كتاب بينالمللي نمايشگاه چهاردهمين
ميشود برگزار تهران
ايوان در "سياهگل آتشكده" بازسازي
در تحقيقات و علوم فرآيند آسيبشناسي
ايران
جشنواره اختتاميه مراسم در زم حجتالاسلام
جملات به طنز از عاري جامعه :دانشجويان طنز
روميآورد خشن
فرهنگ :مجلس فرهنگي كميسيون رئيس نايب
است متولي بدون يتيم طفل همانند
تكبعدي انسانهاي نبايد دانشگاهها :معين
كنند تربيت
كتاب بينالمللي نمايشگاه چهاردهمين
ميشود برگزار تهران
در شركت براي داخلي ناشران از ثبتنام :فرهنگي علمي گروه
تا ششم از تهران كتاب بينالمللي نمايشگاه چهاردهمين
استانهاي ناشران.ميگيرد صورت امسال اسفندماه بيستم
ثبتنام برگه دريافت براي ميتوانند ناشران تعاوني داراي
ناشران و تعاوني دفتر به مقررات ، و اطلاعات جزوه و
ناشران و استان ارشاد كل ادارات به تعاوني فاقد استانهاي
و ناشران اتحاديه تهران ، ناشران تعاوني به تهراني
كشور فرهنگي نمايشگاههاي موسسه و تهران كتابفروشان
نظر در تخفيف درصد شهرستاني 50 ناشران براي.كنند مراجعه
.است شده گرفته
ايوان در "سياهگل آتشكده" بازسازي
دوره به متعلق ايوان سياهگل آتشكده :فرهنگي علمي گروه
متري و 800 سرسنگ دشت غرب كيلومتري در 15 واقع ساساني
.شد بازسازي و مرمت كنگير رودخانه جنوبي جبهه
كه آتشكده اين ايلام ، استان فرهنگي ميراث مدير گفته به
بوده ، زرتشتيان مذهبي آداب آوردن بجاي و نيايش محل زماني
و رودخانهاي قلوهسنگهاي نظير مصالحي از استفاده با
.است شده ساخته ساروج ملات
اطراف در طواف دالان و سقفگنبدي با همراه چهارطاقي صحن
.ميشود محسوب بنا اين ويژگيهاي از چهارطاقي
آتشكده كشور ، فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط گزارش به
منطقه در باستانشناسي كاوشهاي اولين در ايوان سياهگل
كشف سال 1349 در بلژيكي باستانشناس "واندربرگ" بهوسيله
و بنا احياء مرمت طرح شامل سال اين در مرمتي برنامه.شد
كنار در گچپزي كوره ساخت و كارگاه تجهيز و نقشهبرداري
.است بوده آتشكده
در شد ، مرمت نخستينبار براي سال 1378 در كه آتشكده اين
قرار ايران ملي فهرستآثار در شماره 2793 با سالجاري
.گرفت
در تحقيقات و علوم فرآيند آسيبشناسي
ايران
منصوري رضا دكتر
روي بينالمللي تحول دو ميان در ايران اسلامي انقلاب
بزرگ تحولات ساله چهل دوران يك انتهاي در:است داده
امواج شامل جديد دوره يك شروع ودر اجتماعي و اقتصادي
.آن از ناشي گسستاقتصادي و علوم مبتنيبر فناوري جديد
(م 1980) ش تا 1360 (م 1940) ش ساله 1320 چهل دوره
انقلاب تا دوم جنگجهاني انتهاي با است مصادف حدودا
مجموعهاي دوره اين در.تحميلي جنگ تا يا اسلاميايران
، اتمي انرژي بزرگ ، كامپيوترهاي نو ، مانند فناوريهاي از
شد تلويزيونهمگام و مسافري ، خودرو هواپيماهاي موشكها ،
يكديگر ، ايجاد روي به غربي كشورهاي بازار شدن باز با
گسترده نظام و جديد فناوريهاي بينالمللي ، سازمانهاي
اقتصاديكشورهاي نهايترونق در و بينالمللي تجارت
ميبينيمدر كه اقتصادياست رونق اين نتيجه در.غربي
بنياديسرمايهگذاريهاي پژوهشهاي زمينه در دوران اين
علمي پرهزينه پژوهشهاي براي كلان مفهوم.ميشود كلان
.است دوران اين زاييده
سال در دوم جهاني جنگ از پس دوران اقتصاديدر رونق اوج
