نوجوانان در هويتيابي مشكل
روزنامه شودگردهمايي مي انجام امروز
روز مناسبت به صنفي انجمن در نگاران
خبرنگار
آتش محاصره در گلها مسكوني مجتمع
دزد مهاجمان:باايرنا گفتوگو در سلامتي
بودند انقلاب مجاهدين دشمن نبودند ،
رئيس به جوانان غيردولتي سازمانهاي نامه
جوانان ملي سازمان در اساسي تحول:جمهور
است ضروري
شهرري در جوان دختران بلوغ بهداشت همايش
شد برگزار
نوجوانان در هويتيابي مشكل
هويت را نوجواني بحران مهمترين معروف روانشناس اريكسون *
حل وي اعتقاد به.است ناميده نقش سردرگمي برابر در
نوعي يعني وفاداري ، شكلگيري به بحران اين موفقيتآميز
ميانجامد ديگران و خود به اعتماد حس
و است جوان جامعهاي ما جامعه كه اين به توجه با:اشاره
جهان كشورهاي جوانترين جمله از كشورمان گفت بتوان شايد
اجتماعي ، جسماني ، مختلف جوانب از آنان شناخت ميباشد
خوب آتيهاي داشتن براي مناسب برنامهريزي رواني ، لازمه
و نوجوانان ميان اين از و انساني نيروي.ميباشد پويا و
.است جامعه هر نيرومندي و قدرت نماي تمام آيينه جوانان
آنان از كافي شناخت با قشر اين سكانداري و هدايت
ميتواند شناختشان عدم و باشد مسائل مشكلگشاي ميتواند
با جوان و نوجوان.جامعهشان و آنان خود براي باشد معضلي
است راهي وبيهويتي دارند خوشبختي و سعادت بسوي راه هويت
.سراب سوي به
درنوجواني هويتيابي
خود به را نوجواني هر ذهن كه است سوالي اين "كيستم من"
جستوجوي در كه است سوال همين دنبال به و ميكند مشغول
ذهن قرنهاست سوال اين.ميكند تلاش هويت كسب و خويشتن
و داستانها اشعار ، موضوع و داشته مشغول خود به را بشر
اخير دهه چند اين در و است بوده شماري بي زندگينامههاي
گرفته قرار توجهروانشناسي مركز منظم طور به موضوع اين
شود ، نمي ظاهر نوجواني در يكباره به سوال اين البتهاست
جريان در.است داشته وجود طفوليت دوران از آن ريشه بلكه
و ديگران از را خود وجود تدريج به كودكان و رشد ، اطفال
بيش و كم را خود وجود و ميكنند متمايز مادر ويژه به
سالهاي از روند اين.ميبينند ديگران از مستقل و متمايز
به و نوجواني دوران در هويتيابيميشود آغاز كودكي
خاصي اهميت وعاطفي اجتماعي شناختي ، فيزيكي ، رشد موازات
سوال خود از زيادي شور با نوجوانان از بسياري.مييابد
چيست؟ من آينده شغل كجاست؟ من اجتماعي جايگاه" كه ميكنند
ازدواج كسي چه با سرانجام بود؟ خواهد چه من تحصيلي رشته
خواهند چه من فلسفي و اخلاقي مذهبي ، كرد؟ارزشهاي خواهم
چه كيست؟ عهده بر ارزشها و راهها اين انتخاب حال "بود؟
و درست انتخاب است؟ آنان به درست راه شناساندن مسئول كسي
خواهد جامعه و آنان سرنوشت بر تاثيري چه شيوهها نادرست
رويارويي نحوه شناساندن براي مناسب راهكارهاي داشت؟
كدامند؟
يافتن ولي نباشد ، آسان خيلي شايد سوالات اين به پاسخ
پيراموني جامعه و نوجوان حال به مهم بسيار مناسب پاسخ
براي ممكن ارزشهاي و راهها انتخاب.بود خواهد آنان
