مطبوعات قانون و 27 ، 26 مواد 6 تفسير با
را افراد به اهانت و توهين تعريف مجلس
ميكند بررسي
علميه حوزه محققين و مدرسين مجمع
مقدسات به توهين مصداق " باقي " مقاله :قم
نيست
بيزاري عامل مدرسه در تنهايي و شدن طرد
تحصيل از
شود قلبي بيماري سبب ميتواند "استرس"
به مربوط دادگاهها پروندههاي از درصد 12
است خانوادگي دعاوي
دادگاه جلسه ميشوددومين برگزار امروز
روزنامه مسئول مدير اتهامات به رسيدگي
آزادگان عصر
تشكيل ارج شركت سابق مديرعامل دادگاه
نشد
مجتمع در معلولان و سالمندان نكوداشت
هاشمينژاد شهيد
كرج در كبدي بيماران از حمايت انجمن
ميشود راهاندازي
اداري عدالت ديوان عمومي هيات راي با
و موجر روابط قانون اجرايي آييننامه
شد اصلاح مستاجر
روستايي توليدكننده زنان تعاونيهاي
ميشود تشكيل
در اشكوري حجتالاسلام دفاعيات آخرين
دادگاه
تهران در فردا جوان باستانشناسان همايش
ميشود برگزار
مطبوعات قانون و 27 ، 26 مواد 6 تفسير با
را افراد به اهانت و توهين تعريف مجلس
ميكند بررسي
را لايحهاي مجلس حقوقي و قضايي كميسيون :اجتماعي گروه
نمايندگان توسط آن نهايي تاييد صورت در كه كرده تصويب
تناسب رابه خود كار محل توانست خواهند قاضي زنان مجلس ،
.كنند انتخاب همسرشان اشتغال و سكونت محل
در مجلس حقوقي و قضايي كميسيون مخبر ايرنا گزارش به
زن ، قضات كار محل تعيين هنگام اين پيشاز:گفت اينباره
برخي اصلاح با نميشدولي همسرشان سكونت محل به توجهي
قانون با متناسب كه قضات انتقال و نقل قانون مواد
داده آنان به كار محل انتخاب براي اختيار اين مدنياست ،
.ميشود
رايكي چك قانون بررسيطرح مجلس نماينده اين
ذكركرد گذشته هفته طي مجلس قضايي كميسيون ديگرازاقدامات
در كشور بانكهاي روساي و مركزي بانك مديركل:گفت و
چك قانون درباره توضيحاتي و حضوريافتند قضايي كميسيون
.كردند ارائه
از مركب كارشناسي كميته يك كه شد اين بر قرار:افزود وي
كار طرح ، روي قضايي كميسيون و قضايي ، بانكها دستگاه
كارشناسي كار اين سپسنتيجه و دهد انجام بيشتري كارشناسي
.گردد ارائه مجلس قضايي كميسيون در
اين كه كرد خاطرنشان مجلس وحقوقي قضايي كميسيون مخبر
مشمول كه بهافراد توهين و اهانت همچنينعبارت كميسيون ،
مجازات قانون مواد برخي مطبوعاتو قانون و 27 مواد 6 ، 26
.است كرده تعريف را ميشود اسلامي
كردند امضا را طرحي پيش چندي نمايندگان:داشت اظهار وي
اهانت توهين ، از مجلس تفسير خواستارارائه موجبآن ، به كه
.بودند شده مطبوعات و عادي درقوانين افراد به حرمت هتك و
قضايي كميسيون در طرح اين:كرد اضافه مجلس نماينده اين
.شد معين حرمت هتك و اهانت از مزبور كميسيون تعريف و مطرح
نيز اسلامي شوراي مجلس تصويب به طرح اين كه صورتي در
توهين عبارت يا جمله يك اينكه تشخيص در بايد قاضي برسد ،
عبارت اين كه فردي شخصيت نيز و محل بهعرف ميشود ، محسوب
.كند مراجعه رفته ، بهكار او مورد در
علميه حوزه محققين و مدرسين مجمع
مقدسات به توهين مصداق " باقي " مقاله :قم
نيست
در قم علميه حوزه محققين و مدرسين مجمع :اجتماعي گروه
و اعدام" مطلب پيرامون باقي ، عمادالدين نامه به پاسخ
اطلاعيهاي نشاط ، شده توقيف روزنامه در مندرج وي ، "قصاص
.كرد صادر
حوزه محققين و مدرسين مجمع اطلاعيه در ايسنا گزارش به
اساتيد از جمعي سئوال به پاسخ در:است آمده قم علميه
آقاي جناب قصاص و اعدام مقاله درباره دانشگاهها محترم
تاملات از نظر قطع با كه ميدارد معروض باقي ، عمادالدين
