از پيشگيري آموزشي كارگاه برگزاري
اعتياد
افتاد تعويق به ملل سازمان كودكان اجلاس
كودكان بدخوابي علل
مهرباني بوي جشنواره در زن مقام پاسداشت
اصلاحات
و زنان همايش و
در شاغل نابيناي آمريكا در انفجار از پس
يافت نجات مرگ از نيويورك برجهاي
است افزايش روبه طلاق آمار
كرد قدرداني روزنامه سه از ارشاد ، وزير
ماده 187 به نسبت حقوقدانان و وكلا واكنش
قضائيه قوه توسط وكيل انتخاب سوم برنامه
ميكند نقض را وكلا استقلال
از پيشگيري آموزشي كارگاه برگزاري
اعتياد
شوراي همكاري با اعتياد با مبارزه جمعيت:اجتماعي گروه
تهران محلات شوراياري آزمايشي طرح قالب در و تهران شهر
.ميكند اقدام اعتياد از پيشگيري آموزش دوره برگزاري به
تهران شهر شوراي با آمده عمل به هماهنگيهاي پي در
گروه شركت با ماه طي 1 اعتياد از پيشگيري آموزش كارگاه
و ، 11 ، 8 ، 5 مناطق 4 شوراياريهاي "ديدهبانان" ويژه
فعاليت به شروع مذكور مناطق محله در 10 مجموعا كه 20
علل ، :نظير مواردي دوره اين درميشود برگزار كردهاند ،
عملي و علمي راهكارهاي و عوارض شناسهها ، نشانگان ،
مردمي مشاركتهاي نقش بر تاكيد با اعتياد پيشگيرياز
كارگاه.گرديد خواهد تدريس مخدر مواد عالي كارشناسان توسط
الي 6 شهريور از 22 هفته هر جمعه و پنجشنبه روزهاي مذكور
جمعيت همايش سالن محل در صبح ساعتهاي 129 ماه مهر
.خواهدشد برگزار كشور اعتياد با مبارزه
افتاد تعويق به ملل سازمان كودكان اجلاس
قطعنامهاي صدور با ملل سازمان عمومي مجمع:اجتماعي گروه
سپتامبر تا 21 از 19 بود قرار كه را كودكان ويژه اجلاس
.انداخت تعويق به شود برگزار (ماه شهريور تا 30 28)
سران حضور با بود قرار كه كودكان آينده هفته اجلاس تعويق
بحران به واكنش در شود برگزار نيويورك در جهان كشور 75
گفته به.شد انجام واشنگتن و نيويورك در شده ايجاد
كاري فشار علت به نيويورك ملل ، پليس سازمان ديپلماتهاي
شركت براي كه جهان مهم شخصيتهاي از مراقبت امكان فراوان
براي يونيسف.ندارد را بودند نيويورك عازم اجلاس اين در
برنامهريزي حال در قبل سال دو از كنفرانس اين تشكيل
تعليق وجود با گفت ملل سازمان دبيركل عنان كوفياست بوده
آينده هفته از كشورها گوناگون هياتهاي كودكان ، اجلاس
كودكان اجلاس.ميكنند آغاز را آن موضوعات روي بر بررسي
دنيا كشورهاي آن در كه ميباشد سال 1990 اجلاس ادامه در
.شدند كودكان زندگي شرايط توسعه به متعهد
كودكان بدخوابي علل
دهيد آموزش كودكتان به را خواب زمان صحيح الگوي
در اغلب و است شايع بسيار كودكان در خواب مشكلات:اشاره
كوچك بچههاي.ميكند ايجاد مشكل و درگيري نگراني ، خانه
اين والدين.نميآيد خوششان رختخواب به رفتن از معمولا
از را خشونتآميزي و گوناگون نصيحتهاي بچهها از گروه
از عباراتي شنيدهاند ، بهداشت متخصصين يا و اطرافيان
را در و گذاشته اتاقش توي را او كند ، گريه بگذاريد قبيل
شما پهلوي بدهيد اجازه ببرد ، خوابش تا ببنديد او روي بر
تغيير را او غذايي رژيم بخوابيد ، او اتاق در شما بخوابد ،
با كنيد ، گرم را او شير كنيد ، زياد را او شب غذاي دهيد ،
لالايي پا روي را او يا و بزنيد گول را او مختلف وسايل
علتيابي كه صورتي در كودكان در خواب اختلالات.كنيد
.شد خواهند اصلاح ساده و فهم قابل تكنيكهاي با شوند
نمودن حل جهت را مناسبي راهكارهاي ميآيد پي در كه مطلبي
.ميگذرد نظرتان از كه است داده ارائه كودكان خواب مشكلات
و پيوسته خواب يك او كه است كودك نفع به كه بدانيد بايد
اگر ندارد اهميتي ماهگي سه از قبل تا.باشد داشته منسجم
اما.شود بيدار خواب از خوردن شير براي بار چندين كودك
بايد نيافته ، سازگاري هنوز شما ماهه يا 6 نوزاد 5 اگر
عميقتري نگاه يك او خواب زمان عادت و برنامه به
.نمائيد ايجاد تغييراتي آنها در احتمالا و بياندازيد
بيدار را بچهها برخي كه دارد بسيار اهميت امر اين لذا
چه را رفتن خواب به تنهايي و سازگاري نحوه تا بگذاريم
بزرگتر كودك كه بهتدريج.بياموزند نيمهشب چه و سرشب
اهميت مييابند ادامه خواب درزمان كه عادتهايي ميشود
.ميكنند پيدا
ميتواند كودك آيا
