ايران آماتوري ستارهشناسي همايش اولين
ميشود برگزار تهران در
ايلام در كتاب دائمي نمايشگاه نخستين
شد افتتاح
مدارس در مذهبي تربيت و مدني تعليمات
محور مدرسه مديريت در نوآوري كتاب معرفي
فرهنگي اخبار
"اعلم خانه" حريم در ساختوساز هرگونه
شد ممنوع
از بهرهگيري:اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
كمك ملي هويت تقويت به فرهنگي ظرفيتهاي
ميكند
ميشود اجرا "بوعليسينا ملي جايزه" طرح
ايران آماتوري ستارهشناسي همايش اولين
برگزارميشود تهران در
سازمان به وابسته علوم فرهنگسراي توسط:فرهنگي علمي گروه
ستارهشناسي همايش اولين تهران ، شهرداري هنري فرهنگي
محل در مردادماه 1380 چهارم تا يكم از ايران آماتوري
.ميشود برگزار تهران بهمن فرهنگسراي
به متعددي برنامههاي همايش اين در ما ، خبرنگار گزارش به
:از عبارتند آنها عمدهترين كه آمد درخواهد اجرا
آفتابي ، ساعت و اسطرلاب ساخت كارگاه تخصصي ، سخنرانيهاي
و علوم موزه از بازديد باستان ، ايران موزه از بازديد
... و نجومي مسابقه رصدي ، اردوي تهران ، ستارهشناسي
و جوانان بويژه همايش ، اين در شركت براي علاقهمندان
همايش اين در نام ثبت براي ميتوانند دانشآموز نوجوانان
خيابان فرصت ، از بالاتر كارگر ، خيابان تهران ، :نشاني با
- (تلفن 6439016) شماره 25 شيرين ، كوچه جواهري ،
مكاتبه ايران آماتوري ستارهشناسي همايش اولين دبيرخانه
.بگيرند تماس يا و
ايلام در كتاب دائمي نمايشگاه نخستين
شد افتتاح
روز كتاب دائمي نمايشگاه نخستين:علميفرهنگي گروه
نمايشگاه مسئول.شد افتتاح ايلام شهر در چهارشنبه
اقشار و محلي مسئولان از جمعي كه افتتاحيه مراسم در
كتاب عنوان هزار دو:گفت داشتند ، حضور مردم مختلف
شده ارائه نمايشگاه اين در مختلف زمينههاي در
.است
و تعاوني صورت به نمايشگاه اين:افزود "كرد لقمان"
نفر پنج اشتغالزايي و ريال ميليون هزينه 300 با
و دانشگاهيان آموزان ، دانش و سني مقاطعمختلف براي
وي ، اظهار به.است شده راهاندازي آزاد گروههاي
زمينه در علمي و فرهنگي خدمات نمايشگاه اين در
ويديوئي نوارهاي كتاب ، صورت به سرگرمي و آموزشي
انتشار ، زمينه در نيز نزديك آينده در و ميشود ارائه
دانشگاهي پاياننامههاي و جزوات كتاب ، تكثير و چاپ
تا ششم از نمايشگاه اين كتابهاي.كرد خواهد فعاليت
عرضه تخفيف درصد با 10 جاري ماه خرداد پانزدهم
.ميشود
مدارس در مذهبي تربيت و مدني تعليمات
"مدني جامعه" تحقق اصلاحطلبي ، اجتماعي جنبش شكلگيري با
حكومت از شهري متوسط طبقه مطالبات اصليترين از يكي به
بدون اجتماعي گسترده خواست اين تحقق.است شده تبديل
دستگاههاي در مناسب اصلاحات انجام و تغييرات ايجاد
"مديريتي نظام" و "ساختارها" حوزه دو در هم آن اجرايي
.نيست امكانپذير
مهمترين از يكي عنوان به پرورش و آموزش نظام بيترديد
.دارد مدني جامعه تشكيل در مهم نقشي اجتماعي ، نظامهاي
"مذهبي تربيت" براي تلاش كنار در است لازم بنابراين
