نزنيد حرص كوچك مسائل خاطر به اينقدر
خشونت اجتماعي كالبدشكافي
!"بيستي" بچههاي
احتمالا كني ، تصور را كاري بتواني اگر
دهي انجام
را آن ميتواني
شد بازجويي ايران روزنامه مديرمسئول
آتش تهران سعدي خيابان در طلاسازها پاساژ
گرفت
- فرهنگي شوراي آمار و اطلاعات مركز سايت
شد راهاندازي زنان اجتماعي
ايران عكاسان خانه در عكس نمايشگاه
ميانگارند هيچ مردمرا اكثريت برخيراي
نزنيد حرص كوچك مسائل خاطر به اينقدر
درصدد نبودهايد موفق ازدواجتان در ميكنيد فكر اگر
بپرسيدكه شوهرها و زن از اگر.باشيد آن جبران
،"بدنيست" نظير پاسخهايي "است؟ چگونه هم روابطتانبا"
كه اماحتيآنهايي.راميشنويد "خوبه نظرم به"
ناكاميهاي و عصبانيتها دارند ، به خوبي روابط گفتهاند
كه چيزي تنها به شايد.ميكنند زندگيشاناقرار در حاضر
ناكامترينتا از -ازدواجي هر كه است نبردهانداين پي
از جديتسرشار تلاشو كمي با ميتوان را -آن موفقترين
.ومحبتكرد عشق
راه سد اغلب كه كوچكهستند تعجب ، نارضايتيهاي كمال در
بگومگوها ، ميشوند ، مانند زندگيزناشويي در خوشبختي
.زندگي مسئوليتهاي و ناكاميها ناسازگاريها ، دخالتها ،
نشاندهيدراههاي گذشت خود از كوچك اينمسائل در اگر
در.شد خواهد باز برايتان يكديگر دوستداشتن براي جديدي
زناشوييتان كردنروابط بهتر براي را روش شش اينجا
:ميكنيم پيشنهاد
نگذاريد منت-1
بخششهايي يا دادهايد انجام كه را كردنكارهايي منظور
بوده وسوسهانگيز يكديگرداشتهايدهميشه به نسبت كه
و دعوا با البته بار چند كه ميانديشيد خود بااست
كه اين يا جاروكردهايد كردهايد ، تميز را خانه مرافعه
از كه هستيم اين نگران شايد.بردهايد حمام به را بچهها
ناراضي كارها اين انجام از شايد يا نشود ، ماقدرداني
در كارها اين كردن منظور هست ، كه چه هر دليلشهستيم
.است بوده مشاجرهها و آتشدعواها جرقه هميشه زندگي
دائم ، طور به هم آن نظرسخت ، به كارهاي اين يادآوري
كم كنيدو خشم همسرتاناحساس به نسبت كه موجبميشود
به شروع طرف دو هر.كمرنگشود زندگيتان در ومحبت عشق كم
به را شان روزانه كارهاي كدام هر و زدنميكنند كنايه
.ميكشد ديگري رخ صورتفهرستبلندبالاييبه
صبر كاريميكنيد ، لحظهاي چنين ميبينيدداريد وقتي
.آوريد ياد به را هست مابينتان كه محبتي و عشق آن.كنيد
به بلكه نكنيد ، توجه نداده انجام همسرتان كاريكه به
زودي آوريد ، به ياد به داده انجام كه كاريرا جايآن ،
عادت يك نيستبلكه واقعيت عصبانيتشما كه فهميد خواهيد
بتوانيد ، هرگاه شده شما ذهن ملكه كه است هميشگي ساده
بهبود جهت واقعدر كنيددر غلبه خود احساس اين بر
.كردهايد كمك يكديگر شخصيتانبه علاقه
هستيد خوشبختيخود مسئول خود شما -2
قبيل اين از سرودهاعباراتي و شعرها از خيلي در حتما
گمشدهاي تو بدون" ،"هستي تو من ، خوشبختي":شنيدهايد را
از را شما فكر طرز اين ،"هستي من دنياي تو " ،"نيستم بيش
داريد ، دور قبالخوشبختيخود در كه آنمسئوليتي
را خوشبختيخود مسئوليتكامل ما از تعدادي چه.ميكند
چرا" خودمانميگوييم به چقدر ميگيريم؟ عهده به شخصا
معني واقع در "تغييرنميكنه؟ چرا""همسرماينجوريه؟
بودم ، خوشبخت وقت آن بود ديگري شخص اگراو":است اين آن
"!نيست راهي هيچ من ، نه بشه عوض بايد كه اونه
است شخصديگري شمادر خوشبختي جواب معتقديدكه اگر
پاسخ در شما همسر اگر حتي.اشتباهيد در واقعا
شما بر ياس بالاخرهاحساس كند ، هم حرفهايتانتغييري
بر در را وابستگيشما و عجز كرد ، احساس غلبهخواهد
البته."اونه طرف از كوتاهي":ميگوييد هميشه و ميگيرد
خوشبختي در نقشي همسرتانهيچ كه ايننيست منظورتان
خوشبختي كه هستيد شما اينخود آخر در ندارد ، اما شما
شده ، لازم تلخ كامتان به اگرزندگي.ميسازيد را خود
پي با كنيد ، نگاه ديگري جور يا دهيد انجام تغييري است
بر زياديكه فشار از خود ، خوشبختي سازنده قدرت به بردن
