پايگاه مدير عنوان به كشور در زن اولين
خون انتقال
باشيم؟ داشته مودب كودكاني چگونه
توانمندچيست؟ زن يك ويژگيهاي
دادن راي هنگام سياهكل در سالخورده زن
جانسپرد
سه جان خرمآباد در هوايي جراثقال سقوط
گرفت را نفر
خوزستان فولاد ناتمام طرحهاي از تعدادي
ميرسد بهرهبرداري به امسال
نقليه وسيله كردن پارك ممنوعيت ويژه طرح
ميادين و تقاطعها حريم تابلوهاي زير
قتل به چاقو ضربه اثر بر ژاپني كودك 7
رسيدند
پايگاه مدير عنوان به كشور در زن اولين
خون انتقال
انتقال پايگاه مدير عنوان به زن نخستين:اجتماعي گروه
ايران خون انتقال سازمان مديرعامل حكم با كشور در خون
.نمود كار به آغاز و شد منصوب
انتقال سازمان بينالملل امور و عمومي روابط گزارش به
مديرعامل پورفتحالله علياكبر دكتر سوي از ايران ، خون
سرپرست عنوان به عربزاده معصومه دكتر خانم سازمان اين
.شد منصوب كردستان استان خون انتقال كل اداره
بخش رئيس عنوان به عربزاده دكتر خانم شود مي يادآوري
سال يادشده 5 استان پايگاه آموزش مسئول و اهداءكنندگان
بيماريهاي كميته عضو هماكنون و بوده فعاليت سابقه داراي
.ميباشد كردستان استان ايدز و خاص
باشيم؟ داشته مودب كودكاني چگونه
بهتر باشيد داشته بانزاكت و مودب كودكي ميخواهيد اگر *
.كنيد عمل آن طبق بر و بگيريد نظر در را خاصي آداب است
اصل مهمترين ديگران به گزاردن احترام كه نكنيد فراموش
ميرود بهشمار تربيتي
رفتار مودبانه بايد چرا كه نميدانند كودكان اگرچه *
و محترمانه رفتار و عبارات همواره است بهتر كنند ، اما
نمايند مشاهده را خود والدين مودبانه
به سالهاش دختر 10 و دوستم ديدار براي كه سفري آخرين در
با بار اولين براي من فرزندان رفتيم ، شهرستانها از يكي
از يكي كه زماني.شدند روبهرو آنها خانواده رسوم و آداب
خاصي احترام و ادب با او ميپرسيد ، سوالي كودك از والدين
در چه اگر."آقا بله ، " يا و ،"مامان بله ، ":ميداد پاسخ
ساخت متعجب كاملا را ما كودك صحبتهاي بودن رسمي ابتدا
هي" نظير كلماتي كه شد سبب او كلام مودبانه حالت اما
گوشخراش بودند ، كرده عادت آن گفتن به كودكانم كه "مامان
در دوستم كه بود واضح كاملا.آيد نظر به نامطبوع و
او بهطوريكه.بود شده موفق كودكش به صحيح رفتار آموزش
چنگال و قاشق چگونه غذا صرف هنگام كه ميدانست نهتنها
گوش ديگران سخنان به كه بود آموخته بلكه بگيرد دست در را
احترام همه به و گويد پاسخ آنان به مودبانه دهد ، فرا
.بگذارد
چنين نوين ورسوم آداب بر تاكيد با "بلدريج لتيشيا" خانم
بر آنكه از بيش كه آنست وصحيح خوب رفتار":ميدارد ابراز
دست در فنجان گرفتن چگونگي به كه قديمي اخلاقي ضوابط طبق
درنظر را افراد ، احساسات كنيم توجه ميپرداخت ، آن وامثال
".بگذاريم احترام آن به و بگيريم
انساني روابط با صحيح رفتار":دارد عقيده همچنين ايشان
انسانهاست ، همه با نمودن برقرار ارتباط همان كه مطلوب
