شد منصوب خبرگزاري جديد عامل مدير
نوجوانان و كودكان ر د كجروي زمينههاي
نهاد زنان مشاركت امور مركز رئيس
كميتهاي در زنان حقوقي مشكلات:رياستجمهوري
ميشود بررسي ويژه
پرونده متهمين اتهامات به رسيدگي دادگاه
افتاد تعويق به
"روز جامعه" شركت
وزير مجلس امور و حقوقي جديد معاون
شد منصوب ارشاد
مقدس دفاع هفته پاسداشت اخبار
شد منصوب خبرگزاري جديد عامل مدير
در ديروز اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير:اجتماعي گروه
سمت به را "طاهري ناصري عبدالله" دكتر حكمي
.كرد منصوب اسلامي جمهوري خبرگزاري مديرعامل
اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزارت عمومي روابط گزارش به
مصوبه 31 استناد به را حكم اين مسجدجامعي احمد
جمهوري خبرگزاري سازمان مجمععمومي ماه 1380 شهريور
.كرد صادر ،"ايرنا" اسلامي
رشته در دكتري مدرك داراي ساله طاهري 42 ناصري
مختلف مسئوليتهاي تاكنون ناصري دكتر.است تاريخ
برون واحد شهرستانهاي امور معاونت عنوان به اجرايي
نماينده خبر ، مركزي واحد كل مدير صداوسيما ، مرزي
معاونت و سوريه در ايران اسلامي جمهوري دولت فرهنگي
طي وي.داشتهاست كشور از خارج فرهنگي نمايندگيهاي
اسلامي ، انقلاب پاسداران سپاه در تا 1360 سالهاي 1358
تا 1371 صداوسيما ، 1363 درسازمان تا 1363 سالهاي 1360
تاكنون سال آن از و اسلامي ارشاد و فرهنگ دروزارت
.بود فعاليت مشغول اسلامي جمهوري ملي كتابخانه در
نوجوانان و كودكان ر د كجروي زمينههاي
اقدامات به نبايد كودكان ، بزهكاري با مبارزه براي *
طريق بهترين بلكه آورد ، روي زندان و مجازات همچون فيزيكي
آنهاست حل و رفع و اجتماعي مسائل و مشكلات ريشهيابي آن
آسيبشناسي مهم موضوعات از نوجوانان و كودكان كجروي
ديگري انحرافات پيدايش در مهمي عامل خود ، و بوده اجتماعي
بزه ديگر عبارت به.است مشهود بزرگسالان بين در كه است
مجرم ، بزرگسالان اكثر.دانست جرم انجام مقدمه بايد را
بزرگسالي ، در و كرده تجربه خود كودكي در را انحرافخود
.كردهاند تكرار وسيعتري ابعاد در را كودكي دوران جرايم
هنجارهاي مجموعه يا هنجار با ناهمنوايي ميتوان را كجروي
مردم از ملاحظهاي قابل تعداد سوي از كه كرد تعريف معيني
ديگر عبارت به.است شده پذيرفته جامعهاي يا اجتماع در
در و حاضر رفتارها برخي در كه نيست سادهاي صفت كجروي
كه است فرايندي حاصل كجروي بلكه باشد ، غايب رفتارها ديگر
.است رفتار به مردم ديگر پاسخ با رابطه در
ذات يك را خود كه ميآموزد شدن اجتماعي حين در آدمي كودك
اشياء و اشخاص همه از و بگيرد نظر در مستقل و مشخص جدا ،
ميآورد ، بهعمل خود از ارزيابيهايي و كند متمايز
.است مفتخر خود به نسبت گاهي و شرمگين خود از گاهي چنانكه
چگونگي ساختن مشخص در مهمي سهم خود ، از نوجوان تصوير
.دارد او رفتارهاي
نظريهاي آمريكايي ، جامعهشناس كولي ، هارتون چارلز
.است شده معروف "آينهاي خود" به كه است كرده ارائه
