اضطرابامتحان كنترل و كاهش روشهاي
"توسعه و زن" تخصصي-علمي نشست اولين
ميشود برگزار
مديرمسئول دادگاه منصفه هيات راي
ما عصر هفتهنامه
مطبوعات آزادي :معتمدنژاد كاظم دكتر
آزاديهاست همه معيار
تسهيلات از متوفي جانبازان خانوادههاي
ميشوند برخوردار بانكي
شعبه در450 اجتماعي تامين صدوردفترچه
ميشود رايانهانجام
با
:اسلامي شوراي مجلس در اراك مردم نماينده
مردم از بيشتر مطبوعات كاركرد به حاكمان
نيازمندند
اضطرابامتحان كنترل و كاهش روشهاي
و دلهره دچار اغلب ميكنيم ، زندگي آن در ما كه عصري در
.هستيم بياطلاع ريشهآن و علت از كه ميشويم نگرانيهايي
.ميجوشه داره سركه و سير مثل دلم:شايدجملاتينظير
احساس بيفته ، برام ميخواهد بدي اتفاق ميكنم احساس
ميكنم احساس ندارم ، قرار و آرام ريخت ، هري دلم ميكنم
يا شنيدهو خود دوستان از را... و شده خالي دلم توي
احساسها آن ميدانيد آيا.باشيد آورده زبان به خودتان
است؟ كدام علتش و كجاست؟ ريشهاش چيست؟
شماست در حالتي وجود دهنده نشان آن نظاير جملاتو اين
نخواهيم وچه بخواهيم چه ما.ميشود ناميده اضطراب كه
اين شدت است مهم آنچه اما ميشويم اينحالتها دچار
ما.است مختلف موقعيتهاي در آن وتكرار تداوم و احساسها
كنيم حلش و بياييم مسالهكنار اين با بهتر اينكه براي
.بشناسيم را آن بايستي
كه احساسي است احساس جور اضطرابيك چيست؟ اضطراب
با كه نامعلوم و مبهم اغلب.باشد ناخوشايند ميتواند
(دستها كف بخصوصدر) كردن عرق:مثل جسمي احساس چندين
ضعف ، و خستگي احساس بيقراري ، قلب ، افزايشضربان
مكرر ، دستشوييرفتنهاي نگراني ، تشويش ، نفستنگي ،
.ميشود همراه...و گلو و گرفتگيصدا خشكشدنگلو ،
اضطراب چه؟ يعني ميپرسيد است ، خطر نوعيزنگ اضطراب
يك يا امتحان هر از قبل است ممكن و است هيجان يكجور
.دچارشبشويد تازه فعاليت
باشد علامتي و نشانه ميتواند باشد كم آن ميزان اگر
مثلاوقتي.ميكند تهديد خطري را شما كه اين براي
دارد دلهره و است نگران امتحان در شدن رد دانشآموزياز
مجبور را او كه ميماند خطري زنگ درستمثل اضطراب اين
از او) كند آماده امتحان در برايموفقيت را خودش ميكند
يا و طيسال دروسدر مطالعه عدم كه احساس اين علت
تا ميتوان اضطرابرا اين (ندارد اطلاع است كمتوجهي
تمرينات با و نكشد طول زيادي مدت دانستكه عادي حدي
اضطرابيغيرعاديبوده آن اما.نمود كنترل را منظمآن
براساس ونيز مدت و تداوم شدت ، نظر از كه بيماريزاست و
ناخوشايند احساسهاي با همراه شد قبلاگفته آنچه
تاثير تحت را شما اجتماعي فعاليتهاي سطوح بودهو جسماني
دارايوضعيت مرحله يك در دانشآموزيكه مثلا گذارده ،
ضعف اين و باشد شده چشمگيرضعيف طور به بوده آموزشي خوب
.يابد ادامه طولاني زمان مدت
امتحان اضطراب
خوشبختيو راه تنها موفقيت افراد از بسياري عقيده به
مورد و آرزوهاست همه كليد.است آوردناحترام بهدست
و استبرجسته لازم دليل ، همين به.گرفتن قرار پذيرش