گستردهاي طيف با آنها كه چرا نيست ، ساده چندان نوجوانان
تنوع به باتوجه و ميشوند مواجه ممكن انتخابهاي از
.بگيرند تصميم بايد انتخاب ،
در "هويتيابي" با او نام كه معروف ، روانشناسان از يكي
معتقد اريكسون.است اريكسون ميشود ، تداعي نوجواني دوره
در هويت" بحران حل نوجوان يك تكليف عمدهترين كه است
بيش و كم هويتي به رسيدن براي.است "نقش سردرگمي برابر
خود وتواناييهاي آرزوها نيازها ، بايد نوجوان ثبات ، با
بتواند طريق اين از تا كند ، سازماندهي تازهاي شكل رابه
براي تلاشدهد وفق جامعه در موجود انتظارات با را خود
نيز بزرگسالي در حتي و است دايمي فرايندي هويت به رسيدن
جنبههاي مهمترين از يكي.شود مي مطرح ما ذهن در گهگاه
معتقد اريكسون.است شغل درباره تصميمگيري هويت به رسيدن
طور به را خود فرهنگ در لازم مهارتهاي كودكان كه است
آنها نوجواني دوران در و ميگيرند فرا غيررسمي يا رسمي
خود هويت اينكه ، درك سرانجام.ميبرند كار به را
ديگر عبارت به.است "اجتماعي -رواني تقابلي" مستلزم
تصوري آن و دارد خودش از كه تصوري آن بين" بايد نوجوان
هماهنگي "دارد خودش از ديگران انتظار و استنباط از كه
.كند ايجاد
حدودي ، تا كم دست خود هويت از فرد اينكه بر اريكسون تاكيد
.دارد بسيار اهميت دارد ، ارتباط اجتماعي واقعيت با
طرف از شدن طرد كه ميكند تاكيد مسئله اين بر اريكسون
راهي هيچ از كودك كه شود باعث است ممكن اجتماع يا افراد
.كند پيدا ومطمئن قوي هويتي احساس خود در نتواند
به تا ميبيند مكلف را خود نوجوان خويشتنيابي ، دوره در
.بماند وفادار بدانها و سپرده تعهد صادقانه خاصي ، اهداف
موارد بسياري در نوجوانها كه است دليل همين به شايد
مدهاي خصوص ، به مسلكهاي ، خاص گروههاي در عضويت به تمايل
صفات از يكي.دارند همسان گروههاي به پيوستن يا متنوع
واقع در وفاداري از منظوراست وفاداري صفت دوره اين
نوجوان يك وفاداري.است تعلق احساس نوعي و ايمان داشتن
و ارزشي مجموعه مذهبي ، اعتقاد نوعي خاص ، سلوك يك در
.ميشود جلوهگر معين فرقه يا قوم يك ارزشهاي به پايبندي
خود ارزشهاي كه مييابد دست هويت احساس به زماني نوجواني
احساس خاصي افراد يا اهداف به نسبت و راانتخاب
.است اعتماد حس از فراتر وفاداري واقع ، در.وفاداريكند
به اعتماد براي انسان ظرفيت منزله به صرفا وفاداري
را بودن اعتماد قابل براي فرد ظرفيت بلكه نيست ، ديگران
فرد به نوجوان نزديكي يا صميميت ميزان.دربردارد نيز
رسيدهاند بلوغ به كه بزرگسالي افراد با علاقه ، مورد
تعهد ، احساس شامل بزرگسالان صميميتدر.دارد تفاوت
احساس اين نوجوانان در كه حالي در است ، گذشت و مصالحه
دختران ميان اين دراست هويتيابي جهت در تلاش نوعي
برقرار عاطفي و صميمي روابط ديگران با ميتوانند زودتر
دست قابليت اين به ديرتر كهپسران حالي در كنند ،
.مييابند
هويت انواع
و خودجوش دروني ، سازماني هويت مارسيا جيمز اعتقاد به
گذشته تجارب باورهاو تواناييها ، سائقها ، از كه پوياست