است جامعه ميبيند ، آن در را خود فرد كه آينه از منظور
اعمال برابر در را ديگران واكنشهاي آن در ميتوانيم كه
خود رشد.كنيم ملاحظه ميدهيم ، انجام كه رفتاري و
.ميشود آغاز زندگي ابتداي همان از كودك و نوجوان اجتماعي
در و ميگيرد سرچشمه خانواده از كودك ، نزد در خود تصوير
رشد همسالان گروه و همبازيها با تماس ضمن زندگي ، طول
وسيعيتوسط حد تا نوجوانان رفتار سان ، بدين.ميكند
چنانچه.ميشود مشخص و تعيين او اطرافيان واكنشهاي
باشد ، مناسب تصويري ميكند پيدا خود از نوجوان كه تصويري
.بود خواهد بهنجار نيز او رفتارهاي
شخصيت باشد ، ناجور خود از او تصوير چنانچه ديگر ، سوي از
با متفاوت رفتارهايي و گراييده پستي به احتمالا او
دانشمندي.ميدهد بروز خود از شده پذيرفته هنجارهاي
و تصورموفق كه است داده نشان تحقيقي در "اش" بهنام
بهعبارت.است كجروي با ارتباط در عايقي خود از محترم
و اهميت و ارزش خود براي كه اندازهاي به هركس ديگر
عامل البته.ميشود كجروي دچار كمتر است قائل عزتنفس
نوجوانان و كودكان شخصيت در داخلي مانع اين كننده ايجاد
اين به لذا است ، رفتاري مرجع گروههاي ساير و خانواده
و تقويت گروههاي ضعف:كه كرد بحث ميتوان صورت
به اجتماعي ارزشهاي جايگزيني و انتقال در تربيتكننده
.است كجروي پيدايش عامل نوجوانان و كودكان
سازمانهاي كارسازترين و مهمترين از مدرسه و خانواده
.آنهاست برعهده نقش اين كه هستند اجتماعي
گروه يك كه خانواده است ، ورزيده تاكيد "كولي" كه طوري به
است كودك آتي رشد در مهم اجتماعي گروه اولين است ، نخستين
اين به وابسته او حيات و گرسنگي ميل ارضاي كه آنجا از و
موجود عقايد و تلقي طرز كه است ناگزير است ، اجتماعي واحد
تقليد خود والدين از و بپذيرد را خود خانواده محيط در
رفتار و دارند كامل قدرت كودك برابر در مادر و پدر.كند
.دارد قرار آنان تسلط زير در نامحدود طور به كودك
ديدگاه از را جامعه كه ميآموزد كودك بنابراين
رابطه در كه ميآموزد او به خانواده و بنگرد خانوادهاش
خانواده اجتماعي پايگاه همچنين و خود سني و جنسي نقش با
صورت آن از پيش امر اين.باشد داشته بايد رفتاري چه خويش
و بشناسد بزرگتر جامعه در را خود نقش كودك كه ميگيرد
محيط كه است داده نشان متعدد بررسيهاي نتيجه.فراگيرد
نوجوانان و كودكان در سازگاري عدم موجب نامناسب خانوادگي
و سالم و مناسب خانوادگي محيطهاي مقابل در و ميشود
اعتماد باعث خانواده آن اطفال در اختلاف هرگونه از عاري
.ميشود روحي سلامت و نفس به
و سختگيري سهلگيري ، ) فرزندانشان با والدين رفتار نوع
ايفا را مهمي نقش كودك شخصيت شكلگيري در (ميانهروي
براي كه ميكنند استدلال چنين اوليا از بعضي.ميكند
و نيازها برآوردن از گاهي بايد فرزندان صحيح پرورش
در خصوصا كه حالي در كرد ، خودداري آنها خواهشهاي
خواستههاي ارضاي براساس سالم شخصيت زندگي اول سالهاي
.محروميت مبناي بر نه و ميشود پايهگذاري عاطفي و جسماني
