در گيري پناه دانشآموز ميليون يازده
كردند تمرين را لرزه زمين مقابل
تقديرها و توبيخها كتاب خادمان
نقش " همايش در خارجي و داخلي محقق 20
ميكنند شركت " فرهنگ توسعه در رساني اطلاع
26:شد عنوان مطبوعات و كتاب نشست در
منتشر كتاب مسائل درباره نشريه عنوان
ميشود
شد اعلام تهران پرورش و آموزش سوي از
پيش و متوسطه ماه دي امتحانات برنامه
دانشگاهي
اقليتها ديني امتحانات برگزاري زمان
شد اعلام
دانشگاه شنيداري و ديداري رسانههاي مركز
شد اندازي راه تهران
در گيري پناه دانشآموز ميليون يازده
كردند تمرين را لرزه زمين مقابل
راهنمايي ، دوره دانشآموز ميليون 11:فرهنگي علمي گروه
و زلزله" مانور دومين سراسركشور دانشگاهي پيش و دبيرستان
.كردند تمرين مدرسه هزار در 48 را "ايمني
آغاز راديو از خطر آژير پخش با سهشنبه روز مانور اين
پناه امن نقاط به آژير ، اين شنيدن با دانشآموزان و شد
آن از پس اقدامات و زمينلرزه با مقابله چگونگي و بردند
.كردند تمرين را
مراسمي برگزاري با تهران ، در زلزله برابر در مانورايمني
اكباتان شهرك (س)معصومه حضرت مدرسهراهنماييدخترانه در
بينالمللي كارشناسانپژوهشگاه و مسئولان حضور با و
وزارتكشور ، پرورش ، و آموزش زلزله ، مهندسي و زلزلهشناسي
شهر شوراي و احمر هلال جمعيت طبيعي ، بلاياي حوادث ستاد
.برگزارشد تهران
زلزله مهندسي و زلزلهشناسي بينالمللي پژوهشگاه رئيس
در زلزلهخيز كشورهاي از يكي ايران:گفت مراسم اين در
امان در براي مختلفجامعه ، بخشهاي دارد ضرورت و دنياست
.شوند عمل وارد طبيعي ، حادثه اين آسيبهاي از ماندن
و پيشگيري" ،"آگاهسازي" اصل سه "آشتياني غفوري محسن"
اصول عنوان به را "آمادگي" و "مقاومسازيساختمانها
.كرد زمينلرزهذكر مقابل در ايمنسازي
و آموزش مسئوليت پرورش ، و آموزش وزارت:افزود وي
كه آنجايي از ديگر ، طرف از و برعهدهدارد را آگاهسازي
مدارسميگذرانند ، در را خود وقت بيشتر دانشآموزان
خطير نيز "مدارس مقاومسازي" در وزارتخانه اين مسئوليت
.است
بر مراسم ، اين در نيز پرورش و وزيرآموزش آموزشي معاون
يك عنوان به ساختمانها ايمنسازي جديبه توجه ضرورت
اين ساز زمينه را وتربيت تعليم نظام و كرد تاكيد فرهنگ
.خواند فرهنگ
معلماني داشتن با پرورش و آموزش:افزود فاني اصغر علي
در عمدهاي سهم ميتواند آموزشي وامكانات كتاب و مجرب
.باشد طبيعيداشته حوادث از جامعه آگاهسازي
تقديرها و توبيخها كتاب خادمان
يك كشوربراساس مدارس در كتابخواني و كتاب وضعيت به نگاهي
تهران در دبيرستاني در موردي مطالعه
و جنسيت و نام كه) تهران معروف دبيرستانهاي از يكي مدير
در ،(است محفوظ اينجانب نزد وي مدرسه استقرار محل منطقه
جذب چگونگي با ارتباط در كه آموزشي دوره يك پايان
شده تشكيل پرورشي و برنامه فوق فعاليتهاي به دانشآموزان
علايق نوع تقسيمبندي درباره پرسشي طرح ضمن بود ،
