روز روزمعلم ، :پرورش و وزيرآموزش
مرزبانان و قلم و
انديشه صاحبان بزرگداشت
است ديانت
پايان به جمعه سال نمونه ناشر داوري
ميرسد
درباره رايج سنتي ديدگاههاي به نگاهي
محترم اساسي شرط فرهيختگي معلمان منزلت
!است شدن شمرده
12) معلم مقام بزرگداشت هفته با همزمان
...معلم اسم به نفر يك
;(ارديبهشت تا 19
و الكترونيكي شهرهاي جهاني همايش
يافت گشايش اينترنتي
قدرت :فناوري و تحقيقات علوم ، وزير
است علمي توسعه
گرو در كشور همهجانبه
شد ملي اثر "مجتهدي مقبره"
آموزش موسسات و دانشگاهها نمونه استادان
شدند معرفي عالي
محيطي فشارهاي از پرورش و آموزش وزارت
است نشده رها
روز روزمعلم ، :پرورش و وزيرآموزش
مرزبانان و قلم انديشهو صاحبان بزرگداشت
است ديانت
معلم ، روز:گفت پرورش و آموزش وزير:فرهنگي و علمي گروه
انديشه فرهنگ ، جبهه سربازان منزلت و مقام بزرگداشت روز
.است اخلاق و معنويت ديانت ، مرزبانان و وقلم
و معلم مقام بزرگداشت مراسم در سهشنبه روز مظفر حسين
معلم ومنزلت مقام از تجليل:افزود نمونه معلمان از تجليل
.نميشود محدود هفته يك يا روز يك به
فرهنگي آفرينشهاي مركز در جمهوري رئيس حضور با مراسم اين
برگزار تهران نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانون هنري و
.شد
و حقيقي مفهوم يك خود معلمي ، شغل و رسالت:كرد تصريح وي
.نميشناسد مكان و زمان كه است هميشگي تقدير قابل و مقدس
توصيف پيامبرانه را معلمان مسئوليت پرورش ، و آموزش وزير
نيازمند مسئوليت ، اين درست ايفاي وي ، گفته به كه كرد
و پرورش و آموزش وزارت به نسبت جامعه مسئولان اصلاحنگرش
.است آنان ومعيشت منزلت و شان به عزتمدارانه نگاه
با مطهري شهيد علامه شهادت شدن مصادف پرورش و آموزش وزير
.دانست فرهيختگان مباهات مايه و معلمان فخر را معلم روز
معلم مقام بزرگداشت هفته عنوان به ماه ارديبهشت تا 18 12
شهيد استاد شهادت سالروز با مصادف ماه ارديبهشت و 12
.است شده نامگذاري معلم روز عنوان به مطهري ، مرتضي
پايان به جمعه سال نمونه ناشر داوري
ميرسد
روز تا سال نمونه ناشر انتخاب داوري:فرهنگي علمي گروه
سال ناشران و مييابد پايان ارديبهشت چهاردهم جمعه
انتخاب داوران توسط سال نمونه ناشر آئيننامه براساس
اداره مديركل سال نمونه ناشر آئيننامه براساس.ميشوند
نماينده نشر ، و چاپ مديركل فرهنگي ، روابط و مراكز
تشكلهاي نماينده تهران ، كتابفروشان و ناشران اتحاديه
حوزه در كارشناس و يكصاحبنظر استانها ، و ناشران صنفي
و كتاب و نشر كارشناس و صاحبنظر يك كتاب ، فني مسايل
هيات نوجوانان و كودكان نظير تخصصي كتابهاي كارشناس
.ميدهند تشكيل را سال نمونه ناشر داوران
كتابهاي تعداد براساس داوران آئيننامه اين طبق همچنين
با منتشرشده كتابهاي تناسب صفحات ، تعداد متوسط اول ، چاپ
كيفيت شهرت ، و سابقه حسن جامعه ، فرهنگي و علمي نيازهاي
انتشار و فرهنگي نوآوريهاي و ابتكارات منتشرشده ، آثار
حوزههاي.ميزنند انتخاب به دست سال برگزيده كتابهاي
يك و بزرگسال كتاب ناشر يك شامل سال نمونه ناشر انتخابي
