تقلبي موزه بزرگترين
جهان مردمان آيين
خرافاتي دامادهاي و عروس
خانواده پزشكي
تقلبي موزه بزرگترين
آنهركدام در شده اشياينهاده كه استموزهاي تقلبي يكموزه حاضر حال تهراندر
ساز
آنها ميان كتابيدر و هيچحساب گرفتهاندو خود خاصبه شكلي ميزنندو را خود
نيست
اولين كند نظاره را شهر منظره بالا ، آن از و بايستد تهران شهر برج بلندترين بر كسي اگر
كنار ساختمانهاي انبوه ناموزوني و ناهماهنگي كرد ، خواهد جلب خود به را او نظر كه چيزي
!نيست قارچ رشد به بيشباهت زمين ، در رشدشان كه است همي
ساز هركدام آن ، در شده نهاده اشياي كه موزهاي.است تقلبي موزه يك حاضر حال در تهران
.نيست آنها ميان در كتابي و حساب هيچ و گرفتهاند خود به خاص شكلي و ميزنند را خود
آدمها از مجموعهاي خانواده يك كه همانطور نيست ، خيابان و محله از مجموعهاي شهر يك
آنها بر خانواده لفظ تا شود برقرار آن اعضاي ميان رواني و عاطفي پيوندهاي بايد.نيست
شامل كه تشكيلدهندهاش اجزاي بين منطقي و درست ارتباط يك بايد نيز شهر درشود اطلاق
براي شهر لفظ تا شود برقرار ميشود ، ...و تفريحي خدماتي ، مسكوني ، بافتهاي خيابانها ،
در بيرويه كه شهري.است ريخته درهم اينها همه تهران در كه حالي در.كند پيدا مصداق آن
.ميرود پيش تصور غيرقابل حركتي با توسعه ، مسير
طبيعي ، مكان با متناسب بايد شهري توسعه است معتقد معماري دانشكده رئيس غفاري علي دكتر
عبارتند اكولوژي ظرفيت ميكند تاكيد و پذيرد صورت شهر هر اكولوژي ظرفيت و اقليمي مسائل
.طبيعي مسائل ديگر و هوا و آب زمين ، از
درصد يك ايران در:ميگويد و كرده تشريح را كشاورزي زمينهاي براي آب كمبود شرايط وي
ظرفيت حد از بيش گسترش علت به اگر و است بشر تغذيه منبع كه داريم كشاورزي زمينهاي از
به زمينها شود منتقل تهران به شود صرف زمينها اين مصرف براي كه آبي باشد قرار تهران
.ميآيد فراهم آنها خشكي موجبات و نبوده كشت قابل ديگر كه شده تبديل شورهزاري
در دارد قرار كوهها محاصره در طرف سه از كه است كوير حاشيه شهر يك تهران ديگر سوي از
بيآبي بحران لحظه هر كه خشك طبيعت با شهري.است آن هوايي و آب شرايط بحران اولين نتيجه
خطر داده جاي خود در وسيع مقياس به كه گسلهايي تعداد آن از بعد و ميكند تهديد را آن
.ميدهد خبر را قريبالوقوعي زلزله
عوامل سو يك ازاست دوسويه ارتباط يك زيستمحيطي مسائل توسعه ميان ارتباط حقيقت در
محيط شهرها ، توسعه ديگر سوي از و شده شهرها توسعه و شكلگيري موجب كه است زيستمحيطي
.ميدهد قرار تاثير تحت را شهري زيست
آلودگي ، شهري ، زيرساخت ساز ، و ساخت چگونگي اقليمي ، عناصر زمين ، محدوديتهاي و امكانات
عوامل از باز فضاي و سبز فضاي كشاورزي ، اراضي شهري ، نماي منظر ، و ديد شهري ، سيماي
.هستند توسعه گسترش و شكلگيري نحوه بر موثر زيستمحيطي
نمايان را شهري فضاي از قسمتي كه شهري ساز و ساخت شرايط ، اين تمام وجود با حال
گسلهايي روي بر كه برجهايي.است شهر اين اقليمي وضعيت با مغاير كاملا ميسازند ،