پژوهشهاي اساس بر را هويت نوع چهار وي.ميگيرد نشات فرد
:است كرده متمايز هم از ذيل شرح به داده انجام كه مفصلي
را هويت بحران نوجوانان از بعضي:شده كسب هويت -الف
تعهدات معيني اهداف به نسبت و گذاشته سر پشت باموفقيت
وقت فعال طور به نوجوانان اين.كردهاند پيدا را لازم
اين.كردهاند زندگي مهم مسايل وفصل حل صرف را زيادي
ميكنند ، عمل درايت و فكر با و انعطافپذيرند گروه
مقاومت فشارزا شرايط تحت و دارند بالايي نفس به اعتماد
با اجتماعي ، خودمختار ، نسبتا آنها.ميدهند نشان خوبي
براي فراواني ظرفيت و بوده طبع شوخ و بالا نفس به اعتماد
.دارند ديگران با صميمي روابط ايجاد
بحران تجربه داشتن بدون گروه اين:پيشرس هويت -ب
.كردهاند پيدا تعهد احساس خاصي اهداف به نسبت نوجواني
ويژه به و ديگران كه برنامههايي چارچوب در آنها اكثر
را خاصي اهداف ديدهاند ، تدارك قبل از والدين
همسر شغل ، نوع رشتهتحصيلي ، انتخاب مثلا.پذيرفتهاند
اين.است شده تعيين والدين توسط آنان زندگي سبك وحتي
رضايت احساس زندگي در انعطافناپذيرند ، نوجوانان
آنها.وابستهاند خود خانوادههاي به شدت به و ميكنند
راسخ اعتقاد قانون و نظم به دارند ، مذهبي قوي باورهاي
و باورها هرگاه.ميكنند پيروي قدرت مراجع از و دارند
پيدا حالتيجزمي شود ، تهديد ديگران طرف از عقايدشان
.ميكنند
تلاش هويت كسب جهت در هنوز افراد اين:خويشتنيابي -ج
آنها.ميبرند سر به دوگانه حالتي در همواره و ميكنند
حال ودرعين پرحرف زندهدل ، مضطرب ، رقابتطلب ، افرادي
غيرهمجنس والد با افراد اين غالباهستند تعارض دستخوش
روابطي نيز ديگران با كه ومايلند دارند نزديكتري رابطه
خواسته اين آنان از بسياري در البته كنند ، برقرار صميمي
.نميكند پيدا تحقق
نوع هيچ كه است نوجواناني شامل گروه اين:هويت ابهام -د
هم خاصي اهداف به حال عين در و نكرده سپري را بحراني
و "بيخيالند" افرادي ظاهرا آنها.نميكنند تعهد احساس
افرادي رفته ، هم روي.ندارند خاصي اهداف انتخاب به تمايل
و صميمي روابط برقراري توان هستندو تنها و ناخرسند سطحي ،
.ندارند خود اطرافيان با را خالص
هويت شكلگيري در موثر عوامل
عواملي دارند ، نقش نوجوان هويت شكلگيري در متعددي عوامل
مذهبي اجتماعي ، نهاد زندگي ، محله مدرسه ، خانواده ، مانند
كه ميرسد نظر به وصف ، اين باگروهي رسانههاي و
نوجوان شخصيت اوليه پايههاي كه است نهادي اولين خانواده
نهاد اين پيرامون بحث به جهت همين به ميدهد ، شكل را
.ميپردازيم
انسان هر زندگي در شدن اجتماعي عامل مهمترين:خانواده
روانشناسان.است خانواده محيط در وي كودكي دوران تجارب
خانواده تاثير كوشيدهاند ويژه روشهاي ابداع با سالهاست
گسترش به توجه با.كنند روشن شخصيت رشد چگونگي بر را
در نيز والدين نگرش پروري فرزند شيوههاي درمورد اطلاعات
زير جمله به.است شده تغيير دستخوش زمينهها از بسياري
در روانشناس متخصص يك توسط بيستم قرن اوايل در كه
