بازتاب
و
مطالعه بازآموزي به نياز معلمان
دارند تحقيق
نيست ساكت ديگر رياضي كلاس
ارشد كارشناسي آزمون درباره ملاحظاتي
بازتاب
نفستنگي و آهن سيلاب تهران ،
.بود سعادت و پيشرفت نماد ماشين صنعتي ، انقلاب از پس
دستاوردهاي و ماشين از زمان پرده بر بزرگي آرزوهاي
انسانهاي از نفر هزاران و ميبست نقش صنعتي انقلاب
به.ميبرد فرو خلسهوخلجان از دنيايي به را آرزومند
جان بخار قوه با كه اتومبيلهايي اولين حركتدرآمدن
و آورد پديد ذوقزدگي با آميخته هيجاني بودند ، گرفته
محكوم متمادي اعصار در كه را انساني بنزيني ، خودروهاي
فضايي به بود ، چهارپايان از استفاده و مركبراني به
خودروها ، نخستين سرنشينان و رانندگانكشاند افسانهاي
شوري با و ميآمدند وجد به سبكبال پرندگان همچون
.ميتاختند زيبا كوههاي و دشتها اعماق در بيپايان ،
نميدانستند ، خودروها خوشبخت راكبان نخستين بيترديد
هاي نسل بر را مصائبي چه ماشين از نادرست بهرهبرداري
روزي است ممكن كه نميدانستند ، و ميبارد فرو آينده
لحظهاي ماشين ، اسارت از رهايي براي آدمي كه فرابرسد
ندارد ، ضرورتي.كند آرزو را دورتر گذشتههاي در زيستن
كنيم ، استخراج نشانه و مثال دانشنامهها ، و كتابها از
ميان در اسارت تهران ، كلانشهر ساكنان ما امروزه
لمس وجودمان تمام با را ماشين پولادين پنجههاي
حركت آهنگ روز هر كه ميبينيم وضوح به.ميكنيم
كندتر شهر اين گذرگاههاي و خيابانها در خودروها
كاستي شهر هواي اكسيژن اندازه ، همان به و ميشود
نزولي سير نيز شهروندان متوسط عمر ميانگين و ميگيرد
قديم تهران از عكسهايي به وقتي ما از بسياري.مييابد
و خلوت خيابانهاي آن از حسرت با برميخوريم ،
معناي به اين ميكنيم ، ياد زيبا چشماندازهاي
به يا گذشته به گرايش و توسعه دستاوردهاي ناديدهگرفتن
از نادرست استفاده بلكه نيست ، "نوستالژي" فرنگيها قول
شهرسازي هماهنگي و اصول ناديدهگرفتن و تهران در خودرو
.است رانده تنگناهايي چنين به را ما
صنايع توليدات بيشتر پيش سهدهه از كه است اين واقعيت
و شتابان وارداتي خودروهاي همچنين و داخل خودروسازي
ميشوند سرازير تهران به قانونمند ، كنترل هيچگونه بدون
سال 1380 ، طول در ترافيك كارشناسان از يكي گفته به و
موجود خودروهاي به خودرو دستگاه هزار به 300 نزديك
و قديمي اتومبيلهاي آنكه بي است شده افزوده تهران
هر و باشد شده خارج تهران حملونقل شبكه از فرسوده ،
صنعت مدافعان ميآيد ، ميان به سخن مشكل اين از كه بار
شغل ايجاد در را صنعت اين انكارناپذير نقش خودروسازي ،
به چيز هر معروف قول به.ميكنند مطرح كشور اقتصاد و
و ظرفيت از فراتر تهران بايد چرا.نكوست خويش جاي
توليد از اعم جديد خودروهاي پذيراي شهر اين گنجايش
صنعت نقد متوجه ، ما بحث.باشد خارجي يا و داخل
چه از و زماني چه در است ، اين سئوال.نيست خودروسازي
زمينههاي تمامي و سلامتي كه آهن سيلاب اين راهي
است ، داده قرار خود منفي تاثير تحت را تهران اجتماعي
ضوابط اعلام شاهد ما روزي چه در و ميآيد در كنترل تحت
اين باشد ، قرار اگر.بود خواهيم مورد اين در مقرراتي و
هم شهر مردم باشد روانه تهران سوي به همچنان آهن سيلاب