بخوابد؟ شما رختخواب در
مجزا رختخواب در افراد كه ميدانيم را حقيقت اين ما همه
و حركات كه داده نشان مطالعات.ميخوابند بهتر
يك در او با كه ديگر افراد شب طول در فرد يك بيداريهاي
خواب حالت تغييرات يا و كرده بيدار را ميخوابند رختخواب
را كودك است بهتر لذا ، .ميدهد قرار تاثير تحت را او
بسياري دلايل.نخوابانيم جا يك در ديگري كس با مشتركا
خواب محل است بهتر كودك براي ميدهد نشان كه دارد وجود
كسب يادگيري از مهمي بخش خوابيدن تنهايي و بخوابد خودش
اطمينان و آرامش با همراه و تشويش و اضطراب بدون استقلال
بسزايي اهميت كودك موقع به رواني رشد در امر اين.است
باعث آنكه بجاي شما بستر در كودك خوابيدن آنكه ضمن.دارد
را سردرگمي و اضطراب او براي شود او اطمينان و آرامش
با تا دهيد اجازه كودك به اگر.آورد خواهد بهمراه
اندازد ، جدايي شما ميان همسرتان و شما ميان خوابانيدن
نگراني موجب همين و كرده زيادي قدرت احساس احتمالا
تحت را او شما كه شود مطمئن دوباره ميخواهد اوميشود
به بيتوجه و است او صلاح كه هرگاه و داريد خود كنترل
او و نباشد چنين اگر ميكنيد سليقه اعمال او تمايلات
و سردرگمي موجبات كند عمل بخواهد كه هرطور بتواند
خوابيدن تنها از شما كودك اگر.ميگردد فراهم او پريشاني
شما آوردهايد ، خود كنار به را او اجبارا شما و ميترسد
.باشد داشته دليلي بايد او ترس.نكردهايد حل را او مشكل
به را او آرام شب يك داشتن براي و كنيد پيدا را ترس علت
استقامت و درك و صبر به كار اين.نكنيد دعوت خود بستر
در او مشكل اين كه چرا.است نيازمند شما ملاحظه قابل
فرا هنگامي و ميگذارد تاثير نيز شما اجتماعي زندگي
ديگر ميكنيد احساس شما و شده بزرگ آنقدر او كه ميرسد
كه است موقع آن بخوابيد رختخواب يك در او با نميتوانيد
.كنيد منتقل نميتوانيد هم خودش رختخواب به ديگر را او
مخصوص ملحفه يك يا اسباببازي
مثل شيء يك از است بهتر بخوابيد كودك كنار آنكه بهجاي
مخصوص پتوي يك يا و اسباببازي يا و پارچهاي نرم عروسك
كه كند احساس او تا ميشود باعث كار اين.كنيد استفاده
يك او كه چرا دارد كنترل حدودي تا خود پيرامون دنياي به
ميتواند بخواهد كه هروقت كه دارد ملحفه يك و اسباببازي
شما از كه است چيزي اين و باشد داشته خود كنار در را آن
اغلب را اشيائي چنين كودك يك.باشد داشته توقع نميتواند
بايد كه است كودك اين و ميكند انتخاب نوپائي سنين در
.نمايد انتخاب را شيء اين
خوب الگوي يك پرورش
عنوان به بايد زندگي اول روزهاي در نوزاد خواب الگوي
دو طول در بچهها اكثر.شود تلقي او آينده الگوي شاخص
خواب.دارند مشخص خواب الگوي يك خود زندگي اول هفته
توزيع روز شبانه طول در بلند يا كوتاه چرت صورت به نوزاد
خوابش طولانيترين كودكي كه ميافتد اتفاق گاهي.ميشود
.باشد شب طول در بيداريش ، طولانيترين و روز طول در را
اين زيرا.نيست آنچناني مشكل روز و شب وارونگي اين
نميتواند او و زده برهم را كودك آرامش تدريجا برنامه
است آسان او خواب برنامه مجدد تنظيم و دهد ادامه را آن
.باشد شده مشكلي چنين دچار خود به خود كودك آنكه بشرط
و ميخوابد پيوسته بطور ساعت شش روز طول در شما كودك اگر
به بايد باشد داشته ادامه غلط الگوي اين و است بيدار شب
او خواب تا كنيد بيدار زود را او طولاني خواب هنگام
و كند عادت برنامه اين به مدتي از پس و شده مدت كوتاه
از بيش نوزادان اكثر در.شود منتقل شب به او طولاني خواب
الگوي در نظم ايجاد و پرورش ضمن تا ميكشد طول ماه سه
و شب سكون و آرامش تاريكي ، با سازگاري ساعته ، بيستوچهار
الي سه سن تا و نمايد آغاز را روز جنبوجوش و روشنائي
كه بود خواهد شب در نوزاد خواب اعظم قسمت ماهگي چهار
پيوسته ساعته نه الي پنج مرحله يك زمان اين در معمولا
كوتاه خواب مرتبه چهار تا سه هم روز طول در و داشت خواهد
و باشد مي پيشبيني قابل آن زمان معمولا كه دارد هم
تنها.خواهدداشت بيداري براي هم طولاني زمان يك همچنين
و شما اوقات تا نمائيد ثبت را برنامه اين كنيد سعي بايد
ترتيب اين به.شود استفادهتر قابل و منظمتر كودكتان