مشكلات نفت قيمت افزايش كه ميدهد روي (م 1973) ش 1352
براي سرگردان پولهاي و ميآورد بوجود غرب براي اقتصادي
شروع است بيستسال حدودا كه اخير ، تحول دورهما كشور
است ، ايران اسلامي انقلاب با تقريباهمزمان و شده
دوم جهاني جنگ از بعد ساله چهل دوران با بسياري شباهتهاي
جهاني جنگ از پس سالهاي با تمايزي وجه دوره دو هر.دارد
درونگرا كشورهايغربي اول ، جنگجهاني از پس.دارد اول
پي شد ، در اقتصاديرايج و سياسي انزواي ;شدند بسته و
اجتماعي ومشكلات بيكاري اقتصادي ، شديد انزواركود اين
.دومشد جهاني جنگ به منجر كه آمد بوجود فراوان ديگر
باز ، به جامعه سوي بستهبه جامعه انزواو از خروج
.است اول جهاني جنگ از پس رويدادهاي معنا ، عبرتاز تمام
عنوان شدن جهاني يا واژهجهانگرايي با امروز آنچه
نظريهپردازي استبر مبتني و تاريخ از است عبرتي ميشود
.اجتماعي رشد زمينهسازوكارهاي در
سرد ، جنگ يافتن پايان با (ميلادي 80) شمسي دهه 60 در
نظامي آمادگي دوره پايان و سوسياليستيشرق بلوك فروپاشي
پايهتحولات علوم بر فناوريمبتني جديد موج پنج غرب ،
نوري ، رايانههايشخصي ، مخابرات:كرد ايجاد را اخير
.جايگزين يا بديل انرژيهاي و نانوفناوري زيستفناوري ،
گسست موجبيك وفناوري عواملسياسي اين مجموعه
ازرشد ناشي را آن گاهي كه شد دهه 90 اواسط اقتصاديدر
.ميدانند اينترنت نهايي
دو اين ميانه در اقتصاديو -جغرافيايي پسزمينه اين در
سپس رخميدهد ، كهانقلاباسلامي است عظيم تحول
اقتصادي نهادهاي تحميلي ، بلافاصلهجنگ و فرهنگي انقلاب
بنيانگذاري شالودهجديدي و ميريزد هم در ما علمي و
بوجود علمي جديد زيرساختهاي جنگ دوران همان درميشود
نيزفشار و كارشناس به جامعه نياز و جنگ.ميآيند
زمينه در نظريهپردازي براي كافي بيكارفرصت جوانان
.نميگذارد فناوريباقي و تحقيقات علوم ، عالي ، آموزش
وبيتجربگيدر سياست امر در ما شتابزدگيسنتي
به ميكند كمك نيز نوين فناوري و علمي سياستگذاري
به اعتماد عدم.باب اين سرمايهگذاريهاينسنجيدهدر
كارشناسان اعتماد كسب حضورو براي را ارشدراه محققان
اعتماد قومي ، و عقيدتي قرابتهاي ميگذارد ، باز جوان
هنگفتدر وسرمايههاي ميآورد همراه به چرا و بيچون
نتيجهآن ميگيردكه قرار بيتجربه كارشناسان اختيار
دوران يك در كاري پراكنده بيبرنامگيو مجموع ، در
.است ساله حدودابيست
بسيار اما عبرتانگيز ، مفيد ، تجربهاي كاري پراكنده اين
بوده همزمان سال بيست اين كه بويژهآن است ، بوده گران
كشورهاي تنهادر نه اقتصادي ، و علمي عظيم تحولات با است
.همسايگانما نيز و سوم جهان كشورهاي اكثر در بلكه صنعتي
پياده براي است ، شده فراوان خطاي و كوشش دوران اين در
در نشده تجربه و شده بوميتجربه انديشههاي انواع كردن
.لازم تعمق و پردازي نظريه بدون فناوري ، علومو زمينه
قبل در ما ، كه تحقيقات و شالودهعلوم كه است چنين اين
براي فرصت بود ، كمترين زني مرحلهجوانه در انقلاب از
.است نيافته آن اوليه بيانمفاهيم براي حتي انسجام ،
سازمان در هيچگاه علمي سياستگذاري به مربوط واژگان
به اينكه رسدبه بود ، چه نشده مطرح بودجه و برنامه
تحقيقاتي هستههاي اندكاند بسيار.شود تبديل راهكار
تحقيقاترا فرآيند توانستهباشند ارشدكه ومحققان
تحقيقاتبنياديو در نادري موارد.دارند نگاه زنده
