فرهنگهاي ازتباين وزيرارشاد نگراني ابراز
رسمي غير و رسمي
از بايد مدارس در رياضي آموزش شيوههاي
شود متحول ريشه
:نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانون
ست"بچهها بازي سال" سال 80 ،
گفتوگوي و بشر حقوق بينالمللي همايش
تمدنها
انسان هويت فرهنگ ،
تهران كتاب نمايشگاه عاشورايي برنامههاي
شد اعلام
وين و تهران دانشگاههاي مشترك همكاري با
اجرا ايران تاريخي اماكن
بازسازي طرح
ميشود
فرهنگهاي ازتباين وزيرارشاد نگراني ابراز
رسمي غير و رسمي
روز قم استان عمومي فرهنگ شوراي:فرهنگي علمي گروه
جمعه امام اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزير حضور با پنجشنبه
و مسائل از برخي مسئولان ساير و استاندار قم ، موقت
.كرد بررسي را قم استان فرهنگي مشكلات
به جدي اهتمام خواستار جلسه اين در مسجدجامعي احمد
تحليل و تجزيه در شورا اين نقش و عمومي فرهنگ شوراي
.شد فرهنگي معضلات
موضوعهاي مداوم بررسي اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزير
بسياري رفع در را مختلف دستگاههاي جدي همكاري و فرهنگي
.است موثر فرهنگي مشكلات از
كرد توصيف عام و گسترده مقولهاي را فرهنگ جامعي ، مسجد
تاثير اقتصادي و اجتماعي سياسي ، مختلف بخشهاي از كه
.ميپذيرد
و مداوم بررسي:افزود اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
برنامه يك تدوين و اجرايي خطمشيهاي مستمر ارزيابي
ميكند فراهم قم استان مسئولان براي را امكان اين جامع
مناسب برنامهريزي استان اين خاص ويژگيهاي با متناسب كه
.گيرد صورت
دوگانگي" قم ، استان مهاجرپذيري به اشاره با جامعي مسجد
اين مسائل جمله از را "پيشين نسل و مهاجر جديد نسل
.خواند استان
اين حالت بدترين:كرد تصريح اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
باشيم داشته مقبول زيرزميني غيررسمي فرهنگ يك ما كه است
.باشد نداشته عام مقبوليت جامعه رسمي فرهنگ و
از بايد مدارس در رياضي آموزش شيوههاي
شود
متحول ريشه
دانشگاه رياضي فلسفه استاد يك:فرهنگي علمي گروه
مدارس در رياضي آموزش شيوههاي:گفت مشهد فردوسي
محمدجواد.شود متحول ريشه از بايد راهنمايي و ابتدايي
آموزش بررسي" همايش نخستين در جمعه جوامعروز
در ايران:افزود نيشابور در "مدارس در رياضيات
كشور بين 41 در رياضيات آموزش و يادگيري زمينه
چه اگر:افزود وي.داد اختصاص خود به را رتبه 39
بيانگر كه آنجا از ولي است نگرانكننده نتيجه اين
واقع نگاه و آموزشي سياستهاي در بازنگري ضرورت
ارزيابي مثبت است ، مبنايي علم اين به بينانه
دانشگاه رياضي فلسفه و تاريخ مدرس اين.ميشود
درصد آزمون 9 اين اول دور در:مشهدگفت فردوسي
سئوالات درصد از50 بيش به ايراني دانشآموزان
كه آزمون دوم مرحله در تعداد اين ولي دادند پاسخ
.كرد پيدا كاهش شد ، برگزار زماني فاصله سال چند با
:نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانون
ست"بچهها بازي سال" سال 80 ،
كودكان فكري پرورش كانون فرهنگي معاون:علميفرهنگي گروه
بچهها بازي سال را امسال نهاد اين:گفت كشور نوجوانان و
.است كرده نامگذاري
به وابسته مراكز تمامي خاطر ، همين به:گفت كريمي قاسم
كشور سراسر در نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانون
.ميكنند متمركز مسئله اين روي بر را خود فعاليت
نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانونهاي:افزود وي
بازيهاي آموزشي ، و فكري بازيهاي بر علاوه امسال
:گفت او.داد خواهند قرار توجه مورد نيز را فيزيكي
و بومي بازيهاي كردن نامگذاريزنده اين از هدف
.است ايراني كودكان سنتي
فعاليتهاي به نوجوانان و كودكان اشتياق:افزود وي
بسيار باشد آميخته بازي با كه هنري و آموزشي فكري ،
.است آموزشي عادي شكل از بيشتر
مدرسهطي طرحكانون اجراي ادامه از همچنين او
كه است اين بر ما تاكيد:گفت و داد خبر امسال
قرار طرح اين زيرپوشش كشور استانهاي تمامي امسال
.گيرند
طرح قالب اين در:گفت فكري پرورش كانون معاون
سال هر در كانون به وابسته هنري فرهنگي ، مركز هر
مجموعهاي كه است درسي كلاس دانشآموزان 24 پذيراي
و كانون فعاليتهاي قالب در را درسي موضوعات از
نوجوانان و كودكان به غيرمستقيم آموزش بهصورت
.ميكنند ارائه
فضاي از خارج كانون ، ميهمان دانشآموزان:افزود وي
كه را موضوعاتي سرگرمكننده ، تنوعي با و مدارس عادي
به ميكنند انتخاب خودشان درسي مطالب مجموعه از
.گرفت فراخواهند سرگرمي و تفريح تنوع ، بازي ، كمك
و مدارس اولياي و مربيان هم ميرود اميد:گفت او
.ببرند را كافي بهره طرح اين از دانشآموزان هم
يك:گفت كانون اين جديد برنامههاي خصوص در كريمي
فعاليتهاي وسيعتحتعنوانمتنوعسازي تحقيقاتي طرح
طرح ، اين پايان با و است اجرا دست كانوندر
حركت و بخشي تنوع نوآوري ، به نسبت پژوهشگران
فرهنگي و فكر تربيت كه اهدافي سوي به سريعتر
را برنامهاي ميكند ، طلب بيستويكم قرن در كودكان
.كرد خواهند ارائه كانون به
قصهگويي مانند ايراني فرهنگي سنتهاي بعضي:افزود وي
امروزي و مدرن شيوههاي از كودكان ، براي بزرگترها
.است كاراتر جديد نسل براي هدفدار فرهنگي فعاليت
و قصهگويي فرهنگ كه هستيم اين دنبال:گفت كريمي
مدارس خانوادهها ، جامعه ، در را كودكان تخيل پرورش
.دهيم گسترش كودكستانها و
گفتوگوي و بشر حقوق بينالمللي همايش
تمدنها
گفتوگوي و بشر حقوق بينالمللي همايش:فرهنگي علمي گروه
سران كنفرانس سالن در امسال ارديبهشتماه اواسط تمدنها
همايش اين دبير.ميشود برگزار تهران در اسلامي كشورهاي
گفتوگوي و بشر حقوق علمي بررسي هدف با همايش اين:گفت
همايش.است آن سياسي جنبههاي از دور به تمدنها
پيام با ماه ارديبهشت و 16 روز 15 بشر حقوق بينالمللي
مقاله شامل 90 مقاله تاكنون 112.ميشود آغاز جمهوري رئيس
كه شده ارسال همايش دبيرخانه به خارجي مقاله و 22 داخلي
.شد خواهد ارائه همايش در مقاله 27
سوريه ، آمريكا ، كشورهاي از خارجي ميهمان همايش 22 اين در
.دارند شركت اروگوئه و ليبي كانادا ، فرانسه ، مغرب ، اردن ،
انسان هويت فرهنگ ،
ميتواند فرهنگ !باشد نام يك ميتواند فرهنگ فرهنگ ،
فرهنگ باشد ، سنتجاويد يك ميتواند فرهنگ !باشد زندگي
قرمز گلبولهاي از شمارهاي بينهايت رقم يك ميتواند
و.باشد چيزها خيلي ميتواند فرهنگ اصلا !باشد خون
به چون !مطلق بهطور چيز همه نه اوقات از خيلي البته
فرهنگ اينكه يا باشد ، "سرم" نميتواند فرهنگ مثال عنوان
بدن به "سرنگ" بهوسيله را آن كه باشد دارويي نميتواند
