هزار :زبان آموزش
صفر :تكلم
ايراني جوان
"نفر دو تجريش":زد صدا دختري
همسايه جوان
نيست كافي ديپلم
منطقهاي آموزشگاه افتتاح
هزار :زبان آموزش
صفر :تكلم
از 1000 بيش (پيشدانشگاهي آموزش بدون) ديپلم دريافت هنگام دانشآموزي هر ميگويند
.ميكند دريافت انگليسي زبان آموزش ساعت
نيست ، سختي چندان كار رقم اين كردن پيدا اما است ، غريبي و عجيب عدد.كنيد تعجب داريد حق
سال كه 5 ديپلم دريافت سال تا راهنمايي دوم سال از دانشآموزي هر اگر كنيم ، حساب هم با
تحصيلي 9 سال هر و كند پاس زبان واحد سه امروزيها قول به يا ساعت سه هفتهاي ميشود
.درميآيد آب از درست بدجوري هزار عدد وقت آن هفته ، ماه 4 هر و باشد ماه
يك گفتن از ديپلمهها بيشتر چرا كه شده گلوله ذهنتان توي سوال اين ما مثل هم شما لابد
سادهترين توريست يك با برخورد هنگام چرا عاجزند ، انگليسي زبان به ساده احوالپرسي
كلاسهاي محاسبه بدون ساعت هزار اين كه است ذكر به لازم.است غيرممكن هم كلامي ارتباط
اجبار به تقريبا تحصيلي سال طول در يا تابستانها دانشآموزان كه است برنامهاي فوق
.مشغولند انگليسي زبان آموزش به بزرگترها
پاك و ميكشد باريكتري جاهاي به كار كه برداريم دست رقمها و اعداد شمارش از است بهتر
.ميرود زبانخواندهها آبروي
&&&
و ميشود بسته و باز مدام ندارد ، قرار آرامو هم گرما فصل در شفق دبيرستان بزرگ در
است دبيرستان سوم سال خديور داريوش هستند رفتوآمد مشغول والدين هم گاهي و دانشآموزان
قول به انگليسي زبان زنگ از بعد و است كرده شركت كنكور آمادگي تابستاني كلاسهاي در و
جوانها چرا زبان كلاس همه اين با كه ميكنم سوال او از وقتي.است كشيدن نفس مشغول خودش
ميتوانيم فيزيك خواندن با ما مثلا مگر":ميخندد نيستند انگليسي زبان مكالمه به قادر
انگليسي چهچهه برايتان جوانها داريد انتظار شما شيميدان ، مثلا يا و شويم فيزيكدان
".تدريس روش اين با هم آن.بزنند
دارد؟ مشكلي چه تدريس روش
با.دارد وجود مسئله اين در عمد نوعي انگار ميشود ، توجه گرامر به مكالمه از بيشتر "
".كند مكالمه نميتواند كسي كه گرامر خواندن
مهم برايش دبيري هيچ هم امتحان وقت اصلا":ميكند تاييد را او حرفهاي داريوش دوست
امتحان و ميدهيم گرامر و كتبي امتحان فقط ما نه ، يا ميشويم متوجه را زبان ما كه نيست
.نداريم مكالمه شفاهي
مشكل چند":ميگويد ميكند ، نوشجان چايي و آمده تازگي به زبان كلاس از كه زبان دبير
انگليسي آموزش پايه كه راهنمايي معلمان كه است اين واقعيت اينكه اول دارد ، وجود اساسي
آموزش سال دو با آمدهاند مدرسهها همين از خودشان ميكنند پايهگذاري بچهها ذهن در را
به آموزش هنگام در بنابراين نميشود تهنشين ذهنشان در انگليسي زبان مسلما معلم تربيت
مدرك كه دبيرستان دبيران ميكنند ، كار گرامر روي و دارند توجه كمتر مكالمه به هم بچهها
