ميآيد بازار به "هابرماس درباره"
كنند؟ مي چه ناشران
فلسفي موسسات معرفي
مطبوعات اخبار
كتاب جهان
ميآيد بازار به "هابرماس درباره"
فيلسوفاني شناسانو جامعه جزءمعدود ميتوان را هابرماس
هم و دارد عميقي جامعو نگاه هم تاريخ فلسفه به كه دانست
گرفت بهره او جامع ديدگاه از مدرنيته و فلسفه حوزه در
پست و مدرنيته درباره كتابهايي كه نوذري حسينعلي
سياسي احزاب و تاريخ فلسفه معاصر ، سياسي مكاتب مدرنيزم ،
نام با دارد تاليف دست در را كتابي است شده منتشر او از
انديشمند اين ديدگاههاي تحليل به كه "هابرماس درباره"
ديدگاههاي به ورود براي است مدخلي و ميپردازد آلماني
.هابرماس اساسي
معاصر نظريهپرداز و جامعهشناس فيلسوف ، هابرماس يورگن
.شد متولد "دوسلدورف" در سال 1929 در آلماني
فرانكفورت مكتب دوم نسل ادامهدهندگان و رهبران از وي
پارامترهاي در زيادي بسيار اصلاحات كه ميآيد حساب به
نظريههاي حوزه در خصوص به.كرد ايجاد مكتب اين نظري
مكتب اول بانسل او گسست (critical theory) انتقادي
.است مشخصتر بسيار فرانكفورت
فيلسوفاني و شناسان جامعه معدود جزء ميتوان را هابرماس
و دارند عميقي و جامع نگاه هم تاريخ فلسفه به كه دانست
عميق و جامع ديدگاه از ميتوان مدرنيته و فلسفه حوزه در
.گرفت فراواني بهرههاي او
خودش جامعهشناسي مطالعات مورد در هابرماس كه طرحي
از يعني است گستردهاي و وسيع بسيار طرح ميدهد ارائه
جامعه مدني ، مشاركت مفهوم سياست ، جامعه ، زبان ، حوزه
خصوصي حوزه عمومي ، حوزه تا افراد سياسي مشاركت مدني ،
.برميگيرد در را همه و همه
عنصر عنوان به زبان براي جامعهشناسي طرح اين در وي
ويژهاي جايگاه اشخاص بين ارتباط ايجاد و مفاهمه اصلي
كنش يا مفاهمهاي كنش نظريه كه طوري به است قائل
نقش و زبان ويژههاي كار بر مبتني كه ارتباطيهابرماس
در تقريبا است انسانها بين ارتباطي عنصر عنوان به زبان
.دارد ويژهاي جايگاه هابرماس آثار همه
و صوري ويژههاي كار بر علاوه زبان عنصر براي هابرماس
بين ارتباط نوعي شده شناخته و افتاده جا كارويژههاي
بر علاوه زبان كه است قايل يعني است قايل هم الاذهاني
اذهان ميان انسانها ، بين (Practical) عملي ارتباط ايجاد
عبارت به يا ميكند برقرار ارتباط نوعي نيز انسانها
آن از هابرماس كه ميشود فرآيند نوعي پيدايش موجب ديگر
inter subjective) بينالاذهاني ارتباط عنوان تحت
گرامري حوزههاي وارد كه ميكند ياد (communication
اجزا مقولات ، از استفاده با و ميشود زبان نحوي و ساختي
صفات ، ضماير ، مفهوم مثل زبان در موجود گرامري عناصر و
مطلوبي كلامي وضعيت به راجع بحث به غيره و قيود نقش
فاصله به توجه (idea Speech Situation) ميپردازد
و تاريخي ماترياليسم بازسازي و فرانكفورتيها با هابرماس
نيز ميكند وارد فلسفي ماترياليسم به او كه نقدهايي
گادامر ، و هابرماس بين مناظرات.است اهميت قابل بسيار
اهميت حائز پسامدرنيستها و هايدگريها ليوتار ، لومان ،
و هرمنوتيك مورد در هابرماس كه بحثي بخصوص است بسيار
فلسفي گفتمان و پستمدرن نظري گفتمان در آن كاربرد
اعمال و بهكارگيري نوع در و ميبرد بكار مدرنيته
