آداب منفي و مثبت هاي جنبه به نگاهي
فردي شعور و اجتماعي رسوم
اجتماعي
انديشيدن مثبت روانشناسي
ملي توسعه زمينهساز حرفهاي روزنامهنگاري
است
از پيشگيري و ايمني مهندسي" همايش
ميشود برگزار تهران در "آتشسوزي
اتهاماتقاتل 16 به رسيدگي جلسه نخستين
شد برگزار مشهدي زن
مقدس دفاع هفته پاسداشت اخبار
يزد در رانندگي تصادفات درصد عامل 90
هستند موتوسيكلتها
آداب منفي و مثبت هاي جنبه به نگاهي
فردي شعور و اجتماعي اجتماعيرسوم
كامل توجه به نياز هزينه و وقت فردي ، توان كه عصري در
آداب خدمت در را خود بايد آيا دارد
هم اگر) را خود محتواي و معنا رفتهرفته كه رسومي و
داده دست از (داشته معنايي واقعا
جاي به آن از فريبنده شايد برقو و پرزرق ظاهري تنها و
دهيم؟ قرار مانده
سنتها از و بوده تاريخي ريشه داراي كه اجتماعي رسوم
كه داراست را دو هر منفي و مثبت جنبههاي است ، برخاسته
دچار نيز جنبه دو هر زمان تحولات و دگرگونيها با
جهاتي از آنكه مثبت جنبههاي.شدهاند دگرگوني و تغييرات
جوامع مختلف تحولات مسير در و بوده سازنده و معنا پر
پيشرفت با كه چهرهاي تغيير نه اما است ، كرده عوض چهره
فرم برعكس ، بلكه گردد ، سازندهتر و معناتر پر تمدن و علم
بوته به بهنوعي و داده دست از را خويش اصيل محتواي و
.است شده سپرده فراموشي
خانوادهها اكثر در را واپسگرايي و غفلتزدگي اين نمونه
انسانيتي و احترام و آداب جمله از كه ميبينيم (بهخصوص)
به نسبت كوچكترها سوي از الزامي امري گذشته در كه
امروز.است مانده برجاي اثري كمتر امروز بود بزرگترها
پدران و هستند سالار فرزند خانوادهها اكثر گفت ميتوان
شده متحول رسوم و آداب به گرايش هم كه نيز مادران و
دچار بهگونهاي هستند سنتها بند در هنوز هم و داشته
نيز زمانه گرفتاريهاي كه آنجا از و شدهاند فكري تضاد
توجهي چندان نميگذارد باقي آنها براي كافي فرصت
مسئله كه اينجاست در و نميكنند فرزندان نادرست بهرفتار
و علم.ميشود متجلي باز شعور و عقلانيت و تمدن و علم
و شعور آيا اما است پيشروي حال در سريعا بشر تمدن
و است؟ كرده رشد تمدن و علم اين پابهپاي نيز او عقلانيت
...ماشينساز؟ يا است بوده ساز انسان تمدن و علم اين آيا
و پرمعنا نيز همه كه بسيارند رسوم و آداب مثبت جنبههاي
و قرارداد كامل توجه مورد را آنها بايد و هستند محتوا پر
روزافزون تمدن و علم زاده كه زندگي مثبت تحولات مسير در
باشد انسانها آگاهي و شعور پروراننده بايستي و بوده
جنبههاي.نمود آنها از را استفاده صحيحترين و بهترين
خاص توجه نه كه آنچه معناي به اجتماعي رسوم و آداب منفي
اجراي در نه و شده معطوف آن محتواي و معنا به گذشتگان
دگرگونيهاي و تحولات امروزي انسانهاي توسط آن كوركورانه
در كه ميباشد است گرفته قرار توجه مورد فعلي زندگي
اجباري ، مكانيكي ، اعمالي صورت به قراردادها نوع اين نتيجه
از فرسايشي و پاگير و دست بسيار نيز و محتوا و روح فاقد