ميشوند ، مواجه مشكلي چنين با كمتر ميكنند دريافت معتبر دانشگاههاي از را كارشناسي
ارتباط به قادر ديگر آموزش نوع آن با كه هستند بچههايي بيشتر مشكل دبيرستان در اما
آنها و دارد احتياج بيشتري تلاش به كار اين انجام چون نيستند خود دبير با مكالمهاي
.ميدهند ترجيح مكالمه به را گرامر و نميدهند خودشان به را كار اين زحمت
.كند دريافت را آموزش اين بايد دانشآموز حال هر به و است زبان آموزش پايه گرامر البته
.دارد را تاثير بيشترين آن يادگيري در نيز زبان تدريس روش اما
&&&
گرفتي ، كه گرفتي ياد را بينالمللي زبان زمانه ، و دوره اين در اگر كه معتقدند بعضيها
خواهي عقب تكنولوژي و پيشرفت قافله از و است فنا بر عمرت همه نه ، كه عمرت نصف وگرنه
در را خود ساله پنج كودكان آنها گرفتهاند جديتر خيلي را موضوع مادرها و پدر.افتاد
زبان مثل انگليسي كه اميد اين به ميكنند نام ثبت پيشدبستاني و ابتدايي زبان كلاسهاي
.كنند صحبت انگليسي بلبل مثل بتوانند بعد سالهاي در و شود تهنشين آنها ذهن در مادري
.نكنيد كوشش لطفا شما نشد كرديم كوشش ما كه "باطل خيال زهي" ميكنند فكر باتجربهترها
نيست ، هم پيچيدگيها همين به موضوع البتهنيست بدهكار حرفها اين به گوشش هيچكس اما
بسيار جهد راه اين در و كنند مكالمه انگليسي خواستهاند كه آنها ميگويند اخبار راويان
كتابهاي غرفهداران از يكي كه است دليل همين به شايد برنگشتهاند خالي دست كردهاند ،
خوبي به كه ايراني جوانان از بسياري تعداد با كتاب نمايشگاه در زبان انگليسي و خارجي
جوانان آنها شايد البته كنند ، تهي قالب تعجب از بود نزديك شدند ، مواجه ميكردند مكالمه
.كردهاند مقايسه خودشان جوانهاي با را ايراني بااستعداد
به اميد چه به نميگيرند ، ياد دبيرستان در را انگليسي كه جواناني كجاست ، مسئله اين راز
.ميآورند هجوم زبان موسسههاي كلاس
&&&
كه جواناني انبوه.برخوردارند كافي رونق از روزها اين انگليسي زبان آموزشگاههاي
.دارد مدرسهاي آموزش موفقيت عدم از نشان ميكنند نام ثبت كلاسها اين در مشتاقانه
:ميآيد بيرون موسسهها اين از يكي از تابستاني روز نيم در بزرگ جزوهاي با بحري نگار
حقيقت در.كردهاند پيدا احتياج كلاسها اين به كشور از خارج به مهاجرت براي خيليها"
.دارد كشور از جوانان مهاجرت ميزان افزايش از نشان موسسهها نوع اين در تنوع و تعدد
".است واجب انگليسي زبان دانستن كه رسيدهاند نتيجه اين به اينترنت آمدن با هم بعضيها
مدرسه با آموزشگاهها اين در تدريس روش":ميگويد نيز آموزشگاه اين مدرس پاكروان
در و ميشود انگليسي زبان با تكلم به مجبور دانشآموز كلاسها اين در دارد تفاوت بسيار
اندكي دانشآموز كه ميشود موكول زماني به گرامري نكتههاي دارد ، فعالي مشاركت كار اين
.شود وارد انگليسي تكلم به
كه ميدانند هستند انگليسي زبان آموزشگاههاي پروپاقرص مراجعان كه آنهايي همه اين با
