بياموزيد كودكان به را انعطافپذيري
باشيد صبور پيشدبستاني كودكان با
در 10 كيهان :اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت
است گرفته ارز دلار ميليون گذشته 7/73 سال
تشكيل ايران مطبوعات عكاسان صنفي انجمن
شد
بياموزيد كودكان به را انعطافپذيري
و فعال خلاق كودكان درخشش سبب انعطافپذيري ،
ميشود باهوش
پايان به تابستاني اردوي در جوايز اهداي اسم كه زماني
برادر متيم. ميگريست بشدت "گاس" من ساله پسر 7 رسيد ،
آنها به زيادي جوايز و برده را جايزه بهترين او كوچك
برده كوچك جايزه يك فقط گاس گروه اما بود ، گرفته تعلق
.بود
سرداده خوشحالي فرياد برنده گروههاي ساير حاليكه در
او پهلوي.بود شده خيره زمين به و نشسته پسرم بودند ،
جايزهها اون:گفتم و فشردم آغوش در را او.نشستم
مادر هر كه كردم را كاري همان واقع در منبيارزشند
.نكردم انتخاب را صحيحي راه اما.ميكرد ديگر
براون دانشگاه روانشناس استاد ليپسيت ، -پ-لوئيس پروفسور
و ياس فرزندتان (ندارد اهميتي) گفتن با:ميدارد اظهار
اثر بندرت كلام اين و نميكند فراموش را خود نااميدي
خواستن از كودك جملهاي چنين شنيدن واقعبا درميكند
طريق اين به و ميكند بدي احساس است ، مطلوبش آنچه
در گرفتن قرار يا بد خبر شنيدن صورت در كه نميآموزد
واكنش و كرده غلبه خود اضطراب بر چطور بحراني شرايط
.بدهد نشان مناسب
توانايي يعني -انعطافپذيري كه ميدهد نشان مطالعات
كه است خصلتي ميافتد ، اتفاق كه بدي حوادث با رويارويي
خسته ، كودكان از را سريعالانتقال و باهوش فعال ، كودكان
در حتي يا و بد نمره گرفتن مانند بد ، حوادث از واخورده
.ميسازد جدا..و عزيز يك دادن دست از مثل مهمتر حوادث
آن طريق از ميتوانند والدين كه است روشهايي
فرزندشان به را دشوار شرايط با مقابله -انعطافپذيري
.بياموزند
ابدي دشوار و بد دقايق كه كنيد يادآوري كودكان به *
.نيستند
كودكان اغلب:است سخت بسيار پيام اما ميآيد ساده نظر به
شكست بازي در كه زماني مثل ميافتد بدي اتفاق كه وقتي
ميكند ، سرزنش را آنها دوستشان بهترين وقتي يا و ميخورند
كه ميكنند حس.است رسيده آخر به دنيا كه ميپندارند
شكست اين يا و ماند خواهد باقي دنيا آخر تا احساس اين
.كرد خواهد خراب را چيز همه
را محركي و انگيزه نوع هر جلوي تفكر نوع اين متاسفانه
اظهار كودكان آموزشي مراكز از يكي سرپرست.ميگيرد
او اندوه و رنج اثرات كه كند باور كودكي اگر":ميدارد
خود وضعيت در نميتواند بكند ، كاري هر يا و است دائمي
كمتر او در وكوشش تلاش توانايي آورد ، بوجود تغييري
كنيد كمك كودكتان به ميتوانيد شما زمان هر در ".ميشود
گفتن با.است موقتي آمده پيش موقعيت كه كند درك تا
تلاش دوباره ميتواني دادي ، دست از را چيزي اگر امروز"
خواهي معذرت دوستت از اگر" يا و "آوري بدست فردا تا كني
ممكنه" يا و "بود نخواهد عصباني تو دست از ديگر او كني ،
متفاوتي نظر من اما كند فكر چنين تو به راجع...خانم
ميتوان را عمل يك بد نتيجه كه ميكنيد ثابت او به "دارم
يا و نيست واقعيتها كننده بيان نفر يك نظر و داد تغيير
:ميگويد مادري.ميآوريد قدم ثبات و اميدواري براي دليلي
آن.داشت علاقه خيلي نقاشي به بود ، ساله من 8 دختر وقتي
