با خارجي دانشجويان جذب زمينه در فرانسه
ميكندحركت همكاري اروپايي كشورهاي
!خارجي دانشجوي جذب سوي به شتابنده
در زندگي عنصر حياتيترين خلاقيت ديدگاه
ما روزگار
كتابفروشيها پيشخوان روي
بين انتقال تقاضاي هزار ميان 21 از
انتقال تقاضاي پرورش و آموزش در استاني
گرفت قرار موافقت مورد فرهنگي هزار 12
كلاس هزار كمبود 270 با كشور آموزشي نظام
روبهروست درس
آزمون كارنامه مرداد چهاردهم و سيزدهم
ميشود توزيع دانشگاهها سراسري
بينالمللي كنگره جمهوري رئيس پيام با
يافت گشايش سهروردي شهابالدين شيخ
ايران ملي بانك پسانداز صندوق ساختمان
شد ملي اثر
با خارجي دانشجويان جذب زمينه در فرانسه
ميكندحركت اروپاييهمكاري كشورهاي
!خارجي دانشجوي جذب سوي به شتابنده
برجسته دانشجويان ممتاز انتخابهاي ازجمله فرانسه زماني
خارج در تحصيل ادامه پي در كه بود آسيا شرق جنوب اهالي
جهان آموزش بازار در ميكوشد فرانسه اكنون بودند ، ازكشور
در را خود موقعيت است ، زبان انگليسي نهادهاي سيطره در كه
.بازيابد اروپايي سايركشورهاي كنار
در فرانسه آموزش سازمان آسيايي شاخه رئيس "ارتوس رمي"
دانشگاههاي رقيب كه نداريم ادعايي ما":گفت زمينه اين
ميخواهيم حداقل اما هستيم ، انگليس يا استراليا آمريكا ،
و مالي تجاري ، روابطباشيم داشته اروپا شان در جايگاهي
شماري شدن روانه موجب آسيا و اروپا بين توريستي
احيا را روند اين بايد كه ميشد اروپا به ازدانشجويان
".كنيم
سال در فرانسه آموزش سازمان فرانسه ، خبرگزاري گزارش به
هدف با و فرانسه خارجه و آموزش وزارتخانههاي توسط 1998
كشور از خارج در فرانسه كمهزينه دولتي آموزش نظام تبليغ
گشايش دنبال به.شد تاسيس غيربورس عادي دانشجويان جذب و
هنگكنگ ، و چين هند ، جنوبي ، كره در سازمان اين دفاتر
.بود گذشته اواخرسال سازمان دفتر گشايش شاهد نيز بانكوك
فرانسه آموزشي نهادهاي آسيايي ، كشور هر مانند تايلند در
و استراليايي آمريكايي ، بزرگ همتايان با زيادي فاصله
آموزش آنها براي منتقدان اعتقاد به كه دارند انگليسي
تنگاتنگي رقابت كه است جهاني آزاد بازار از بخشي صرفا
.دارد جريان آن در
را كاردشواري فرانسه نهادها ، اين طلبيدن چالش به با
در كه تايلندي دانشجوي ازمجموع 000/30.است كرده آغاز
نفر فقط 500 ساليانه ميخوانند ، درس كشور اين از خارج
مقايسه را رقم اين.ميكنند نام ثبت فرانسه دردانشگاههاي
استراليا در نفر نفردرآمريكا ، 7000 ارقام 000/13 با كنيد
.انگليس در نفر و 5000
در تحصيل هزينهاست شديد بسيار عرصه اين در رقابت
كشورهاي ازساير درصد همواره 30 آمريكا دانشگاههاي
استراليا كه است حالي در اين.است بوده كمتر زبان انگليسي
تجاري تراز رادر دانشجويانخارجي ثبتنام از ناشي درآمد
كشور اين.ميكند ثبت درامد مهم اقلام از يكي عنوان به
ورود كاهش باعث كه آسيا گذشته سال چند مالي بحران از پس
را بيسابقهاي تجاري برنامه شد ، قاره اين از دانشجويان
.كرد آغاز نامدانشجويان ثبت افزايش براي
طرحهاي ارائه با است اميدوار فرانسه آموزش سازمان
زبان انگليسي ازرقباي رابيشتر دانشجويان غيرتجاري ،
پيش دهه چند فرانسه كه را موثري نقش و كند جذب پرطرفدار