نقش رهگذر اين در كه است گشته هزينه و وقت توان ، نظر
والا انسان اين زن ، .است مردان تراز اساسي بسيار زنان
شعور و عقلانيت دانش و علم كسب با كه بود تلاش در اگر
پر و مختلف عرصههاي در آنكه از گذشته بپروراند ، را خويش
دست به را خويش انساني و واقعي جايگاه زندگي اهميت
رسالت به پيش از بيش و مينمود حفظ را آن يا ميآورد
توجه خداوند كوچك بنده يك انسان ، يك عنوان به خود عظيم
بازنگري يك به را خود مهم اين به دستيابي براي ميكردو
برخي همانند فضا تسخير عصر در ميدانست ملزم دروني عميق
تمام كه حالي در و نميانديشيد خود ناآگاه گذشتگان از
مادي بعد تنها نيز علم از داشته معطوف ظواهر به را توجه
آن از ماشينسازي علم معناي به و نميگرفت نظر در را آن
به را مصيبتها انواع اينكه از گذشته و نميكرد استفاده
خويش براي دوم جنس عنوان به و خانواده در خصوص
قراردادهاي در نميخريد ، جان به
سنتهاي به دستي دو و كوركورانه اينچنين نيز اجتماعي
كه را رسوم و آداب اين و نميچسبيد پاگير و دست و پوسيده
بسيار صورتي به دوره آن خاص شرايط خاطر به گذشته در
و سادهتر ميگشت برگزار تشريفاتتر وپر گستردهتر
نه بينديشد معاشرت نفس به مينمود سعي و كرده مردميتر
اين نيز و آگاهي اين يكم و بيست قرن زن آيا.آن ظواهر به
رفتهرفته و پيشگذارد قدم كه نميبيند خويش در را شهامت
و وقت صرف با و كمهزينهتر سادهتر ، را مراسمي هرگونه
مربوط مراسمي نوع هر زيبايي...كند؟ برگزار كمتر انرژي
و ميزبان دروني صفاي اين بلكه.نيست آن زائد تشريفات به
كه است مراسم برگزاري در او خاص تدبير و سليقه نيز
و شعور از انسان اگر كند ، زيبا بسيار را آن ميتواند
استفاده توان حد در زندگي عرصههاي تمام در خويش آگاهي
زندگي محدوده به منحصر را آگاهي و شعور اين اگر كند ،
به توجه در ما مردان و زنان اگر نپندارد ، روزمره و مادي
استراحت و خواب سالم ، تغذيه كه زندگي مسائل اوليهترين
فعاليت كه زندگي منظم برنامهريزي نيز و مرتب ورزش كافي ،
به دارد بزرگي جاي آن در جسمي و فكري همهجانبه و مثبت
رفته بدانند ملزم را خود ظواهر و ماديات به توجه اندازه
ذهن پويايي و فعاليت براي مناسبي بستر توجهات اين رفته
مقولهها همه در تفكر به را آنان و شد خواهد آنان در
به وادار يكتا قادر به توكل با كه داد خواهد عادت
در سپس و خويش وجود در ابتدا كلي دگرگونيهاي و تغييرات
در آهستهآهسته نتيجهاش كه نمود خواهد خود پيرامون
تلاش در تنها ما بلي ، .خورد خواهد چشم به اجتماع
ظواهر ، انديشه در آن از بعد و نان غم در و ميباشيم
وهمچشميها چشم خاطر به را فريبنده سنتهاي و رسومات
كه الهي روح آن خويش ، روح شكوفايي و رشد از و ميپسنديم
از هدف تمامي و ما هستي همه واقع در و ماست وجود در
را غفلتزدگي همه اين آيا و غافليم سخت ماست آفرينش
...كرد؟ خواهيم توجيه چگونه
توجه به نياز هزينه و وقت فردي ، توان كه عصري در بلي ،