اگر.گمارد همت نيز آنان "مدني تعليم" به دانشآموزان ،
معطوف هم تربيتي ، امور درحوزه پرورش و آموزش فعاليتهاي
شدن نهادينه ضامن كه باشد ، دانشآموزان مدني تعليم به
مدني جامعه ركن اساسيترين يعني مقبولانساني ارزشهاي
كه گونهاي به آنان "مذهبي تربيت"شامل هم و است آنان در
ارزشهاي از درپاسداري اهتمام به را مدني جامعه آحاد
جامعه تحقق در خود وظايف به سازمان اين وادارد ، ديني
.است كرده عمل مدني
مدني تعليمات
مدني جامعه مقبول هنجارهاي و ارزشها آموزش شيوه بهترين
:است قرار اين از دانشآموزان به
پذيرش يعني جامعه ، اين مولفههاي مهمترين شناساندن -
تقويت جمعي ، عمل روح بر تكيه تعصبات ، از ودوري عقلانيت
فرهنگ پذيرش اجتماعي ، تعامل و تفاهم مشاركتجويي ، حس
به اجتماعي ، -فردي حقوق و آزاديها به احترام انتقادي ،
.آنان
شيوههاي جويانهترين مصالحه و مناسبترين كارگيري به -
به آموزان دانش التزام تضمين براي "اجتماعي اجبار"
.مدني اخلاق
مدني ، تعاليم بودن موفقيتآميز پيششرط اساسيترين البته
و آموزش مسئولان سوي از اجتماعي جديد تحولات ماهيت درك
باره اين در ميتوان كه اقداماتي مهمترين.است پرورش
:از عبارتند داد ، انجام
اداره براي همكاري و همفكري به دانشآموزان تشويق -1
درباره خويش نظريات طريقبيان از آموزشي موسسه امور
.موسسه اداره چگونگي
عبارتند دانشآموزان نظريات از اطلاع متدهاي شايعترين
:از
.مختلف موارد در دانشآموزان انتخابات برگزاري *
دانشآموزي شوراهاي تشكيل *
ارتباط برقراري امكان و انتقادها و پيشنهاد صندوق نصب *
.امور مسئولين با مستقيم
به معمولا كه ايرانيان اغلب روحيه به توجه با البته
فراهم شرايطي است لازم ندارند ، تمايلي عقايدخود بيان
مستقل ، تفكر شجاعت ارزش به نسبت دانشآموزان تا گردد
جز امر اين و شوند آگاه مسئوليتپذيري حس و عقايد ابراز
ميسر آنان به شهروندي -انساني وظايف و حقوق آموزش با
از را آنان مدني ، تعاليم با دانشآموزان آشنايينيست
آزاد ، جامعه يك در زندگي براي لازم استانداردهاي
رو اين از.ساخت خواهد برخوردار باور معنويت و قانونمدار
سنتي فضاي تغيير به نسبت بايد فوق اقدامات انجام با
جامعه آحاد همه كه گونهاي به.كرد اقدام آموزشي مراكز
و مسير بودن صحيح و تغييرات آن بودن جدي به ايران آموزشي
.بياورند ايمان آن اهداف
طريق از دانشآموزان ، ميان در "جمعي عمل روح" تقويت -2
بازيهاي برنامه ، فوق درفعاليتهاي حضور به آنان تشويق
تشكيل و دانشآموزي مطبوعاتي فعاليتهاي گروهي ، منظم
.علمي كميتههاي
متخصصان عهده بر بايد مهم امور اين برنامهريزي و مديريت
يا مسئولين با دوستي بواسطه كه كساني عهده بر نه ;باشد
چنين مسئوليت وقت ، تمام تدريس مزاياي از بهرهمندي
پيشين سنتي روشهاي ادامه.ميكنند تقبل را مهمي اقدامات
برنامه فوق فعاليتهاي كيفيت بر نه امور اين طراحي در
و دانشآموزان مناسب استقبال به نه و ميافزايد
ميانجامد برنامهها آن از والدينشان