كتابهاي ناشر يك دولتي ، بخش در نوجوان و كودك كتاب ناشر
بخش ناشر يك و خصوصي بخش در كودك كتاب ناشر يك و بزرگسال
روز سال نمونه ناشر انتخاب مراسم. هستند شهرستاني خصوصي
نمايشگاه چهاردهمين افتتاحيه درمراسم و ارديبهشت هفدهم
.ميشود برگزار تهران كتاب بينالمللي
درباره رايج سنتي ديدگاههاي به نگاهي
محترم اساسي شرط معلمانفرهيختگي منزلت
!است شدن شمرده
(18/1/80) جديد سال در همشهري شماره نخستين در ;اشاره
گريزي واقعيت از" عنوان با مطلبي فرهنگي علمي صفحه در
طرح به نويسنده آن ، در كه رسيد چاپ به "!نيست
معلمان اجتماعي جايگاه و نقش اهميت درباره ديدگاههايي
ميان در را متفاوتي بازتابهاي مطلب اين.بود پرداخته
كه است ديدگاهي ميآيد پي در چه آن.پيداشت در فرهنگيان
مورد را معلمان منزلت ديگر زاويهاي از مولف ، آن در
رسيدن فرا مناسبت به را نوشته اين.است داده قرار بررسي
.آوردهايم پي در معلم ، مقام بزرگداشت هفته
* * *
به كه "!نيست گريزي واقعيت از" مقاله فرازهاي اصليترين
كه -سيما و صدا از برنامهاي نقد بهانه به و معلم يك قلم
-بود پرداخته (فداكار معلم) اميدوار آقاي مساله طرح به
كافي توجه عدم:مانند مطالبي طرح به است ، شده نوشته
ارتباط در كه برنامههايي كيفيت به سيما و صدا مسئولين
در معلمان جامعه حيثيت هتك ميكنند ، تهيه معلم قشر با
همينطور و معلمان رفيع برجايگاه تاكيد شده ، ياد برنامه
كه رايجي ديدگاه تغيير ضرورت مشكلاتشان ، به رسيدگي لزوم
سو يك از پرورش و آموزش نظام بودن غيرتوليدي و مصرفي به
دارد ، تاكيد ديگر سوي از معلمان مفلوكي و رنجوري و
نيز راهكارهايي ديدگاهها ، اين بيان كنار در و ميپردازد
و طبقه اين مطلوب چندان نه وضعيت به سريع رسيدگي براي
.ميكند ارائه معلمان قشر حرمت حفظ چگونگي
در معلمي شغل در سالياني خود كه سطور اين نگارنده نظر از
مساله و نكته چند طرح از يادشده مقاله است ، فعاليت حال
و اجتماعي نظام در معلمان جايگاه بررسي در اساسي
:است ورزيده غفلت آنان وضعيت بهبود راهكارهاي
بخش هنوز كه است مساله اين نشانگر يادشده مقاله:اول
مسايل با "قديمي منظري"از ايران ، معلمان از قابلتوجهي
در كه پيشفرضهايي بر كماكان و شده مواجه خويش طبقه
تاكيد است ، شده كشيده چالش به سختي به ايران كنوني جامعه
طبقات ساير از "فرهيختهتر" را خود آنان.ميكنند
برهمه "مالي سرآمدي" شايسته اين بنابر و اجتماعي
جامعه از كوركورانه و بيدليل احترامي تمناي ميدانند ،
خويش ثناي و مدح را مردم آحاد وظايف از يكي و دارند
از برخورداري با انسان آبروي و حرمت حفظ بين.ميدانند
ناكارآمدي بر البته و ميبينند مستقيم ارتباطي مالي تمكن
خود طبقه به مربوط حقايق درپوشاندن خويش ثناي و مدح
حساب به را اقشار ديگر با خويش ظاهري تفاوت گاهي آگاهند ،
فراوان ، تاكيد با گاهي و گذاشته "زيستي ساده" به تمايل
"رفاهي تسهيلات از برخورداري عدم" از ناشي را آن
هستند آموزشي نظام در اساسي تحولي ايجاد مدعي ميدانند ،
تفكر سوي به دانشآموزان رويكرد" را تحول اين نشانه و
.ميدانند "نقاد و خلاق