و ميكشند خود دام به را انسان هزاران جان زمين ، لرزش كوچكترين وقوع با شدهاند ، ساخته
در و ترافيك مشكلات بر ميشوند ، ساخته كوچك مقياس با مناطقي در بيربط كه ساختمانهايي
ظرفيت از بيش كه است شهرهايي از يكي تهران واقع در.ميافزايند هوا آلودگي نتيجه
نه تهران ، شهر مثل نقطه يك در جمعيت حد از بيش تمركزاست كرده پيدا توسعه خود ، اكولوژي
.است شده موجب نيز را اجتماعي كنترل كاهش بلكه گذاشته ، تاثير اجتماعي روابط بر تنها
روابط تضعيف و اجتماعي امنيت عدم اجتماعي ، مسائل:ميگويد باره اين در غفاري دكتر
اولين شهري ، فضاي اهميت بر تاكيد ضمن وي.است تهران در ما آينده بحرانهاي از اجتماعي
محيط برنامهريزان:ميكند اضافه و برميشمارد ، (enviroment design) محيط طراحي را قدم
رشد ميتواند شهر يك ميزان چه به كه كنند مطالعه را اكولوژي منابع ابتدا ، در ميبايست
به توجه با سپس است ، چقدر آن ظرفيت و باشد ميتواند چه كاربريهايش يابد ، توسعه و كند
.دهند سازمان آن در را شهري ساز و ساخت نكاتي ، چنين
توجه با بعد و كنند تعريف را پروژه اول كه است شهري طراحان عهده بر اين ديگر عبارت به
.دهند جاي آن در را لازم عناصر و اجزا پروژه ، ظرفيت به
ميبايست شهري ، ساز و ساخت براي طرحريزي است ، معتقد دانشگاه ، استاد نمازيان ، علي دكتر
در آن در اقتصادي و اجتماعي اقليمي ، شرايط كه طوري به گيرد انجام Master plan يك براساس
.شود گرفته نظر
نظريه بعد به دهه 30 از زمينه ، اين در كارشناسان نظر و شده انجام تحقيقات به توجه با
اين برطبق.يافت رواج تهران ، شهر جمله از شهري ساز و ساخت براي (Zaning) منطقهبندي
يكديگر از..و تفريحي شغلي ، خدماتي ، مسكوني ، بافت مثل شهري ، بافتهاي از هريك نظريه ،
موجب تهران ، شهر براي بهخصوص طرحي چنين كه رسيدند نتيجه اين به بعدها ولي.شوند مجزا
.ميشود شهر مردگي
و مهاجرت خانوار ، بعد و ساختار در دگرگوني و تغيير جمعيت ، رشد به توجه با طرف يك از
جدايي امكان سكونتي ، الگوهاي در تغيير فرهنگي تمايلات شهرها ، داخل به جمعيتي حركتهاي
جوامع فرهنگي و قومي خصوصيات كه آنجا از هم ديگر طرف از.ندارد وجود يكديگر از بافتها
تهران مثل شهري در نتيجه در ميگذارد ، شهري كالبد بر چشمگيري تاثير شهرها گسترش با شهري
اگر ميشود ، شامل را زيادي خردهفرهنگهاي و داده جاي خود در را مختلفه اقوام انواع كه
حيات ادامه براي لازم انسجام شهر اجتماعي بافت نگيرد ، صورت بخشها ميان اجتماعي تبادل
.ميگرايد سردي به رو اجتماعي روابط و ميدهد دست از را خود
در شهرنشيني از شكلي چنين جامعهشناسان ، و كارشناسان نظرات و مطالعات به بنا بنابراين
گونهاي به هم كنار در بايد بافتها انواع.بود نخواهد اجرا قابل تهران شهر در آينده ،
و زنده خصلت و پذيرد انجام سهولت به اجتماعي ، روابط كه طوري به گيرند ، قرار شده ، حساب
ساختمانهاي ساز و ساخت در را نكاتي ميتوان ميان ، اين در ولي.كنند حفظ را بودنش پويا
.كرد رعايت آن اقليمي شرايط به توجه با تهران
_ اقليم با همسازي و طراحي - (ecodesign) اكوديزاين تشريح و توضيح در غفاري ، علي دكتر