موقعيتهاياجتماعيرا بهترين مثلابايدباشند كامل
را نمرهها بهترين آموزشي درزمينه يا و باشند داشته
هم روي سال طول در را درسي دانشآموزانمطالب.بگيرند
از پيش شب چند يا امتحان شب ناگهان و ميكنند انبار
و بخشها تمام تا ميبرند كار به فراواني تلاش امتحان
امتحان روز تا و بخوانند را آن از قسمتي يا كتاب فصول
.هستند دلواپسي و دلهره دچار همهاش
مطالعهدرس حين در چه را شد قبلاذكر آنچه و حالت اين
اين.هممينامند امتحان از ترس امتحان طول در وچه
.پنهان علت آشكار ، علت.دارد عمده علت دو اضطراب
پيش نشويد موفق اگر ميكنيد احساس:اضطراب آشكار علت
.ميرود آبرويتان و ميشويد تحقير خود وخانواده دوستها
موفقيتارتباط با شما غرور و نفس عزت احساس واقع در
نخواهند احترام شما كنيدبه خراب را امتحان اگر و دارد
اخراجتان مدرسه يا درس ازكلاس مثلا يا و گذارد
.ميكنند
مجبور را خودتان شما اينكه خاطر به:اضطراب پنهان علت
انتخاب برايتان ديگران كه بينيد مي مسيري در حركت به
گرفتن براي را بچههايشان والدينكه مثل) كردهاند
.ميشويد اضطراب دچار (فشارميگذارند تحت نمره 20
ميشود نگرانيهايي دغدغهو با توام امتحان فصل بيترديد
خانه فضاي و خانواده بلكه نيست ، دانشآموزان به محدود كه
مادر و پدر اين اينكه ، مثل درست برميگيرد در هم را
دانش طرفي از.دانشآموز نه ميدهند امتحان كه هستند
بيشتر يا نگرانيها و دلهره اين از شدن رها براي آموزان
نگرانيها اين برابر در يا و مطالعهميكنند بيشتر و
حرفهاي ميشوندو تسليم و انداخته كنار كتابهايشانرا
خودت فكر به چرا ميگويند كه والدينرا مداوم تكراريو
را درست ميخواهيم ، چرا را تو صلاح و خير نيستي ، ما
بين از و كاهش براي لذا ميكنند تحمل را.. و نخوندي
را زير توصيههاي و روشها امتحان ، اضطراب كنترل و بردن
:ببريد بكار
اضطراب كاهش براي روشهايي
يا امتحان موقع كه است اين منظور:خود به دادن دستور -1
امتحان اضطرابقبلاز بگوييد خودتان به دادن درسجواب
امتحان از استقبل ممكن كسي هر و بوده طبيعي پديده يك
خراب را نميشودامتحانم اضطرابباعث اين.بشود دچارش
بيشترو بعدي امتحان براي را خودم شود باعثمي حتي كنم
اگر:بگوييد خودتان به ميتوانيد يا و كنم آماده بهتر
از ببينمقبل بگذار نميشوم مردود بخوانم را درسم
تمام را اينفصل بايد امروز و دارم وقت روز دو امتحان
تمام را كتاب بالاخرهميتوانم و ديگر فصلي فردا و كنم
.كنم
:كنيد بيان اغراقآميزي صورت به را اضطرابخود احساس -2
با را آن هستيد ، مضطرب احساسميكنيد اگر امتحان از قبل
مثل تپش شدت از قلبم:مثلابگوييد.كنيد اغراقبيان
مطلب اين بزند ، بيرون ميخواهد و ميزنه داره كبوتر قلب
اينقدر بچهها":بگوييد هم خود دوستان به راحتي
نكنيد سعي".زده بيرون سينه از قلبم انگار كه ترسيدهام
شدت بماند شما در حس اين قدر هر چون كنيد ، پنهان را آن
ادامه خود مطالعه به نيز همزمان اگر و ميشود بيشتر آن
