شد محكوم حبس ماه به 22 حقيقتجو فاطمه
از عالي تحصيلات به شاغل زنان شمار
است گرفته پيشي مردان
بر تاثيري چه "خود" از كودك ارزيابي
دارد؟ او رفتار
دشتستان در جمشيد تخت شده سرقت مجسمه دو
شد كشف
كشته چهار خراسان در رانندگي سانحه سه
گذاشت برجاي
و كارفرمايان براي تسهيلاتبيشتر
اجتماعي تامين بيمهشدگان
سقوط علت:مجلس عمران كميسيون رئيس
ميشود اعلام امسال مهر 40 ،- ياك هواپيماي
شد لغو همبستگي روزنامه توقيف حكم
آثار از مملو همچنان گلستان سد درياچه
است سيل از مانده برجاي
منطقه انتظامي نيروي سياسي عقيدتي رئيس
باخت جان رانندگي حادثه خوزستاندر
ضد نگار روزنامه "وودز دونالد"
درگذشت نژادپرستي
شد محكوم حبس ماه به 22 حقيقتجو فاطمه
عصر تعزيري حبس ماه به 22 حقيقتجو فاطمه محكوميت حكم
.شد ابلاغ وي به ديروز
به حقيقتجو خبر مركزي واحد گزارش به
حضرت ايران اسلامي جمهوري بنيانگذار ساحت به اهانت جرم
مسئولان همچنين و نگهبان شوراي اعضاي ،(ره)خميني امام
دادنامه.شد محكوم تعزيري حبس ماه به 22 مجموع در قضايي
عمومي دادگاه شعبه 1410 سوي از است صفحه حدود 16 كه وي
وي به مجلس هياترئيسه طريق از مشروح و مستند بطور تهران
.شد ابلاغ
از عالي تحصيلات به شاغل زنان شمار
است گرفته
پيشي مردان
در عالي تحصيلات در مشاركت با ارتباط در:اجتماعي گروه
رفته بين از جنسيتي تبعيض جهان ، نقاط از بسياري
واقع در غربي ، آسياي و كاراييب حوزه كشورهاي در.است
از آموزشي سطح اين براي زن نامكنندگان ثبت شمار
.است گرفته پيشي مردان شمار
غربي ، اروپاي در تبعيض اين ملل ، سازمان گزارش به
عاليه تحصيلات داراي مردان كثرت سرزمين پيشتر كه
مشهود نيز دهه1980 سالهاي در حتي امر ، اين و بود
.است شده ناپديد و محو اخيرا بود ،
غربي ، آسياي كشورهاي از بسياري در گزارش ، اين بنابر
و آمريكا متحده ايالات اروپا ، غرب شرقي ، آسياي
عالي آموزش سطح در زنان ثبتنام ميزان زلاندنو ،
آمريكا پرورش و آموزش اداره.است مردان از بيش
شاهد آينده سال چند ظرف كشور اين ميكند ، پيشبيني
نفع به نوين جنسيتي تبعيض اين صعودي چشمگير روند
زنان شمار سال 2007 ، تا كه طوري به بود خواهد زنان
عالي 2/9 تحصيلات براي ثبتنامكننده آمريكايي
ميليون فقط 9/6 مرد نامكنندگان ثبت و نفر ميليون
.است شده برآورد نفر
از دسته آن در شده ، خاطرنشان گزارش اين در
تبعيض يك شاهد هم پيشتر كه يافته توسعه كشورهاي
عالي تحصيلات با ارتباط در نفعمردان به توجه قابل
آموزشي سطح اين براي ثبتنامكنندگان كل و بود
ساير در ثبتنامكنندگان شمار از بسيارپايينتر
قابل جنسيتي تبعيض است ، بوده يافته توسعه كشورهاي
عالي تحصيلات با ارتباط در نفعمردان به توجه
.باقيست خود قوت به همچنان
كمي آلمان ، و ژاپن سوئيس ، در شده ، ياد گزارش بنابر
ثبت عالي آموزش براي مرد برابر 100 در زن از 80 كمتر
اين براي زن زن ، 15 هر 1000 از سوئيس در.كردهاند نام
براي رقم اين كه حالي در كردهاند ، نامنويسي آموزشي سطح
.است بوده نفر نفر ، 26 هر 1000 از مردان
بيشتر شمار شاهد سنتي طور به اروپا ، شرق
آموزش اخير سالهاي ظرف و بوده زن ثبتنامكنندگان
جهان از منطقه اين مردان هم و زنان هم براي عالي
.است درآمده عاديتر و تر متداول امري صورت به
منطقه اين در ثبتنامكنندگان درصد اكنون 55 زنان
مشاهده وخامت كه نميرسد نظر به.ميدهند تشكيل را
درحال كشورهاي اوليه و پايه آموزش وضعيت در شده
منطقه اين در عالي آموزش وضعيت بر چنداني تاثير گذار
گذشته سال چند ظرف مركزي آسياي برعكس ، .باشد گذارده
آموزشي سوم دوره در ثبتنامكنندگان جزيي كاهش شاهد