زمان و كرده پيشگويي را كودك نيازهاي ميتوانيد شما
او گريه منتظر و دريابيد را او خواب و غذا بازي ،
خواهد خودآمادگي برنامههاي همه براي كودك و بود نخواهيد
را كودك بازي و خوراك و خواب نميتوان چه اگر.داشت
ميتوانيد او تشويق با شما اما كرد تنظيم سرساعت
هرچه.نمائيد تثبيت و داده پرورش او در را برنامهاي
تطبيق بيشتر خودرا نيز كودك شود تنظيم تر منطقي برنامه
.برسد خوبي نظم به تا داده
دچار كودك خواب نظم كند تغيير مرتبا كودك برنامه اگر
الگو مطابق كنيد سعي بايد شما اين بنابر شد خواهد آشفتگي
خواهد را شما الگوي جاي ديگري الگوي گرنه و نمائيد عمل
ديرتر ساعتي شب هر كه ساعته پنج و بيست الگوي مانند گرفت
طول در خواب كسري و ديرتربيدارشود ساعتي صبح و بخوابد
تغييرات بيداري و خواب در منظم برنامه.شود جبران روز
نبايد.ميآورد بوجود ما سلامتي احساس و حالتها در مهمي
نظم كه بخوابد خواست كه زمان هر كه داد اجازه كودك به
داشت خواهد تاثير نيز او خوراك در كه بخورد هم به خوابش
آن دنبال به و داشت خواهد نوسان نيز او غذايي وعدههاي و
.شد خواهد نيز رفتاري مشكلات دچار كودك
تنهايي به خود نميتواند كودك كه باشيد داشته توجه
كودك روحيات به توجه با بايد شما و كند حفظ را برنامه
را اختلالات و نمائيد ياري برنامه اجراي در را او خود
.نمائيد حذف او برنامه از
نگران كودك
ممكن خاصي حوادث باشد كه رشد از مرحله هر در شما كودك
يا و گروهي بازيهاي مانند كند نگراني ايجاد او در است
به خوابيدن يا و روز طول در شما ترك.مهدكودك به رفتن
و كرده تقصير احساس شما بيماري به نسبت او. جداگانه صورت
توانايي از نگراني.ميداند بيماري باعث را خود
توانايي عدم از نگراني و آن وسوسههاي و رفتن دردستشويي
فيلمها ديدن.دارد وجود كودك در نيز شما در رضايت ايجاد
او زيرا ميشود كودك آشفتگي باعث وحشتناك برنامههاي و
از كودك شب درنميكند درك را خيال و واقعيت بين مرز
است زماني لحظه اين ميشود مايوس پيرامونش دنياي كنترل
نتيجه در و آورد در خود كنترل تحت را محيط نميتواند كه
كه ميشود باعث نگرانيها و ترس اين.ميشود ترس دچار
شما.كند بهانهجويي و شود بيميل خواب به نسبت كودك
و نمائيد حمايت را او و كنيد صحبت او با روز طول در بايد
.داريد نگه ثابت را او خواب برنامه دارد امكان جائيكه تا
ميترسد هيولا از كه بچهاي
ديد از كه نگرانيهايي و افكار دليل به كودكي است ممكن
مانند باشد مواجه مشكل با نميرسند نظر به واقعي شما
يا و صندوقخانه اتاق ، در منزل ، در هيولايي وجود تصور
او بايد شما.ميترسد واقعا موضوع اين از كودك رختخواب ،
.هستيد او مراقب كه كند حاصل اطمينان تا بدهيد دلگرمي را
بلكه نميكند ، كمكي اشياء بررسي و اتاق در جستجو معمولا
.دارد نياز خود تمايلات و احساسات از بهتري درك به كودك
هيولا ميتواند بهتر شما اطمينان و عشق آرامش ، ثبات ،
رختخواب جستوجوي شايد حاليكه در نمايد دور او از را
.ندهد تغيير او براي را چيزي
ميترسد تاريكي از كه كودكي
بسته يادر كامل تاريكي در ندارند دوست كودكان اكثر
خواب چراغ يك با را كودك خواب اتاق است بهتر.بخوابند
خواب از ديدن خواب اثر در كه وقتي تا.داريد نگه روشن
واقعيت و رويا و بازيابد را خود موقعيت بتواند شد بيدار
ميكند كمك او به نيز در بودن باز و دهد تميز هم از را
داخل نورپردازي طرز.نداند ديگران از جداي را خود تا
از هستند هيولا مانند كه سايهها از را كودك ترس اتاق
.ميبرد بين
؟ ميكند كمك كودك خوابيدن به چيزهايي چه
خواب شديد اختلالات از شما كودك كه است اين اصلي مشكل
مجبوريد تنها و بخوابد نميتواند تنهايي به و ميبرد رنج
دادن ، تكان گذاشتن ، پا روي مانند مختلف شيوههاي به كه
و بخوابانيد را او...و گفتن قصه كردن ، صحبت پشت ، ماليدن
كه بدانيد بايد.است مشكلآفرين بسيار شما براي امر اين
مرحله از قسمتي يا ارثي مشكل يك و است شدني حل مشكل اين
جهت را لازم اقدامات سريعتر هرچه بايد شما و نيست او رشد
شيوه با كه آموختهاند كودكان همه.دهيد انجام وضع بهبود
خاص ، اتاق يك در گرفتن قرار مانند بروند خواب به خاصي
