دريغ فرزندتان از را "دارم دوستت" جمله
نكنيد
براي اسلامي انقلاب مجاهدين سازمان دبيركل
يافت حضور دادگاه در بار دومين
نواقص انفرادي زندان محاسبه تازه طرح
كند مي برطرف را گذشته
شدند كشته سال 2000 در خبرنگار 62
وكيل دستگيري :اسلامي ايران مشاركت جبهه
بازداشت و زنجيرهاي قتلهاي قربانيان
است اساسي قانون مغاير سحابي و افشاري
در مزروعي سخنراني مراسم برهمزنندگان
شدند محكوم بوشهر
در زنجيرهاي قتلهاي مقتولين خانوادههاي
نميكنند شركت دادگاه
فتنههاي از يك هر :رهامي محسن دكتر
حادثه و دانشگاه كوي زنجيرهاي قتلهاي
بود كافي دولت يك براندازي براي خرمآباد
محاكمه تجديد خواستار باطبي احمد پدر
شد فرزندش
دريغ فرزندتان از را "دارم دوستت" جمله
نكنيد
خانواده محيط از نوجوان فرار از پيشگيري براي راهي
ساختار و شخصيت زيربناي كه هستند افرادي نخستين والدين
نوع هر.مينهند بنا را نوجوان اجتماعي و فردي هويت
و نوجوان توسط آينهوار گونهاي به مادر و پدر رفتار
مانند به (ص)نبياكرم تعبير به آنهاميگردد منعكس جوان
آنچه هر كه هستند بهرهبرداري آماده مزرعهاي و سفيد لوح
برخي ميشود ديده.نمود خواهيم درو را همان بكاريم كه را
ناتوان و ناپخته كودك همان را نوجوان والدين ، از
او.دارند آنها نصيحت و پند حمايت ، به نياز كه ميبينند
آنان.نيست انتخاب و تامل تفكر ، تصميمگيري ، به قادر خود
در و دانسته امور از بسياري انجام در توانايي فاقد را او
تامل قابل آنچه.ميگيرند تصميم او جاي به اوقات اغلب
كشمكشهاي از بسياري باعث نوجوان درك عدم كه است اين است
تمامي با نوجوان سو يك درميشود اجتماع و خانواده درون
خصوصيت با خواستها و روياها آرزوها ، نيازها ،
با مخالفت منجربه گاهي كه جداييخواهي ، و استقلالطلبي
در و دارد قرار ميشود ، والدين بهخصوص زندگي مهم افراد
متفاوت ، انتظارات با بزرگسالان و والدين ديگر سوي
.متضاد و گوناگون شخصيتي خصوصيات و تربيتي شيوههاي
و ناسازگار گستاخ ، افرادي را نوجوانان والدين از بسياري
مقابل ، در هم نوجوانان و ميدانند پيشبيني غيرقابل
و ميكنند مقابله آن با و نميپذيرند را بزرگسالان رفتار
و فيمابين ارتباطات بيشتر گسستگي موجب معيوب دور اين
زماني مساله اين.ميشود نسل دو بين بيشتر فاصله ايجاد
در عاطفي ارتباطات كه ميشود مشكلسازتر و پيچيدهتر
دارد وجود هم اگر و ندارد وجود اصلا يا خانوادگي منظومه
سنتي شكل به خانوادهها كه گذشته در.نيست انتظار حد در
حتي و بود استوار سببي و نسبي بستگيهاي براساس گسترده و
نسل چند و ميدادند جاي خود در را فرزندان ازدواج از بعد
و اجتماعي و عاطفي ارتباطات ميزيستند ، هم كنار در
شكل و خانواده كه زماني از ليكن.بود مشهود بسيار صميميت
فرزند و شوهر و زن يك از متشكل كه هستهاي به سنتي از آن
و شد كوچكتر و كوچكتر آن ابعاد و نمود تغيير ميشود
گرفت ، را سنتي زيستگاههاي جاي نيز آپارتماني زندگي
.رسيد خود حداقل به و شد تحول دچار نيز عاطفي ارتباطات
مادر و پدر بر حاكم عشق و صميميت ارتباط ، ميان اين در