.دارد گادامر با اختلافنظرهايي هرمنوتيك
دقيق بسيار و جدي روشنبين ، مدافعين از يكي هابرماس
"مدرنيته فلسفي گفتمان" كتاب در بخصوص وي است ، مدرنيته
استوار آنها بر مدرنيته كه بسترهايي و مفاهيم طرح به
روشنگري و رفورماسيون و رنسانس دوران از و ميپردازد است
سوي از كه را تجربي و عقلاني مفاهيم و ميكند شروع
را شده مدرنيته حوزه وارد تجربهگرايان و عقلگرايان
.ميدهد قرار تحليل مورد
مطرح فلسفي فورماسيون يك صورت به را مدرنيته هابرماس
مدرنها ماقبل و سنتيها كه نظراتي نقطه برخلاف و ميكند
آن پسامدرنيستها كه چالشهايي همچنين و ميدهند ارائه
خاتمهيافتهاي جريان را آن و ميكنند مطرح را
و ناتمام پروژه يك بهمثابه را مدرنيته وي ميپندارند ،
يا جريان دوران ، يك نه _ ميداند فلسفي گفتمان يك
گشتاري و زايايي دلايل به خودش درون در كه _ ايدئولوژي
سياسي ، جريانهاي فكري ، جريانهاي ايدئولوژيها ، آن بودن
.ميكند بارور را جديد اجتماعي جنبشهاي
جديد اجتماعي جنبشهاي از بسياري كه است معتقد هابرماس
مثل ميدانند منتسب پسامدرنيستها به را آنها بعضي كه
گروههاي ها ، انوايرومنتاليست اكولوژيستها ، فمينيستها ،
در ريشه باشند ، مدرن پست كه آن از پيش غيره ، و سبز صلح
است ممكن گرچه دارند مدرنيته فلسفي گفتمان و مدرنيته
.باشند داشته هم مدرن پست جهتگيريهاي
مطرح را مدرنيته فلسفي _ نظري گفتمان بحث وقتي هابرماس
و نشريات سطح در كه مناقشاتي و چالشها به را خود ميكند
و عميقتر بلكه است نكرده محدود داشته وجود ژورناليسم
بستر يك مدرنيته براي زيرا پرداخته نگاه اين به جديتر
از را خود كار فلسفي دفاع اين در و است قائل فلسفي عميق
بررسي به و نيچه ، تا ميكند آغاز هردر و كانت شنگل ، هگل ،
مدرنيته با تضاد در نيچه از پسامدرنيستها كه مضاميني
.ميپردازد گرفتهاند
نيچه از مدرنيستها پست فلسفي تبارشناسي در هابرماس
نقدهايي و ميرسد هايدگر نظري بحث اوج به و ميكند شروع
ديرينشناسي و تبارشناسي بر و هايدگر حضور متافيزيك بر
و نيچه از تاسي به دريدا و فوكو مثل بعدها كه دارد كساني
زيرسوال را مدرنيته اساسي اركان و اصول كردند سعي هايدگر
از ميپردازد فرانكفورتيها بحث به هابرماس وقتي.ببرند
مبحث به جدي بهطور فرانكفورتيها كه آنجايي
سياسي و اجتماعي مطالعات در هنر جايگاه و زيباييشناسي
مختلف حوزههاي به توجه با ميكوشد نشدند ، قائل بهايي
خلاء اين غيره و عكاسي فيلم ، نقاشي ، جمله از هنر
و كند پر داشته وجود فرانكفورت مكتب در كه را زيباشناختي
هنري مكاتب درخصوص را مختلفي بحثهاي كه جاست همين در
سوررئاليستها ، امپرسيونيستها ، اكسپرسيونيستها ، مثل
.ميدهد انجام گذرا بهطور دادائيستها
و عمومي حوزه پرداخته بدان هابرماس كه ديگري اساسي بحث
چون كساني از را بحث ريشه هابرماس.است خصوصي حوزه
به جديدي قالب و شكل خود و ميگيرد وام نويمان و پارسونز
.ميدهد آن
در كه تحولاتي و تغيير و رنسانس ظهور با كه ميدانيم
نوع يك خود براي تودهها ميآيد وجود به اروپا فضاي
.ميشوند قائل حقوقي
عامي و فراگير حوزه يك از حاكميت مقطع آن تا كه چرا
اقشار به محدود تنها عام حوزه اين كه است بوده برخوردار
