تهران در ها شهاب بارش ترين زيبا
خودآگاه نا بدآموزيهاي
دانشآموزان براي توصيههايي
سوادآموزي محلي يادگيري مركز تشكيل 23
تهران شهر مدارس در
آموزشي يادداشت
تحقيقات به كشور پژوهشي بودجه درصد 5
يابد تخصيص هنري و فرهنگي
است علمي زيربناي فاقد كشور گردشگري بخش
شد انجام دانشگاهي جهاد در پژوهشي طرح 400
كشور هنري فرهنگي مراكز در نفر هزار 60
شدند كار به مشغول
ميشود داستانگردآوري و شعر شفاهي تاريخ
تهران در ها شهاب بارش ترين زيبا
در شهابي ، بارشهاي زيباترين از يكي عنوان به جوزايي ، شهابي بارش:فرهنگي علمي گروه
.رسيد خواهد خود اوج به جاري ماه آذر شنبه 23 روز بامداد ساعت 30/1
همه كه است شهابي بارشهاي زيباترين از يكي بارش اين ايران ، نجوم انجمن گزارش به
پيشبيني و ميكند جلب خود به را شب آسمان زيباييهاي علاقهمندان از نفر هزاران ساله
در شهاب يكصد از بيش بتوان شهر ، نوري آلودگي از دور درجايي بارش اوج ساعت در ميشود
.كرد رصد آسمان سراسر در را ساعت
خودآگاه نا بدآموزيهاي
ابتدايي دوره درسي كتابهاي در شده چاپ شعر و داستان پنج به گذرا نگاهي
نامتو اي" گويم مي و ميكنم توكل خدا به گيرم ، مي كاري انجام به تصميم وقتي هنوز
لطيف شعر ميآيد ، يادم به كه چيزي اولين ميشنوم ، را باران صداي وقتي و "سرآغاز بهترين
به ميشود ، فداكاري از حرف وقتي و است گيلاني گلچين اثر "ترانه با باران باز" پرجاذبه و
هستند تحصيلم دوران دوستان دوستانم ، عزيزترين و بهترين هنوز.ميافتم فداكار دهقان ياد
را هم هواي امتحان جلسه سر چطور كه همكلاسيها رفاقت و معرفت و امتحان سالن فضاي هنوز و
تجربه زندگيم در نتوانم ديگر را نمونهاش شايد كه فضايي.است مانده يادم خوب داشتند ،
اين به زندگيم لحظات شيرينترين و بهترين نبودم ، زرنگي شاگرد هيچوقت اينكه با و ;كنم
دوران كند ، صدق نيز كودكانتان فرداي و شما براي شايد كه جمله يك در و دارد تعلق دوران
اين نگارش در سعي كه حالا و بوده امروز به تا زندگيام دوران تاثيرگذارترين تحصيلم
در امروز به تا كه را پرسشهايي ديروز ، دانشآموز يك عنوان به فقط دارم ، كوتاه نوشته
پرسشم.ندارم جوابي شنيدن به اميدي چند هر ميكنم ، مطرح شما با مانده ، بيجواب ذهنم
و است درسي كتابهاي در فارسي غني ادبيات همه اين ميان از گزينش چند علت درمورد فقط
اغماض اندكي با البته ميكنم ، آغاز دبستان درسي كتابهاي از را گزينشها اين شروع ، براي
.ديروز دانشآموز يك حد در تنها گفتم كه همانطور و
يغمايي حبيب شاعر زاغ ، و روباه شعر صفحه 51 ، دبستان دوم كتاب -1
تملق با كه است اين آن ، شايد منفي جنبه و است كودكان در هوشياري شعر ، آموزش اين مثبت جنبه
و كنند رفتار ميخواهيم ، آنها از كه طور آن و ميل مطابق تا كرد وادار را افراد ميتوان
فرد نيست لازم اصلا و نيست الزامي مقابل فرد در هم بارز صفت داشتن حتي تملق ، اين براي
:باشد دارا را صفت آن حتي
مرغان در تو از بهتر نبودي/ وخوشخندان بودي آواز خوش گر*
كسي چه حق وسط اين كه نيست مهم برسي ، مقصد به ميتواني راحتي به باشي ، زرنگ كمي اگر*
.است گرفته تعلق تو به زرنگي و هوشياري كمي واسطه به كه است سهمي اين ميكني ، پايمال را
.كند تهديد را تو خطري است ممكن اطميناني هر پس در ، چون نكن اطمينان كسي به *