ايفا نوجوان و كودك عاطفي رواني ، رشد در مهمي بسيار نقش
منظومه در را والدين رفتار بخواهيم چنانچه.ميكند
كنيم ، بررسي فرزندان شخصيت شكلگيري در آن نقش و خانواده
-دهيم1 قرار توجه مورد را آن جهت چهار از ميتوانيم
هستند ، مستبد و تندخو پدر و مادر آن در كه خانوادهاي
.نمييابند خود رفتارهاي براي مناسبي الگوي پسر و دختر
را نوجوان اخلاقي و رواني مشكلات زيربناي والدين بيمهري
را انحراف و بزهكاري احتمال نهايت در و ميگذارد بنا
مادر و خشن و سختگير و مستبد پدر -ميكند20 فراهم
پدر رفتار از كه پسري خانواده اين در آرام ، و مهربان
بوده خشن و سخت خواهرانش و برادر به نسبت ميگيرد سرمشق
پيدا زنانه خصوصيات گيرد ، سرمشق را مادر رفتار اگر و
مشكل دچار احتمالا زناشويي زندگي در آينده در و ميكند
ميكنند همانندسازي مادر اين از كه هم دخترانيشد خواهد
با آينده در و كرده پيدا مردان از منفي تصوير احتمالا
و است مهربان پدر كه خانوادهاي در -دارند30 مشكل مردان
به مادر با دختر كننده سرزنش و ايرادگير تندخو ، مادر
نيز و بيابد سازگاري و كند همانندسازي نميتواند راحتي
ايفا و شناخته درستي به را خود جنسيتي نقش نميتواند
ميشوددختر موجب مادر با همانندسازي طرفي از و نمايد
با ارتباط در هم پسر و شود مستبد غيرهمجنس با روابط در
مقابل در صحيح اجتماعي رفتار و شود بدبين مخالف جنس
مشترك خانوادهها اين سه هر در آنچه.نياموزد را خانمها
نوجوان ، خواست به بيتوجهي خشونت ، تحكم ، سلطهجويي ، بود ،
نسبت نگراني و دلسوزي سر از غالبا) سركوب و اقتدارگرايي
كه تربيتي شيوههاي خاطر به و آنها آينده به
براي مجالي دو هر يا والدين از يكي (والدينشانداشتند
آنچه و كنند نمي پيدا خانواده اعضاي بين صحيح ارتباط
چنين در.است وحدت و همدلي تفاهم ، ندارد وجود
ميشود ، گرفته كم دست افراد شخصي ارزش خانوادههايي
و خشك قواعد است ، باواسطه و نادرست و مبهم ارتباطها
و ترس براساس مردم با ارتباط و پيوند و بوده غيرانساني
پدر آن در كه ايدهآل خانواده -است40 سرد و بياعتمادي
خانوادگي منظومه بوده محبت با و صميمي مهربان ، مادر و
و دختر صميمي دوست مادر و متعادل ارتباطات سالم ، آنها
...است پسر صميمي دوست پدر
و دارد وجود همسران بين رواني طلاق كه خانوادههايي در
مقاله نويسنده مراجعين از %قريب 20 تحصيلي جديد سال در
دو هر يا يك عاطفي ارتباط فقدان ميدهند ، تشكيل را
سردي و ازدواج از پيش خانوادگي زندگي در (همسران)اولياء
با توام ازدواج از بعد زناشويي روابط بودن خشك و
و فرزندان حضور در اهانت و درگيري و توبيخ و سرزنشها
اين در.ميشود ديده فراواني به متاركه به تهديد
آنها والديندارند ، به تعلق عدم احساس نوجوانان خانوادها
رفتارهاي ميايستند ، آنها مقابل در و ندانسته خود از را
از موارد پارهاي در حتي و يافته متعارض و ناسازگارانه
پسران و دختران فرار روبهرشد روند.ميكنند فرار خانه
دختران در خصوص به ما جامعه در خانواده نامساعد محيط از
.است خانه بر حاكم غلط روابط زمينه در منفي آگهي پيش