آن ، مصرف با كه انرژيزا خوراكي ماده يا !كنند تزريق
!شود مضاعف يا و آيد باز يا جسم از رفته نيروي
و هدايت به نياز فقط كه است خودجوشي چشمه فرهنگ چون
تعصبي و وفاداري از كه زلال چشمهاي.دارد صحيح جرياني
شخصيت و خاك و آب هويت ازاصالت حمايت منطقيدر و درست
.است آمده بهوجود آنها بينش و عملكرد و افراد
!ميآيد؟ كجا از و چيست فرهنگ
دانش ، علم ، يعني "فرهنگ" آمده ، لغت فرهنگ كتابهاي در
يا قوم يك ادبي و علمي آثار تربيت ، و تعليم معرفت ، ادب ،
مجموعه ديگري بيان در ميتوان را تعاريف كهاين ملت ،
انديشه و عملكرد و رفتار و خصوصيات و تربيت و سنن و آداب
.دانست ملت ، يك يا قوم يك افراد
فرهنگ شكلگيري عامل مهمترين
در ميتوان را مطلوب فرهنگ يك شكلگيري عامل مهمترين
شعور ، آگاهي ، خاك ، و اصالتآب همچون اهميتي حائز مساله
و مجموعه اين همه به بودن مقيد و ريشهاي تربيت و تعليم
بعدي نسلهاي براي مجموعه اين درست و مناسب انتقال نيز
سستي يا خلل اگر كه حساسي و انتقال قابل مجموعهدانست
قانون و بدوي زندگي كمال ، و رشد جاي به آيد وارد آن بر
.آورد خواهد پديد جامعه در را جنگل
و كوچك صحيح ، فرهنگ يك شكلگيري براي بدانيم نيست بد
دارند آنرا اختيار همه و همه پيروجوان ، مرد ، و زن بزرگ ،
همان به توجه با منتها خود ، سهم و مقتضي بنابه يك هر تا
ترويج راستاي در سپس و نموده سازنده دخالت مطرحي مجموعه
.نمايند اقدام مفيد و اساسي فرهنگ يك
!باشند پيشقدم ميتوانند هم كوچكترها
سوي از حتي ميتواند گاهي درست ، فرهنگ آموزش و آموختن
براي جوان و نوجوان قشر عبارتي به يا كوچكتر افراد
كه جواني و نوجوان كه چرا.امكانپذيرد نيز بزرگسالان
را خود هويت اصالت كه جواني و نوجواني ميانديشد ، درست
الگوسازي و استفاده جاي به كه جواني و نوجوان ميشناسد ،
كشورهاي فرهنگي تهاجمات اقسام و انواع از خود ، دايمي
خود ، ديرينه بسيار سنتهاي و رسوم و آداب به بيگانه ،
بين چه اگر ميداند كه جواني و نوجوان ميگذارد ، احترام
دارد وجود بسياري عملي و فكري فاصلههاي بزرگترها ، و او
جهدي و جد آنها رفع در انديشه ، و تامل و متانت با اما
دوره است دريافته كه جواني و نوجوان.مينمايد عميق
بهراه هياهو و بازي و شيطنت فقط جواني و نوجواني
نيست ، بزرگترها از غيرمنطقي انتقاد و بيهوده انداختن
رعايت است دريافته و ميكند فكر درست كه جواني و نوجوان
خوب كه وجواني نوجوان است ، واجب او بر بزرگتر حرمت
مرز از گذاردن فراتر را قدم ميداند و ميانديشد
و شان كسر منجربه مسلم طور به دوره ، اين معقول شيطنتهاي
با برخورد و رفتار درست فرهنگ يقينا ميگردد ، شخصيتش
جوان و نوجوان چنين پس.است كرده درك را خويش بزرگتر
با كه داشت خواهد آنرا توان حتم بهطور روشنفكري و آگاه
يك ايجاد زمينه در خويش مفيد انديشههاي از استفاده
براي حتي را آن رعايت و پيشقدمشده سازنده و مثبت فرهنگ
انواع تحمل و فراوان مشغله دليل به شايد كه بزرگترهايي
بياني با ماندهاند ، غافل آن از زندگي فشارهاي و سختيها
براي بسا چه و نموده محترمانهگوشزد تاملو خور در
و صحيح فرهنگ يك بهرهگيري و چگونگي از آنان ساختن متوجه
.بيايند معقوليرا راه روزمره ، درزندگي آن ماندگار اثر