به كه افرادي تعداد و ميشوند منصرف انگليسي آموزش از اوليه ، ترمهاي گذشت با بسياري
انگيزه به زبان يادگيري كه ميشود اين نتيجهاست اندك بسيار ميروند بالاتر ترمهاي
نگه زبان كلاسهاي سر را ما جوانان كه نيست زياد آنقدرها انگيزه اين هنوز و دارد احتياج
.دارد
ايراني جوان
ديگران جوان ،
كلمه ميان كه شد ظاهر وقتي نشانهها اولين ميگويند بعضيها كوچك ، ويرگول اين از امان
به آنها كه چيزي همان نشانههاي نشانه ، كدام.گرفت قرار ويرگول حرف ديگران و جوانها
.ميگويند شكاف و فاصله آن
را روانشناسان و جامعهشناسان كارشناسان ، ذهن حسابي كه نسلي ، ميان شكاف اين از امان و
.است كرده مشغول خودش به
عادي بسيار است گذار حال در كه جامعهاي در نسلها ميان شكاف:ميگويند جامعهشناسان
ارزشهاي در كه معتقدند آنها - معذوريم گذار حال در عبارت توضيح از جا كمي علت به _ است
گذشته جنگ دوران.است جامعه شرايط از ناشي تغييرات اين كه آمده وجود به تغييراتي جامعه
بروز فردي استعدادهاي و احساسات تا آورده وجود به بيشتري فراغت جنگ از بعد دوران و است
فكر آن به حتي گذشته نسل كه ميآورد وجود به توقعاتي درخواستهها تنوع اين كند پيدا
قول به و ميكنند مونولوگ ديالوگ ، جاي به مادر و دختر و پسر و پدر رو اين از نميكرد
.ميزند را خودش حرف هركسي خودمان
به مسايل همه كه كنار برويد كه ميشوند معتقد و مياندازند غبغب در بادي روانشناسان
و داشتند گلي لپهاي همه ، و بود شاداب خيلي قبلي نسل برميگردد ، جوان نسل افسردگيهاي
آينده به اميد عدم كه ميدارند ابراز روانشناسان _ نشنيده چيزهاي حق به _ پرخنده لبهاي
راهحل ميگويند آنها.شدهاند معروف سوميها نسل به كه است امروز نسل مشكل اساسيترين
هست كه آنچه از را كار گرفته پيش در را آن جامعه اكنون كه سوم نسل توقعات با مبارزه
باد جامعه دست روي دلمرده مادر و پدر مشت يك دور نهچندان آيندهاي در و ميكند خرابتر
.ندارند خود حقوق از درستي درك جوانان معتقدند كه كارشناساني بسيارند هنوز اما.ميكند
هم شايد.ميشود مربوط آنان و والدين ميان برخورد به آگاهي عدم اين از عمدهاي بخش
به مربوط مسايل و خود حقوق از جوانان درك مورد در كيفي مطالعهاي چون بگويند درست آنها
از برخي.ميدهد چيزها همين وجود از نشان عمقي گروهي مصاحبههاي طريق از خانوادههايشان
سوي از محدوديت اعمال:از عبارتند گرفتند قرار بحث مورد مصاحبهها اين در كه موضوعاتي
به اطمينان و ارزشگذاري و توجه فقدان خانواده ، درون فشارهاي و اختلاف خانواده ،
و دختر بين تبعيض والدين ، سوي از تشويق كمبود خانواده ، در كافي حقوق نداشتن نوجوانان ،
رفتار از بود عبارت عمدتا بودند ، آن پي در جوانان چه آنخانواده سنتي نگرشهاي و پسر
نسبت اعتماد دادن نشان حمايتگرانه ، و تشويقآميز مثبت ، رفتار آنان ، با برابر و دوستانه
روش به ميخواهند آنان":ميگويند آنها.ناسزا و بدني تنبيهات از خودداري و جوانان به