به را دري شما كار اين باكاست خواهيد همسرتاناست دوش
صداقت ، پايه بر كه رابطهاي ميگشاييد ، جديد رابطه يك سوي
.است شده بنا حكمت مسئوليتو
بشناسيد را خود عجيب عادتهاي - 3
يك سر داريدولي دوست وجود تمام با را كسي شما اينكه
ميشود خشم به محبتتانتبديل ساده مسائل سري
روزروي هر كه خميردنداني شستن مثل.است واقعامضحك
وكنار گوشه جورابهااز كردن جمع يا شده ريخته دستشويي
كهكداميك فكركنيد.ميكند ديوانه را شما اتاقهاكه
را خود عادت باشيد قادر كدام هر اگر داريد؟ عجيبي عادت
انتظارات بخنديدو خودتان به وقتبايد بشناسيدآن
اگر هم ديگر طرف از.باشيد نداشته خود همسر از زيادي
را خود همسر عادتهاي نداريدبايد خاصي عادت ميكنيد فكر
.بدانيد خود مشكل را او مشكل بشناسيدو
ببخشيم دل و جان با بگيريم ياد -4
عذرخواهي كسي از ميتوانند مردممشكل اكثر متاسفانه
هنگام كه باشد اين ميتواند آن دلايل از يكي شايد.كنند
.ميشود پذيرفته بيادبانهاي لحنتقريبا با بخشش ، طلب
ميگذارد ، پيش پا بخشش براي همسرشان كه هنگامي بعضيها
او دلشكستگي موجب كه ميكنند نگاه او به جانب به حق چنان
است ممكن اما نباشيم ، بياحساس هم اينقدر شايد.ميشوند
.كنيم خاطر آزرده را همسرمان زيركانهاي راههاي با
عبارات يا بكشيم آهي بگوييم ، چيزي لب زير است ممكن مثلا
اين براي مانعي ديگري راههاي با يا بگوييم ، كنايهآميزي
تلخيها واكنشها ، اينگونه.بشويم بخششها و عذرخواهيها
.دارند همراه به را دلخوريها و
و عشق بنياد تا ميدهند خوبي فرصت شما به بخششها اين
تلاش كه ايدهآلي فرصت.كنيد مستحكمتر را عاطفهتان
حرفهاي به محترمانه و عميقا تا باشيد داشته بيريايي
همسرتان اينكه از باشيد خوشحال و دهيد گوش همسرتان
بخشيدن با اين ، بر علاوه ببخشيدش ، كه آمده و است پشيمان
شما همسرتان كنيد عذرخواهي هم شما كه زماني مطمئنا او ،
پا بخشش طلب براي همسرتان كه بار اين پسبخشيد خواهد را
را قلبتان هموارو را ناهمواريها گذاشت ، پيش
.كنيد باز
نكنيد روابطتان وارد را مشغلههايتان -5
و شويم غرق زندگي مسئوليتهاي انجام در كه است ساده خيلي
دست و تلاش در سخت ببينيم يا و دهيم جلوه تنگ را خود وقت
در هميشه كه است همسرمان اين بدبختانه ، .هستيم زدن پا و
قصدي كه ميدانيم البته.است گرفته قرار كارها اين آخر
خانه در كه زماني.است اتفاقي واقعا بلكه نيست ، كار در
نظافت ، ميدهيد ، انجام را مثبتي عمل داريد ميبريد بسر
هر يا و هستيد بچهها تكاليف به رسيدگي مشغول يا تعميرات
و ميشوند لغو داريد هم با كه قرارهايي و وعده ديگر ، كار
.ميشوند كمتر ميبريد بسر هم با كه خصوصي وقتهاي
در تمايلات اين چطور اينكه از باشيد آگاه است مهم واقعا
را زمانبيشتري كنيد سعي دائما.ميكنند رسوخ روابطتان
برنامههاي ببريد ، سر به يكديگر با تنهايي در
كه دارد وجود اين امكان ولي هست ، كه طور هر پرمشغلهتان
و بگيريم ياد و بسازيم خود براي حدودهايي و حد و توافقها
ايجاد تداخل ما صميمانه روابط در كه درخواستهايي به
.بدهيم منفي جواب ميكنند
دهيد انجام راخودتان شده فراموش هاي كار -6
ميبرد بيراهه به روابطمان در را ما كه مسائلي از يكي
ما.كند اشتباه همسرمان نبايد ميكنيم فكر كه است اين
فراموش":ميبريم كار به را قبيل اين از عباراتي هميشه
حوله دستشويي براي چرا" يا "!بشوري رو ظرفها كه كردي
به احتياج و است آهني آدم يك همسرمان كه انگار "نذاشتي؟
.است معمولي انسان يك همسرتان واقع در.دارد برنامهريزي
پرت حواسش يا ميشود خسته ميكند ، فراموش شما مثل درست
پيشنهاد مساله اين براي كه را راهي بهترينميشود
بهدوش خود را همسرتان اشتباهات كه است اين ميكنيم
با كاملا بلكه پشيماني و آزردهدلي با نه.بگيريد
شما ظرفشويي توي ظرفهاي اگر.محبت و عشق و ازخودگذشتي
