كودكان رواني رشد در بازي تاثير
عمومي شعبه 1410دادگاه رئيس راي با
شد توقيف جهان سينما
هفتهنامه تهران
موتوسيكلتها قوانين نكردن رعايت صورت در
ميشوند توقيف ماه شش تا سه از
است شده بيشتر مطبوعات به فشار
شد منتشر "آفتاب"
برگزار نويسندگان كانون داستان و شعر شب
شد
فرانسوي نامدار جامعهشناس بورديو پيير
درگذشت
مهد" روزنامه مسئول مدير منصفه هيات
ندانست مجرم را "آزادي
كودكان رواني رشد در بازي تاثير
و است تكامل و رشد اساس و انسان نيازهاي از يكي فعاليت
عوام نزد بازي كلمه.است آدمي فعاليتهاي از نوعي بازي
بازي اماميكند جلوه بياهميت و افتاده پا پيش امري
به و ميشود محسوب او "كار" و "شغل" كودك يك براي
"جرسيلد" چنانچه.ندارد وقت اتلاف قصد كار اين از هيچوجه
است فعاليتي نوع هر بازي.است جدي كار يك بازي:ميگويد
نتيجه به اينكه بدون ميدهد انجام بردن لذت براي فرد كه
.باشد پاداشي منتظر يا باشد داشته توجه آن نهايي
كردن تجربه براي ابزاري بازي ،
كودك و است ادراك توسط هستي كردن تجربه براي راهي بازي
توانمند و مستقل آزاد ، انساني شكل به را خود راه اين از
را آنچه كودك كه است راهي بازي:ميگويد فرانكمييابد
دين در.ميگيرد ياد بياموزد او به نميتواند كسي كه
حضرت چنانچه شده فراوان توجه كردن بازي به هم اسلام مبين
:ميفرمايند (ع)علي
مدت در آن از پس و گذاشت آزاد سال هفت تا بايد را كودك
بنابراين.ورزيد اهتمام او ادب و تربيت به بايد سال هفت
را چيز همه تا است آزاد خود زندگي نخست سال هفت در كودك
و كند شلوغي و شيطنت كند ، پرتاب بريزد ، هم به.كند تجربه
كودك كارهاي اين كه احتمالي زيانهاي وجود با مادر و پدر
با برخورد در وي جسارت و فرزند حركت آزادي نبايد دارد ،
روند در كودك ديگر سوي از و كنند محدود را مختلف اشياي
استقلال ، توانمندي ، بااحساس هستي ، از خويش تجربيات گسترش
اقدام خويش براي برتر و استوار شخصيتي پايهريزي به
هيچ بار زير كه (ع)امامحسين نظير آزاد ، شخصيتي ميكند ،
.نميكند خم كمر ظالمي
دوره مكتب ديدگاه از كه دوم ، سال هفت به كودك ورود با
بازي به ميتوانند بزرگترها ميآيد ، شمار به كودك آموزش
و همكاري و دقت و توجه از مشحون را بازي و دهند جهت كودك
ميرسد ، نظر به كودكانه امروز آنچه كه چرا.كنند مسئوليت
در او سالم شخصيت پيريزي و كودك رواني سالم رشد در
شيطنت از كودكي در كودك ، اگر.دارد بسزايي نقش بزرگسالي
قهرها ، گرفتن پيش با بزرگسالي در شود ، منع بازيگوشي و
.كرد خواهد رفتار بچگانه..و احمقانه اعمال لجبازيها ،
چگونه؟ و وقت چه بازي
ميكند ، بازي به شروع مادر شير با تغذيه زمان از نوزاد
ميكند ، نگاه اطراف به و كرده مكث خوردن شير فواصل در او
حال هر در و ميگيرد آروارهها بين را مادر سينه گاه
از شما ميكند ، بازي كودك كه هنگامي ميكند ، بازيگوشي
كه ميآموزد كودك تدريج به.ميشويد سرور غرق او هوشياري
بيهوده.بگيرد ياد بيشتري چيزهاي تا بماند بيدار بيشتر
اگر رود ، خواب به تا ندهيد او خورد به غلات يا حريره