به (non-class) تودهها نحوي به و بود برگزيده و ممتاز
مفاهيم سري يك شدن پيدا با تدريج به اما ميآمدند ، حساب
هرم پايين تودههاي بود اجتماعي مبارزات نتيجه كه
آن واسطه به و دانستند حقوقي صاحب را خود هم اقشار
قرارداد مفهوم پيدايش كه گرفت شكل اجتماعي مطالبات
ايفا را مهمي بسيار نقش مطالبات اين دادن بسط در اجتماعي
را خود جايگاه مفاهيم اجتماعي قرارداد برمبناي و ميكند
حق كه است حاكميت مفهوم مفاهيم اين از يكي ميكنند ، پيدا
به مختلف مكانيزمهاي با را آن تودهها و است تودهها
جانب از حاكميت كه اين نه ميكنند تفويض خود نمايندگان
.شود تفويض پادشاه به خداوند
ميشود گستردهتر كمكم خصوصي حوزه و عمومي حوزه اين
و ميشود عمومي حوزه يك به تبديل خود خصوصي حوزه و
فعاليت حوزههاي و حيات حوزههاي وارد نميتواند دولت
حيطه از و ميشود رانده عقب به روز به روز و شود افراد
.ميشود كاسته اقتدارش
عميق و تاريخي ديدي با دارد تلاش هابرماس ديدگاه اين در
اين گفت بايد خاتمه دربپردازد فرآيند اين تحليل به
اما ندارد را هابرماس يورگن كلي شناخت و نقد داعيه كتاب
اساسي چارچوبهاي با كتاب اين به رجوع با ميتوان
.شد آشنا معاصر شهير فيلسوف اين ديدگاههاي
كنند؟ مي چه ناشران
دادار پژوهش و نشر
منتشر را نوجوان و كودك فارسي فرهنگ دادار پژوهش و نشر
تبريز ، دانشگاه استاديار اميرقاسمي مينو.كرد خواهد
عبدالرحيم ترجمه.است كرده كار اين انجام صرف سال چهارده
منتشر دادار توسط سيسال از پس هم شكسپير مكبث از احمدي
.شد خواهد
به تصميم كه است اين دادار نشر مهم كارهاي از يكي اما
سيدحسين تاليف "اسلامي فلسفه تاريخ" كتاب ترجمه انتشار
به كتاب اين از فصل هر.است گرفته ليمن اوليور و نصر
نه مجموعا و شد خواهد منتشر صفحهاي سيصد مجلد يك صورت
ترجمه زنديه داوود را كتاب اين.داد خواهد تشكيل را مجلد
.است كرده
كه مشهور ، جانپلامنتاز جلدي چهار اثر "جامعه و انسان"
تا وسطي قرون دوره از فلسفه تحليلي تاريخ به واقع در
.آمد خواهد بازار به ناشر اين توسط هم ميپردازد ماركس
نوشتههاي" ترجمه دادار ، آتي كتابهاي از ديگر يكي
ايران در كه ادواردز ، پل.بود خواهد "راسل برتراند اساسي
زمان در ميشناسند ، فلسفياش عظيم دايرالمعارف به را او
در 57 راسل نوشتههاي مهمترين جمعآوري به راسل حيات
و انديشه آنها حوزه در راسل كه زد دست مهمي موضوع
ادبيات ، سياسي ، فلسفه چون موضوعاتي.بود كرده تاليف
بر مقدمهاي راسل برتراند كه رياضي فلسفه و منطق فلسفه
مترجم فيروزمند ، كاظم نظر زير كتاب.است نوشته كتاب اين
ديگر كتاب.ميشود ترجمه انقلاب ، دو بين ايران كتاب
.است هاجسون مارشال "اسلام ماجراي" جلدي سه دوره دادار ،
و اندلس تا عربستان از اسلامي تمدن تاريخ به كتاب اين
ادبيات و فرهنگ زبان ، چون موضوعاتي به و دارد اختصاص چين
.ميپردازد عامه
تاليف در نصر دكتر دستيار اوليورليمن ، "فلسفه آينده"
و زندي غراياق داوود ترجمه به هم اسلامي ، فلسفه تاريخ
.شد خواهد منتشر عالي محمدرضا
سيروس ي"الشعرا مصطلحات فرهنگ" كتاب هم ادبيات حوزه در
كار به واژههاي و اصطلاحات به كه ميشود منتشر شميسا
