در بازي شخصيتنقش رشد عامل بازي
كودكان خلاقيتهاي
هيجاني تخليه براي وسيلهاي ;جويدن ناخن
نفر ميليارد يك وضعيتكنوني ادامه درصورت
دخانيات استعمال بهدليل جاري قرن در
مرد خواهند
ميشود برپا گورناك شهداي يادواره
ميشود آزاد امروز صفري لطيف
بيسرپرست كودكان و زنان از حمايت قانون
نميشود اجرا هنوز
تقدير قابل مخدر مواد با ايران مبارزه
است
ارائه نژادي تبعيض بدون دنيايي طرح
ميشود
در بازي شخصيتنقش رشد عامل بازي
كودكان خلاقيتهاي
انرژيها اين تا دارد نياز استو انرژي از سرشار كودك
تفكر طريق اين از تا كند ، تخليه منطقي و مثبت جهات در را
يابد ، افزايش او نفس به اعتماد نمايد ، رشد خلاقش
اگر.كند پيدا دست روح آرامش به و شود تقويت ارادهاش
اين فراهمنيايد انرژي آزادسازي جهت مناسب موقعيتهاي
گاهي حتي و ميشوند تبديل اضطراب به سرشار انرژيهاي
.ميكند بروز...و اگزما كهير ، ادراري ، شب نظير جسمي آثار
توجه قابل نحوي به كه بعدي چند فرايندي عنوان بازيبه
تخليه جهت راهي ميتواند است كودك تكامل و رشد خدمت در
از گروس كارل.سازندهباشد مسير در انرژيها اين
رشد براي است عاملي بازي:دارد اعتقاد قرن 19 صاحبنظران
زندگي ، در استفاده براي آنها آمادهسازي و خام نيروهاي
كوچك انسان اين كودك ، براي را يادگيري فرايند بازي
از بسياري ارضاي به منجر همچنين و ميكند لذتبخش
در بازي اهميتميشود او زيربنايي و اساسي نيازهاي
را آن صاحبنظران كه است حدي تا روانشناسيرشد مباحث
.ناميدهاند كودك تفكر
تشخيصو مراكز از يكي مسئول و دانشگاه استاد لندرث گري
كودك براي بازي":است معتقد كودكان بيماريهاي درمان
اسباببازيها و بزرگسال يك براي صحبتكردن با است مساوي
".هستند كودكانه صحبت اين كلمات
فرد به منحصر عروسكجايگاهي اسباببازيها همه بين در
جاندار را او تا ميدهد كودك به را اجازه اين زيرا دارد ،
نسبت او به را انسانها ويژگيهاي و خصوصيات و كند تصور
را او پس ميپندارد ، انسانها همانند را عروسك كودك.دهد
او با هم عروسك كه ميكند احساس و ميدهد قرار خطاب مورد
.ميدهد را جوابش و ميزند حرف
به او و است راز و رمز از پر كودك براي واقعي دنياي
كودك پس ميشود ، مواجه مبهم مسائل از انبوهي با زودي
به آنجا در و ميبرد خود عروسكي دنياي به را واقعيتها
كنجكاوي و ميكند تصور را نتايج ميپردازد ، خطا و آزمايش
كودك كه است ارتباط اين گستره در و مينمايد ارضا را خود
را واقعي نقشهاي و شود "بزرگ آدم" خودش تا مييابد اجازه
.نمايد تجربه عروسكي دنياي در
كه عاطفي ارتباطهاي به اوليه سالهاي در خصوصا كودكان
اثر بيشتر و ميگويند پاسخ بهتر باشند داشته تخيلي جنبه
و احساسات تحريككننده عروسكهم با بازي.ميپذيرند
ميشود نزديك كودك چنانبه عروسك و است كودك عميق عواطف
به پيبردن جهت واسطه بهترين را عروسك روانشناسان كه
.ميدانند كودك روح پيچيدگيهاي
كودك شخصيتي رشد در بازي كاركردهاي
رشد در را عروسكبازي كاركردهاي بهاختصار ميتوان
:نمود خلاصه زير مورد در 6 كودك شخصيتي