آيات از برداشت و استدلالها و مطلب ارائه نحوه در جدي
در نظر امعان با نميگنجد ، مقال اين در آن دقيق بررسي كه
اسلام مقدسات به نسبت توهيني و اهانت هيچگونه مقاله كل
اين بر علاوه.نميشود مشاهده كريم قرآن نوراني احكام و
قبله من الا لايعلم و باشد مي قصديه عناوين از توهين كه
تصريح با نامبرده انقلابي و حوزوي سوابق به باتوجه و
...است برائت بر اصل اهانت ، قصد عدم بر ايشان
خلخالي ، الله آيت اردبيلي ، موسوي و صانعي يوسف عظام آيات
سالها اين از پيش خود كه) بجنوردي موسوي و معرفت گرامي ،
عمادالدين استفتاء به پاسخ در (بودهاند خبرگان مجلس عضو
آن ، در موجود فقهي ايرادات عليرغم را وي مقاله باقي
.ندانستهاند قرآن و اسلام به اهانت مصداق
بيزاري عامل مدرسه در تنهايي و شدن طرد
تحصيل از
كودكان آن در كه مكاني كودكان ، دوم خانه عنوان به مدرسه
براي مطالبي يادگيري و نوشتن و خواندن آموزش بر علاوه
زيستن ، بهتر چگونه شيوههاي آيندهشان ، شغل انتخاب
و عواطف انتقالدرست كردن ، برقرار ارتباط شدن ، اجتماعي
مشكلاتي گاه ميان دراين.ميآموزند نيز را...احساساتو
بيزاري به منجر ميتواند كه ميآيد بوجود آنان براي نيز
و عواطف به شدن وارد ضربه و تحصيل از آنان ترك يا
از كدام هر كه روابطي گذار اين در.گردد كودكان احساسات
دارد والدينشان و معلمان با يا و همديگر با دانشآموزان
به مقاله اين درآورد بار به را نتايجي چنين ميتواند
.ميپردازيم شدگي طرد يعني مشكلات اين از يكي تشريح
كه دبستان كلاسچهارم دانشآموز علي:مدرسه در ماجرايي
او كه ميشنود رضا رفيقش ، تنها از چندانيندارد دوست
جاي به رضا.كند بازي او با تفريح زنگ اين در نميخواهد
علي.كند بازي بهروز نام به ديگري پسر با ميخواهد او
شدن آرام از بعدميكند گريه به شروع و ميشود ناراحت
ميكشد فرياد رضا سر بر و ميرود بهروز و رضا ميز طرف به
"!متنفرم تو از"
"چرا؟":ميپرسد رضا
گفتي تو.گفتي دروغ من به كه اين خاطر به":ميگويد علي
".گفتي دروغ ولي.ميكني بازي من با را هفته اين همه كه
گريه آرامي به و برميگردد خود خالي ميز طرف به سپس علي
با ميكنند سعي و ميروند او سوي به بهروز و رضا.ميكند
و گذاشته گوشهايش روي را دستهايش علي اما كنند ، صحبت او
و شده خارج كلاس از سپس.ميكند بياعتنايي آنها به
گروهي.كند پنهان مدرسه از گوشهاي در را خود كه ميرود
ميانجي ميكنند سعي هستند ماجرا اين شاهد كه بچهها از
رضا كه ميگويند او به و كرده پيدا را علي.بشوند
و نميرود بار زير علي اما.كند بازي هم تو با ميخواهد
با تنهايي به خود و بگذارند تنهايش كه ميخواهد آنها از
.ميآيد كنار خود درد و غم
قرار بيمهري مورد و شدن طرد احساس.است دردناكي لحظات
در ما از يك هر كه است احساسهايي رايجترين از يكي گرفتن
واكنش در آنچه اما.كردهايم تجربه جواني يا كودكي دوران
رضا كه است كوششهايي تمام زدن پس ميكند توجه جلب علي
او برخورد طرز اين.ميدهد انجام رابطهشان بهبودي براي
كه زمان همان در درست.ميشود اوضاع شدن وخيمتر باعث
در توانايي عدم اين.كند پيدا فيصله ميتوانست همهچيز
ديگران ، با خود روابط در مهم نخهاي سر و علايم درك مورد
از كه بچههايي.است نامحبوب بچههاي ويژگيهاي از يكي
نشانههاي فهم زمينه در عموما ميشوند طرد اجتماع طرف
را علايم اين بتوانند اگر حتي دارند ضعف عاطفي و اجتماعي
.ندارند اختيار در آنها براي مناسبي پاسخ كنند درك