از نيمه و پاشيده هم از خانوادههاي در كه نوجواني وضعيت
والدين برخي.است بدتر مراتب به ميكنند زندگي پاشيده هم
و اشتباهات قرباني ناخواسته يا خواسته را خود فرزندان
و تحميلي و ناخواسته و غلط ازدواج يكديگر ، از شناخت عدم
عواطف به تنها نه و نموده رويايي و احساسي ازدواجهاي يا
حضور در را خود اختلافات بلكه مينمايند ، بيتوجهي آنها
سنگين بار تحميل طرفي از.ميگذارند نمايش به فرزندان
رشد نظر از را او نوجوان به اول نوع خانواده مسئوليت
مواجه مشكل با اوست بعدي زندگي لازمه كه اجتماعي و عاطفي
هم اين از وضع (پاشيده نيمه)دوم نوع خانواده در.ميكند
والدين ، جدايي از ترس و دلهره در هميشه نوجوان است ، بدتر
به عشق و طرف يك از كمبود و حقارت احساس و بيسرپرستي
به خودش با و يكديگر با آنها رفتارهاي از تنفر و والدين
در مادر و منزل از بيرون شب از پاسي تا پدر.ميبرد سر
ميكند ، بدگويي او خانواده و پدر از دختر يا پسر حضور
بر را او نوازش دست و نكرده لمس سالهاست را پدر حضور پسر
دارم دوستت واژه يك شنيدن باآرزوي ننموده احساس خود سر
/ميكرد ما از جم جام طلب دل سالها"ميرود خواب به شبها
صميمت عشق ، محبت ، "ميكرد تمنا بيگانه ز داشت خود آنچه
دختري و ميخواهد خود پدر از پسري كه چيزيست آن اعتماد و
راهي نوجوان طرد و پذيرش عدم نهي ، و امر تحكم ، مادرش از
از بسياري.نميگذارد برايش بنبست ين ازا فرار جز
كنند ، اعتماد خود نوجوان به اينكه از خانوادهها
نثار شرط و بيقيد عشق و محبت او به اينكه از.ميترسند
در.ميكند گستاخ اورا كه دليل اين به.دارند ابا كنند ،
محبت ، و عشق فاقد خانواده محيط در نوجوانان كه شرايطي
فراهم آنها براي مناسبي عاطفي شرايط كه اطمينان و اعتماد
با ناپايدار دوستيهاي و بهرفاقت كنند ، زندگي آورد ،
حتي و مشابه شرايط دچار نيز آنها خود اغلب كه همسالان
را نوجوانان ، محيطي اجتماع.مييابند گرايش هستند منحرف
عميقي آثار آنها از كدام هر شخصيت در كه ميكند فراهم
خود سختگيري با كه ومادراني پدر خلاف بر.ميگذارد بجا
از همسالان گروه ميكنند ، طرد خانواده محيط از را نوجوان
گروه اعضاي ميتواند استكه برخوردار نفوذي و قدرت چنان
ميتوانند گروهها اين.دهد قرار خود تاثير تحت را
گروههاي يا و مذهبي علمي ، فرهنگي ، گروههايسياسي ،
گروه.باشند...و فراريان اجتماعبزهكاران ، منحرف
از والدين كه چيزي بود ، خواهد نوجوان اتكاء نقطه همسالان
قرار راهي در را شما نوجوان گاهي آنها.داشتند ابا آن
.كنند قيام خانواده برابر در و شما رودرروي كه ميدهند
تنها نه نصيحت و پند سرزنش ، همسالان ، و دوستان به حمله
نمي باز نوجوان دروني دنياي به ورود براي را روزنهاي
دوستان ، به حمله گونه هر مقابل در را آنها بلكه كند
دارد را آن قدرت همسالان گروه.ميكند حساستر و خشمناك
را نوجوان تعامل نحوه و آينده طرحهاي زندگي ، شيوه كه
بوده ، مشكل دچار خانواده محيط در كه نوجواني.كند تعيين
اندك خانواده اعضاء با او تعامل و داشته سختگير والدين