جاي مقوله اين ذيل در كالبدي توسعه نام به كه ميخواند پايدار توسعه از بخشي را آن
برنامهريزي تهران ، شهر اقتصادي و فرهنگي اجتماعي ، اقليمي ، شرايط به توجه با وي.ميدهد
به توجه با بايد را اكوديزاين:ميافزايد و ميكند مطرح شهري ، ساز و ساخت در را خاصي
عين در تا جست سود روشهايي از ميبايست كه معني بدين.گرفت نظر در حيات كامل سيكل
در آنان زيستن امكان و آينده نسلهاي براي حيات ادامه فكر به طبيعي ، منابع از استفاده
طراحان توجه مورد بايد تهران شهر ساز و ساخت در آنچه:ميكند تاكيد ويباشيم شهري چنين
:اولا كه ساخت طوري را ساختمانها بايد كه معني بديناست انرژي مصرف گيرد ، قرار
شوند عايقبندي طوري:ثانيا.ميشوند توليد كمتري هزينه با كه شود برده كار به مصالحي
اگر كه چرا.باشند داشته طولانيتري عمر هم حال عين در و داده هدر را كمتري انرژي تا
بالايي حرارتي ظرفيت كه برند كار به مصالحي و نشوند عايقبندي مناسبي بهطور بناها
اطراف محيط آلودگي موجبات همين و شده مصرف بيشتري سوخت گرمايي ، سيستم جهت باشند ، نداشته
.ميآورد فراهم را
كه ساختمانها حرارتي رفتارهاي و انرژي كمبود بر تاكيد ضمن غازيان ، دكتر رابطه ، اين در
جامعه در انرژي كل درصد ميكند 50 اضافه دنياست ، كل معماري در مطروحه معضلات بزرگترين
.ميگردد ساختمانها نگهداري صرف انرژي كل يكسوم و ميشود بناها ساخت صرف تهران
.است توجهي قابل آمار دنيا ، كل در انرژي كمبود به توجه با آماري چنين
كه ميكند اشاره مختلفه مناطق در گسلها شناسايي ضرورت بر غفاري ، دكتر ديگر سوي از
بر سازي و ساخت گونه هيچ اجازه و شوند مشخص كامل ، بهطور تهران در مناطقي چنين ميبايست
.نشود داده آنها روي
طوري حتيالامكان ميشوند ، ساخته غيرگسلي مناطق در كه هم ساختمانهايي است ذكر به لازم
.باشند مقاوم زلزله مقابل در كه شوند ساخته
شهر فعلي وضعيت براي حتي و ميشود مطرح ساز و ساخت زمينه در زيادي عملي راهكارهاي گرچه
مساعدتري زمينه آن ، مورد در تفكر شايد ولي ميگيرد ، خود به آرماني شكل نوعي ، به تهران
.آورد فراهم بعدي ، طرحهاي براي را
جهان مردمان آيين
تعميد غسل
در و گفتيم مسيح حضرت تولد و ميترا الهه ظهور بين رابطه و يلدا ، شب درباره گذشته هفته
.ميپردازيم مسيح كيش در مراسم و ميترا آيين بين مشتركات به نيز هفته اين
و دارد قرار (هامون زره ، كساي ، كيانسيه ، ) كانمسه درياچه آب در زردشت نطفه كه گفتيم
موعود سه از يكي سالي هزار هر فاصله به نطفه اين از كه است اين بر اهورامزدا مشيت
.ميگردد متولد برميدارد ، بار و ميكند شستوشو آب آن در كه بهديني دوشيزه از مزدايي
خدا مردان از شماري چشمهاي ، كنار كه است مقامي كوه آن در و است كوهي درياچه نزديك
دوشيزگان خداست ، كوه به موسوم كه كوه آن از نوبت دو سالي خدا مردان اين.ميكنند زندگي
بدين.است مهرگان و نوروز نوبت ، دو آن و كنند شستوشو درياچه آب در تا ميفرستند را
تعميد غسل.ميشوند متولد دوشيزه سه از مزديسنا موعودان سالي هزار هر فاصله به ترتيب