قادر چون كه كند احساس نبايد هيچوجه به نوجوان يا كودك
دوست را او كند رفتار خود مادر و پدر مطابقميل نيست
والدينش كه باشد داشته اطمينان بايد بلكه داشت ، نخواهد
اين زيرا.دارند را او به كمك قصد دلسوزي و صميميت با
او رواني و روحي سلامت تقويت در برخورد و رفتار طرز
خود فرزندان به كه حالي در مادر و پدر.است مهم بسيار
آنان به نسبت خود رفتار در بايد ميدهند استقلال و شخصيت
بيمبالاتي و سهلانگاري هرگونه از و باشند قاطع و جدي
برخوردو در والدين اگر صورت اين غير در.كنند پرهيز
سهلانگاري و قاطعيت عدم و تزلزل دچار فرزندان با رفتار
و شخصيتي اختلالات به ابتلا مستعد آنها فرزندان شوند
ديگر طرف از.ميشوند رواني و روحي تعادل عدم و بيثباتي
نظر از والدين پرورش نحوه و خانواده داخل در موجود مسائل
اطاعت و تسليم ترس ، خجالت ، كمرويي ، مثل رفتارهايي ايجاد
بروز در انكاري غيرقابل نقش آن ، مشابه حالات يا و
.دارند نابهنجار رفتارهاي
بيماري ، جدايي ، نزاع ، مشاجره ، مثل پديدههايي همچنين ،
تنهايي ، به كدام هر خانواده اعضاي از يكي مرگ يا طلاق
يا ناگهاني خشم همچنين ، .باشد تنشزا و هولناك ميتواند
پرخاشگري و ناسزاگويي كودك ، تنبيه بر مبني والدين تهديد
كه ميگيرد اوج چنان گاهي بدني ، تنبيه يا و او به نسبت
از بيش آن ، پيامدهاي كه ميشود اضطراب و وحشت باعث
و كودك كه است مخاطرهآميز چنان و بوده جسماني دردهاي
.واميدارد غيرمطلوب كارهاي انجام به را نوجوان
هم به همچون اعمالي دچار مدارس ، در بزهكار ، كودكان اغلب
همكلاسان ، با نزاع معلم ، با بحث و جر درس ، كلاس زدن
مدرسه از فرار كلاس ، از غيبت مدرسه ، شيشههاي و در شكستن
و مربيان موارد ، از بعضي در.ميشوند تحصيلي افت و
تكاليف غيرمنعطف ، و خشك قوانين اجراي با ناآزموده معلمان
كودك ، اساسي نيازهاي نداشتن نظر در و مشقتبار و سخت
غيرقابل و ناخوشايند محيطي به كودك براي را مدرسه محيط
ميكند سعي كودك كه است صورت اين در.ميكنند تبديل تحمل
رفتارهاي طريق از و كرده انتخاب را انحرافي راههاي
نشان خود از نابهنجار رفتارهاي و كند توجه جلب نامطلوب ،
سيستم نبود كه باورند اين بر نيز مربيان از بعضي.دهد
نداشتن آموزشي ، نابرابريهاي و تبعيض مناسب ، آموزشي
رشد معلم ، عاطفي و جسمي سلامت فقدان لازم ، راهنماييهاي
همكلاسيهاي وجود مربيان ، از بعضي ناپختگي و نايافتگي
ناشي ديگر عوامل از بسياري و بچهها بين در فاسد و منحرف
و نامطلوب رفتارهاي موجب ، نامناسب اجتماعي بحرانهاي از
.ميشود كودكان بزهكاري
ارائه را متمايز ارزش دو معلم و مادر كه زماني همچنين
لذا.است آن صاحبان و مدرسه با برد معمولا ميكنند ،
و خانه تعليمي نهاد دو بين سهمگيني رقابت ناخواسته
كه بصورتي حتي.ميآيد پديد (مدرسه) آموزشي سازمانهاي
و ميآورند خانه به را فرهنگي نوين پيامهاي فرزندان ،
نهاد جايگاه لذا.ميشوند خانه فرهنگ تعالي و بسط موجبات