رفتهرفته كه رسومي و آداب خدمت در بايد آيا دارد كامل
از (داشته معنايي واقعا هم اگر) را خود محتواي و معنا
از فريبنده شايد برقو و پرزرق ظاهري تنها و داده دست
دست ميتوان كه آنجا در دهيم؟ قرار مانده جاي به آن
بايد آيا كرد روشن را كاشانهاي چراغ و گرفت را مستمندي
و آگاه انساني مسير از را خود راه مراسمي چنين اجراي با
مراسم در حتي ما...بكشانيم؟ انحرافي مسيري به خداشناس
به چنان.نميداريم نگاه اعتدال نيز بستگان فوت سوگواري
چه و مستقيم چه نيز را ديگران و چسبيدهايم برخيسنتها
اين به هرگز كه ميكنيم رعايتآنها به ملزم مستقيم غير
از امكانات عدم گرفتار كه مردمي كه نميانديشيم مسئله
به ميتوانند چگونه هستند هزينه و وسيله وقت ، توان ، نظر
از منظور بدانيم است خوب ، باشند پايبند رسوم قبيل اين
و تسلا ازبستگانتنها يكي فوت مراسمسوگواري در شركت
زيرا است ، رفتگان براي ما خير دعاي خصوص به و يادآوري
منظور اما و دارند نياز آن به كه است چيزي مهمترين اين
ناپايدار و كوتاه زندگي كه بياوريم ياد به اينكه مهمتر
.كشيد خواهيم فاني سراي اين از رخت زود يا دير همه و است
يك به را ما كه است كافي اهميت پر اصل همين به توجه
وادار خويش زندگي محيط در نيز و خود وجود در كلي بازنگري
هرز از را ما خرد و عقلانيت بر مبتني بازنگري اين كه كند
عرصههاي در ميتواند كه هزينههايي و وقت توان ، رفتن
براي هشداري و داشته حذر بر شود صرف زندگي سازنده و مثبت
خواهد متعادل و صحيح اصولي ، زندگي يك به دستيابي در تلاش
سعي و بگذاريم كنار را ظاهربيني و سطحينگري بيائيد.بود
كه كريم قرآن آسماني جمله به. باشيم محتوانگر كنيم
صاحبان اي:ميفرمايد كه كنيم توجه شده تكرار بارها
از استعانت با آري.كنيد تعمق و تفكر چيز همه در ادراك
مسلماني و آگاه انساني جايگاه در كنيم تلاش يگانه معبود
و كنيم تعمق و تفكر چيز همه در خويش وجود همه با راستين
زندگي كوچك مقولههاي از ابتدا مهم اين به دستيابي براي
آگاهي كسب در رفته رفته كه ديد خواهيمكنيم آغاز خويش
.رسيد خواهيم واقعي انسان والاي مقام به همهجانبه
محيي شهلا
انديشيدن مثبت روانشناسي
قدرت مطالعه بلكه نيست ، آسيب و ضعف بررسي تنها روانشناسي
هست هم خوب صفات و
بلكه ;نبوده است شكسته هم در آنچه كردن درست تنها درمان ،
صفات كردن بالفعل و ما ويژگيهاي بهترين رساندن ظهور به
هست نيز انسان بالقوه
يعني. ميدانيم دردسر بررسي اصل در روانشناسيرا ما
مانند و مخرب رفتار يا ناخشنودي ، دلايل كشف براي كوششي
شده حيات تجديد بگوئيم بهتر يا جديد ، جنبش يك اما.آنها
ميكند پيشنهاد يعني دارد ، سروكار مساله ديگر سوي با
هستند خشنود كه آيد عمل به افرادي روي باليني آزمايشهاي
.ميكنند حركت جهان در آساني به و
چيست ، درباره روانشناسي بپرسيد معمولي فرد يك از اگر
يعني رواني بيماريهاي درباره داد خواهد پاسخ وي احتمالا