اين بر تاكيد و غيردرسي كتابهاي مطالعه مورد در فراگيران
بيشتر دانشآموزان ، كه است دريافته تجربي طور به كه نكته
من از هستند ، علاقهمند "قصه و بلند داستان رمان ، " به
و بلند داستانهاي رمانها ، از فهرستي كرد درخواست
دانشآموزان علاقه مورد نوعي به ميتواند كه را قصههايي
كار ، اين كه آن جهت به.دهم قرار وي اختيار در شود ، واقع
تنها ، و باشد من علايق و ديدگاهها تجلي صرفا بود ممكن
من پسند مورد كه يابد راه مدرسه كتابخانه به كتابهايي
مذكور ، دبيرستان مدير به و رفتم طفره آن از هستند ،
از خاصي گروههاي توسط بايد كار اين كه كردم يادآوري
انجام جوانان و نوجوانان مناسب كتابهاي بررسيكنندگان
در روزآمد و خوب كتابهاي از فهرستي ماهه همه و پذيرد
تهيه به نسبت آموزشگاهها تا شود داده قرار مدارس اختيار
.كنند اقدام آنها
و جسته فهرستنويسي اين:كه نكته اين تذكر با مدرسه مدير
با عمدتا فهرستها ، درون در ولي ميشود ، انجام گريخته
آموزش وزارت دولتي ناشران يا كه هستيم روبهرو كتابهايي
و كودكان فكري پرورش كانون مدرسه ، :همچون) پرورش و
يا و كردهاند منتشر را آنها (..و تربيت نوجوانان ،
مجددا نيستند ، بچهها نيازهاي و خواستهها مناسب اصلا
در و كرد تكرار خوب كتاب چند معرفي براي را خود درخواست
بچهها بيخبريم ، خوب كتابهاي انتشار از چون:گفت پايان
..و "ثامني نسرين" ،"رحيمي فهيمه" مجوزدار كتابهاي سوي به
مايك" و "اسپيلين ميكي" زيراكسي و قاچاقي آثار يا و
هيچ ارتباط ، اين در مدرسه عملا و آوردهاند روي "هامر
.است شده كاره
بگيرم فرصتي او از تا داشت آن بر مرا مديرمدرسه ، اصرار
و بودم خوانده را آنها خودم كه را كتابهايي از فهرستي تا
وي اختيار در داشتم ، آگاهي آنها توجه جالب محتواي از
دبيرستان مدير به كتابها ، اسامي اعلام موقع.دهم قرار
نشان مرا شخصي علايق تنها كتابها ، اين كه كردم يادآوري
در را كتابها كه آن از قبل هم ، شما است بهتر و ميدهند
يادم.بخوانيد دقت به را آنها دهيد ، قرار مدرسه كتابخانه
كوري رمان به دادم مدرسه مدير به كه فهرستي در ميآيد
،(نوبل جايزه برنده پرتغالي ، ساراماگوي نوشته)
جديد ترجمه و (آلبوم ميچ نوشته) موري با سهشنبهها
(نجفي ابوالحسن ترجمه به) فرانسوي اگزوپري كوچولوي شازده
.بودم كرده اشاره نيز
از و بودم خوانده بودم ، كرده معرفي كه را كتابهايي همه
.بود راحت خيالم شده ، ياد كتاب سه از بويژه بابت ، اين
بيست ده اندازه به كه است مدرن اخلاقي رمان يك كوري ،
غيرمستقيم آموزشهاي معرض در را انسان گونه ، وعظ سخنراني
خود تاثير تحت را خواننده چنان آن و ميدهد قرار اخلاقي
اعمال ، بودن اخلاقي و سالم در دقت مدتها ، تا كه ميگيرد
،"موري با سهشنبهها" پيام اما ، .ميشود او اصلي دغدغه
استاد قصه و.اوست خداباوري و خويش ذات به انسان بازگشت
خود سابق دانشجوي به و است مرگ بستر در كه است دانشگاهي