توجه قابل بسيار ما ، جامعه در آموزشي سازمانهاي تعليمي
تقسيم از ناشي جايگاه اين از عمدهاي قسمتميباشد
.است خانواده نقشهاي
نقشهاي رقابت اين در ميشود مجبور مدرسه ، كه صورت بدين
و خانواده كه صورتي در و گيرد برعهده را خانواده تعليمي
تعليمي اجتماعي نقشهاي نخواهند توافقي صورت به مدرسه
تعارض كنند ، تقسيم آگاهانه و كرده هماهنگ را همديگر
نهاده فزوني به رو مدرسه و خانه تعليمات از ناشي هنجاري
مخاطره دچار را كودكان و نوجوانان كردن اجتماعي روند و
از خاصي پديدههاي است ممكن روند اين و كرد خواهد
رواج غربي كشورهاي در كه را نوجوانان بين در انحرافات
حمل مدرسه ، و خانه در ناامني احساس قبيل از است ، يافته
جامعه در پيش از بيش را مخدر مواد به اعتياد اسلحه ،
.بزند دامن نيز ايران
ارتباط وسايل كودكان ، رفتارهاي تعيين در ديگر عوامل از
سمت به را كودكان اغلب آنها ، خشن تصاوير كه است جمعي
كودكان ، كه چرا ;ميدهند سوق بزه و پرخاشگرانه رفتارهاي
رسانهها تاثير تحت همواره مدرسهاي ، آموزشهاي موازات به
تاثير نيز ، مثبت برنامههاي و تصاوير البته ، و هستند
از يكي.باشد داشته ميتواند كودك ، رفتارهاي بر مطلوب
براي جنايي فيلمهاي داستاني برنامههاي بزرگ آفات
ميدانند بزرگسالان و هنرمندان گرچه كه است اين كودكان
دو نيز مقتول و قاتل و است ساختگي جنايت ، صحنه فلان كه
و جلب به هم فيلم اخلاقي نتيجه و هستند معروف هنرپيشه
از برخي اما ميشود منتهي عدالت اجراي و گناهكار مجازات
و قربانيان و جنايي صحنههاي آن همه بيگناه كودكان
آنها مشاهده از يا نتيجتا و پنداشته حقيقي را جانيان
آنان براي قبيح اعمال آن يا و ميشوند آزرده و افسرده
.ميشوند آن مرتكب و گرفته خو آن به بهمرور شده عادي
نوجوان كجروي بر موثر عوامل جمله از نيز گروههمسالان
موقعيت جهت تا ميدهد فرصت نوجوان به گروه اين.ميباشد
فرصت اين گاهي كند ، ابداع نقشهايي گروه ، در خود خاص
گروه براي هنجاري نظم و ايجاد منجربه ابداعي ، رفتار براي
كه است بزرگتر جامعه هنجاري نظم با مغاير كه ميشود
نظام وليباشد دو هر مثبت جنبههاي واجد ميتواند
وقتي.باشد سازگار نيز بزرگتر جامعه با ميتواند هنجاري
كرده ، كمك كودك عاطفي نيازهاي انجام به همسالان گروه كه
در و ميكند سست كودك ذهن در را خانواده عاطفي پايگاه
آنها مظهر والدين اغلب كه جامعه رايج سنتهاي برابر
همنشيني" نظريه.ميبخشد فكر استقلال او به هستند ،
رفتارهاي ساير مثل انحرافي رفتار كه است مدعي "افتراقي
آموخته ديگران با پيوستگي و همنشيني طريق از اجتماعي
در كودكان و نوجوانان كه همانطوري ديگر عبارت به.ميشود
جريان يك طول در همنوايان با معاشرت و مصاحبت
دارد تكيه هنجارها مقبوليت و احترام بر كه جامعهپذيري
دوستان با ارتباط در اگر ولي ميشوند همنوايي به متمايل
كشانده انحرافي رفتار سوي به بگيرند قرار كجرو و منحرف