.كن فكر خودت به فقط لحظه هر در و نده دست از را فرصت *
.سكوت به دعوت *
واقعا آيا كه است باقي ذهنم در سوال اين هميشه داستان ، منفي جنبههاي از گذشته
ميخورد؟ پنير روباه ،
دبستان دوم كتاب صفحه 62 ، خروس ، و روباه درس -2
و كرد نگاهي خروس به نااميدي با روباه:است داستان پاياني جمله همان داستان اين پيام
.شود بسته بيموقع كه چشمي بر نفرين گفت هم خروسشود باز بيموقع كه دهاني بر نفرين گفت
:داستان منفي جنبههاي
.نيست بيطمع محتاج ، فرد سلام *
.نكن اعتماد هيچكس به *
به خود ، اعتمادبهنفس بردن بالا جاي به گفتند ، سخن تو خوب صفت از روزي اگر بدان *
.است كمين در تعريف اين بيان از پليد هدفي كه كن فكر اين به و نشو مغرور خود
كمي است كافي فقط.باشي موفق ترفند كمي با ميتواني دشمن ، حيله از خود نجات براي *
.بدهي خرج به هوشياري
.سكوت به دعوت *
ديرتر باشد بهتر شايد حتي و نباشد مفهوم زياد ساله كودك 8 يك براي نفرين كلمه شايد *
.شود آشنا كلمه اين مفهوم با
دبستان دوم كتاب صفحه 67 ، دروغگو ، چوپان -3
.نيست پسنديدهاي كار و ميآورد اطمينان عدم دروغگويي:مثبت جنبه *
دروغگو چوپان جاي به اگر.است آن منفي جنبه خود داستان ، عنوان:منفي جنبه *
خوش خيليها مذاق به خوب...و دروغگو مهندس دروغگو ، پزشك دروغگو ، معلم ميگفتيم
از غير داريم ، شهروند يك و مهندس يك پزشك ، يك معلم ، يك از ما كه انتظاري چون نميآمد ،
ارزش شهريها ، ما ازاكثر بهتر چوپان يك ميبينيم كنيم ، نگاه منصفانه اگر ولي.است اين
كه كسي ميرسد ، بعيد نظر به و چه يعني غفلت ميداند خوب اوميكند درك را ثانيهها
به چرا براي نباشند ، هم او به متعلق است ، ممكن حتي كه را گوسفنداني خوابند همه وقتي
خود ، وقت گذران و تفريح براي كه نباشد قائل ارزش ديگران وقت براي اينقدر ميبرد ، چراگاه
.كند تلف را آنها وقت
دبستان دوم كتاب صفحه28 ، لاكپشت ، و مرغابي داستان -4
.است كردن صحبت بهموقع آموزش هدف ، :مثبت جنبه *
از و دانست حسادت بر دال را تعجب حتي و تعريف و توجه هرگونه بايد چرا:منفي جنبه *
ملزم را فرد حتي كه دانست بيدار را حس اين وچنان كرد القا كودك به را حس اين كودكي آغاز
.شود تمام جان دادن دست از قيمت به حتي آن ، شكست كه پيمانينمود پيمان شكستن به
دبستان پنجم كتاب صفحه 128 ، فداكار ، پسر -5
.كار اين ارزش و فداكاري نمايش:مثبت جنبه *
را پدر كه شده پسر فداكاري نمايش در غرق آنقدر داستان نويسنده شايد:منفي جنبه *
خود ، خانواده بيشتر رفاه براي كه سالخورده پدري كه كرد باور نميتوان.كرده فراموش
كارمزد شدن برابر چند شادي و ميماند بيدار رفته شب از پاسي تا و ميكند كار نيز شبها
فرزندان دروس به توجه حال عين در ميكند ، تقسيم خانواده بين شيريني خريد با را شبانهاش
توسط خود خط تقليد طرفي از و اضافي پاكت متوجه 150 ;آنهاست آينده نگران و دارد نيز خود
اعتماد پدري اينچنين به وجود ، تمام با ميتواند بداند بايد كودك.نشود دبستاني كودك يك
.باشد داشته ايمان او شعور به و كند تكيه و
دست به براي كه بقبولانيم كودكان به داريم سعي اشعار و داستانها اكثر در چرا واقعا
سوم و است دانايي نشانه سكوت اينكه دوم و است الزامي سكوت مهر داشتن تاييد ، مهر آوردن