طولانيتري ساعات و كنند تنفس بيشتري سم روز هر بايد
و بمانند انتظار در راهبندانها و اتوبوس صفهاي در
.باشد نابسامان ترافيك اين دستخوش آنها آرامش و زندگي
در زمانبنديشده و جامع برنامه يك خالي جاي بيترديد
حملونقل توسعه تهران ، شهر حملونقل ساماندهي مورد
هم هوا آلودگي كه شهر اين ترافيك مشكلات حل و عمومي
كه متوقعند تهران مردم.ميشود احساس است ، آن زائيده
كه كنند باور تا گردد اعلام سريعتر چه هر برنامه اين
.ميكشد نفس تهران
آسيابان جعفر
و مطالعه بازآموزي به نياز معلمان
دارند تحقيق
معلم يك نامه به پاسخ
عنوان تحت نوشتهاي اسفند چهارشنبه 8 شماره 2662 ، در
از "بياوريم ارمغان به آموزگاران براي را روحي آرامش"
را آناست رسيده چاپ به فرزانه شهلا آموزگار خانم
را نكاتي معلم يك عنوان به ديدم لازم و خواندم
حق همشهري وزين روزنامه كه اميدوارم.نمايم يادآوري
.نمايد چاپ را نوشتهام و گيرد نظر در نيز مرا شهروندي
است درست.كرد نگران مرا سخت شما نوشته ;گرامي همكار
حداقل از و نداريم مسكن نداريم ، رفاه معلمان ما كه
گدايي كاسه هرگز اما بيبهرهايم زندگي اوليه امكانات
خيل ما كه بيفتيم دوره شهر در و برنميداريم را
خياطي و جاشويي مغازهداري ، مسافركشي ، به.بيچارگانيم
.كند جمع صدقه برايمان كسي نميخواهيم ولي ميدهيم تن
اين و داده قرار نظر مد را خدا بياييد":نوشتهايد شما
با و كنيد حمايت اساسي طور به را جامعه زحمتكش قشر
خود براي را خدا رضايت آنها لب بر لبخند گل نشاندن
و "ارجمند پزشكان" كه راهيد به چشم آيا."آوريد فراهم
و دلسوزي و ترحم روي از "كشور لايق و ورزيده مهندسين"
و "برنامهريزان" آيا و دهند؟ صدقه ما به بلا رفع براي
-ما بر كه نميدانند "شغلي بالاي رده در محترم مسئولان"
تربيت براي تدبيري چه كنون تا ميگذرد؟ چه -معلمان
دغدغههاي از دور به و مفيد و كارآمد انساني نيروي
روزافزون شتاب و تكنولوژي عصر در انديشيدهاند؟ معيشتي
صرف وقت سياه تخته پاي ساعتها كه معلمي براي ;علوم
بازآموزي به نياز معلم مگر كردهاند؟ فكري چه ميكند
ندارد؟ تحقيق و مطالعه مطالب ،
اينقدر جهاني استانداردهاي با ما پرورش و آموزش چرا
چون بگويند ديگران نگذاريم ;گرامي همكار دارد؟ فاصله
دست خواستههايشان به قانوني طريق از معلمان
.است شده كشيده خواهش و التماس به كارشان نيافتهاند ،
گذار حال در مانميشود حاصل شدن تحقير با روحي آرامش
كارهاي و ساز داريم و هستيم مدرنيته به سنتي ازجامعه
انتظار جاي به بياييم پس ميكنيم ، فراهم را مدني جامعه
و دهيم بها صنفيامان اتحاديه به ديگران دلسوزي و ترحم
.باشيم مشكلاتمان پيگير آن طريق از
فرخينژاد حميد
نيست ساكت ديگر رياضي كلاس
ياد به رياضي كلاسهاي از را خودمان تجربيات ما همه
شنيده صدايمعلم فقط كه ساكتي كلاسهايميآوريم
بودهكه مسالههايي حل مشغول كه شاگرداني و ميشد
پاسخ درست را آنها اما"بودند ، نفهميده را آنها
بود شده يادگيريگم آن در كه كلاسهايي"!ميدادند
توي هزار وارد بسته دستهاي و چشمان با ودانشآموزان
بررسي ديدن ، كردن ، لمس اجازه كه ميشدند مجهولهايي
.نداشتند را آن مفاهيم ويافتن كردن
چيز همه.نيست خبري ساكت رياضي كلاس از اينجا...