دانشآموزان اجتماعي -فردي حقوق شدن شناخته رسميت به -3
صدر سعه و مدارا اعمال پرورش ، و آموزش مسئولان جانب از
گونهاي به پرورش و آموزش مسئولين و دولتمردان جانب از
نگردد ، دانشآموزان مدني فعاليتهاي انجام راه سد كه
پرورشي ، فعاليتهاي از بخش اين براي مناسب بودجه اختصاص
انجام و كليگويي از پرورش و آموزش دستاندركاران پرهيز
مربيان و مديران از استفاده بياثر ، و نمايشي اقدامات
مربيان و دبيران آموزگاران ، مداوم آموزش متخصص ، و لايق
مدني تعاليم مساله اهميت با را آنان كه صورتي به پرورشي
شدن نهادينه به سويي از و كرده آشنا دانشآموزان براي
در را دانشآموزان تا بيانجامد درآنان مدني جامعه اصول
مباني و اصول گنجاندن كنند ، همراهي مدني اخلاق به تخلق
به آن علمي آموزشي و درسي كتب در مدني جامعه در زندگي
تعامل روشهاي مناسبترين طراحي بالاخره و دانشآموزان
و پرورشي مربيان مدرسه ، مسئولان اولياء ، بين چندجانبه
به مورد اين در ثمربخش راهكارهاي جمله از دانشآموزان
.ميروند شمار
اهميتي چنان دانشآموزاناز به مدني تعاليم آموزش
.برنميتابد را محدوديتي گونه هيچ اعمال كه است برخوردار
متعالي هدف عنوان به مدني جامعه تحقق از نميتوان زيرا
و اصلاحات انجام از حال عين در و گفت سخن ايرانيان
آن تشكيل در ميتواند كه نهادي مهمترين در مناسب تغييرات
تجربه و علمي روشهاي از استفاده در و باشد موثر معه جا
.كرد كوتاهي زمينه اين در دنيا روز
علمي مذهبي ، تربيت حد در دانشآموزان "مدني تربيت" اهميت
غفلت.است برخوردار فراواني ارزش از و بوده آنان جسمي و
بيثمر به دانشآموزان به مدني تعاليم آموزش از مسئولان
آنان علمي و مذهبي تربيت براي كه تلاشهايي همه ماندن
كه است لازم بنابراين.ميانجامد ميگيرد ، صورت
تا دبستان آغاز از علمي و مدون برنامه يك طي دانشآموزان
در زندگي مباني و مدني اخلاق اصول با دبيرستان پايان
.شوند آشنا جديد جهان
مذهبي تربيت
دانشآموزان مذهبي تربيت به اهتمام اسلامي ، انقلاب از پس
را آنان تا گرفت قرار پرورش و آموزش برنامههاي درصدر
اين در ترديدي البته.كند ديني جامعه يك در زندگي آماده
محيط در دانشآموزان مذهبي كهآموزش ندارد وجود واقعيت
و خانواده محيط در آنان مذهبي -اخلاقي آموزش مكمل مدرسه ،
همه زمينه اين در نميتوان رو اين از.است اجتماع
.كرد پرورش و آموزش متوجهدستاندركاران را مسئوليتها
روشهاي از برخي در نظرهايي تجديد است بهتر ميرسد نظر به
سرخوردگي مانع تا گيرد صورت دانشآموزان مذهبي تربيت
.شود ديني تعاليم كسب از آنان
اهميت بر اخير اجتماعي تحولات از برخاسته ضرورتهاي
در.ميگذارد صحه فوق گانه دو تعاليم همسويي و هماهنگي
لازم فراواني دقت مدارس ، مذهبي آموزش برنامههاي تدوين
.شود جلوگيري "گي روزمره" به ابتلا از تا است
به مذهبي مباني آموزش در "مدارا" سياست اتخاذ
بعد تقويت.است برخوردار زيادي اهميت از دانشآموزان
معنويت سختگيريهاي بيمورد ، تعصبات اعمال با آنان معنوي