شدن دارا با فردا كودكان شما ، عقيده به ;است خوردن فريب براي اول شرط اطمينان ، كه اين
كه بياموزيم خود كودكان نبايدبه چرابسازند را بهتر فردايي شد خواهند موفق صفات ، اين
صفت اين نبايد سازيم ، خود همراه را ناشايست صفتي نداريم دوست اگر و احترامند شايسته همه
شرط اولين طرفي از.كنيم ديگر حرفههاي و اسمها يدككش دروغگو چوپان همچون را
شما نظر به.است شاعر يا نويسنده به خواننده اعتماد شعر ، يا داستان يك بودن تاثيرگذار
!باشد؟ دارا را نخستين شرط اين ميتوانند داستانها ، قبيل اين
دختفرنادپور آرين
دانشآموزان براي توصيههايي
بمانيد بيدار وقت دير تا يا دهيد انجام دير را مشقهايتان كه آمده پيش حال به تا آيا
تمام مشقتان رضايتبخشي بهطور كه كنيد پيدا شيوههايي چنانچه كنيد؟ تمام را تكاليف تا
شما به توصيهها اين.بپردازيد ديگر فعاليتهاي به تا داشت خواهيد بيشتري آزاد وقت شود ،
مورد كارهاي انجام براي بيشتري وقت و شود تمام تكاليفتان سريعتر هرچه تا كرد خواهد كمك
.باشيد داشته علاقهتان
تمام تكاليفتان تا بمانيد خود مخصوص جاي دربكنيد را استفاده حداكثر خود وقت از -1
با ديدار و بازي تلويزيون ، تماشاي چون دردسرسازي مكانهاي نقل و شدن جابجا از.شود
.كنيد خودداري افراد
.دهيد انجام را تكاليف سختترين ابتدا -2
.كنيد استراحت دقيقه گاهي 5 هراز -3
كامپيوتر ، نظر ، مورد تكليف مثلا.دهيد قرار خود دسترس در را نياز مورد وسايل -4
است نيازتان مورد كه وسايلي آيا.ماشينحساب و خطكش كاغذ ، مدادرنگيها ، خودكار ، مداد ،
تكليف نياز مورد ورقهاي و دفتر و كتابها كه حاصلكنيد اطمينان دارند؟ قرار مدرسه در
.آوردهايد منزل به را خود
و كنيد صحبت آنها با درسي تكاليف مورد در ميتوانيد كه كنيد كار دانشآموزاني با -5
.كنيد تقسيمبندي را درسي مطالب مناسبي ، وقت در.بگوييد را خود نظريات
مدرسه ، برگشت و رفت زمان مدت در يا روز طول يا مدرسه ، در ميتوانيد كه آنجا تا -6
.كنيد كار
اينترنت:منبع
جهرمي نادريان حميده:ترجمه
سوادآموزي محلي يادگيري مركز تشكيل 23
تهران شهر مدارس در
گشايش23 از تهران شهر سوادآموزي نهضت انساني نيروي و آموزشي اداره رئيس
.داد خبر تهران شهر پرورش و آموزش مختلف مناطق در محلي يادگيري مركز
از استفادهبهينه براي اينمراكز:گفت تهران استان مركز ايرنا به سيفي عباس
.ايجادميشود امكاناتدولتي و مدارس موجود آموزشي فضاهاي
مقدماتي ، دوره بر مشتمل كه پايه سواد آموزشهاي كلاسها اين در:افزود وي
است ، پرورش و آموزش پنجم تا اول پايه معادل كه تكميلي وسواد تكميلي
.تدريسميشود
، تهران شهر سوادآموزي نهضت انساني نيروي و آموزشي اداره رئيس
فرزندان ، تربيت ، همسرداري ، بهداشت موضوعات قالب در زندگي اصلي آموزشمهارتهاي
.كرد كلاسهاذكر اين درسي مواد جمله از را همكاري و تعاون
گلدوزي ، قلاب گلسازي ، آموزشهايخياطي ، حرفهآموزي آموزش قالب در:گفت وي
.ميشود ارائه نيز آشپزي و بافي قالي ، بافي
يادگيري فرصتهايبرابر ايجاد را مراكز اين برپايي از هدف سيفي
كردن كاربردي ، سوادآموزي تدريجي كردن محلي و منطقهاي براينيازمندان ،
.برشمرد مخاطبان واقعي نيازهاي با آنها مناسبسازي آموزشهاو
مردمو مشاركت ، اقتصادي و اجتماعي فرهنگي ، توسعه برنامههاي به كمك وي