بسيار را دانشآموزان از يكي كه داشتند هنري معلم زمان
از دخترم.نميداد اهميتي ديگران به و ميكرد تشويق زياد
را نقاشي ديگر داشت تصميم و بود ناراحت بسيار مسئله اين
:گفتم او به فهميدم ، را موضوع اين وقتي.بگذارد كنار
اهميت خاطر به علاقهداري ، آن به كه كاري انجام از هرگز"
مسئله اين من ميدهد ادامه او ".نزن باز سر ديگران ندادن
مرا پيام او نهايت در.كردم گوشزد او به بار چندين را
عاشقانه نقاشي به و است ساله من 12 دختر حالا.گرفت
.دارد علاقه
.بياموزيد را مشكلات حل هنر كودكتان به *
به گرفته ، انجام انعطافپذيري درباره كه پژوهشهايي در
بهترين كردن اقدام.است شده اشاره مشكلات حل هنر اهميت
كه كودكي مثال ، بطور.است درماندگي بد احساس براي پادزهر
احساس درسي گروه يا ورزشي تيم در نشدن انتخاب بهدليل
و بيشتر مهارت كسب براي راهي بتواند اگر ميكند ، شكست
ميآيد فايق خود شكست احساس بر زودتر كند ، پيدا خود ترقي
".كند تمرين من با ميكنم خواهش دوستم از":ميگويد "مثلا
طريق از را (دهم انجام ميتوانم) روش و روحيه كودكان
كه زمان هر بنابراينميكنند تقويت خود در مكرر تمرينات
خود مشكل حل براي كه كنيد تشويق را كودكتان دارد ، امكان
كودكانشان شدن روبهرو از والدين بيشتر.كند پيدا راهحلي
و اندوه و غم برابر در و دارند واهمه اندوه و غم با
حمايت او از) ميدهند قرار حمايت مورد را او سختيها
ميكنند سعي ميآيد ، پديد مشكلي وقتي بنابراين.(ميكنند
كه دهند اجازه كودكانشان به اينكه بدون كنند حل را مشكل
.خير يا دارند را فوق مشكل حل توان آيا ببينند
ديگري شهر به ما كه زماني.آموخت پسرم كه بود درسي اين
.ميكرد گريه و بود نشسته پسرم روز يك كرديم ، مكان نقل
دوستم براي دلم:داد پاسخ پرسيدم را او گريه دليل وقتي
:گفتم او به ببينم را او نميتوانم ديگر و شده تنگ
بتواني تو كه هست كاري آيا اما غمگيني ، خيلي كه ميدانم
كرد فكر كمي كني؟ كمتر را ناراحتيات احساس و دهي انجام
كنم؟ صحبت تلفني دوستم با ميدهي اجازه آيا:گفت و
و غم احساس اما كشيد ، طول دقيقه فقط 5 آنها تلفني مكالمه
ديگري شهر به ما كه وقتي ديگر باررفت بين از او اندوه
غم احساس دوباره آنكه از قبل:پرسيد او.كرديم مكان نقل
تلفني دوستم با ميدهي اجازه دهد ، دست من به تنهايي و
صحبتكنم؟
.كنيد دخالت موقع به *
مواقع بعضي در.نيست حل قابل سادگي به مشكلي هر شك بدون
:كرد تعريف مادريدارند نياز شما راهنمايي به كودكان
گروه كه شد دبستاني وارد داشت سال بزرگم 11 دختر وقتي
دختر سارا.بودند تنبل و لاابالي بسيار او همكلاس دختران
.بود بالا نمره و درس معطوف او توجه تمام و بود درسخواني
آيا كه بود متحير و بود ناراحت بسيار دوستانش دست از او
گوش او حرفهاي به من ابتدا.دوستانش يا ميگويد درست او
همكلاسش ناباب دوستان از بايد دخترم كه دريافتم و كردم
با كه كردم تشويق را او منظور همين برايشود جدا
.دارند مشتركي علايق و همفكرند او با كه شود دوست دختراني
پيدا مشياي خط و اصول دختران ، اين شناختن براي حتي
.كرد پيدا جديدي دوستان سارا كه بود اين نتيجه.كرديم
سئوالاتي يا سئوال شما كودك وقتي كه است اين راه بهترين