در غرق و شده موفقي و برجسته روزنامهنگار اكنون كه
هفته چهارده در است ، امروزي خم و پرپيچ و صنعتي زندگي
درس ،(مانده باقي خود مرگ به كه هفتهاي چهارده)
كه هم كوچولو شازده ماجراي و ميدهد معرفت و خداشناسي
است لازم انسانها همه من ، اعتقاد به.است منالشمس اظهر
و كودكي هنگام بار يك.بخوانند دوبار را كوچولو شازده
سنيني در گذاردن پاي و ميانسالي موقع ديگر بار و نوجواني
كودكي ، موقع.گرفتهاند فاصله خود نوجواني و كودكي از كه
را ناب و شيرين عسل همچون لذتي كتاب ، ماجراهاي خواندن
كه خلاقيت و خيال و رويا و ميآورد ارمغان به انسان براي
انسان روح كتاب ، صفحات با همراه است ، كودكي دوران لازمه
تلخكامي البته ميانسالي ، در كتاب خواندن و مينوازد را
شدن دور به نسبت كه است احساسي آن ، و دارد آزاردهندهاي
جامد ، منطقي ، احساس:ميدهد دست انسان به كودكي عالم از
كتابي كوچولو ، شازده.شدن غيرخلاق و كليشهاي يكنواخت ،
بيستم قرن كتاب بهترين عنوان به آن از فرانسويها كه است
...كردهاند ياد فرانسه
داده را كتابها مشخصات دبيرستان ، مدير به كه روزي از
آموزشي دوره يك در بود قرار و بود گذشته وقتي چند بودم ،
.بگذاريم ميان در مدارس مديران با را ديگر موضوعات ديگر ،
به شده ياد دبيرستان مدير جديد ، آموزشي دوره پايان در
.كرد صحبت به شروع ناراحتي با و آمد ديدارم
كردهام ، معرفي آنها به كه را كتابهايي همه ميگفت او
تا شده سبب كار ، اين و خريدهاند دبيرستان كتابخانه براي
او.شوند ديگركتابخوان بار مدرسهاش ، همكاران و وي
ياد كتاب سه هر بويژه كتابها ، اتفاق به قريب اكثر ميگفت
زيادي كه اين از او ناراحتي ولي ، .است خوانده را شده
و بود ناراحت ديگري اقدام از او.نبود خوانده ، كتاب
:ميگفت او.ميداد بروز آشكاري شكل به را ناراحتياش
موظف مدرسه همكاران از يك هر و خريديم را كتابها همه
بودن مفيد نفر ، چهار سه وقتي و بخوانند را كتاب چند شدند
دبيرستان كتابخانه در را آنها كردند ، تاييد را كتابها
.كنيم اعلام دانشآموزان به را آنها اسامي و بگذاريم
به خوبي كتابهاي كه اين از بچهها و شد نيز چنين
خود خوشحالي و رضايت است ، كرده پيدا راه مدرسه كتابخانه
همچنين.شد ما نصيب نيز فراواني تشكرات و كردند ابراز را
نويسندگان حال شرح با آشنايي ضمن و كتابها مطالعه حين در
كتابهاي مشخصات و اسامي با آنها ، از يك هر مترجمان و
را ما جديد كتابهاي فهرست كه شديم روبهرو نيز ديگري
از يكي پيش روز چند همين كه ، اين تا.كرد كاملتر
مسئول همراه به اتفاق برحسب منطقه ، تربيتي امور مسئولان
آن كتابخانه همچنين و مدرسه از اداره ، كتابخانههاي واحد
در را جديد كتابهاي وقتي محترم ، مسئولكردند بازديد
اشاره با كرد ، تورق را آنها از برخي و ديد كتابخانه قفسه
به برآشفته بسيار كه حالي در ونويسنده ناشر چند نام به
مجوز با:گفت ميداد ، نشان را "كوري رمان" و ميرسيد نظر