...بدانند هم بزرگترها اما ،
بزرگترها آنها ، حفظ واهميت فرهنگي رعايتهاي درباره
را خود به مخصوص زباني فرهنگ جوان ، و نوجوان بدانند بايد
.كرد صحبت خودش زبان با بايد جوان و نوجوان با دارد ،
پرتلاطم روحيه و خاص سني موقعيت دليل به جوان و نوجوان
هيجان شور ، تحرك ، يكپارچه دارد ، انرژيكه از سرشار و
لحظه هر بزرگتر ، ازكادر خارج دنياي در و وهياهواست
!روشن و تاريك جستجوي مكاشفهو ميليونها دنبال به
فرد سوي از آن رعايت و فرهنگ آموزش بديهياست پس
و شور همان قالب در ميبايد جوان و نوجوان براي بزرگسال
در منتها جواني ، و نوجواني قال و داد و هياهو و هيجان
عقلانيتي و ومنطق رفتار سياست و تدبر و تدبير با عمق
جوان و نوجوان اين تا شود گنجانده پذيرش ، قابل و مطبوع
پذيرفتهو را آن بايد چرا اصولا و چه يعني فرهنگ بداند
كه نمايد ، چرا اجرا و رعايت ، حفظ آنرا بايد چرا يا
براي روشن و مفيد آيندهاي شكلگيري و بقا آگاهي ، رشد ،
تضمين بزرگترها سوي از ميتواند زماني ما وجوان نوجوان
با متناسب و دوستانه مساله يك بهصورت اولا كه شود
محتوي ارائه اين دوما شود ، ارائه ونسلها زمان پيشرفت
و فرهنگاصيل يك بهعنوان ما باشدكه ضروري مجموعه آن
سويي از.دادهايم قرار بهرهبرداري مورد و شناخته درست
اهميت نكتهحائز اين به و بدانند بايد بزرگترها ديگر ،
براي ميتوانند زماني فقط باشند ، داشته اساسي توجه نيز
رعايت عدم يا معايبرعايت يا محاسن از وجوان ، نوجوان
خود كه باشند راهبر را او و گفته سخن فرهنگ نام به چيزي
و نبوده بياعتنا آن به همه ، چشم مقابل روشنو روز در
به !باشند نكرده لوث و نشمرده بيمحتوا و حقير را آن يا
!كند رطب منع بخواهد خورده رطب كه نباشد حكايت آن زبان
***
يك يعني فرهنگ نظرم به:محصل -ساله 17-پرست حق بهرام
داشتن شديديبه نياز همه ما.آدمها زندگي از عظيم قسمت
سالمي هواي مثل درست.داريم فرهنگي مسائل گرفتن نظر ودر
هوا اين اگر باشد ، داشته وجود بايد انسان تنفس براي كه
بيماري و دچاراختلال انسانها باشد ، آيا آلوده و ناخالص
يعنيهويت مملكتي ، هر فرهنگ كه اين هم بعد شد؟ نخواهند
.مملكت آن افراد
اجدادمان و گذشتگان از سينهما ، به سينه ارثيه كه هويتي
و هستيم هيچ آن اجراي و رعايت و فرهنگ بدون ما.است
فكر چون.زمين كره روي مردم همه بلكه ما ، تنها نه البته
نوعي خودشان براي هم آدمخوار قبايل مردمآن ميكنمحتي
كرده حفظ سينه به سينه و نسل به نسل را آن و دارند فرهنگ
در كه بهخصوصكساني ما ، بيشتر عوض در.ميدهند وانتقال
روز بيشتر ، يا كمتر سال چند حال دارند قرار من سال و سن
خاصه و ما بزرگترهاي چيزهاييكه آن همه به روزنسبت به
فرهنگي و..افتخارملي نوعي به را آنها قديميترها
!نميگزد هم ككمان تازه و پازده پشت ميدانند ،
و چيست فرهنگ كه اين: پزشك -ساله 38-م -يادگار خاطره
.دارد زيادي جايصحبت كرد اجرا و پذيرفت را آن بايد چرا
و مرز هر گذشتگان به ميتوان را آن وجود مثال عنوان به
تنوع ايجاد براي آنها بگوييم اينكه يا.داد نسبت بومي
و شرايط و محدوده كردن مشخص و عقايد و حضور اثبات يا
روز ، درآن را قوانيني و قواعد قبيل ، اين از چيزهايي
به تا شد باب كمكم قوانين و قواعد اين كه كردند ايجاد