اين در دايم حضور خاطر به و شده همسال گروههاي جذب است
او به مادر يا پدر كه چيزي آن تمام آوردن دست به و جمع
تعيين گروه كه را آنچه هر (پسر چه و دختر چه) نداده
به رفتن زمينه در حتي.ميكند اجرا و پذيرفته ميكند
جنسي انحرافات جنس ، غيرهم با دوستي تحصيل ، ادامه مدرسه ،
.است چشمگير همسال گروه نقش.. بزهكاري و
به مهارت فقدان و سرزنش توبيخ ، تنبيه ، والدين ، حمايت عدم
گروه به را آنها "دارم دوستت" ساده جمله يك بردن كار
.ميكند نزديكتر
:دارند متنوعي عملكردهاي همسال گروههاي -
;هستند خانواده براي جانشيني -
;هستند نوجوان شخصي احترام منبع -
قابل منبع:آنهاست بلوغ و تحول زمان كه دورهاي در -
او به هرگز والدين كه است اطلاعاتي دريافت جهت اطمينان
؟!دهند نمي
بزرگسالان فشار مقابل در قدرت در حفاظتي منبع عنوان به -
!ميباشند
و رسوم و قواعد ميگيرند را والدين جاي همسالان گروه -
ديكته نوجوان به خانواده ارزشهاي از جداي را ارزشهايي
و ميكنند حمايت نوجوان از مادر و پدر مقابل در.ميكنند
نشان را والدين تندرويهاي از فرار راه و خط او به
(فرارميدانند را والدين از رهايي راه تنها مثلا)ميدهند
نتوانسته خانواده كه هستند نيازهايي ارضاي منبع آنها -
براي ويژهاي مقبوليت و جذابيت خاطر همين به كند ارضاء
.دارد نوجوان
به شما كه را چيزي.احترام و اعتماد صداقت ، عشق ، محبت ، -
هستند نميدهيد ، خود نوجوان و كودك به مادر و پدر عنوان
!چگونه؟ و شكل چه به اما كنند تامين را آن كه كساني
يادگيري و بالندگي رشد ، موجبات ميتواند همسالان گروه -
نوجوان براي را ديگر چيزهاي بسياري و اجتماعي مهارتهاي
را او سقوط و بزهكاري انحراف ، موجب طرفي از و كند فراهم
.نمايد فراهم
ارتباط در نپذيريد ، گرم آغوش با را نوجوان كه وقت آن -
و نورزيد عشق يكديگر به نباشيد ، صميمي همسرتان با خود
والدين دوستانه و عاشقانه رابطه وجود عدم در شما فرزند
استفاده همسن گروههاي حمايت و حفاظ از برسد ، بنبست به
در و ميكنند جستجو خانه از خارج را محبت آنها.ميكند
خانواده برخلاف كه ميشوند افرادي جلب خود تجربه اولين
به و ميورزند عشق او به ميكنند ، تامين را او نيازهاي
.ميگويند را دارم دوستت او
كرد؟ بايد چه..اما
امنيتي ، حفاظ نوجوان براي همسالان گروه اينكه به توجه با
در سپري و ميكنند فراهم كاذب ارزشمندي احساس و آرامش
را خاص فرهنگي و شده بزرگسالان تهديدهاي و حملات مقابل
است ، تازه و داشتني دوست جذاب ، كه ميكنند عرضه آنها به
را نوجوان والدين ، تامل و فكر بدون و نابجا اقدام نوع هر
و رشد مراحل كامل شناخت.ميكشاند آنها سوي به بيشتر
ايجاد با همراه دوره اين اوليه نيازهاي از والدين آگاهي
فراهم را شرايطي صميميت و محبت احترام ، اعتماد ، فضاي
.ندهد قرار منحرف گروههاي مقابل در را آنها تا ميكند
نوجوان پناهگاه و حامي بزرگترين شما مادران و پدران -
پيوند و تعلق احساس شما نوجوان كه شرطي به هستيد خود
.كند صميمي و گرم محيط يك در محكم
آرامش ، احساس كه كنيد فراهم آنها براي را شرايطي -