.شد خواهند
سالم ، جامعه يك پيريزي براي كه ميشويم متذكر خاتمه در
شروع اجتماعي نهاد اولين بهعنوان خانواده نهاد از بايد
جامعه در را نهاد اين بنيان بتواند جامعه اگر.كنيم
و زن شامل آن تشكيلدهنده اوليه عناصر و بخشيده استحكام
آرماني را مدرسه محيط كند ، تربيت مطلوب طور به را مرد
حاد معضلات و مسائل از فارغ را اجتماعي نظام و سازد
مطلوبي نحو به كودكان ، كه گفت ميتوان آنگاه بسازد ،
محيطي ، فشارهاي از فارغ و آموخته را سالم رفتاري الگوهاي
.كرد خواهند عمل آنها به
فيزيكي اقدامات به نبايد كودكان ، بزهكاري با مبارزه براي
آن طريق بهترين بلكه آورد ، روي زندان و مجازات همچون
آنهاست ، حل و رفع و اجتماعي مسائل و مشكلات ريشهيابي
به چشمگشايي همانا كه نوجوانان ، و كودكان حق اين بايد
.شود تامين است سالم جامعهاي
كارشناسان شركت با خانوادهها به صحيح تربيتي آموزش
بيسرپرست ، تاسيس كودكان از نگهداري مراكز ايجاد آموزشي ،
خانواده ، نهاد بنيان به بخشيدن استحكام مشاوره ، كانونهاي
درآمد ، كمبود و بيكاري قبيل از اقتصادي عمده مشكلات رفع
نظام رعايت اعتياد ، محو و سوءتغذيه برداشتن ميان از
از سينمايي ، و تلويزيوني فيلمهاي تهيه در كودكان شخصيتي
تقويت الكل ، و مخدر مواد به والدين اعتياد بردن بين
جامعه ، در طبقاتي تضاد رفع خانواده ، كانون در معنويت
كودكان بزهكاري بردن ميان از براي كه هستند نكاتي
.ميشوند پيشنهاد
منظميتبار جواد
انتظامي علوم دانشگاه علمي هيات عضو
نهاد زنان مشاركت امور مركز رئيس
كميتهاي در زنان حقوقي
مشكلات:رياستجمهوري
ميشود بررسي ويژه
تشكيلات بازخواني و بازآرايي:همشهري خبرنگار - گرگان
از برخورداري بهمنظور زنان به مربوط دولتي سازمانهاي
مسائل به رسيدگي جهت در توانمند و كارآمد قوي ، كادري
نهاد زنان مشاركت امور مركز فعاليت مهمترين زنان
.است توسعه سوم برنامه در رياستجمهوري
در همشهري خبرنگار با گو و گفت در رئيسجمهوري مشاور
از بيش گذشت با:افزود مطلب اين اعلام با گلستان استان
به نياز مفيد تجارب كسب و زنان فعاليت از دهه دو
با مرتبط سازمانهاي تقويت هدف با زنان تشكيلات بازآرايي
.است ضروري و جدي امري آنها معضلات حل براي بانوان امور
ويژه وزارتخانه ايجاد پيشنهاد مورد در شجاعي زهرا دكتر
مسئلهاي زنان موضوع من اعتقاد به:گفت كشور در زنان
بلكه باشد داشته نياز زنان خاص وزارتخانه به كه نيست
و قوي سازمان يك به نياز بانوان امور به رسيدگي براي
باوريم اين بر زيرا داريم توانمند نيروهاي از برخوردار
يك تشكيل از مراتب به كه قوي سازمان يك ايجاد كه
امور در ميتواند دارد ، بيشتري اعتبار و اهميت وزارتخانه
.كند عمل موثرتر زنان
به رياستجمهوري نهاد زنان مشاركت امور مركز رئيس
نيست بخش يك زنان موضوع:گفت همچنين گرگان در ما خبرنگار
...و كشاورزي آموزش ، اقتصاد ، جمله از مسائلي كنار در كه
احتياج اين بر بنا است ، فرابخشي موضوع يك بلكه گيرد قرار