مسير در را بازيچهاي و باشد آزاد كودك پاهاي و دستها
بيداري مدت در.باشد داشته رنگ و نور كه دهيد قرار نگاهش
كه است اين نوزاد براي محكوميت بدترينكرد نخواهد گريه
مدت تمام در كنيد وادارش و بخوابانيد پشت به را او
.بدوزد چشم اتاق بار كسالت سقف به بيداري
بگذاريد كنيد ، بازي او با و بگيريد آغوش در را كودك
را او به عاطفي پاسخ براي لازم آمادگي و دهد نشان واكنش
وديدن شما با كردن بازي طريق از كودك.باشيد داشته
براي چنانكه.ميگيرد فرا را گوناگون مسائل شما پاسخهاي
ايشان دوش بر نماز هنگام (ص)رسول حضرت نوادگان وقتي مثال
كودكان وقتي و نميشوند آنها بازي مانع حضرت ميروند ،
آنها اشتر ايشان تا ميخواهند حضرت از مدينه كوچههاي
نماز انداختن تاخير به با و كرده تبعيت ايشان شوند ،
آنها اشتر مسجد ، در مردم داشتن نگه منتظر و جماعت
به ترتيب اين به و ميكنند بازي آنها با و ميشوند
و ميآموزند را كودكان به احترام و اكرام درس مسلمانان
عمر نخست سال هفت در كه را ، كودكان سالم رواني رشد راه
.ميدهد نشان ميگيرد ، شكل بازي جريان در عمدتا آنها
پرتاب زمين به را اشياء دارد دوست كودك ماهگي حدود 9 در
را شما آزار قصد كار اين انجام از كه باشيد مطمئن كند ،
عمل ميكند گمان شما ناراحتي ديدن با چند هرندارد
ترتيب اين به چون نشويد نگران البته سرزده ، او از خطايي
خوششان اعمال همه از چندان ديگران كه ميگيرد ياد
.نميآيد
بازي فوايد
است اضافي انرژي مصرف براي وسيلهاي بازي -1
خود از بازي به كمتري ميل.دارند كمتري انرژي كه كودكاني
اطفالي كودكان زيركترين كه شده روايت.ميدهند نشان
بازيگوش يعني هستند ، گريزان درس محل و مدرسه از كه هستند
و عقل نشانه كودكان در حالت اين كه ميكند اضافه و هستند
.است بزرگسالي هنگام در آنها استقامت
اعضا كنترل يادگيري براي است فرصتي بازي -2
دست در را بدنش اعضاي كنترل تا ميكند كمك كودك به بازي
خود عضلات بين و كند كامل را خود بدني مهارتهاي بگيرد ،
.كند تقويت را خود پنجگانه حواس و كرده ايجاد هماهنگي
با واقع در ميكند بازي خود انگشتان با كودك كه هنگامي
درقنداق دستها اگر.ميشود آشنا آنها بردن كار به شيوه
در را مفيدي فرصت شود ، پوشانيده دستكش در يا و باشد
بازي طريق از بچهها.گرفتهاند او از بازي و آموزش
و سازند قوي را خود استخوانهاي و عضلات و اعضا ميتوانند
.دهند نجات افسردگي و ركود حالت از را خود
و غم و حسادت ترس ، خشم ، بر غلبه براي است راهي بازي -3
اندوه
مرد يا غول صورت به گاهي كودك پنهان حسادتهاي و ترسها
آنها بر گريز و جنگ با كودك كه ميشوند جلوهگر گندهاي
صدمه طفل به نيستند قادر بازي آدمهاي.ميشود پيروز
اداره را آنها بخواهد دلش كه شكلي هر به او و بزنند
ميگذارد قصه شرور شخصيت جاي به را خود طفل گاهي.ميكند
.ميآورد بقيه سر به باشد داشته دوست كه بلايي هر و
ميشود كودك تكلم در پيشرفت موجب بازي -4
وجود مختلفي قهرمانهاي تخيلي بازي يك در كه آنجا از
با نتيجه در كنند ، افكار تبادل هم با بايد كه دارند