روشهاي كارگيري به و ثر بيا حرفهاي تكرار سوز ،
رابطه" نوعي برقراري.نيست امكانپذير تربيتي ناكارآمد
با دانشآموزان به مدني تعاليم آموزش بين "ديالكتيكي
در كه صورت بدين.است ضروري آنان به مذهبي مباني آموزش
پاسداري و حفظ لزوم بر دانشآموزان به مدني تعاليم آموزش
به مذهبي اصول آموزش ودر شود تاكيد هم ديني ارزشهاي از
رعايت به مبانيديني ، به عمل اهميت بيان بر علاوه آنان ،
.گردد توصيه جهاني شده پذيرفته الگوهاي
گوشزد امر مسئولان و دانشآموزان به بايد مهم مسئله اين
به ديني فرهنگ پاسداشت مدنيبدون جامعه در زندگي كه شود
مباني كسب و آموزش ميانجامدو اخلاقي بحرانهاي و فساد
و نقادي مجال اعطاي و مدارا و صدر سعه اعمال بدون مذهبي
.ميشود منجر مذهب از دوري به انتخاب ، آزادي
متخصصان از بايد دانشآموزان به مذهبي تعاليم آموزش در
البته.شود استفاده آن غير و روحانيون از اعم ديني علوم
زندگي الزامات و جديد علوم مباني با هم آنان كه شرط اين
.باشند متخصص مذهبي علوم در هم و بوده آشنا مدني جامعه در
ويژهاي حساسيت ايراني خانوادههاي از برخي بيترديد
ضروري رو اين از.دارند خود فرزندان مذهبي تربيت درباره
در تا شوند تاسيس"ديني غيرانتفاعي مدارس" نوعي است
وجديت تاكيد مدني ، تعاليم و علوم آموزش بر علاوه آنها
مدارس اينگيرد صورت ديني مباني آموزش در بيشتري
بخش با ديني علميه حوزههاي همكاري طريق از ميتواند
شيوه و ساختاري لحاظ به مدارس اين.شود تاسيس خصوصي
به اما بود ، خواهند ديني علميه حوزههاي از متفاوت اداره
.هستند وفادار آن اهداف
نظر تجديد و بازنگري لزوم اجتماعي ، جديد تحولات و شرايط
را مديريتي شيوههاي و آموزش روشهاي از برخي در
تفاوتهايي آينده جهان در زندگي.است كرده اجتنابناپذير
لازم بنابراين.داشت خواهد گذشته و حال زمان با اساسي
متفاوت كلي به جهاني در زندگي براي را جامعه آحاد كه است
.كنيم آماده علمي و منظم آموزشهاي طريق از
ابعاد توسعه و اجتماعي -سياسي توسعه بدون علمي توسعه
از برخورداري.نميانجامد مثبت نتايج به انسانها معنوي
شيوههاي" گرفتن پيش در و "ايمان" از بهرهمندي ،"علم"
آينده جهان در زندگي اصلي فاكتور سه "مدني انساني زيست
حاصل "متوازن تربيت" سايه در جز كه ميدهند تشكيل را
.نميگردد
تميمي غلام جواد
محور مدرسه مديريت در نوآوري كتاب معرفي
:ناشر /فقيهي فاطمه:ترجمه /يونيسف و يونسكو انتشارات از
/نسخه هزار سه اول ، 1379 ، چاپ /تربيت و تعليم پژوهشكده
.ريال 5000/وزيري صفحه ، 128
كه است موردي مطالعه چند و كوتاه تفسيري حاوي كتاب ، اين
محور مدرسه مديريت زمينه در را نوآورانه رويههاي برخي
محلي ، جوامع مشاركت و محور مدرسه مديريت.است كرده مطرح
.يكديگرند ملزوم و لازم بومي و منطقهاي
كه كشورهايي در بويژه جهاني ، سطح در امروز موضوع ، اين
گرفته قرار توجه مورد ميبرند ، رنج تمركزگرايي از هنوز
در را علاقهمندان كه است براين كتاب اين تلاش.است
بتوانند تا دهد قرار كشورها از برخي تجربههاي معرض