و طولاني فهرست تمام خلاصه و وسواس افسردگي ، اضطراب ،
دقيقا فرد اين متاسفانه ، .انسان نارضايتيهاي ترسناك
و اسكينر اف.بي تا گرفته فرويد زيگموند ازميگويد راست
ناراحتيهاي آماري و تشخيص راهنماهاي امروزي نويسندگان
.دارد تكيه آن منفي برجنبه روانشناسي مسلط رواني ، تفكر
مزلو آبراهام مانند هم مخالفي صداهاي هميشه كه است درست
همكارانش توجه كرد سعي سالهاي 1960 تمام طي كه است ، بوده
مردمي يعني ، ) افراد نفس تحقق و اوج روحي تجربههاي به را
اما.نمايد جلب (ميكنند عمل خوبي به و بوده سالم كه
.بودهاند اقليت در هميشه آنها
هنگامي رفته ، ، رويهم(آمريكايي) مسلط تفكر روانشناسان
شادي ، خوشبيني ، عشق ، مانند موضوعاتي درباره افراد كه
.ميشوند عصبي معمولا ميكنند ، صحبت مهرباني و جرات
يا "عامه مقبول روانشناسي" برچسب با را موضوعات اين تمام
در بحث موضوعهاي بيشتر را آنها و ميكنند رد "پاپ"
اينكه تا ميدانند "كنيم؟ كمك خود به چگونه" كتابهاي
بررسي و بحث مورد جدي طور به را آنها بخواهند واقعا
.دهند قرار علمي
پرچم ديگر ناراضي گروه يك گذشته ، سال دو يكي طي اما
متحد "مثبت روانشناسي" نام زير و كردهاند بلند را جديدي
.شدهاند
مارتين" دكتر آن تاكتيكدان رهبر و جنبش اين اصلي سخنگوي
دوره طي پيش ، سال دوپنسيلوانياست دانشگاه از "سليگمن
را همكارانش وي آمريكا ، روانشناسان انجمن در رياستاش
اصطلاح به تبديل آنها حرفه دادهاند اجازه كه كرد متهم
پژوهشهاي بيشتر كرد ، ادعا وي.شود "شناسي قرباني"
در كه ميگيرد نظر در منفعل موجودي را انسان روانشناسي
روان بيشتر و ميخورد متوالي ضربههاي حوادث تندباد
قالب در را رواني بيماريهاي ميكنند سعي درمانيها
آسيب انگيزههاي ديده ، آسيب عادات درمان نظري چارچوب"
بررسي ديده آسيب مغزهاي و ديده آسيب كودكيهاي ديده ،
".كنند
نيست ، آسيب و ضعف بررسي تنها روانشناسي":كرد تاكيد وي
درست تنها درمان ، .هست هم خوب صفات و قدرت مطالعه بلكه
رساندن ظهور به بلكه ;نبوده است شكسته هم در آنچه كردن
نيز انسان بالقوه صفات كردن بالفعل و ما ويژگيهاي بهترين
".هست
صفآرايي مثبت روانشناسي پرچم زير كه مختلفي افراد
سلامت اولا اينكه درباره دارند متفاوتي افكار كردهاند ،
.آورد دست به را آن ميتوان چطور و چيست روان
ميگويند كه است اين ميسازد متحد را آنها كه چيزي اما ،
انعطافپذيريشان و قدرت انسانها اصولا و معمولي افراد
حوادث تندباد و ميكنيم تصور ما كه است آن از بيش خيلي
حد از و بگذارد زيادي تاثير ما روي ميتواند اينكه با
ميتوانيم اما باشد ، خارج ما ژنتيكي عناصر و ما كنترل
احساس چه و ميكنيم چه اينكه درباره معنا پر انتخابهايي
.بنمائيم داريم
به ميگويد وي.است خوشبيني سليگمن موردعلاقه موضوع
خوشبين افراد كه دارد وجود شواهد و مدارك چشمگيري ميزان
بر علاوه.هستند بهرهورتر و خوشحالتر بدبين اشخاص از