موجب نهايت در ميكنند ، صحبت مختلف لحنهاي و لهجهها
.يابد بهبود كودك تكلم تا ميشود
ديگران با رفتار يادگيري براي مناسبي فرصت كردن بازي -5
است
ديگر كودكان با چگونه كه ميگيرد ياد راه اين از كودك
.دارد بسزايي نقش مقررات و قوانين درك در و كند رفتار
.كنند دعوا هم با اسباببازيها سر بر است ممكن كودكان
تا امر اين در نبايد شما و است طبيعي مساله اين اما
تا بگذاريد.كنيد دخالت نگرفته بالا خيلي كار كه زماني
و برنده يا خوب ورزشكار كه بگيرند ياد خودشان كودكان
.باشند خوبي بازنده
محيط در كه چيزهايي معاني كشف براي است فرصتي بازي -6
دارند وجود
كسي كه را آنچه كودك كه است راهي بازي فرانك ، عقيده به
تا ميكند بازي كودك.بگيرد ياد بياموزد او به نميتواند
.يابد پرورش و رشد
دارد اثر كودكان رواني سلامت در بازي -7
خيلي شدهاند تربيت مرتب طور به كه بچههايي معمولا
كارهاي انجام براي آنها زيرا دارند حقارت عقده بيشتر
جلوگيري آنها خواستههاي از و بودهاند فشار تحت صحيح
.ميشود آنها غصه و ناراحتي باعث مطلب همين و است شده
است اخلاقي تربيت ارزش داراي كودك براي بازي - 8
ياد مدرسه و خانه در را ثواب و گناه و باطل و و حق طفل
بازي اندازه به آنها در اخلاقي مقررات اجراي ولي ميگيرد
و پذيرفته عضو بخواهد اگر كه ميداند كودك.نيست جدي
درستكار ، مودب ، و انصاف با بايد باشد گروه توجه مورد
احوال و اوضاع بازي ضمن همچنين او.باشد خوددار و راستگو
آنها با چگونه كه ميگيرد ياد و درمييابد را زندگي
.شود روبهرو
بازيها به كودكان بيعلاقگي علل
به مجبورند و ندارند همبازي كه كودكاني:همبازي نداشتن -
.ميكنند خودداري بازيها به پرداختن از كنند بازي تنهايي
هستند ، ضعيف سلامتي نظر از كه كودكاني:سلامتي ضعف -
.ندارند را فعال بازيهاي براي كافي انرژي
براي اگر حتي:بازيها يادگيري براي فرصت نداشتن -
ياد آنها ولي گردد ، فراهم بازي وسائل انواع كودكان
كنند استفاده چگونه وسائل اين از كه باشند نگرفته
اين در هم اسباببازيها تنوع عدم.بود خواهد بيارزش
.نيست اهميت از خالي بين
كنيم؟ انتخاب بچهها براي اسباببازيهايي چه
-بايد1 ميكنيد انتخاب كودكان براي كه اسباببازيهايي
داشته تازگي كودك براي -باشند20 انتقال قابل و متحرك
و فاصله ادراك ، حواس ، تكامل و رشد در را كودك -باشند30
.دهند ياري صدا و شكل و اندازه
باشند راحت اسباببازي با بازي در كودكان اينكه براي
.گذاشت آنها اختيار در قيمت ارزان اسباببازيهاي بايد
كنيد ، توجه كودك تمايلات به اسباببازيها خريد ضمن در
اقسام تمام در.اسباببازي زيبايي يا خود خوشايند نه
راه ، بهترين و شد غافل كودك اجتماعي تربيت از نبايد بازي
مجسمهسازي ، خميرهاي.است جمعي اسباببازيهاي از استفاده
كردن هم سر با كه اسباببازيهايي و رنگ آب جعبههاي
خلق براي زيادي امكانات ساخت ، مختلفي وسائل ميتوان آنها
.ميدهند كودك به وجود اظهار و كردن
اين از اسباببازيهايي و برقي قطارهاي كوچك ، ماشينهاي