برآئيم ، مدعيات اين نادرستي و درستي اثبات صدد در بيآنكه
اجتماعي -سياسي تحولات رغم به كه هستيم اعتراف به مجبور
قابلتوجهي بخش كماكان آن ، اثرات گستردگي و پيوسته بوقوع
و نقش تحليل در خويش سنتي ديدگاه تغيير حاضربه معلمان از
كاهش علل بررسي در نتيجه در و نيستند خود اجتماعي جايگاه
برخورداري عدم دلايل همينطور و اجتماعي جايگاه اهميت
به كه ميكنند اشاره مسايلي به رفاهي امكانات از مناسب
.نميانجامد دچارند ، آن به كه وضعيتي علل شناخت
از طبقه اين مسايل تحليل در همواره كه ديگري واقعيت:دوم
كه است اين ميشود ، انگاشته ناديده ايران آموزشي جامعه
از گذار مرحله در و "تحول حال در" جامعهاي ايران جامعه
در تحولات اين ريشه و است مدرن دوره به مدرن قبل ما دوره
فرهنگ تا اقتصاد از جامعه اين اركان همه رودرروي مواجهه
تحولات اين.است مدرنيسم و مدرنيته مظاهر با سياست و
يعني ايران آموزشي جامعه از مهم بخش يك بر شگرفي اثرات
جامعه همين مكمل بخش كه درحالي است ، نهاده دانشآموزان
گستردگي ميزان و تحولات اين درست شناخت از معلمان يعني
به زمانه مقتضيات به بيتوجه و ورزيده غفلت آن اثرات
و تدريس در خود ناكارآمد و قديمي شيوههاي بكارگيري
دانشآموزان "جديد" مطالبات با مواجهه و كلاس اداره
عدم خواهان كماكان مساله اين رغم به و ميورزند اصرار
بين در گذشته زمانهاي در كه هستند رفيعي جايگاه تغيير
.داشتهاند اجتماعي طبقات
يكديگر ، با ايران آموزشي جامعه متعدد بخشهاي ناهمگوني
به توجه كم" و "تحول حال در" بخش دو به را جامعه اين
آموزشي نهاد از بخشي اين بنابر.است كرده تقسيم "تحول
شدت به پرورش و آموزش مسئولان و معلمان يعني ايران
مناسب كاركردهاي و نقش گرفتن برعهده و "نوشدن" نيازمند
روشهاي و افكار بر تكيه و هستند اجتماعي جديد وضعيت
طرح و پيوسته بوقوع تحولات انگاشتن اهميت كم و ناكارآمد
آنان اجتماعي پايگاه ترميم به كمكي روزمره ، مسايل
پنهان مردم بين تيز چشمان از ناهمگوني اين.نميكند
تكليف مزبور نظام كه زماني تا اين بنابر.است نمانده
در بايد نكند ، مشخص خويش پيراموني تحولات با خودرا
خود قديمي معيارهاي مانده باقي شدن كشيده چالش به انتظار
ديگر نظامهاي بين در نظام اين اهميت كاهش نتيجه در و
.باشد اجتماعي
تغيير ناهمگوني ، اين منطقي و مهم نتايج از يكي:سوم
به نسبت جامعه اقشار ساير و دانشآموزان رايج ديدگاه
شرايط با متناسب كه معلماني.است معلم مقام اهميت مساله
نكردهاند ، اقدام خود روشهاي و افكار تغيير به جديد
براي دانشآموزان و نيستند دانشآموزان رجوع محل ديگر
به زندگي و تفكر نوين شيوههاي با آشنايي و اطلاعات كسب
و ماهواره مطبوعات ، تلويزيون ، معلمان ، از دسته اين جاي
.كردهاند جايگزين را آن غير
نظام در اساسي تحول ايجاد به والدينشان و دانشآموزان
را خود نظر مورد تحول كه هنگامي تا و ميانديشند آموزشي
معلمان به نسبت خود گذشته احترام اداي از نكنند ، مشاهده
تحولات به نسبت معلمان كه زماني تا پس.ميپوشند چشم
احترام كاهش از نبايد باشند ، داشته "منفعل" حالتي جامعه
.كنند تعجب خويش