به توسعهاي تحقيقات در بيشتري موارد البته و كاربردي
كاربردي ، بنياديو تحقيقات شاخص.است رسيده ثمر
كسر دنيا جاي همه در.است تحقيقاتي گزارشهاي و مقالهها
چاپ بينالمللي مقالههاي صورت به گزارشها اين از كوچكي
علمي ، مقالههاي تعداد كه دليلاست همين به.ميشود
آنهااز تاثير ضريب نيز و آنها استنادهايبه تعداد
اين.كشوراست يك در فناوري و علم مهمترينشاخصهاي
بخش بيماري موارد ترين ريشهاي مهمترينو به مقاله
رفع براي سياسي عزم بدون.ميپردازد كشور تحقيقات و علوم
و بسياركند فناوريايران و علوم رشد اينموارد
.بود خواهد پرهزينه
جامعه براي شناخت اين چيز هر از دورانبيش اين ثمره
چارچوب در تحقيقاتي و علمي سياستگذاري كه است ما علمي
نيز و سياستها اين اجراي كشوري ، تضمين كلان سياست يك
مواردي ، مهمترين ارشد محققان و مديرانعلمي عمده نقش
.شود توجه آن به بايد كه است
علمي سياستگذاري
.است اندك و كوتاه سياستگذاريعلمي ايراندر تجربه
دارد ، ايران در ساله بودجهسابقهاي 50 و برنامه سازمان
نشده علمي سياستگذاري به منجر سازمان اين تجربههاي اما
از قبل به آن سابقه كه كشور ، علمي پژوهشهاي شوراي.است
تجربهاندوزي به كه است سال حدود 7 تازه ميرسد ، انقلاب
به شورا اين فعاليت گاه هر.است برداشته گام وادي اين در
اين مثبت اثرهاي ميرود اميد يابد ، ادامه پيوسته طور
.شود ظاهر كشور ، فناوري و علم در تجربهاندوزيها
استثنايي شرايط براي حتي تحقيقاتي ، و علمي سياستگذاري
سياستگذار عمدتا پژوهشگران.است اجتنابناپذير ما ، كشور
عنوان به پژوهشگران از بخشي بايد بناچار اما نيستند ،
به را ممكن و لازم رهنمودهاي پژوهشي كارشناسان
بايد گروه اين.دهند ارائه نهايي تصميم براي سياستگذاران
مشاهده اجرا در كه را خطاهايي باشد داشته آمادگي همواره
هشدار مجريان و مسئولان به موقع به و كند گوشزد ميشود
همان به كم دست سياستگذاري كه باشيم داشته توجه.دهد
پيچيده علمي كار و تحقيقات انجام كه است پيچيده اندازه
نهايي راهحل طرحهاي اعلام و سادهانگاري با پساست
.كرد خالي سياستگذاري براي مسئوليت بار زير از شانه نبايد
پژوهشگران پژوهشي كارهاي كند ، كمك بايد سياستگذاري اين
گسسته فعاليتهاي و تحقيقات در صرف پرسهزني از كشور ،
حفظ با پيوسته ، و جهتدار فعاليتهاي مجموعه يك به پژوهشي
.شود تبديل فكري ، استقلال
اعتبارات مشكل
برنامهريزي و مديريت سازمان بهخصوص ما ، اداري نظامهاي
نشان گذشته سالهاي طول در ،(سابق بودجه و برنامه)
و تحقيقاتي مصوب اعتبارهاي كردن جاري در كه دادهاند
معلوليت اينناتوانيدارند محققان ، دست به آن رساندن
اين متفاوت مديريت سه دوران در و است ريشهدار ، اجرايي
ديده آن رفع از نشانهاي هنوز و است شده تكرار سازمان
براي پژوهشي ، اعتبارات شدن جاري لاكپشتي سرعت.نميشود
سالهاي در كشور ، توسعه ويژه طرحهاي نيز و ملي طرحهاي
موجب و است واداشته تعجب به را كشور محققان همه گذشته
دست به كافي بهانه علاوه به ;است گشته بسيار دلسردي
و بپوشانند را خود احتمالي ناكارآمدي كه است داده محققان
كشور ، علمي پژوهشهاي شوراي كميسيونهاي است شده موجب نيز
قاطعي شاخص پژوهشي طرحهاي نيز و محققان ارزيابي در
.باشد نداشته