و داد آموزش ميتوان را خوشبيني كه دارد باور وي اين ،
.آموخت
مانند عنوانهايي با است نوشته اينباره در كتابهايي وي
رشتههاي حتي و "خوشبين كودك" و "شده آموخته خوشبيني"
در بتوانند را عملي خوشبيني كه كرده طراحي را درسياي
.كنند تدريس مدارس
"ميهالي سيكزنت ميهالي" مثبت روانشناسي جنبش ديگر رهبر يك
روي تمركزش وي.است شيكاگو دانشگاه از تبار مجارستاني
"جريان".ميخواند "جريان" را آن كه است بهينه تجربه نوعي
انجام خوب واقعا را كاري كه است افرادي احساس نوع
در كه دارند دوست قدري به را كارشان اينكه يا ميدهند ،
.ميشوند گم و غرق آن
انسان زندگي در همانقدر "جريان" ميهالي ، سيكزنت نظر به
بهتر فهم و درك:دارد عقيده ، نيز افسردگي كه دارد واقعيت
طريقي ميتواند دارد جدي و سخت پژوهشهاي در ريشه كه آن
به را وقتشان يا و ميدهند انجام را كارشان افراد كه را
.دهد تغيير بطالتميگذرانند ،
است ، مثبت روانشناسي جنبش مهم بخش تحقيقات و پژوهش
ميهالي سيكزنت و سليگمن مانند رهبرانش آن با كه وسيلهاي
هستند ، جنبش اين در كه جوانتر روانشناسان از بسياري و
از پژوهش.درآورند خود راه به را همكارانشان دارند اميد
كتابهاي از را آنها فاصله كه است وسيلهاي ديگر سوي
را راهي آنان و ميدارد نگه دور قلابي معنويتهاي
جرات و قدرت اميد ، شادي ، مجموعه ميخواهد كه ميپيمايند
شگرف پيشرفتهاي به بشر حاليكه در دهد ، افزايش را انسان
.است آمده نائل جهان در
علوي سعيد سيد دكتر:ترجمه / اندرسون والتر:نوشته
نائيني
اينترنت:منبع
ملي توسعه زمينهساز حرفهاي روزنامهنگاري
است
:گفت رسانهها تحقيقات مطالعات مركز رئيس:اجتماعي گروه
حاشيهاي و جنبي امري توسعه حال در كشورهاي در مطبوعات
.ميشود تلقي
مديران جمع در كرمان ، استان مطبوعات خانه دعوت به كه وي
محيط ، بستهبودن ميگفت ، سخن حاضر استان اين محلي مطبوعات
و حقيقت كشف براي جستجو امكان عدم مدارا ، و تحمل عدم
اين عمده مشكلات از را روزنامهنگاري شغل حرفهاينبودن
در فاميلي روزنامهنگاري:گفت و دانست استان در حرفه
كه چراباشد ملي توسعه سوي به راهي نميتواند درازمدت
معناي به نيست ، بلكه نخبگان جذب معناي به كار اين
حاليكه در.ميباشد موجود نيروهاي ارزانترين بهكارگيري
دكتر.ميزنند رقم را جامعه تفكر كه هستند نخبگان اين
ما فكري توليد توسعه ، حال در كشورهاي در:افزود فرقاني
تهي ارزش از را فكركردن مساله اين و ندارد مادي ازاي به
و جنبي امر يك عنوان به مطبوعات ميشود باعث و ميكند
.شود تلقي حاشيهاي
همچنين و مطبوعات نرسيم ، گرايي حرفهاي به ما تا:گفت وي
نيابد ، توسعه مطبوعات تا و نمييابد توسعه محلي مطبوعات
.يافت نخواهد تحقق ملي توسعه
و ضابطه حاكميت مالي ، استقلال علمي ، مهارت فرقاني ، دكتر
معيارهاي مهمترين از را آموزش همچنين و اخلاق
:داد ادامه و دانست روزنامهنگاري امر در حرفهايگرايي