عنوان تحت بلدريج خانم جديد كتاب ".است مرتبط كاملا
و پرمحبت رفتاري كه كنيم تربيت آنچنان را فرزندانمان"
بهتر كه رفتارهايي معرفي به "باشند داشته پرمهر قلوبي
با نمودن رفتار محترمانه براي كودكان تربيت منظور به است
.ميپردازد گرفت ، كار به را آنها افراد
با والدينشان برخورد طرز از سني گروه هر در كودكان اگرچه
اما ميكنند الگوبرداري را صحيح رفتار و احترام افراد ،
ياري را عزيز والدين شما كه وجوددارند نيز مطلوبي روشهاي
تربيت نوعدوست و عاطفه با مودب ، كودكاني ميدهندتا
.نماييد
نوپا كودكان
سالهاي اولين فرزندانشان كه زماني حتي والدين است بهتر
غير طور به را اخلاقي ضوابط ميگذرانند ، را زندگيشان
ممكن سني گروه اين در كودكان اگرچه.گيرند بهكار رسمي
بيادبي با را حالات قبيل اين نبايد اما كنند بدخلقي است
در مراحلي چنين زيرا.گرفت اشتباه غيراخلاقي رفتارهاي و
.است طبيعي كاملا سال زير 3 كودكان رشد
را خود توقعات و انتظارات
كنيد كنترل معقولي حد در
توصيههاي او كه ميشود سبب كودك به نسبت حد از بيش توجه
انتظار آنان از است بهتر بنابراين.نكند درك را والدينش
سنين اين در را اخلاقي اصول مهمترين فقط باشيم داشته
از كه آموخت آنان به ميتوان اما.باشند داشته مدنظر
.كنند استفاده "متشكرم" و "لطفا" نظير متداول عباراتي
نماييد الگوسازي
كنند ، رفتار مودبانه بايد چرا كه نميدانند كودكان اگرچه
مودبانه و محترمانه رفتار و عبارات همواره است بهتر اما
از كوچكتر نوپا كودكاننمايند مشاهده را خود والدين
نگرفتند كار به را مثبت و خوب عبارات كه زماني كه آنند
دارند ، خوبي رفتار كه هنگامي ميتوان اما.شوند توبيخ
به آبي ليوان كه هنگامي مثال براي.نمود تشويق را آنها
ميگوييم حال خوب ، ":بگوييد او به ميدهيد ، كودكتان
را كار اين شما از پس فورا فرزندتان اگر حتي ".متشكرم
رفتار اين و نمود خواهد سرانجامالگوبرداري نكرد ، تكرار
داشت خوبي رفتار كودكتان كه هنگامي.شد خواهد عادي برايش
.كنيد تثبيت را او صحيح رفتار و كنيد تحسين را او
پيشدبستاني كودكان
به كاري هر چرا كه درمييابند ساله كودكان43 معمولا
ابراز براي زماني دادن اختصاص با.ميشود انجام خاصي روش
فرزندتان به خوب و صحيح رفتار اهميت دادن نشان و خلاقيت
.مييابيد دست عظيمي موفقيتهاي به
كنيد نقشگذاري
را موارد كردن ، عمل طريق از بيشتر پيشدبستاني كودكان
خود احتياجات به كاملا سنين اين در آنان.ميآموزند
و ديگران به كه است مشكل بسيار برايشان و ميكنند توجه
با كردن بازي نقش طريق از.نمايند توجه آنان خواستههاي
چگونه كه دريابد تا كنيد تشويق را او ميتوانيد كودكتان
.ميگذارد تاثير ديگران بر رفتارش و اعمال
راهنماي -عزيز دمينور خانم كتاب نويسنده ميشل ، مري
،(معاصر ، 1994 كتابهاي) مطلوب رفتاري داشتن براي نوجوانان
كودكان آن در كه است نموده منتشر را خاصي تربيتي برنامه