در پژوهشي اعتبارات امور در اجرايي معلوليت رفع اهميت
.نيست اعتبارات افزايش اهميت از كمتر آينده ، سالهاي
خود گذشته مديريت سه در برنامهريزي و مديريت سازمان
عنوان معقولي ظاهر به توجيههاي ناتواني اين براي همواره
مديريتي و سازماني ناتواني بيانگر آنها است ، همه كرده
.است
توسعه و تحقيق اعتبارات
و تحقيق اعتبارات براي حداقلي تثبيت اهميت انقلاب ، از پس
به ما ، برنامهريزي تاريخ در بار اولين براي كشور توسعه
پيگيريها ، اين نتيجه در.شد مطرح پيگير ، و منسجم طور
درآمد از معيني درصد بايد كه پذيرفتهاند سياستمداران
نظر در كشور در توسعه و تحقيق انجام براي را ملي ناخالص
سياستگذاريهاي در مسلم اصلي عنوان به را شاخص اين و گرفت
كه است بوده مهمي بسيار گام فرهنگسازي اين.پذيرفت خود
هيچ در گرچه.برداشتهاند انقلاب از پس كشور پژوهشگران
محقق مصوب درصدهاي دوم ، و اول ساله پنج برنامه دو از يك
داشته نامطلوبي خيزهاي و افت شده هزينه ارقام و است نشده
تثبيت و پژوهشي اعتبارات سياست پذيرش نهايت در اما است ،
اين.است شده فراگير ملي ، ناخالص درآمد از معيني درصد
درصد تا 3 حصول 2 تا بايد را پژوهشي اعتبارات رشد فرايند
و داد ادامه توسعه و تحقيق امر براي ملي ناخالص درآمد از
بنيادي ، پژوهشهاي براي اعتبارات كوشيدنسبت موازات ، به
بايد ما بعدي مهم گامكرد مشخص را توسعهاي و كاربردي
امر در خصوصي بخش مشاركت افزايش براي چارهانديشي
كشور پژوهشي اعتبارات كل از درصد حدود 50 تا تحقيقات
.باشد
حرفهاي اعتبار گسستگي
مديريتي اعتبار و
.حرفهاي اعتبار كسب با است همراه رشد سالم ، جامعه يك در
در رشد توان شد ، بياعتبار حرفهاي لحاظ به كسي اگر
ما اخير ، سالهاي طي متاسفانه.ميدهد دست از را مديريت
اعتبار.گذاشتهايم پا زير را ريشهدار و بديهي اصل اين
.كردهايم جدا حرفهاي اعتبار از را مديريتي و سياسي
اعتبار كه كساني به حتي.شكستهايم را دو اين ميان اتصال
نداشتهاند ، گاه هيچ يا دادهاند ، دست از را خود حرفهاي
به را آنها و دادهايم مديريتي اعتبار سياسي ، دلايل به
.كردهايم منصوب علمي مشاغل
علمي اعتبار نميتوان سياسي اعتبار با داشت توجه بايد
از علمي اعتبار نميتوان اعتبارسياسي با ;كرد كسب
بامدارك سياستمداران تزيين خطرات به و "خريد"علمي جامعه
.شد واقف مدارك اين از علمي اعتبار تلقي و علمي
نشده مهار كمي تورم
عالي آموزش در
و دانشگاهها تعداد بيرويه رشد شاهد دهه 60 اواسط از
تورم عنوان كه بيرويه ، رشد اين.هستيم دانشجويان تعداد
لطمههاي هماكنون است ، گرفته خود به عالي آموزش در
توانايي محك ;است زده كشور پيكرهكارشناسي بر سنگيني
محك رابه صنعتي جهان در مرسوم مدرنو كارشناسانه
نمادي عنوان به را ، مدرك.است كرده تبديل "نام ثبت"مدرك
.است كرده تبديل امرتجاري يك به مهارت ، و توانايي براي
كارشناسي و تحقيقات و علم به را مسئولان بياعتقادي
ناتوان و ادعا با داران مدرك از لشگري.است كرده تشديد
آينده كشوردر توسعه چرخ لاي چوب كه است كرده توليد
را مهارتها آموزش فرصت تورم اين علاوه ، به.گذاشت خواهند
مدركداران موج اين.است گرفته جامعه از جوان نسل به
به و كرد خواهد تشديد را ابزاري مديريت پديده بيمهارت
مشكل وضوح نموداربه.افزود خواهد كشور سياسي مشكلات
