كتاب انتظار در همچنان استثنايي كودكان
ميبرند بسر
دريابيد را ميگو پرورشدهندگان
...شما آثار ميان از
است شده گم بيمهام سنوات از سال 30
دولتي گاز از محروم
باشد درس ساعات در نبايد خدمت ضمن آموزش
...همايشها و سمينارها درباره ملاحظاتي
كتاب انتظار در همچنان استثنايي كودكان
ميبرند بسر
توسط كه) ماه شهريور در درسي كتابهاي توزيع خبر شنيدن
والدين ما براي (شد اعلام پرورش و آموزش وزارت
خوش اين ولي.بود بخش مسرت بسيار استثنايي دانشآموزان
بدون راهم امسال ما ، بچههاي زيرا.نپاييد ديري باوري
هفته كه اكنون تا مختلف وعدههاي با و كردند شروع كتاب
.ندارند كتاب استثنايي ، بچههاي هنوز است ، ماه آبان دوم
استثنايي مدارس در درسي كتابهاي وضعيت اخير سال سه دو در
سروصداي و تبليغات كه پيش سال دو از.بود اسفناك بسيار
فرزندم را آن از قبل سال و شده كتابها تغيير براي زيادي
معلم روز سه هفتهاي فقط (دانشآموزان از بسياري مثل)
در.ميرفتند اداره به كتاب نوشتن براي معلمان چون داشت ،
قديمي كتابهاي سال ، ابتداي (پيش سال دو يعني) سال همان
شروع از بعد ماه دو از تقريبا و دادند ما بچههاي به را
بچههاي و است شده عوض كتابها گفتند تحصيليناگهان سال
و بگذارند كنار يكييكي را قديم كتابهاي شدند مجبور ما
و بخوانند و بگيرند تحويل را جديد كتاب يك چندگاهي از هر
چون داشت ادامه ماه اسفند نزديكيهاي تا تقريبا كار اين
ما همه.داشتند فرق هم با جديد و قديم كتابهاي
در (والدين و مدرسه مسئولين و معلمان ما ، بچههاي)
. مانديم انتظار
وقت هيچ بود ، گذشته (من امثال و) من بر آنچه به توجه با
نداشتم خوبي خاطره استثنايي مدرسه در تحصيلي سال شروع از
اين از كه ميخواست دلم چون بودم ، نگران نيز امسال و
موقع به توزيع خبر باورانه خوش كنم ، لذا فرار نگراني
اين از روزي چند حداقل تا كردم ، باور را درسي كتابهاي
فرزند داشتن دليل به چون) شوم خلاص ناراحتي و نگراني
(دارم نگراني و ناراحتي و دلشوره كافي اندازه به استثنايي
روزش هر كه) را مهر ماه روزهاي تمام تاسف كمال با ولي.
سرخوردگي و نااميدي و ياس با (!گذشت برما يكماه از بيش
تمام هم آبان اول هفته.سرگذاشتيم پشت خود باوري خوش از
كي كتابها اين نميدانم.نشد كتابها از خبري بازهم و شد
محترم وزير از.رسيد خواهد ما استثنايي فرزندان دست به
نسبت دارم ، تقاضا ملتمسانه مسئولان ديگر و پرورش و آموزش
و زحمتكش معلمين و استثنايي بچههاي مشكلات حل به
.كنند اقدام آنان دردمند خانوادههاي
استثنايي دانشآموزان دردمند خانوادههاي طرف از
دريابيد را ميگو پرورشدهندگان
صد از بيش در نفر هزار چندين كه است سال از 5 بيشتر
آباداني و رونق چوئبده در كياني شهيد ميگو ، پرورش مزرعه
.داشتهاند ارزاني آن اطراف و چوئبده منطقه به را اقتصادي
اولين براي كه شورهزارهايي را ميگو پرورش اصلي منابع
رودخانه آب پسمانده و ميبيند خود به آباداني روي بار
بيشترين و توليد نهادههاي همچنين.ميدهد تشكيل بهمنشير
دريا حاشيه فقير روستاهاي از آن نياز مورد انساني نيروي
.ميگردد تامين
سوزان گرماي در و فوق امكانات با منطقهاي چنين از
حدود 10 سالانه زمين هكتار هر از پرورشدهندگان تابستان
نه آنها خود كه كردهاند صادر و توليد ميگو تومان ميليون