به دمبهساعت اينكه تا ;بشوييد را آنها ميدهند آزار را
حرف اين به بعضيها شايد."شدي فراموشكار چقدر"بگوييد او
را ملايم روش اين من اگر بگويند ، و باشند معترض ما
شما اگر برعكس اما.نميشويد ظرف همسرم ديگر ببرم بهكار
ديگر يا و فريادها و تشرها و نكوهشها اين از بتوانيد
تعجب كمال در آينده در دستبرداريد ، خشن عكسالعملهاي
بدون و است مثبت و همسرتانمفيد برخورد كه ديد خواهيد
خودتان تا داشت خواهيد بيشتري علاقه و شور پريشاني ، هيچ
ارتباطي:مانند.كنيد روابطتان مهم جنبههاي متمركز را
.محبت و عشق و شاديها همدرديها ، روحي ، رشد صميمي ،
كابلي دانيال:ترجمه / دايجست ريدرز:منبع
خشونت اجتماعي كالبدشكافي
زيباكلام صادق
و اهداف تحقق ابزارهاي از يكي تاريخ طول در خشونت
طولانياش قدمت عليرغم اما.است بوده انسانها خواستههاي
نيز فراواني مخالفتهاي و انتقادات با همواره روش اين
اينگونه را خشونت شكلش ، سادهترين دربوده مواجه
نمودن وادار از عبارتست خشونت.نمود تعريف ميتوان
انجام به قلبا كه باوري پذيرش يا كاري انجام به ديگران
سطوح و اشكال به پديده اين.ندارند رضايت آن پذيرش يا
مجبور مثال ، بهعنوانميگيرد صورت جامعه در مختلف
سياسي ، جريان يك به يا حزب يك به پيوستن به ديگران نمودن
عقيده يك به تندادن و پذيرش سياسي ، رژيم يك از تبعيت
انجام به ديگران نمودن وادار سياسي ، مرام يا ديني
ابراز از جلوگيري نيست ، پذيرششان مورد كه رفتارهايي
مثل كسانيكه حذف حادش ، صورت در بالاخره و ديگران عقيده
قهريه قوه و زور اعمال.نميكنند رفتار و نميانديشند ما
.ميباشد خشونت ديگر مصداق سياسي اهداف پيشبرد براي
و قوانين چارچوب از خارج كه سياسي كنش هرگونه اساسا
از جلوگيري يا و عقيدهاي و نظر تحميل بهمنظور مقررات
.ميباشد خشونتآميز رفتار گيرد صورت عقيدهاي و نظر بروز
.ميگيرند درنظر سياسي حوزه در بيشتر را خشونت عموما
صورت سياسي سطح در فقط خشونت كه آنست واقعيت اما
وجود خشونت نيز جامعه ديگر بخشهاي در بلكه نميگيرد
عليه برادر همسر ، عليه شوهر زن ، عليه مرد خشونتدارد
خانواده سطح در خشونت مصاديق دختر عليه پدر و خواهر
اتفاق مختلف اشكال به خشونت نيز جامعه سطح در.ميباشد
و جرم قالب ورزشي ، در زمينهاي در افراد ، ميان.ميافتاد
و مظنونين عليه پليس رعيت ، عليه ارباب جنايت ،
،(غيرسياسي و سياسي بازداشتشدگان از اعم) بازداشتشدگان
.هستند خشونت ديگر متداول اشكال
توصيف اجتماعي ناهنجاري يك و مذموم پديدهاي خشونت چرا
آن با مبارزه درصدد همواره اجتماعي مربيان چرا و ميشود
سطح در چه خشونت بردن ازميان براي راهحلهايي يافتن و
گفت ميبايستي پاسخ در هستند؟ جامعه سطح در چه و خانواده
اقدامي يا كنش ميبايستي را خشونت شكلش ، سادهترين در كه
و سياسي حقوق از ديگران تا ميشود سبب آن انجام كه دانست
و شدن پايمال سبب خشونت.شوند محروم اجتماعيشان
سياسي گروه يك وقتي.ميشود ديگران حقوق ناديدهگرفتن
طبييعيترين از را او حقيقت در ميكند ، ترور را فردي
وقتي.ميسازند محروم ميباشد حيات خدادادي حق كه حقش
ميشوند ، سياسي تجمع يك برگزاري از مانع خشونت با گروهي
.ميسازند محروم اجتماعيشان حق از را عدهاي درحقيقت
مينمايد تنبيه شاگردشرا يا فرزند معلمي پدريا وقتي
.ميسازد محروم تربيتصحيح و تعليم يك دريافت حق از اورا
حقوق نفي با مترادف همواره كاربردخشونت ديگر سخن به
شونده خشونت واجتماعي سياسي طبيعي ، قانوني خداداد ،
.ميباشد
طولاني عمر جوامع در ازخشونت استفاده كه ميزان همان به
و مشروعيت ايجاد جهت در تلاش نيز ميزان همان به دارد ،
.است وجودداشته همواره خشونتنيز به بخشي مشروعيت
نمودن مشروع براي مستمسكهايي از همواره خشونت طرفداران
ملي ، منافع ملي ، مصالح.نمودهاند خوداستفاده اعمال
قرار خشونت مورد كه خودكساني مصالح جمع ، مصالح