هم را آنچه بلكه نميگيريد ، ياد زيادي چيز تنها نه دهيد
.برد خواهيد ياد از بوديد آموخته
صورت دو به امتحان از پيش را خودتان:آرامشسازي روش-3
آرامش (الف.عضلاني وآرامش ذهني آرامش. بسازيد آرام
-كنيد20 نشستنانتخاب براي راحتي جاي ابتدا -ذهني1
كه را زيبايي صحنه يا منظره و ببنديد را چشمهايتان
پربرف ، كوهستان آرام ، رودخانه ;مثلا قبلاديدهايد
خود حال ، -مجسمكنيد30 خود ذهن در.. و زيبا چمنزار
محل آن راحتدر خيلي ببينيد ، زيبا محل اين در را
اين در كه را آرامشي -ببريد40 محيطلذت از و بنشينيد
كه حسكن و ببين كن ، احساس باشي ، داشته ميتواني مكان
بعد -ميشود50 شاد و باطراوت تو روان و وروح بدن همه
وتابي پيچ كنيد باز چشمهايتانرا آرامي به دقيقه چند از
ميتوانيد بخواهيد لحظهكه هر فكركنيد و داده خود به
.آرامشببخشيد را خود روان و بازگرديد زيبا محل اين به
و آرامشميكنيد لحظهاحساس اين ديگراز شما
با را ودرسهايتان داده انجام كارهايتانرا آمادهايد
پشت موفقيت با را امتحان آمادهايد و بخوانيد علاقه
.سربگذاريد
امتحان از پيش روز چند 1درخانه:عضلاني سازي آرامش (ب
نداريد مهمي كار كه زماني مرتبه روزييك مهم ، كار يك يا
به.بدهيد تمريناتراانجام اين خواب از پيش شب مثلا
و بالش روي سرتانرا.بكشيد دراز زمين روي صاف صورت
.باشد صاف و صورتكشيده به پاها و كنارتان در دستهايتان
توجه شده داده قرار زمين روي كه بدنتان نقاط تمام به
.بكشيد نفس طبيعي طور به و كرده شل را بدن.كنيد
بالا سطحزمين از درجه اندازه 45 به را چپ پاي حال
هر با بشماريد شماره تا 5 كنيد سفت را عضلاتآن و ببريد
را پا شماره 5 در و كنيد تر سخت و سختتر را عضلات شماره
و هستم آرام بگوييد خودتان به.كنيد شل و رهاكرده
بالا طرف به و شده شروع پا انگشتان نوك از كه را آرامشي
هستم ، آرام بخش ، آرام و است خوشايند چقدر كنيد فكر ميآيد
...آرام آرام ،
هم زير ماهيچههاي از هريك براي گفتيم كه را مواردي
راست ، پاي:كنيد تكرار را مطالب همان عينا و دهيد انجام
مستقيم بهطور) دست دو هر راست ، دست چپ ، دست پا ، دو هر
توجه. (دهان و چشمها) صورت گردن ، شكم ، (بدنتان روبهروي
و بكشيد عميق نفس بخش هر عضلات كردن سفت از قبل كه كنيد
عضلات همزمان و داده بيرون را خود نفس سپس.كنيد مكث كمي
بكشيد نفس طبيعي بهطور و كنيد شل را خود بدن از قسمت هر
باشيد داشته ياد به.هستيد آرام كه كنيد تلقين خود به و
چيز هيچ به و بسته كاملا چشمهايتان تمرين طول در
يك به ذهني آرامش روش مثل نكنيد ، فكر ناراحتكنندهاي
كرده باز را چشمها آخر مرحله در.كنيد توجه زيبا منظره
.ميكنيد آرامش احساس و
امتحان جلسه در و امتحان از پيش
وجه هيچ به امابشويد حاضر محل در امتحان از قبل ساعتي
احتمالي سئوالات امتحان ، نحوه مورد در بحث يا مطالعه به
صندلي روي وقتي.نپردازيد ديگر افراد يا دوستان با...و