چرا نيستم مطبوعات بر دولت مالي سيستم كمكهاي موافق من
مطبوعات.آنهاست مهار و كنترل براي ابزاري كمكها اين كه
در و ميكنند رشد آزادي در ميشوند ، متولد آزادي در
كار مايه جان بيطرفي و استقلال و ميرسند بلوغ به آزادي
پاي جا نبايد محلي مطبوعات:كرد اضافه وي.است مطبوعاتي
عدم از ناشي خلاهاي بايد بلكه بگذارند ، سراسري مطبوعات
.كنند پر را محلي حوزههاي در سراسري روزنامههاي حركت
عنوان با نمايشگاهي مراسم ، اين حاشيه در است گفتني
.شد برگزار مطبوعات و كاريكاتور
از پيشگيري و ايمني مهندسي" همايش
ميشود برگزار
تهران در "آتشسوزي
پيشگيري و ايمني مهندسي همايش نخستين:اجتماعي گروه
مناسب بهراهكارهاي دستيابي هدف با سوزي آتش از
در كشور شهرهاي آسيبپذيري ضريب كاهش براي
.ميشود برگزار تهران در مهرماه برابرآتشسوزيچهارم
وزارت عمراني برنامهريزي دفتر مديركل "نوذرپور علي"
همايش اين در:گفت ديروز همايشيادشده ودبير كشور
و ساختمان شهرسازي ، و قبيلمعماري از مسائلي درباره
تجارب از بهرهگيري نيز و پيشگيري و آموزش مسكن ،
سازمانهاي عملكرد نشاني ، وآتش ايمني زمينه در جهاني
بحث شهرها ايمني بر نظارت و كنترل درآموزش ، غيردولتي
.ميشود نظر تبادل و
اتهاماتقاتل 16 به رسيدگي جلسه نخستين
شد برگزار
مشهدي زن
قتلهاي پرونده به رسيدگي جلسه اولين:اجتماعي گروه
به خراسان دادگستري اجتماعات تالار در ديروز عنكبوتي ،
.شد برگزار منصوري غلامرضا والمسلمين حجتالاسلام رياست
قاضي تاكيد از پس جلسه ، اين ابتداي در ايسنا گزارش به
مدعيالعموم ، نماينده آرامش حفظ لزوم بر منصوري
.كرد قرائت را خود كيفرخواست
در قتلها اين وقوع منفي تاثير به اشاره با مسكراني محمد
احساس آمدن وجود به و جامعه فرهنگي و اجتماعي ساختار
نتيجههاي از را اجتماع سطح در ثباتي بي و تزلزل ناامني ،
.داشت اعلام تبهكارانهاي اعمال چنين
:گفت مرحله به4 عنكبوتي قتلهاي تقسيمبندي با وي
مرحله و ميشود اول قتل به 3 مربوط قتلها اين اول مرحله
.است افتاده اتفاق زمستان 79 در دوم
جمله از موجود ، شواهد به اشاره با مدعيالعموم نماينده
قتل صحنههاي بازسازي متهم ، مكرر و روشن صريح ، اقارير
مقتولين ، اجساد كشف موجود ، شواهد با انطباق و وي توسط
بود كرده فرار متهم دست از كه حيدري مژگان خانم اظهارات
كارت جعل و بسيج كارت جعل سرقت ، قانوني ، پزشكي معاينات و
محصنه ، زناي مورد ارتكاب 13 و منكر از نهي و معروف به امر
.شد متهم براي مجازات اشد خواستار دادگاه رياست از
آشفته ، ليلي كريمپور ، افسانه مقتولين دم اولياي سپس
سكينه عبدلي ، اعظم رحماني ، سارا پور ، رحيم فريبا
ناجي ، فيروز بيگي ، مريم حاجيزاده ، عذرا كيوانزاده ،
صدخروي زهرا و الهي محبوبه قصري ، كامل جعفري ، خديجه ليلي
دم اولياي آنها ميان از كه كردند مطرح را خود شكايات
تقاضاي جعفري ليلي و ناجي فيروزه بيگي ، مريم مقتولين ،
