفاوتي هيچ قبل سال با 20 تعداد اين كه كردهاند
.است
نگهداري فرزندانشان از تنهايي به كه مادراني و پدر تعداد
ميليون به 7/11 سال 1970 در نفر ميليون از 8/3 ميكنند
.است رسيده سال 1996 در نفر
دهه 1970 به نسبت بالاتري سنين در آمريكايي مردان و زنان
در و سال مردها 27 در ازدواج سن متوسط.ميكنند ازدواج
افزايش سال چهار قبل به نسبت كه ميباشد سال زنها 24
.است داشته
دي) سال 1998 آغاز در آمريكا جمعيت سرشماري آخرين براساس
.است بوده نفر ميليون حدود 268 (ماه 1376
|