ترك يا بيزاري ميكند تهديد را بچهها اين كه خاصي خطر
طرف از كه بچههايي بين در تحصيل ترك ميزان.است تحصيل
از بيشتر برابر هشت تا دو ميشوند طرد خود سالهاي و همسن
كه داد نشان تحقيقي مثال عنوان به.است ديگر بچههاي
دوران در كه بچههايي از درصد حدود 25
دبيرستان دوران اتمام از قبل بودند نامحبوب ابتدايي
ديگر 8 بچههاي در آمار اين كه صورتي در كردند تركتحصيل
.بود درصد
از بچهها نوع اين شدن طرد باعث عاطفي گرايش نوع دو
خشمگين و دررفتن كوره از به تمايل يكي:ميشود اجتماع
هيچگونه كه جايي در حتي -ديگران در خصومت كشف و شدن
و نگراني بزدلي ، ديگري -ندارد وجود آن از نشانهاي
مزاجي ، عوامل براين علاوه اما.است آنها اجتماعي كمرويي
همه آنها زمختي و ناشيگري و هستند "پرت" كلا بچهها اين
كنار كه دارند ميل آنها خود انگار ميكند ، ناراحت را
.شوند گذاشته
عاطفي پيامهاي ارسال يا شناخت زمينه در بچهها اينگونه
چنداني دوستان كه دانشآموز تعدادي از وقتي.دارند ضعف
در را خشم يا تنفر مثل عواطف ، برخي شد خواسته نداشتند
آنها دهند تشخيص شد داده نمايش آنها براي كه چهرههايي
از كه هنگامي.كردند عمل بچهها ديگر از ضعيفتر خيلي
دوست كسي با جوري چه كه شد پرسيده كودك مهد بچههاي
بچههاي ميكنند ، پرهيز كسي با كردن دعوا از يا ميشوند
طفره آنها با بازي از ديگران كه آنهايي -نامحبوب
.بود متناقض آنها هدف با كه دادند پاسخهايي -ميرفتند
آن دوستت اگر:شد پرسيده آنها از يكي از كه وقتي مثلا)
جواب در ميكني؟ چكار بخواهد توست دست كه را اسباببازي
نوجوان عدهاي از وقتي (.ميزنم را او مشت با:گفت
را موذيگري و شيطنت يا خشم ، غم ، همچون حالاتي شد خواسته
نمايش بودند نامحبوب ديگران از بيش كه آنهايي دهند نمايش
چنين كه نباشد تعجبآور شايد.دادند ارائه ضعيفتري
دوستيابي در كه ميكنند حس تدريج به بچههايي
.كنند عمل آن از بهتر نميتوانند
به سادگي به دوستيابي ، جديد روشهاي يادگيري جاي به آنها
همراه به هم حاصلي هيچ كه قديمي روشهاي همان
.ميزنند دست نامناسب واكنشهاي به و ميچسبند نداشته
مهم معيارهاي به داشتن ، دوست زمينه در بچهها گونه اين
و كننده سرگرم آدم يعنينميكنند چنداني توجه عاطفي
بچههاي در چگونه نميدانند و نميرسند نظر به جالبي
بچههاي مشاهده مثلا.كنند ايجاد خوب احساسات ديگر
در آنها كه ميدهد نشان خوبي به بازي هنگام در نامحبوب
.ميپردازند خودستايي به بچهها ساير از بيش باخت هنگام
شوند ، برنده بازي در كه ميخواهد دلشان بچهها همه البته
ميتوانند باخت يا برد هنگام در بچهها اكثر اما
دوستيشان به كه كنند مهار طوري را خود عاطفي واكنشهاي
.نشود وارد لطمهاي ديگران با
دردناك برچسب اين ميشوند طرد جمع از دائما كه بچههايي
ميچسبد آنها به مدرسه سالهاي تمام در بيكسي و دربهدري
به گذار حال در كه بچهاي براي شدگي طرد اين نتايج و
همين بوته در لحاظ ، يك از زيرا.است سنگين است بلوغ دروه
تصفيه به بچهها كه بازيهاست هياهوي و صميمانه دوستيهاي
و ميپردازند اجتماعي و عاطفي مهارتهاي همان بهبود و
.گذارد خواهند تاثير زندگي در خود روابط بر بعدها
نگراني دچار ميشوند طرد جامعه طرف از كه آنهايي قاعدتا
در.ميكنند غم و تنهايي احساس و شده شديد اضطراب و
سوم كلاس در بچه محبوبيت ميزان كه است شده معلوم حقيقت
و معلمين ارزيابي مثل -ديگري عامل هر از بهتر دبستان
امتياز حتي و (IQ) بهرههوشي و تحصيلي وضعيت پرستارها ،