بيدار كودكان در را بزرگترها كار از تقليد روحيه قبيل
.هستند كودك در ابتكار و خلاقيت محرك و ميكنند
تقسيم براي پيشدرآمدي دركوزيه نظريه طبق توپ با بازي
زمان يك در كه ميدهد امكان كودك به و است آينده در كار
.ديگري هم و باشد خودش هم بگيرد ، هم و بدهد هم
ميشوند محسوب همراهاني از كودك براي حيوانات يا و عروسك
كودك به و ميكنند حمايت او از و داده اطمينان وي به كه
ضمن در. بپذيرد را مادر از جدايي تا ميدهند امكان
حيوان مقابل در كودك كه ميشوند موجب خانگي حيوانات
بخواهد اگر كه بگيرد ياد و كند مسئوليت احساس خانگي
به كند ، رسيدگي او به بايد بيابد ، زنده و سالم را حيوان
غذا درست مورد در شما توضيحات كه يافت خواهد ترتيب اين
تميز و نكردن پاش و ريخت از منظورتان و چيست براي خوردن
چه؟ يعني بودن
گرايشهاي و بوده اسلحه شبيه اسباببازيها از بعضي
دادن و ميدهند رشد كودكان در را ديگرآزاري و خودآزاري
خطرناك و بيهوده كاري كودكان به اسباببازيها قبيل اين
.است
نبايد دخترانه و پسرانه اسباببازيهاي انتخاب مورد در
دختران و قلدر شكل اين به پسران كه چرا كرد زيادهروي
.ميآيند بار نازكنارنجي
و بگيريد نظر در كشو يا قفسه كودك ، اسباببازيهاي براي
را اسباببازيهايش بازي ، اتمام از پس كه دهيد عادت را او
انضباطآموزي اوليه گامهاي از يكي اين.بگذارد آنجا در
.است
اصل اصلها ، مهمترين از يكي هم نقليه وسايل خريد هنگام در
دسترس در را بلع قابل و ريز قطعات بنابراين.است ايمني
رنگهاي است ، خطرناك شكستني ، شيئي اسباببازي نگذاريد ، او
و معمولي انواع از نبايد هم اسباببازيها روي
داريد نگه تميز هميشه را اسباببازيها.باشد مسمومكننده
كدام كه سوال اين جواب در.شود بيمار كمتر شما كودك تا
را خود خاص اهميت بازيها همه گفت بايد است بهتر بازي
يا هوشي حسي ، فيزيكي ، پيشرفت در نوعي به يك هر و دارند
بازي يك دانستن ارزش كم دارند ، موثري نقش كودك اجتماعي
به ميدهد ترجيح او اگر نيست ، درستي كار ديگري نسبت به
چيزي كه شويد نگران كند ، ماشينبازي با بازي ساختمان جاي
هر از كه است حد بدان تا كودك تخيل قوه.آموخت نخواهد
.ميبرد لذت و ميآموزد مطلب بازي نوع
كه است سزاوار":مينويسد غزالي كه همانطور نهايت در و
مشغول بازي به درس از بازگشت از پس نوباوگان و فرزندان
و ميزدايد آنان از را درسي پيدرپي خستگي عمل اين.شوند
مادران و پدران هرگز.ميآورد بار به فكري و جسمي نشاط
با را آنها و بازدارند بازي از را خود فرزندان نبايد
جز ثمري روش اين.كنند وادار تحصيل به بيجا پافشاري
دانش ، به نسبت او دلزدگي كودك ، نشاط از سرشار روح كشتن
".ندارد عقل و هوش ركود و زندگي در دائمي افسردگي
و آرام ما فرزندان كه شويم شاد وقتي والدين ما هرگاه
صورت و سر و پوشاك نگويند سخن و نكنند حركت باشند ، ساكت
كه نيازمنديم صورت اين در باشد ، تميز روز تمام در آنها
ايشان از ما كه چرا.را كودكان نه دهيم ، تغيير را خودمان
فوق هم اين و باشند انساني طبيعت خلاف كه داريم انتظار