كارشناسانفرانسوي.بازيابد ميكرد ، ايفا درمنطقه
پيش سال كه 30 را نقشي فرانسه بيتوجهي ، اثر بر معتقدند
.است داده ازدست داشت ، عهده بر آسيا نخبگان ميان در
دهه از فرانسه استعماري حضور ساله تاريخچه 50 خلال در
آسيايي نخبگان اينكشور چين ، و هند در دهه 1980 تا 1930
.داد پرورش اقتصادي و علمي سياسي ، اداري ، زمينههاي در را
به دست جايگاه اين بازيابي منظور به فرانسه آموزش سازمان
داده زبان غيرانگليسي اروپايي كشورهاي ازساير شركايي دست
بانكوك ، در فرانسه آموزشي نمايشگاه جريان در امسال.است
باخود و دعوت نيز را آلمانياش شدههمتاي ياد سازمان
.كرد همراه
در را خود آلمان و فرانسه خارجي دانشجويان جذب عرصه در
ديگر رادرسوي انگليس استرالياو آمريكا ، سوو يك
دست اين از نمايشگاههايي در فرانسه است قرار.ميپندارند
و اسپانيا هلند ، همكاري از كرد ، خواهد آسيابرگزار در كه
.شود نيزبهرهمند فنلاند
و ضعف نقاط داراي كشورها اين":گفت زمينه اين در ارتوس
غير ملي زبان داشتن آنها ضعف نقطه.هستند يكسان ويژگيهاي
جدا دولتي عالي آموزش سنت ازويژگيهايآنها و انگليسي از
.است جهاني و شريف امرمفهومي اين.است سودجويانه ازمطامع
وحيدرضانعيمي:مترجم
در زندگي عنصر حياتيترين خلاقيت ديدگاه
ما روزگار
"خلاقيت" موضوع طرح جهان ، پرورش و آموزش كنوني شرايط در
موجب اجتناب ، غيرقابل و بنيادين حل راه يك عنوان به
پرورش و آموزش ابعاد تمامي در زيادي تحولات و تغييرات
خلاقترين ، با زماني ، دوره دراين كه چرا.است شده
.هستيم روبهرو دانشآموزان پرسوالترين و كنجكاوترين
خلاق براي كه هستند عقيده اين بر صاحبنظران از برخي
خلاقيت پرورش روشهاي سراغ به بايد پرورش ، و آموزش كردن
نيز تاآنها داد آموزش معلمان به را آنها و رفت
هر كه است اين مسئله ولي.كنند خلاق را خود دانشآموزان
روش هر و است خلاق كمتر امروز بوده ، خلاق ديروز كه روشي
بنابراين.شود غيرخلاق است فرداممكن امروزينيز خلاق
در و خلاقبيافريند روش چگونه كه ببيند آموزش معلم بايد
و خلاقيت خود از دانشآموزان تربيت و تعليم با برخورد
تربيت و تعليم صحنه اصلي مجري معلم ، .دهد نشان نوآوري
پرورش به بينديشد ، و بنگرد انسان به كه طور هر او.است
جانبه همه مسايل به معلم وعلاقه توجه.خواهدگماشت همت او
نوين انديشههاي وزايش فكري روشهاي با وشكوفايي ، رشد
.ميشود نوآور و خلاق پرورش و آموزش تحقق موجب
دوره تجربيات در را خلاقيت سرچشمه بايد راستا اين در
بچهها تخيلات و تفكرات بهكرد جستجو دانشآموزان كودكي
.نمايند مطرح را خود افكار كنند پيدا فرصت تا داد اهميت
انتقادي تفكر و انديشيدن استدلال ، قدرت مهارت ، آنان در
محيطي بايد آنان براي.كوركورانه قبول نه نمود ، تشويق را
را او كه مهارتهايي آموزش و خلاق تفكر پرورش جهت مناسب
ايجاد كند جديدتوانا تجربههاي و نو انديشههاي جذب در
فكر مايه خمير.است دانستن و عشق به ميل كنجكاوي.كرد
.است بوده آنان كنجكاوي بزرگ ، دانشمندان از بسياري وعمل
و خودآموزي فرصتهاي تدارك بيني پيش بايد بنابراين
با.كرد فراهم را مبتكرانه و اكتشافي يادگيري فعاليتهاي
دانشآموز بر ماندگار و عميق اثري مكاشفه كه اين به توجه