به تكيهها و مساجد مدخل در كه حوضچههايي و سقاخانهها كليسا ، در متبرك آب ظرف مسيحيان
و غسل از روشني به مهرشيت در كه زيرا.است ميترا كيش يادگارهاي از همه ميكردند پا
.است شده ياد ميترا آيين در شستوشو
...هفته اين اما و
طوري به.بود روشن محراب طرف دو در آتشدان يا مجمر دو در مقدس آتش محرابهها ، همه در
محرابههاي در كه طوري همانشد متولد ميترا كيش از مسيحيت آيين ميخوانيد زير در كه
به چشمه از آب شدن جاري صحنه هايشان تابوت بدنه روي نيز مسيحيان بود ، جاري آب چشمه
بيآبي دچار مصر از خروج از پس يهوديان ميگويند.ميكردند حك را كليمالله موسي وسيله
فرمود ، خدا.بساز كهانديشهاي شد متوسل خدا به موسي.كردند معارضه موسي با و شده
اديان قديسان بعد.كرد چنين موسي و شود روان آب تا بزن (Horib) هوريب صخره به را عصايت
.آمد شمار به معجزات از كار اين و ساختند سنگ يا زمين از آب آوردن بيرون معجزه در روايتي
و آب چشمه يا داشت وجود آب چاه يا محرابهها ، در (3- آيههاي 7 هفده ، باب خروج ، سفر)
در ميخواهند كه كساني آمده ، صراحت به مهرشيت در.ميشدند داده غسل مومنان وسيله بدان
دو دوم نوبت و روز شبانه سه مدت اول نوبت نوبت ، دو در بايد كنند شركت مهر ستايش مراسم
مرشد شده ، يافت كه تابلوهايي و نقشها در.دهند شستوشو را خود بار چندين شبانهروز ،
وجود حوضچهاي محرابه ، مدخل در ميشود مشاهده مومنان تعميد حال در ميترا ، مغان يا مهري ،
استفاده واردان تازه دادن غسل براي كوچك حوضچههاي اين از كه نيست ، معلوم ولي داشت ،
همين ميشدند ، قائل رم در شستوشو براي كه فوقالعادهاي اهميت اصلي علت.نه يا ميشده
زمان در.داشت وجود باشكوهي و بزرگ بسيار گرمابههاي رم در.بود ميترا به اعتقاد
شد ساخته فراوان گرمابههاي بود ، ميترا پرشور پيروان از خود كه روم امپراتور كاراكالا
و محرابهها به ورود براي رومي ، جنگاوران انبوه دستههاي.مشهورند شكوه و بزرگي در كه
.ميآوردند جاي به را شستوشو و غسل مراسم شده داخل گرمابهها اين به نخست ميترا ، عبادت
از رمزي همچون شناسايي ، براي ابتدايي قرون در كه بود مسيحي نشانههاي از يكي نيز ماهي
از يكي در.ميترا كيش از بوده رسمي و نشان تعميد ، غسل چون نيز اين.ميجستند بهره آن
نشانهاي مسيحيت ، نشان و رمز اين و شده نقش ماهي يك ميترا پاي برابر اروپا ، محرابههاي
شده ، مشهور آنچه برخلاف ميترا اسرار و رموز از بسياري است ، مهم آنچه.ميترا كيش در است
يقين به شايد و ميگيرد نيرو گمان اين هنگامياست كرده حفظ را خود ايراني بنيان و اصل
از قسمتي در.آوريم نظر در را حسنلو تپه از شده كشف كاسه روي بر نقوشي كه ميشود بدل
مسيحيان ميان تعميد غسل نام به امروزه آنچهميشود ديده ماهي يك نقش كاسه ، زيرين نقوش
ناگفته.است شده اقتباس آرياييها از ديگر ، آداب و مراسم از بسياري مانند است متداول
در.بود گرفته زمان و كهنه بسيار آريا اقوام ميان در اقتباس زمان در عمل اين كه نماند