خصوصيترين و كنند شما با رفاقت و محبت ، اطمينان ، اعتماد
و نيازها و جنسي مسائل)كنند مطرح شما با خودرا مسائل
(...رفاقت ،
درستي به خود نوجواني دوره يادآوري با را خود نوجوان -
از و كنيد تجربه را نوجواني او با ديگر بار يك.كنيد درك
.بگوييد برايش خود تجربههاي
دوست دو مانند خود نوجوان پسر با پدر دارد اشكالي چه -
بقيه كه باشند داشته رازهايي تنهايي به همسن و نوجوان
.ندانند
لجاجت و تحكمآميز برخورد و امرونهي سرزنش ، تذكر ، -
رها را پسرتان و دختر با كننده تحقير رفتارهاي و برانگيز
ضعفهاي.ميانجامد آنها ستيزهجويي و گستاخي به كه كنيد
مگر.نكنيد بزرگ را شكستهايشاننكشيد رخشان به را آنها
...هم خودتان اينكه نه
اصلاح براي و كنيد گذشت راحتي به آنها جزيي خطاهاي از -
مثلا كنيد ، استفاده غيرمستقيم روش از آنها عيبهاي
اينگونه كار اين جاي به نبود بهتر تو نظر به بگوييد
.كنيد بازي را صحنهاي برايش اگر يا و ميكردي برخورد
(نقش ايفاي)
با خصوص به)نوجوان با صميمانه گفتگوي و همفكري مشورت ، -
اداره در آنها آوردن حساب به و (جوانان گفتگوي به توجه
.خانواده
رها كند احساس دختر خصوص به نوجوان كه نكنيم رفتاري -
.است بيتفاوت آنها به نسبت خانواده و است شده
براي كه را حقوقي و (ع)علي عدالت خود رفتارهاي در -
فرزندان و داشته نظر در مينمايند مطرح اولياء و فرزندان
.سازيد آشنا آن با را خود
رفتار در كه را آنچه هر هستيد خود نوجوان سرمشق شما -
.ميشود برگردانده شما به عينا ميدهيد نشان خود
كودكي آن او.نكنيد رفتار كودك يك مانند خود نوجوان با -
او دوستانش كه است نوجواني اما ميشناختيد ، شما كه نيست
.ميشناسيد را آنها دوستان همه آيا ميشناسند ، را
.كنيد بيشتر همسرتان با را خودتان صميمي روابط پدران ، -
بسيار دختر تربيت در مادر نقش و پسر تربيت در شما نقش
اينجانب مراجعين حضور و ارجاعي موارد تمام در.است مهم
زياد بسيار عاطفي ارتباط برعكس و پسر با پدر رابطه فقدان
خود مسائل همه پسرتان آيا.بود مشهود كاملا پسر با مادر
مرد يك عنوان به شما نبايد آيا !ميگويد؟ مادرش به را
با بيشتر ارتباطشان كه پسراني !باشيد؟ پسرتان الگوي
اولين در و ميآموزند را دخترانه رفتارهاي است مادرشان
.ميگردند مشكل دچار دبيرستان در خود گام
را دارم دوستت واژه و بورزيد عشق هم به نسبت ومادر پدر
به آنها حضور در و كنيد خطاب يكديگر به فرزندان حضور در
ساده واژه دو همين.كنيد هديه را دارم دوستت واژه آنها
نوجوان فرار از جلوگيري براي راهكار بهترين عاشقانه اما
.است خانواده كانون از
باليني روانشناسي كارشناس شاهيان ، خسرو وحيد:از
براي اسلامي انقلاب مجاهدين سازمان دبيركل
يافت حضور دادگاه در بار دومين
مجاهدين سازمان دبيركل سلامتي محمد :اجتماعي گروه
دادگستري رئيس شكايت پي در چهارشنبه روز اسلامي ، انقلاب
بار ، در دومين براي مدعيالعموم عنوان به تهران استان كل
مرتضوي سعيد قاضي رياست به تهران عمومي دادگاه شعبه 1410
.داد ويپاسخ پرسشهاي به و يافت حضور