قدرت عروسك با كودك دوستي فرايند در:كلامي بيان تسهيل -
.ميكند ورشد ميگيرد قرار تاثير تحت شدت اوبه تكلم
شخصيتهاي همه جاي به عروسكو جاي به خود ، جاي به كودك
كلمات تقليد و ايجاد تكرار ، اين او و ميكند صحبت ذهنش
تجربه جديد كلامي خلاقيتهاي عنوان به را بزرگترها
.مينمايد
خود بازي حين در كودك:اضطراب عليه كودك دفاعهاي رشد -
به و ميدهد قرار ترسناك و آور اضطراب موقعيتهاي در را
طريق اين از تا ميگردد ، راهحل جستجوي به عروسك همراهي
مراجعه از كه كودكي.دهد افزايش موقعيتها بر را خود تسلط
پزشك و بيمار نقشهاي عروسكش همكاري با دارد هراس دكتر به
احتمالا كه موقعيتهايي طريق اين از و ميكند بازي را
ترسش و نگراني بر حدي تا و كرده مجسم را آمد خواهد پيش
.مينمايد غلبه
ميكند تمرين كه نقشهايي در كودك:خلاقيتها رشد -
قسمتهاي راجايگزين جديدي قسمتهاي و مينمايد تجديدنظر
و ادراكات با را خود تجارب طريق اين واز ميكند قبلي
و بازسازيها اين و ميكند تلفيق جديدش شناختهاي
.او خلاقيت و آفرينندگي قدرت رشد به است كمكي تركيبها
عروسك با بازي حين در او:كودك تشخيص درك به كمك -
.ميآورد دست به ديگران با ارتباط ايجاد جهت را مهارتهايي
ارزيابي بازي عروسك حين در را خود از ديگران توقعات او
راهي اين و ميدارد ابراز نيز را خود آرزوهاي و ميكند
.است آن مسائل و زندگي از او شناخت براي
بازي حين در كودك:حركتي مهارتهاي در ظرفيت ايجاد -
چاي او براي ميبرد ، گردش به ميكند ، بغل را عروسكش
و تمرين فرصت اعمال اين...و ميدهد غذا او به ميريزد ،
بالتبع و ميآورد فراهم كودك براي را فيزيكي حركات تكرار
.ميكند تجربه صاحب اعضايش بكارگيري در را او
كه است مخاطبي و صحبت هم عروسك:نفس به اعتماد تقويت -
كند اراده كودك كه زمان هر و است كودك نزديك پيوسته
از گاه هيچ كه مخاطبي.گيرد قرار مصاحبت مورد ميتواند
حواسش و است باز چشمهايش پيوسته نميشود ، خسته كودك صحبت
يا نميكشد ، خميازه كودك كردن صحبت هنگام.نميشود پرت
گوشزد او به حتي يا و نميگيرد پيش در را آشپزخانه راه
گوش را كودك تكراري حرفهاي.است گرفتار كه نميكند
صحبت حين در و نميدود او حرفهاي وسط هرگزدر ميدهد ،
صحبت كند روند يا و نميكند اصلاح را تلفظياش اشكالات
تقويت به منجر ارتباط اين پس.نميگيرد سخره به را او
با ارتباط در وي كه نحوي به ميشود كودك نفس به اعتماد
.ميگيرد خود به بالغانهتر و بزرگترانه حالتي عروسك
كه است توجه شايان نكته اين شده ذكر موارد به توجه با پس
كه نيست بيارزش و ساده رابطه يك عروسك با كودك ارتباط
آن از فراغت اوقات پركردن براي تنها والدين از برخي
عميق ارتباط اساسي مباني ارتباط اين.ميكنند استفاده
رشد بعدي دورههاي در را كودكان اجتماعي -رواني وگسترده
كه ميشود باعث و ميكند پيريزي آنها شخصيت تكامل و
تجارب و بهتر تحليل قدرت با بتوانند آينده در آنها
.بدهند ادامه جامعه در ديگران با خود روابط به مثبتتري
كودكان بازيهاي در بزرگسالان مشاركت