:كنيد توجه است شده نقل تربيتي مجلههاي
طوري بچه با.دارد وجود معقولي شيوه كودك ، تربيت براي"
نهايت با.است سال و سن كم بزرگسالي گويي كه كنيد رفتار
شيوه به او با.كنيد حمامش و بپوشانيد لباس او به دقت
او حد از بيش.كنيد رفتار ملاطفتآميزي استواري با و عيني
.ننشانيد زانو روي و نگيريد آغوش در را
هنگام.ببوسيد را او پيشاني بار يك گفتن ، شببخير موقع
دشوار كاري در موفقيتچشمگيري اگر.بدهيد دست او با صبح
اين بدنيست.بكشيد او گوش سرو به دستي داد ، نشان خود از
چه كه يافت درخواهيد هفته يك ظرفكنيد آزمايش را روش
حال عين در و كاملاجدي رفتاري ميشود آسان
كه آبكي و احساساتي روش از گاه آن و داشت ملاطفتآميز
".شد خواهيد شرمنده شدت به ميكرديد ، دنبال قبلا خود
نبايد آنها.دهند بها خود كودكان شخصيت به بايستي والدين
قادر كه چلفتي پا و دست افراد همانند خود كودكان به
آنها كنند ، نگاه دهند انجام را كارها از بسياري نيستند
داراي نيز كودكان كه باشند داشته اعتقاد امر اين به بايد
و ميباشند ازكارها بسياري براي توانايي و انديشه و فكر
و كرده اعتماد آنها به بايد والدين اوقات اغلب در
از واقعي ارزيابي برحسب را كارها برخي مسئوليت
در ما جامعه در متاسفانه.بسپارند بهآنها تواناييهايشان
بودن درخدمت معناي به فرزندسالاري خانوادهها از بسياري
اين و شده شايع بسيار فرزندانشان براي والدين مطلق
در آنان نفس واعتمادبه هويت شكلگيري ميتواندبه
فرزندانشان ويا نيستند درحيات يا والدين ديگر كه دوراني
كه ;بزند را ضربه بزرگترين هستند مستقل زندگي پي در
اين از بارزي نمونههاي طلاق آن پي در و زناشويي مشكلات
مسلط خود احساسات بر كنند سعي والدين.ميباشد تربيت نوع
.بيفكنند فرزندانشان تربيت به واقعي نگاهي شوندو
كه است اين كنند توجه آن به بايد والدين كه ديگري مطلب
نهايت در و وشخصيت رفتار شكلدهنده كودك به ما نگاه نحوه
نگرش از است آيينهاي كودك شخصيت پس.ميشود او هويت
درخانواده والدين اگر.او پيرامون وافراد خانواده افراد
توانا فردي را او و بگذارند احترام معمول حد در كودك به
واگر بنگرند دهد انجام را كارها از بسياري است قادر كه
عكس بر يا و آورند حساب به شخصيت يك بهعنوان را او
..و بيعرضه تنبل ، خنگ ، فردي را او خود گفتههاي در هميشه
او به ما كه ميشود هماني كودك آينده در كنند ، تلقي
.نگريستهايم
رابطه در توجه مورد مسائل از ديگر يكي عنوان به نسل شكاف
اختلاف بهمعني نسل شكافاست مطرح نوجوانان و والدين
هنوز.ميباشد مختلف نسل دو نگرشهاي و ارزشها ميان عميق
والدين ميان تعارض از عمدهاي بخش كه معتقدند عدهاي
و نوجوان كه است بديهي.است پديده همين از ناشي ونوجوان
دو ميان تفاوت ندارند ، مشابهي ارزشهاي ميانسال ، والدين
.ميشود مربوط آنها سن به زيادي حدود تا ارزشي نظام
در كند ، فكر خود آينده به بيشتر نوجوان يك كه است طبيعي
و جاري مشكلات وفصل حل درگير ميانسال والدين كه حالي