.آنهاست توانايي
محمدي ناهيد
عمومي بهداشت كارشناس
:منابع
منطقي مرتضي تربيتي ، روانشناسي *
حيدري مريم هارلوك ، اليزابت كودك ، تكامل رشد ، *
قائمي پروين بالغ ، و كودك روانشناسي *
شعارينژاد علياكبر رشد ، روانشناسي *
عمومي شعبه 1410دادگاه رئيس راي با
شد توقيف جهان سينما
هفتهنامه تهران
مسئولي مدير به سينماجهان هفتهنامه:اجتماعي گروه
عمومي دادگاه شعبه 1410 رئيس راي با كريمي ، محمدهادي
.شد موقت توقيف تهران
و فرهنگ وزير به نامهاي در پنجشنبه روز مرتضوي سعيد
قصد به اكاذيب نشر را نشريه اين توقيف دليل اسلامي ارشاد
خلاف تصاوير و مطالب چاپ حرمت ، هتك عمومي ، اذهان تشويش
ناامن جهت در زنان تصاوير از ابزاري استفاده و عمومي عفت
.كرد اعلام كشور ، مطبوعات فضاي كردن
اين مديرمسئول عليه واصله شكايات:افزود مرتضوي
استان دادگستري كل رئيس معاون طرف از سينمايي ، هفتهنامه
.است بوده خصوصي شاكي و مدعيالعموم عنوان به تهران
توجه با دادگاه:كرد تصريح نامه اين در شعبه 1410 رئيس
و 13 ماده 12 مقررات اعمال براي مدعيالعموم تقاضاي به
قانون اصل 156 بند 5 موجب به و تاميني اقدامات قانون
.كرد توقيف را سينماجهان ايران اسلامي جمهوري اساسي
شود اثبات بايد مطبوعات دادگاه مستندات
خود ، پربار من گمان به اما كوتاه ، عمر در جهان سينما
را اين و بود ، ملي سينماي مطبوعاتي پرچمدار و مدافع
.برنميتابيدند ايران ملي سينماي مخالفان
سينماجهان شده توقيف هفتهنامه سردبير موسوي سيدغلامرضا
سوي از آنچه:گفت ايسنا خبرنگار به مطلب اين بيان با
استناد با بهخصوص تعطيل ، دلايل عنوان به مطبوعات دادگاه
ارديبهشت مصوب 12 تاميني اقدامات قانون و 13 ماده 12 به
اما دارد قانوني ظاهرا صورت است ، گرفته صورت ماه 1339
اول سنگر حقيقت در كه داشتند تلاش ملي سينماي مخالفان
.كنند تصاحب را ملي سينماي
از روزنامهنگاران صنفي انجمن رئيس نايب تاسف اظهار
"جهان سينما" توقيف
آستانه در سينمايي تيراژ پر نشريات از يكي تعطيلي از
.متاسفم بسيار اسلامي انقلاب پيروزي ملي جشنهاي برگزاري
در روزنامهنگاران صنفي انجمن رئيس نايب ارغندهپور كريم
سينما هفتهنامه توقيف مورد در ايسنا خبرنگار با گفتوگو
توقيف دامنه كه جهت آن از:افزود مطلب اين بيان با جهان
جز به حوزهها ساير و ميشود گسترده رفته رفته نشريات
!متاسفم ميگيرد ، بر در هم را سياست
روزنامهها شده توقيف نشريات بيشتر اين از پيش:افزود وي
نشريات شاهديم ، امروز و بودند سياسي هفتهنامههاي و
.ميشوند موقت توقيف دستخوش نيز هنري
كه ميپيوندد وقوع به حالي در اتفاق اين:كرد تصريح وي
و 13 مواد 12 نداشتن وجاهت به نسبت كشور حقوقدانان قاطبه
موقت ، توقيفهاي استنادات ساير و تاميني اقدامات قانون
قانوني و مقبول را استناداتي چنين و باورند اين بر همگي
.نميكنند ارزيابي
يك براي مجازات بالاترين توقيف:كرد تاكيد ارغندهپور
توقيف نوعي به ميتوان را مطبوعات موقت توقيف ;است نشريه
امكان عملا آزادي صورت در بعد سالها كه چرا دانست ، دائم