اغلب.كنيد پشتيباني او از و داده گوش حرفش به دارد ،
براي اتفاق همين بودم ، تو قد من كه وقتي":گفتن با اوقات
"...كه كردم حل اينطوري را خودم مشكل من و افتاد من
تلاش به موفقيت كسب تا كنيد مجاب را كودكتان ميتوانيد
.دهد ادامه خود
.آوريد بوجود مناسبي محدوديتهاي *
اثر ميآوريد ، بوجود فرزندتان براي شما كه محدوديتهايي
قوانين كه بچههايي كه ميدهد نشان تحقيقات.دارد مهمي
رعايت براي واضحي دلايل و شده وضع آنها براي عادلانهاي
به نسبت شده ، تاكيد آن اجراي روي و ارائه قوانين اين
بودند ، مستبد يا بياعتنا قوانين به والدينشان كه كودكاني
از بيشتري نفس به اعتماد و اجتماعي مهارت بهتر ، انگيزه
.ميدهند نشان خود
تمبل ، دانشگاه از روانشناس برگ ، استيل لارنس پروفسور
.دارند نياز بزرگترها راهنمايي به كودكان دارد اعتقاد
كنيد ، كنترل يا راهنمايي را آنها حد از زياده اگر اما
تنشزا و سخت موقعيتهاي و مشكلات با كردن برخورد چگونه
آوريد بوجود شرايطي.آموخت نخواهند را راهحل يافتن و را
چيدن اتاق ، كردن تميز مثل خانه كارهاي در كودكتان كه
دادن.كند كسب مهارتهايي زباله ، جمعآوري يا سفره
يا شايستگي استقلال ، "كودكان" به سخت كارهاي مسئوليت
.ميكند تقويت آنان در را نفس به اعتماد و صلاحيت
.بدهيد اهميت موفقيتها به *
.كنند تحسين خيلي را آنها كه دارند تمايل موفق كودكان
اگر" مثل.ميكند انعطافپذير را آنها تمجيد و تحسين اين
از يكي فوتبال تيم در عوض در نشد ، بيست امتحانم نمره
، جمعيت جلوي بتوانم من اگر" يا و "بودم بازيكنها بهترين
".بشوم هم كلاس مبصر ميتوانم "يقينا بنوازم ، را سازي
به اگر كه بياموزند را تفكر اين نميتوانند ، كودكان همه
كشف را خود استعدادهاي ميتوانند شود ، داده فرصتي آنها
و ورزش علاقه ، مورد كارهاي برنامه ، فوق فعاليتهاي.كنند
كشف را خود كه ميكند كمك كودكان به مدرسه تكاليف حتي
.كنند
:است اين سرگرميهايشان و كار در كودكان تشويق ديگر دليل
درك را موفقيت و سختكوشي بين ارتباط ميتوانند آنها
با بازي يا و ساز يك آموزش سرگرم كودك وقتي.كنند
ميكند ، پيدا را لازم مهارت "نهايتا و ميشود كامپيوتر
حتي و ميدهد دست او به هنرمندي و كمال احساس "شديدا
كاري انجام عهده از كه ميكند تصور وقتي كه ميآموزد
كار آن در تمرين ، مدتي از پس كند ، تلاش اگر برنميآيد ،
.شد خواهد موفق بخصوص
كاليفرنيا اهل ساله پسر 11 يك براي كه بود اتفاقي اين
تيم عضو من پسر وقتي:ميگويد پسر اين مادر.افتاد
گرفت تصميم كه حدي به بود تيم بازيكن بدترين شد ، بسكتبال
به بايد كه كرديم مجاب را او پدرش و من.كند ترك را تيم
باشگاه ترك اجازه او به هم تيم سرپرست و بدهد ادامه كارش
او و داد شركت بازيها در را او مدت تمام مربينداد را
شد موفق پسرم نهايت دركند تمرين بيشتر كه كرد تشويق را
كه دريافت او.است خوشحال بسيار مسئله اين از اكنون و
لازم تجربيات نميتوانست هرگز نميكرد ، كوشش و تلاش اگر
.آورد بدست را
پيروزبخت معصومه :ترجمه *
خوب خانهداري :منبع
باشيد صبور پيشدبستاني كودكان با
را پيشدبستاني بچههاي "معمولا كه است چيزي ناتواني ،