تجسم را آرماني آيندهاي نوجوانان.هستند زندگي ملموستر
دست زندگي واقعي مشكلات با والدين كه حالي در ميكنند ،
را نسل دو هر ذهنيت است ممكن گاهي نسل شكاف.گريبانند به
فرهنگي ، چشمگير تحولات علت به مثلا.دهد قرار تاثير تحت
براي و آزاديخواهترند امروزي نوجوانان صنعتي و اجتماعي
ترتيب ، بدينقايلند بيشتري ارزش اجتماعي و فردي حقوق
فرزندان و والدين نگرشهاي و افكار ميان تفاوت ميتوان
و طبيعي بيش و كم پديدهاي عنوان به را نوجوان
هر عمده اهداف از يكي كه آنجا از.پذيرفت اجتنابناپذير
را او خاص رفتارهاي از پارهاي است ، استقلال كسب نوجوان
تلقي سليقه اختلاف يا عصيان نوعي اطرافيان تعبير به كه
رسيدن براي او طبيعي عملكرد از نشانهاي ميتوان ميشود ،
.كرد قلمداد خودمختاري به
كلام نتيجه
رشد نوجواني دوران در تحول جنبههاي مهمترين از يكي
اهميت هويت كسب به نوجوان نياز با كه است اجتماعي
سنين از يابي هويت چند هر.ميكند پيدا ويژهاي
ميگردد ، تشديد نوجواني دوران در ولي ميشود ، كودكيآغاز
بحران مهمترين معروف روانشناس اريكسون كه طوري به
به.است ناميده نقش سردرگمي برابر در هويت را نوجواني
وفاداري ، شكلگيري به بحران اين موفقيتآميز حل وي اعتقاد
براي.ميانجامد ديگران و خود به اعتماد حس نوعي يعني
خانواده ، هويت به دادن وشكل بحران اين موفقيتآميز حل
را اساسي نقش (گروهي رسانههاي مدارس ، نهادها ، ) جامعه
با جامعه و باهويت جامعهاي هويت با جوانانداشت خواهند
جامعهاي آن نتيجه كه داشت خواهد هويتي با جوانان هويت
...و وبزهكاري سردرگمي گونه هر از بهدور و پويا سالم ،
.روزي چنين اميد به.بود خواهد
اسماعيلي غلامعلي
روانشناسي ارشد كارشناس
طباطبايي علامه دانشگاه مشاوره مركز
روزنامه شودگردهمايي مي انجام امروز
روز مناسبت به صنفي
انجمن در نگاران
خبرنگار
از و امروز خبرنگار روز بزرگداشت مراسم:اجتماعي گروه
.ميشود برگزار روزنامهنگاران صنفي انجمن محل در ساعت 14
آزاد تريبون صورت به مراسم اين ما خبرنگار گزارش به
روزنامهنگاران هاي خانواده آن در و ميشود برگزار
.دارند حضور نيز زنداني
وحدت تالار در خبرگزاري توسط امروز ديگري مراسم همچنين
.ميشود برگزار
شهيد خيابان كشاورز بلوار در روزنامهنگاران صنفي انجمن
.است واقع پلاك 78 هفتم كوچه كبكانيان
محل در مناسبت همين به مراسمي ديروز ديگر سوي از
.شد برگزار ايسنا خبرگزاري
ارتباطات پيشكسوتان و اساتيد از جمعي حضور با مراسم اين
مطبوعاتي معاون و اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير مطبوعات ، و
جهاد رئيس علوم ، وزير فرهنگي معاون وزارتخانه ، اين
مديران از جمعي نهاد ، اين مسئولان از تعدادي و دانشگاهي
.شد برگزار نشريات خبرنگاران و دبيران و سردبيران مسئول ،
امنيت تامين و خبري منابع تقويت:گفت جامعي مسجد احمد
.است پايدار سياسي نظام يك لازم شروط از خبرنگاران