كاركنان جرايم به رسيدگي قضايي مجتمع از خروج هنگام وي
به تمايلي هيچ:گفت ايرنا خبرنگار سئوال پاسخبه در دولت
.ميكند پيدا كش بيخودمسئله كه چرا ندارم ، اظهارنظر
جلسه درخصوص اسلامي انقلاب مجاهدين سازمان دبيركل
.ديگرينكرد اظهارنظر چهارشنبه
در اظهارنظر هرگونه از نيز سلامتي وكيل نيكبخت صالح
كه كرد بسنده جمله اين به فقط و خودداريكرد خصوص اين
.ميشود مختومه پرونده انشاالله
دوشنبه 21 روز اسلامي انقلاب مجاهدين سازمان دبيركل
اسلامي جامعه دبيركل بامحمدرضاباهنر يكمناظره در آذرماه
را مطالبي شما نشريه خاصدر جناحي:گفتهبود مهندسين
احتمال رئيسجمهوري اعترافات با كه متذكرشده و كرده مطرح
و كرده تخلف اساسي قانون از جمهوري رئيس ميشود داده
.است پيگيري و بررسي قابل اينامر
نواقص انفرادي زندان محاسبه تازه طرح
كند مي برطرف را گذشته
معادل انفرادي زندان روز يك محاسبه طرح :اجتماعي گروه
شده مطرح قبلي قوانين نواقص رفع براي عادي زندان روز 10
.است
خبرنگار با گفتگو در دادگستري وكيل زاده سيف سيدمحمد
زندان شرايط به توجه با:افزود مطلب اين بيان با ايسنا
زندانيان صورتيكه در برآمدند صدد در نمايندگان انفرادي ،
زندان كردن سپري به محكومان ساير حتي و مطبوعاتي و سياسي
.شود محاسبه ديگري گونه به مدت اين شدند ، محكوم انفرادي
و كرد اشاره زمينه اين در رهبري معظم مقام تاكيد به وي
روز معادل 10 انفرادي روز يك محاسبه به نيز ايشان:افزود
پرونده در حكم اين متن شود مي گفته و معتقدند عادي
.دارد وجود نيز شهرداران
توسط عادي ، محكومان لباس نپوشيدن:شد يادآور زاده سيف
با آنها جرايم به رسيدگي مطبوعاتي ، و سياسي زندانيان
بدوي مرحله در آنها پرونده به رسيدگي و منصفه هيات حضور
مجلس نمايندگان كه است مسائلي ديگر از استان دادگاه در
.ميكنند پيگيري را آن
شدند كشته سال 2000 در خبرنگار 62
سهشنبه روز خبرنگاران بينالمللي انجمن :اجتماعي گروه
با ارتباط در سال 2000 در خبرنگار كرد 62 اعلام دربروكسل
.شدند كشته خود حرفه
امنيت:نوشت همچنين زوريخر نوي سوئيسي روزنامه
فعاليتهاي و ميپردازند حقايق بيان به خبرنگارانيكه
.است خطر در ميكنندهمواره افشاء را غيرقانوني
خبرنگاري حرفه با قتل ارتباط قتلها اين از مورد در 37
.دارد ادامه بررسيها ديگر مورد در20 رسيدهو اثبات به
جمله از مطبوعات كاركنانبخش از تن پنج ارتباط همين در
.شدهاند كشته نيز تداركاتي نيروي و راننده چند
بزرگترين عضو با 420هزار كه خبرنگاران بينالمللي انجمن
كلمبيا:كرد اعلام ميشود ، محسوب خبرنگاراندنيا انجمن
اين در.بهشمارميرود خبرنگاران براي كشور ناامنترين
روسيه.شدند كشته خبرنگار ميلادي 11 سال 2000 در كشور
در.ميرود شمار به خبرنگاري حرفه براي ناامن كشور دومين
تن سه.رسيدند قتل به خبرنگار هشت سال 2000 كشوردر اين
.دادند دست از را خود جان چچن درجمهوري خبرنگاران اين از
تن ميلادي 82 سال 1999 در رسيده قتل به خبرنگاران شمار
.شدند قرباني يوگسلاوي در ازآنان تن بودكه 25