يادگيري امر در باهم دانشآموزان كردن درگير داشت ، خواهد
يادگيري در رقابت به منجر كه گروهي كار به دادن اهميت و
تقسيم همبستگي ، روحيه ايجاد بهتر ، كار دادن انجام براي
تلقي مهم بسيار بشود ، آنان در مسئوليتپذيري حس و كار
.ميشود
نظر در عمومي استعداد يك عنوان رابه خلاقيت بايد معلم
استفاده جهت برابر ، فرصتهاي ايجاد با كند تلاش و گرفته
آموزشي عملكرد سوي به را آنان دانشآموزان ، تمام
كلاسي بايدكند هدايت غيرتكراري و سيال انعطافپذير ،
شود آفريده متنوع و متفاوت ايدههاي آن در كه آورد بوجود
طرح سوال ، بارش طريق از پايدار و لذتبخش يادگيري و
هدف:پياژه قول به و گيرد شكل تازه پاسخهاي و نوين مسايل
كه است نوآوري افراد پرورش پرورش ، و آموزش اصلي
افرادي نه باشند بررسي و تحقيق اهل و كنند فكر ميتوانند
قبول و كنند اكتفا است شده آنهاگفته به آنچه تكرار به كه
.نمايند
تحقيق گروه تشكيل با بايد وپرورش آموزش مسئولين بنابراين
بوجود در انديشه ، خلق قهرمانان كمك با و ونوآوري توسعه و
در انديشهها اين از استفاده و جديد انديشههاي آوردن
وجود مستلزم تغييرات ، آيندهگمارند همت واقعي دنياي
انديشهها و تجربه تبادل جهت فرصتهايي و خلاق انديشههاي
.است
بقاي شرط بلكه ضرورت ، يك عنوان به خلاقيت ، اهميت امروزه
يادگيري پايه بر آموزش.است شده پذيرفته پرورش و آموزش
اقتصادي رشد و جامعه پويايي در بنيادي و عمده نقش خلاق ،
.دارد فرهنگي تكامل و
دبيرستان مدير -دانايي معصومه
كتابفروشيها پيشخوان روي
هالو آقاي افاضات
اول ، چاپ /آذركهن انتشارات /پيام عالي رضا سيدمحمد:نوشته
.تومان 1300/رقعي صفحه ، 216/نسخه هزار سه
سيدمحمدرضا طنز اشعار از مجموعهاي هالو ، آقاي افاضات
.است پيام عالي
افسردگي مورد در داستان سه
حنا ، :ناشر /لاچيني كامبيز:ترجمه /آموس جنين:نويسنده
تومان 200/رقعي صفحه ، 32/نسخه هزار سه اول ، 1379 ، چاپ
چهار در كه مجموعهاي.است "احساسها" مجموعه از كتاب اين
درباره داستان سه آنها از يك هر در و رسيده چاپ به جلد
نوجوانان زبان به ترسيدن و افسردگي عصبانيت ، حسادت ،
.است شده نوشته
تمار ميثم نمايشنامه
هزار دو /اول ، 1380 چاپ /روزنه انتشارات /شهرتاش سعيد
.تومان 595/رقعي صفحه ، 80/نسخه
به و رسيده چاپ به شريعتي بنياد همكاري با كه كتاب اين
درباره نمايشنامهاي است ، شده تقديم نيز شريعتي دكتر
.است اسلام صدر قهرمانان از تمار ميثم
رمان باب در جستارهايي
/سروش انتشارات /شهرتاش سعيد:ترجمه /بوتور ميشل:نوشته
.ريال 17000/مصور صفحه ، 286/اول ، 1379 چاپ
كتاب اين در.است نويسندگانرماننو از بوتور ، ميشل
شهرتاش سعيد و ميشود مطرح رمان پيرامون نظري مباحثي
ترجمه خاص وسواسي با نيز را اثر اين كارهايش ، ديگر همچون
.است كرده
سياسي فلسفه
:ناشر /ديهيمي خشايار:ترجمه /همپتن جين:نويسنده
رقعي/3000 صفحه ، 468/اول1380 چاپ /نو طرح انتشارات
.تومان
رابه خواننده كه است شده نوشته قصد اين با حاضر كتاب
تفكر براي جايي مورد هر ودر كند بحثها درگير جدي شكلي
باقي بحث ، در مشاركت ترتيب وبدين خودش ، براي خواننده