".باشد داشته تفاوت است ما نظر مورد چه آن با است ممكن روشها اين و كنند عمل خود
".باشيم آنها مثل بايد هم ما ميكنند فكر آنان"
".ميكني اشتباه تو كه است اين آخرشان حرف"
ميخواستند وقت هر مثلا ميكردند ، ميخواست دلشان كه كاري هر بودند جوان وقتي آنها"
".كنند محدود را ما ميخواهند حالا اما داشت ، وجود امنيت چون ميرفتند بيرون
تصميمي بعد ميدهد ، من به بيربط جواب و نميدهد گوش اصلا پدرم ميگويم ، چيزي وقتي"
".بكنم ميخواهم كه را كاري من ميشود مانع و ميگيرد
ميگذارند ، فرق بچهها بين يا هستند دخترها از بهتر پسرها ميكنند فكر والدين وقتي"
".ميشود شروع اختلاف
".كنم زندگي گرمتري و دوستانه خانوادگي محيط يك در دارم دوست"
".كنند دعوا شب هر نبايد مادرم و پدر"
".كنند نتيجهگيري زود قدر اين نبايد والدين"
به فقط آدم.بگذاريم ميان در آنها با را مسايل بتوانيم كه نيست نزديك قدر آن روابط"
".ميگذارد احترام مادرش و پدر
".ميكنند مطرح را آدم اشتباهات فقط مادرها و پدر"
".دهند دخالت بيشتر را ما خانوادگي امور در نميخواهد دلمان"
".شويم تحقير خانواده در نميخواهيم"
كنيم ، پنهان آنها از چيزي نميخواهيم و بگوييم مادرمان و پدر به را چيز همه ميخواهيم"
".باشيم داشته اعتماد مادرمان و پدر به ميخواهد دلمان
.نكنيد تعارف بفرماييد ، نداريد؟ حديثي حرفي ، شكايتي ، گلهاي ، شما راستي
"نفر دو تجريش":زد صدا دختري
صداهاي به شباهتي هيچ صدا اين بودم ، شنيده اشتباه حتما "نفر دو تجريش":زد صدا يكي
دوباره صدا اما.بودم شده خيالاتي زياد گرماي از هم شايد.نداشت ديگر كلفت و مردانه
"يكنفر تجريش" شد تكرار
تعجب با و بودند برگشته ناخودآگاه هم ديگر خيليهاي برگشتم ، برميگرداندم ، را سرم بايد
.ميكردند برانداز را تيز و نازك صداي صاحب
نتوانسته سياهرنگش مقنعه و بود كرده بخار عينكش شيشههاي نداشت ، سال از 22 بيشتر دخترك
دو.بود شده محو صورتش عرق ميان كمرنگاش آرايش.كند مخفي را مويش تارهاي از بعضي بود
.حركت نفر ، يك زد فرياد دخترك بودند ، نشسته جلو صندلي در بچه دو و زن يك جوان ، مرد
:ميگويد و ميكند عوض را دنده برميگرداند جدي خيلي را صورتش نميزند ، هم لبخند حتي
".كني مشهورم ميخواهي سوالات اين با چيه ، "
شدي؟ مسافركش شد چي كه بدانم ميخواهم نه ، &
.ميكنند مسافركشي چرا كه ميپرسي هم آنها از.ميكنند مسافركشي كه ديگران مثل
كردهاند مسافركشي حالا تا كه ميانسالي زنهاي مثل حتي دختري ، يك تو اما نه ، مسلما &
اما شده افتاده كار از شوهرشان يا نميخورد هم به زندگيشان دخل و خرج شايد آنها نيستي ،
نكردهاي؟ ازدواج جوان دختر يك تو
"هستي؟ آزادي دانشگاه"
.نه &
:نيامد پيكان سرنشين مردان از هيچيك چشم به فرمان پشت ساله دخترك 22 كمرنگ لبخند
نكنم مسافركشي اگر.ندارد برج و خرج ساله دختر 22 ميكني فكر كه است دليل همين به شايد"