مهارتهاي لحاظ از هنوز كودكان.ميكند عصبانيت دچار
مانند را كارشان تا نيافتهاند تكامل جسماني و گفتاري
اتمام به خاص كلمهاي بيان يا و پازل يك كردن كامل
تحمل را شكست و درماندگي نميتوانند همچنين برسانند ،
چيزي شود ، گريه به مجبور دارد امكان ناتوان بچه يك.كنند
والدين از بسياري.بزند را ديگري بچه حتي و كند پرت را
با كودكشان اگر.نميشوند غضبگونه واكنشهاي اين متوجه
از كنند ، سرزنش را او است ممكن دررفت ، كوره از بدخلقي
.كنند تنبيه را او يا و محروم امتيازهايي
ناديده را عصباني كودك يك احساسات اغلب ، والدين ، از برخي
ممكن مادري يا پدرميكنند انكار را آن يا و ميگيرند
نميخواستي كه مطمئنم":بگويد خود ساله سه طفل به است
".بياندازي گريه به را او تا بكشي را Sally سالي موهاي
خشم مورد در تربيت گونه اين با ارتباط در كه مسالهاي
سردرگمي دچار را او والدين كه است اين دارد وجود كودك
او به قوي احساس اين درباره را چيزي و ميكنند
.نميآموزند
را منفي احساسهاي تا شوند خود خشم متوجه بايد كودكان
اين.كنند بيان گوناگون روشهاي به را آن و كنند كنترل
سه كودك ميكند مشاهده مادري كه بگيريد نظر در را مثال
به آن عكسهاي همه كه را خود رنگآميزي كتاب سالهاش
را كتاب دارد امكان مادر.ميكند پاره ميآيند زشت نظرش
درست آن از كه زماني تا بگويد و كند دور فرزندش از
ممكن كه ديگري شيوه.برنميگرداند او به نكند استفاده
چون ناراحتي تو ميكنم فكر":بگويد كه اين برگزيند است
چطوره ببينم ، نيستند ، قشنگ نظرت به كردي رنگ كه عكسهايي
براي را قرمز يا آبي يا ،"مثلا ;كني جدا را رنگها كه
".هم با را دو هر نه كن ، استفاده پيراهن
تا ميكند كمك او به شيوه اين به كودك ناتواني به توجه
چيزي او به مادر كه هنگامي.است عصباني چرا كه بفهمد
بسياري رضايتبخش راههاي كه درمييابد فرزندش ميآموزد ،
جاي به برآيد ناتواني اين عهده از بتواند تا دارد وجود
.كند خراب را خود رنگآميزي كتاب اينكه
بدخلقي درباره خوش خبرهاي
;است عصباني كه دهند حق كودكشان به بايد مادر و پدر
توقفهاي دليل به است ممكن گرسنه و خسته بچه يك ،"مثلا
.شود تلخي اوقات دچار خانه تا كودكستان مسير در بسيار
كه بفهمند آنها كودك ، تنبيه از قبل كه است اين مهم نكته
او احساس به بايد حالت ، اين در.است غمگين او چرا
و خستهاي ميدانم":كه جمله اين گفتن با و پيببرند
عجله ميكنم سعي شوي ، منتظر خيلي خانه به رفتن تا مجبوري
ميكند كمك كودك به مساله اين.كنند مسئوليت احساس ".كنم
خاص ، حالت اين در كه دريابد و بفهمد بهتر خودرا احساس تا
.نيست نامناسبي واكنش غضب و خشم
مهارتهاي گسترش به شروع طفل سالگي چهار تا سه سنين در
عصبانيتش تا كرد خواهد كمك او به همين و ميكند گفتاري
به او خودداري وقتها بعضي اين ، وجود با.آورد زبان به را
با كشمكش:مانند رفتاري ناهنجاريهاي و ميانجامد شكست
.سرميزند او از اسباببازيها كردن پرت يا دوستان
عصبانيت دايم طور به ميتواند كودك سالگي ، پنج از قبل تا
يا و خلقي كج جاي به سن ، اين درآورد زبان به را خود
مورد اسباببازي گرفتن براي كوچكتر برادر يا خواهر زدن
ميكند بيان والدين به اغلب را خود احساسات او علاقهاش ،