ايرانيها از را آيين اين شد ، رايج تعميد غسل بعدها كه نيز مصر و يونان روم ، تبت ، هند ،
در و معبد در مراسمي طي ميگذشت ، كودك تولد از سالي چند چون تبت ، در.بودند گرفته
كه حالي در را كودك خورشيد ، نامي نام به ميشد ، اقدام او تعميد غسل به - آتش برابر
را صليب علامت و مينهادند اسمي او بر برده فرو آب زير بار سه ميخواندند مقدس سرودهاي
خورشيد ، نام به مراسم اين در كه بود آن مشترك نكته.ميكردند نقش تعميديافتگان برسينه
سنين در بلكه نميشد ، انجام كودكي ايام در فقط تعميد غسل.ميشدند متوسل خورشيد خداي به
غسل اين و شوند مبرا آلودگيها و گناهان از تا ميدادند تعميد غسل را جوانان نيز بلوغ
از پيش ايرانيان و قديم زرتشتيهاي ميان.باشند يافته مجدد تولدي كه داشت را آن حكم
محرابهها در.بود مرسوم آتشكدهها و محرابهها در كودكان تعميد غسل نيز زردشت اشو
نامگذاري آن از پس شده برده آب در مغان توسط خورشيد ، كودكان خداي نام به آتش ، برابر
اراده دوباره تولد يا تازه زايش آن از كه بود همراه مفهومي با تعميد غسل.ميگرديدند
سبب همين به ميكرد ، پاك گذشته گناهان و آلودگيها از را انسان تعميد غسل يعني.ميشد
را آنان دهند انجام ديني مراسم و شوند وارد معبد به ميخواستند نورس جوانان كه هنگامي
ميداشت ، نگاه آفتاب برابر مشرق سوي را كودك كاهن ، ديني ، مراسم در.ميدادند تعميد غسل
با كوآتل كواتزال و كن كوكول نامهاي به خدا نيمه دو براي وردهايي و دعا خواندن از پس
فرو آب در را او آن از پس و ميكرد تر مقدس آب از را كودك سينه و دهان خود ، انگشتان
ديدگاه از ميترا با مذكور خداي نيمه دو كه است اين ميكند جلبتوجه آنچه.ميبرد
مردم ميان از اعمالي از پس كه بودند خداياني نيز آنها.داشتند همانند زندگي افسانهها
!گردند باز دوباره تا بودند شده غايب
كمي ستون اين كه آنجايي از ميپردازيم ، آن ريشه و مسيحيت تثليث اسامي به آينده هفته
Sh-Vatanparast@yahoo. آدرس طريق از ما با داريد پيشنهادي و نظر اگر داده ، مسير تغيير
.بگيريد تماس com
خرافاتي دامادهاي و عروس
آداب اين از بسياري.دارد را خودش خاص سنتهاي و روشها ازدواج مراسم دنيا جاي همه در
يكديگر از را غلط و درست ميتوان سختي به كه شدهاند عجين خرافات با چنان آن رسوم و
در داماد و عروس كه داشته وجود عوام ميان در عقيده اين دور خيلي زمانهاي از.داد تشخيص
يا دستبند خانم عروس اگر مثلا.هستند خبيثه ارواح و شيطان خطر معرض در ازدواجشان روز
و بود خواهد بديمن برايش بپوشد آبي رنگ به لباسي يا و كند آويزان خود از قديمي گردنبندي
اين در كند ملاقات عروسي لباس جز به لباسي در عروسي روز در را خانم عروس آقاداماد ، اگر
آمريكاييها و اروپاييها ميان در كه سنتها اينگونه.كرد خواهد خرابتر را وضع صورت
نوادگان و فرزندان به گشته ، آنها ميان دهان به دهان و نسل به نسل هستند متداول هم بسيار
و بزنيم كهن بريتانياي در ازدواج رسوم و آداب به سري هم با بياييد.ميشوند منتقل آنها
زندگي واقعيت به حد چه تا حاضر عصر در و اكنون بود كرده طلسم را آنها كه خرافاتي ببينيم