بازيهايشان در بزرگسالان مشاركت خواهان اغلب كودكان
كه ميدهد اطمينان كودك به بزرگسال شركت كه گويي هستند
از بازي حضوردر اين.است معنيدار و معتبر بازياش
قدرت و بيشتر نفس به اعتماد كودك به بزرگترها جانب
ممكن بازي حين در كه ميدهد را مسائلي با بهتر مقابله
را او بزرگسال ميداند او كه چرا شود ، روبرو آن با است
حمايت او از مشكلات با مواجهه هنگام در و ميكند تاييد
كودك بين اعتماد قابل و ثبات با رابطهاي وجود.ميكند
تا ميدهد اجازه كودك والدينبه مخصوصا وبزرگسالان
كند رفتوآمد واقعي دنياي و خيالبافي عالم آزادانهبين
و مادر ، پزشك معلم ، سرباز ، جمله از نقشهايي خيالاتش در
بدون كند ، بازي را آن از بخشي و گيرد عهده به غيرهرا
.بدهد دست از فرزند يك عنوان به را خود واقعي نقش آنكه
خود گوناگون توانائيهاي نقشها اين برعهدهگيري حين در او
دوران انرژي پتانسيلهاي آزادسازي از و ميدهد رشد را
الگوهاي و روابط حال عين در و ميبرد لذت خود طفوليت
.ميگيرد ياد را جديدي
پدر جانب از كه مييابد را خود واقعي اهميت زماني عروسك
تاوالدين شود پذيرفته ازخانواده عضوي عنوان به مادر و
الگوهاي ارائه مناسبجهت ابزاري عنوان به آن از بتوانند
پس.كنند استفاده كودك به مفاهيم انتقال و تربيتي
و بيارزش رافعاليتي عروسكبازي والدينيكه مطمئنا
روابط اغلب و ميدانند پول رادورريختن عروسك خريد
راهي نميتوانند ميگيرند ، تمسخر به را عروسك با كودكشان
البته.كنند پيدا كودكشان دنياي با ارتباط منطقيجهت
و كودك ارتباط در والدين حضور كه است توجه قابل مهم اين
رابطه اين در آنها مستقيم دخالت صورت به نبايد عروسك
قرار انتخاب مبناي را عروسك قيمت و شكل كه والديني.باشد
عروسك فرزندشان براي خود علاقه اساس بر تنها ميدهندو
.كردهاند تحميل كودك به را خود عقايد ميكنند ، انتخاب
و كند طرد خود از را عروسك كودك ميشود منجر تحميل اين
اكنون دوست اين كه چرا باشد نداشته دوست را او ديگر
همراهي نه و والدين خواستههاي تحميل جهت در است اهرمي
.او ودوستداشتني صميمي
مهم عاملي را عروسك كه هستند آنهايي والدين موفقترين
نظير فعاليتهايي با افراد اين.ميدانند كودك دنياي در
و او براي تختخواب ساختن يا عروسك براي دوختن لباس
عروسك خودبا لطيف ارتباط در را كودك قبيل اين از اعمالي
همراهيصميمانه اين نتيجه و ميكنند همراهي فعالانه
.بود خواهد فرزندشان رواني اعتلاي
سوي به خودرا راه بايد زنده موجود يك عنوان به كودك
با تا ميآيد فراهم امكان اين بازي در.كند بلوغپيدا
زندگي چگونگي كودك شده برنامهريزي ذهني فرصتهاي ارائه
طريق از.بياموزد را فرهنگي دنياي و اجتماعي نظم يك در
بالغ تا ميدهيم را امكان اين او به مناسب بازي تدارك
و گردد روبهرو زندگي با نفس به اعتماد و شجاعت وبا شود
طريق از همه از بالاتردهد رشد خود در را كفايت احساس
با هماهنگ تصويري خود از تا ميكنيم كمك او به بازي
آن در كه ، نظمي بسازد اجتماعي نظم مسئوليتهاي و انتظارت
در مستقل شخصيت يك عنوان به بگيرد ياد بايد عضو هر