معلمان به كوركورانه احترام دوره ديگر كه است اين واقعيت
علم" مباني رابا خود آنان كه زماني تا و است شده سپري
فرا را تربيت و تعليم نوين شيوههاي و آشنانساخته "جديد
به نيابند ، كشور توسعه درفرايند درخور نقشي و نگيرند
.شد نخواهند نائل خود گذشته احترام احياي
مقدس" با نميتوانند معلمان كه است داده نشان تجربه
مسئولين و مردم نظر جامعه ، به آن القاي و خود شغل "شمردن
تا.نمايند جلب خويش نيازهاي ساختن برآورده به نسبت را
را واقعي روشنفكري و "فرهيختگي" لوازم معلمان كه زماني
ايجاد محسوسي تغيير وضعيتشان در نياورند فراهم خود در
با تنگاتنگي ارتباط "شدن شمرده محترم".شد نخواهد
پسنديده معلمان جامعه بر اين بنابر.دارد "فرهيختگي"
دقيق درك و شناخت در خويش قصور توجيه براي كه نيست
از برخورداري عدم مساله تكراري طرح به محيط ، تحولات
نسبت عمومي احترام بيدليل كاهش و مناسب رفاهي تسهيلات
.بپردازند خود به
كه آن از زودتر "معلم حرمت" كه است آن گريزناپذير واقعيت
درون در شود ، انگاشته ناديده جاها ديگر و سيما و صدا در
آن از بيش او احترام كاهش و است شده كشيده چالش به مدرسه
او "مهجوري" از گرفته نشات باشد ، او مظلوميت از ناشي كه
.است جديد دانش و علم از
تمكن" با نسبتي هيچ "فرهيختگي" كه بپذيرند بايد معلمان
در محسوسي تغيير مالي ، اوضاع بهبود فرض با و ندارد "مالي
نخواهد ايجاد معلم منزلت و جايگاه به نسبت عمومي افكار
.شد
.برنميآيد جامعه به "خويش كرامت اثبات" پي در واقعي معلم
آشنايي چون "سازي كرامت" عوامل از تاثيرپذيري با بلكه
جايگاه تثبيت به روشها و افكار كردن نو و جديد دانش با
.ميپردازد جامعه در خويش
كه ميرسيم نتيجه اين به كلي جمعبندي يك در بنابراين
و آموزشي نظام در نو طرحي انداختن در با تنها معلمان
علوم با آشنايي روشها ، -نگرشها در تغيير از نهراسيدن
بازسازي به نسبت ميتوانند بزرگبينيها خود طرد و جديد
.شوند موفق عمومي افكار در خود جايگاه
ايران آموزشي جامعه اكثريت متاسفانه كه است اين واقعيت
ميكنند ، باور "كمتر" را جديد تحولات وقوع معلمان ، خصوصا
مراكز در را تحولات آن طبقهاي هر از "زودتر" كه اين با
.ميبينند آموزشي
هجوم در برگها سايش نجواي بسان كه گلههايي" بنابراين
از توجهي قابل بخش "دلاوري" عدم از ناشي بيشتر است ، "باد
"كريمانه" تا است خويش ايدههاي و افكار تغيير در معلمان
.روزمره مشكلات با آنان كردن برخورد
محسوب پيشرو جامعهاي معلمان ، جامعه كه است آن حقيقت
كرامت" مشكلات براي چارهجويي جاي به آنان زيرا ;نميشود
اقشار ديگر توسط خويش مسايل حل انتظار به ،"سوزشان
خود "ذاتي كرامت" باورداشت لزوم بر كماكان و نشستهاند
كسب خور در كوششي كه حالي در.ميورزند اصرار ديگران بر
حقيقت اين پذيرش از و نميدهند انجام خويش احترام وسايل
كه "كردني درخواست" نه و "عرضي" كه "ذاتي" نه كرامت كه
.هراسند در است ، "كردني كسب"
تمناي" بجاي كه است زمين ايران دلسوز معلمان بر پس
دست "فرهيختگان شان درخور تقلايي" به "جامعه از احترام
.يازند
تميمي غلام جواد
تهران پرورش و آموزش دبير