شروع از پيش دقيقه چند نشستيد امتحان محل نيمكت يا
تمرينها اين بكنيد را كسي توجه جلب اينكه بدون امتحان
را عضلات سپس.بكشيد عميق نفس چند ابتدا.دهيد انجام را
-كنيد منقبض يكباره به را همه پا تا سر از و كنيد سفت
آرامشي به و كنيد رها را عضلات حال -كنيد صبر ثانيه چند
.كنيد توجه ميآيد بالا طرف به پا پنجههاي نوك از كه
.كنيد توجه آن به رگهاست ، در خون آرام جريان مثل درست
كنيد ، سفر بدنتان عضلات در خود سرخ گلبولهاي با همراه
آرام.ببريد بدنتان نقاط تمام به خود با همراه را آرامش
نفسهايتان به و بكشيد عميق نفس چند.آرامترميشويد و
به را واژهها اين آرامتر و آرام -آرام.كنيد توجه
خيلي.ميكنم آرامش احساس بگوييد و كنيد تلقين خودتان
و ميتوانم من بدهم ، خوبي به را امتحانم آمادهام راحتم ،
بنگريد مثبت ديده به خودتان به.سادهايست بسيار كار اين
ميافتد اتفاق آنچه.باشد مثبت خود به نسبت افكارتان و
بسياري كه عملي عكس درست است ، مثبت صورت به نفس به تلقين
امتحان مثل سخت رويدادي با شدن روبهرو هنگام در ما از
بسيار كار ميكنيم تلقين خودمان به و ميدهيم انجام
.خورد خواهيم شكست حتما و داريم پي در دشواري
امتحان اضطراب كنترل و كاستن جهت توصيههايي
هيچگاه و كنيد مطالعه تحصيلي سال طول در را درسهايتان -1
امتحان شب براي و كرده انبار هم روي را آنها نكنيد سعي
.بگذاريد
شده زمانبندي برنامه يك از سال طول در كنيد سعي -2
.كنيد استفاده دروس مطالعه براي
استفاده مطالعه پيش جمله از مطالعه صحيح روشهاي از -3
.نمائيد
آموزشي و علمي گروههاي همكلاسيهايتان و دوستان با -4
.دهيد انجام گروهي صورت به را مطالعه و داده تشكيل
مكاني در هيچگاه.كنيد انتخاب مطالعه براي آرامي محيط -5
كنيد ، جمع را خود حواس نميتوانيد و است شلوغ بسيار كه
.نكنيد مطالعه
كرده كنترل امتحانات طول در را خود تفريحي برنامههاي -6
حتي و امتحان شب در رفتن ميهماني از و كنيد محدود كمي و
تلويزيون تماشاي در.كنيد خودداري امتحان از قبل شب چند
.كنيد استفاده شده تعيين پيش از برنامه يك از
امتحان شب در فكري يا جسماني زياد فعاليتهاي از -7
.كنيد پرهيز
ارزيابي آزمايشي بهطور را خود توانايي امتحان از قبل -8
.داريد امتحان براي آمادگي چقدر ببينيد و كنيد
شب و كنيد استراحت كافي اندازه به امتحان از قبل -9
خوابيدن ميبينيد اگر و بخوابيد زود حتما امتحان
روش از ميدهد آزارتان اضطراب ، و است مشكل برايتان
.كنيد استفاده دادم توضيح قبلا كه آرامشسازي
امتحان محل در امتحان از قبل ساعت يك حداكثر -10
بحثهاي صرف را خودتان انرژي وجه هيچ به.حاضرشويد
درس خاطرآوردن به يا و امتحاني سوالات باره در بيمورد
ندانيد را سئوالات از بعضي جواب است ممكن كه چرانكنيد
.شود ازامتحان شما بيشتر ترس باعث همين و
بسيار محيطهاي در ماندن از كنيد سعي امتحان از پيش -11
.كنيد خودداري...و شلوغ و گرم بسيار يا سرد