.كند زندگي هدفدار مشترك ارزشهاي با دنيايي
مختاري ستاره
باليني روانشناسي دانشجوي
منابع
-ژاپني و ايراني كودكان شخصيت در عروسكي نقشبازيهاي -1
-2/ سال 1376 /هنرستان انتشارات /كردي عبدالرضا نوشته
.ل.گري نوشته -كودكان با مشاوره ديناميسم درماني ، بازي
سال 1369 /اطلاعات انتشارات /آرين خديجه ترجمه لندرث
هيجاني تخليه براي وسيلهاي ;جويدن ناخن
كه است رفتاري اختلال از شكلي ناخن جويدن يا گرفتن گاز
بروز ميزان و دارد وجود كودكان از بعضي در عادت صورت به
عمل اينمييابد ادامه بيشتر و سالگي تا 12 بهتدريج آن
سنين در اما شود ديده اجتماعي همهگروههاي در است ممكن
در كودكان از بسياري.ميافتد اتفاق بيشتر بلوغ و كودكي
دلواپسي ، بودن ، بيحوصله) نظير دروني فشارزاي موقعيتهاي
مطالعه عصبانيت ، كشيدن ، انتظار امتحان ، از ترس يا اضطراب
را خود ناخنهاي (مهيج فيلمهاي ديدن يا مهيج كتابهاي
ديده پسرها از بيشتر دخترها در ناخن جويدن.ميجوند
ناخن به خانواده اعضاي كليه است ممكن مواقع بعضي.ميشود
براي وسيلهاي ميتواند ناخن جويدنباشند مبتلا جويدن
مشاهده را كودكاني ميتوان.باشد فرد در دروني فشار كاهش
و ميجوند را خود ناخنهاي امتحان شروع از قبل كه كرد
خود ناخنهاي انتظار سالن در كه ديد نيز را بزرگسال افراد
.ميجوند را
ميجوند را خود ناخنهاي كه اشخاصي است اين بر اعتقاد
آرامش نيز خواب در حتي هستندكه بيقرار و مضطرب افرادي
مواقع بعضي در.ميسايند هم به را دندانهايشان و ندارند
براي و بگيرد قرار اضطرابانگيز موقعيتي در شخص است ممكن
پس.بجود را خود ناخنهاي هيجاني تخليه و حالت اين رفع
حاصل فشار كاهش براي روشي و راه ميتواند ناخن جويدن
كودك است ممكن گاهي.باشد فرد براي روحي ازيكهيجان
يعني بياموزد خود مادر و پدر از را جويدن ناخن رفتار
و پدر ميبيند او كه زماني.باشد داشته يادگيري جنبه
را خود ناخنهاي ناراحتي و مشكل بروز درهنگام مادرش
وقت هر كه ميآموزد آنها از تقليد به نيز كودك ميجوند
خود ناخنهاي اضطراب ، بردن بين از براي شد ناراحتي دچار
.بجود را
.ميگيرد قرار خانواده بلاي سپر كودك نيز مواقع بعضي در
به چه اگر كه است اين گرفتن قرار "بلا سپر" از منظور
مطرح والدين سوي از مسالهدار فرد بهعنوان كودك ظاهر
.مشكلند دچار كه هستند مادر و پدر خود درواقع اما ميشود
مشكل كودك گرچه گفت ميتوان هم كودك جويدن ناخن مورد در
ريشهيابي و بررسي كمي با اما دارد جويدن ناخن رفتاري
كه والديني.كرد پيدا مادر و پدر در را اصلي علت ميتوان
طبيعي ميپردازند مشاجره و دعوا به درحضوركودك دائما
ناراحتي اثر در و شده تشويش و اضطراب دچار كودك كه است
.بجود را خود ناخنهاي آنها مگوهاي و بگو از حاصل
:گرفت درنظر جويدن ناخن براي ميتوان را زير علتهاي
كودك كه حساسي درموقعيتهاي بهويژه اضطراب و نگراني -1
و بودن بلاتكليف ترسآور ، موقعيتهاي مانند ميگيرد قرار
.هيجاني حالات
.بودن عصباني حد از بيش -2
.شدن واقع بلا سپر -3
.يادگيري -4