يا نرم پارچه يك گرفتن آغوش در خاص ، جاي در خوابيدن
خوابش چرخههاي مابين كودك اگر.خاص پتوي يا بازي اسباب
او باشد فراهم او براي مجدد شرايط اين و شود بيدار
مشكل برايش مجدد رفتن خواب وگرنه.ميرود خواب به دوباره
انواع مورد در ما اگر.داشت خواهد طولاني بيداري و است
دارند نياز آن به خود خواب براي بزرگسال افراد كه شرايطي
مشكل ميتوانيم راحتتر باشيم داشته بيشتري آگاهي
.كنيم درك را كودكان اينگونه
ودرمانآن كودك مشكل علت رابههنگامتعيين چندنكتهكلي
بگيريد نظر در
محض به و ميكند گريه شود مي بيدار وقتي شب كودك اگر -1
و شده آرام و ميگردد فراهم نيازش مورد شرايط آنكه
شرايط به خوابيدن براي كه بگوييد اطمينان با ميخوابد
اختلال و حساسيت يا عصبي اختلال هيچگونه و كرده عادت غلط
.ندارد تغذيهاي
شرايط در خوابيدن براي كودك است ممكن اوقات گاهي -2
ظهر يا و شب سر مثلا باشد داشته متفاوت عادتهاي متفاوت ،
حضور به نياز شب نيمه بيداري هنگام به ولي بخوابد خودش
.باشد داشته شما
را او ميكند استفراغ گريه شدت از كودك اوقات گاهي -3
.كنيد ترك را سپساو و كرده تميز و مرتب
خوب را صبح دم ساعت چند و شب سر ساعت چند كودك -4
.بيدارياست دوبيشتردرمعرض ميخوابدامادرفاصلهبيناين
گاهي آموخت را خوابيدن خوب عادت كودك آنكه از بعد -5
مجبور مهماني يا بيماري قبيل از حوادثي اثر در است ممكن
باشيد مراقب. بخوابانيد خود پهلوي روزي چند را او شويد
بدعادتي و خود سابق عادت به او اضطرار زمان پايان از بعد
.نماييد اعمال را صحيح عادت مجددا و ننمايد رجعت
مجال كودك به شما اگر.نيانديشيد موقتي صورت به هرگز -6
گريه ساعتي چند خوابيدن صحيح روش آموختن براي تا دهيد
در ولي.كرد نخواهد وارد رواني آسيب كودك به هرگز كند
و دهيد نشان علاقه و عشق او به كافي اندازه به روز طول
.دهيد قرار خود توجه و حمايت مورد را او
داشت خواهد بهتري احساس روز طول در كودك شب بهتر خواب با
.داشت خواهد كمتري تحريكپذيري و
و حوصله و صبر با و تنگاتنگ را شده طرحريزي برنامه -7
.نماييد دنبال ساعت از استفاده با
يا و كردن لوس بر مبني اطرافيان غلط گفتههاي به هرگز -8
كودك به توجهي اگر شما نكنيد توجه شما بيمسئوليتي
.ميپنداريد صحيح را كار آن كه است دليل آن به ميكنيد
خواب مورد در كافي اطلاعات كه است اين شما مشكل واقع در
بتوانيد تا ميكند كمك شما به خواب عادات و نداريد كودك
.شويد قائل تفاوت كودك واقعي نيازهاي و خواستهها ميان
به شب سر براي اما ميخوابد خودش روز طول در كودك اگر -9
براي تنها را خوابيدن صحيح عادت بايد دارد ، نياز شما
.نماييد اعمال او سرشب
اعضاي ساير براي را مزاحمتهايي احتمالا كودك گريه - 10
هم جاي ميتوانيد مينمايد ايجاد همسايگان يا و خانواده
نيز همسايگان براي و نماييد جدا موقتا را او اتاقيهاي
براي را برنامه يا و بدهيد را توضيحاتي خصوص اين در
.بيندازيد تعويق به نيستند محل در آنها كه روزهايي
والدين از يكي تنها برنامه اين ناظر كه ندارد لزومي -11
اين اجراي حسن به هم كنار در دو هر است بهتر بلكه باشد
تصور كودك تا باشيد مراقب اماباشند داشته نظارت برنامه
كه را والدين از كدام هر حضور ميتواند گريه با نكند
.درآورد خويش كنترل تحت بخواهد
زيادي اهميت برنامه تنگاتنگ كردن دنبال كه آنجا از -12
به كه طوري مناسب فرصت يك در را كار اين ميتوانيد دارد
.دهيد انجام نزند ، لطمهاي شما شخصي و شغلي مهم مسائل
كنيد راحل خود كودكان خواب مشكلات:منبع
دستوري مژگان:ترجمه / فربر ريچارد دكتر:تاليف
مهرباني بوي جشنواره در زن مقام پاسداشت
اصلاحات
و زنان همايش و
هدف با (س)فاطمه حضرت خجستهزادروز جشن:اجتماعي گروه
در شهريور تا 22 از 18 زنان شامخ مقام از تقدير و تجليل
.شد برگزار بهمن فرهنگسراي آويني شهيد تالار
ورزش فرهنگسراي بينالملل امور و عمومي روابط گزارش به
با زهرا حضرت ميلاد جشن مراسم شهريور روز 18 در (بهمن)
و قرآني شخصيتهاي و مختلف اقشار از نفر حضور 800
از پس و برگزار اسلامي معارف و قرآن كانون قرآنپژوهان