.است نزديك ما
خواستگاري مراسم
عروس ديدن براي را دوستانش يا و خانواده افراد داماد ، كه بود رسم دور گذشتههاي در
مانند ناخواندهاي ميهمان به مسيرشان در آنها كه صورتي در.ميفرستاد وي منزل به خانم
لغو را روز آن قرار ميبايست برميخوردند باردار زن يك يا و راهب يك نابينا ، مرد يك
برخورد مادهاي بز يا و گنجشك گرگ ، به راه در اگر و ميكردند موكول ديگري روز به كرده ،
در مشكلي و گرفت خواهد سر وصلت اين ميشدند مطمئن گرفته ، نيك فال به را آن ميكردند
.بود نخواهد ميان
دختر منزل از بيرون را "رزي گل" شاخه ميگرفت ، ازدواج به تصميم كه مردي وسطي ، قرون در
دست را رز گل آقاداماد پيشنهاد پذيرفتن براي جوان دختر _ ميداد قرار علاقهاش مورد
خانم دختر ميفهماند آقاداماد به "كلم گل" يك با آن كردن جايگزين و ميكرد رها نخورده
.است داده رد جواب وي به
عروس لباس
خانم عروس خود و شود دوخته خياط توسط بايد عروس لباس داشتند اعتقاد بريتانياييها
دوخته لباس عروس ، نداشت شگون اينكه ديگر !باشد بلد خياطي اگر حتي بدوزد را لباسش نبايد
مراسم شروع از قبل را عروس نميتوانست نيز آقاداماد.كند تن بر عروسي شب از پيش را شده
.ببيند عروسي لباس از غير لباسي در و
كه ميبينيم سفيد رنگ به را عروس لباسهاي فروشگاهها و مغازهها همه در روزها اين
لباسي بهترين خود عروسي شب در عادي مردم گذشته زمانهاي در اما است طهارت و پاكي سمبل
لباس كه سنت اين ريشه.دارد شكلي چه و رنگ چه كه نبود مهم و ميپوشيدند داشتند كه را
پوشيدن قانون ويكتوريا ملكه كه زماني برميگردد ، ميلادي ششم قرن به باشد سفيد بايد عروس
رنگي سفيد لباس آن جاي به و كرد نقض بود اشرافي شاهزادههاي مخصوص كه را نقرهاي لباس
.كرد تن بر
عروس گل دسته
مثلا.داشتند را خود خاص مفهوم كدام هر ميشدند انتخاب عروس گل دسته براي كه گلهايي
شكوفهها اين از خانم عروس بود مرسوم و بودند طهارت و نجابت سمبل نارنجيرنگ شكوفههاي
به صدتوماني گلهاي از گلي دسته عروسي هيچ.ميكرد استفاده عروسياش شب گل دسته براي
.ميشد محسوب شرمندگي و سرافكندگي سمبل گل اين زيرا نميگرفت دست
.بودند اميد و عشق نشانگر رز گلهاي و بود اعتدال و خويشتنداري مظهر آزاليا گل
است شوم و بديمن سرخ و سفيد گلهاي از گلي دسته داشتند اعتقاد زمان آن در خرافهپرستان
جيب براي داماد آقاي كه گلي شاخه بود بهتر.داشت خواهد دنبال به خونريزي و خون زيرا
.باشد يكي عروس گل دسته گلهاي با ميكرد انتخاب خود كت جلوي كوچك
عروسي مراسم سوي به پيش
آينه در كوچكي نگاه ميشود برگزار آنجا مراسم كه مكاني ترك از پيش خانم عروس اگر
رفتن مسير در داماد و عروس اگر.آورد خواهد ارمغان به خوبي اقبال و بخت برايش بيندازد
همه به و داشت خواهند خوشي و خوب زندگي حتما ببينند ، پاككن دودكش يك عروسي مراسم به
خوك ، ديدن.ميپيوندد تحقق به نيز رنگينكمان ديدن با آرزويي چنين.ميرسند آرزوهايشان
در باران بارش.ميريزد هم به را چيز همه شكسته ، را طلسم اين نيز كلاغ يا و مارمولك