.بجويند را خويش بومي و محلي راهكارهاي
فرهنگي اخبار
ميسازند مدرسه مريوان در آمريكا ، مقيم ايراني دو
مقيم كه رضوي بهرام آقاي همسرشان و ناهيدرضوي خانم
در را روستايي آموزشگاه يك ساخت هزينه هستند ، آمريكا
مريوان شهرستان روستاهاي محرومترين از كه "وزير چاونكان"
.شدند عهدهدار ميرود ، شمار به
شهرستان پرورش و آموزش اداره عمومي گزارشروابط به
ميليون سقف 120 تا آمريكا مقيم ايراني دو اين مريوان ،
مراسم در.داشت خواهند مشاركت آموزشگاه اين ساخت در ريال
مريوان ، پرورش و آموزش رئيس مخدومي مدرسه ، اين كلنگزني
چند و كردستان نوسازي كل اداره مردمي مشاركتهاي كارشناس
حضور كردستان استان مدرسهساز خيرين مجمع اعضاي از نفر
كلنگ خيرين ، سوي از نمايندگي به ميرزايي خانم و داشتند
.زد زمين بر را مدرسه اين ساخت
هرمس از زمين آواي
،(تهران شهرداري شهركتاب موسسه به وابسته) هرمس انتشارات
فلسفه بويژه مختلف حوزههاي در را اعتنايي قابل آثار كه
را خود فعاليت داده ، انتشار نوجوانان خاص كتابهاي نيز و
نيز و (تجربي موسيقي از تعبيري) موجنو موسيقي زمينه در
اعلام هرمس موسيقي نشر.است كرده آغاز كلاسيك موسيقي
و كشور موسيقي از جديد رنگآميزي ارائه هدف با داشته
اواخر در را خود فعاليت ميشد ، احساس كه كمبودهايي جبران
موسيقيدانهاي آثار انتشار پي در و كرده آغاز سال 1379
سيدي صورت به كه هرمس موسيقي نشر اثر اولين.است ايراني
كه است عليقلي محمدرضا ساخته "زمين آواي" شده ، منتشر
قالبي تحت بومي مضامين بهكارگيري در متفاوت تجربهاي
حميد و صديقي رامين نوار اين توليد مدير.است مدرن
علي توسط و است پژمان احمد آن موسيقي مشاور و هنرپور
پنج آينده ، چندماه در همچنين.است شده اجرا و طرح بوستان
چكنواريان ، لوريس همچون ايراني موسيقيدانهاي از ديگر اثر
پيمان و رضايي كريستوف شعاري ، مسعود عليقلي ، محمدرضا
.شد خواهد منتشر يزدانيان
ميشود حذف اراك دانشگاه راهنمايي و مشاوره رشته
به نسبت اراك دانشگاه شبانه دوره دانشجويان از گروهي
رشته اجباري تغيير خصوص در دانشگاه اين مسئولان تصميم
.كردند اعتراض خود تحصيلي
راهنمايي و مشاوره رشته در سال 78 از كه دانشجويان اين
دو گذشت از پس ميبايست ميكنند تحصيل اراك دانشگاه در
ادامه آموزشي تكنولوژي رشته در و داده رشته تغيير سال
همشهري خبرنگار با گفتوگو در دانشجويان اين.بدهند تحصيل
مجوز داشتن اراكبدون دانشگاه مسئولان:داشتند اظهار
ثبت راهنمايي و مشاوره رشته در دانشجو از 35 مشاوره رشته
براساس كه كردهاند اعلام اكنون ولي.كردند نام
دانشجويان اينبدهيم رشته تغيير بايد دانشگاه آييننامه
آنها به علوم وزارت و دانشگاه مسئولان كه كردند درخواست
.بدهند را راهنمايي و مشاوره رشته در تحصيل ادامه اجازه
ميكنند تحصيل كاردانش رشته در آموز دانش هزار 370
هزار گفت370 پرورش و آموزش وزارت كاردانش دفتر معاون
تحصيل كاردانش رشتههاي در كشور سطح در آموز دانش