نقشگذاري و ميكنند بازي خود اسباببازيهاي با
كه ميآموزند و ميكنند ميهمانبازي كودكان.مينمايند
هستند اسباببازيهايشان همان كه خود ميهمانان از چگونه
به آنها با و كنند تعارف شيريني آنها به كنند ، پذيرايي
:ميگويد ميشل خانم.نمايند گفتگو مودبانه و سادگي
واقعي شرايط در تا مينمايد كمك كودكان به نقشگذاري"
".آورند بهدست اعتمادبهنفس و بياموزند را خاص آداب
خاص شرايط ايجاد براي شما كه كنم خاطرنشان است بهتر اما
نيازي اسباببازي و عروسك به كودكتان با نقشگذاري بازي
و حالات تصور از ساله تا4 كودكان 3.داشت نخواهيد
موقعيت آن خاص آداب واقعي ، شرايط براساس والدينشان رفتار
.ميآموزند را
هستيد ، تولدي جشن به رفتن راه در شما اگر مثال ، براي
ميزبان شخص از فرزندتان آن در كه دهيد ترتيب را نمايشي
خانم من كه كن تصور خوب":بگوييد ميتوانيد.ميكند تشكر
تولد جشن كه ميكنيم فكر حالا.هستم سالي مادر مارشال ،
تشكر مارشال خانم از ميخواهيد شما و است يافته پايان
آماده او كودكتان براي شرايطي چنين ايجاد با ".كنيد
.دهد ارائه مطلوبي رفتار خاص مواقع در تا ميشود
دبستانيها
قدم مدرسه به سالگي در7 تقريبا كودكان كه زماني
از.مينمايند بيشتري استقلال احساس ميگذارند ،
نيستيد ، كودكتان كنار در همهجا و هميشه شما آنجاييكه
برقرار برايارتباط فرزندتان كه شويد مطمئن است بهتر پس
مهارتهاي با بزرگسالان ديگر و سالانش و همسن با كردن
.دارد آشنايي خاصي
دهيد افزايش را خود توقعات و انتظارات سطح
غذاخوردن اصلي آداب بتواند كودكتان است بهتر سنين اين در
گفتگوي و كند احوالپرسي بزرگسالان با كند ، اجرا را
و نمايد تحسين را ديگران باشد ، داشته آنان با سادهاي
باشد ، سپاسگزار شد ، واقع آنان تحسين و تشويق مورد اگر
عقايد به بالاخره و نمايد معرفي را خود دوستان و خانواده
.بگذارد احترام ديگران احساسات و
باشيد مراقب و كنيد دقت
كند ، پاك دستمال با را دهانش كه نمود فراموش كودكتان اگر
يادآوري او به درگوشي و شويد خم آرامي به شما است بهتر
كار اين "ميكرديم؟ كار چه ما غذا ، صرف از پس":كه كنيد
است ، درست كه را كاري تا بيابد فرصتي او كه ميشود سبب
فرزندتان به دادن تذكر در همواره كنيد سعي.دهد انجام
.كنيد يادآوري را مسالهاي او به نرمي به و باشيد آرام
بياهميت را فرزندتان ناچيز و كوچك اشتباهات شما اگر
ياد به را درست رفتار قطعا او بعد دفعه ندهيد ، جلوه
.آورد خواهد
كنيد آماده را فرزندتان
امور در را خود ساله تا7 كودكان5 آنجاييكه از
رستوران در غذا صرف و بازديد و ديد ازقبيل بزرگسالان
دوستان منزل به والدين بدون گاهي حتي يا و ميدانند دخيل
ميدانند آنان قطعا كه كنيد حاصل اطمينان ميروند ، خود
.نمايند رفتار بهدرستي چگونه موقعيتي هر در كه
دعوت رستوراني به شام صرف براي را دوستانتان شما اگر
ليست مورد در ميكند ، همراهي را شما كودكتان و كردهايد