اجتماعي ، سياسي ، باورهاي و مقدسات از دفاع ،(1)گرفتهاند
اصلاح ملي ، آرمان و عقيده دفاعاز ، وميهني ايدئولوژيك
وظيفه تكليفو مردم ، اكثريت حقوق و ازحق دفاع و جامعه
جمله از دست اين عناوينياز و داشتن ديني ملييا
و توجيه براي همواره خشونتطلبان كه بوده استدلالهايي
.ميشوند متوسل آن به رفتارشان و اعمال بخشيبه مشروعيت
زيباترين و است خشونت خشونت ، كه است واقعيتآن اما
توجيهگر نميتواند پوششهاهم و توجيهات ومقدسترين
.باشد خشونت
ابزار يك عنوان به كارگيريخشونت به كه مشكلاساسي
پذيرشو كه است آن ميشود دچار آن به اجتماعي سياسي ،
.شود نمي متوقف ابتدايي سطح يك در خشونت ، هرگز اعمال
سطح يك در حتي وقتي كه است خشونتبهگونهاي طبيعت
سطوح آنبه كاربرد به سرعت به تجلييافت امكان ابتدايي
زيرا است ، روشن گسترشنيز اين دليل.ميشود منجر عميقتر
انگيزههاي و اهداف دنبال خشونتبه از استفادهكنندگان
منظورو به كه وقتي و هستند اقتصادي و سياسي ، اجتماعي
بيشترروي فشار و خشونت اعمال نرسيدندبه خود هدف
نويسندهاي كه كنند گروهياحساس بگيريم فرض.ميآورند
آنانبه.است كرده سياسيشانتوهين واعتقادات آرمان به
است ممكن بيشترآننويسنده نوشتن جلوگيرياز منظور
تهديدشانموثر اگرنمايند تهديد را او كه بگيرند تصميم
اين و داده افزايش خشونترا سطح صورت آن نشد ، در واقع
و ضرب اگر.قرارخواهندداد شتم و ضرب مورد را باراو
مرحله يك را خشونت سطح صورت آن ننمايددر افاغه نيز شتم
وي ترور به تصميم است بارممكن اين و برده بالا ديگر
صورتهمسر به سيلي نواختن با شوهريكه.بگيرند
ارادهاشوادار تسليمبه يا خاموشي به اورا نتوانسته
با بعدي مرحله در و رفته بالاتر مرحله يك است ممكن سازد
.نمايد تمكين به وادار را او تنبيهبدنيشديدتر اعمال
نيز جامعهخودمان در بهترينشكل به را حالت اين
به قالبتلاش در خشونت ابتدا در.نمود مشاهده ميتوان
صورت دانشگاهها سياسيدر اجتماعات زدن هم منظوربر
موفق كه كردند احساس خشونتطلبان كه زماني.گرفت
برتجمعكنندگان بار اين و افزوده خشونت سطح بر نشدهاند
در.دادند قرار شتم و ضرب مورد را آنان و شده ور حمله
نيز سرانجام و كردند حمله حكومتي مسئولين به بعدي مرحله
.دادند قرار راهدف سعيدحجاريان گلوله با
سرطان همچون اجتماعياست ، خشونتبيماري آنكه كلام ختم
مبارزه آن با و آسيبشناسينشده اوليه مراحل در اگر كه
.باشد دير خيلي است ممكن نشود ، فردا
اصلاح و هدايت جهت آنان عليه خشونت كه معنا اين به -1
.بودهاست شان
!"بيستي" بچههاي
مادران و درميآيند صدا به مدرسهها زنگ مهرماه اول
به را نوازشكنانآنها گرفته ، را خود كودكان دستان
تازه فرزندانشان كه مادراني.برند مدارسمي
چگونه آنان كه تاباند و تب اين در ميشوند دبستان وارد
چند روزي ميتوانند آيا و يافت خواهند سازش جديد محيط با
آيا نمايند؟ تحمل را مادر بالاخص خانواده از دوري ساعت
داشت؟ خواهند مشكلي خود دروس فراگيري در
خود بچههاي از كه مادراني نگراني و اضطراب ميان اين در
بچههاي بين از.است بيشتر دارند توقع را "بيست" نمرات
هوش و استعداد از بهرهگيري با كه هستند تعدادي بيستي ،
برآورده را خود والدين انتظارات ميتوانند خود ذاتي
كه ندارند را آن توانايي دلايلي به ديگر بعضي اما.سازند
چون و آورند منزل به مرتب طور به را بيست نمرات بتوانند
خود والدين قامت بر را خاطر رضايت شولاي نميتوانند
مواجه آنها سوي از طرد و بيمهري چكشي ، ارتباط با نمايند
.ميگردند
رفتار از ناشي كه را خود فروخورده خشم بيستي ، بچههاي
بروز خانه از بيرون به ميشود مادران بيشتر و پدران
در دائما و بوده ناسازگار و دژمنش آنها اغلب.ميدهند
و نگراني امتحانات هنگامههاي در.ميبرند بهسر اضطراب
خاطر همين به و ميگردد مستولي وجودشان تاروپود بر دلهره
.آورند بدست بالايي موفقيت نميتوانند