است نيك و خوشيمن مردم از بسياري براي.دارد متفاوتي تفاسير و تعاريف مختلف فرهنگهاي
.دارد دنبال به را بداقبالي و سياهبختي ديگر گروهي براي و
عروسي كيك
با را آن از تكهاي بعد و ميبرند همديگر با را عروسيشان كيك جوان زوجهاي امروزه
تقسيم هم با را دارند آنچه همه آينده زندگي در اينكه نشان به ميكنند قسمت يكديگر
استفاده كمتر آنها در ميوه و نبودند متنوع قدر اين كيكها دور ، گذشته در.كرد خواهند
قطعات داشتند رسم آنها و ميشد سرو عروسي شبهاي در جو كيك نوع يك بريتانيا درميشد
امري چنين بودند معتقد و بپاشند داماد و عروس سر بر رنگي كاغذهاي مانند را آن از كوچكي
كيك از تكهاي انگلستان ، "شاير يورك" درآورد خواهد ارمغان به باروري خانم عروس براي
از برده ، عروس والدين منزل به را آن عروسي فرداي و ميدادند قرار بشقابي درون را عروسي
و خوب زندگي نشانگر ميديد صدمه يا و ميشكست بشقاب اگر.ميكردند پرتاب بيرون به پنجره
ميماند سالم نديده ، آسيبي بشقاب اگر ولي ميكشيد را داماد و عروس انتظار كه بود آرامي
را انگشتري حلقه بود مرسوم انگلستان نقاط از ديگر يكي در !نداشت شگون خانم عروس براي
از پر سالي مييافت خود كيك بشقاب درون را حلقه كه كسي هر.ميكردند پنهان كيك درون
خود بالش زير را كيك از تكهاي مجرد پسران و دختران بود رسم يا و.داشت پيشرو موفقيت
!بيابند را خود ايدهآل شوهر يا و زن هفته يك از كمتر در تا ميكردند پنهان
كفش
آويختن است رايج انگليسيها ميان در نيز همچنان و بوده مرسوم دور سالهاي از كه سنتي
خوششانسي برايشان اسب نعل همانند كه دامادهاست و عروس تازه اتومبيل پشت كفشي لنگه
به را دخترش كفشهاي از جفت يك عروس پدر است رسم هم هنوز انگليس نقاط برخي در.ميآورد
دوشش بر زمان آن تا كه را سنگيني وظيفه و مسئوليت ترتيب اين به و ميدهد هديه آقاداماد
.ميسپرد وي بهعهده بود شده نهاده
اختتاميه مراسم
پرتاب سر پشت به راست شانه روي از را خود گل دسته عروس مراسم ، اتمام از پس بالاخره و
دسته ميكنند تلاش كدام هر ايستادهاند داماد و عروس سر پشت كه مجردي دخترهاي.ميكند
پس كه است دختري اولين شود برنده مسابقه اين در كه كسي ميدانند زيرا بگيرند را عروس گل
ميان در خرافات اين از بسياري هم هنوز شايد.ميكند تن به عروسي لباس فعلي ، عروس از
طور به آنها از زيادي تعداد كه ميشويم متوجه دقت كمي با اما باشند رايج انگليس مردم
.ميافتند اتفاق نيز خودمان كشور در ازدواج مراسم در ناخواسته و ناآگاهانه
خانواده پزشكي
بخوريد اخته زغال
ادراري دستگاه عفونتهاي بروز از زغالاخته آب نوشيدن يافتهها ، جديدترين براساس
.ميكند جلوگيري
از ميتواند زغالاخته كه ميدهد نشان راتگرز دانشگاه و هاروارد پزشكي دانشكده تحقيقات
.كند جلوگيري مثانه داخلي جدار به ئيكولاي باكتري چسبيدن
آب مخلوط نوشيدن جاي به ميوه اين فوايد بيشترين از بهرهمندي براي تحقيقات اين براساس
.بنوشيد زغالاخته درصد ميوه 100 آب زغالاخته ، ميوه
كمردرد و سيگار
ميكند ، بروز آسيب يا صدمه يك بروز اثر در كمردرد موارد از بسياري در ميگويند ، محققان