12) معلم مقام بزرگداشت هفته با همزمان
...معلم اسم به نفر يك
;(ارديبهشت تا 19
رديف هم آشنايي سقف زير سالها تو با.ميشناسم را تو من
آلبوم در را آبيات عكس هنوز.كشيدهام نفس ستاره و ماه
داد ، آب بابا دادي يادم كه روز آن.دارم خاطراتم سبز
سالها ، همه آن از بعد را نان هم و آب هم داد ، نان بابا
.نشود بيات و نپوسد تا داشتهام نگه آشوب از پر ذهن در
سرخ مرا دستهاي سرد ، زمستان در كه چوبهايي آن طعم هنوز
ميشد ، داغ مهربانت انگشتان زير كه گوشهايم يا و ميكرد
بخش يا تخته ، پاي در گچ ريزش.است نكرده هجرت يادم از
.ميآورم ياد به گاهي را ميشود 4 يا 22 ريز ، واژههاي
عذاب رنجيدي ، لرزيدي ، شدي ، خيس من براي و من خاطر به تو
و شدي تمام من براي و من خاطر به تو.ماندي غريب كشيدي ،
مرگ از بعد.گذشتم تو از خودم خاطر به و خودم براي من
براي نه و گرفتم را سراغت نه ديگر بودن تو با روزهاي
و شدي پير من براي و من خاطر به تو.گذاشتم وقتي تو ديدن
و نفهميديم هم مانگفتي را اين وقت هيچ و شكستي
را تابستان داغ گرماي من براي و من خاطر به تو.ندانستيم
اوج در را سرما بيرحم شلاق و كردي هموار مجروحت برتن
آب از بيخبر و بمانم من كه خريدي ، جان به بيرحم زمستان
و برساني اوج به مرا تا دويدي عمر همه اين.نباشم نان و
اين خودم كه انگار شدي ، فراموش غريبانه تو و رسيدم من
رنجهاي زردي در جوانيات سبز سالهاي.بودم آمده راه همه
و نمانم عقب غافله از فرداها رويش در من تا شد حل روزانه
و نديدم قدرت اسب بر شدن سوار از بعد را تو اما.نماندم
را تو من.برنداشتم قدمي هم دوبارهات ديدن براي هرگز
را باورت و را تو اما ميكردم ، زندگي تو با ميديدم ،
خاطر به كه دردهايي همان.نشناختم را تو دردهاي.نفهميدم
.شدي تمام دردها آن با و رسيدي آن به تو من ،
تو نميخواندم ، درس من.ميبردي رنج تو ميگرفتم ، صفر من
نميخواستم ، من ميآمدي ، تو نميآمدم ، من.ميكشيدي سختي
هم هنوز و نفهميدم هرگز را اين من و ميخواستي تو
از دور به من و شده تمام تو درد سالهاي حالا.نميفهمم
هم اگر يا.نميبينم را تو ديگر التهاب ، و هياهو همه آن
.نميشناسم ببينم ،
اسكناسهاي براي و گذاشتي عزت به را بنا اول روز همان از
تو كه بود هم ديگري كارهاي.نشدي قائل ارزش پشيزي سبز
آن با و كني انتخاب آيندهات بختي سپيد براي ميتوانستي
سبز اسكناسهاي همين حالا اما.بگذاري سفره در را شبت نان
خود از را تو گهگاه و نازگذاشتهاند به را بنا
.ميرنجانند
اگر يا و نباشد سفره در نانت و آب كه وقتي تا بيتعارف ،
تا يا و نكند احساس را كاغذي پولهاي سنگيني بغل ، جيبهاي
آفتابي من براي هوايت و حال نباشد ، براه اوضاع كه زماني
.بود نخواهد
طرف آن اجتماعي ، معضلات ديگر سوي پريشاني ، آوارهاي سو يك
از مرا حال و حس كدام با وقت آن آشوب ، طرف اين هياهو ،
داد؟ خواهي نجات گنگي
در و نشستهاند ميز پشت كه آنهايي اما.نميتوانم كه من
در تا ميفرستند دعوت كارت برايت ارديبهشت روز دوازدهمين
دانه يك و شيريني عدد يك با و كني پيدا حضور جشن مراسم