".كنم پاس را واحدهايم نميتوانم آينده سال
ميكني؟ مسافركشي مسير همين در هميشه &
باشم ، نداشته پول و كنم كاري بخواهم.بياورم كم پول وقت هر نميآيم ، هم روز هر نه ، "
".ميكنم سوار مسافر بخورد مسيرم كه جايي هر از و برميدارم را پدرم ماشين
نيستند؟ كار اين مخالف مادرت و پدر &
مسير همين توي كه دادم نشان پدرم به را خانمهايي من اما بود ، سخت خيلي برايشان اول
پشت من هم بار چند ميكنند ، دوچرخهسواري كوچهها توي كه دخترهايي و ميكنند مسافركشي
نميكند تهديدم خطري هيچ كه شد متوجه پدرم كردم ، سوار مسافر پدرم حضور با و نشستم فرمان
".ندارد هم حرفها اين و آبرو به ربطي و
با هم من":ميكند تاييد را جوان دختر حرفهاي است نشسته جلو فرزندش با همراه كه زني
خيلي خانمها و نيست مردانه فقط كارها از بعضي كه فهماند مردها به بايد موافقم ، شما
رانندهاش كه بشوم ماشيني سوار ميدهم ترجيح من خود.برميآيند كار اين عهده از بهتر
جواني مرد ".هستند بااحتياطتر و ميكنند رعايت بهتر را ايمني مسايل خانمها.است خانم
به.ميكنند عادت هم چيزها اين ديدن به مردم بالاخره":ميگويد است عقب صندلي سرنشين كه
.ندارد حسابي و درست منطق و دليل كه عرفي شدهاند ، جامعه عرف بيدليل مسايل بعضي من نظر
شما خود محترم ، آقاي ببينم":ميكند استفاده فرصت از نشسته جلو صندلي در كه خانمي "
"بدهد؟ انجام را كار اين خواهرتان يا خانم هستيد راضي
كمي يك جامعه شرايط اگر":نگويد دروغ دارد قصد ميگردد ، جواب دنبال منمنكنان مرد
شرايطي چه بايد چه ، يعني":است سمج خانم اما ".دارد اشكالي ، چه حتما وقت آن شود بهتر
"شود؟ فراهم
نخواهد آنها براي اتفاقي صورت هر در كه باشم مطمئن باشد ، داشته وجود بيشتري امنيت"
دقيقه پنج نميتواند خانم يك هم هنوز.نيستيد متوجه انگار شما خدا بنده.افتاد
".نشنيدهايد را ماشينها بوق صداي شما يعني.بايستد كنارخيابان
.است خودش كار به حواسش و كرده سكوت راننده اما.ميگيرد بالا پيكان سرنشينان بحث و جر
خانم.ميگيرد پس تومان پنجاه و ميدهد تومان دويست.ميشود پياده مسافرها از يكي
نداشته پول وقتي كه شدم متوجه بعدا اما ميكردم ، فكر همينطوري هم من":ميگويد راننده
نخواهند كمكي تو به ميكنند تكرار و مينويسند را جامعه عرف كه آنها از هيچكدام باشي
".شوم پيشقدم خودم است بهتر بنابراين كرد ،
داري؟ درآمد چقدر روزانه &
خانه از روز گرم ساعتهاي ميكنم سعي دارد ، ميدهم انجام كه كاري ميزان به بستگي"
فكر حال هر به نيست چارهاي اما است ، سنگين ترافيك كه هم صبحها و غروبها نيايم ، بيرون
".باشم داشته درآمد تومان هزار تا 9 تومان هزار از 6 ميكنم
دارند؟ نظري چه تو كار اين مورد در دوستانت &
اين به اما ميگذارند ، سربهسرم گاهي ميكنند ، نگاه تفريح يك مثل من كار به آنها"
".افتادهاند مسافركشي فكر به هم نفر دو يكي نميدهم ، اهميتي چيزها