هدف با ايثارگران زنان همايش شهريور روز 19 در آن
و همسران مادران ، خواهران ، جانفشاني و فداكاري پاسداشت
آزادگان و قهرمان جانبازان بزرگوار ، شهداي دختران
مقام پاسداشت جشن درشد برگزار نفر حضور 650 با سرافراز
از تقدير بهمنظور موفق زنان همايش شهريور روز 20 زن
و ورزشي و علمي مختلف رشتههاي در برتر و موفق بانوان
شاعره ، بانوان از دعوت با فرهيخته زنان همايش همچنين
.شد برگزار ويژه ميهمانان بهعنوان نقاش و نويسنده
با (بهمن) ورزش فرهنگسراي تاسيس سال دهمين شهريور روز 21
موسيقي ، اجراي شاديآفرين ، تفريحي ، برنامههاي مجموعه
محوطه در شب از پاسي تا نمايش ، و دكلمه سرود ، چوب ، رقص
علياصغر كه شد داشته گرامي تالارها و فرهنگسرا
آينده چشمانداز درباره نيز فرهنگسرا مديرعامل غلامرضايي
.گفت سخن فرهنگسرا فعاليتهاي
همنام زنان همايش شهريور روز 22 است حاكي گزارش اين
برگزار (س)زهرا فاطمه همنام ازخواهران تقدير با (س)فاطمه
.شد
جنبي برنامههاي همچنين مهرباني بوي جشن برگزاري طول در
ديدار كتابخواني ، مسابقه گياه ، و گل فروشگاه و نمايشگاه
كتاب نمايشگاه و گل اهداي مقدس ، مريم فيلم هنرپيشگان با
.شد برگزار بهمن فرهنگسراي همت به نيز زن
اصلاحات و زنان
در پنجشنبه "اصلاحات و زنان" تخصصي-علمي همايش نخستين
و صاحبنظران حضور با تهران رياستجمهوري باشگاه محل
ابتكار ، زنان ، مشاركت امور مركز رئيس شجاعي ، انديشمندان ،
;راد كيانوش و كديور جميله زيست ، محيط حفاظت سازمان رئيس
.شد برگزار مسئولان ديگر و مجلس نمايندگان
اين در رئيسجمهور مشاور شجاعي ، زهرا ايسنا ، گزارش به
شخص و دولت بر حاكم نگاه با خوشبختانه ، :كرد تصريح نشست
به نگرش نوع در جدي تحول و تغيير يك با ما رئيسجمهور ،
نگرش" به آن از ميتوانيم كه هستيم روبهرو زن ،
.كنيم ياد "زن مورد در اصلاحطلبانه
را نشستها اين اصلي محور زنان مشاركت امور مركز رئيس
مورد در دولت عملكرد نقد زن ، هفته در رئيسجمهور بيانات
از حاصله نتايج براساس عملياتي برنامهريزي و زنان مسايل
.خواند نشستها اين
نقش نشست ، اين در نيز رئيسجمهور معاون ابتكار ، معصومه
ريشه و كرد تلقي مهم بسيار را زنان غيردولتي انجمنهاي
آقاي:افزود و دانست اصلاحات دوره از قبل را ، تشكلها اين
پارادايم و چارچوب" توانست اصلاحات ، دوران در خاتمي ،
مطرح زنان براي كشور ، اجتماعي و سياسي عرصه در را "نوين
.كند
شوراي مجلس در اهواز نماينده راد ، كيانوش دكتر همچنين
وجود را خاتمي دغدغههاي اصليترين از يكي اسلامي ،
يك هويت:گفت و دانست مسلمان زنان الگوي براي چشماندازي
موقعيت از درستي درك هنوز معتقدم من.است سيال مجموعه
.است نگرفته شكل نيازهايشان و زنان
زن الگوي ابتدا بايد:گفت ادامه در نيز كديور جميله
.شود داده پيشرفت الگوي بعد ، مرحله در و تبيين
ما:داشت اظهار جامعهشناس شاديطلب ، دكتر نشست اين در
كه حالي در مينگريم ، مردان زاويه از زنان بحث به
نشان تحقيقات ، با كه است اين رئيسجمهور به كمك بيشترين
يك اگر:افزود وي.ندارد وجود زنان ذهن در تناقضي دهيم
پارادوكس وجود به زنان درصد قطعا 99 شود ، ميداني تحقيق
نگاه ايننيستند قائل اجتماع و خانه در خود حضور
.است مردگرايانه
محفوظ خانه در مادر نقش باشد قرار اگر:كرد تاكيد وي
ركن دو خانواده زيرا ;كنند مشاركت بايد هم پدران بماند ،
تناقضنما وجود در را مردگرايانه نگاه بخواهيم اگر.دارد
را موجود اجتماعي سياسي فضاي بايد كنيم ، حل زنان در
اجرايي حمايتهاي بايد هم رئيسجمهور شخص.سازيم تعديل
.دهند راانجام لازم
در شاغل نابيناي آمريكا در انفجار از پس
يافت نجات مرگ از
نيويورك برجهاي
هنگام به كه كلمبيايي نابيناي يك:اجتماعي گروه
طبقه 71 در دوگانه برجهاي از يكي با هواپيما برخورد
از خود سگ كمك با توانست بهسرميبرد مزبور ساختمان
.برد بدر سالم جان و خارج ساختمان
ساله ريورا40 كاراكولعمر خبري شبكه گزارش به
دست از را خود بينايي پيش سال از 14 كه كلمبيايي
خود سگ هوش و وفاداري بهلطف است داده
پايين را ساختمان طبقه اضطراري 71 توانستپلههاي
.آيد