بيانها طريق از ميتوان را "حق" ما جامعه در:افزود وي
زاويه اين يعني.آورد دست به گوناگون روايتهاي و
منتقل را حق مجموع در كه است خبرنگاران متفاوت نگاههاي
دولتي ، غير رسانههاي وجود ضرورت بر تاكيد با وي.ميكند
رسانههاي به منحصر ضرورتا انقلاب پيام رساندن:افزود
تشخيص با دولتي غير رسانههاي بسا چه.نيست دولتي
.كنند منتقل بهتر را انقلاب پيام متفاوت ذائقههاي
دانشگاه استاد معتمدنژاد كاظم دكتر مراسم اين ادامه در
ايجاد يعني حقوقي امر زمان 4 كوتاهترين در بايد ما:گفت
ايجاد روزنامهنگاران ، فعاليت براي مطلوب عمومي فضاي
آموزش سالم ، آگهي نشر با مناسب و مستقل اقتصادي نظام
با و حرفهاي دانشگاههاي و مدارس توسط روزنامهنگاري
حرفهاي استقلال تامين و مطبوعات مديران از گرفتن كمك
.كنيم محقق را روزنامهنگاران
است ، هنر يك روزنامهنگاري اينكه بيان با معتمدنژاد دكتر
نشاطآور ، پر بسيار روزنامهنگاري حرفه:افزود
فداكاري افراد عرصه اين بنابراين. است خطرناك و تحرك ،
دسته پيمان عملي متن اجراي و تهيه خواهان وي.ميطلبد را
شوراي تشكيل متن بايد:افزود و شد روزنامهنگاري جمعي
و روزنامهنگاري اخلاق اصول بر كه شود تهيه نيز مطبوعات
.ميكند نظارت روزنامهنگاري ، تخصصي اصول رعايت
صنفي انجمن حقوقي كميته دبير نوروزي ، كامبيز ادامه در
حرفه اخير ، سالهاي در متاسفانه:گفت روزنامهنگاران
برده ، قلم به دست كه روزنامهنگاراني و روزنامهنگاري
برسانند ، عموم اطلاع به ميانديشند ، كه را آنچه كوشيدند
با:گفت وي.شدند رو روبه دشواري خطابهاي و عتابها با
نيز روزنامهنگاران بلاتكليفي سختگيريها ، اين تمام
يك به و برطرف معضل اين نيست قرار گويي.ميشود اضافه
.برسد مشخص مدار
قوانين از مضيق هاي تفسير
ايران روزنامهنگاران صنفي انجمن مديره هيات عضو
رانبود روزنامهنگاري عرصه در مشكلات مهمترين
شغلي امنيت وعدم قوانين از واحد تعبير و تفسير
.دانست
:گفت ايرنا به خبرنگار روز زيدآباديبهمناسبت احمد
چارچوب در حركت با حتي كه داشتهايم نشرياتي ما
خطر از نتوانستند نيز ، موجود قوانين از مضيق تفسيرهاي
وي.بمانند امان در دادگاه ، سوي از موقت توقيف
ناروايي روزنامهنگارانتبعيض ديگر مشكل:كرد اضافه
.شود مي رواداشته مطبوعات بعضي درباره كه است
از كه هستند روزنامههايي:داشت اظهار زيدآبادي
هر ميتوانند بهراحتي اما ميشوند تغذيه عمومي بودجه
و كنند مطرح كسي هر عليه ميخواهند كه را اتهامي نوع
مراجعنيز حتي و گروهها و شهروندان عليه توهين از
روزنامهشان كه هستند مطمئن و ندارند ابايي هيچ
.نميشود تعطيل
ايران فعلي مطبوعات از برخي:گفت روزنامهنگار اين
و جوسازي آنها عمده هدف مطبوعاتهستندو ضد
در همكارانشان انداختن دردسر به براي زمينهچيني
.است ديگر روزنامههاي
است طبيعي وضعي ، چنين در:كرد تصريح زيدآبادي
كرده كنارهگيري حرفهاي روزنامهنگاران از بسياري
.شوند گذاشته كنار يااصولا و
لحاظ به بيشتر ايراني روزنامهنگاران:گفت وي