به نسبت مادران ابتدايي مقطع در كه شده ثابت تجربه به
.دارند خود فرزندان تحصيلي امور به بيشتري حساسيت پدران
متوجه بيشتر نوشتار اين توصيههاي و سخن سبب همين به
توانمندي ارزيابي بدون كه مادراني بخصوص.ميباشد مادران
كه است اين هموغمشان خود ، فرزندان استعداد و ذهني
.نياورند منزل به بيست از كمتر نمرات بچهها
مادران به توصيه چند
و والدين توقع بين بايددارد موفقيت به ميل كودكي هر -1
:ميفرمايد (ع)صادق امام.باشد برقرار توازن كودك توانايي
آن انجام و است كودك توانايي در كه آنچه هر مادر و پدر"
آن دادن انجام آنچه و كنند قبول او از است آسان او براي
".نخواهند او از طاقتفرساست و سنگين كودك براي
از يكي كه نمايند التفات روانشناسي نكته اين به مادران
و خانه از بيزاري و اضطراب ناسازگاري ، بدخلقي ، عوامل
جسمي و ذهني توان و آنها انتظارات بين تعادل عدم مدرسه
.ميباشد كودكانشان
و عاطفي رواني ، مسائل صاحبنظران و روانشناسان -2
تاكيد انسانها بين فردي تفاوتهاي اصل بر اجتماعي
را انساني فرد دو جهان در كه معنا اين بهميورزند
يكساني رفتار و خلق علاقه ، استعداد ، هوش ، كه نمييابيم
برخوردار معيني ظرفيت و توانايي از هركس.باشند داشته
.است
:ميفرمايد (ص)پيامبر
طبيعتا و) سيم و زر معادن مانند هستند معدنهايي مردم"
".(متفاوتاند يكديگر با
ببريد ، بالا را خود توقعات سطح اينكه از قبل لذا
كنكاش مورد را خود كودك علاقه و استعداد و ذهني توانمندي
.دهيد قرار
و باشد برخوردار بالايي استعداد از است ممكن شما كودك -3
.آورد منزل به شما براي را بيست نمرات بتواند راحتي به
و مييابند دخالت آن از بيرون يا خانه در عواملي اما
و خشك ارتباط زناشويي ، اختلافات:چون عللي.نميگذارند
بيماري فرزندان ، بين محبت عادلانه تقسيم عدم آمرانه ،
با نايافتگي سازش و خانواده اعضاي از يكي مرگ يا طولاني
رهيافت.ميگردند فرزند تحصيلي پيشرفت مانع..و مدرسه
خود كودك ذهني توانمندي به وقتي كه است اين نظر مورد
اين در.بپردازيد او موفقيت عدم علت جستجوي به شديد واقف
كمك روانشناسي كارشناس يا مشاور از ميتوانيد مورد
.بگيريد
شما ، فرزند يادگيري و استعداد ارزيابي راه حاضر حال در -4
مادران.ميكند كسب مدرسه در كه هستند نمرههايي
فقط نمره كه باشند داشته توجه نكته اين به بيستي بچههاي
در نيز ديگر قبولي نمرات بلكه.نميشود خلاصه "بيست" در
اين مهمبرخوردارند تحصيلي اعتبار و ارزش از خود جاي
داشته پيشرفت خود درسهاي در شما دبستاني كودك كه است
همان مدتي از بعد گرفت پانزده نمره درسي از او اگر.باشد
نموده حاصل پيشرفت ميشود معلوم نمود ، كسب شانزده را درس
خواستيد اگر.گيرد قرار تشويق مورد شما سوي از دارد جا و
سهمي تقويت از كنيد سعي نماييد تقويت را وضعيت اين
دارد موثري كاربرد روانشناسي در كه (متغير نسبتي تقويت)
بار پيشرفت ، يك از پس بار يك كه بدينمعنا.كنيد استفاده
بار و پيشرفت ده از پس سوم بار پيشرفت ، پنج از پس دوم
تشويق و پاداش مورد شما فرزند پيشرفت پانزده از پس چهارم
.گيرد قرار
و نماييد مقايسه ديگري با را خود كودك نكنيد سعي -5
اين.بكشيد خود فرزند رخ به را او ويژگيهاي و محسنات
نمرات ارائه در توانايي عدم او كه ميشود باعث رفتار
كودن را خود و بگذارد خود ذهني ناتواني حساب به را بيست
ارزشمندي خود براحساس بدي بسيار اثر اين و آورد حساب به
.ميگذارد دارد ، خود از او كه را تصوري و
غيرواقعي تمجيدهايي و تعريف ديگران حضور در نكنيد سعي -6
به هست كه همانگونه را خود كودك.بنماييد خود فرزند از
بر ناچسبي هاي برچسب مادران بعضي.كنيد معرفي ديگران
و تيزهوش سرآمد ، را آنان.ميزنند خود پيشانيفرزند
بر امر اين بهطوريكه.مينمايد معرفي تصور فوق شخصيتي
عالم در بافته جدا اي تافته كه ميشود مشتبه نيز كودك