دادهايد؟ راه كتابخانه به را رمان اين كسي چه
همان در و سرعت به را ديگر كتاب چند كه حالي در سپس و
و اشاره "موري با شنبهها سه" به بود ، كرده مرور قفسه
قفسههاي تمامي به توجه بدون آخر ، دست و كرد تاسف اظهار
اسلامي ، علمي ، متنوع كتابهاي از پر كه ما كتابخانه
دست در را كوچولو شازده كتاب است ، ...و داستاني تاريخي ،
محترم مدير هنوز گذشته ، انقلاب از سال بيست:گفت و گرفت
و شده سپري شازدهها و شازده عصر كه نميداند ما مدرسه
...است ديگري چيز ما اسوههاي
بازديد شخص كه اين به مجدد اشاره با دبيرستان ، مدير
خريداري اخيرا كه متنوعي كتابهاي به توجهي اصلا كننده ،
بود ، مچگيري و ايراد دنبال به فقط و نداشت كردهايم ،
كتابدار و من براي بازديد ، بعداز هفته يك درست:گفت
توبيخ و تذكر بر مبني نامهاي اداره طرف از مدرسه ،
رونوشت كه بود شده قيد مذكور نامههاي در.شد فرستاده
به مدرسه ، كتابدار و من پرونده در درج براي آنها
.است شده ارسال نيز اداره كارگزيني
با را خود ناراحتي ميكرد سعي كه حالي در درپايانو وي
دست:گفت و كرد گله من از كند ، تعويض مطايبه و شوخي
!ميكنيد معرفي مسالهدار كتابهاي ما به نكند ، شمادرد
***
مطالعه مشغول همكارانش و مديرمدرسه كه روزهايي در
ساير و اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت بودند ، كتاب وانتخاب
هرچه برگزاري براي برنامهريزي حال در مرتبط ، سازمانهاي
در بودندو اسلامي جمهوري كتاب هفته هشتمين باشكوهتر
تايپ مدرسه كتابدار و دبيرستان مدير توبيخي نامه كه حالي
در نيز ويژهاي لوح ديگر ، لوح دهها كنار در ميشد ،
امضاي از پس تا ميشد خطاطي اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت
در كه كسي و نشر خادمان از يكي به جمهوري رئيس اول معاون
اهدا است ، كرده تلاش كتابخواني و كتاب فرهنگ ترويج راه
اجراي در تلاش" مناسبت به بود قرار تقدير لوح اين.شود
و كتاب فرهنگ ترويج فضاي ايجاد و مختلف طرحهاي
معاون عبادي رحيم آقاي به ،"كشور درمدارس كتابخواني
و شد نيز چنين و شود تقديم پرورش و آموزش وزارت پرورشي
سه تلاشهاي حق به كه پرورش و آموزش وزارت پرورشي معاون
در نگرش تفسير كشوردرزمينه سراسر در همكارانش و او ساله
فعاليتهاي خصوص در پرورش و آموزش پرسنل و مربيان ميان
ورزش دانشآموزي ، شوراهاي توسعه تربيت ، مقوله و پرورشي
مسابقههاي درزمينه محتوايي تغييرات پسران ، و دختران
درس نام به ساعتي راهاندازي و طراحي هنري ، و فرهنگي
مهارتهاي دانشآموزانبه دستيابي بر تاكيد با پرورشي
اين است ، بوده چشمگير ديگر فعاليت دهها و اجتماعي مهم
پرورشي معاون به تبريك ضمنكرد دريافت را تقديرنامه
بررسي به تنها كه را نوشته اين پرورش ، و آموزش وزارت
با دادهايم ، اختصاص مدارس در كتابخواني و كتاب مقوله
:ميرسانيم اتمام به پرسش چند طرح