.است بوده ،(عالي آموزش)
توسعه مناطق:است آمده ملل سازمان گزارش در
بالاترين داراي اروپا ، از خارج مناطق بويژه يافته ،
به.هستند آموزشي سوم دوره در ثبتنامكنندگان شمار
آموزشي 51 دوره اين در نام ثبت ميزان متوسط ، طور
.است مرد برابر 47 در زن
به ميشود ، محسوب استثنا يك ارتباط اين در ژاپن
.است مرد برابر 36 در زن نسبت 27 اين كه طوري
جنوب آسياي و شرقي آسياي در ثبتنامكنندگان ميزان
قابل گونهگوني اما بالاست ، نسبت به نيز شرقي
كامبوج ، .ميشود مشاهده مناطق اين در ملاحظهاي
از چين و سريلانكا لائوس ، خلق دموكراتيك جمهوري
جهان در كنندگان نام ثبت شمار پايينترين
كره ، جمهوري در نام ثبت ميزان درمقابل ، .برخوردارند
كه شده برآورد كشورهايي عنوان به سنگاپور و فيليپين
در.است همگاني تقريبا كشورها آن در اوليه تحصيلات
از توجهي قابل شمار كاراييب ، حوزه و لاتين آمريكاي
بهره عالي آموزش براي فرصتها از مردان و زنان
منطقه اين بخش تنها عنوان به مركزي آمريكاي.ميجويند
آموزش براي زن ثبتنامكنندگان كمتر ميزان داراي
انگشت نسبت به افراد.است مردان با قياس در عالي
در تحصيل به آفريقا صحراي زير منطقه در شماري
زن هزار هر در زن دو) ميشوند نايل آموزشي سوم دوره
زن هفت) جنوبي آسياي در و (مرد هزار هر در مرد چهار و
در ،(مرد هرهزار برابر در مرد و 11 زن هزار هر برابر در
به موفق بيشتري شمار غربي آسياي و شمالي آفريقاي
حال اين با.ميشوند آموزش از مرحله اين به ورود
جنسيتي تبعيض يك كه است شده تصريح گزارش اين در
شمالي آفريقاي دركشورهاي نفعمردان به توجه قابل
عربي امارات بويژه عربي ، كشورهاي برعكس ، ميشود مشاهده
با ارتباط در زنان نفع به نوين جنسيتي تبعيض شاهد متحده ،
.است عالي آموزش
بر تاثيري چه "خود" از كودك ارزيابي
دارد؟ او رفتار
را سالهاي يا 13 دخترك 12 شدم ، مدرسهاي راهرو وارد
اشاره دست با او كجاست؟ مدرسه دفتر پرسيدم ، او از ديدم
راهرو به دوباره نبود ، كسي شدم مدرسه دفتر وارد كرد ،
بودم ، منتظر كه مدتي در بيابم ، را مدرسه معاون تا برگشتم
است؟ كلاس از بيرون او چرا پرسيدم ، دخترك از و شدم كنجكاو
!ديگه شدهام اخراج كلاس از گفت و شد جابهجا كمي دخترك
ميگويد ما معلم گفت چرا؟ بپرسم ميتوانم پرسيدم او از
!ديگه چيز تا هزار نميدونم و ميكنم اذيت ناآرامم ، من
مادرم ، و پدر وقتي:ميگويد بعد ميماند ، ساكت كمي
و ميكند بغض !ديگه بدم بدم ، خوب من ميگن همه و معلما
خيره نقطهاي به ساكت و ميشود جمع چشمهايش در اشك
معاون طرف به و زدم او شانه روي به آرام من و ميشود
...رفتم ميآمد ما طرف به كه مدرسه
حتي و والدين مدرسه ، اولياي نظر از كه بود شاگردي او
چه شما بود؟ بد او راستي به اما.بود "بد" همكلاسيهايش
"نفس عزت" مفهوم به تاكنون آيا ميكنيد؟ فكر
آيا كنيد؟ تعريف را نفس عزت ميتوانيد آيا انديشيدهايد؟
دارد؟ ما رفتارهاي بر تاثيري چه مفهوم اين كه ميدانيد
است خويش خود از تصور به نسبت فرد خشنودي نفس عزت
.(كورفيس ، 1976 و وارن كالهون ، )
نفس عزت روي متفاوتي اثرهاي منفي و مثبت ارزيابيهاي
ارزشخود از پايين عزتنفس داراي افراديدارد افراد
تحت بيشتر اجتماعي ارزيابيهاي توسط و هستند مطمئن كمتر
توجه بيشتر ارزيابيها اين به و ميگيرند قرار تاثير
ديگر عبارت به.(وبرن ، 1991 بارون از نقل به) ميكنند
خود هويت و ميكنند پيدا دركي خود از كودكان كه همچنان
يا منفي ارزش خود خصوصيات براي تلويحا مييابند ، را
از كودك كه ارزيابيهايي اين مجموعا.ميشوند قايل مثبت
.ميدهند تشكيل را او نفس عزت ميكند ، خود