پيدرپي شكستهاي با تحصيلي امور در وقتي اما.است وجود
او براي والدين كه را حسابي آن درمييابد ميگردد ، مواجه
ناصواب ، نهج اين پيامد.ندارد موجودي هيچ بودند كرده باز
.بود خواهد كودك روان و روح بر خوردن ضربه
را خود دبستاني كودك وجودي قابليتهاي نمايند سعي مادران
.بدهند پرورش را آنها قابلقبول روشهاي با و بدارند باور
روانشناسي كارشناس - مهرپويا علي
احتمالا كني ، تصور را كاري بتواني اگر
دهي انجام
را آن ميتواني
چيست؟ در عمل با دروني فرآيندي عنوان به تخيل ، بين رابطه
و داد انجام ميتوان كرد ، تصور نتوان كه را كاري آيا
بپردازيم ، تصور به عمل از قبل كه صورتي در آيا برعكس ،
نميشود؟ آسانتر كار آن انجام
به چه و طبيعي صورت به چه تخيلي ، فرايندهاي از استفاده
.است گرفته قرار روانشناسان علاقه مورد شده ، هدايت صورت
تا ميكنند تشويق را خود بيماران درمانگران ، مثال ، براي
خود ترسهاي ماهيت هم تا كنند ، تصور را خود مختلف احساسات
.كنند پيدا را آنها با مثبت برخورد راه هم و كنند مشخص را
دنياي به متعلق تلاش اين كاربردهاي جالبترين از يكي
تيمهايشان وضعيت بهبود براي مربيان مثلا.است ورزش
روشهاي با همراه مثبت تجسمسازي تكنيكهاي از ميتوانند
به روانشناختي تكنيكهاي اين.كنند استفاده آرامسازي
از مثبت خودارزشگذاري نوعي كه كرد خواهد كمك بازيكنان
اعتماد داشتن با واقعي مسابقات هنگام و آورده دست به خود
تصورسازي گونه اين ازبپردازند رقابت به كافي نفس به
نيز روزمره زندگي ديگر مختلف مراحل در ميتوان مثبت
در رقابت براي را خود كه دانشآموزاني.كرد استفاده
نااميد اوقات گاهي مطالعه حين در و ميكنند آماده كنكور
كنند مطالعه خوبي به نميتوانند ديگر و ميشوند
كرده مثبتانديشي تكنيك اين از استفاده با ميتوانند
در موفق فردي عنوان به را خود مطالعه انگيزه وسيله وبدين
.ببرند بالا آينده
و رويا به كه باشد اندازهاي به نبايد مساله اين البته
تنها نه موقع اين در كه شده مبدل افراطي خيالپردازيهاي
فرد براي جديد مشكلي و مانع بلكه نبوده موفقيتآميز عملي
.شد خواهد
مقدمه ميتواند عمل يك انجام تصور گفت ميتوان كل در پس
به شروع را كاري ما وقتي و باشد كار آن شروع براي خوبي
و قدرت ميتواند آن از مثبت تجسمسازي كرديم انجام
.كند مضاعف را ما توانايي
اسماعيلي غلامعلي
شد بازجويي ايران روزنامه مديرمسئول
ديروز ايران روزنامه مسئول مدير:اجتماعي گروه
از پس عمومي دادگاه شعبه 1410 در حضور با يكشنبه
و پاسخ شكايت مورد از 39 مورد به 12 اتهام تفهيم
.شد آزاد تامين قرار تومان ميليون باسپردن 20
صبح ساعت 9 ضيايي حسين "ايرنا" خبرنگار گزارش بنابر
شعبه در مدافعخود وكيل غلامعليرياحي همراه به
سه مدت به و حاضر دولت كاركنان ويژه دادگاه 1410
مطروحه شكايت مورد در پرونده قاضي سئوالات به ساعت
.داد پاسخ كتبي طور به ايران روزنامه عليه
مورد دو دادگاه قاضي مرتضوي سعيد جلسه اين در
عنوان به تهران استان دادگستري كل رئيس شكايت
انتظامي نيروي شكايت مورد سه العموم ، مدعي
و حفاظت سازمان شكايت مورد دو انتخابات ، درباره
عبدالحميد شكايت مورد يك انتظامي ، نيروي اطلاعات
چهار ،(ع)الحسين يالثارات نشريه مديرمسئول محتشمي
روزنامه مسئول مدير به را خصوصي شكات شكايت مورد
.كرد تفهيم ايران
اتهامات كليه رد ضمن ايران روزنامه مسئول مدير
طور به شده مطرح شكايت از هركدام درباره وارده
يك نيز باقيمانده شكايتهاي براي و داد پاسخ كامل
مورد كه كرد مهلت درخواست دادگاه قاضي هفتهاز
اين پايان در.گرفت قرار مرتضوي سعيد قاضي موافقت
روزنامه مسئول مدير براي مرتضوي قاضي بازجويي جلسه
كه كرد صادر تامين قرار تومان ميليون ايرانمبلغ20
آزاد محاكمه زمان تا صادره قرار سپردن با نامبرده
.شد
و توهين اكاذيب ، نشر به ايران روزنامه مديرمسئول