و كردهاند پيدا بينالمللي وجهه شان سياسي فعاليتهاي
.نيست آنان كارحرفهاي دليل به شهرت اين
كار كه است اين واقعيت:كرد تاكيد حال عين در وي
عمومي اقبال با ايران امروز شرايط در محض حرفهاي
مستلزم زيادي حد تا كار اين كه چرا نميشود مواجه
فعلي ، سياسي منازعه در درحاليكه است ، سياسي بيطرفي
.ميشود روبرو جامعه بيتوجهي با بيطرف ، كاملا فرد
با منازعه ، طرف روزنامهنگار ، يك اين عقيده به
بيطرفي مردم و نيست موافق مردمسالاري و بيان آزادي
ميدانند آن از حمايت نوعي را جرياني چنين به نسبت
.ميشوند ظنين بيطرف كاملا روزنامهنگار به و
آتش محاصره در گلها مسكوني مجتمع
واقع گلها مسكوني مجتمع ديروز عصر مقارن:اجتماعي گروه
آتش محاصره در پرستار خيابان انتهاي پيروزي ، خيابان در
خبرنگار گزارش به.شد حريق طعمه آن از بخشي و گرفت قرار
جرقه با سرعت به مجتمع اين مسكوني واحدهاي از يكي ما
ديگر به حريق آنكه از پيش و گرفت آتش جوشكاري از ناشي
حريق و رسيدند آتشنشاني ماموران كند ، سرايت مجتمع نقاط
حدي به مسكوني واحدهاي از يكي در آتش شدتكردند اطفا را
رفتهاست ، ميان از منزل اثاثيه تمام كه است بوده
اين گزارش.است نشده وارد كسي به جاني آسيب خوشبختانه
موسوي لعل زهرا سيده خانم همشهري افتخاري همكار را حادثه
.است كرده ارسال همشهري براي
دزد مهاجمان:باايرنا گفتوگو در سلامتي
بودند انقلاب دشمنمجاهدين نبودند ،
مجاهدين سازمان كل دبير سلامتي ، محمد:اجتماعي گروه
ناشناس نفر دو حمله مورد شب دوشنبه اسلامي انقلاب
.شد مجروح و گرفت قرار
مجاهدين سازمان مركزي شوراي عضو عربسرخي ، فيضالله
مطلب ، اين اعلام با ايرنا با گو و گفت در اسلامي انقلاب
در وارده جراحات دليل به حاضر حال در سلامتي:داشت اظهار
.است بستري تجريش شهداي بيمارستان
دوشنبه دقيقه ساعت 30/22 سلامتي محمد:افزود سرخي عرب
خيابان واقعدر منزل به بازگشت هنگام به شب ،
ناشناس نفر دو حمله مورد اقدسيه ، درمنطقه آجودانيه
.گرفت قرار
سلامتي آقاي كيف ابتدا ناشناس افراد:كرد اضافه وي
در اما كرد تعقيب را افراد اين وي كه ربودند را
بر و گرفت قرار حمله مورد چاقو با تعقيب اين جريان
.است قطعشده وي چپ دست حركتي عصب آن اثر
:داشت اظهار اسلامي انقلاب مجاهدين عضوسازمان اين
اطلاع پليس 110 به ماجرا حادثه ، اين دنبال به
اختيار در نيز حملهكننده افراد مشخصات و شد داده
.است بررسي حال در موضوع گرفتو قرار انتظامي نيروي
انگيزه درباره ايرنا با گو و گفت در ديروز سلامتي
سازمان خواهند كهمي هستند باندهايي:گفت مهاجمين
دنبال به و ببرند بين از را اسلامي انقلاب مجاهدين
اين عليه مدرك خودشان قول به و چيزها يكسري تهيه
...هستند سازمان
و نبودند معمولي دزد آنها كه است يقين من براي
كيف در كه ميكردند فكر و كردهبودند شناسايي كاملا
.ميخورد دردشان به كه هست مداركي من
مجاهدين سازمان عليه الان:كرد تصريح سلامتي