.ميكنند
از بيش در دانشآموز تعداد اين:گفت آيتاللهي محمدجواد
به موجود مهارتي رشته در 600 و آموزشي واحد هزار دو
.مشغولند تحصيل
"اعلم خانه" حريم در ساختوساز هرگونه
شد ممنوع
معماري و حفاظتي ضوابط و حريم حدود:فرهنگي علمي گروه
مربوط قدمت با اعلم رضا دكتر خانه تاريخي اثر حريم داخل
.شد تعيين اصفهان در قاجار اواخر به
كشور ، فرهنگي ميراث سازمان اطلاعرساني واحد گزارش به
كانال ، احداث جمله از عرصه تخريب به منجر اقدام هرگونه
تردد پرسروصدا ، و دودزا و لرزاننده دستگاههاي نصب
...و اثر سمت به سطحي آبهاي هدايت سنگين ، ماشينآلات
.است ممنوع
حفاري ، از اعم عرصه در تصرف و دخل نوع هر اساس براين
تمام در اثر از استفاده نحوه در تجديد يا تعمير توسعه ،
ميراث سازمان نظارت و مجوز صدور بدون آن از بخشي يا
.شد اعلام ممنوع فرهنگي
نوسازي تعمير ، تخريب ، اقدام هرگونه تعيينشده ضوابط طبق
سوي از آن بررسي و نقشه ارائه و تهيه از پس ساختوساز و
ارتفاع حداكثر.بود خواهد معتبر كشور فرهنگي ميراث سازمان
متر از 8 بيش نبايد اثر اين يك درجه حريم در ساختوساز
محل مدتي قاجار دوره اواخر به مربوط اعلم دكتر خانه.باشد
بوده ايران مجتهده بانوي اولين امين خانم حاجيه اقامت
دوره بنام تجار از امينالتجار دست به بنا اين.است
بنا امينالتجار كوچه در رضاخان سيد نقشه براساس و قاجار
.است شده
"فروش شالي" نام به تجار از يكي مالكيت به بعدها خانه اين
در چشم متخصص اطباء اولين از يكي كه وي پسر و درآمد
.داد تغيير اعلم به را خود نامفاميل است اصفهان
ستون دو كه است ايوان در تزئيني ستون شش داراي بنا اين
در زوج صورت به ستون چهار و وسط در بيشتر ارتفاع با
.گرفتهاند قرار ايوان طرفين
شمالي اضلاع در كه است هفتدري ارسي داراي اصلي نشيمن
كوچك فضاي دو تالار اين شاهنشين طرف دو در و گرفته قرار
تزئينات با پنجدري و هفتدري ارسي اتاقهاي.دارد قرار
روي نقاشي و گچ روي مرغ و گل نقاشي آينهكاري ، گچبري ،
محسوب تاريخي خانه اين زيباي تزئيني عوامل از شيشه ،
.ميشود
از بهرهگيري:اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
كمك ملي هويت تقويت به ظرفيتهايفرهنگي
ميكند
فرهنگي ، ظرفيتهاي از بهرهگيري:فرهنگي علمي گروه
شود ، گنجانده برنامهريزيها در بايد تاريخي و هنري
.ميكند كمك ملي هويت تقويت به امر اين كه چرا
روز اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير "جامعي مسجد احمد"
استان فرهنگي توسعه هماهنگي شوراي نشست در پنجشنبه
حلهاي راه برنامهريزي ، نظام يك در:افزود همدان
موفقيت براي گاهي بنابراين برندارد ، در توفيقي يكسان
منطقهاي حلهاي راه مقوله اين توسعه و فرهنگ
.داد قرار تاكيد مورد را آن بايد و است پاسخگو
طبقات تاريخي ، جغرافيايي ، تنوع به اشاره با وي ،
شرايط اين مجموعه:گفت كشور ، در اقتصادي و اجتماعي
مواجه فرهنگي گستردگي و تكثر با ما كه كرده ايجاب
.باشيم