زمينه در ميزان چه تا پرورش و آموزش فرهنگي مسئولان *
آموزشهايي چه چيست؟ آنها تخصص دارند؟ آشنايي "كتاب"
مشترك را نشرياتي چه ميبينند؟ آموزشهايي چه و ديدهاند
ادواري طور به كتاب بررسي و نقد ويژه جلسات درچه هستند؟
شازده" ميان ازآنها درصد چند و ميكنند؟ شركت مرتب و
نيستند؟ قايل تفاوتي "پهلوي و قاجار شازدههاي" و "كوچولو
كتاب چند سال طي در پرسيدهايد ازآنها جدي طور به آيا *
اين و چيست آنها مطالعه مورد كتابهاي گستره ميخوانند؟
چه دارند ، نياز آنها به جوانان كه كتابهايي با گستره
كتابي آخرين پرسيدهايد ازآنها آيا دارد؟ همخوانيهايي
و كنند؟ خلاصه جمله شش پنج ، در برايتان خواندهاند كه را
توجه كتاب محتواي و چاپ تاريخ به كردن ، خلاصه از پس آيا
كردهايد؟
كتاب يك قراردادن تاييد مورد براي تربيتي امور ملاك *
ناشران ، آيا مييابند؟ راه مدارس به كتابهايي چه چيست؟
اثري آنها از نبايد كه دارند وجود خاصي مترجمان و مولفان
تهيه فهرستي زمينه اين در آيا كند؟ پيدا راه مدارس به
است؟ شده
غير ناشران يعني) خاص ناشران برخي و دولتي ناشران آيا *
هم خوب و گرفتهاند ياد خوب را چيزها برخي كه دولتي
مدارس به كنند ، بايد چاپ كه را چيزي هر (ميكنند رعايت
برگزاري طرح در كه كردهايد توجه آيا شود؟ ارسال
كتابهاي ميان در كشور ، مدارس در كتاب نمايشگاههاي
هم "!نقاشي مدل" حتي مدارس ، و نمايشگاهها به ارسالي
است؟ شده ارسال
خاصي بررسيهاي جوانان ، كتابخواني نيازهاي مورد در آيا *
آگاهي ديگران بررسيهاي از كه اين يا و دادهايد انجام
مراجع و تفسير كتابهاي ميدانيد آيا كردهايد؟ پيدا
در گزاف هزينههاي صرف با كه گرانسنگي و معتبر مذهبي
به گرفتهاند ، قرار مدارس كتابخانههاي كتابهاي زمره
ميدانيد آيا ميگيرند؟ قرار دانشآموزان تورق مورد ندرت
چيزهايي چه دنبال مدارس ، كتابخانههاي درقفسههاي جوانان
كتابهاي نبود شديد ضعف از مدارس داريد خبر آيا ميگردند؟
آيا و ميبرند رنج كتابخانهها در هنري و ادبي علمي ،
نظرسنجيهاي در شعر و رمان داستاني ، كتابهاي ميدانيد
دورههاي دانشآموزان كتابهاي محبوبترين شده ، اعلام
است؟ بوده دبيرستان و راهنمايي
مدارس كتابخانههاي تجهيز درباره محوري مدرسه سياست *
بايد قاعدتا كه -آموزشگاه يك مدير آيا ميانديشد؟ چگونه
تجهيز براي -است شده مدير كه بوده فهيمي و عاقل آدم
كند؟ تكليف كسب ارشد مسئولان از بايد خود ، مدرسه كتابخانه
ميكنند ، تهيه برايش كه فهرستي از خارج نميتواند او آيا
ترويج است ، چنين اگر و كند تهيه كتابخانهاش براي كتابي
دارد؟ مفهومي چه ديگر مدرسهمحوري انديشه
مجدفر مرتضي
نقش " همايش در خارجي و داخلي محقق 20
ميكنند شركت " فرهنگ توسعه در رساني اطلاع
ماه دي ،"فرهنگ توسعه در اطلاعرساني نقش" همايش نخستين
تهران در خارجي محقق و 10 داخلي محقق شركت 10 با امسال
مطلب اين اعلام با همايش دبير كوثري مسعود.ميشود برپا