تو كه بفهمند بايد ميدارند ، گرامي را دردت سالهاي شكلات
.كني تامين دانش بار از مرا تا باشي ، تامين بايد
يا ظهرها از بعد نيستي ، خودت انگار درس كلاس در صبحها
يا ميبينمت مسافركشي ماشين يك صندلي در قرمز چراغ پشت
شبها.ميشناسمت مشتري يك با چانهزدن براي مغازه يك كنج
زودتر تا ميپاشي دانه خواب براي ميروي خانه به كه هم
.سال همه اين از بعد هم آن برسي كال روياهاي به
با بزرگترها برخورد.ندارم تقصير من بخدا.نيستم مقصر من
!است كرده گستاخ مرا تو ،
.نيست خوش اصلا روزت و حال اما نميكنم ، بيادبي
را تو يا بگويد ، تبريك تو به را معلم روز كه كسي هر حالا
.است كرده فراموش را خودش كه اين يا نميشناسد ،
در معلمي هيچ كه گفت تبريك را معلم روز بايد زماني
راه.كند فكر دانشآموزان به فقط و نباشد اقتصادي تنگناي
.ميداند خدا ميرسيم كي حالا.داريم زيادي
بينياز بخشي جعفر
و الكترونيكي شهرهاي جهاني همايش
يافت گشايش اينترنتي
و الكترونيكي شهرهاي جهاني همايش:فرهنگي علمي گروه
داخلي كارشناس و متخصص حدود 1200 شركت با ديروز اينترنتي
.يافت گشايش كيش جزيره در خارجي صاحبنظران از تعدادي و
مراسم در كيش ، به همشهري اعزامي خبرنگار گزارش به
طي همايش رئيس جلالي علياكبر دكتر همايش اين افتتاحيه
و تغيير در اطلاعات فناوري كليدي نقش به اشاره با سخناني
زمينه در جديدي مباحث شاهد امروز:گفت امروز جهان تحولات
تاثير ميتواند هريك كه هستيم نرمافزار و سختافزار
بايد كشور دانشگاههاي و باشد داشته انسان زندگي در شگرفي
قرار خود كار دستور در زمينه اين در را عمومي آموزشهاي
.دهند
توانمنديهاي با آشنايي هدف با كه همايش اين در:گفت وي
متخصصان تجربيات از آگاهي و كشور داخل متخصصان تخصصي
كه شده دريافت علمي مقاله از 172 بيش شده برگزار خارجي
در طرح براي مقاله و 45 چاپ براي مقاله تعداد 62 اين از
.است گرديده انتخاب همايش
آزاد منطقه عامل مدير قاسمي حسين همچنين مراسم اين در
دنيا موفق آزاد مناطق:داشت اظهار سخناني ارائه با كيش ،
زندگي شيوههاي كردهاند تلاش الكترونيك شهرهاي تاسيس با
تجربه دانش و علم دستاوردهاي پرتو در را امن و سالم
.نمايند
كيش اينترنتي و الكترونيكي شهر ايجاد اهداف تشريح با وي
مناسبي بستر الكترونيك شهر ايجاد با هستيم درصدد ما:گفت
براي زمينهها همه در اطلاعرساني به شتاببخشيدن براي
در اطلاعات فناوري از بهينه بهرهگيري و فرهنگ توسعه
.آوريم فراهم كيش جزيره امور
قدرت :فناوري و تحقيقات علوم ، وزير
است علمي گروتوسعه در كشور همهجانبه
ديروز فناوري و تحقيقات علوم ، وزير:فرهنگي علمي گروه
عزت ، كه كرد تصريح معلم روز مناسبت به پيامي در
علمي توسعه گرو در ما كشور جانبه همه توسعه و قدرت
.است پژوهشي و آموزشي نهادهاي بالندگي و
است ميسر آنگاه مهم اين:افزود "معين مصطفي" دكتر
گونهاي به استاد و محقق معلم ، مقام و قدر كه
نظر هر از آن مقتضيات و لوازم و شناخته بايسته
.شود فراهم
به مطهري مرتضي آيتالله شهيد استاد:اظهارداشت وي
معلمي ، دانش و تعهد از ممتاز مصداقي و مظهر عنوان