تا توزيع 11 با بلكه نداشتهاند درآمد اين از نصيبي تنها
هكتار هر قبال در توليد ، هزينههاي بابت تومان ميليون 12
تراز چند هر.شدهاند متضرر نيز تومان ميليون دو تا يك
/گذشته 5 سال چند مجموع در آباداني پرورشدهندگان فعاليت
افتخارآميز فعاليت ولي ميدهد نشان كسري تومان ميليارد 2
درآمد تومان ميليارد حدود 12 مدت اين در شده موجب آنان
.تزريقنمايند و توزيع منطقه در
و مجال كه اجتماعي و اقتصادي مثبت اثر دهها از صرفنظر
ميگو پرورش موثر خدمت بزرگترين ميطلبد جداگانهاي مقال
منطقه در شهرگونه تاسيسات احداث و اسكان امنيت ، ايجاد
برهم و قاچاقچيان اين از پيش كه است مرزي استراتژيك
خود فعاليتهاي براي مناسبي بستر را آنجا امنيت زنندگان
.ميدانستند
تكثير مراكز راهاندازي و توليد پايهاي مشكلات نسبي حل
شيلات مقامات توصيه و تشويق و يكسو از چوئبده ميگوي بچه
بار اولين براي كه مناسبي شرايط از بهرهگيري در استان و
به تازهاي نفس ديگر ، سوي از آمده پيش جاري سال در
نيمه و مكانيزه توليد به توسل با كه دميد پرورشدهندگان
قبل سال به نسبت رشد%با 70 تن توليد 1400 به متراكم
براي سود كسب و اميد بارقه اين.دوختهاند اميد چشم
زيانهاي از بخشي جبران براي آبادان منطقه در بار اولين
ركود از ناشي ميگو قيمت جهاني كاهش با قبلي ، متراكم
زيانهاي و گرفته كاستي آمريكا اخير تحولات و جهاني
كرده وارد منطقه اين در ميگو پرورشدهندگان به سنگيني
.است
كه سازندگي و توليد عرصه تلاشگران تا دارد آن جاي اينك
پرورش بقاي و حفظ صرف نيز را خود شخصي دارائيهاي حتي
سنگين عواقب و حتمي مالي سقوط ورطه در و نمودهاند ميگو
با و گيرند قرار قانوني حمايتهاي مورد گرفتهاند قرار آن
امهال مستقيم ، يارانههاي مانند مناسب راهكارهاي اتخاذ
حمايت مورد مربوط جرائم و سود بخشودگي و بانكي وامهاي
.گيرند قرار
سيدصدر سيدمحمدتقي
اهواز چمران شهيد دانشگاه اقتصاد دانشكده علمي هيات عضو
...شما آثار ميان از
فردا فرجوند جمشيد :از عكس
كردستان بيجار
است شده گم بيمهام سنوات از سال 30
شماره 107678 به درخواستي طي تاريخ 22/12/77 در اينجانب
شهرري شعبه به (24003154) شماره به را خود بيمه پرونده
در با را پرونده سعادتآباد شعبه 25 اما دادهام انتقال
در.است نموده ارسال شهرري شعبه سابقه سال يك گرفتن نظر
قرچك و ورامين شعبههاي در سال 1349 از اينجانب كه صورتي
بهطور فوق درخواست تاريخ تا سعادتآباد و 25 تجريش و
يعني 30/7/80 تاكنون تاريخ آن از و بودهام بيمه مستمر
چندين و ميكنم پرداخت را خود بيمه حق فرما خويش صورت به
كه بودم كرده تقاضا شهرري شعبه از نامههايي طي بار
دهند اطلاع اينجانب به را پروندهام در شده منظور سابقه
ارائه با تا نمايند مشخص دارد وجود كسري چنانچه اگر كه
از شده ياد شعبه اما.نمايم پرونده تكميل به اقدام مدارك
به بناچار و نموده خودداري شماره دادن و من نامه گرفتن
تقاضا 24/5/80- شماره 46161 نامه طي رفته شعبه 25
ارسال شهرري شعبه به را پروندهام باقيمانده كه نمودهام
.است نشده انجام اقدامي هيچگونه تاكنون اما.كنند
راد پارسائي عبدالله
دولتي گاز از محروم
صورت به تنها ما محله در گازمايع ، كه است ماه حدود 10
نيستند قادر محله ساكنان از بسياري و ميشود توزيع آزاد
شركت است اميد.كنند تهيه گاز شده تعيين تعرفههاي با