شخص يعني نفس عزت كنيم بيان ساده طور به بخواهيم اگر
اين وقتي كند ، شايستگي و كفايت و بودن دوستداشتني احساس
بالايي نفس عزت احساس كودك هستند تطابق در كيفيت دو
آنچه براي بدانند دارند ، نياز ابتدا كودكان.داشت خواهد
به بردن پي.ميباشند اطرافيان قبول و محبت مورد هستند ،
كه است ارمغاني بهترين نفس عزت كه نيست مشكل واقعيت اين
اهدا با همزمان.نمائيد ارزاني خود فرزندان به ميتوانيد
است اين بدانيد بايد كه چيزي مهمترين گرانبها هديه اين
:كه
ما رابطه كيفيت طريق از اول درجه در كودكان در نفس عزت"
بچهها زيرا ".ميكند رشد و ميگيرد شكل آنها با
طريق از و ببينند را خود مستقيم طور به نميتوانند
شان زندگي اوليه سال چند براي و ميشناسند را خود بازتاب
بعدها و ميروند شمار به نفوذي عامل بالاترين والدين
و پدران واقع در.ميشوند صحنه وارد دوستان و معلمين
آينه اين در ما آنچه.هستند خود فرزندان آينه مادران
در و داده تشكيل را آنان ذهني تصور اساس ميكنيم ، منعكس
ميگذارد ، تاثير آنان زندگي حيطههاي كليه روي بر نهايت
:ديگر عبارت به
كه نيست مهم آنقدر هستند افرادي چه ما بچههاي كه اين"
و مهم جنبه پس ".است مهم دارند خود از آنها كه تصويري
حرفها چگونه كه است مهم امر اين شناخت والدين وظايف اساس
اثرگذار فرزندانشان نفس عزت به بخشيدن شكل در اعمالشان و
قادر دارند منفي ديد خود از كه كودكاني زيرا.است
.ببرند سود مدرسه از كافي اندازه به كه بود نخواهند
بين كه دادهاند نشان متعددي تحقيقات كه است توجه قابل
داراي افراد.هست رابطه نيز نامطلوب رفتارهاي و نفس عزت
زندگي تجارب از بسياري از مثبتي عواطف پايين عزتنفس
حقارت ، احساس قبيل از منفي احساسات معمولا و ندارند
.ميگيرد نشات پايين نفس عزت از شايستگي وعدم بيارزشي
انجام پايين عزتنفس با افراد روي كه بررسيهايي در
، اضطراب افسردگي ، جسمي ، شكايات چون علايمي است گرفته
تمايل تنهايي ، احساس و بيتفاوتي بدن ، عمومي سلامت كاهش
عدم عملكرد ، كاهش و شغلي رضايت عدم خوردن ، بهشكست
(فردي بين)ديگران با مشكلاتي داشتن و آموزشي موفقيت
.(بيابانگرد ، 1372) است شده گزارش
ثابت تحقيقات در هست ، رابطه عزتنفس و بدگويي بين حتي
ناقص و معيوب تصويري ميكنند بدگويي كه كساني كه است شده
از بالاتري سطح با پايين نفس عزت.دارند خودشان از
دارد رابطه خودكشي قصد و خودكشي افكار نااميدي ، افسردگي ،
است ، شده ساله كودكان 129 روي بر كه پژوهشي در سرانجام و
هست رابطه عزتنفس و بودن خجالتي بين كه دريافتند
.(ري ، 1995 دبليو ، كروزير ، )
تربيتي شيوههاي تاثير
كودكان نفس عزت بر
مهم نفس عزت تحول در را عامل 4(1967) اسميت كوپر
:ميداند
و مهر ابراز طريق از و ديگران سوي از كودك كه ارزشي -1
.ميكند دريافت توجه و تحسين محبت ،
را خودش كودك كه موقعيتي يا مقام كودك ، موفقيت تجربه -2
.ميبيند محيط با ارتباط در
شكست يا موفقيت از كودك شخصي تعريف -3
او از ديگران كه انتقاداتي با ارتباط در كودك شيوه -4
.ميكنند
.است بارز فوق عوامل از كدام هر در والدين نقش شك بدون
تهيه عزتنفس براي فرمولي روانپويايي مكتب براساس استور
:است ذيل شرح به كه نمود
ناتواني و وابستگي فزايندهاز طور به تولد از پس نوزاد
در نوزاد اگر.ميشود آگاه بزرگسالان به نياز و خود
وي پذيرنده خانواده آن كه باشد شده متولد خانوادهاي
بهتدريج گيرد ، قرار علاقه و نوازش محبت ، مورد و باشند
والدين و ميكند ارزشمندي احساس خود تكامل و رشد طي در
و تاييد براثر و ميسازد دروني خوب موضوعات عنوان به را
حال.ميشود دروني فرد در ارزشمندي حس بيروني ، تصديقات