.كردند را متهم اعدام تقاضاي شاكيان ساير و ديه
انجام به دادگاه قاضي ، سوي از تنفس اعلام دقيقه از 45 پس
ساله ، علياصغر ، 39 فرزند حنايي سعيد از تحقيقات
با متهم كه پرداخت سواد كلاس داراي 5 ساختمان ، پيمانكار
زنان عمدي قتل فقره ارتكاب 16 بر مبني خود اتهامات قبول
.خواند "پاكسازي" را قتلها اين انجام از خود هدف
مشخصو چهرهايي داراي كه افراد اين با من:افزود حنايي
را مبلغي آنها با و كرده صحبت بودند ، ديگران از متمايز
حركت يك در منزل به آنها آوردن از پس و ميكردم طي
را آنها گلوي و كرده حمله آنها به سر پشت از غافلگيرانه
كامل طول به روسري با دقيقه تا 2 يك از پس و ميفشردم
.ميپيچيدم چادرشان كرده ، در خفه را آنها
حلقه ، يك داراي كه اول مقتول از غير به كه اين بيان با وي
مبالغ كل بود ، پول تومان هزار و 10 گردنبند يك
همراه به تومان را 3900 ديگر مقتول 15
مبلغ 3900 من:داشت اظهار و كرد اعلام اتوبوس بليت 5
براي كه كردم موتورم براي لاستيك خريد صرف نيز را تومان
.باشم نداشته مشكلي زنان اين نقل و حمل
اين زيرا ;كردم شكر را خدا شدم دستگير كه روزي:گفت متهم
لحاظ از و بودم نكرده مطرح كس هيچ با را مطلب
هيچ بدون كه بود دليل همين به ;بودم فشار تحت روحي
حتي و كردم اعتراف موارد تمامي به فرصت اولين در مقاومتي
ماجرا ريز جزئيات بيان به شود ، پرسشي من از كه اين بدون
به مراجعه با مورد چند در من:داد ادامه وي.پرداختم
;دادم تحويل را زنان اين از بعضي انتظامي نيروي پاسگاه
را آنها ساعت يك از پس فهميدم و نكردند توجهي آنها ولي
نيروي مامورين از يكي حتي:افزود حنايي.ميكنند آزاد
ساعت 100 نيم عرض در ميخواهي اگر كه گفت من به انتظامي
گرفتم تصميم من لذا دهم ، نشان تو به را زنان اين از نفر
.كنم اقدام خودم
پرونده اين متهم حنايي سعيد پرونده به رسيدگي دوم جلسه
.ميشود برگزار آينده شنبه
مقدس دفاع هفته پاسداشت اخبار
توسط تلاش و ايثار آيههاي همايش نخستين:اجتماعي گروه
شناسايي هدف با مقدس دفاع ارزشهاي نشر و آثار حفظ بنياد
تهران در روز دو مدت به جامعه جوان نسل به الگو وارائه
.ميشود برگزار
اجرا به صحنه و خياباني بخش دو در حضور تئاتر جشنواره *
روابط مدير درميآيد ، فردادمحمدي
جشنواره اين است گفته ايسنا به پايداري فرهنگسراي عمومي
دبير كاسبي محمد دارد ، ادامه مهرماه تا 20 شهريور از 31
در حضور جشنواره است گفته خبرنگاران به حضور جشنواره
باز فضاي در اجرا با 84 گروه توسط 14 خياباني تئاتر قالب
.ميشود عرضه فرهنگسراها و بوستانها
لشكر 22 همت به مقدس دفاع دستاوردهاي نمايشگاه *
يافت ، سنندجگشايش دانشجوي بلوار در كردستان بيتالمقدس
عمومي منطقه در والفجر 8 عمليات از بخشي نمايشگاه اين در
.است درآمده نمايش به دههزارم يك ماكت قالب در فاو
مناسبت به تهران شهرداري منطقه 8 فرهنگي مراكز مديريت *
موسسه همكاري با را ولايت ياران نمايشگاه مقدس هفتهدفاع