هواپيماي كه هنگامي:گفت ارتباط اين در ريورا عمر
تصميم رئيسم و من كرد برخورد ساختمان با مسافربري
وفادارم سگ كمك با و اضطراري پلكان راه از گرفتيم
.كنيم ترك را ساختمان
نيويورك اطلاعاتي خدمات و فناوريها درشركت ريورا
تعداد كه بود دوگانه اموربرجهاي گردانندان از
ماجراي توصيف در وي.ميرسيد نفر به 300 آن كاركنان
برج گرفتيم تصميم كه هنگامي:گفت برج از خود خروج
و بنزين بوي كنيم ترك اضطراري پلكان طريق از را
مردم همهمه صداي و بود كرده پر را فضا غليظ دود
.ميشد شنيده جا همه زده اضطراب
ساختمان يا 64 و طبقات 65 در كه هنگامي:افزود ريورا
حدس من و رسيد گوش به ديگري مهيب صداي بوديم
ايجاد ساختمان از بخشي ريختن فرو از صدا اين كه زدم
فرو نتيجه را آن ريورا كه مهيبي صداي.است شده
برخورد اثر در كردهبود تلقي ساختمان از بخشي ريختن
.بود شده ايجاد ديگر برج با هواپيمايدوم
پلكان سطح:گفت همچنين كلمبيايي مهندس اين
شده پر روغن و آب از مخلوطي با ظاهرا كه اضطراري
من اما ميكرد مشكل را پلكان از آمدن پايين كار بود
دست در مرا راست بازوي مدت تمام كه رئيسم كمك با
سمت به آهستگي به را پلهها توانستم بود گرفته
.كنم طي پايين
است افزايش روبه طلاق آمار
:گفت كشور وزارت زنان امور مديركل:اجتماعي گروه
.است افزايش به رو كشور در طلاق آمار متاسفانه
جمع در و سيمرغ فرهنگسراي در چهارشنبه عصر بروجردي اشرف
و حرمت هتك توهين ، تحقير ، :افزود شهرستان اين بانوان
وي.است خانوادهها عاطفي انفصال باعث زنان به ناسزاگفتن
معصومين ائمه زندگي به تاسي و اسلام ادعاي ما اگر:گفت
آنان زندگي عملي و عيني جنبههاي تمام به بايد داريم ، را
.كنيم عمل
جامعه مردان و زنان:افزود كشور وزارت زنان امور مديركل
موجود واقعيتهاي و خود انديشههاي بازخواني به بايد
.بپردازند
پي در ايراني زنان حاضر حال در كه اين به اشاره با وي
زنان به مربوط مسائل:گفت هستند ، خود تضييعشده حقوق
.نميباشد آن جوابگوي تلاشها اين كه است گسترده آنقدر
شود ، حفظ حرمتشان زنها اگر كرد تاكيد كشور وزير مشاور
خود ، بعد نسل به جامعه فرهنگ انتقال ضمن ميتوانند
بانوان از تن كنند6000 منتقل نيز را نظام ارزشهاي
از پايان در و داشتند شركت گردهمايي اين در نيشابوري
.شد تقدير شهرستان اين نمونه زنان و مادران
كرد قدرداني روزنامه سه از ارشاد ، وزير
در جمعه روز اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير:اجتماعي گروه
و ايران همشهري ، روزنامههاي مسئول مديران به نامهاي
دليل به رسانهها اين كاركنان و مسئولان از حياتنو ،
.كرد قدرداني جمعه ، روزهاي در روزنامه انتشار
"جمعه نو حيات" و "جمعهها ايران" ،"جمعه همشهري"
با اجتماعي ، و فرهنگي نگاهي با كه هستند روزنامههايي
اختيار در را وقايع آخرين جمعه ، روزهاي در انتشار
.ميدهند قرار خود مخاطبان
جمعه روز در روزنامه انتشار نامه ، اين در مسجدجامعي احمد
خلااطلاعرساني سو يك از كه دانست فرهنگي اقدام يك را
را تعطيل روزهاي در مخاطبان نيازهاي و مكتوب رسانههاي
اشاعه جهت در موثر حركتي ديگر سوي از و ميكنند جبران
جامعه مختلف قشرهاي ميان در بيوقفه روزنامهخواني فرهنگ
.بود خواهد
جامعه ، ترديد بدون:افزود اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
در را فرهنگي اقدام اين ارزنده و مثبت تاثيرهاي و بازتاب
.بود خواهد شاهد دور چندان نه آيندهاي
همراهي و همكاري با كه كرد اميدواري اظهار جامعي مسجد
روزنامههاي با مطبوعات توزيع امر دستاندركاران صميمانه
مردم دسترسي در تسريع براي لازم تسهيلات يافته ، انتشار
.شود فراهم تعطيل ايام در جرايد اين به
اقدام اين از اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت:كرد تاكيد وي
.ميكند حمايت روزنامهها ارزشمند
ماده 187 به نسبت حقوقدانان و وكلا واكنش
قضائيه قوه توسط وكيل انتخاب
سوم برنامه
ميكند نقض را وكلا استقلال
كشور ، توسعه سوم پنجساله برنامه ماده 187 اجراي با
.ميشود نقض دادگستري وكلاي كانون استقلال
با ايسنا با گفتگو در دادگستري وكيل اديب ، محمد دكتر