درمان براي پيشنهادي روشهاي
رفتار شخص ، ناراحتي و اضطراب رفع و كاهش با معمولا
نظير علامتي درمانهاي از.ميرود بين از هم ناخنجويدن
كودك ، انگشت به زدن فلفل تنبيهكردن ، كردن ، تهديد)
نمود خودداري بايد (كردن مسخره و تلخ داروهاي از استفاده
اين بردن كار به بسا چه و ندارند درماني ارزش و اثر زيرا
.دهد افزايش را ناخن جويدن است ممكن روشها
.كرد مشخص را جويدن ناخن علت بايد اقدامي هر از قبل
خود در اصلي مشكل است ممكن شد گفته قبلا كه همانطور
و اختلاف اگر.كنند بلا سپر را كودك و باشد والدين
اگر.خواهدشد آسانتر نيز درمان شود ، برطرف والدين مشكلات
نمائيم كودك جويدن ناخن درمان به اقدام فقط زمينه اين در
خود قوه به اصلي مشكل و بردهايم بين از را آن نشانه فقط
درست.ميشود شروع دوباره ناخنجويدن و ماند خواهد باقي
بدون دارد مزمن سردرد كه فردي كه است اين مانند
موقتا ميكندكه استفاده مسكن از سردرد ، علت ريشهيابي
.ميدهد تسكين را درد
و هيجان اضطراب ، رفع در كوشش و رفتار علت شناخت با
كودك ميتوان.ميرود بين از جويدن ناخن رفتار ناراحتي ،
خطاطي ، نقاشي ، ) مانند هنري فعاليتهاي در كه كرد تشويق را
اين.نمايد شركت ورزشي فعاليتهاي و (غيره و بافندگي
.باشد ناخنجويدن رفتار جايگزين ميتواند فعاليتها
باليني روانشناسي كارشناس/خسروشاهيان مجيد
نفر ميليارد يك وضعيتكنوني ادامه درصورت
دخانيات استعمال جاريبهدليل قرن در
مرد خواهند
انگليس در بينالمللي همايش يك در:اجتماعي گروه
قرن پايان تا وضعيتكنوني ادامه درصورت شد ، پيشبيني
محل از جهان جمعيت از نفر ميليارد يك يكم و بيست
.شد خواهند دچار زودرس مرگ به دخانيات استعمال
سرطان تحقيقات سلطنتي صندوق از پتو ريچارد پروفسور
سرطان با مبارزه سازمانهاي همايشجهاني در بريتانيا
گذشتهبرگزار هفته در انگليس برايتون شهر در كه
يك آغاز خواستار آمار اين به اشاره با گرديد ،
نسل نزد ويژه به سيگار استعمال با جهاني مبارزه
سخنرانان از تن چند و ويشد پرجمعيت كشورهاي جوان
دخانيات مصرف رشد مورد در ويژه به همايش اين ديگر
.كردند نگراني ابراز توسعه حال در كشورهاي در
يك مدير "وي مك گوردون" پروفسور همايش اين در
موفقيت به توجه با انگليس در پژوهشيسرطان موسسه
بزرگترين:گفت سرطان با مبارزه در صنعتي كشورهاي
توسعه حال در كشورهاي روي پيش رابطه اين در چالش
كه است آن كشورها اين چالش:افزود وي.دارد قرار
(يافته توسعه كشورهاي) ما كه را اشتباهي كنند تلاش
شديم ، مرتكب زندگي غلط شيوه يك از روي دنباله در
.نكنند تكرار
دنياي در زندگي غلط روش خود منظور توضيح در وي مك
و الكلي مشروبات و سيگار استعمال" را يافته توسعه
.كرد توصيف "بيخاصيت پركن شكم غذاهاي خوردن
مرگ موارد هنوز شد ، مطرح همايش اين در وجود اين با
كشورهاي در دخانيات استعمال ازمحل ويژه به مير و
بر كه نحو اين به ميباشد زياد بسيار توسعه حال در
اكنون 10 هم پتو ريچارد پروفسور زني گمانه اساس
دخانيات استعمال به معتاد بريتانيا در نفر ميليون