رواني بهداشت وضعيت ميتواند -روانشناختي تستهاي در وي
كه طور همان و كند پيشبيني سالگي هيجده سن در را او
دوستان كه كساني ديدهايم زندگي مختلف مراحل در ما همگي
از بيشتر ميبرند بسر تنهايي در عمدتا و دارند كمي
.هستند زودرس مرگ و بيماري به ابتلا معرض در ديگران
ميكند اشاره روانكاو ، ساليوان هرياستاك كه طور همان
ياد ديگران با صميمانهمان و خصوصي روابط در ما همگي
در و كنيم گو و گفت و مذاكره هم با چگونه كه ميگيريم
خود احساسات عميقترين و برسيم توافق به اختلافات مورد
طرف از كه بچههايي اما.بگذاريم ميان در آنها با را
پنجاه فقط بچهها ديگر با مقايسه در ميشوند طرد اجتماع
تحصيل ابتدايي دوران حساس سالهاي در كه دارند شانس درصد
از يكي اين بنابر و شوند بهرهمند صميمي دوست يك نعمت از
دست از عاطفي پرورش و رشد براي را خود اساسي شانسهاي
.ميدهند
ميتواند دوست يك باشند كرده پشت آدم به همه كه وقتي
(نباشد مستحكم چندان دوستي اين اگر حتي) كند عوض را اوضاع
دوستيابي آيين
اميدهايي شده ، طرد بچههاي بيكفايتيهاي همه عليرغم
دانشگاه روانشناس آشر ، استيون.دارد وجود آنها براي
بچههاي براي "دوستيابي آيين" نام به جلساتي ايلينويز ،
.است داشته پي در موفقيتهايي كه است كرده طراحي نامحبوب
كه را دبستان چهارم و سوم دانشآموزان از تعدادي آشر
انتخاب داشتند خود همشاگرديهاي ميان در را محبوبيت حداقل
بهتر تا داد آموزشهايي آنها به جلسه شش طي در و كرده
دوستانه" رفتار با و كنند شركت گروهي دربازيهاي بتوانند
.كنند لذتبخشتر را بازيها "خوب و
بچههاي كه روشي همان به تا داد ياد بچهها اين به آشر
تشويق را آنها مثال براي.كنند رفتار ميكنند عمل محبوب
جاي به نيستند موافق بازي قواعد با كه مواقعي در كرد
پيشنهادهاي ارائه با كنند سعي بچهها ديگر با جنگيدن
در كه باشند داشته خاطر به كنند ، سازش آنها با مناسب
سوالاتي آنها از و كنند صحبت ديگر بچههاي با بازي هنگام
ببينند و بدهند گوش ديگري به بپرسند ، خودشان به راجع
داد انجام قشنگي حركت همبازيشان وقتي ميكند ، عمل چگونه
.كنند كمك ديگران به و باشند خوشرو كنند ، تشويق را او
بازي هنگام در را شده گرفته فرا آموزشهاي سپس بچهها اين
مورد عملكردشان نحوه و گذاشته آزمايش به ديگر بچههاي با
بر چشمگيري ، تاثير فوق آموزشي جلسات.گرفت قرار تحليل
قرار آموزش تحت كه بچههايي بعد سال يك زيراگذاشت جاي
خود همكلاسيهاي ميان در خوبي محبوبيت به بودند گرفته
گروه ستاره يا سوگلي آنها از هيچيك.بودند دستيافته
.نداشتند قرار نيز شدهها طرد دسته در ولي نبودند
ميزان است توانسته برنامههايي چنين ها گزارش طبق بر
.دهد افزايش درصد الي 60 را 50 شده طرد بچههاي محبوبيت
بهترين برنامهها گونه اين كه ميرسد نظر به حاضر حال در
دبستان چهارم و سوم كلاس دانشآموزان براي را كارايي
عواطف درك زمينه در كه بچههايي براي بيشتر و دارد
است ، مفيد دارند ، مشكل آنها به مناسب پاسخگويي و ديگران
است آن نويدبخش حال هر به اما.پرخاشگر بچههاي براي نه
بسياري عاطفي اساسي مهارتهاي برخي آموزش با ميتوان كه
.كرد هدايت دوستي دايره درون به را شده طرد بچههاي از
اين از مباحثي و مبحث اين ارائه از منظور اينكه آخر سخن
خوانندگان و باشيم گفته را مطالبي كه نيست اين فقط قبيل
كرده مطالعه را آن بيدقت يا و دقت با چه نيز گرامي
آنها با فرزندانمان كه مسائلي با برخورد در بلكه.باشند