ميكني؟ انتخاب خودت را مسافرانت &
بعضيها ميكنند ، رعايت خيلي مسافرها.كرد انتخاب را مسافر ميشود گرما اين توي آخه"
".ميكنند رفتار مودبانه بسيار هم بعضيها ميدهند ، نشان بيتفاوت را خودشان
است؟ چطوري ديگر مسافركشهاي برخورد&
من مقدمترند ، خانمها ميگويند مياندازند ، راه را من اول باشد مسافري اگر هم آنها"
من نيست ، مرد و زن بين فرقي كار در ميكنم فكر چون نيستم ، موافق آنها كار اين با خيلي
".ميكشم را خودم زحمت گرما اين در و ميكنم را خودم سعي ماشين كردن پر براي هم
ميكنند؟ تعجب شما ديدن از خيلي عابران از بعضي انگار &
مثل ميشود سوال از پر ذهنشان توي انگار.كند مسافركشي دختر يك كه ندارند انتظار بله ، "
خصوص به ندارند خوب برخورد هم بعضيها.كردهايد سوالپيچم است دقيقه الان 20 كه شما
وسط مردها زدن صدا دختر ، دارد قباحت ميگويند و ميشوند رد كنارم از گاهي پيرزنها
را مسافرانش جوان دختر ديگر حالا "حرفها جور اين از و ماشين به شدن سوار براي خيابان
پاك روسرياش گوشه با و برميدارد را عينكش و ميشمارد را پولهايش.است رسانده مقصد به
كيفش توي از را كوچكي بيسكويت.مينشيند صورتش بر پررنگي لبخند بار اينميكند
.ميكشد سر را يخ آب از پر بطري و ميزند گاز آن به و درميآورد
".درميآورند حرف برايم ننويسيد را اسمم":ميگويد خداحافظي هنگام
همسايه جوان
واژه بيمسماترين
انتخاب اين.شد انتخاب آلماني زبانشناس محققان و استادان توسط سال واژه بيمسماترين
زبانها سر بر مردم عموم ميان در سال طي كه ميآيد عمل به واژههايي ميان از معمول طبق
.است گرفته قرار استفاده مورد مكررا آن مفهوم به توجه بدون رسانهها سوي از و افتاده
خدشه جامعه ميانافراد همزيستي در كه ميشوند انتخاب واژههايي ويژه به ميان اين در
.ميآورند وجود به پيشداوريهايي و ميكنند وارد
به داوران هيات.شد خوانده سال واژه بيمسماترين داوران راي طبق جنگجويان واژه امسال
".نميشود توجيه تروريستي عمليات ديني هيچ در":كردند اعلام انتخاب اين دليل عنوان
عنوان به "تروريستها سركرده" واژه اطلاق.شد اعلام صليبي جنگ بيمسما واژه دومين
.يافت دست سوم مقام به نيز لادن بن اسامه
.بود شده انتخاب گذشته سال طي عموم استعمال مورد واژه ميان 1400 از واژه سه اين
نيست كافي ديپلم
براي تنهايي به ديپلم مدرك كه معتقدند آلمان در عالي مدارس و دانشگاهها استادان
.نميكند كفايت دانشگاهي تحصيلات
اصلي رشته پنج كه معتقدند استادان درصد كه 80 ميدهد نشان آلمان در همهپرسي يك نتايج
دبيرستان فارغالتحصيلي امتحان براي) شوند يكسان كشور سطح در بايد ديپلم امتحان براي
و اصلي رشته عنوان به تحصيلي رشته دو درسي واحدهاي ميان از دانشآموزان سوي از معمولا
رشتههاي همين در دبيرستان نهايي امتحان سپس.ميشوند انتخاب فرعي رشته چند يا دو
(.ميآيد عمل به انتخابي