آنها نفر ميليون پنج آينده سال پنجاه در كه هستند ،
.شد خواهند مبتلا زودرس مرگ به
ميشود برپا گورناك شهداي يادواره
تيرماه دهم گورناك شهداي بزرگداشت مراسم:اجتماعي گروه
اعتياد از پيشگيري فرهنگ و آموزش شوراي دبيرخانه همت به
از بهرهبرداري و گورناك شهداي يادمان از پردهبرداري با
.ميشود برگزار ايرانشهر در گورناك شهداي يادمان سقاخانه
شهرستان شرقي جنوب كيلومتري در 65 منطقهاي گورناك
بارانداز به بنبست روستايي صورت به كه است ايرانشهر
دنبال به گذشته سال.بود شده تبديل مخدر مواد اصلي
زاهدان - بم جاده در پرتغالي توريست چند گروگانگيري
و سيستان استان و تهران در عملياتي ويژه تيمهاي
پي در.شدند تشكيل گروگانها آزادسازي منظور به بلوچستان
در و عمليات اتمام منظور به نيروها گروگانها ، آزادسازي
زيادي مقادير اخفاي به دستگيرشدگان از يكي انحراف پي
به گورناك ، منطقه در موادمخدر بارانداز و مهمات و سلاح
نيروهاي از تن درگيريها 35 جريان در و شدند وارد منطقه
.شدند نائل شهادت رفيع درجه به انتظامي
ميشود آزاد امروز صفري لطيف
به صفري ، لطيف وكيل سيفزاده ، محمد دكتر:اجتماعي گروه
شنبه درصد ، احتمال 90 به موكلم:گفت ايسنا خبرنگار
.ميشود آزاد زندان از
منتظر فقط و شده طي صفري آزادي مراحل تمام:افزود وي
كه است ذكر قابل.هستيم عليزاده آقاي توسط نامه امضاي
هفته نشاط ، توقيفشده روزنامه مسئول مدير صفري ، لطيف
از زندان ، محكوميت مدت از نيمي سپريكردن از پس گذشته ،
درخواست دولت كاركنان دادگاه شعبه 1410 مرتضوي قاضي
.بود همراه وي موافقت با كه نمود مشروط آزادي
بيسرپرست كودكان و زنان از حمايت قانون
نميشود
اجرا هنوز
كشور بهزيستي سازمان اجتماعي امور معاون:اجتماعي گروه
بيسرپرست كودكان و زنان از حمايت قانون اجراي عدم:گفت
.است كرده جامعه از قشر اين متوجه را جدي آسيب
قانون اين:گفت طالبي دكتر زنجان از ما خبرنگار گزارش به
است رسيده اسلامي شوراي مجلس تصويب به سال 74 در كه
براي نتوانسته و داشته پيش در را كندي روند تاكنون
مسئوليت كه (ره)خميني امام امداد كميته و بهزيستي سازمان
موثري نقش دارد بيسرپرست كودكان و زنان قبال در خطير
.باشد داشته
تغذيه مساله بيسرپرست خانوادههاي مشكل اهم:افزود وي
سوءتغذيه خطر موجود آمارهاي براساس متاسفانه كه آنهاست
.ميكند تهديد را افراد اين بيشتر
براي ريال مبلغ 900ميليارد گذشته سال در:كرد اضافه وي
و رسيد اسلامي شوراي مجلس تصويب به خانوادهها اين تغذيه
بن و مضاعف كالابرگ قالب در مبلغ اين كه بوده قرار
كه گيرد قرار خانوادهها اين اختيار در اساسي كالاهاي
بازرگاني وزارت سوي از خصوص اين در تاكنون متاسفانه
.است نگرفته صورت اقدامي
تقدير قابل مخدر مواد با ايران مبارزه
است
موادمخدر كنترل برنامه دفتر نماينده:اجتماعي گروه
كه دارم اذعان:گفت ايران در (UNDCP) متحد ملل سازمان
اسلامي جمهوري كه آنچه برابر در جهاني مجامع كارهاي
بسيار داده ، انجام مخدر مواد با مبارزه امر در ايران