كشور محققان از مقاله تاكنون 20:افزود
از كه اين ضمن.كردهايم دريافت همايش اين در شركت براي
برقرار ارتباط خارجي محققان با نيز اينترنت شبكه طريق
مقاله خلاصه ارسال فرصت آنها به مهر اواخر تا و كردهايم
نقش همايش:داشت اظهار وي.دادهايم همايش دبيرخانه به
نمايشگاه برگزاري مدت در فرهنگ توسعه در اطلاعرساني
در دي تا 24 روزهاي 20 بين يعني اطلاعرساني بينالمللي
و سايتها معرفي وي.ميشود برگزار تهران لاله هتل
و اطلاعرساني رابطه خصوص در اطلاعرساني پايگاههاي
اين با رابطه در شده انجام اقدامات ديگر از را فرهنگ
كه سمينارهايي راجعبه مجموعهاي:افزود و كرد ذكر همايش
اجتماعي و حقوقي اخلاقي ، ابعاد خصوص در يونسكو
است كرده برگزار و 1998 سالهاي 1997 در نوين اطلاعرساني
.رسيد خواهد چاپ به نيز
چاپ اسلامي ، كشورهاي اسلامي سايتهاي معرفي كوثري
خصوص در شده منتشر خارجي مقالههاي كتابشناسي
مربوط مقالههاي چكيده چاپ و فرهنگ و نوين اطلاعرساني
ديگر از را انگليسي و فارسي زبان به اطلاعرساني به
.كرد ذكر همايش اين در شده انجام اقدامات
26:شد عنوان مطبوعات و كتاب نشست در
منتشر كتاب مسائل درباره نشريه عنوان
ميشود
به مربوط مسائل درباره نشريه عنوان 26:فرهنگي علمي گروه
از نيمي كه ميشود منتشر آن با مرتبط موضوعات و كتاب نشر
.برخوردارند دولتي حمايت از آنها
روز كه نشستي در كتاب و مطبوعات محقق قاسمي سيدفريد
هفته كتاب شماره صدمين انتشار انگيزه به و گذشته دوشنبه
"امروز تا ناصري عهد از كتاب تخصصي نشريات" عنوان با و
مسئولان از مطلب اين بيان ضمن شد تشكيل هنرمندان خانه در
و تخصصي كتابخانه راهاندازي و ايجاد فكر به خواست
محسنيانراد ، نشست اين در.باشند آن با مرتبط نشريات
به نيز طباطبايي علامه دانشگاه ارتباطات استاد و محقق
و پرداخت اسلامي كشورهاي ديگر و ايران نشر وضعيت مقايسه
كشورهاي ساير از بيش را ايران در منتشره كتابهاي عناوين
.دانست اسلامي
كتاب سردبير) رمضانپور علياصغر و اميرفريار فرخ همچنين
نشريات وضعيت نقدوبررسي به سخناني در غلامي احمد و (هفته
احمد حضور با كه نشست اين در.پرداختند كتاب حوزه
اتحاديه مديره هيات اعضاي و مودب شهيدي شبان مسجدجامعي ،
از كتاب نشريات نمايشگاه شد ، برپا كتابفروشان و ناشران
.گرديد افتتاح نيز امروز تا ناصري عصر
شد اعلام تهران پرورش و آموزش سوي از
پيش و متوسطه ماه دي امتحانات برنامه
دانشگاهي
دوم و اول پايههاي اول نوبت امتحانات :فرهنگي علمي گروه
از پيشدانشگاهي مراكز اول نيمسال و واحدي سالي نظام
برگزار جاري سال ديماه چهارشنبه 28 الي شنبه 10 روز
.ميشود
همچنين تهران ، شهر پرورش و آموزش عمومي روابط بهگزارش
اول ، نيمسال در متوسطه سوم سال امتحانات زمانبندي برنامه
خواهد بهمنماه دوم تا جاري سال ديماه شنبه 10 روز از
.بود
دوره هماهنگ اول نيمسال امتحان برنامه گزارش اين براساس