معلمان ، محققان ، استادان ، براي گرانقدر ميراثي
.نهاد جا به آموزان ودانش دانشجويان
روز اعتبار ، اين با معلم روز:افزود علوم وزير
و است معلمان و استادان مقام و نقش به ملي اهتمام
جوهر در كه است حقيقتي به توجه براي جهتگيري
به را جامعه و انسان تواند مي و است جاري تعليم
.برساند شايسته اقتدار و آگاهي عزت ، آزادگي ،
با است كرده اميدواري ابراز پيام اين در معين دكتر
محيطهاي تحرك و اميد نشاط ، طراوت ، ضرورت بر تكيه
و مطمئن فضاي تعميق و تقويت با پيش از بيش علمي ،
حرمت دانشگاهها در اجتماعي و فرهنگي علمي ، يابنده رشد
داشته پاس پژوهشي و آموزشي علمي ، نهادهاي و استادان
.شود
شد ملي اثر "مجتهدي مقبره"
ق. _ه سال 1269 به مربوط مجتهدي مقبره:فرهنگي علمي گروه
قبرستان و پايين بازار حدفاصل -صفوي نواب خيابان در واقع
ملي آثار فهرست در شماره 2967 با زنجان شهرستان پايين
.گرفت قرار ايران
سيدمحمد كشور ، فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط گزارش به
ميرزا عبدالله زمان در شهر جامع مسجد جماعت امام مجتهد
.است بوده زنجان حكم دارا
مقابل بزرگ اضلاع طول با ضلعي هشت پلان داراي مقبره اين
ابعاد 70/3 به كوچك اضلاع طول و متر ابعاد 70/5 به هم به
.است متر
كه شده تعبيه ايوان واحد يك هشتگانه اضلاع از يك هر در
.ميدهد تشكيل تند هفت او پنج قوسهاي را آن سقف
آموزش موسسات و دانشگاهها نمونه استادان
شدند معرفي عالي
موسسات و دانشگاهها نمونه استادان:فرهنگي علمي گروه
مناسبت به مراسمي طي ديروز كشور سراسر عالي آموزش
.شدند معرفي معلم ، روز بزرگداشت
شد ، خانمها برگزار (س)الزهرا دانشگاه در كه مراسم اين در
زهرا صفوي ، افسانه نژاد ، شكوهنوابي دكتر
و شيراز معلم ، تربيت دانشگاههاي استادان افشاري ،
اساتيد ميان در را امتيازها بالاترين ترتيب به (س)الزهرا
.دادند اختصاص خود به كشور نمونه
سيد افشار ، عباس مقاري ، علي عابدي ، مهرداد دكتر آقايان
از.هروي جلالي مهدي و الساداتي شجاع عباس
تهران ، اميركبير ، صنعتي بهشتي ، شهيد دانشگاههاي اساتيد
استاد نيز شريف صنعتي و مدرس تربيت ايران ، صنعت و علم
.شدند شناخته كشور نمونه
سال در كشور نمونه علمي هيات اعضاي و استادان ديگر
دليرزاده ، مصطفي دكتر آقايان:از عبارتند جاري تحصيلي
حسن گلعذار ، محمدعلي اردكاني ، حائريان علي نجاريان ، بهمن
حبيبي حسن محمد و منصوري حسين سيد هنرنژاد ، رحيم كيپور ،
مشهد ، اهواز ، چمران شهيد تبريز ، دانشگاههاي از ترتيب به
شهيد گيلان ، دانشگاه همدان ، سيناي بوعلي اصفهان ، صنعتي
.اصفهان و كرمان باهنر
محيطي فشارهاي از پرورش و آموزش وزارت
است نشده رها
محيطي فشارهاي كاهش براي تلاش وجود با:فرهنگي علمي گروه
بيش و كم فشارها اين متاسفانه پرورش و آموزش وزارت بر
.دارد ادامه
اعلام با پرورش و آموزش وزير آموزشي معاون فاني علياصغر
است آن ما آرزوي:گفت شاهرود فرهنگيان نشست در مطلب اين
رها محيطي فشارهاي از مادر ، وزارتخانه يك بهعنوان كه
است تربيت و تعليم همان كه خود اصلي وظائف به و شده
.بپردازيم
|