لبنيات ، تخممرغ ، زرده از:تغذيه نظر از ميكنم توصيه -12
استفاده خود روزانه غذايي برنامه در گردو و پسته غلات ،
.كنيد
شروع از قبل و امتحان محل در گرفتن جاي از بعد -13
را چشمهايتان كرده ، تمركز.باشيد آرام كنيد سعي امتحان
بكشيد عميق نفس بار سه كنيد ، توجه خود قلب ضربان به بسته
داريد پيشرو در سادهاي امتحان كه كنيد تلقين خود به و
بلد كه ذكري گفتن با كنيد آرام را خود ترتيب بدين و
نام آوردن زبان به با...لاقوت و لاحول مثلا هستيد
و قدرت احساس مددرسانضعيفان (ع)علي متقيان مولاي عزيز
.كنيد شايستگي
به خوب خيلي دهيد پاسخ سئوالات به اينكه از پيش -14
سئوالات مفهوم و امتحان برگه در شده داده دستورالعملهاي
.كنيد توجه
نكنيد ، دادن جواب به شروع سئوالات دريافت محض به -15
تكتك و گذارده سئوالات روي را پاسخنامه برگه بلكه
پايان از بعد و دهيد جواب و فهميده و خوانده را سئوالات
.بپردازيد بعدي سئوال به سئوال هر به پاسخ
ابتدا.كنيد تقسيم سئوالات تمام به را امتحان زمان -16
را سئوالي اگر دهيد ، پاسخ ساده سئوالات به ميتوانيد
باشيد مطمئن و نكنيد تلف را خودتان وقت آن روي ندانستيد
جواب آنسئوال به بتوانيد دارد بيشتري احتمال پايان در
.بدهيد
عدمانگيزه حافظه ، ضعف از عزيز نوجوانان شما از بسياري
شكايت امتحان مقطع در فراموشي و مطالعه براي لازم
كجاست؟ كار چاره و چيست؟ علتش ميدانيد اما.ميكنيد
و تحول و تغيير حال در جوامع ميدانيد كه همانطور
...و اجتماعي و فرهنگي -علمي سطوح تمام در سريع دگرگوني
پيچيدگي اين به دنياي در ميتوانند افرادي تنها و است
برخوردار برنامهريزي مديريت و دانش از كه بشوند موفق
يك اتخاذ با طرف يك از ميتوانيد راحتي به شما.باشند
و حافظه ضعف نقاط شده زمانبندي و مدون و مفيد برنامه
لذت مطالعه از و رسانده حداقل به را خودتان يادگيري
امتحان حين در اضطراب آمدن بوجود از ديگر طرف از و ببريد
.برسانيد حداقل به را آن ميزان يا و كرده پيشگيري
شاهيان خسرو وحيد:نوشته
باليني روانشناسي كارشناس
پرورش و آموزش مشاور و
"توسعه و زن" تخصصي-علمي نشست اولين
ميشود برگزار
با "توسعه و زن" تخصصي-علمي نشست اولين:اجتماعي گروه
و توسعه در زنان اجتماعي مسائل گذاشتن چالش به هدف
در زنان نقش خصوص در مناسب استراتژي و الگو به دستيابي
مشاركتهاي توسعه و اجتماعي امور معاونت سوي از توسعه
ايسنا ، گزارش به.ميشود برگزار زنان مشاركتهاي امور مركز
:شامل نشست ، اين تخصصي كميسيونهاي بحث مورد محورهاي
از محورها اين كه ميباشد حقوق و فرهنگ سياست ، اقتصاد ،
شده معرفي زنان امور در متخصص اساتيد و علمي هيات سوي
.است
مديرمسئول دادگاه منصفه هيات راي
ما عصر هفتهنامه
روز مطبوعات منصفه هيات دبيرخانه:اجتماعي گروه
منصفه هيات:كرد اعلام اطلاعيهاي باصدور سهشنبه
هفته مديرمسئول سلامتي محمد مطبوعات