طريقتوانمندسازي از مردم زندگي كيفيت بهبود سوادآموزي ، امر در دستگاهها ساير
مراكز اين اهدافبرپايي ديگر از را زمينه اين در آموزشهايلازم ارائه و آنان
.كرد ياد
:گفت ، تهران شهر آموزي سواد نهضت انساني نيروي و آموزشي اداره رئيس
آموزشهاوامكانات بيشتر و است افراد نياز براساس كلاسها در شده ارائه آموزشهاي
.ميگيرد قرار سوادآموزان اختيار در رايگان بصورت
بيسواد تهران استان جمعيت از دهدرصد معادل نفر ، و165 هزار و 66 ميليون يك
.هستند
آموزشي يادداشت
نيست پاسخگو خود خودي به"محوري مدرسه"
فرهادپور صالح
پرورش و آموزش در اصلاحات انجام منظور به كه است راهبردهايي از يكي محوري مدرسه
.ميآيد عمل به آن اجراي درباره فراواني وتاكيدات گرفته قرار بسيار توجه مورد اخيرا
به پرورش و آموزش ستاد از تصميمگيري اختيارات تفويض برپايه محوري مدرسه در اصلي جريان
و افراد دادن مشاركت طريق از مدرسه امور اداره آن موجب به كه دارد قرار مدارس كليه
براي مختلف شوراهاي ايجاد و پرورشي و آموزشي فعاليتهاي در حرفهاي و متخصص گروههاي
اجراي زمينه در كه آن وجود با.گرفت خواهد صورت تربيت و تعليم فرايند به بخشيدن بهبود
اقدام اين و برشمرد را فراواني مزاياي ميتوان پرورش ، و آموزش در محوري مدرسه برنامه
ليكن ميگردد ، محسوب ملي فراگير نهاد اين در تمركززدايي براي وموثري مفيد گام قطعا
كاركنان ساير و معلمان مديران ، تلاش و همت با هم قدر هر كشور مدارس كه داشت نظر در بايد
درسي و آموزشي برنامههاي نهايت در هم باز شوند ، اداره مطلوبي شكل به پرورش و آموزش
مدارس كه ميشود طرحريزي متمركز طور به و وزارتخانه آموزشي برنامهريزي ستاد توسط آنها
جديد عصر نيازهاي با برنامهها اين هرگاه.هستند آنها اجراي به ناگزير و موظف معلمان و
جريان يك حتي وجود عليرغم باشند ، نداشته سازگاري و همخواني اصلاحات ، از ناشي الزامات و
فرايند از را ايراني جامعه انتظارات نميتوان پرورش ، و آموزش سطح در محوري مدرسه فعال
.ساخت برآورده تربيت و تعليم
جديدترين و بهترين با كشور مدارس تجهيز حتي كه بسپاريم خاطر به خوب را نكته اين
خارجي و داخلي اطلاعاتي و ارتباطي شبكههاي رايانهاي ، نرمافزاري و افزاري سخت امكانات
هدايت در را خود شايسته نقش توانست نخواهد پرورش و آموزش در محوري مدرسه جريان كنار در
آنان در تحقيق و پژوهش روحيه توسعه و جديد يافتههاي و علوم فراگيري سوي به دانشآموزان
محور دور گذشته از كه پرورش و آموزش سنتي درسي برنامههاي زيرا كند ، ايفا مطلوبي شكل به
ورودي آزمون و امتحاني نمرات تدريس ، اصلي مبناي و گرفته قرار تربيت و تعليم عمده
و انرژي ميزند ، رقم يكم و بيست قرن در را ما فرزندان سرنوشت هم هنوز و دانشگاههاست
در رسمي آموزش ساعات برابر چندين كه آن بويژه نميگذارد ، باقي دانشآموزان براي رمقي
قبيل اين وجود.شود صرف وقت آنها حفظ و يادگيري براي مدرسه از خارج در بايد نيز مدرسه
از آنها آموختن براي دانشآموزان رنج و مرارت و مدارس در شده پيچي نسخه درسي مواد
و كارشناسان محققا و ميگيرد نشات ايراني جامعه آموزشي نيازهاي به سويه يك نگرشهاي
حمايت ترديد بدون اما نيستند ، بيتفاوت آنها قبال در پرورش و آموزش دلسوز برنامهريزان
هر براي فرهيختگان و فرهنگيان و پرورش و آموزش بلندپايه مقامات مدني ، جامعه پشتيباني و