اگر حقوق رشته فارغالتحصيلان:افزود مطلب اين بيان
كند طي وكلا كانون در بايد وكيل يك كه را لازم مراحل
مشاوره و وكالت كار براي علمي صلاحيت فاقد نگذرانند
.هستند حقوقي
حقوقي مشاور وكلا كانون طريق از ميخواهند كه وكيلاني
تا بگذرانند را وكالت كارآموزي دوره ابتدا بايد شوند
به هم سال مدت 10 همچنين و بشوند دادگستري يك پايه وكيل
عنوان به ميتوانند وقت آن باشند داشته اشتغال وكالت كار
.كنند فعاليت حقوقي مشاور
ابتدا همان از افراد ماده 187 در:گفت ادامه در وي
مشاور عنوان به و كنند تاسيس مشاوره موسسه ميتوانند
دادسرا نظر زير وكلا كانون در ما.شوند كار به مشغول
بازخواست ما از اشتباه كوچكترين با و ميكنيم فعاليت
چتر زير وكلا نيست مشخص ماده اين در كه حالي در ميكنند
و نهاد كدام برابر در و دارند قرار سازمان كدام نظارتي
.هستند پاسخگو ارگاني
قراردادهاي در وكلا كه زماني:كرد خاطرنشان اديب دكتر
ميشود گفته آنها به بخشنامهاي طي ميشوند وارد خارجي
نشود ارجاع داوري به دولت دعاوي شود سعي حتيالمقدور كه
.شود رسيدگي آن به ايران قضائي ذيصلاح مراجع در بلكه
رعايت امروز به تا انقلاب از پيش از همواره مسئله اين
موقت ، دولت تشكيل زمان در نيز انقلاب از بعد در.ميشود
دارايي امور و اقتصاد وزارت به ايران وقت نخستوزير
داوري به دعاوي ارجاع از حتيالمقدور كه ميدهند دستور
كنيد پيشبيني را قراردادها از ناشي دعاوي و شود خودداري
تا شود داده ارجاع ايران اسلامي جمهوري دادگاههاي به تا
شماره 2658 به بخشنامه اين.نرود بين از دولت حاكميت حق
است آن مهم نكته ولي است ، شده صادر تاريخ 23/8/58 در و
غيرممكن را بخشنامههايي چنين اجراي عملا ماده 187 كه
ميسازد وارد صدمه دولت مصونيت و حاكميت حق به و ميسازد
اطمينان ايران داخلي دادگاههاي به خارجي كشور هيچ ديگر و
دادگاههاي به دعوي آن اختلاف بروز صورت در.نميكند
. شد خواهد ارجاع بينالمللي داوري
مربوطه كميسيون در قضائيه قوه اگر:داشت اظهار اديب دكتر
كارآموز بيشتري ميزان ميتواند وكلا كانون بدهد اجازه
خواهد حل نيز وكيل كمبود مشكل كار اين با و بگيرد وكالت
در ماده 187 گنجاندن با نبايستي كشور حقوقي سيستم.شد
.شود متزلزل توسعه سوم برنامه
بايد ايران در كاري هر بدو اشتباه ، ظاهرا:كرد تصريح وي
دست كار آن انجام از مقامات تا شود تجربه عملي صورت به
.بردارند
دادگستري وكلاي:كرد تاكيد پايان در دادگستري وكيل اين
دولت بتواند حتي كه باشند برآمده مستقلي كانون از بايد
تشكيلات بايد بنابراين بكشاند ، محاكمه ميز پاي به هم را
كارآموز بيشتري تعداد بتواند تا كرد تقويت را وكلا كانون
تا داد قرار كانون اختيار در بيشتري امكانات بايد بگيرد ،
.شود حل نيز امروز مشكلات و شود تربيت وكيل مجرا همين از
ضوابط تمام خلاف بر كه قضائيه قوه توسط وكيل انتخاب
قضائيه قوه و قضات تاثير تحت را وكيل.است وكلا كانون
.ميكند وارد لطمه قضائي عدالت به و ميدهد قرار
وكيل و بازنشسته قاضي طباطبايي ، مرتضوي جواد سيد
مطلب اين بيان با ايسنا خبرنگار با گفتگو در دادگستري
صلاحيت داراي افراد اين قضائيه قوه نظر از اگر:افزود
كمبود با كه اين به توجه با قضائيه قوه چرا هستند ، علمي
استفاده قاضي عنوان به افراد اين از است روبرو قاضي
الي به 15 روز در نباشد مجبور شعبه هر قضات تا نميكند
.نمايند رسيدگي پرونده 20
مشكل تنها ماده 187 اجراي:ساخت خاطرنشان وي
دستگاه مشكل ولي ميكند حل حقوقيرا فارغالتحصيلان
باقي همچنان دارند ، وكيل به نياز كه مردمي و قضائي
.ميماند
دعواي يك مباني تبيين وكيل كار:كرد تصريح مرتضوي جواد
سنجيدن قاضي كار ولي.است كردنمسائل روشن و حقوقي
حال.كند صادر حكم آن بتواندبراساس تا است طرفين دفاعيات
قوه طرف از وكيل و قاضي وقتي مسئله اين به توجه با
بين از خود موكل از وكيل دفاع حق شوند ، انتخاب قضائيه
.رفت خواهد
كار فعلي مشكلات حل راه بهترين اينكه به اشاره با وي
اين بايد مجلس:كرد تاكيد است ، وكلا كانون تقويت وكالت ،
خود منفي نظر قضائيه قوه يا و سازد ملغي را قانوني ماده