.كنيد صحبت او با شام مخصوص غذاهاي همچنين و غذاها
ابتدا تا كند صبر است بهتر كنيد يادآوري او به ميتوانيد
انجام را كار اين آنها از پس او و بردارند غذا ميهمانها
بعدازظهر امروز" كه بگوييد او به فقط كافينيست.دهد
بلكه ".كني برخورد مودبانه و باشي رفتارت مراقب بايد
.كنيد يادآوري او به را ظريف نكات مو به مو است بهتر
در كودكتان با ميرويد ، خويشاوندانتان ملاقات به شما اگر
صحبت باشند ، داشته حضور آنجا در است ممكن كه كساني مورد
كه كساني از عكسهايي دارد امكان برايتان اگر حتي.كنيد
تاكيد او به.دهيد نشان او است ، به نكرده ملاقات تاكنون
خويشاوندياش رابطه و شخص هر نام سپردن خاطر به كه كنيد
همچنين.ميباشد او توجه نشانگر و است مهم بسيار او با
.ميشوند خوشحال بسيار نامشان آوردن ياد به از اشخاص
ظريف نكات
آداب رعايت و بهكارگيري در بايد ساله تا 10 كودكان 8
غذا ، صرف از پس برخاستن هنگام مانندعذرخواهي غذاخوردن
مهارتهاي بهكارگيري تواناييباشند داشته مهارت كاملا
نمودن صحبت مثال براي ديگران با ارتباط برقراري در خاص
در كودكان كه موارديست ديگر از كلامشان قطع بدون آنها با
.باشند آموخته كاملا بايد سنين اين
هرگز از بهتر دادن ديرانجام
است ندادن انجام
رفتار كودكتان به كه ندانستهايد موظف را خود تاكنون اگر
ثبات خود كار در باشد لازم است ممكن بياموزيد ، را درست
كودك به لازم زمان در مستمر بهطور و باشيد داشته بيشتري
با همواره است بهتر.بدهيد تذكراتي كارهايش مورد در خود
به سنين اين كودكاندر زيرا كنيد عمل ملاحظه و احتياط
.ميشوند ناراحت و آزرده ديگران انتقاد از سادگي
نكنيد فراموش را گذاشتن احترام
ميآموزيد ، را معاشرت آداب كودكتان به همواره شما اگر حتي
سپاس مورد همواره را او صحيح رفتار كه است مهم بسيار
است شايسته و خوب رفتاري چرا كه بگوييد او به دهيد ، قرار
كنيد يادآوري او به همچنين و ناشايست و بد ديگر عملي و
اگر.ضروريست و لازم افراد همه به گذاردن احترام كه
مداوم طور به سني دوران اين در را صحيح كردار و رفتار
ادب كه شد خواهيد متوجه سريعا ندهيد ، شرح كودكتان براي
.ميباشد شدن محو حال در او شايستگي و
آغاز منزل از كودك به پسنديده و شايسته رفتار آموزش
و دوستانه سلامي گفتن با توانيد مي شما.ميگردد
و افراد ديگر و خواربارفروش نامهرسان ، از گرم احوالپرسي
فرزند براي خوبي الگوي آنها ، با محترمانه رفتاري داشتن
عمل آينهاي مانند ساله تا10 كودك8.باشيد خود
كرده مشاهده شما رفتار در كه را نزاكتي و ادب و ميكند
ارتباط برقراري هنگام در اندازه همان به و دقيقا است ،
ديگران و فروش ساندويچ سرويس ، راننده معلم ، مربي ، با
.باشيد مراقب كاملا پس.ميكند منعكس
موراي ب لوري:نويسنده
روشنپور الهام:مترجم
توانمندچيست؟ زن يك ويژگيهاي
باشد؟ تحصيلكرده كه توانمندميگوييد زني به شما آيا
خانه تحصيلات ، خوب ، شغل يك داشتن باشد؟ داشته دولتي پستي