آن از نبايد كه ميرسد نظر به الزامي امري است ، روزگار هر در زندگي لازمه كه تغيير گونه
.ورزيد دريغ
ميلياردها كه خاصي شده تاليف كتابهاي و درسي و آموزشي برنامههاي به قدري بيائيد
چنداني نصيب نيز جامعه و ميشود آنها يادگيري صرف ساله هر كشور ، دانشآموزان وقت ساعت
به را ما آينده نسل كنيمكه كاري و كنيم نگاه منصفانهتر و عميقتر نميبرد ، آنها از
آموزشي برنامههاي يعني آنان زندگي موضوع مهمترين درباره بيتفاوتي و سهلانگاري خاطر
يا دير ما و دارد اولويت محوري مدرسه بر شك بدون مساله اين به توجه.نكند سرزنش مدارس
.برد خواهيم پي آن به زود
تحقيقات كشوربه پژوهشي بودجه درصد 5
يابد تخصيص هنري و فرهنگي
جمهوري رئيس از تقاضا
به نامهاي ارسال با اسلامي شوراي مجلس فرهنگي كميسيون:فرهنگي علمي گروه
خواستار را هنري و فرهنگي پژوهشهاي به كشور تحقيقاتي بودجه درصد اختصاص 5 رياستجمهوري
.شد
:گفت مطلب اين اعلام با مجلس فرهنگي كميسيون عضو و شيراز نماينده سازگارنژاد جليل
و مديريت سازمان از است شده ارسال فرهنگي كميسيون رئيس سوي از كه نامه اين بر علاوه
.شدهايم خواستار را هنري و فرهنگي پژوهشهاي بودجه افزايش نيز برنامهريزي
.است گرفته قرار رياستجمهوري موافقت مورد پيشنهاد اين:افزود وي
امنيت تحقيقات ، انجام براي لازم شرط كه نكته اين بر تاكيد با مجلس نماينده اين
براي خاطر امنيت ايجاد بدون پژوهش به تومان ميلياردها اختصاص:گفت است ، پژوهشگران
.ندارد سازگاري واقعيت با كه ميدهد دست به پژوهشها از نادرستي نتايج پژوهشگران ،
حوزه اين پژوهشهاي از بهويژه و فرهنگي بخش از مادي و معنوي حمايتهاي سازگارنژاد
و فرهنگي پژوهشهاي حاضر حال در:گفت و كرد اعلام فرهنگي كميسيون برنامههاي جمله از را
سياستگذاري برنامهريزي ، بخشهاي در است لازم و دارند قرار خود سطح پايينترين در هنري
.شود ويژهاي توجه تحقيقات به راهبردي و
است علمي زيربناي فاقد كشور گردشگري بخش
توسعه براي لازم علمي توان از كشور گردشگري بخش تصميمگيران:فرهنگي علمي گروه
پژوهشهاي نميتوانند علمي زيربناي استحكام عدم دليل به و نيستند برخوردار جهانگردي
.كنند اجرا و طراحي خوبي به را جهانگردي توسعه زمينه در بنيادي
گروه مدير نخستين و دانشگاه استاد ضرغام ، حميد دكتر پژوهش ، هفته خبري ستاد گزارش به
اقتصاد وابستگي:گفت مطلب اين بيان با طباطبايي علامه دانشگاه جهانگردي مديريت رشته
توسعه به اعتقادي كه است شده باعث جهانگردي درآمد به نياز احساس عدم نفتو به ايران
و باشد نداشته وجود فرهنگي اقتصادي ، پرسود عرصه اين در علمي پژوهشهاي انجام و جهانگردي
.نكنند استفاده دانشگاهي تحقيقات از اجرايي مقامات
محاسبه زمينه در اصولي مطالعهاي و پژوهش تاكنون:افزود جهانگردي رشته استاد اين
در است نشده انجام تكاثري ضريب و ايران به گردشگران سفر انگيزه كشور ، مختلف مناطق ظرفيت
.ميشود صحبت آنها مورد در خيلي كه حالي
شد انجام دانشگاهي جهاد در پژوهشي طرح 400
پايان دانشگاهيتا جهاد پژوهشگران سوي از پژوهشي طرح فرهنگي400 علمي گروه
.ميرسد بهرهبرداري مرحله به امسال
:كرد اعلام پژوهش هفته آستانه در دانشگاهي جهاد فناوري و پژوهش معاون
اجرا دست در جاري سال ماه آبان پايان تا را پژوهشي طرح جهاد785 محققان