.است ناچيز
خبرنگار با گفتگو در شب چهارشنبه مازينلي آنتونيو
ايران كه كاري:افزود مشهد اسلاميدر جمهوري خبرگزاري
داده ، انجام موادمخدر با خود مبارزه سال بيست عرض در
.است قابلتقدير بسيار
بهطور هماكنون كه مخدر مواد با مبارزه برنامه:گفت وي
از يكي اجراست ، حال در ايران و دفتر اين توسط مشترك
.است منطقه در خود نوع از فعاليتها بزرگترين
در بينالمللي ارگان اين فعاليتهاي تشريح در مازينلي
دلار ميليون مبلغ 13 كل از:گفت ايران اسلامي جمهوري
انتظامي نيروي به دلار ميليون هفت مبلغ توافقنامه ،
خواهد تعلق شرقي مرزهاي مراقبت براي ايران اسلامي جمهوري
تقاضاي كاهش برنامه براي ميليون افزود5/4 وي.گرفت
و سودمند خدمات برنامههاي بخش دو داراي كه موادمخدر
ديگر ويگرفت خواهد تعلق است ، فرهنگي فعاليتهاي
قضائيه قوه آگاهسازي را ايران در دفتر اين برنامههاي
ترانزيت نحوه و سازماندهيشده جرائم پديدههاي مورد در
.كرد ذكر بينالمللي سطح در موادمخدر
ارائه نژادي تبعيض بدون دنيايي طرح
ميشود
بشر حقوق عالي كميسر "رابينسون مري":اجتماعي گروه
تدوين براي كار ويژه گروه يك مللتشكيل سازمان
.كرد اعلام را "نژادپرستي بدون دنيايي" طرح
جهاني همايش خصوص در مطبوعاتي كنفرانس يك در وي
و بيگانهستيزي نژادي ، تبعيض پرستي ، نژاد"
تا 7 آگوست فاصله 31 در كه "مربوطه نابردباريهاي
در ملل سازمان توسط (شهريور تا 16 19) آينده سپتامبر
.داد توضيح ميگردد برگزار جنوبي آفريقاي "دوربان" شهر
بيش گفت ، رابينسون خانم ايرنا ، خبرنگار گزارش به
خود تمايل گذشته در كه دنيا شخصيتهاي از تن از 20
از فارغ جهاني به رسيدن راه در فعاليت براي را
شدهاند دعوت وي سوي از بودند داده نشان پرستي نژاد
آفريقاي سابق جمهور رئيس نلسونماندلا رياست به تا
تدوين رابطه اين در را آيندهنگرانهاي سند جنوبي ،
.نمايند
تبعيض از آزاد جهان" نهايي سند گزارش ، اين پايه بر
اين اعضاي آخر نشست در "بيستويكم قرن در نژادي
در (مرداد و 12 11) آگوست سوم و دوم روزهاي در گروه
دوربان جهاني اجلاس اختيار در عينا و تدوين ژنو
.شد خواهد گذاشته جنوبي آفريقاي
رابينسون خانم سوي از كه كساني اسامي فهرست در
افرادي شدهاند ، دعوت راهبردي سند اين تدوين براي
جمهور روساي كارتر جيمي و گورباچف ميخائيل همچون
.ميشوند ديده نيز آمريكا و شوروي جماهير اتحاد پيشين
دوربان اجلاس كل دبير حال عين در كه رابينسون ،
هشداردهنده نكات به گروه اين افزود ، ميباشد
مردم انساني مناسبات مساله با رابطه در مهمتري
توافق مورد كه ارزشمدار نگاهي و پرداخت خواهند جهان
ارائه رابطه اين در را بگيرد قرار دنيا مردم كليه
.داد خواهند
ملل سازمان بشر حقوق عالي كميسارياي افزود ، وي
و دوربان اجلاس برگزاري هنگام در كه است اميدوار
كليه كمك با باشد قادر گروه اين آن ، از بعد و قبل
چارچوب يك به دستيابي براي لازم راهكارهاي كشورها ،
را نژادپرستي با مقابله با رابطه در جهاني قبول مورد
.كند سازماندهي
|