مورد كه باشد آمده دنيا به خانوادهاي در نوزاد اين اگر
احساس دچار ابتدا همان از نگيرد قرار نوازش و لطف پذيرش ،
رشد فرايند طي در نقص اين و ميگردد ارزشمندي فقدان
.ميگذارد تاثير فرد رفتار بر مختلف گونههاي به رواني
در كودك با مادر ارتباط تاثير مبين (1988) هافمن تحقيق
مطالعه اين در است ، نفس عزت و خود از مثبت تصور ايجاد
بر دوستان و مادر پدر ، حمايتي منابع تاثير همچنين
وجود از حاكي يافتهها گرفت ، قرار بررسي مورد عزتنفس
در نفس عزت و اجتماعي حمايت منابع بين تعاملي و ارتباط
با مادر و پدر حمايتي رفتار كلي طور به.بود نوجوانان
والدين سوي از طرد رفتار يا و دارد مثبت رابطه نفس عزت
.دارد منفي همبستگي
به و خودش مورد در كودك عقايد از كودك خانوادگي نفس عزت
احساس كه كودكي ميگيرد سرچشمه خانواده از عضوي عنوان
ويژه احترام و محبت از و است خانواده ارزش با عضو كند ،
زمينه اين در است برخوردار برادران و خواهران و والدين
.داشت خواهد بالايي نفس عزت
:كودكان در بالا نفس عزت ايجاد در موثر عامل چهار -
احساس بچهها ميشود باعث كه عاملي اولين:تعلق احساس -1
علاقه و احترام مورد ويژه طور به كه است زماني كنند تعلق
اين كه دارند نياز آنها آن ، بر علاوه و گيرند قرار فردي
را ايشان و كند حمايت آنان از كه باشد كسي بخصوص فرد
امنيت احساس باعث پيوستگي و تعلق احساسكند راهنمايي
كمك آنها به و داده افزايش كودكان در را وايمني ميشود
.كنند برقرار وسيع سطح در دنيا با سالم ارتباطي ميكند
فرد منحصربه خود حد در بچهها همه:بودن بهفرد منحصر -2
از كه ميشوند متوجه بچهها طفوليت اوان همان از و هستند
مخصوص هنرهاي كودكي هر.دارند فرق ديگران با جهات بسياري
اين و كند عرضه دنيا به ميتواند كه دارد را خود به
.گيرد صورت گوناگون اشكال به ميتواند هم وجود ابراز
تشابهات به بيشتر كه دارند تمايل ناآگاهانه والدين گاهي
ناديده را آنان بين اختلافات و كنند تكيه بچههايشان
يك بهعنوان خود كودكان به والدين كه است لازم.ميگيرند
.كنند نگاه مستقل فرد
درواقع ميدهيم مسئوليت بچهها به ما وقتي:قدرت -3
قدرت احساس.ميكنيم تقويت آنها در را شايستگي احساس
كارهايي در كه ببينند بچهها كه ميشود حاصل زماني ضمنا
مهارت هر يادگيري.رسيدهاند موفقيت به كردهاند شروع كه
به بچهها بنابراين.ميدهد زيادي قدرت انسان به جديد
به رسيدن در جديد مهارتهاي يادگيري براي تشويق و حمايت
موفق كاري در آنان باركه هر دارند ، نياز هدفهايشان
برابر چند قابليتشان و خود به نسبت باورشان ميشوند
.ميشود
را خود احساسات كه بدهيم اجازه بچهها به:بيان آزادي -4
از بزرگسالي در بچهها اينگونه.كنند بيان صادقانه
سركوبشده بچههاي در كه برخوردارند خلوصي و اصالت
با اعمالشان افراد اينگونهكرد پيدا نميتوان
.ميكنند وجود ابراز قدرت موضع واز ميخواند حرفهايشان
به ميكنند فكر كه را آنچه باشند قادر بايد بچهها پس
را آنچه و كنند بيان آزادانه را خود احساسات آورند ، زبان
.كنند طلب دارند نياز و ميخواهند
را خود فرزند نيازهاي بايد ابتدا عامل اين كاربرد در
عاملي چهار چارچوب در نيازها اين چگونه ببينيد و بشناسيد
:است شده برآورده شد بحث قبلا كه
دروني امنيتي احساس دارند ، بالا نفس عزت كه بچههايي
آنان است منعكس آنان حركات و اعمال در كه دارند
بيان را احساساتشان و افكار عقيده ، راحتي به ميتوانند
.نمايند حل را مسائلشان سازنده گونهاي به و كنند
كودكان ويژگيهاي
بالا نفس عزت با
.است مغرور خود موقعيتهاي به -1
.كند عمل مستقلا ميتواند -2
.ميكند تحمل را ناكامي -3
.است مسئوليتپذير -4
.است شوخي اهل -5