.ميباشد واقعمتهم وخلاف مغرضانه خبر انتشار اهانت ،
كل رئيس ايران روزنامه مديرمسئول شاكيان
نيروي صداوسيما ، سازمان تهران ، استان دادگستري
حفاظتو سازمان كيهان ، روزنامه مديرمسئول انتظامي ،
يالثارات ، نشريه مديرمسئول انتظامي ، نيروي اطلاعات
تعدادي و چاوش شركت مديران ياسين ، آل هيات اعضاي
وتعدادي تهران عمومي دادگاههاي مجرمين و محكومان از
.ميباشند خصوصي شاكي نيز
صاحب سحرخيز عيسي بازجويي جلسه گزارش بنابراين
روز به نيز "آفتاب" ماهنامه مسئول ومدير امتياز
.شد موكول فروردين وپنجم بيست شنبه
آتش تهران سعدي خيابان در طلاسازها پاساژ
گرفت
شد حريق طعمه واحد شركت اتوبوس *
عصر تهران ، سعدي خيابان در طلاسازها پاساژ:اجتماعي گروه
يكصد حدود حريق اين با مبارزه براي.شد حريق طعمه ديروز
ماشين دستگاه با 14 آتشنشاني ايستگاه پنج ماموران تن
در ساعت مدت 3 به متري نردبان 52 دستگاه دو و آتشنشاني
.كنند مهار را حريق توانستند سرانجام و بودند تلاش
سرگرم آتشسوزي محل در آتشنشاني ماموران كه هنگامي ديشب
مختل سعدي خيابان در رفتوآمد بودند ، حريق كردن خاموش
از ورانندگي راهنمايي ماموران دليل همين به و بود شده
ساعت يك مدت به خيابان دراين نقليه وسايل مرور و عبور
.كردند جلوگيري
و 39 ايستگاههاي 1 ، 2 ، 18 ، 40 از آتشنشاني نيروهاي
شكافتن از پس و دادند انجام را اوليه اقدامات بهسرعت
لوله رشته از 5 استفاده با آن از نقطه چندين در شيرواني
.پرداختند آتش با مبارزه به پرفشار آب
بود برگرفته در را شيرواني از زيادي بخش كه آتش شعلههاي
و شد سركوب دقيقه از 20 كمتر ظرف آتشنشانان عمل سرعت با
قسمتهاي ديگر به شعلهها سرايت از توانستند ماموران
توسط حريق اين كامل لكهگيري عمليات.كنند جلوگيري پاساژ
سه تا آتشنشاني عمليات معاونين فرماندهي تحت ماموران
.انجاميد بطول ساعت
اين در آتشنشاني ، آماده افسر جبارزاده ، اظهار بنابه
دوم طبقه در طلاسازي كوچك كارگاه حدود 26 طبقه دو پاساژ
خسارت ميزان هنوز.ماندند مصون حريق از كه داشت قرار آن
علت شدن روشن براي كارشناسان تحقيقات و نشده روشن وارده
.دارد ادامه حريق
در واحد شركت اتوبوس است حاكي آتشنشاني از ديگري گزارش
داغ اگزوز روي بر گازوئيل نشت.گرفت آتش چمران بزرگراه
چمران بزرگراه در واحد شركت اتوبوس دستگاه يك شد باعث
دستگاه يك ديروز صبح گزارش اين براساس.شود حريق طعمه
جنوب مسير در مسافر تعدادي با انقلاب - تجريش خط اتوبوس
شهربازي حوالي در كه بود حركت در چمران بزرگراه شمال به
آن راننده توسط اتوبوس توقف با.شد آتشسوزي دچار ناگهان
به خوشبختانه كه شدند متواري آن از خارج به مسافرين كليه
.نرسيد آسيب كسي
در اتوبوس از زيادي بخش حادثه اين در كه گفتند ماموران
ريال ميليون از 80 بيش آن به وارده خسارات كه سوخت آتش
.است گرديده برآورد
آتشسوزي شاهد 16 بزرگ تهران گذشته ساعت طي 24 است گفتني
از را خود جان نفر حوادث 2 اين در بودكه مختلف حادثه و 7
.شدند سوختگي يا جراحت دچار نفر و 10 داده دست
- فرهنگي شوراي آمار و اطلاعات مركز سايت
شد راهاندازي
زنان اجتماعي
مصوبه براساس زنان اجتماعي - فرهنگي شوراي:اجتماعي گروه
دستگاههاي استفاده منظور به و فرهنگي انقلاب عالي شوراي
به آسان و سريع دسترسي در نوين فناوريهاي از اجرايي
و اطلاعات مركز تشكيل به اقدام اطلاعات و آمار آخرين
.نمود زنان آمار
با يكشنبه روز زنان اجتماعي - فرهنگي شوراي عمومي روابط
و انسجام زنان آمار و اطلاعات مركز:افزود خبر اين اعلام
در زنان آمار و اطلاعات ارائه زمينه در لازم سازماندهي
.ميكند فراهم را بينالمللي و ملي سطح
آمار ، پايگاهاي شامل زنان آمار و اطلاعات مركز سايت
اخبار ، قوانين ، نشريات ، و كتابشناسي مقالات ، تحقيقات ،
رهبري معظم مقام و (ره)امام حضرت سخنان و استفتائات ،