دوره تا چهارم قرن از كلاسيك شعراي اشعار در رفته
.است يافته اختصاص مشروطه
است استرنبرگ جي "تفكر سبكهاي" هم دادار كتاب آخرين
.كردهاند ترجمه را آن خسروي دكتر و اهري دكتر كه
نگار و نقش
امانوئل اثر سه ترجمه تازگي به نگار و نقش انتشارات
نام به دارد كتابي كانت.است كرده بازار روانه را كانت
."اخلاق الطبيعي بعد ما مبادي"
بعدالطبيعي ما مبادي" آن اول بخش.دارد بخش دو كتاب اين
الطبيعي بعد ما مبادي" هم آن دوم بخش و است "حق تعليم
كتاب دو صورت به را كتاب اين نگار و نقش"فضيلت تعليم
فضيلت فلسفه" و "كانت حقوق فلسفه" عنوان تحت و مستقل
دانشگاه مدرس درهبيدي ، صانعي منوچهر ترجمه به ،"كانت
درسهاي" ترجمه هم سوم كتاب.است كرده منتشر بهشتي شهيد
.است او دانشگاهي درسهاي تقرير كه است كانت "اخلاق فلسفه
.است كرده ترجمه صانعي هم را كتاب اين
بورديو پير آثار از يكي ترجمه نگار و نقش آينده ماه در
كتاب اين.كرد خواهد منتشر را فرانسوي مشهور شناس جامعه
و دارد نام "عقلاني انتخاب و عملي دلايل كنش ، نظريه"
است اين كتاب مسئله.است كرده ترجمه را آن مرديها مرتضي
چه هدايت تحت و اساسي چه بر و چگونه اجتماع ، در انسان كه
را پرسش اين.ميدهد سامان را خود ساده كنشهاي چيزي
رفتار كه كرد مطرح صورت بدين سادهتر گونه به ميتوان
و است انتخاب و آگاهي بر مبتني پايه چه تا انسان اجتماعي
.ميپذيرد تاثير بيروني موجبيتهاي از مايه چه تا
منتشر "زن روانشناسي" حوزه در هم كتاب سه ناشر اين
نورتراپ ، كريستين نوشته "زن جان زن ، جسم":كرد خواهد
جرجيا نوشته "زن بر رواني فشارهاي" ;تمدن توراندخت ترجمه
"مكن سرزنش را مادرت" ;قراچهداغي مهدي ترجمه ويدكين ،
كتاب.قراچهداغي مهدي ترجمه جيكاپلان ، پائولا نوشته
دارد نام "سينما طعم به ياد ، رنگ به" هم نگار و نقش ديگر
عزت وثوقي ، بهروز بازيگري و تكنيك و شيوه تحليل به كه
را كتاب اين.ميپردازد فنيزاده پرويز و انتظامي الله
.است كرده تاليف ميرميراني علي
قصيده
دوم جلد غرب ، فلسفه تاريخ مجموعه انتشار ادامه در قصيده
محمدسعيد ترجمه به را "وسطي قرون در تفكر" عنوان با آن
دارد مجلد هشت مجموعه اين.كرد خواهد منتشر كاشاني حنايي
معاصر فلسفه تجربهگرايان ، عقلگرايان ، چون موضوعاتي به و
با مجموعه اول جلد.ميپردازد زبان انگليسي فلسفه و
.بود شده منتشر قبلا "باستان عهد در تفكر" عنوان
و اسلام" عنوان تحت مجموعهاي انتشار دستاندركار قصيده
مسلمان روشنفكران و نويسندگان توسط كه است "اومانيسم
دارد نام "لائيسيته" مجموع اين اول جلد.است شده تاليف
امير ترجمه با و است نگاشته را آن انصاري فيلالي كه
ترتيب به بعدي مجلدات از برخي.است شده منتشر رضايي
و عبدالرزاق علي نوشته "قدرت مباني و اسلام":از عبارتند
محمد نوشته ،"بيان آزادي و اسلام" ;رضايي امير ترجمه
;كاشاني حنايي محمدسعيد ترجمه و مالزيايي نويسنده كمالي
."مدرنيته و اسلام" ;"اسلام عليه اسلامگرايي"
.شد خواهد منتشر جامعهشناسي حوزه در قصيده ديگر كتاب دو
وضعيت مورد در تحقيقي كتاب اين.دارد نام "ضعيفه" اولي
.است حجازي بنفشه تحقيقات حاصل و صفويه دوره در زنان