وكيل دستگيري :اسلامي ايران مشاركت جبهه
بازداشت و زنجيرهاي قتلهاي قربانيان
است اساسي قانون مغاير سحابي و افشاري
قتلهاي قربانيان وكيل دستگيري پي در :اجتماعي گروه
مشاركت جبهه سياسي ، فعالان از تن دو و زنجيرهاي
.كرد صادر اطلاعيهاي
از تن دو دستگيري:است آمده اطلاعيه اين از بخشي در
بيان اتهام به تنها افشاري و سحابي آقايان سياسي ، فعالان
اساسي قانون متعدد اصول با مغايرت در خود نظرات و عقايد
تلقي جرم را افراد اين صحبتهاي و اقدام اگر حتي.است
.است توجيه غيرقابل افراد اين موقت بازداشت هم باز كنيم
قتلهاي مقتولين هاي خانواده وكيل دستگيري ديگر طرف از
در پرونده ، اين متهمان دادگاه تشكيل آستانه در اي زنجيره
كشور قضايي دستگاه در عدالت به معطوف اراده وجود مورد
اطلاعيه اين پايان در.است نموده ايجاد جدي ترديدهاي
.است شده تاسف ابراز ايناقدامات از
در مزروعي سخنراني مراسم برهمزنندگان
شدند محكوم بوشهر
بوشهر عمومي دادگاه سوم شعبه حكم براساس :اجتماعي گروه
هنري فرهنگي مجتمع درگيريدر ايجاد متهمان نفراز شش
.تبرئهشدند ديگر نفر دو و شده شناخته محكوم و مجرم بوشهر
جميع به عنايت با:است آمده صادره راي در ايرنا گزارش به
و ماموران گزارشهاي شكات ، شكايت جمله از محتوياتپرونده
مقامات برخي حضور با و قانوني بامجوز مراسم اينكه به نظر
بعهده آنرا از انتظاميحفاظت نيروي و شده برپا قانوني
هر جلسهبا برهمزدن و برگزاري نحوه در دخالت است ، گرفته
و امنيتي و انتظامي نيروهاي حضور فرض با و انگيزهاي
بوده قانوني توجيه هرگونه فاقد آنان ومداخله رجوع امكان
.است
دادگاه نظر از متهمان به انتسابي بزه حكم ، اين براساس
مجازات قانون ماده 618 به مستندا بودهو مسلم و محرز
عمل تاثير وشدت جرم مراتب و شرايط رعايت با و اسلامي
و ماه سه تحمل به سوم تا اول رديف متهمان از يك هر آنان
.شدهاند محكوم تعزيري شلاق ضربه ده و حبس يكروز
و5 بند 3 رعايت با نيز ششم تا چهارم رديف متهمين همچنين ،
و خاص احوال و اوضاع لحاظ به قانونفوقالذكر ماده 22
به هريك آنان قرارگرفتن تحتتاثير و عمل تاثير ميزان
مساويبابت بهطور نقدي جزاي ريال ميليون دو مبلغ پرداخت
.شدهاند محكوم شلاق و حبس از بدل
هفتم رديفهاي متهمين اتهام خصوص در راي ، ديگراين بخش در
با توهين ، بر داير اول ، رديف متهم اتهامديگر و هشتم و
و فوق متهمين ازناحيه صحت به مقرون مدافعات به عنايت
اصل 37 به مستندا اتهام توجه بر كافي دليل فقدان
.است شده اعلام و صادر آنان برائت حكم قانوناساسي
ورودي درب تخريب درخصوص:است آمده دادگاه راي پايان در
فرهنگ كل اداره به متعلق عكاسي ودوربين فرهنگي مجتمع
پرونده بيشتر ضرورتتحقيقات لحاظ به بوشهر اسلامي وارشاد
روز ظرف 20 و است حضوري صادره راي و است مفتوح
شاكيان.ميباشد استان تجديدنظر دادگاه در قابلاعتراض
و بوشهر نصير محلي نامه هفته مديرمسئول پرونده اين
.ميباشند بوشهر استانداري سياسيامنيتي معاونت
اخلال ايجاد به متهمان پرونده به رسيدگي و محاكمه جلسه