.برداشت را عملي گامهاي و نگريست گونه وسواس بايد مواجهند
مديران و مربيان خصوصا و والدين نيز بالا مبحث مورد در
مسائلي بايد آموزشي جنبههاي به توجه بر علاوه مدارس
از استفاده با و كنند پيگيري را چنيني اين
در را خاصي جايگاه امروزه كه مشاوره و روانشناس متخصصان
.دارند مبذول ويژه مييابندتوجه مدارس
اسماعيلي غلامعلي
روانشناسي ارشد كارشناس
شود قلبي بيماري سبب ميتواند "استرس"
براي تنهايي ، و افسردگي كاري ، "استرس" :اجتماعي گروه
.است شده داده ارتباط قلبي بيماري به شديدا بار نخستين
.است هلند در آنان نشست در قلب متخصصان گفته اين
پنجاهمين در آمستردام ، از آلمان خبرگزاري گزارش به
بررسي هيات يك قلب ، متخصصان اروپايي جامعه كنگره سالگرد
كارشناسان از كه قلبي بيماريهاي "اجتماعي -رواني" عوامل
بهعنوان را كاري "استرس" اثرات بود ، شده تشكيل رشته اين
.نمودند معرفي قلبي بيماريهاي مهم عامل يك
مورد به 30 اشاره با انگليسي ، پژوهشگر ،"همينگوي هري"
زندگي اجتماعي -روانشناختي عوامل:گفت تحقيق و مطالعه
و شده سپرده فراموشي دست به كه است زيادي مدتهاي" مردم
".است گرديده غفلت آن از
چون عواملي از آن اثرات كه دانست بايد:كرد اضافه وي
.ميرود فراتر بسيار سيگاركشيدن
عادات مجموع از بيش انسانها":افزود همينگوي دكتر
بيماريهاي سياست.هستند غذاييشان رژيم و سيگاركشيدن
محيط به بيشتر است بهتر باره اين در پژوهشها و قلبي
.بپردازند ميكنيم ، زندگي آن در ما همه كه اجتماعي -رواني
ميتواند اندك نفس عزت و سخت كار":افزود همچنين همينگوي
و غيرعادي را قلب ريتم ساخته ، ضخيمتر را سرخرگها جدار
و "استرس" ميان ارتباط كه حالي درنمايد لخته را خون
بود ، توجه مورد سالهاي 1920 از قلبي بيماريهاي و افسردگي
و مدارك و كردهاند پيدا موضوعيت بيشتر علتها اين اكنون
".است زياد بسيار دو اين ارتباط شواهد
را سوئدي و ليتوانيايي سال بالاي 50 مردان بررسي ، يك در
قلب ، دريافت متخصص روزنگرن ، آنيك دكترگرفتند درنظر
سكته به اسكانديناوي مردان شرقي 4برابر اروپاي مردان
.ميشوند مبتلا قلبي
به مربوط دادگاهها پروندههاي از درصد 12
است خانوادگي دعاوي
بهزيستي سازمان اجتماعي آسيبهاي بخش مديركل :اجتماعي گروه
ارگانهاي ساير و قضائيه بهزيستي ، قوه مشاركت:گفت كشور
بسزاييداشته سهم طلاق آمار كاهش در ميتواند مربوطه
.باشد
در آموزشي همايش در يكشنبه روز طباطبايي كاظم دكتر
پرونده ميليون از 5/4 درصد اظهارداشت12 بندرانزلي
كه است دعاويخانوادگي پروندههاي دادگاهها ، در موجود
.ميطلبد را تخصصي مداخلات
پروندهها بالاي حجم به توجه با كه آنجايي از:افزود وي
نميشود فراهم تخصصي بررسي امكان شدندادگاهها ، عمومي و
بازوي عنوان به مداخلهخانواده تيمهاي با بايد قضات
منفي تبعات به توجه با وي گفته به.كنند همكاري مشورتي
ضروري نهتنها امرطلاق در مشاورهاي مداخله ازطلاق ، ناشي
چرخه به پروندهها از درصد ورود 40 جلوي بلكه است
.ميگيرد قضاييرا
آسيبهاي دچار كه افرادي درصد كه 70 اين به اشاره با وي
پيشگيري مقوله به توجه هستند طلاق ميشوندكودكان اجتماعي
.دانست اهميت داراي را طلاق از
كشور در نفر هزار پارسال 110:افزود طباطبايي دكتر
درصد تا 10 سال 77 ، 9 به نسبت بودندكه طلاق متقاضي
و 179 هزار طلاقنيز 50 حكم صدور و ميدهد نشان افزايش
.داشتهاست افزايش درصد مشابه 2 مدت به نسبت كه بود مورد
و اعتياد تفاهم ، عدم را طلاق بروز عمده عوامل وي