وزارتخانهها ساير بر تسلط كه دارد فرابخشي سازمان به
يك زنان براي كه نميباشد درست امر اين.باشد داشته
دهيم تشكيل وزارتخانهها ساير كنار در خاص وزارتخانه
و مديريت سازمان و محيطزيست حفاظت سازمان همانند بلكه
فوق كه است نياز فرابخشي تشكيلات يك به كشور برنامهريزي
.باشد وزارتخانهها
قضايي محاكم در آن به رسيدگي توقع و زنان حقوقي مسائل وي
و كرد اعلام كشور بانوان مهم و عمده مشكلات از يكي را
از مشترك كميتهاي معضل اين حل و بررسي منظور به:گفت
نظام ، مصلحت تشخيص مجمع مجلس ، زنان فراكسيون نمايندگان
قضائيه قوه و رياستجمهوري نهاد جوانان و بانوان كميته
قضائي جامع نظام طرح بر نظارت كه شده تشكيل گذشته سال از
.دارد برعهده را زنان حقوقي و
پرونده متهمين اتهامات به رسيدگي دادگاه
افتاد تعويق به
"روز جامعه" شركت
ماشاءالله" اتهامات به رسيدگي جلسه:اجتماعي گروه
،"وليبيگ باقر" و "جلاييپور حميدرضا" ،"شمسالواعظين
سوم بود قرار كه "روز جامعه" شركت متهمين و مالكين
مدافع وكيل تقاضاي به بنا شود ، برگزار جاري مهرماه
.افتاد تاخير به دادگاه موافقت و متهمين
محمد" تهران ، استان كل دادگستري عمومي روابط گزارش به
شعبه 1410 قاضي به نامهاي در متهمين وكيل "سيفزاده
زياد حجم به توجه با كه كرد اعلام تهران عمومي دادگاه
آن به مربوط ضمائم و پرونده مطالعه منظور به پرونده
در دادگاه كه دارد را دادرسي وقت تجديد سهماه درخواست
تاكنون كه اين بر تاكيد ضمن درخواست ، اين به پاسخ
متهمين براي پرونده مطالعه با رابطه در مانعي هيچگونه
موافقت رسيدگي وقت تجديد با نشده ، ايجاد آنها وكيل يا
.نمود
وزير مجلس امور و حقوقي جديد معاون
شد منصوب ارشاد
و حقوقي معاون سمت به حقشناس محمدجواد:اجتماعي گروه
.شد منصوب اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير مجلس امور
بينالملل روابط دكتراي مدرك داراي كه حقشناس محمدجواد
كميسيون دبيري و رياست اجرايي مسئوليتهاي تاكنون ميباشد
و بينالملل امور در وزير مشاور كشور ، وزارت احزاب
.است داشته عهده به را كشور وزارت سياسي مديركل
را نوري اعظم حكمي طي همچنين اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
.كرد منصوب وزير مشاور بهعنوان
مجلس امور و حقوقي امور معاونت سمت اين از پيش نوري اعظم
را اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارتخانه حقوقي امور مديريت و
.داشت برعهده
مقدس دفاع هفته پاسداشت اخبار
رشادتهاي زندهنگهداشتن راستاي در:اجتماعي گروه
مختلف ، اقشار بين در ايثار و مبارزه سال هشت دليرمردان
به نقاشي و طراحي ايستگاه يك منطقه هنري فرهنگي مراكز
فرهنگسراي در نوجوان و كودك ويژه مقدس دفاع هفته مناسبت
تا ساعت 16 - مهرماه جمعه 6 و پنجشنبه 5 (اميركبير) ملل
.ميكند برگزار 30/17
در شب يكشنبه شعري شب آيين مقدس دفاع هفته پاسداشت در *