معتقدند استادان اين اغلب و آمده عمل به آلمان در دانشگاه استاد از 1435 همهپرسي اين
دانشآموزان از بسيارياست دانشآموز توانايي نشاندهنده اندازهاي تا تنها ديپلم كه
و خارجي زبان رياضي ، دروس ميكنند سعي امتحان دروس گزينش در عمل آزادي از استفاده با
.نكنند انتخاب اصلي رشتههاي عنوان به خويش توانايي به اعتماد عدم سبب به را آلماني
كافي عمومي اطلاعات از دانشجويان كه ميشود موجب اصلي درس سه اين انتخاب عدم ترتيب بدين
را كمكي معلم نقش دانشگاه اول سال در ميشوند ناچار استادان از بسياري.نباشند برخوردار
.كنند ايفا دانشجويان براي
دو سپس و خارجي زبان و رياضي آلماني ، رشته سه ابتدا كه معتقدند دانشگاه استادان اغلب
.گيرند قرار آزمايش مورد نهايي امتحان در اصلي رشتههاي عنوان به شيمي و فيزيك رشته
واقتصاد تاريخ رشتههاي در قبولي نيز اقتصاد و انساني علوم حقوق ، دانشكدههاي استادان
.ميدانند لازم ديپلم كسب براي رشته پنج اين از اصلي درس دو عنوان به را
منطقهاي آموزشگاه افتتاح
كارگاه تربيت ، و تعليم گسترش جهت همچنين ملل سازمان فرهنگي اجلاسهاي نتايج دنبال به
را خود فعاليتهاي يونسكو سازمان نظر تحت آموزشي كارگاه اين.شد افتتاح قطر در آموزشي
صحيح شيوه اجراي همگاني ، آموزش تربيت ، و تعليم گسترش فعاليتها اين جمله از.كرد آغاز
وزارت و بيروت و قطر در يونسكو نمايندگان همكاري با آموزشگاه اين.است...و آموزش در
.است كرده كار به آغاز قطر پرورش و آموزش
اين افتتاح:كه كرد اعلام قطر پرورش و آموزش وزير آموزشگاه ، اين افتتاحيه مراسم در
به قادر كه جديدي نسل تربيت و اهداف تحقق راه در گامهايي عنوان به ميتواند اماكن
.باشد موثر هستند ، كشور آينده سرافرازي
ميليونها و دارد جريان عربي جوامع در هماكنون كه مشكلاتي به توجه با:افزود وي
توازن ايجاد نيز و ميمانند باز تحصيل ادامه از مختلف دلايل به سالانه كه دانشآموزي
كار ، بازار نيازمنديهاي و اقتصادي و علمي رشتههاي فارغالتحصيلان و مختلف مشاغل ميان
را مشكلات از پارهاي ميتواند آموزشگاهها اين كه انديشيد تازهاي راهحل به بايد
فرهنگي خدمات ارائه در يونسكو سازمان از تشكر ضمن قطر پرورش و آموزش وزير.بخشد بهبود
.نمايند كوشش آموزشي اولويتهاي اجراي در نظر تبادل و همكاري با تا خواست مردم از
در عربي آموزشي هيات كه كرد اعلام بيروت در يونسكو سازمان نماينده رابطه همين در
.دارد فعاليت نيز دختران تعليم با رابطه در آموزشگاهها اين از خود اهداف راستاي
انتظار و دارد قرار آموزشگاهها اين كار دستور در همگاني آموزش شد اشاره كه همانگونه
همچنين وي.گيرد قرار اولويت در همگاني تعليم و آموزش با مرتبط موضوعات كه ميرود
سازمان همكاري و خود فعاليتهاي و امكانات با پرورش و آموزش وزارت كه كرد خاطرنشان
.باشد داشته خود اساسي مبادي و اهداف اجراي در مهمي تاثير ميتواند يونسكو
|