.نامبرد اطرافيان دخالت
ميزان به ميتواند ازدواج از قبل مشاوره بحث وي گفته به
.دهد كاهش را آمار قابلتوجهياين
را بهزيستي اجتماعي آسيبهاي بخش عمده استراتژيهاي وي
مشاركتهاي جلب آسيبديده ، نه و آسيباجتماعي به توجه
فرد به محل نزديكترين تخصصيدر جامع خدمات ارائه عمومي ،
ارائهخدمات و زا آسيب كانونهاي شناسايي آسيبديده ،
.كرد عنوان مرتبط سازمانهاي به تخصصي
منظور به خانواده مشاوره مداخله مراكز آموزشي همايش
روز از كشور استان از 15 كارشناس شركت170 با طلاق كاهش
تا و كرد كار به انزليآغاز بندر ساحلي دهكده در يكشنبه
.داشت خواهد ادامه پنجشنبه
دادگاه جلسه ميشوددومين برگزار امروز
روزنامه مسئول مدير اتهامات به رسيدگي
آزادگان عصر
غفور اتهامات به رسيدگي دادگاه جلسه دومين :اجتماعي گروه
عصر شده توقيف روزنامه امتياز صاحب و مديرمسئول گرشاسبي ،
.ميشود برگزار امروز آزادگان
اين رياست مطبوعات ، دادگاه شعبه 1408 رئيس صارمي قاضي
دادگاه جلسه نخستين است گفتنيدارد عهده بر را دادگاه
برگزار گذشته هفته دوشنبه آزادگان عصر روزنامه مديرمسئول
يا شاكيان سوي از شكايتي موارد مطرحكردن از پس كه شد
خود وكيل حضور عدم دليل به گرشاسبي غفور آنها ، نماينده
موكول ديگري زمان به دفاعيه جلسه تا كرد درخواست قاضي از
.شود
به گرشاسبي عليه شكايت موارد همه دادگاه ، جلسه نخستين در
آنها از تعدادي كه شد مطرح مدعيالعموم ، شكايتهاي غيراز
.شد قرائت قاضي خود توسط شاكي ، حضور عدم دليل به
تشكيل ارج شركت سابق مديرعامل دادگاه
نشد
پرونده اول رديف متهم حضور عدم دليل به :اجتماعي گروه
رسيدگي علني جلسه ميبرد ، سر به زندان در كه "ارج " شركت
موكول مهرماه شنبه 26 سه روز به متهمان اتهامي موارد به
.شد
جرايم به رسيدگي دادگاه شعبه 1410 رئيس مرتضوي قاضي
به رسيدگي بر مبني قبلي اعلام رغم به:گفت دولت كاركنان
دقيقه ، ساعت 11و 15 تا امروز ، صبح درساعت 9 پرونده اين
.است انجامنشده اول رديف متهم اعزام
پرونده اين اول رديف متهم تاخير علت دادگاه:افزود وي
زنداني بند تغيير دستور و پيگيري را "عباسدادگر" آقاي
.ميكند صادر را
متهمان ، ساير پرونده ، اين به رسيدگي ديروز جلسه در
.داشتند حضور وكلايطرفين و شاكيان
هماكنون پرونده نخست رديف متهم دادگر عباس ميشود گفته
در او حضور عدم و ميبرد سر به زندان در وثيقه قرار با
بوده دادگاه به زندان از وي انتقال عدم دليل به دادگاه
.است
مجتمع در معلولان و سالمندان نكوداشت
هاشمينژاد شهيد
در معلولين و سالمندان نكوداشت مراسم :اجتماعي گروه
برگزار كهريزك هاشمينژاد شهيد معلولين و سالمندان مجتمع
.شد
مدير - نفري دكتر مراسم اين در ما ، خبرنگار گزارش به
نقش به كهريزك هاشمينژاد شهيد معلولين و سالمندان مجتمع
پرورش و جامعه فرداي ساختن در سالمندان سازنده
گرانبهاي تجارب از پيگيري و جوانان نهفته استعدادهاي
عنوان به سالمندان گذشته در:افزود و كرد اشاره آنها
تجربي دانش انتقالدهنده داراييها ، مالك خانواده ، محور
موقعيت از خانوادگي اختلافات و تنشها رفع مرجع و
شدن كمرنگ با اينك اما بودند ، برخوردار ممتازي اجتماعي
.هستيم آنها جايگاه افول درنهايت و اجتماعي پيوندهاي
نيازمند معلولين ، و سالمندان مشكلات حل:كرد تصريح وي
:افزود وياست مضاعف كار و بيشتر انرژي صرف و برنامهريزي
به نياز امروز مستمر ، فعاليت و كار عمر يك از پس سالمند