در فرهنگ گفت ميشود كه اين يا.درآمد كلي قاعده يك صورت
گاه و جدي گاه نظم يك يا قانون ، يك يعني مختصر چارچوب يك
كرد ، رعايت بايد كه هم را نظم و قانون خوب ، !شده تلطيف
!است زندگي لازمه چون
فرهنگ بدون هيچكس: بازنشسته دبير -ساله 52-نيكان -س حجت
چيزي هيچ فرهنگ اصلابدون يعني.كند زندگي نميتواند
كلي مجموعه يك در فرهنگ چون.باشد داشته معني نميتواند
فرهنگ.است مثبتي توسعه هر اصلي و مهم عوامل از يكي
خدا فقط.است ما زندگي و وجود جوهر عميق ريشه و زيربنا
!بيحاصل و خشك عميق ريشه اين و نشود سست زيربنا اين كند
انسان چرا شما نظر به.فرهنگي تهاجم همين ميشود نتيجه
از وقتي ميرود؟ پوشالي و بيمحتوا مسائل سوي سمتو به
تهي و ضعيف انسان چرا حال.بشود يا باشد تهي و ضعيف درون
و حال و درگذشته خود ، پيرامون در كه دليل اين به ميشود؟
.نمييابد مطلوب و درست تمسكجويي براي را چيزي آينده ،
تهي قالبي به تبديل شود ، جدا كالبد از كه روحي همانند پس
يك و خلا در شدن رها يعني.است شده رها درخلا كه ميگردد
بدون را انسان ميدانيد كه هم بيوزني.مطلق بيوزني
راست ، يا چپپايين يا بالا.ميكشاند طرفي هر به اراده
يا است او منتظر آتش درآنجا بداند آنكه بدون عمق يا سطح
را خويش بود خود ، كه كامل بازيچه يك عبارتي به !گلستان
.كجاست و چيست و كيست نميداند ديگر و است كرده گم
روحي و فكري نوسان دچار را او عاملي هر كه بازيچهاي
!دارد تركستان به راه كه ميبردش جايي به و نموده
است چيزهايي همين فرهنگ:كارمند -ساله 52-انفراد يدالله
هم كوچك و بزرگ و ميشود ما روزمره مسائل به مربوط كه
مثل.است زندگي ضروريات جزو نيز آن جدي رعايت و ندارد
فرهنگ كردن ، خريد چگونه فرهنگ كاركردن ، چطور فرهنگ
كردن ، استدلال و شنيدن و كردن صحبت آمد ، و رفت معاشرت ،
كردن ، رانندگي فرهنگ ديگر ، انساني با انسان رفتار فرهنگ
پاكيزگي ، فرهنگ داشتن ، رحم دادن ، پرورش را شعور فرهنگ
حرام مال فرهنگ نگفتن ، دروغ فرهنگ داشتن ، صداقت فرهنگ
و سنت داشتن ، خير دست نكردن ، ناحق را حق و نخوردن
فرزندانمان به را خود خاك و آب و اجداد متفاوت رسمهاي
مثلاسبزه اينكه:ميگويم مثال باب ازدادن انتقال
.دارد بخصوصي فلسفه خود چون است لازم نوروز ، در كردن سبز
شب مراسم و گرفتن و دادن عيدي و هفتسين سفره مثلا يا
و بزرگها پدر به احترام يا و آوردن جاي به را يلدا
سلامت و تربيت به دادن اهميت فرهنگ يا و مادربزرگها
هزاران و زيستن شاد فرهنگ يا فرزندانمان رواني -روحي
و موارد اين داشتن فرهنگ ، مگر خوب ، .ديگر مورد هزار
چيزها اين در كه هم فرهنگي !نيست؟ چيزها اين كردن رعايت
اهميت دليل به را آنها ميبايد كه است مسلم باشد نهفته
و زندگي درك مهمتر ، همه از و زيبا يا بجا تعصبات يا
اجرا و رعايت گوناگون مسائل و موارد از بسياري بالاخره
فراموشي هنگام در حتي ميتواند اجرا و رعايت اين و كرد
ديگر طرف به مطلع كوچكتر يا انديشمند بزرگتر طرف از يا
و درآمدن ازخانه من ، عقيده بهشود يادآوري و گوشزد قضيه
قابل ريز نكات آنچنان هم خيابان و كوچه به گذاشتن پاي
دور آنها فرهنگ از ناكرده خداي شخص اگر كه دارد تاملي
نقاشي را زمين دهان آب با ميشود نتيجهاش آنوقت باشد ،