.است هدفمند -6
.بيندازد تعويق به را آرزوهايش برآوردن ميتواند -7
.ميكند كمك درخواست نياز هنگام به -8
.ميكند عمل ارتجاعي احساساتش بيان در و پرتحرك فعال ، -9
.برميآيد فشارها عهده از و است آرام -10
قايل آن براي كه ارزشي و خودش از فرد دركهر كلي طور به
ارزشي و درك اين و است اطرافيان تعاملات از ناشي ميشود
گوناگون جنبههاي بر ميتواند دارد خود از فرد هر كه
وقتي مثال طور به شود ، واقع موثر فرد رفتار و زندگي
خود از شكست انتظار و ميكند حس بازنده را خود كودكي
شكست به صددرصد كه ميدهد نشان خود از رفتاري دارد ،
به بدهد دست از خود به نسبت را باورش كودك اگر.بينجامد
بدرفتاري خود از هرچه و ميشود سرازير شكست جاده طرف
عقيده همين و ميشود طرد و تنبيه بيشتر دهد نشان بيشتري
پيش از بيش است "بدي بچه" اينكه مورد در را او باور
.ميكند تحكيم و تقويت
او بعدي رفتارهاي بر باور اين آيا كه است اين سوال حال
رفتارهاي ميتوان باور اين براساس آيا ميگذارد؟ اثر
است مثبت پاسخ كرد؟ پيشبيني را فوقالذكر كودك بعدي
خواهد خودش از او شناختهاي با هماهنگ او رفتارهاي زيرا
خود "شناختي ناهماهنگي" نظريه در (1957) فستينجر.بود
برانگيخته ما كه:ميكند بيان اينطور را فوق مساله
شايستگي از شناختهايمان با هماهنگ سطحي در تا ميشويم
روبهرو آنها با كه وظايفي با رابطه در خود شده ادراك
.بپردازيم كار به هستيم
كه كرد استنباط چنين ميتوان نظريه اين براساس بنابراين
انجام بدتر را كارها مجدد فرصت يك در فوقالذكر كودك
نوبت در خود بيكفايتي از كه شناختهايي با تا داد خواهد
!شود هماهنگ است كرده پيدا نخست
كودكان ويژگيهاي
پايين نفس عزت با
بايد خطر كه موقعيتهايي از و ميكند عمل احتياط با -1
.ميكند پرهيز كرد
.است پا و بيدست -2
.ميشود نوميد زود -3
.دارد نياز پشتگرمي به مرتب -4
.ميگيرد قرار تحتتاثير زود -5
،"نميدانم"ميكند ، استفاده عبارت اين از مرتب -6
."نميدهم اهميت"
.است گوشهگير -7
.ميداند خود شكستهاي مسئول را ديگران -8
.است مشغول خود به و دارد كمي دوستان است ، شده طرد -9
.است عصبيمزاج ندارد ، همكاري حس -10
.نميكند برقرار ارتباط -11
.است وابسته و متكي -12
.است شكايت و گله حال در مدت تمام -13
.است منفيبين كلي بهطور -14
***
كه كنيم استنباط ميتوانيم شد مطرح تاكنون كه آنچه از
موقعيتهاي در ما واكنشهاي و رفتارها نوع و عزتنفس بين
است ممكن و است اجتنابناپذير رابطهاي زندگيمان مختلف
كه باشد بسته نقش شما ذهن در سوال اين نتيجه اين براساس
در ببريم؟ بالا را فرزندانمان نفس عزت ميتوانيم چگونه
عزتنفس بردن بالا براي كه بگوئيم بايد سوال اين به پاسخ
فرزندان به آخر ، سخن پس.باشيد عاشقشان بايد فرزندانتان
شويد ، 9 نايل مهم اين به آنكه براي و بورزيد عشق خود
:ببنديد بهكار را زير روش
.بگذرانيد هم با را اوقاتي -1
.دهيد پرورش را مشترك علايق -2
.كنيد بازي هم با -3
.كنيد صحبت هم با -4
.كنيد نوازش را آنها -5
.داريد دوستشان كه بگوئيد آنها به -6
زندگي فرد مهمترين گويي كه كنيد برخورد طوري آنها با -7
.هستند شما
بهوجود آنها با مثبت پايدار و فراموشنشدني خاطراتي -8
.بياوريد
.كنيد ستايش را آنان بودن فرد به منحصر -9
روانشناسي فوقليسانس -زاهديفر شهين
:منابع
اسماعيل -نوجوانان و كودكان در عزتنفس افزايش روشهاي -1
.(1372) بيابانگرد
.(1375) شكركن حسين دكتر ترجمه اجتماعي روانشناسي -2
حسين دكتر ترجمه سازماني و صنعتي روانشناسي -3
.(1370)شكركن
.(1378) بيابانگرد اسماعيل -امتحان اضطراب -4
.(1375)تمدن توراندخت ترجمه -تشويق معجزه -5