گروههاي مطلوب فرهنگي نظام يك در:كرد بيان وي
بلكه باشند ، يكديگر همانند ضرورتا نبايد فرهنگي مختلف
هويت گروهها اين از يك هر كه است اين بهتر
توسعه مجموع در امر اين زيرا كنند ، حفظ را خودشان
.دارد دنبال به را ملي فرهنگ
و ملي سطح در ما فرهنگي صداهاي:كرد تاكيد جامعي مسجد
از يك هر كه واقعشود ، موثر تواند مي زماني ملي فرا
.گيرند قرار خود محور و چارچوب در فرهنگي حوزههاي
اشتراك نكات به بايد تنها نه ما:داشت اظهار وي
گروههاي فرهنگي ويژگيهاي بايد بلكه كنيم توجه
در را آنها و دهيم قرار تاكيد مورد نيز را مختلف
.برسانيم فعليت به و بازسازي ملي فرهنگ چارچوب
را فرهنگي گروههاي توسعه اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزير
به گروهها اين حذف با:گفت و داد قرار تاكيد مورد
و حضور با كه چرا يافت ، نخواهيم دست فرهنگي توسعه
به فرهنگ حوزه در ما كه است ، اينان فراگير مشاركت
.يافت خواهيم دست خلاقيت
ميشود اجرا "بوعليسينا ملي جايزه" طرح
اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزير پيشنهاد به:فرهنگي علمي گروه
و تاليف حوزه در برتر آثار به "بوعليسينا ملي جايزه"
.ميشود اعطا سالانه بصورت فرهنگي ، و علمي پژوهشهاي
هنر و فرهنگ اصحاب جمع در شب پنجشنبه "مسجدجامعي احمد"
بوعليسينا آرامگاه اينكه به توجه با:افزود همدان استان
هدف با جايزه اين ثابت مقر و دبيرخانه است واقع همدان در
اين فرهنگي مراكز از يكي در برتر ، آثار معرفي و بررسي
دانشمند اين مردم اغلب وي ، گفته به.ميشود داير شهر
ميشناسند ، بزرگ پزشك يك عنوان به تنها را ايراني برجسته
ارزشمندي آثار داراي حوزهها از خيلي در وي كه حالي در
.است مانده ناشناخته تاكنون كه است
براساس:كرد همچنيناعلام اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
اين از رسيد تصويب به دولت هيات در پيش هفته كه مصوبهاي
دفاتر جهت مسكوني اماكن از ميتوانند محلي مطبوعات پس
.كنند استفاده خود كاري
در دفاتر تهيه محلي نشريات مشكلات عمده از يكي:افزود وي
توان بودن پايين دليل به عمدتا كه است تجاري اماكن
همراه تجاري اماكن در دفتر تهيه نشريات گونه اين اقتصادي
به نهادن ارج لزوم بر تاكيد با وي.است بوده مشكل با
خيلي متاسفانه:گفت آنان معرفي و فرهنگي و هنري شخصيتهاي
در مانده ناشناخته ايرانيان ما نظر از ايران شخصيتهاي از
مقام و ارج داراي شخصيتها اين ديگر كشورهاي در كه حالي
.هستند بالايي
كه است چهرهاي سينا بوعلي مثال بهعنوان:شد يادآور وي
ياد حاذق طبيبي عنوان به وي از ايرانيها از بسياري
و علمي مختلف ابعاد داراي ابنسينا كه حالي در ميكنند
.است فرهنگي
جهت مركزي تشكيل لزوم بر فرهنگي مسئولان جمع در وي
تاكيد وي با ارتباط در آثار و سينا بوعلي آثار گردآوري
است آراميده سينا ابن كه جايي همدان استان در:گفت و كرد
كه مكاني ولي است موجود فرهنگي فضاي مترمربع هزار 36
.نداريم باشد ، داشته وجود آن در وي آثار
|