و قصد":كه است گفته چنين مقدمه در خود نويسنده.بگذارد
خواننده شماي به كه نيست اين صرفا كتاب ، دراين من نيت
سياسي فلسفه مسايل به چگونه فلسفه حرفهايهاي كه بگويم
مسايل ، اين كه مجابتانكنم ميخواهم بلكه انديشيدهاند ،
بر علاوه مسايل اين در شما تامل و هستند نيز شما مسايل
بهتر را سياسيتان جهان كرد ، خواهد شماكمك به كه اين
جاري بحثهاي در كه ساخت خواهد هم قادر را شما كنيد ، درك
چه جوييد ، مشاركت دولت مقصد و ماهيت درباره فرهنگتان در
نيست ، نخبگان مختص فلسفه.نشويد چه شويد ، حرفهاي فيلسوف
"دارد تعلق همگان به بلكه
ساده بسيار زباني به گرچه كه است آن كتاب ممتاز ويژگي
موضوعي هيچ از و ميرود مطالب كنه به است ، شده نوشته
شكل به توانسته نويسنده اين ، بر علاوهنميگذرد سرسري
مسايل و سياسي فلسفه تاريخي و سنتي مسايل ميان جالبي
تعبيري به.كند برقرار پيوند رشته اين مطرحروز و فعلي
انسان تاملات و تفكرات همپتنداستان خانم كتاب دقيقتر
امروز به تا آغاز از را جامعهاش اداره چگونگي درباره
كه ميكند آماده ما براي را زمينه نهايت ودر ميگويد باز
بهتر بخشيدن سامان براي امكاناتي چه آينده در بينديشيم
.دارد وجود جامعه امور اداره به
پيش.است سياسي فلسفه مجموعه از كتاب پنجمين حاضر كتاب
"بيستم قرن سياسي فيلسوفان" كتابهاي مترجم همين از اين از
و "آيزابرلين سياسي فلسفه" ،"فنهايك سياسي فلسفه" ،
خشايار نثر.شدند منتشر "ميل استوارت جان سياسي فلسفه"
مفاهيم انتقال در و ساده و روان بسيار ترجمه در ديهيمي
.است موفق خواننده به
روده التهابي بيماريهاي
(اوسردز كوليت و كرون)
محمدي ، رضا حميد دكتر درياني ، ابراهيمي ناصر دكتر:نوشته
نور و نوين بهار انتشاراتي موسسه /آتوسانيرحبيبي دكتر
مصور ، صفحه ، 100/نسخه هزار سه /بهار 1380 اول ، چاپ /دانش
ريال 6500/رقعي
توسط معمول طور به كه سوالاتي است شده كتابسعي اين در
ميشود ، مطرح روده التهابي بيماريهاي به مبتلا بيماران
.شود داده پاسخ
بين انتقال تقاضاي هزار ميان 21 از
انتقال تقاضاي پرورش
و آموزش در استاني
قرارگرفت موافقت مورد فرهنگي هزار 12
كشور فرهنگيان از نفر و 198 هزار فرهنگي21 علمي گروه
ديگر استانهاي به خود خدمت محل استان از انتقال تقاضاي
فرهنگيان از نفر و 336 هزار تقاضاي 12 با كه بودند كرده
.شد موافقت متقاضيان درصد يعني56
در پرورش و آموزش وزارت اداري امور كل مدير مسعودي هاشم
از:گفت مطلب اين اعلام با همشهري خبرنگار با گفتوگو
است 68 شده موافقت آنها انتقال تقاضاي با كه كساني ميان
.هستند مرد نفر و 32 زن درصد
آنها انتقال تقاضاي با كه كساني از نفر افزود1225 وي
مفقودالاثرها ، اسراء ، شهداء ، بستگان از است شده موافقت
ذيربط مراجع تاييد با كه كساني درصد ، بالاي 50 جانبازان
.هستند دارند عهده به را جانبازان اين از مراقبت امر
جزء همسرشان 15 يا خود كه كساني انتقال تقاضاي با همچنين
اين.است شده موافقت كردهاند حفظ را مجيد كلامالله از
استانهاي به ضابطه از خارج و استثناء صورت به تعداد
.ميشوند منتقل ديگر
به نفر انتقال 418 با:افزود سخنانش ادامه در مسعودي
و تكفلشان تحت افراد يا فرزندان همسر ، خود ، بيماري دليل