:ميباشد زير شرح به تحصيلي 8079 سال در پيشدانشگاهي
(1) عربي دي ، يكشنبه 11 -
(1) عقايد اصول دي ، سهشنبه 13 -
(1) تاريخ در هنر سير و (1) شيمي دي ، پنجشنبه 15 -
اجتماعي علوم فلسفه دي ، يكشنبه 18 -
جبر و تحليلي هندسه ،(1) عرب ادبيات دي ، سهشنبه 20 -
گسسته رياضيات خطي ،
، طراحي ، ، فضا انسان ،(1) زيستشناسي دي ، پنجشنبه 22 -
فارسي ادب و هنر
اقليتها ديني امتحانات برگزاري زمان
شد اعلام
ماه 1379 دي امتحانات برگزاري تاريخ :فرهنگي علمي گروه
كليمي ، ارمني ، آشوري ، ) ديني اقليتهاي ديني تعليمات درس
(و 2 1) (فرانسه و آلماني) غيرانگليسي زبانهاي و (زرتشتي
.شد اعلام پيشدانشگاهي دوره
درس امتحان تهران پرورش و آموزش عمومي روابط گزارش به
(1و2) پيشدانشگاهي دوره ديني اقليتهاي ديني تعليمات
مدارس در (1/10/79) ديماه اول پنجشنبه روز صبح ساعت 10
بهطور و هماهنگ سئوالات با دانشآموزان تحصيل محل
ديني تعليمات سئوال طرح.ميشود برگزار همزمان
سال ديني بينش كتاب از ديني اقليتهاي ويژه پيشدانشگاهي
.بود خواهد سال 1363 چاپ دبيرستان چهارم
دانشگاه شنيداري و ديداري رسانههاي مركز
شد اندازي راه تهران
شنيداري و ديداري رسانههاي مركز :فرهنگي علمي گروه
علوم ، وزير فرهنگي و اجتماعي معاون حضور با تهران دانشگاه
.يافت گشايش فناوري و تحقيقات
با شنبه سه روز كه مركز اين گشايش مراسم در خانيكي هادي
و ارتباطات:گفت شد برگزار تهران مسئولاندانشگاه حضور
و است برخوردار اهميتبالايي از كنوني دوران در اطلاعات
ارتباطي ، ابزارهاي از بهرهگيري با كنيم تلاش بايد
با خود تاريخي خلا آموزش ، و فرهنگ دانش ، اطلاعات ،
.پركنيم را پيشرفته كشورهاي
فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت فرهنگي و اجتماعي معاون
علمي گسستگي يك دچار پيشرفته كشورهاي به نسبت ما:افزود
فناوري از استفاده با دارد ضرورت و فرهنگيهستيم و
.كنيم برطرف مشكلرا اين اطلاعاتي ، و ارتباطي
هدف با تهران دانشگاه شنيداري و ديداري رسانههاي مركز
برنامههاي نياز مورد بصري و سمعي تامينامكانات و طراحي
و عالي آموزش موسسههاي دانشگاههاو فرهنگي علمي و آموزشي
ازكنفرانسها ، شنيداري و ديداري برنامههاي توليد و تهيه
دانشگاهي هنري و وفرهنگي علمي رويدادهاي و سمينارها
.است راهاندازيشده
دانشجويان ، هنري و علمي فعاليتهاي از پشتيباني و حمايت
آموزشي و فرهنگي برنامههاي نياز مورد توليدمنابع و تهيه
به كشور از خارج و توليدداخل آرشيوي خدمات ارائه و
و درتهيه مشاركت و تصويري و صوتي بصورت مختلف زبانهاي
از مختلف نهادهاي تلويزيوني و راديويي برنامههاي توليد
.است مركز اين جملهفعاليتهاي
اتاق تصوير ، استوديو صدا ، استوديو داراي مجموعه اين
پرتابل ، واحد ماهواره ، اتاق نوار ، و آرشيوفيلم فرمان ،
.است تكثير وواحد اينترنت و رايانه واحد
|