توانمندي عدم توانمندييا دليل نميتواند... و بزرگ
.باشد شخص يك
احترام و تاييد كسب دنبال به كه است كسي توانمند زن يك
عملااحترام هستند احترام دنبال به كه كساني نيست ، كسي
داراي انساني هر كه توانمندميداند زن.ميكنند دفع را
آنقدراعتماد و است خويش به منحصر ويژگيهاي و خصلتها
در كه كساني تمام توجه و تاييد خواهان كه دارد نفس به
همه توان هرگزنمي كه ميداند او.نباشد هستند اطرافش
عذاب و رنج دچار را خود هرگز پس داشت نگه راضي خود از را
..نميكند
خويشتن به احترام ميگذارد ، خوداحترام به توانمند زن يك
خوردن ، از اعم زندگي ، امور همه در برقراريتعادل يعني
زن يك.فرزندان و همسر به رسيدگي كردن ، كار خوابيدن ،
;نيست كسي اثرگذاريبر و احترام دنبال به توانمندهرگز
كند زياد مهارتهايشرا يادگيريو اگر كه ميداند او
با را خودشان هرگز افرادتوانمند.ميشود خودبخودجذاب
شخص در حالت دو ايجاد باعث مقايسه نميكنند ، مقايسه كسي
را خود فرد صورت دو هر در كه غرور و حسادت:شود مي
از شخص دوري باعث واين پندارد مي ديگران از متمايز
.ميگردد اجتماع
ميسازد مثبت تصاوير و زيبا خاطرات ديگران از توانمند زن
در حتي مثبت تصاوير از استفادهميكند مرور آنهارا و
زيبايي ميگذارد ، تاثير شما زندگي روند در ديگران مورد
خوبيهاي به كه كسي ميشود زيباييها جذب انديشيدنباعث
از بيش را افراد مثبت نكات و ميكند فكر ديگران
تاديگران ميشود باعث ناخودآگاه ، ميبيند منفيهايشان
يادآوريكنند ، را مثبت نكات و خوبيها خودش درباره نيز
.است داده رخ اتفاقي چه بدانند كه آن بدون
نيز ظاهرش به باطن آراستگي به توجه عين در توانمند زن
بسيار خانه از خارج محيط در آراستگي.نيست بيتوجه
.ميشود محسوب خود به احترام خانه درون در نيكوستاما
ميدان در را ديگران و خود هرگز هوشيار و مقتدر زن يك
منفيگويي ، يا پرگويي اصولااهل ، او نميدهد قرار مقايسه
.نيست اندرز پندو ايرادگيري ،
منطقه 7 شهرداري فردي توانهاي توسعه مركز كارشناس
دادن راي هنگام سياهكل در سالخورده زن
جانسپرد
در حضور هنگام سياهكل در سالخورده زن يك:اجتماعي گروه
.كرد تسليم آفرين جان به جان جمهوري رياست راي اخذ شعبه
كبري خانم سياهكل ، فرمانداري از نقل به و ايسنا گزارش به
شماره راي اخذ صندوق پاي در حضور هنگام ساله چايچي 70
.درگذشت دادن راي حين در قلبي بيماري بهعلت هفت ،
سه جان خرمآباد در هوايي جراثقال سقوط
گرفت را نفر
در تني هزار سيلوي 50 هوايي جراثقال سقوط: اجتماعي گروه
.گذاشت برجاي زخمي و كشته خرمآباد 8
سيلوي مسئولان كه داد رخ زماني جمعه روز صبح حادثه اين
در جراثقال قطعات جمعآوري و بازكردن حال در يادشده
.كرد سقوط يادشده جراثقال ناگهان كه بودند متري ارتفاع 65
شدند مجروح شدت به ديگر نفر و 5 كشته نفر حادثه 3 اين در
.است شده گزارش وخيم آنان از نفر حال 3 كه