ماده آن نتيجه در تا بدهد قانوني ماده اين درباره را
.گردد ملغي قانوني
خبرنگار با گفتوگو در نيز دادگستري وكيل نيكبخت صالح
باعث عملا سوم پنجساله برنامه ماده 187:گفت ايسنا
وكلا كانون نهاد 70ساله با موازي نهاد يك شكلگيري
براساس.ميگذرد آن استقلال از سال از 47 بيش كه ميشود
افرادي به است شده داده اجازه قضائيه قوه به قانون اين
و وكالت بهعنوان كار اجازه هستند حقوق ليسانس داراي كه
.شود داده حقوقي مشاور
را سوم پنجساله برنامه كه مجلسي همان:گفت ادامه در وي
پروانه اخذ كيفيت قانون سال 1376 در بود ، كرده تصويب
است آمده اجمالا قانون اين در و رساند تصويب به را وكالت
ايجاد قضائي دستگاه كه استاني يا قضائي حوزه هر در كه
طريقه و ميشود انتخاب وكيل نياز مورد تعداد به كند
كل دادگستري رئيس بر مشتمل هياتي توسط نيز وكيل انتخاب
رئيس همچنين و استان مركز انقلاب دادگاه رئيس استان ،
انجام است ، كانون آن تابع استان آن كه وكلايي كانون
اين را نياز مورد وكلاي تعداد اينكه به باتوجهميشود
از نفر كه 2 اكثريت بايد الزاما ميكند تعيين هيات
رئيس به را وكيل نياز مورد تعداد به باشند قضائي دستگاه
انتخاب را وكلا آگهي انتشار با او و بكنند معرفي كانون
توجه مورد قبلا كه وكيل كمبود نظريه بنابراين.نمايد
.ميشود حل شكل اين به بود گرفته قرار مجلس همان
آن مصوب آئيننامه و ماده 187 تصويب با:كرد تصريح وي
بخش و دهد انجام بايد خصوصي بخش كه است كاري تكرار اولا
به منجر قانون اين ثانيا ندارد را وظيفهاي چنين دولتي
كه ميشود قضائي دستگاه در عدهاي اشتغال و هزينه ايجاد
كاركنان وقت تضييع موجب و دارند برنامه و بودجه به نياز
قوه طرف از كه شخصي چنين ثالثا و ميشود مربوطه دستگاه
درحاليكه باشد مستقل وكيلي نميتواند شده انتخاب قضائيه
هرگونه از فارغ كه است اين وكيل شان كردم عرض كه شرحي به
خود موكل از قضائي و دولتي و اداري دستگاه به وابستگي
اينكه براي و است متهم از دفاع وكيل وظيفه.نمايد دفاع
هر از مستقل ميبايست نمايد احقاق را خود موكل حق بتواند
وقتي كه است واضح چون باشد دولتي ارگان و نهاد دستگاه ،
مستقل نميتواند نمايد ، انتخاب دولتي دستگاه را وكيل
كه است اين براساس وكيل به مردم مراجعه اساسا و باشد
و قضائي دستگاههاي به وكيل وابستگي عدم بهدليل مردم
انتظار و ميدانند خود پناهگاه و مرجع را او اجرايي
كند ، دفاع خود موكل از دولت از استقلال با وكيل كه دارند
خواسته اين قضائيه قوه طرف از كارشناس و مشاور انتخاب با
قضائي دستگاه مضافا و نميشود رعايت عملا وكيل شان و
كه است كرده مدني نهاد يك با موازي نهاد ايجاد به مبادرت
.است كننده تامين وكيل دنيا تمام در كه است غرض نقض خود
چند در دهه 70 در متحد ملل سازمان:ساخت خاطرنشان نيكبخت
از حرفه اين صاحبان و وكالت حرفه استقلال بر مورد
مورد اين در و كرده تاكيد اداري و قضائي دستگاههاي
آنرا هم ايران اسلامي جمهوري كشور كه است داشته مصوباتي
.باشد پايبند آن به ميبايستي و است نموده امضاء
مجلس نمايندگان از حتي دفاع ، بار هماكنون:كرد تاكيد وي
است دادگستري وكلاي بهعهده مدعيالعموم شكايات مقابل در
مشابه موارد نميتوانند قضائي دستگاه منتخبين طبيعتا و
همواره ترس اين بتوانند ، هم اگر و بگيرند بهعهده را
است قضائي دستگاه منتخب خود كه كسي چگونه دارد وجود
.دهد انجام را مهمي چنين ميتواند
اخذ كيفيت قانون اصلاح بايدبا اصلاحات مجلس بنابراين
كه را وكيل بيشتري تعداد انتخاب زمينه وكالت پروانه
طرف از و آورد فراهم را هستند آن مدعي ماده 187 واضعين
وكيل مورد در كه قوانيني اجراي بر كامل نظارت با ديگر
به كه تعرفهاي براساس حقالوكاله جمله از دارد وجود
به مردم مراجعه زمينه است رسيده قضائيه قوه رئيس تصويب
به نياز كه افرادي به ديگر طرف از و كند فراهم را وكيل
اجراي در - ندارند نيز را وكيل انتخاب توان و دارند وكيل
قوانين از پارهاي اصلاح نيز و اساسي قانون اصل 35
بودجه قانون در بودجه لازم پيشبيني با - دادگستري
.نمايد كمك ساليانه
|