تحصيل و سكونت اشتغال ، محل از تبعيت به كه نفر نيز 4777
زوج هم نفر است4440 شده موافقت بودند متقاضي همسر
.ميكردند خدمت متفاوت استان دو در كه بودند فرهنگي
كرد5903 تصريح پرورش و آموزش وزارت اداري امور مدير
منتقل بالاتر امتياز داشتن با و عادي صورت به هم نفر
.شدند
درخواستشان با كه كساني:كرد اضافه خاتمه در مسعودي
خود خدمت محل پرورش و آموزش به بايد است شده موافقت
به را مدارك اين و كرده اخذ را لازم مدارك و كنند مراجعه
مقصد آن به انتقال با و كردهاند درخواست كه مقصدي
.دهند تحويل است شده موافقت
محل به را مدارك متقاضيان كه صورتي در:داشت اظهار وي
تصويب به كه بخشنامهاي طي ندهند تحويل خود جديد خدمت
محل به اداري طريق از مدارك اين است رسيده پرورش و آموزش
.ميشود ارسال جديدشان خدمت
كلاس هزار كمبود 270 با كشور آموزشي نظام
روبهروست درس
خيرين از تكريم همايش پنجمين:فرهنگي علمي گروه
رئيس كروبي آقاي سخنان با دوشنبه روز ساز مدرسه
.كرد بهكار آغاز تهران در اسلامي شوراي مجلس
ايجاد مدارس ، احداث در نيكوكار افراد نقش از تجليل
مدرسهساز خيرين و ميانمديراناجرايي بيشتر هماهنگي
رفعموانعومشكلات راهكارهاي وبررسي
همايش اين اهداف جمله از كشور در فرارويمدرسهسازي
.است شده عنوان روزه دو
تجهيز و توسعه نوسازي ، سازمان رئيس بوربور حبيبالله
در:گفت ايرنا به همايش اين حاشيه در كشور مدارس
كلاس هزار كمبود 270 با كشور آموزشي نظام حاضر حال
تحصيلي سال در آمار ، آخرين طبقاست روبرو درس
تعداد مدرسهبا ساختمان باب و 331 هزار گذشته84
درصد كه 70 بودهاست موجود درس كلاس و 334 هزار 435
.شدهاند احداث انقلاب پيروزي از پس كلاسها اين
آزمون كارنامه مرداد چهاردهم و سيزدهم
ميشود دانشگاههاتوزيع سراسري
سال 1380 سراسري آزمون كارنامه:فرهنگي علمي گروه
امسال مرداد و 14 كشور 13 عالي آموزش موسسات و دانشگاهها
.ميشود توزيع
كرد ، اعلام اطلاعيهاي طي كشور آموزش سنجش سازمان
جز به استانها همه در سراسري آزمون در شركت داوطلبان
همان به خود تولد سال براساس ميتوانند شميرانات و تهران
كردهاند دريافت را خود جلسه به ورود كارت كه حوزههايي
و متولد 1362 آقايان و خانمها:كنند مراجعه زير شرح به
مرداد ، متولدين شنبه 13 روز تا 12 ساعت 7 از آن از بعد
متولدين مرداد ، شنبه 13 روز تا 19 ساعت 14 از 1361
مرداد ، يكشنبه 14 روز تا 12 ساعت 7 از و 1360 سالهاي 1359
يكشنبه روز تا 19 ساعت 14 از آن از قبل و متولدين 1358
تصريح خود اطلاعيه در كشور آموزش سنجش سازمان.مرداد 14
شهرستانهاي در سراسري كنكور كارنامه توزيع محل است كرده
از ميتوانند داوطلبان كه است كرده تغيير مشهد و كرمان
در خود كارنامه توزيع محل از سنجش پيك ويژهنامه طريق
داوطلبان كارنامه توزيع محل.شوند مطلع شهرستانها اين
اعلام سنجش پيك ويژهنامه در نيز شميرانات و تهران
به مجاز كه داوطلباني رشته انتخاب فرم همچنين.ميشود
دوشنبه 15 روز بعدازظهر و صبح نيز هستند رشته انتخاب
رشته انتخاب فرم نتوانند كه كساني.ميشود توزيع مرداد
بعدازظهر و صبح بايد كنند تهيه مرداد روز 15 در را خود