و مادي خسارات وجود اين با.دارد وجود كمتر بازگشايي
ميكند؟ پرداخت كسي چه را توقيف يك از ناشي معنوي
موتوسيكلتها قوانين نكردن رعايت صورت در
ميشوند توقيف ماه
شش تا سه از
كنند ، تخلف سواران موتورسيكلت صورتيكه در:خبر مركزي واحد
از بعد و ميشود توقيف ماه شش تا سه از آنها موتوسيكلت
كلاسهاي در شركت نقليه ، وسيله اسناد ارائه با مدت اين
خواهد توقيف رفع تخلف تكرار عدم بر مبني تعهد و آموزشي
.شد
با بزرگ تهران رانندگي و راهنمايي رئيس - نوروزي سرهنگ
سواران موتورسيكلت تخلفات با شدت به اينكه بر تاكيد
چهار تاكنون آبانماه پانزدهم از:گفت شد ، خواهد برخورد
رعايت علت به موتوسيكلت دستگاه سه و هفتاد و ششصد و هزار
.است شده منتقل پاركينگ به و متوقف تخلف ، و قوانين نكردن
امنيت آمد ، و رفت در نظم استقرار منظور به:افزود وي
با برخورد ويژه طرح پياده عابران تردد تسهيل و ترافيكي
مقررات اجرايي اولويت در تقاطع و ميادين در تخلفات
.گرفت قرار رانندگي و راهنمايي
ابتدا طرح اين امسال خردادماه نهم و بيست از:افزود وي
ده كدام هر آن سوم و دوم فاز در و ترافيك پر ميدان ده در
ترافيك حجم از كه تقاطع و ميدان سي در كل طور به ميدان
.شد گذاشته اجرا مورد به بود برخوردار بيشتري
بايد كه تقاطعهايي و ميادين:كرد خاطرنشان نوروزي سرهنگ
چرخدستي و گاري موتوسيكلت ، از معابر پاكسازي ويژه طرح
به كه شده شناسايي تقاطع و ميدان پنجاه شود اجرا آن در
.شد خواهد اضافه تدريج
آخرين:داشت اظهار بزرگ تهران رانندگي و راهنمايي رئيس
و خرداد پانزده خيابان طرح شد اجرا ويژه طرح كه محلي
پرسنل همكاري با ديماه دهم از كه بود بازار محدوده
رانندگي و راهنمايي منطقه و شهرداري بازار كلانتري
.شد ساماندهي
بهمن سوم تا ديماه دهم از كه طرح اين اجراي:افزود وي
و يكصد سواري ، دستگاه پنج و بيست و پانصد تعداد بود ماه
تاكسي دستگاه هفده و يكصد و بار وانت دستگاه پنج و هشتاد
.شدند متوقف مقررات طبق
دستگاه چهار و شصت و سيصد:كرد تاكيد نوروزي سرهنگ
و هفتاد و داشتند توقف يا تردد پيادهرو در كه موتوسيكلت
غير و وانت صورت به كه دستي چرخ و گاري دستگاه نه
منتقل پاركينگ به و جمعآوري ميكردند فعاليت استاندارد
.شد
سد عوامل توسط كه دستيهايي چرخ و گاري:گفت همچنين وي
دستگاه يك و هفتاد و دويست شده جمعآوري شهرداري معبر
.است بوده
تردد:كرد تاكيد بزرگ تهران رانندگي و راهنمايي رئيس
رعايت شرط به اما نيست مجاز اتوبان در موتوسيكلتها
شهر داخل بزرگراههاي در رانندگي و راهنمايي مقررات تمامي
.ندارد ممنوعيتي
است شده بيشتر مطبوعات به فشار
مطبوعات آزادي از دفاع انجمن سخنگوي:اجتماعي گروه
روزهاي در مطبوعات به بيشتر فشار آنچه به نسبت
.كرد انتقاد خواند ، اخير
در:گفت ايرنا با گفتوگو در شمسالواعظين ماشاءالله
روزانه ، نشريات از مطبوعات عليه فشار اواخر ، اين
كرده سرايت مختلف حوزههاي در تخصصي مطبوعات به
.است جهان سينما هفتهنامه توقيف نمونه ، آخرين كه