انداختن ، زمين روي در را آشغال اقسام و انواع كردن ، زننده
كثيف دست !جهنم به ديگري مال -خودم مال خودم مال فرهنگ
ده نهايت در و زدن عمومي تلفن گوشي يا و اتوبوس ميله به
در شدت به سالهاست متاسفانه بگويم بايد كه ديگر مشقت ها
هستند هم ديگري كسان البته !است يافته رواج مردم ما بين
اما دارند قرار بنده سن در يا جواني يا نوجواني سن در كه
نخواهند و نباخته قمار به را خود فرهنگ و را خود هيچگاه
حتي توانستهاند كوچكترها همان از گروهي كه حدي تا.باخت
و واقعي مربي يك نقش ديگر بزرگترهاي يا مادر و پدر براي
همينطور.است كم درصدشان اما كنند ايفا را بصير
اين و ميفهمند خوب خيلي را همهچيز كه بزرگترهايي
كنار در اما.مينمايند منتقل كوچكترها به را دانستهها
فرهنگ از خود كه هستند هم ديگري نمونههاي نمونه ، دو اين
برابر در ديگران دارند توقع ولي ميكنند پيروي نادرستي
در كه بزرگتري مثل.برد بكار را درست فرهنگ يك آنها
محض به ولي مياندازد زمين روي دهان آب كودكش برابر
كودك و ميشود تربيت مظهر زمين ، به كودك انداختن آشغال
خود قطع بطور و است بسيار نمونهها !مينمايد شماتت را
درباره كه ميدانيد من از بهتر را آنها از خيلي هم شما
اين از من حال !ميكنيد خسته را خودتان داريد قضايا اين
!بگويم؟ چه عذاب طومار
***
و دادنها شرح و گفتنها بسياري از پس براستي ، و
!ميماند؟ باقي ناگفتهاي و سربسته سخن چه يادآوريها
رستم مشهدي فاطمه
تهران كتاب نمايشگاه عاشورايي برنامههاي
شد اعلام
كتاب بينالمللي نمايشگاه چهاردهمين دستاندركاران
ايام با نمايشگاه اين همزماني مناسبت به تهران
نمايش به را ويژهاي بخش شهيدان ، سالار عزاداري
واقعه از هنري مختلف عرصههاي در كه هنرمنداني آثار
.ميدهد اختصاص گرفتهاند ، الهام عاشورا
اين فعاليتهاي:گفت (ع)حسين امام غرفه مسئول
تعزيه نمايشي ، هنرهاي بخش مكتوب ، آثار شامل ، غرفه
.است خواني پرده و
جمله از تصويري آثار نمايش:افزود مجتهد مهدي سيد
زمينه در فعال برجسته استادان نقاشي آثار نمايش
آثار ارايه و امروز به تا دور سالهاي از عاشورا
از خوشنويسان انجمن همكاري با فن استادان خوشنويسي
.است (ع) حسين امام سالن بخشهاي ديگر
وين و تهران دانشگاههاي مشترك همكاري با
اجرا ايران تاريخي اماكن
بازسازي طرح
ميشود
نوسازي و بازسازي طرح تمدنها گفتوگوي سال با همزمان
مشاركت و همكاري با ايران ، تاريخي و قديمي اماكن از برخي
بهشتي شهيد دانشگاههاي و (اتريش) وين تكنيك دانشگاه
.ميشود اجرا تهران
اجرا به مرحله چند در كه طرح اين در ما خبرنگار گزارش به
شهر از مناطقي مقدماتي ، مذاكرات از پس ميشود ، گذاشته
نوسازي و بازسازي جهت يزد تاريخي بافت از بخشي و تهران
ميشوند انتخاب كشور دو دانشآموختگان و دانشجويان توسط
.ميشوند بازسازي اقليمي و محيطي شرايط با متناسب و
ايراني ، اساتيد پيشنهاد به حاضر حال در است گفتني
"سيروس" محله جمله از و تهران جنوبي مناطق از بخشهايي
اين اجراي حاشيه در همچنينشدهاند گنجانده مزبور طرح در
بهترين و آخرين از نمايشگاهي فرهنگي - علمي مشترك طرح
اين در وين تكنيك دانشگاه علمي تجربيات و دستاوردها
بازديد كه است شده برپا تهران دانشگاه نگارخانه در زمينه
.است آزاد عموم براي آن از
|