شتم و ضرب و درگيري ايجاد طريق از آرامشعمومي و نظم در
نصير محلي سالگردهفتهنامه آيين در آبانماه روز 26 در
اصفهاندر مردم نماينده مزروعي رجبعلي سخنراني و بوشهر
برگزار علني بهصورت آذرماه روز 22 بوشهر ، فرهنگي مجتمع
.بود شده
در زنجيرهاي قتلهاي مقتولين خانوادههاي
نميكنند شركت دادگاه
پرونده به رسيدگي دادگاه تشكيل آستانه در :اجتماعي گروه
و چهارشنبه روز پرونده اين دم اولياء زنجيرهاي قتلهاي
اعلام خود وكلاي عزل ضمن هماهنگ و دستجمعي اقدام يك در
.نمود نخواهند شركت دادگاه اين در كردهاند
و دم اولياء:است كرده اعلام مسلح نيروهاي قضائي سازمان
مطالعه جهت خود قانوني حقوق از كامل طور به ايشان وكلاي
طبق و بودهاند برخوردار دادگاه در شكايت طرح و پرونده
اولياء شركت عدم يا وكلاء عزل كيفري دادرسي آئين مقررات
اتخاذ و پرونده به رسيدگي و دادگاه تشكيل از مانع دم
.بود نخواهد قضائي تصميم
فتنههاي از يك هر :رهامي محسن دكتر
حادثه و دانشگاه كوي زنجيرهاي قتلهاي
بود كافي دولت يك براندازي براي خرمآباد
انتخابات در خاتمي پيروزي از پس كه كساني :اجتماعي گروه
نظير فتنههايي دادند ، دست از را خود آراي خرداد دوم
خرمآباد حادثه و دانشگاه كوي حادثه زنجيرهاي ، قتلهاي
دولت يك براندازي براي كدام هر كه آوردند وجود به را
.بود كافي
رهامي ، محسن حجتالاسلام ايسنا ، سياسي خبرنگار گزارش به
فرهنگي مجتمع در دانشگاه كوي آسيبديده دانشجويان ، وكيل
سئوال:داشت اظهار مطلب ، اين بيان با يزد دانشگاه هنري
براي حرفي چه نهجالبلاغه مقابل آقايان اين كه است اين
موضوع اين از بايد نظام مسئولان كه حالي در دارند ، گفتن
سنجيده نهجالبلاغه معيار با عملكردشان كه كنند استقبال
.شود
پاسخ در و جلسه اين ادامه در رهامي محسن حجتالاسلام
دستگيري از پس:گفت ابراهيمي ، فرشاد نوار مورد در سئوالي
دهنمكي آقايان كه غيرعلني جلسه يك به زندان لباس با مرا
اين.بردند داشتند ، حضور_ شاكي عنوان به _ اللهكرم و
نداشتهاند شركت درگيري فلان در كه ميكردند ادعا آقايان
ندارد ، ارتباطي من به موضوع اين كه بود اين من پاسخ و
.هستم وكيل من چون
هست ، نيز لائيك كه تركيه مثل كشوري در:افزود رهامي
اما ميشود محكوم اعدام به كه است متهمي اوجالان عبدالله
.ندارند برخوردي او با و دارد مصونيت وي وكيل
محاكمه تجديد خواستار باطبي احمد پدر
شد فرزندش
درخواست امر مسئولان از باطبي ، احمد پدر :اجتماعي گروه
و منصفه هيات حضور با و دادگستري محاكم در فرزندش كه كرد
.شود محاكمه تجديد مدافع ، وكلاي
ميكرد گفتگو (ايسنا) ايران دانشجويان خبرگزاري با كه وي
اول معاون اطلاع به كتبا را درخواست اين كه اين بيان با
است ، رسانده هم اسلامي انقلاب دادگاه رئيس و قضاييه قوه
فرزندم ، شدن زنداني و محاكم مشكلات زمينه در:افزود
رئيس رئيسجمهوري ، رهبري ، معظم مقام براي نيز نامههايي
مجلس و كشور وزارت سياسي معاون قضاييه ، قوه اول معاون و
كه كردهام ارسال آن اصل 90 كميسيون و اسلامي شوراي
.است نرسيده من به پاسخي تاكنون
|