سازنده و كشور سيلوهاي توسعه جهاد شركت كارگاه مدير
هيات يك:گفت آباد خرم ساخت دست در تني هزار سيلوي 50
.شدند اعزام منطقه به حادثه بررسي جهت
رسيده اتمام به يادشده سيلوي اجرايي عمليات است گفتني
را خود قطعات آن ساختماني كارگاه كه بود قرار و بود
.داد روي حادثه اين كه كند جمعآوري
خوزستان فولاد ناتمام طرحهاي از تعدادي
ميرسد بهرهبرداري
به امسال
به سال 80 در خوزستان فولاد شركت نيمهكاره طرحهاي
.ميرسد بهرهبرداري به امسال دلار ميليون ارزش 150
شامل طرحها اين:گفت خوزستان فولاد شركت مديرعامل كتاني
تن ، هزار سالانه 550 ظرفيت با يك شماره بيلت ريختهگري خط
و سال در تن هزار ظرفيت 800 با زمزم مستقيم احياي طرح
.است كويت و ايران ميلگرد توليد تني هزار طرح 400
شركت سرمايهگذاري دلار ميليون مجموع 850 از:گفت كتاني
ميليون گذشته 150 سال توسعه ، زمينه در خوزستان فولاد
بقيه و دلار ميليون نيز 150 امسال و رسيد انجام به دلار
.ميرسد بهرهبرداري به آينده سال چهار تا سه در
نقليه وسيله كردن پارك ممنوعيت ويژه طرح
ميادين و تقاطعها حريم
تابلوهاي زير
روز بزرگ تهران رانندگي و راهنمايي:اجتماعي گروه
اداره اين طرحويژه از انتشاراطلاعيهاي با پنجشنبه
تابلوهاي زير در خودروها كردن پارك با مقابله براي
.داد خبر ميادين تقاطعو حريم
و ساماندهي منظور به آمدهاست ، اطلاعيه دراين
شهروندان ، حقوق رعايت و نقليه وسايل تردد در سهولت
مورد جاريبه ماه خرداد دوشنبه 21 روز از طرح اين
.شد خواهد گذاشته اجرا
ونك ، ميادين شامل يادشده طرح اجراي محدوده
(ع) حسين امام انقلاب ، رسالت ، قدس ، آزادي ، تجريش ،
.بود خواهد صادقيه و
قصر ، چهارراه وليعصر ، - ميرداماد تقاطعهاي در همچنين
طرح اين نيز انقلاب - وليعصر نيز و جمهوري - وليعصر
.آمد درخواهد اجرا به
كه مطلب براين تاكيد ضمن رانندگي و راهنمايي اداره
شد ، از خواهند منتقل پاركينگ به متخلف اتومبيلهاي
خودرو منعپارك مقررات تا تقاضاكرد شهروندان تمامي
رعايت را ميادين و تقاطعها حريم تابلوهاي زير در
.كنند
درخواست شهروندان از همچنين اطلاعيه اين خاتمه در
اجراي در رانندگي و راهنمايي ماموران با كه شدهاست
.دارند معمول را لازم مقررات ، مشاركت
قتل به چاقو ضربه اثر بر ژاپني كودك 7
رسيدند
مردي حمله براثر ،(جمعه) ديروز كودك ، هفت:اجتماعي گروه
.شدند كشته ژاپن ، غرب در دبستاني به آشپزخانه كارد با
اغلب آسوشيتدپرس ، خبرگزاري از نقل به ايسنا گزارش به
دبستان نخست سالهاي دانشآموزان حادثه اين قربانيان
كودك دو و دم در كودك دو مرد ، اين حمله اثر در.بودهاند
جان بيمارستان به انتقال از پس نيز ديگر ساله چهار
.شدهاند مجروح مرد اين حمله اثر در نيز نفر باختند ، 29
اين ساله قاتل 37 ،"تاكوما" كشور ، اين پليس گفته به
به وارده جراحات دليل به و دستگير حادثه صحنه در ماجرا ،
.شد منتقل بيمارستان به وي ،
|