سرويسهاي ديگر از.ميباشد زنان به مربوط مسائل در
و زنان اجتماعي فرهنگي شوراي فصلنامه سايت اين اطلاعاتي
زنان فعاليتهاي از تصاويري و عكسها كه است نگارخانه بخش
به را اجتماعي مختلف عرصههاي در اسلامي جمهوري نظام در
انگليسي و فارسي زبان دو به سايت اين.ميگذارد نمايش
.است شده طراحي
ايران عكاسان خانه در عكس نمايشگاه
"ايران عكاسان خانه" نمايشگاههاي دوره پنجمين و پنجاه
.ميشود افتتاح
تبليغات سازمان هنري حوزه به وابسته "ايران عكاسان خانه"
هنر كيفي و كمي ارتقاي و فرهنگي مباني تقويت براي اسلامي
محل در عكس دورهاي نمايشگاههاي برپايي به اقدام عكاسي
نمايشگاهها اين دوره پنجمين و پنجاه و است كرده "خانه"
تا 27 و افتتاح ماه فروردين سهشنبه 21 ساعت 30/17 در
.داشت خواهد قرار عموم ديد معرض در ماه ارديبهشت
به خارجي و ايراني عكاسان از عكس يكصد نمايشگاه اين در
.آمد درخواهد نمايش
كه وقتي" عنوان با بختيار افشين از اثر 45(1) تالار در
عكاسان آثار (الف) تالار 2 در ،"ميتابد آفتاب لحظه يك
تالار در و اثر قالب 25 در "عاشوراييان 3" نام با ايراني
تالار در و اثر قالب 20 در خارجي عكاسان آثار (ب) 2
در نمايش به فردا عكاسان انجمن اعضاي از اثر تجربهها 20
ساعت 18 در بختيار افشين با نشستي همچنينآمد خواهد
.شد خواهد انجام ماه ارديبهشت چهارشنبه 26
واقع سميه خيابان غربي انتهاي در "ايران عكاسان خانه"
عموم براي"خانه" نمايشگاههاي از بازديد و شده
.است آزاد علاقمندان
ميانگارند هيچ مردمرا اكثريت برخيراي
وزارت شوراهاي امور و اجتماعي معاون:اجتماعي گروه
در تنها جامعه در همدلي و وفاق به رسيدن:كشورگفت
.است امكانپذير مردم نظر و راي به حرمتگذاري
وبويراحمد كهگيلويه اداري شوراي جلسه در مبلغ مرتضي
اجتماعي نظم در كه مطلب اين بيان با ياسوج در
توسعه فلسفه هستيم ، وفاق نيازمند شدت به امروز
.خواند جامعه در پايدار نظم ايجاد را اجتماعي
:افزود و كرد عنوان همدلي را توسعه اين جوهره وي
مسئولان و گيرد قرار اصل و ميزان بايد مردم راي
درجهبندي و رواداشتن تبعيض هرگونه بدون ميبايست
نظام و دولت مردم ، بين را همدلي اين بستر شهروندان
.كنند ايجاد
طرح به برخيها متاسفانه امروز ولي:مبلغگفت
اكثريت اينكه يا و مردم راي بدون جمهورياسلامي
هيچ را اكثريت راي و ميپردازند منحرفند ، مردم
.ميانگارند
چه كه نيست اين مهم انتخابات بحث در:افزود وي
مردم مشاركت ميزان بحث بلكهمهم ميآورد ، راي كسي
نظام استمرار قطعا رود بالاتر مشاركت هرچه كه است
.ميشود بيمه نسبت همان به هم
در كه خرداد دوم تاريخي حماسه به اشاره مبلغبا
:داشت اظهار آمد پديد مردم آگاهانه مشاركت اثر
يا و خواسته را مشاركت اين بخواهد كه حركتي هرگونه
گران ظلمي دهد جلوه اهميت كم يا و كاهش ناخواسته
.است كرده نظام به
داخلي ومقدسمابان خارجي دشمنان خطر ميزان مقايسه با وي
جنگ زمان در دشمن تلاش بيشترين:افزود نظام براي
.شدند پيروز و ايستادند پايمردي با مردم كه بود
خارجي دشمن تبليغات ميزان اگر اما:داد مبلغادامه
تدين درقالب كه جريانات و انديشهها يكسري با را
مورد قطعا كنيم مقايسه ميدانند هيچ را اكثريت راي
مردم قاطبه بيتفاوتي و بياعتمادي جو بر كه دوم
.ميباشد مضرتر نظام حال به زند مي دامن
از استفاده زمان ديگر اينكه بيان با پايان در وي
:افزود است گذشته سنتي شيوههاي و فيزيكي راهكارهاي
راي بهما اينكه جهت به را مردم اكثريت ما اگر
جمع را مان سفره بايد بدانيم ، منحرف ندادهاند
كه هم ما و ندارند قبول را ما زيراكه برويم و كنيم
.كنيم عمل استبدادي نميخواهيم
بعنوان علياكبرزاده تقي جلسه اين در همچنين
معرفي وبويراحمد كهگيلويه استانداري سياسي جديد معاون
اين سابق سياسي معاون احمدوند قاسم خدمات از و
.شد قدرداني استان
|