نارمك ، متري در 46 منطقه پرورش و آموزش و كوثر راهيان
.است كرده برپا سمنگان خيابان مقابل
به تاريخي سدههاي دفاعي -جنگي ادوات و ابزار از بخشي *
.درآمد نمايش به تهران مصلي در ديروز از دولت هفته مناسبت
پيكانها ، از مجموعهاي شامل مختلفي اشياء نمايشگاه اين در
هزاره به متعلق مفرغي شمشيرهاي و خنجرها و پيكانها سر
شمشير ، سپر ، كمان ، زره ، كلاهخود ، نيز و ميلاد از پيش اول
به مربوط...و باروتدان بازوبند ، پيكان ، خنجر ، انواع
گرفته قرار علاقهمندان ديد معرض در قاجار تا صفويه دوره
.است
كمري سلاح ايران ، ملي سردار ستارخان تير هفت كمري سلاح
نهضت در درگير جناحهاي سران از ارشد امير تير بيست
جنگي ابزار ديگر از صفوي عباس شاه شمشير نيز و مشروطيت
.است نمايشگاه اين در درآمده نمايش به
دو با عباس شاه سلطنتي كارگاه از طلاكوب فولادي شمشير
مهر و "صفي ولايت شاه بنده" و "عباس ولايت شاه بنده" مهر
از آيه شش و طرف يك در آيتالكرسي آيه به مزين سازنده
.ميباشد شمشير تيغه ديگر طرف در فتح مباركه سوره
انقلاب پاسداران سپاه مختلف ردههاي درماني مراكز *
خاطره و ياد گراميداشت مناسبت به مشهد شهر سطح در اسلامي
رايگان درماني خدمات مقدس دفاع سال هشت حماسهسازان
.ميكنند ارائه
نقاط در درماني مجتمع و بيمارستان هفت در خدمات اين
.ميشود ارائه مشهد شهر مختلف
مقدس ، دفاع هفته گراميداشت از روز نخستين با همزمان *
دورانجنگ رزمندگان ايثارگريهاي و توانمنديها نمايشگاه
گشايش اصفهان شهر رجايي شهيد پارك در شنبه تحميلي ، روز
.يافت
ميباشد ، برپا هفته يك مدت به كه نمايشگاه اين در
از بخشي غرفه قالب 35 در منطقه سپاه و ارتش نيروهاي
قرار بازديدكنندگان ديد معرض در را خود توانمنديهاي
.دادهاند
با همزمان ديروز مقدس دفاع موضوع با عكسي نمايشگاه *
هنري و فرهنگي مجتمع در مقدس دفاع هفته بزرگداشت
.يافت گشايش رشت خاتمالانبياء
شهدا ، جنگ ، و جبهه اعزامي ، كاروانهاي رزمندگان ، حضور
نمايشگاه اين عكسهاي در كه است موضوعاتي از شهدا و ايثار
.است شده كشيده تصوير به
برپا علاقمندان بازديد براي هفته يك مدت به نمايشگاه اين
.ميباشد
يزد در رانندگي تصادفات درصد عامل 90
هستند موتوسيكلتها
گفت90 يزد شهر اسلامي شوراي رئيس:اجتماعي گروه
رانندگان شهرتوسط اين سطح در رانندگي تصادفات درصد
نخستين در ديروز شايق مرتضي.ميگيرد صورت موتوسيكلت
يزد ، ترافيك ساماندهي طرح مطالعات آغاز هماهنگي نشست
مشكل وي.خواند توجه قابل را يزد شهر تصادفات آمار
فرهنگ نبود فرهنگي ، مسايل به توجه عدم ترافيك ،
را رانندگي و راهنمايي قوانين نكردن رعايت و ترافيك
ترويج بر وي.شمرد بر يزد در تصادفات عوامل از
بيرويه تردد و كرد تاكيد دوچرخهسواري فرهنگ
نقليه وسيله كمبود و زياد سرنشين با موتورسواران
.كرد عنوان يزد شهر ترافيكي مشكلات ديگر از را عمومي
|