نوشته كه است "اطلاعاتي جامعه تئوريهاي" هم دوم كتاب
چون شناساني جامعه انديشههاي نقادي به و وبستراست فرانك
.ميپردازد گيدنز آنتوني
.است ادبي ويرايش حوزه به متعلق هم قصيده كتاب آخرين
نيما ويرايش با "ساربان" نام به است رماني كتاب ، اين
.است ويرايش اين با كتاب اهميت كه يوشيج
فلسفي موسسات معرفي
(ICPIC) كودكان با فلسفي كندوكاو بينالمللي انجمن
كودكان با فلسفي كندوكاو بينالمللي انجمن اصلي هدف
سرگرم كه است افرادي بين ارتباطات تقويت ،(ICPIC)
كشورهاي در تحقيق و معلم تربيت كودكان ، با فلسفي كندوكاو
برنامههاييكه تكميل و بسط همچنينهستند جهان مختلف
انجمن اين اهداف از ميكند تقويت را كودكان فلسفي تفكر
.ميشود محسوب
اين اهداف مورد در (ICPIC) رئيس سسويل ، مايكل پروفسور
براي فلسفه برنامه در بينالمللي همكاري" لزوم و انجمن
:داشت اظهار چنين (مارس 1998) يونسكو درگردهمايي "كودكان
وسطا قرون در.نيست جديدي امر كودكان با فلسفي كار
بين غالبا اگرچهميشدند دعوت منطق مطالعه به نوجوانان
مدنظر "كودكان با فلسفه" از آنچه و فلسفه از آنها تلقي
آن مردم كه نيست شكي اما دارد ، وجود ماهوي تفاوتي ماست
روش با ميخواهد كه كسي اگر كه بودند باور اين بر دوران
خواهد مفيد بسيار او براي منطق مطالعه بيانديشد صحيحتري
به رنسانس با همزمان خاصي دلايل به بنا عقيده اين.بود
دقيق بهطور حاضر قرن تا ناگزير ما و شد سپرده فراموشي
تا مانديم نهضت اين مجدد احياي منتظر ميلادي ، تا 1969
وسيلهاي عنوان به فلسفه از بهرهگيري شاهد ديگر بار
.باشيم كودكان پرعاطفهتر و منتقدتر خلاقتر ، تربيت براي
يك درون در ميتواند فلسفي كار كه تفكر اين براساس
ماتئو شود ، انجامCommunity ofinquiry "پژوهشي گروه"
مساعدت با وي.نوشت كودكان براي كتابهايي مجموعه ليپمن
كتابي فوق مجموعه از كتاب هر براي شارپ ، مارگارت آنا
پژوهشگاه تاسيس زمان از.است نوشته معلمان براي كمكي
درگير فزايندهاي صورت به آنها كودكان ، براي فلسفه توسعه
سراسر در فعاليتها اين بودهاند ، مختلفي فعاليتهاي
.است گرفته بر در را بيشتري و بيشتر افراد تدريج به جهان
كشور از 50 بيش حدودا كه گفت ميتوان حاضر حال در اما
اينكه يا و ميبرند بهره شارپ و ليپمن آثار از جهان
شارپ _ ليپمن مدل از استفاده با را خود فعاليتهاي حداقل
"پژوهشي گروه يك در كودكان با فلسفي كار" ايده براساس و
.ميگيرند پي
با فلسفي كار" به مربوط فعاليتهاي گسترش به توجه با
كودكان با فلسفي كندوكاو بينالمللي انجمن "كودكان
ارتباط تسهيل منظور به ميلادي سال 1985 در نيز (ICPIC)
كودكان براي فلسفه نهضت درون در كه افرادي تمام ميان
انجمن اين اساسنامه در كه همانگونهشد تاسيس هستند
:از عبارتند انجمن اين اهداف شده ، معين
سازماندهي نيز و تحقيق به ترغيب و اشاعه ترويج ، (1
.ويژه همايشهاي كنار در بينالمللي كنگرههاي
افرادي ساير و آموزگاران و فلاسفه بين ارتباط ايجاد (2
.علاقهمندند فلسفه واسطه به كودكان ذهني رشد به كه
معلماني و مربيان فلاسفه ، قبيل اين بين ارتباط ايجاد (3
تمام راهنمايي و ابتدايي مدارس به را فلسفه متعهدند كه