.ميدهد نشان را عالي آموزش در تورم و ابزاري مديريتهاي
شده منتشر بينالمللي مقالههاي كل تعداد كه كنيد توجه
در اسلامي آزاد ودانشگاه ايران اتمي انرژي سازمان از
دانشگاه فيزيك دانشكده ازمثلا كمتر گذشته سالهاي
.است شريف صنعتي
مدلسازي در سو يك از تورم اين از حاصل لطمههاي چاره
سوي از و است كيفيت جزيره احداث يا كيفي دانشگاههاي براي
نه و مهارتآموزي مراكز كيفي و كمي توسعه ديگر
.جامعه حال به مضر بيحاصلياحتي و بيمحتوا دانشگاههاي
تشخيص ضابطه ، رابطه ،
باعث وانتصابها تصميمها كردن ضابطهمند كه تصور اين
باعث ميشود ، جامعه علمي امور منطقيكردن و معقول
پژوهشي و علمي امور در كارشناسانه تشخيص به بيتوجهي
مقطعهاي ايجاد تحقيقاتي ، مراكز تاسيساست شده كشور
همگي پژوهشي ، و آموزشي علمي هيات ارتقاء تحصيلي ،
اين كه ميبينيم وضوح به اما.است شده ضابطهمند
به توانا محققان.است شده بيمحتوا چگونه ضابطهمندي
شده باعث چگونه ضابطهها اعمال كه ميدهند تشخيص راحتي
از را خود اصلي جوهره علمي جامعه با مرتبط فرايندهاي است
اين از كمتري اطلاع معمولا كه سياستمداران.بدهد دست
گذاشتن كنار و ضابطهها تاييد با دارند ، سازوكارها
آموزش در تورم.كردهاند حمايت فرايند اين از "تشخيص"
و "زدائي تشخيص" مخرباين تبعات از يكي عالي
.است ضابطهگرايي
ارزيابي نظارتو
اساسي تفاوتهاي تحقيقات ، ارزيابي و نظارت سازوكارهاي
است درحالي اين و دارد عمراني طرحهاي بر نظارت با مثلا
عمراني ، برطرحهاي نظارت ابزار همان از كشورمان در ما كه
علمي مراكز ارزيابي يا و پژوهشي طرحهاي بر نظارت براي
اين تنها نه ما سياستمداران.ميكنيم استفاده تحقيقاتي و
را آن دفعات به بلكه كردهاند تحمل را نازل بسيار بازدهي
از آنها بياطلاعي از حكايت اين كه ستودهاند ،
جاي به تشخيص قوه به بيتوجهي نيز و علمي سازوكارهاي
.دارد ضابطه
علوم متعارف شاخصهاي پذيرش جز چارهاي علمي ، رشد براي ما
شهامت كه اين جز نداريم چارهاي نيز و نداريم وتحقيقات
اساسي اشتباههاي به شاخصها اين برمبناي كه كنيم پيدا
اقرار مديران نصب در نيز و كشور تحقيقات دربرنامهريزي
.بكوشيم آن جبران در و كنيم
جشنواره اختتاميه مراسم در زم حجتالاسلام
جملات به طنز از عاري جامعه :دانشجويان طنز
روميآورد خشن
و سخت حرفهاي نتواند كه جامعهاي :علميفرهنگي گروه
براي بايد كند ، بيان طنازي و بهآرامي را خود دشوار
.رويبياورد خشن كلمات و جملات ابزار ، حرفها ، به آن گفتن
مراسم در هنري حوزه سرپرست زم ، محمدعلي حجتالاسلام
كه كشور سراسر دانشجويان طنز جشنواره اولين اختتاميه
بيان ضمن شد ، برقرار انديشه تالار در اسفند پنجشنبه 4
به تا است طنز به نيازمند ما امروز جامعه:گفت مطلب اين
.برود تعادل و لطافت سمت
چون بايد هستيم ، آرامي جامعه خواهان ما اگر:افزود وي
.كنيم توجه طنز به گذشتگان
در نبايد را طنز:گفت خود سخنان از ديگري بخش در زم
به فرودستان سوي از كه بدانيم بياني امروز ، جامعه
را جامعه ميتواند نگاهي اينچنين ;باشد فرادستان
ديني انديشه درحاليكه.كند طبقاتي آنرا و كند دوقطبي
سمت به بايد ما كه است بهگونهاي ما ايراني و
اگر ;كنيم حركت جامعه در بودن همسطح و بودن طبقه يك