.ميخواهد كمك آنان از آن با ارتباط در يا و
يادگيري دبستاني ، پيش سالهاي درسهاي اساسيترين از يكي
با مهربان ، والدين كمك به.است عصبانيت با برخورد چگونگي
را خود خشم تنها نه كه ميآموزند كودكان صبور و ملاحظه
.يابند تسلط نيز آن بر بلكه كنند بيان و بشناسند
معتمدقرايي بهجت :ترجمه
پارنتز :مجله از نقل
در 10 كيهان :اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت
است گرفته ارز دلار ميليون گذشته 7/73 سال
وزارت تبليغاتي و مطبوعاتي امور معاونت :اجتماعي گروه
ارز سهميه:كرد اعلام پنجشنبه روز اسلامي ارشاد و فرهنگ
و ميليون گذشته 73 سال در 10 كيهان روزنامه به تخصيصي
.است بوده دلار هزار 700
ارشاد و فرهنگ وزارت مطبوعاتي معاونت ايرنا ، گزارش به
روزنامه در منتشره خبر به پاسخ در پنجشنبه روز اسلامي
تكذيب را خبر اين مفاد مهرماه ، دوم و بيست پنجشنبه كيهان
.كرد
روزنامه خبر به اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت جوابيه مشروح
:است شرح اين به كيهان
ارزي سهميه كرده ، ادعا كيهان روزنامه كه آنچه خلاف بر -
"عينا مربوط جدول در سال 77 در توس روزنامه به تخصيصي
.است گرديده منتشر و مندرج
قيد صفر عملكرد ستون در آن تحقق عدم دليل به فوق سهميه
دريافت ارزي هيچ روزنامه اين كه است آن منزله به و شده
.است نكرده
دلار ميليون سه ميزان به طلبي سال 75 در كيهان روزنامه -
همين در روزنامه اين عملكرد و تخصيصي ارز ميزان و نداشته
و ميليون و 3 و 635 هزار و 608 ميليون چهار ترتيب به سال
ارز) عملكرد تفاوت كه است بوده دلار و 360 هزار 886
.است بوده دلار و 375 هزار ، 722(تخصيصي ارز با دريافتي
كه است همان تا 78 سالهاي 76 طي كيهان ارزي سهميه لذا
.گرديد اعلام قبلا
73"جمعا تا 78 سالهاي 68 طي كيهان به تخصيصي ارزي سهميه
در رقم اين كه است بوده دلار و 248 هزار و 795 ميليون
ساير به تخصيصي ارز كل درصد بر 45 بالغ سالها بعضي
ارز عملكرد).است بوده روزنامهها از اعم مطبوعات
معادل تا 78 سالهاي 73 طي تنها روزنامه اين قطعي دريافتي
.(است دلار ميليون 4/21
معادل 15 تا 77 سال 72 از كيهان دريافتي نقدي يارانه -
ضمنا و بوده ريال و 860 هزار و 24 ميليون و 966 ميليارد
سال 73 در اسكنر دستگاه يك و ليتوگرافي دوربين دستگاه دو
ميليون يك نيز سال 75 در.است شده تحويل روزنامه اين به
و سالهاي 77 طي و تجهيزات تهيه جهت ارز دلار هزار و 600
اختصاص كيهان به نيز يارانهاي كاغذ تن 950"جمعا 78
.است يافته
تشكيل ايران مطبوعات عكاسان صنفي انجمن
شد
عكاسان صنفي انجمن عمومي مجمع نخستين :اجتماعي گروه
تشكيل تن شصت از بيش حضور با پنجشنبه عصر ايران مطبوعات
اعضاي تصويب به و بررسي انجمن اساسنامه جلسه اين در.شد
.رسيد حاضر
علي و شد رايگيري مديره هيات اعضاي انتخاب براي سپس
محمود سليماني ، فرهاد عابدي ، عليرضا كماري ، آذرنيا
تعميدي فاطمه و عسگري داريوش آزاددل ، اصغر ظهيرالديني ،
مطلبزاده عاليه و نصيرپور احمد و اصلي اعضاي عنوان به
غلامرضا همچنين.شدند انتخاب عليالبدل اعضاي عنوان به
.شدند برگزيده بازرس عنوان به هاشمي حسين و القرآن حافظ
|