فكر ديشب مهاجمان داردكه وجود حركتي اسلامي انقلاب
هست كيف داخل كه مداركي يكسري با ميكردند
.كنند تكميل را توطئهشان ميتوانند
انجام را كار اين پول براي قطعا آنها:كرد تاكيد وي
.بودند مدرك دنبال به بلكهفقط ندادند ،
:كرد تصريح اسلامي انقلاب مجاهدين سازمان كل دبير
مدرك ما البتهنبود مهمي مدرك من كيف در ديشب خوشبختانه
كه است علني تشكيلات يك ما تشكيلات چون نداريم هم مهمي
بيراهه به اينها نتيجه درندارد مردم براي مخفي چيز هيچ
.ميروند دارند
رئيس به جوانان غيردولتي سازمانهاي نامه
جوانان ملي سازمان در اساسي
تحول:جمهور
است ضروري
طي جوانان غيردولتي سازمانهاي شبكه:اجتماعي گروه
در اساسي تحول خواستار جمهوري رياست به سرگشاده نامهاي
.شد جوانان ملي سازمان
:است آمده نامه اين از بخشي در
و خواست از برخاسته كه جوانان غيردولتي سازمانهاي شبكه
سوي به نيل براي دولت با مشاركت جهت ملت تودههاي اراده
منتقدي عنوان به ميباشد ، همهجانبه و پايدار توسعه
ليكن مينهد ارج را مذكور مثبت تفكر وجود صادق و خيرخواه
و امن جايگاهي به جوانان قافله رسانيدن براي است معتقد
پرپيچ و طولاني راهي طاقتفرسا و اساسي دغدغههاي از تهي
بر حاكم ياس بيانگيزگي ، هويت ، بحرانماست روي پيش خم و
كه نيست مسائلي..بيكاري نخبگان ، مهاجرت جوان ، گروههاي
يكسان راهحل ارائه با يا كرد صرفنظر آنها از بتوان
.نمود حل را آنها حرف و شعار با يا و مشكلات تمام براي
ملي سازمان) مديريت و اداره نوع جمهور ، رئيس آقاي جناب
شبكه در بحث مورد موضوعات و دغدغهها از (جوانان
و نظارت حق ما و ميباشد جوانان غيردولتي سازمانهاي
محفوظ خود براي را سازمان اين عملكرد بر سازنده انتقاد
در سازماني تنها جوانان ملي سازمان كه چراميداريم
جوانان امور خاص متولي عنوان به كه است دولت مجموعه
مسئول بايد و است گستردهاي اختيارات و امكانات داراي
.باشد جوان نسل معضلات از بسياري به پاسخگويي
ملي سازمان) است معتقد جوانان غيردولتي سازمانهاي شبكه
همه و استراتژيك پويا ، برنامه يك تدوين با بايد (جوانان
گروههاي و اقشار تمام به مربوط كه كلاننگر و جانبه
اين و شما دولت فعاليتهاي آينده دستاورد باشد ، فكري
.نمايد ارائه را سازمان
شهرري در جوان دختران بلوغ بهداشت همايش
شد برگزار
تابستان فرهنگي نهضت طرح اهداف راستاي در:اجتماعي گروه
جوان دختران علمي و عمومي دانش سطح ارتقاي جهت و 80
آن با آشنايي نحوه و بلوغ پيامدهاي و مراحل به نسبت
تالار محل در جوان دختران بلوغ بهداشت همايش مراحل ،
.شد برگزار سالم شهر شماره 1 كتابخانه
هنري فرهنگي سازمان منطقه 20 عمومي روابط گزارش به
امور كارشناسان حضور با كه همايش اين تهران شهرداري
اسلامي جمهوري خانواده تنظيم انجمن جوانان بلوغ و بهداشت
در شركتكنندگان جدي استقبال مورد شد ، برگزار ايران
چنين روند استمرار خواستار آنها و گرفت قرار همايش
.شدند سازندهاي گردهماييهاي
|