محله اين نياز مورد گاز تامين به نسبت گاز توزيع هاي
(سوم كوچه اول ، فلكه از بعد گلستان ، كريم ، كوي رباط)
.آورد عمل به را لازم اقدام
بحري
باشد درس ساعات در نبايد خدمت ضمن آموزش
غيرانتفاعي مدارس از يكي در كه دارم دبستاني فرزندي
.ميكند تحصيل سوم كلاس در منطقه 13
و است تعطيل كلاس اصلي معلم روز يك هفتهاي برنامه طبق
تدريس (خط و زبان بهداشت ، )آموزشي درسهاي آن جاي به
تحصيل مدرسه اين در پسرم كه سالي سه الي دو طي و ميشود
به پاياني صفحات تا درسي كتاب كه نشده ديده هرگز ميكند ،
ادامه مشكل اين هم بعد سال و شود داده آموزش دانشآموزان
.دارد مصداق هم خط كتاب مورد در مشكلات اين.ميكند پيدا
و مدرسه روز يك ماهي معلمها:كه است اين من اصلي گله
كلاس معلم اينكه خاطر به ميكنند ، تعطيل را مربوطه كلاس
ضمن آموزش كلاس برقراري زمان اولا.دارد خدمت ضمن آموزش
در كه همچنان باشد ، آموزش و تدريس ساعت از غير بايد خدمت
بعدازظهر ساعت 4 از كلاسها اين تشكيل زمان مناطق بيشتر
حضور كلاس در بايد معلم كه ساعتي طبعا و است بعد به
در.نيست مدرسه در بدهد آموزش بچهها به و باشد داشته
بچهها آينده سال كه گفتند كردم اعتراض قبل سال مورد اين
معلم و ميآيند مدرسه به بچهها و نميكنيم تعطيل را
كار مشق و ديكته بچهها با و ميشود حاضر كلاس سر ديگري
سال اول در.نكردند را كار اين هم امسال كه ميكند
گفتند شد پا مجتمعبر در كه سخنراني در تحصيلي 8180
عمل وعده اين به اما نميكنيم ، تعطيل را بچهها امسال
ميشود ، چه كشورمان آينده كه بگوييد شما حال.نشد
كه هفتهاي شود؟ ساخته بايد بچهها دست به كه آيندهاي
روز يك نيز ماه هر ندارند ، معلم روز يك است روز هفت
ميشوند تعطيل زود كه پنجشنبهها.دارند خدمت ضمن آموزش
هفته يك ماه يك از كنيم ، حساب ماه در بخواهيم اگر و
.(جمعهها از غير به البته)است تعطيل
دائم !بانك شده مردم براي غيرانتفاعي مدرسه ضمن در
سال وقتي و ميگيرند پول تحصيلي سال اول !پول ميگويند
كه موقع هر ميكنند ، مطالبه كتاب پول ميشود شروع تحصيلي
وقتي ولي ميكنيم ، تقبل ميكنند درست ما براي هزينهاي
را كلاسها اين منطقه ميگويند ميخواهيم آموزش كه
فقط پرورش و آموزش از ما.نيستيم مقصر ما و گذاشته
تنظيم منطقي نحو به را بچهها آموزشي برنامه ميخواهيم
رسيدگي كه اين سرانجام و نكنند حذف را آموزش ساعت و كنند
.داريم تقاضا را فرزندانمان درسي فراوان مشكلات به
محفوظ نام
...همايشها و سمينارها درباره ملاحظاتي
همايشهاي و سمينارها برگزاري شاهد كشورمان در همهساله
قبيل اين انجام براي قطع طور به و هستيم گوناگوني
مواردي در حتي و ميشود صرف نيز هزينههايي برنامهها ،
و نامهها آگاهي اصطلاح به و مقدمات كه است شده ديده
ميگردد ، تهيه همايشها قبيل اين براي كه بروشورهايي
از يكي همايش جريان در حتي است ، پرهزينه و لوكس بسيار
از بيشتر بسيار حواشي ، به مربوط هزينههاي شركتها ،
آن برگزيدگان به جوايز اهداي به مربوط هزينههاي مجموعه
هر برگزاري از پيش نيست بهتر آيا.است بوده همايش
قبلي سمينارهاي آن ، نتايج وجودي ضرورتهاي به سميناري
تا ورزيم ، مبادرت آن برگزاري به سپس و كنيم انديشه قدري
هنگام به و جا به ميشود صرف راه اين در كه هزينههايي
.باشد
دهكردي رضوي نصير
|