.سازند وارد جهان
در موجود مسائل مورد در دانشمندان همسويي به كمك (4
.تربيت و تعليم روشهاي
كردن وارد پي در كه افرادي فعاليتهاي ساختن هماهنگ (5
.متوسطهاند و ابتدايي مدارس درسي كتابهاي در فلسفه
و طرح به كه فلسفه ، محلي مراكز تاسيس به تشويق (6
كودكان با فلسفي كندوكاو زمينه در درسي دورههاي ترويج
.ميپردازند
مداوم بهبود وقف را خود كه اين به فلاسفه ترغيب (7
.سازند كودكان براي فلسفه آموزش كيفيت
مطبوعات اخبار
شد منتشر ماه كتاب كليات
ويژه) كليات حوزه در ماه كتاب شماره تازهترين
و چهل در.شد منتشر نيز (كتاب بررسي و نقد و اطلاعرساني
تومان قيمت 300 به كه تخصصي نشريه اين از شماره چهارمين
روزنامهنگاري ، درباره متعددي مطالب است شده منتشر
جامعه در اطلاعرساني نظام كيفيت و رسانهها مطبوعات ،
سال صد:به جمله از.است رسيده چاپ به ايران
مقالهاي و قاسمي فريد سيد با گفتوگو در روزنامهنگاري
در تنگنا اساسيترين عنوان به علمي سياست فقدان خصوص در
.كرد اشاره ميتوان كشور ، اطلاعرساني نظام
محلي هاي تاريخ نامه ويژه دومين
ماهنامه) جغرافيا و تاريخ ماه كتاب و 47 شمارههاي 46
شماره يك در (كتاب بررسي و نقد و اطلاعرساني تخصصي
شهريور و مرداد به مربوط كه شماره اين.شد منتشر همزمان
كه نشريه اين دراست محلي تاريخهاي ويژه است ماه 1380
درباره مباحثي ميشود منتشر كتاب خانه امتيازي صاحب به
نامهاي و طبرستان تاريخ" ،"محلي تاريخهاي صورتشناسي"
و ،"عباسي تاريخ كتاب در گيلان اخبار" ،"باستان عهد از
جغرافياي و تمدن تاريخ ، درباره ديگري مقالات و مطالب
را...و بختياري و چهارمحال اصفهان ، قزوين ، چون مناطقي
منتشر تومان قيمت 500 به نشريه اين.كرد مطالعه ميتوان
.است شده
كتاب جهان
سازيم شكوفا را كودكانمان ذهني قواي چگونه
تفكر آغاز
Souvenir 1999انتشارات
ISBN:0285634933
فيشر روبرت نوشته
كودكان براي فلسفه برنامه با همسو كه كتابهايي از يكي
اين.است تفكر آغاز كتاب شده تهيه والدين براي (CP4)
در كه است والديني براي ضروري و جالب نكته ده حاوي كتاب
كتاب اين در.هستند كودكانشان درخشان آينده فكر
ذهن پرورش ذهني ، استعدادهاي تقويت براي راهكارهايي
موسيقيايي ، اطلاعات ديداري ، مهارتهاي بالابردن و جستجوگر
شده ارائه...و رياضي استعدادهاي فيزيكي ، مهارتهاي
براي كودكان به كمك نحوه بررسي به همچنين كتاب ايناست
نحوه نيز و شخصي و اجتماعي سطح در آنها رفتار بهبود
و بحث طريق از مسائل حل در آنها تواناييهاي تقويت
.ميپردازد استدلال ،
ذهن قدرت:يك فصل *
در.دارد اختصاص كودك ذهن كار نحوه بررسي به فصل اين
استعداد يك فقط كودكان كه ميشود داده نشان فصل اين
استعدادهاي از مختلفي انواع داراي بلكه ندارند
به با ميتوانيد چگونه شما كه اين و.ادراكياند
ذهني رشد به را آنها كودكانتان ذهن مختلف ابعاد كارگيري
.كنيد كمك آنها
كلمات:دوم فصل *
يادگيري و تفكر رشد در زبان اهميت تبيين به فصل اين
كه ميشود داده توضيح فصل اين در.دارد اختصاص كودكان
سخن آنها با و دهيم فرا گوش كودكانمان حرفهاي به چگونه
و داستان و كتاب خواندن تجربه ساختن غني نحوه.بگوييم