بهترين خانواده ، كانون و دارد رسيدگي و مراقبت استراحت ،
دولت مالي حمايت بر تاكيد با نفري.ميآيد بهشمار بستر
اقتصادي ، برنامهريزيهاي در بايد:گفت سالمندان از
.شود گرفته نظر در بيبضاعت سالمندان براي اعتباري
جوابگوي بازنشسته ، سالمندان بيشتر درآمد هماينك:گفت وي
دريافت مستمري كه سالمنداني ميان اين در و نيست نيازشان
.هستند روبهرو حادتري مشكل با نميكنند
خواننده - زمان حسين مراسم ، اين در خبر ، اين براساس
كه معلولي از سپس و پرداخت برنامه اجراي به - پاپ موسيقي
عمل به تقدير و تجليل بود ، شده موفق دانشگاه آزمون در
و معلولين آسايشگاه معلول زوج يك به همچنين.آمد
.شد اعطاء هدايايي هاشمينژاد ، شهيد سالمندان
كرج در كبدي بيماران از حمايت انجمن
ميشود راهاندازي
بيماري با مبارزه پزشكي مشاورهاي مركز :اجتماعي گروه
گزارش به.ميشود راهاندازي كرج شهرستان در هپاتيت
ايران ، كبدي بيماران از حمايت خيريه انجمن عمومي روابط
رفاه جهت همچنين و مردم آگاهي ارتقاء منظور به مركز اين
انجمن همياري با حومه ، و كرج منطقه هپاتيت بيماران حال
تامين درمان مديريت ايران ، كبدي بيماران از حمايت خيريه
كرج ، منطقه بهداشت شبكه خون انتقال سازمان و كرج اجتماعي
.ميشود راهاندازي هپاتيت ، با مبارزه ملي روز پنجشنبه
در كرج شهرستان درمان مديريت عفوني متخصص سالي دكتر خانم
مركز اين رفاهي امكانات:گفت مركز اين راهاندازي خصوص
بيماران پذيرش:شامل است ، اجتماعي تامين به وابسته كه
آزمايشات دستور رايگان ، صورت به (غيربيمه و بيمه) هپاتيت
منظور به بيمار به وابسته خانوادههاي پذيرش و لازم
نهايت در و بيمار با برخورد نحوه آگاهي ، سطح ارتقاء
بهداشت مركز به واكسيناسيون به نيازمند افراد معرفي
.ميباشد كرج منطقه
اداري عدالت ديوان عمومي هيات راي با
و موجر روابط قانون اجرايي آييننامه
شد اصلاح مستاجر
صدور با اداري عدالت ديوان عمومي هيات :اجتماعي گروه
ذيل تبصره مورخ 23/5/79 و 178 و 177 شماره 176 دادنامه
را مستاجر و موجر روابط قانون اجرايي آييننامه دوم ماده
در استيجاري رابطه":بود كرده مقرر تبصره اين.كرد ابطال
به قانون شدن لازمالاجرا تاريخ از ابتدائا كه اماكني
توسط شده ياد تاريخ از پس يا ميشود يا شده واگذار اجاره
قانون مقررات مشمول ميگردد ، تمديد اجاره قرارداد طرفهاي
صادقيان آرش آقايان پرونده ، شكات ".بود خواهد اشاره مورد
به كه بودهاند ميرميران سيدهادي و علوي سيدمنصور و
اقدام ماده اين عليه دادخواست تقديم به جداگانه و ترتيب
اين كه بودهاند معتقد قضات از برخي چند هربودند كرده
تاريخ از پس كه است قراردادهايي تمديد بر ناظر تبصره
مصوب 26/5/76 مستاجر و موجر روابط قانون شدن لازمالاجرا
اعتقاد حقوقدانان از برخي مقابل در شدهاند ، منعقد
به و است نبوده بيان به نياز فرض ، اين در كه داشتهاند
كه است داشته آن بر دلالت مذكور تبصره مدلول ديگر ، عبارت
سال قانون لازمالاجرايي از پيش اجارهاي قرارداد اگر
جديد قانون حكومت زمان در سپس و باشند شده منعقد 1376
هستند جديد قانون مزاياي مشمول هم باز باشند ، شده تمديد
تبصره راي ، صدور با اداري عدالت ديوان عمومي هيات كه
.نمود باطل را موصوف
روستايي توليدكننده زنان تعاونيهاي
ميشود تشكيل
در زنان امور در سازندگي جهاد وزير مشاور :اجتماعي گروه
ارتقاي و بهبود (مهرماه 24)"روستايي زنان جهاني روز"
جهت در گامموثري را كشور عشايري و روستايي زنان وضعيت