امين حميد.ميرسد طرح هزار يك به امسال پايان تا تعداد اين كه داشتهاند
و كاربردي نوع از عمدتا را دانشگاهي جهاد در شده انجام تحقيقات اسماعيلي
زمينه در تحقيقات وات ، كيلو يكهزار فرستندههاي ساخت و طراحي.دانست توسعهاي
تدوين حفاري ، سكوهاي براي "سي.سيآم" و "آر.سي.اس" طرحهاي دارويي ، گياهان
توسط اجرا دست در و شده انجام مهم طرحهاي جمله زيراكسي ، از درامهاي فني دانش
.است دانشگاهي جهاد پژوهشگران
كشور هنري فرهنگي مراكز در نفر هزار 60
شدند كار به مشغول
بيش تاكنون كشور ، سطح در هنري فرهنگي مراكز توسعه و راهاندازي با:فرهنگي علمي گروه
.شدند مراكز اين جذب مستقيم بطور نفر هزار از 60
مراكز امور به رسيدگي هيات دبير عليزاده جواد اسلامي ، جمهوري خبرگزاري گزارش به
طرف ، اين به سال 79 از:گفت خبر اين اعلام با اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت هنري و فرهنگي
.است يافته كاهش هفته دو به سال سه مدت از هنري و فرهنگي مراكز فعاليت مجوز صدور كار
كه شده صادر مركز اين توسط هنري فرهنگي مركز فعاليت 586 مجوز گذشته سال در:افزود وي
.است بوده شهرستانها در فرهنگي مركز و 197 تهران در مركز تعداد 389 اين از
عالي شوراي مصوبه براساس سال 1375 در فرهنگي مراكز امور به رسيدگي هيات:گفت وي
فرهنگي ، انجمنهاي و كانونها موسسات ، مراكز ، تاسيس اجازه موضوع با و فرهنگي انقلاب
به شروع اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت اهداف راستاي در آموزشي و پژوهشي تحقيقاتي ، هنري ،
.است كرده كار
كه شده صادر هنري و فرهنگي مراكز مجوز هزار از 2 بيش تاكنون سال 75 از:گفت عليزاده
به مربوط تعداد اين از درصد و 68 است گذشته سال به مربوط تعداد اين از بالايي درصد
.ميباشد شهرستانها به مربوط باقيمانده درصد و 32 تهران
دستاندركاران و هنري فرهنگي موسسات و مراكز مسئولان و مديران همايش نخستن است گفتني
در بزودي جانبه همه توسعه در هنري فرهنگي مراكز نقش تبيين هدف با كشور فرهنگي امور
.ميشود برگزار تهران
ميشود داستانگردآوري و شعر شفاهي تاريخ
ناگفتههاي كشف منظور به ايران داستان و شعر شفاهي تاريخ:فرهنگي علمي گروه
.ميشود گردآوري معاصر داستاننويسان و شخصيشاعران زندگي
اين درصد از 80 بيش:گفت بهايرنا ديروز روزنامهنگار ، "اكبرياني محمدهاشم"
و آثار تاريخ ، مجموعه ، اين در:افزود وي.است شده تكميل و جمعآوري تاريخ
.ميشود بررسي نويسندگان و شاعران زندگي
شاعران "تاثيرگذاري و پيشكسوتي" را تدويني مجموعه آثار انتخاب معيار اكبرياني ،
و 70 بهدهه 60 مربوط آثار نظر مورد مجموعه در:افزود و كرد عنوان نويسندگان و
.است نشده استفاده
شاعر زندگينامه مجموعه اين در:گفت پژوهش ، و فرهنگ نشريه سردبيري شوراي عضو
قرار پژوهش مورد مولف حرفهاي فعاليت و فكري بلوغ دوران تا كودكي از نويسنده و
.است گرفته
نزديك بستگان از نويسنده يا و شاعر كودكي دوران زندگي بررسي براي:افزود وي
هم نظر نظر ، مورد فرد نوجواني دوران شناخت براي و است شده گرفته كمك او
.است شده لحاظ مجموعه در وي دوستان و دورهاي
همكاران از نيز مولف حرفهاي دوران ناگفتههاي كشف براي:گفت پژوهشگر اين
.است شده خواسته كمك نويسنده يا و شاعر
|