به را جايخود دانشآموزانآرام كرده ، تغيير
.هستند تحقيق و بحث شيفته كه دانشآموزانيدادهاند
همان و ميشود تشكيل كارگاهي داخل در كلاسرياضي
ملموس و زنده صورت به لمس غيرقابل نامفهومو عددهاي
كسب طريق از تلاش با اينجا در دانشآموزان.درآمدهاند
.آگاهيشانميافزايند و دانش بر يافتهها و تجربهها
.هستند يادگيري در جديدي فرصتهاي دنبال به آنان
بهصورت رياضيكه مخصوص نرمافزارهاي رايانهو
تثبيت و تمرين شدهانددر طراحي گوناگون بازيهاي
.بسزاييدارند دانشآموزانسهم دانستههاي
از مجموعهاي كوچك گروههاي بهصورت دانشآموزان
محور اينكه با و ميدهند انجام را عملي فعاليتهاي
معلم ولي دانشآموزانميباشند كلاس ، اين اصليكار
مسئولحفظ فعاليتهايمختلف پيشنهاد و ارائه با نيز
.ميباشد موفقيتبرنامهها
ومجهزعصر بزرگ دستاوردهاي اين از كه است اين مهم
.كنيم استفاده طريق چه ارتباطاتبه
"محفوظ نام"
ارشد كارشناسي آزمون درباره ملاحظاتي
روزهاي 8 ، 9 طي ناپيوسته ، ارشد كارشناسي ورودي آزمون
آزمون شركتكنندگان تعداد.شد برگزار ماه اسفند و 10
نشان اين و است داشته صعودي سير همواره ارشد ، كارشناسي
نيز نسبت همين به.دارد آزمون اين اهميت از
شدن قبول براي را بيشتري وقت (داوطلبين) شركتكنندگان
.ميكنند صرف آن در
از بعضي آزمون برگزاري نحوه ميشود ، مشاهده گاهي
منطقي روال يك از آن ، قبل سالهاي به نسبت رشتهها ،
تلاش كه داوطلبان از بسياري وقت لذا و نيست برخوردار
هدر به نمودهاند ، آزمون اين در قبولي براي زيادي
كد با اجرايي مديريت رشته رشتهها ، اين از يكي.ميرود
دوره امتحاني رشتههاي جزو كه ميباشد ، امتحاني 1148
اينكه از صرفنظر.است انساني علوم گروه ارشد كارشناسي
فارغالتحصيلان دست سنجش سازمان مقررات علت به
كوتاه آن انتخاب از زيادي حد تا انساني علوم رشتههاي
رشتههاي فارغالتحصيلان از اندكي درصد عمل در و است
ميكنند ، پيدا را رشته اين در قبولي امكان انساني ، علوم
آزمون راهنماي دفترچه در كه آنچه با نيز سوالات نحوه
از بعضي به ذيل در كه ندارد ، همخواني است ، شده منتشر
.ميشود اشاره آن موارد
.است "تخصصي و عمومي زبان" درس امتحاني مواد جمله از -1
دو به بايد آن سوالات برميآيد ، آن نام از كه همانطور
نصف بايد منطقا و ;شود تقسيمبندي تخصصي ، و عمومي قسم
آن)لغت و گرامر مطلب ، درك شامل عمومي زبان به سوالات
تخصصي ، زبان به سوالات ديگر نصف و (مياني سطح در هم
زبان سوالات مورد دريابد اختصاص رشته ، هر به مربوط
رعايت مطلقا امر اين امسال ، اجرايي مديريت رشته آزمون
رشته زمينه در تخصصي زبان تست يك حتي و بود نشده
مدنظر را مديريت بحث نوعي به لااقل كه) اجرايي مديريت
سوالات آنكه ضمن.نميخورد چشم به (باشد داده قرار
يا لغت فقط هم آن) بودند TOEFL امتحان سطح در تماما
به مربوط تست يك حتي يعني.(Vocabulary عبارتي به
.نميخورد چشم به سوالات در نيز گرامر
ارزيابي آزمون ، برگزاركنندگان هدف كنيم فرض اگر
بوده (تافل) TOEFL امتحان سطح در داوطلب توانائيهاي
"لغت" به محدود فقط تافل امتحان كه داشت توجه است ، بايد
.نميشود
تحصيلي ، آمادگي و استعداد" شامل امتحان دوم قسمت -2
هدف ظاهرا كه ميباشد ، "مديريت رشته ويژه
GMAT آزمونهاي سبك به آن برگزاري آزمون ، برگزاركنندگان
حل آزمون -الف بخش سه شامل امتحان از قسمت اين.است
كفايت آزمون -ج منطقي استدلال آزمون -ب مساله
.دادههاست
سريع زني تست و انتقال سرعت بخش اين تستهاي از هدف
آن براي را زيادي وقت نبايد داوطلب اصولا و ميباشد
.كند صرف
و است دبيرستاني رياضيات حد در "مساله حل آزمون"
و فني سطح در هم آن رياضيات ، شامل نبايد آن سوالات
از) آزمون از بخش اين سوالات در اما.باشد مهندسي
و فني رياضيات سطح در سوالات تماما (تا 44 شماره 33
.بود مهندسي
مديريت رشته امسال ورودي آزمون در داشت توجه بايد
به مهندسي و فني دوره عمومي 1و 2 رياضيات درس اجرايي ،
بود نيازي چه ديگر ;بود شده اضافه آزمون امتحاني مواد
تحصيلي آمادگي و استعداد" قسمت در دوباره امر اين كه
.شود گنجانده "مديريت رشته ويژه
سوالات زمره در اصولا تا 60 سوالات 57 اينكه ضمن
نميباشد "مديريت رشته ويژه تحصيلي آمادگي و استعداد"
مديريت زمينه در روز مسائل دانش" سوالات در بايد و
.ميشد گنجانده ،"خدماتي توليدي ، موسسات
اجرايي ، مديريت رشته امتحاني مواد از ديگر يكي -3
سوالي.است "مهندسي و فني دوره و 2 عمومي 1 رياضيات"
در اجرايي مديريت رشته اگر كه است اين ميشود ، مطرح كه
چرا حال ;دارد قرار انساني علوم رشتههاي گروه زير
و فني دوره عمومي رياضيات درس رشته اين سوالات در بايد
شود؟ گنجانده ضريب بالاترين همبا آن مهندسي ،
اجرايي مديريت رشته داوطلبان از
|