روزنامهنگاران عليه فشار:افزود شمسالواعظين
نيز شهرستانها از پارهاي در بلكه تهران در نهتنها
.است شده تشديد
دفاع انجمن دريافتي گزارشهاي مطابق:داشت اظهار وي
هفتهنامه مديرمسئول دالوند عباس مطبوعات ، آزادي از
از ريالي ميليون وثيقه 300 با بود قرار كه لرستان
از وثيقه اين شدن آماده وجود با شود ، آزاد زندان
.است نشده آزاد تاكنون نامبرده ، خويشاوندان سوي
آزادي خواستار مطبوعات آزادي از دفاع انجمن سخنگوي
آنچهكه به دادن خاتمه و مطبوعاتي زندانيان همه
ناميد ، قلم صاحبان با برخورد در موجود ناهنجار وضع وي
.شد
وضع مطبوعات ، با برخوردها اينگونه:گفت شمسالواعظين
بشر ، حقوق رعايت لحاظ از كشورها ردهبندي در را ايران
اسلامي جمهوري از ناخوشايندي چهره و كرده دگرگون
.ميكند ترسيم بينالمللي عمومي افكار در ايران
:گفت همچنين مطبوعات آزادي از دفاع انجمن سخنگوي
به مربوط اقتصادي جرايم به رسيدگي علني دادگاه در
ورود از گذشته روز دو در جزايري شهرام پرونده
خبرنگاران براي و جلوگيري دادگاه صحن به عكاسان
.است شده ايجاد مشكلاتي
بهوسيله خبرنگاران از تعدادي وسايل وي ، گفته به
از نشانهاي امر اين و شده ضبط دادگاه مسئولان
.است اطلاعرساني و خبريابي سر بر مانع ايجاد
برعهده را فرهنگي شفافسازي در نقش بيشترين مطبوعات
دارند
براي:گفت اسلامي شوراي مجلس فرهنگي كميسيون رئيس نايب
صورت گسترده و عظيم سرمايهگذاري بايد كشور فرهنگي بخش
.گيرد
با ايسنا پارلماني خبرنگار با گفتگو در راكعي فاطمه
فرهنگي بخش در تاثيرگذار سرمايهگذاري عدم از تاسف اظهار
مشكلات برطرفكردن جاي به عدهاي:داشت اظهار كشور
مساله صورت پاككردن راه همان كه روش آسانترين فرهنگي ،
.برگزيدهاند را است ،
اصلاح در مطبوعات و رسانهها مهم نقش به اشاره با وي
و بيشترين رسانهها مطبوعاتو:گفت فرهنگ بخش خطاهاي
عهده به فرهنگي بخش شفافسازي در را نقش بنياديترين
.دارند
گروهي:گفت اسلامي شوراي مجلس فرهنگي كميسيون رئيس نايب
مقدم ملي منافع به را جناحي و گروهي منافع است ممكن
ملي رسانههاي درست و صحيح كاركرد زمينه اين در كه شمرند
بازي امور اصلاح در را نقش بيشترين ميتواند همگاني و
.كند
اظهار خاص روزنامههاي از بعضي عملكرد از انتقاد با وي
عمومي افكار و مردم سوي از روزنامهها اين از بعضي:داشت
در روزنامهها بيشتر عملكرد ولي خوردهاند سياسي مارك
.است شفافسازي جهت
اطلاعرساني عرصه در خبرنگاران آزادي بر تاكيد با وي
مصونيت مثل خبرنگاري و مطبوعاتي مصونيت مساله:افزود
.است بديهي كار يك پارلماني
به اشاره با اسلامي شوراي مجلس فرهنگي كميسيون رئيس نايب
به ناگزير ما:گفت آن محدوديت عدم و اطلاعرساني نقش
وسايل حركت اين در بايد هستيمو جهانيشدن سمت به حركت
مطبوعات و اينترنت ماهواره ، قبيل از اطلاعرساني
.كنند ايفا را خود نقش بتوانند
اطلاعات انتقال جلوي رسمي كانالهاي از اگر:افزود وي
مورد كه غيررسمي كانالهاي از اطلاعرساني شود گرفته
.ميشود منتشر نيست ، ما دلخواه
شد منتشر "آفتاب"