محلهاي در رشته انتخاب فرم تهيه به نسبت مرداد روز 16
و كارنامه دريافت براي داوطلبان.كنند اقدام تعيينشده
معتبريا عكسدار شناسايي كارت بايد رشته انتخاب فرم
.باشند داشته همراه عكسدار شناسنامه
بينالمللي كنگره جمهوري رئيس پيام با
يافت گشايش سهروردي
شهابالدين شيخ
شهابالدين شيخ بينالمللي كنگره:فرهنگي علمي گروه
و انديشمندان ، صاحبنظران از تن شركت 300 با سهروردي
پيام با ديروز جهان كشور دوازده و ايران علمي شخصيتهاي
گشايش زنجان دانشگاه در جمهوري رئيس سيدمحمدخاتمي آقاي
.يافت
معلم تنها سهروردي:كرد تصريح پيام اين در جمهوري رئيس
پايداري ، سعهصدر ، او از ما نيست ، ما عرفان و فلسفه
گفتگو حياتي و كمياب نهايتاهنر و دوستي فرهنگ شجاعت ،
بزرگترين از يكي بيشك سهروردي:گفت وي.ميآموزيم را
و فيلسوفان عميقترين از يكي و اسلام عالم متفكران
بينظير قدرت در سهروردي تفكر عظمت است ، ايراني عارفان
و يوناني فلسفه ايراني ، حكمت سرچشمههاي به رجوع در او
از يكي بيشك سهروردي.است يافته تجلي قرآني معارف
عميقترين از يكي و اسلام عالم متفكران بزرگترين
را او طرائف و ظرافت عمقاست ايراني عارفان و فيلسوفان
استادان محضر در او فلسفي كتابهاي تعلم سالها ضمن بايد
نباشد ايراني و اسلامي فيلسوف و متفكر هيچ شايد.آموخت
زبان بيان در شگفتي توانايي داراي سهروردي اندازه به كه
سراغ به متفكرانه كه است كسي سهروردي.باشد اشاره و رمز
با اوميرود اسلامي و يونان و ايران فكري سنت منابع
"جاودان حكمت ازلي خميره" ميشود موفق حيرتآوري نيروي
در و بيابد گوناگون فرهنگهاي و زبانها و لباسها در را
به نظر و نكند تنگچشمي) بشري معرفت پردرخت و سبز باغهاي
بفهماند و بفهمد و بداند و (باشد نداشته "فايده و ميوه"
قلندرانه ، و رندانه و بود نظرباز بايد نظر ، عرصه در كه
و بخشنده دستهاي گشايش و گشودگيسينه و سخاوت با
.آموخت و شنيد و گفت حكمتنيوش ، گوشهاي
ايران ملي بانك پسانداز صندوق ساختمان
شد ملي اثر
ملي بانك پسانداز صندوق ساختمان:فرهنگي علمي گروه
جنب فردوسي خيابان در واقع پهلوي دوره به مربوط ايران ،
ايران ملي آثار فهرست در شماره 2930 با تهران مركزي بانك
.گرفت قرار
كشور ، فرهنگي ميراث سازمان اطلاعرساني واحد گزارش به
بين آلماني معمار هنريش ، وسيله به ملي بانك ساختمان
براي و شد ساخته اول پهلوي زمان در سالهاي 13101300
معماري دولتي ، بناهاي معماري زمان اين در بار نخستين
.شد عرضه جا يك در اروپا معماري و ايران باستاني
از بعد سالهاي در كه است شكل T تركيب داراي ساختمان اين
شمالي يال به هماهنگ كاملا ظاهري با مختصري بخش ساخت
.است زده برهم را بنا پيشين تركيب و شده متصل
و هخامنشي معماري بارز خصوصيات داراي ساختمان اصلي نماي
كمي و زده بيرون حجمي نما ، كل به نسبت اصلي ورود
.است مرتفعتر
مقعر كمي و شده تزئين سقف با پيشورودي يك با ورودي اين
.است شكل بيضي هال يك به ورود مقدمه
به را بنا اين دنيا ، معماري شاخص هاي گونه و سبك لحاظ از
دوران در ايران باستاني معماري از تلفيقي ميتوان روشني
از كليساها كه دانست اروپا باروك معماري و هخامنشي
.است آن نمونههاي بارزترين
|