فرمانده آيين اين درشد برگزار تكاب شهرستان معلم خانه
مقدس دفاع از شهرستان اين اسلامي انقلاب پاسداران سپاه
و برد نام انقلاب تاريخي حماسه بزرگترين عنوان به
دوران اين رشادتهاي و حماسهها زندهنگهداشتن خواستار
و تكاب شهرهاي شعراي از تن چند آيين اين ادامه درشد
.كردند قرائت را اشعاري بسيج و مقدس دفاع زمينه در زنجان
در مقدس دفاع يادواره آبادان تئاتر جشنواره نهمين *
چهار جشنواره اين در.كرد بكار آغاز آبادان مهر سرسراي
دشتآزادگان و ماهشهر خرمشهر ، آبادان ، شهر چهار از گروه
.ميكنند هنرنمايي كار هشت ارائه با
و عكس نمايشگاه سه مقدس دفاع هفته از روز سومين در *
.يافت گشايش اهواز شهر نقطه سه در جنگي ادوات
كوي در واقع مظلوم شقايقهاي عنوانهاي با نمايشگاه سه اين
نمايشگاه و كيانپارس مسجد در واقع مساجد طلاب ، نمايشگاه
شده داير اهواز شهر انقلاب كوي در واقع مسلم حضرت عكس
.است
مقدس دفاع هفته و جديد تحصيلي سال آغاز با همزمان *
سوي از نمايشگاه اين.يافت گشايش خوبان ياد نمايشگاه
آموزي دانش بسيج واحد (ع)انصارالحسين بسيج مقاومت پايگاه
.است شده برپا دانش و دين دبيرستان
به تجهيزات و سنگرها ماكت ،(ع)ثامنالائمه عمليات ماكت
تحميلي ، جنگ شهيدان يادنامههاي تفحص ، در آمده دست
رايانهاي نرمافزارهاي شهيد ، معرفي سرداران شناسنامه
روايتها ، شامل جنگ ادبيات مطالعه شهدا ، غرفه و مقدس دفاع
مختلف بخشهاي از عملياتها نقشههاي و ناگفتهها خاطرات ،
.است نمايشگاه اين
تا 17 هشت ساعت از جاري مهرماه هفتم تا نمايشگاه اين
.است برپا علاقمندان بازديد براي
فكه از هنري فرهنگي نمايشگاه مقدس دفاع هفته مناسبت به *
.يافت گشايش ساوجبلاغ شهرستان در دوشنبه روز فدك تا
كربلا ، واقعه زمينه در نقاشي تابلو دهها نمايشگاه اين در
به مقدس دفاع سال هشت و (س)زهرا فاطمه حضرت زندگينامه
.است گرفته قرار ديد معرض
علمي ، زمينههاي در كتاب غرفه يك نمايشگاه اين در همچنين
اين.است شده داير نوجوانان و كودكان مذهبي ، فرهنگي ،
داير مقدس دفاع هفته گراميداشت ستاد سوي از كه نمايشگاه
.بود خواهد فعال روز مدت 10 به شده
در مقدس ، دفاع هفته مناسبت به بهشتي لالههاي نمايشگاه *
.شد افتتاح آويني شهيد نگارخانه
شده گذاشته نمايش به آثار نيز ، آويني شهيد نگارخانه مدير
نقاشي ، خوشنويسي ، تابلوهاي حاوي را نمايشگاه اين در
. كرد اعلام هنرمندان از تجسمي و خطاطي
دفاع هفته ايام مناسبت به جوان فرهنگسراي هنري مديريت *
فيلمهاي تا دارد نظر در ايام اين ارزشهاي حفظ و مقدس
.كند اكران هفته يك مدت به را مقدس دفاع سينمايي بلند
از يوسف ، پيراهن بوي سينمايي فيلمهاي گزارش بنابراين
كارگرداني به مهاجر شيشهاي ، آژانس راين ، تا كرخه
جمال كارگرداني به آتش سجاده و افق حاتميكيا ، ابراهيم
در ساعت 20 درويش احمدرضا كارگرداني به كيميا و شورجه
نمايش به فرهنگسرا (خرداد سوم) روباز آمفيتئاتر
.درميآيد
|