نشريه اين عليه شاكي هفت خصوص در را "عصرما" نامه
مستحق آراء اكثريت با را وي اما داد تشخيص مجرم
.دانست تخفيف
از پس مطبوعات منصفه هيات:ميافزايد اطلاعيه اين
شعبه در عصرما مديرمسئولهفتهنامه محاكمه انجام
به و شدند شور وارد علني ، جلسه دردو عمومي دادگاه 1410
شكايت درمورد(الف:كردند نظر اعلام ذيل شرح
شمارههاي 159 ، 161 ، 169 مطالب از سيما و صدا سازمان
را عصرما مديرمسئول مطبوعات منصفه هيات و170 ، 177
داد ، تشخيص مجرم آراء اكثريت با اهانت اتهام به
عمومي اذهان تشويش قصد به اكاذيب نشر بابت از اما
.نداد تشخيص مجرم را متهم آراء اتفاق به
پاسداران سپاه مشترك ستاد شكايت خصوص در (ب
با مورخ 15/2/77 شماره 94 مطالب از اسلامي انقلاب
هيات رود ، كار به آمريكا عليه بايد كه سلاحي عنوان
اكاذيب نشر اتهام بابت از را متهم مطبوعات منصفه
مجرم آراء اكثريت با عمومي اذهان تشويش قصد به
هيات صفوي رحيم سردار شخص به اهانت ودرمورد شناخت
اهانت ، اتهام به آراء اتفاق به را متهم منصفه
شده مطرح اتهامات موارد ، ساير در و داد تشخيص مجرم
آرا اتفاق به منصفه هيات سپاه ، مشترك ستاد ازسوي
.نداد تشخيص مجرم را متهم
انتظامي نيروي شكايت درمورد مطبوعات منصفه هيات (ج
قصد به نشراكاذيب اتهام به شماره 124 ازمطالب
مجرم آرا اكثريت با را متهم عمومي اذهان تشويش
.داد تشخيص
شماره 131 مطالب درج از حفاناجا شكايت مورد در (د
عذرخواهي و متهم احتمالي خطاي به اعتراف از پس
مجرم را متهم مطبوعات منصفه هيات دادگاه ، درمحضر
.نداد تشخيص
ازمطلب حسينپناه علي آقاي شكايت بابت از ( _ه
اكثريت با را متهم مطبوعات منصفه هيات شماره 116 ،
.داد تشخيص مجرم آرا
تهران دادگستري كل رئيس پنجگانه شكايات درمورد (و
در و مجرم را سلامتي مورد مدعيالعموم ، در 4 عنوان به
.نشناخت مجرم مورد يك
مطبوعات آزادي :معتمدنژاد كاظم دكتر
آزاديهاست همه معيار
مطبوعات آزادي:گفت معتمدنژاد كاظم دكتر:اجتماعي گروه
.آزاديهاست همه محك سنگ
علمي هيات عضو معتمدنژاد كاظم دكتر ايسنا گزارش به
خبرگزاري افتتاحيه مراسم در طباطبايي علامه دانشگاه
علوم دانشكده در طباطبايي علامه دانشگاه واحد ايسنا
سراسر در حاليكه در:افزود مطلب اين بيان ضمن اجتماعي
روبه گستردهاي شكل به خبرگزاريها و مطبوعات انحصار دنيا
گوناگوني و كثرتگرايي سوي به ما كشور در اما است افزايش
.ميرويم پيش خبري
در جديدي بحثهاي ايجاد موجب گردهماييهايي چنين:گفت وي
مطبوعات زمانيكه تا البته است شده مطبوعات آزادي مورد
باشند داشته انتشار براي دولت از قبلي اجازه به نياز
.يافت نخواهيم دست مطبوعاتي كامل استقلال به هرگز
در مطبوعات با قضايي برخوردهاي برخي از انتقاد در وي
هيات حضور با بايد مطبوعاتي جرايم كليه داشت ، اظهار كشور
شامل نميتواند احتياطي توقيف و شود رسيدگي منصفه
در را مطبوعاتي جرائم محكوم نبايد هيچگاه و شود مطبوعات