و اجتماعي اقتصادي ، سياسي ، ماهنامه شماره يازدهمين
چهار چون ، مطالبي شماره اين در.شد منتشر آفتاب فرهنگي
تاجزاده ، مصطفي با گفتوگو در اصلاحات جنبش راهبرد
سياست نقد ،(گنجي اكبر نوشته) آزاد جهاني در زيستي
خاطره نقد و جمهوريت قادري ، حاتم با گفتوگو در اعتدال
آمريكا و ايران سياسي ، روابط برقراري ناهموار راه ملي ،
ايران اقتصاد شكاف سه پيشرو ، فرصتهاي رفته دست از زمان
مرحلهاي معاصر دوران قرهباغيان ، مرتضي با گفتوگو در
.است رسيده چاپ به (پيران پرويز نوشته) گذار حال در
و سروش عبدالكريم تبار ، علوي رضا علي از مقالاتي همچنين
جديدترين در نراقي احسان با گفتوگويي و كديور محسن
.است شده منتشر آفتاب ماهنامه شماره
برگزار نويسندگان كانون داستان و شعر شب
شد
خوددر حركت اولين نويسندگاندر كانون فرهنگي كميسيون
شعر شب عنوان با فرهنگي برنامهاي ماه بهمن چهارم تاريخ
.كرد برگزار تهران در داستان و
در:گفت ما خبرنگار به تلفني مصاحبهاي در صالحي سيدعلي
اصغري حسن داستانخواني شاهد بهمن چهارم داستان و شعر شب
سپانلو ، محمدعلي حقوقي ، محمد آتشي ، منوچهر شعرخواني و
.بوديم نويسندگان كانون عضو شاعران ديگر و موحد ضياء
در:داشت بيان خواندند شعر كه شاعراني تركيب درباره وي
داشتند شركت جوان و ميانسال پيشگام ، نسل سه برنامهاز
.بود جوانتر نسل با تعداد تفوق كه
فرانسوي نامدار جامعهشناس بورديو پيير
درگذشت
فرانسوي نامدار جامعهشناس بورديو ، پيير:اجتماعي گروه
عنوان به را خود نام "ظريف تفاوتهاي" كتاب انتشار با كه
تثبيت معاصر جامعهشناسي نظريهپردازان شاخصترين از يكي
سرطان بيماري به ابتلاء اثر در و شبگذشته چهارشنبه كرد ،
.كشيد باقي ديار به رخت پاريس سنآنتونيوي بيمارستان در
پاپ به نويناش نظريات اعتبار به و فرانسه در كه بورديو
چهرههاي از يكي خود مرگ لحظه تا است معروف جامعهشناسي
معتقد بورديو.بود اروپا و فرانسه روشنفكري جامعه شاخص
وسطي ، قرون كليساي از برخاسته فلسفي انديشههاي كه بود
را خود ارتباط زيراكه ندارد ، جايي جامعهشناسي حوزه در
.دادهاند دست از زندگي با
كرد معرفي تجربي جامعهشناسي كليد عنوان به را فلسفه وي
تجارب به را فلسفه شناخت تئوري پرسشهاي كوشيد و
.دهد اتصال جامعهشناسي
مهد" روزنامه مسئول مدير منصفه هيات
ندانست
مجرم را "آزادي
روزنامه مديرمسئول اتهام به رسيدگي جلسه:اجتماعي گروه
عمومي دادگاه شعبه 38 در پيمان مسعود سيد آزادي ، مهد
.شد برگزار منصفه هيات حضور با (مطبوعات دادگاه) تبريز
تبريز ، سيد در ايران دانشجويان حقوقي خبرنگار گزارش به
اذهان تشويش و اكاذيب نشر اتهام به پيمان ، كه مسعود
دادگاه جلسه بود ، در شده احضار مطبوعات دادگاه به عمومي
خرداد دوم در آزادي مهد روزنامه:گفت خود اتهام درباره
روستائيان اعتراضآميز تجمع عنوان تحت خبري سال 78
تعاوني شركت كه بود رسانده چاپ به زمينخواري از شادآباد
عمومي اذهان تشويش و اكاذيب نشر مصداق را خبر اين بسيج
.است كرده شكايت نشريه اين از و دانسته
|