دشتستان در جمشيد تخت شده سرقت مجسمه دو
شد كشف
دو:گفت بوشهر استان انتظامي فرمانده:اجتماعي گروه
از يكي در يكشنبه جمشيد تخت شده سرقت مجسمه
.شد كشف ايناستان دشتستان شهرستان بازرسي گلوگاههاي
اسلامي جمهوري خبرگزاري به دوشنبه "زارعي رضا سردار"
به جمشيد تخت سرستون نماد مجسمههاشامل اين:گفت
جنس از كوهي بز تنديس و چسبيده هم به گاو دو شكل
.دارند وزن كيلوگرم يك به نزديك جمعا كه هستند طلا
يك از بازرسي هنگام در اشيا اين وي گفته به
فارس بهاستان آن قصدانتقال كه پرايد خودرو دستگاه
.شد دستگير نفر يك نيز رابطه ودراين آمد بدست راداشت
بررسي جهت مجسمهها اين هماينك:شد يادآور زارعي سردار
قرار بوشهر استان فرهنگي ميراث اختيار در ارزشگزاري و
همچنين:كرد تصريح بوشهر انتظامي فرمانده.است گرفته
.است پيگيري دست در بيشتر تحقيقات جهت پروندهمربوط
كشته چهار خراسان در رانندگي سانحه سه
گذاشت برجاي
جادهاي محورهاي در رانندگي سانحه سه طي:اجتماعي گروه
.شد زخمي نفر يك و جانباخته نفر چهار خراسان استان
برخورد طي خراسان انتظامي فرماندهي دوشنبه روز گزارش به
محور در بنز كاميون دستگاه يك و پيكان سواري دستگاه يك
و نجفي اللهوردي بهنام پيكان راننده نيشابور ، - مشهد
سرنشين يك و شدند كشته دم در نجفي ليلي نام به آن سرنشين
راننده بياحتياطي سانحه اين وقوع علت.شد زخمي ديگر
همين براساس.شد داده تشخيص جاده چپ سمت به تجاوز و سواري
يك بين بجنورد - شيروان محور در ديگري تصادف در گزارش
نام به سواري خودروي كاميون ، راننده و پرايد دستگاه
رانندگي و راهنمايي كارشناسان.شد كشته قاسمي نيازمحمد
خودروي راننده بياحتياطي نيز را رانندگي حادثه اين علت
.كردند عنوان غيرمجاز سبقت براي چپ به تجاوز و پرايد
در20كيلومتري ديگر حادثهاي طي همچنين
به موتوسيكلت دستگاه يك راكب مشهد مالكي شهيد پاسگاه شرق
پل داخل به وسيله كنترل در توانايي عدم و زياد سرعت علت
.شد كشته و نموده سقوط
و كارفرمايان براي تسهيلاتبيشتر
تاميناجتماعي بيمهشدگان
اعلام دوشنبه روز اجتماعي تامين سازمان:اجتماعي گروه
كردند ، توافق كارگران رفاه بانك و سازمان اين:كرد
و مستمري پرداخت بيمه ، حق دريافت براي لازم تسهيلات
بيمهشدگان و مستمريبگيران كارفرمايان ، به مختلف وامهاي
براساس سازمان ، اين عمومي روابط گزارش بهكنند فراهم را
رفاه بانك و اجتماعي تامين كارشناسان و مديران توافق اين
هماهنگي منظور به بار يك روز هر 10 موظفند استانها در
و بحث به زمينه اين در مشكلات فصل و حل و موضوع
.بپردازند تبادلنظر
براي اجتماعي تامين سازمان تكليفي تسهيلات اعطاي
وام جمله از سازمان ، اين مستمريبگيران و بيمهشدگان
توافقنامه موارد از تحصيلي كمكهزينه ازدواج ، مسكن ،
.است شده عنوان كارگران رفاه بانك و اجتماعي تامين سازمان
سقوط علت:مجلس عمران كميسيون رئيس
ميشود اعلام امسال مهر
40 ،- ياك هواپيماي
- ياك هواپيماي سقوط از تفحص و تحقيق هيات:اجتماعي گروه
مهرماه را هواپيما سقوط علل خصوص در خود نهايي گزارش 40
.ميكند ارائه
كميسيون رئيس نريمان محسن همشهري ، خبرنگار گزارش به
ميكند فعاليت كميسيون اين نظر زير مزبور هيات كه عمران
و ميشود تشكيل مرتب تفحص و تحقيق هيات جلسات:گفت
به منجر كه هواپيما سقوط علل خصوص در كارشناسي گزارشات
نمايندگان و همراه هيات و ترابري و راه وزير شدن كشته
.ميگيرد قرار بررسي مورد شد گلستان استان
در كشوري هواپيمايي سازمان نهايي نظر به اشاره با وي
شده دانسته خلبان خطاي از ناشي كه هواپيما سقوط علت مورد
.شود مشخص بايد شد خلبان خطاي باعث كه عللي:گفت است