.واداشت اجباري كار به و كرد حبس انفرادي سلولهاي
طباطبايي علامه دانشگاه علمي هيات عضو معتمدنژاد دكتر
براي قانونگذاري كار پيش سال صد كه ما:شد يادآور
شده حاصل تجربيات از استفاده با كرديم شروع را مطبوعات
استقلال تامين قصد به آيندهمان قوانين در ميبايست
.بياوريم عمل به كلي تجديدنظرهاي روزنامهنگاران حرفهاي
تسهيلات از متوفي جانبازان خانوادههاي
برخوردارميشوند بانكي
شوراي مجلس مصوبه واحده ماده با برابر:اجتماعي گروه
از ميتوانند هم متوفي جانبازان وراث پس اين از اسلامي
.شوند بهرهمند جانبازان به مربوط بانكي تسهيلات
و مستضعفان بنياد فرهنگي امور و عمومي روابط گزارش به
سازمان مجلس امور مديركل كاتب اسلامي ، انقلاب جانبازان
در واحدهاي ماده:گفت فوق مطلب اظهار ضمن جانبازان امور
ماده اين تصويب با كه رسيد تصويب به اسلامي شوراي مجلس
در متوفي جانبازان خانوادههاي مشكلات از بسياري واحده
.شد حل مقرر تسهيلات با ارتباط
اين از نيز متوفي جانبازان خانوادههاي مصوبه اين براساس
در مقرر تسهيلات از جانبازان ساير چون ميتوانند پس
.شوند بهرهمند قوانين
شعبه در450 اجتماعي تامين صدوردفترچه
ميشود رايانهانجام
با
اجتماعي تامين سازمان امورحقوقي معاون:اجتماعي گروه
اجتماعي تامين دفاتر خدمات كردن رايانهاي طرح از
در450 صدوردفترچه اكنون هم:گفت و كرد دفاع
.ميشود رايانهانجام شعبهبوسيله
با وگو درگفت قم در عصردوشنبه موهبتي طاهر مهندس
صرف ريال ميليارد شده 130 گفته:افزود ايرنا خبرنگار
تاكنونهزينه رقم اين كه درحالي است شده طرح اين
.شود هزينه بايد طرح اهميت جهت به اما نشده ،
:اسلامي شوراي مجلس در اراك مردم نماينده
مردم از بيشتر مطبوعات كاركرد به حاكمان
نيازمندند
شوراي مجلس در اراك مردم نماينده:اجتماعي گروه
اغتشاش جز حاصلي مطبوعات توقيف و حذف:گفت اسلامي
داشته بر در نميتواند مردم براي فكري و اطلاعاتي
.باشد
دانشگاه جمعدانشجويان در دوشنبهشب نظري علي
اطلاعاتي و خبري اغتشاش استمرار بيشك:افزود ياسوج
.ميشود دردسرآفرين حاكميت و دولت براي مردم
:گفت ارزش شده توقيف هفتهنامه مديرمسئول
مردم از بيشتر حاكمان خود مطبوعات بهكاركردهاي
كه مردم به شده هدايت اطلاعات رساندن و نيازمندند
كاركردهاي عمده از يكي دارد درپي را جامعه آرامش
.ميآيد شمار به مطبوعات
انديشههاي بروز از جلوگيري نقادي ، :گفت نظري
ديگر از سياسي فعاليتهاي هزينه كاهش و زيرزميني
.است مطبوعات كاركردهاي
مطبوعات تعطيلي از ناشي زيانبار اثرات:گفت وي
ظرفيتهاي تبديل بيگانه ، رسانههاي به بزرگ خدمتي
امنيت به خدشه تكصدايي ، به نظام تكثرگرايي بالاي
.است نظام اندوختههاي بيهوده ريختن دور و ملي
سال دو در مطبوعات اين حضور اگر بسا چه:افزود وي
كه نميشد معلوم نبود ، طلبي جنبشاصلاح اول
پيدرپي بحرانهاي درقبال خاتمي آقاي دولت
.بياورد دوام ميزان چه تا محافظهكاران
|