آنرا زبان بدانيم ، فرادست براي فرودست زبان را طنز
جامعه شدن طبقاتي به آن بر علاوه و كردهايم محدود
.دادهايم رسميت
مسابقه به هنري رشته اولينبار 16 براي جشنواره ، اين در
طنز جشنواره دبيرخانه به اثر درمجموع 517 و شد گذاشته
با كاريكاتور و اثر با 75 نثر رشته ميان اين در.رسيد
.داشتند بيشتري سهم اثر 69
فرهنگ :مجلس فرهنگي كميسيون رئيس نايب
است متولي بدون يتيم طفل همانند
يتيمي طفل به جامعه در فرهنگ بخش :فرهنگي علمي گروه
.نيست و متصورنبوده آن بر خاصي متولي و صاحب كه ميماند
بيان ضمن مجلس فرهنگي كميسيون رئيس نائب پوريان ، شجاع
وجود جامعه فرهنگي عرصه در كه موانعي:افزود مطلب اين
وجود عدم از بخشي و ساختاري مشكلات از بخشي دارد ،
.ميگيرد نشات عرصه اين در لازم امكانات
فرهنگي عرصه در مشخص استراتژي فقدان از انتقاد با وي
فرهنگي بعد در نظام اصلي و كلان سياستهاي:كرد تاكيد
درازمدت و مدت ميان كوتاهمدت ، برنامههاي از هيچيك در
دستگاههاي وجود و نيست ومشخص مفهوم ما فرهنگي مديران
دامن مشكلات اين بر فرهنگي حوزه در تصميمگيري متعدد
طويل و عريض دستگاههاي اين كه آن ويژه به ;ميزند
گرفتن نظر در بدون تكراري و موازي صوري ، بهكارهاي
.مشغولند آنها مخاطبان و جامعه نيازهاي
اجازه خود به تخصصي هر با هركس امروز:گفت پوريان شجاع
آن به مربوط حوزههاي و فرهنگ زمينه در كه ميدهد
حتي سياستمداران ، بعضا و كند تصميمگيري و اظهارنظر
زمينه اين در فرهنگ ، بخش در دانش كمترين داشتن بدون
.ميگويند سخن
حوزه به مصرفي نگاه مجلس فرهنگي كميسيون رئيس نائب
كرد توصيف عرصه اين در كار دشوارترشدن عامل را فرهنگي
نيست ، سودآور اقتصادي منظر از فرهنگي توليدات:گفت و
پيمانه كشور بودجهبندي نظام در كه است حالي در اين
يك از فرهنگ سهم هيچگاه و است اندك بسيار فرهنگ سهم
.است نكرده تجاوز بودجه درصد
متعدد سليقههاي وجود:كرد تاكيد بهبهان مردم نماينده
زمينه تنگنظريها بعضا و فرهنگي فعاليتهاي زمينه در
و است كرده تنگ را عرصه اين در نوآوري و ابتكار
اين تمام بر كشور سياستزده شدت به فضاي متاسفانه
.ميزند دامن مشكلات
تكبعدي انسانهاي نبايد دانشگاهها :معين
كنند تربيت
كشور فناوري و تحقيقات علوم ، وزير :علميوفرهنگي گروه
و باشد اصولي و علمي بايد كشور دانشگاههاي كار:گفت
.كند تربيت تكبعدي انسانهاي نبايد
دانشجويان پاسخ و پرسش نشست در پنجشنبه معين مصطفي
اينكه به باتوجه:افزود بوشهر خليجفارس دانشگاه
بهحساب جامعه ملي سرمايههاي بهعنوان دانشجويان
داشته آگاهي مملكت مختلف مسائل به نسبت بايد ميآيند
.باشند
آقاي اجتماعي و سياسي توسعه شعار:داشت اظهار معين
.است ما كشور در جانبه همه توسعه ابعاد از جزيي خاتمي
علمي توسعه بر تاكيد با فناوري و تحقيقات علوم ، وزير
خصوص به و ما دانشگاههاي دانشجويان:افزود دانشگاهها
جامعه دردهاي علمي توسعه كنار در بايد اسلامي انجمنهاي
.كنند دنبال را مملكت آيندهساز مسايل و سياسي موضوعات و
بهخصوص و دانشگاه در كه است درست:كرد تصريح وي
اين ولي دارد وجود متعددي مشكلات نوپا دانشگاههاي
انقلاب يافته پرورش كه دانشجوياني ميكند حكم واقعيت
پيشرفت مانع و شوند نااميد مسائل اين از نبايد هستند
.شد آنان
|