هواپيما ، فني مشكل غلط ، اطلاعات دادن:گفت بابل نماينده
دشت فرودگاه امكانات كمبود و منطقه با خلبان نبودن آشنا
.باشد خلبان خطاي منشا ميتواند كدام هر ناز
خلبان اشتباه اعلام با:كرد اضافه عمران كميسيون رئيس
چه اينكه شود ، مشخص خطا ريشه بايد نميشود ، تمام مسئله
با هواپيما چرا يا دادهاند ، غلط اطلاعات خلبان به كساني
در بعدا فني نقص آيا و گرفته پرواز مجوز فني نقص وجود
چرا نبوده مساعد منطقه هواي اگر يا ؟و شده ايجاد هواپيما
تحقيق هيات كه است پرسشهايي است؟ شده داده پرواز اجازه
.است آن پاسخهاي دنبال به تفحص و
را هواپيما سقوط علت كشوري هواپيمايي سازمان اين از پيش
موجب عواملي چه اينكه جزئيات از اما دانسته انساني خطاي
نگفته چيزي است شده هواپيما خلبان در انساني خطاي بروز
.است
شد لغو همبستگي روزنامه توقيف حكم
كه گفت همبستگي فراكسيون رئيس حضرتي الياس:اجتماعي گروه
.است شده توقيف رفع همبستگي روزنامه از
فعاليت شروع تاريخ مورد در وي همشهري خبرنگار گزارش به
و مسئول مدير سياستهاي به موضوع اين:گفت روزنامه مجدد
.دارد بستگي آن ساختار تغيير احتمال
خواهد منتشر بزودي همبستگي روزنامه احتمالا ميشود گفته
.شد
با يكشنبه روز نيز تهران استان دادگستري عمومي روابط
به همبستگي روزنامه:كرد اعلام اطلاعيهاي صدور
سال ماه مرداد هفدهم در سلامي ابراهيمباي مديرمسئولي
و تهران استان دادگستري كل رئيس درخواست به جاري
و تاميني اقدامات قانون و13 مواد 12 استناد به
تهران عمومي دادگاه شعبه 1410 رئيس تصميم براساس
آمده اطلاعيه اين در.بود شده توقيف موقت بهطور
و شعبه در حضور با همبستگي روزنامه مسئول مدير:است
چاپ در كه اشتباهي و خطا به مقدماتي تحقيقات انجام
و اذعان گرفته صورت شماره 238 در اهانتآميز مطلب
.داشت اعلام غيرعمدي آنرا
طي روزنامه امتياز صاحب چمني راه آقاي آن ، متعاقب
رئيس به همبستگي حزب مركزي شوراي طرف از نامهاي
.شد همبستگي روزنامه از توقيف رفع خواستار قضائيه قوه
قوه رئيس حاكيست دادگستري عمومي روابط گزارش
همبستگي حزب مركزي شوراي نامه به پاسخ در قضائيه
ضمن:كرد اعلام تهران دادگستري كل رئيس به خطاب
.گردد لحاظ مخففه جهات جامعه حقوق و مقررات رعايت
دادگستري كل رئيس:است شده تصريح اطلاعيه اين در
به توجه با جاري سال ماه مرداد در 28 تهران استان
قضائيه قوه رئيس ارشادات و همبستگي حزب نامه مفاد
درخواست با ماه مرداد هفدهم تقاضاي از عدول ضمن
بهطور رفعتوقيف بر مبني همبستگي حزب مركزي شوراي
به رسيدگي مسير داد دستور ليكن كرده موافقت موقت
.يابد ادامه مقررات طبق پرونده
دادگاه شعبه 1410 رئيس:ميافزايد اطلاعيه اين
فوقالعاده جلسه در نامهها وصول از پس تهران عمومي
تهران استان دادگستري كل رئيس درخواست موضوع به
و صادر را روزنامه موقت رفعتوقيف دستور و رسيدگي
و اسلامي ارشاد و فرهنگ بهوزارت را مراتب رسما
.كرد ابلاغ مراجعمربوطه ساير و مديرمسئول
آثار از مملو همچنان گلستان سد درياچه
است ازسيل مانده برجاي
اخير سيل جريان در كه گلستان سد: اجتماعي گروه
جاريشدن مانعاز و كرد عمل عظيم ديوار يك همانند
عظيمي حجم برآب ، علاوه شد ، خود دست پايين به سيل
را وحشي و اهلي حيوانات لاشههاي و چوب درختان ، از
.است جمعكرده خود پشت در نيز
و واقعشده گنبد شرقي شمال كيلومتري در 15 سد اين
مختلف برآمار بنا كه سد اين پشت درياچه اينك هم
ميدهد ، جاي خود رادر آب مترمكعب ميليون تا 100 از 90
حادثه مفقودان يافتن براي جستجو و پاكسازي محل
.است
عنوان به "صاحبالزمان" قرارگاه فرمانده گفته به