اين ديگر مباحث از كودكان نوشتاري مهارتهاي پرورش نحوه
.فصلاند
اعداد درك:سوم فصل *
اختصاص كودكان رياضي استعدادهاي پرورش نحوه به فصل اين
مورد رياضياتي نوع چه كه ميشود گفته فصل اين در.دارد
استعدادهاي ميتوانيد چگونه شما و ميباشد كودك نياز
اعداد ، از آنها درك بالابردن واسطه به را كودكانتان
.سازيد پربار محاسبات و هندسي اشكال
اطلاعات كسب:چهار فصل *
بيشتر چه هر كسب در كودكان به كمك نحوه فصل اين در
توضيح آنها علمي شعور تقويت واسطه به جهان از اطلاعات
و كودكان طبيعي كنجكاوي به اتكا راههاي.ميشود داده
امور ارزشگذاري و تفحص به آنها شديد ميل مهار نحوه
قرار بررسي مورد فصل اين در اطرافشان ، محيط در موجود
.ميگيرد
ديدن بهتر:پنج فصل *
براي كودكان ديداري هوش تقويت راههاي بررسي به فصل اين
.دارد اختصاص آنها يادگيري و تفكر تواناييهاي بالابردن
دقت بالابردن براي كه ميشود داده نشان فصل اين در
به بايد چگونه اطرافشان ، دنياي به نسبت كودكان مشاهدات
.پرداخت آنها ديداري استعدادهاي تقويت
ذهن در موسيقي:شش فصل *
در.كند كمك كودكان ذهن رشد به ميتواند چگونه موسيقي
نوع موسيقيايي فكر و انديشه ميشود داده نشان فصل اين
به و شود تقويت كودكان در ميتواند كه است هوش از خاصي
.بينجامد هايشان فعاليت ساير هماهنگي
جسماني قدرت:هفت فصل *
و چيست جسماني هوش.دارند هم با ارتباطي چه جسم و ذهن
به پرداختن با فصل اين در.يابد پرورش ميتواند چگونه
تسريع در جسماني استعدادهاي رشد تاثير نحوه فوق ، مسائل
فعاليتهاي در آنها نفس به اعتماد و كودكان يادگيري
.ميگيرد قرار بررسي مورد فيزيكي
نفس بر تسلط:هشت فصل *
.است زندگي در شادكامي و موفقيت روشهاي مورد در فصل اين
و خودآگاهي بالابردن براي كودكان به رساندن ياري نحوه
اين بررسي مورد موضوعات از هيجانات كنترل تواناييهاي
هيجانات كنترل تواناييهاي و خودآگاهي رشداست فصل
بهره بهتر خود قواي از تا كند كمك كودكان به ميتواند
.برند
سايرين شناخت:نه فصل *
آن رشد نحوه و است اجتماعي شعور و هوش مورد در فصل اين
بهينه استفاده و كودكان اجتماعي اعتماد بردن بالا براي
قرار بررسي مورد را ديگران توسط شده عرضه خدمات از
.ميدهد
شما فيلسوف كودك:ده فصل *
راههاي يادگيري براي كودكان به كمك شيوههاي به ده فصل
فصل اين در.دارد اختصاص گفتوگو و بحث توسط مشكلات حل
با مباحثه ميتوانيم چگونه كه ميشود داده نشان
و كنيم تبديل انديشه در ماجراجوييهايي به را كودكانمان
.بريم رابالا آنها فلسفي درك
سهولت به شايد برميآيد حاضر كتاب محتواي از كه چنان
نه ايران در زمينه اين در تاكنون كه كرد ادعا بتوان
به كتابها نوع اين از ترجمهاي نه و شده نوشته كتابي
.است آمده عمل
ضرورت و اهميت خوبي به كتاب اين از شده ارائه خلاصه
.ميدهد نشان ايران در را كتابها گونه اين تدوين و ترجمه
نوجوانان و جوانان را كشورمان مردم اكثريت چون خصوص به
اين از.ميشود برابر چندين امر اين اهميت ميدهند تشكيل
موضوع ، اين به علاقهمندان مترجمان ، است اميد رو
شروع و داده قرار توجه مورد نيز را دست اين از كتابهايي
.نمايند آنها ترجمه به
|