.دانست پايدار توسعه به رسيدن
عشايري و روستايي زنان امور دفتر مدير مافي فرزانه
فائو ، برآوردهاي طبق حاليكه در:گفت جهادسازندگي وزارت
است ، زنان مديون غذا جهاني توليد رشد درصد از 50 بيش
تشكيل را جهان فقير جمعيت درصد آنان 70
بيش نيز روستايي زنان دوش روي بر فقر اين بار كه ميدهند
.است زنان ساير از
محصولات توليد در روستايي زنان نقش به اشاره با وي
موثر سهم باوجود متاسفانه:گفت صنعتيجوامع و كشاورزي
آمار زمره در آنانهيچگاه كار جوامع ، توليد در زنان اين
.است نگرفته قرار دنيا كشورهاي رسمي
زنان سهم همچنين زنان ، درامور سازندگي جهاد وزير مشاور
آسيا 50 در درصد ، را 60 آفريقا در فعاليتهاياقتصادي در
اين:افزود و كرد عنوان درصد لاتين 40 درآمريكاي و درصد
زن نقشي ، چنين باوجودايفاي كه است درحالي
.نيست روستاييتصميمگيرنده
توليدكننده زنان تعاونيهاي سازماندهي و تشكيل" طرح وي
:گفت و كرد عنوان روستايي زنان از حمايت جهت رادر"روستايي
مركز و جهادسازندگي وزارت بهامضاي كه طرح اين اساس بر
است ، 30 جمهوريرسيده رياست نهاد زنان مشاركت امور
.شد خواهد تاسيس سال يك مدت طي كشور استان در 22 تعاوني
در اشكوري حجتالاسلام دفاعيات آخرين
دادگاه
جلسه در ديروز اشكوري يوسفي حجتالاسلام :اجتماعي گروه
هشت به پاسخ در را خود دفاعيات آخرين دادگاه ، پاياني
.داد انجام روحانيت ويژه دادگاه سوي از شده مطرح اتهام
ايسنا خبرنگار به خبر اين اعلام با اشكوري يوسفي فرزند
.كرد بياطلاعي اظهار وي دفاعيات محتواي مورد در
انجام را خود دفاعيات آخرين ايشان ظاهرا:گفت وي
.هستند قاضي سوي از حكم صدور منتظر و دادهاند
خواستار دادگاه پايان از پس:داشت اظهار اشكوري روحالله
بودن غيرعلني دليل به كه شديم كيفرخواست متن از اطلاع
آن متن از نتوانستيم كيفرخواست ، محرمانهبودن و دادگاه
.شويم مطلع
اعلام اشكوري آقاي:گفت مطلب اين بيان با همچنين وي
باعث كند ، ناراحت مرا كه آن از بيش اتهامات اين كه كردند
بينالمللي مجامع در انقلاب و نظام حيثيت مخدوششدن
.ميشود
گفتوگو در اشكوري يوسفي تسخيري وكيل برزگر عباس همچنين
غيرعلني دليل به كه كرد اعلام ايسنا سياسي خبرنگار با
.است معذور آن مورد در اطلاعي هرگونه دادن از دادگاه بودن
آن و كرد بياطلاعي اظهار نيز حكم صدور زمان مورد در وي
.دانست قاضي تصميم به منوط را
تهران در فردا جوان باستانشناسان همايش
ميشود برگزار
حضور اعلام هدف با جوان باستانشناسان همايش نخستين
علم اين پيشكسوتان و اساتيد كنار در باستانشناس جوانان
برگزار ايران ملي موزه در مهرماه و 27 روزهاي 26 طي
.ميشود
اين در فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط گزارش به
جوانان قوت و ضعف نقاط مشكلات ، مسائل ، دوروزه گردهمايي
.ميگيرد قرار بررسي مورد باستانشناسي رشته
وضعيت همچون موضوعاتي جداگانه نشست طي 5 همايش اين در
جوانان نقش و اسلامي انقلاب از پس ايران در باستانشناسي
در دانشگاهها و مدارس درسي برنامههاي نقش و باستانشناس
تبادل و گفتوگو مورد باستانشناسي ، دانش ارتقاء يا افت
.ميگيرد قرار نظر
قبال در فرهنگي ميراث سازمان مسئوليت شناخت و بررسي
اشتغال ، مسئله و جوان باستانشناسان جوان ، باستانشناسان
فرهنگي ، ميراث سازمان اهداف پيشبرد در باستانشناسان نقش
ساير از باستانشناسي دانش آموزش و معرفي در جوانان نقش
.است همايش اين برنامههاي و موضوعات
|