سطح از هكتار حدود 25 اينك عمليات ، اين هدايت مركز
جريان كه است بقايايي از پوشيده سد درياچه آبهاي
آب سطح روي بر پردهاي همچون و آورده خود با سيل
.است شده كشيده
سپاه فرمانده كه "تناور علياصغر" پاسدار سرهنگ
پاكسازي عمليات است ، نيز گنبد بسيج مقاومت ناحيه
به نياز كه ميداند فرسا طاقت و سخت بسيار كاري را
.دارد خاصي ابزارهاي
ميافزايد ، سد پشت درياچه پاكسازي اهميت بر آنچه
حيوانات لاشههاي وجود از ناشي بهداشتي پيامدهاي
و كرده آلوده شدت به را سد پشت آب كه است مختلف
انداخته تكاپو به سخت را منطقه بهداشتي مسئولان
سد پشت در مستقر بهداشتي تيم سرپرست گفته به.است
موردي تاكنون شده انجام اقدامات با هرچند گلستان ،
عنوان به التور وباي بيماري به ابتلا از
در آن شيوع احتمال كه واگير بيماري خطرناكترين
وضعيت ولي است ، نشده مشاهده دارد ، وجود منطقه
عنوان به كه است گونهاي به سد پشت آب آلودگي
.ميكند تهديد را منطقه بهداشت بالقوه ، خطر يك
خواند بالا بسيار را سد پشت آب آلودگي ميزان صلاحي دكتر
براحتي فعلي شرايط در آب اين به دستزدن حتي:گفت و
.كند ايجاد پوستي بيماريهاي ميتواند
منطقه دامپزشكي مسئولان سوي از اعلامشده آمارهاي براساس
سيل جريان در بزرگ و كوچك دام راس هزار حدود 6
بايستي آن به كه شدند تلف گلستان شرق در اخير
.كرد اضافه را طيور و وحشي حيوانات نامعلومي ميزان
منطقه انتظامي نيروي سياسي عقيدتي رئيس
باخت جان رانندگي حادثه
خوزستاندر
انتظامي ناحيه عمومي روابط مسئول گفته به:اجتماعي گروه
حجتالاسلام تصادف يك در بويراحمد ، و كهگيلويه
انتظامي نيروي سياسي عقيدتي رئيس معصومي سيدعبدالخالق
را فاني همسرشدار با همراه خوزستان منطقه
.گفتند وداع
در:افزود ايرنا با گفتگو در ديروز حسيني عنايت سروان
يك با سواري دستگاه يك برخورد نتيجه در كه تصادف اين
نفر دو سواري خودروي سرنشين چهار از پيوست ، بوقوع كاميون
.شدند زخمي ديگر نفر دو و كشته
محور در باري و سواري خودروي دو شب يكشنبه:افزود وي
.كردند برخورد يكديگر با شدت به ياسوج كمربندي
حجتالاسلام رسيده گزارشات براساس:گفت ادامه در وي
كهريك خود موطن به داشت قصد خانواده همراه به معصومي
.كند عزيمت دنا شهرستان در واقع
انحراف ياسوج راه پليس كارشناسي براساس را تصادف دليل وي
عنوان شهرباني 788/71621 شماره به كاميون چپ به گردش و
.كرد
ضد نگار روزنامه "وودز دونالد"
درگذشت نژادپرستي
ضد مبارز روزنامهنگار "وودز دونالد":اجتماعي گروه
بيمارستان در سالگي سن 67 در جنوبي آفريقاي نژادپرستي
.بست فرو جهان از ديده انگليس جنوب در واقع "سوتن مارسدن"
در نقش ايفاي با وودز لندن ، از فرانسه خبرگزاري گزارش به
.يافت شهرت "آتنبوروگ ريچارد" ساخته "آزادي فرياد" فيلم
و او دوست "بيكو استو" شدن كشته پي در سال 1977 در وي
كشور اين زندان ، در جنوبي آفريقاي پوست رنگين مبارز رهبر
.كرد ترك را
نظام فروپاشي از پس جمهوري رئيس نخستين ماندلا نلسون
مرگ از پيش روز چند تنها جنوبي ، آفريقاي در آپارتايد
سلامتي آرزوي او براي و داشت تلفني تماس وي با "وودز"
.كرد
شهامت از ستايش ضمن جنوبي آفريقاي جمهوري رئيس مبكي تابو
مرگ از را خود صميمانه تاسف آپارتايد ، با مبارزه در وودز
دست از آفريقا ملي كنگره حاكم حزب سخنگوي و كرد اعلام وي
اين براي دردآوري ضربه را وودز ويژگيهاي با فردي رفتن
.خواند كشور
در 15 است جنوبي آفريقاي مردم پنجم نسل از كه وودز
آمد بدنيا "ترانسكي" دوردست نقطه يك در سال 1933 دسامبر
از.شد بزرگ محلي زبان يك و انگليسي زبان دو آموختن با و
.است مانده باقي فرزند پنج وي
|