سبب سنگين اجسام كردن بلند و برف كردن پارو همچون روزمره كارهاي انجام اوقات گاهي اما
.شوند عضله گرفتگي يا اسپاسم دچار ناگهاني طور به كمر عضلات تا ميشود
:گفتهاند محققان
;كنيد خم را خود زانوان سنگين اجسام كردن بلند هنگام به
;دهيد تمرين منظم طور به را خود شكمي و كمر عضلات
كه است داده نشان تحقيقات.نكشيد سيگار و كنيد استفاده كوتاه پاشنه و راحت كفشهاي از
.ميدهد كاهش را فقرات ستون به خون جريان ميزان كشيدن سيگار
شخصيت شكلگيري و كودكان بازي
آسيبهاي بروز به منجر آنها انرژي تخليه و كودكان فعاليت عدم كردهاند اعلام محققان
.ميشود بزرگسالي دوران در شخصيتي
مديران از جملگي كه خود آماري جامعه از نفر روي 150 خود بررسيهاي در دانماركي محققان
با مقابله در كه آماري گروه اين از درصدي شدهاند متوجه بودهاند عاليرتبه كارمندان و
مجال اين و داشته پرنشاطي كودكي دوران دارند ملايمتر و نرمتر رفتاري مراجعهكنندگان
.كنند تخليه را خود انرژيهاي تا داشتهاند را
و دانسته موثر كودكان شخصيت شكلگيري در را انرژيك بازيهاي و فعاليت دانماركي محققان
و تمرين مجال كودكانه بازيهاي در خصوص به خود جمعي فعاليتهاي در كودكان ميكنند تاكيد
اين و گرفته درس چگونه بازي در موفقيت و شكست تجربههاي از تا ميآموزند و يافته را خطا
.كنند اعمال بزرگسالي سنين در جديتر فعاليتهاي ساير در را تجربهها
بازي براي شرايط شدن فراهم كردهاند اعلام جداگانهاي تحقيق در نيز كودك روانشناسان
نقاط و كرده تخليه را نهفته انرژي درست مجراي در و راحتتر آنها تا ميكند كمك كودكان
.دهند بروز آن پس در را پنهان تواناييهاي و پنهان
به كودكي در تا داشتهاند را مجال اين كه افرادي ميكنند تاكيد همچنان محققان
.هستند بردبارتر و آرامتر صبورتر ، افرادي بپردازند ، بازي و گروهي فعاليتهاي
داد كشته ريه سرطان داروي
داروي يك مصرف از ناشي جانبي عوارض اثر در ژاپن در تن از 100 بيش ماه پنج مدت در
.دادهاند دست از را خود جان انگلستان "آسترازنكا" شركت ساخت ريه ضدسرطان
از هيات يك تن ، از 100 بيش مرگ مورد در گزارشهايي دريافت از پس ژاپن بهداشت وزارت
كشور در فقط كه رنگ قرمز قرصهاي اين سالمتر مصرف بررسي منظور به را پزشكي كارشناسان
.كرد تعيين است ، موجود ژاپن
عرضه "ايرسا" نام با و شده توليد انگلستان "آسترازنكا" دارويي شركت توسط دارو اين
.ميشود
تا ژوئيه در 16 دارو اين عرضه آغاز زمان از داد ، گزارش ژاپن كي اچ ان تلويزيوني شبكه
پهلو سينه مانند دارو اين با مرتبط جانبي عوارض اثر در تن جاري 124 سال دسامبر 13
.دادهاند دست از را خود جان بينابيني
سرطان براي جديد گياهي داروهاي
سرطان بيماري درمان به اميد گياه ، نوع ده شامل گياهي ، فرمول يك ميگويند ، محققان
.است داده افزايش را پروستات
اين كه كردند اعلام كلمبيا دانشگاه محققان نيوز ، اسكات هلث اينترنتي سايت گزارش به
را پروستات سرطان سلولهاي رشد ميشود ، عرضه "زايفلامند" عنوان تحت كه گياهي فرمول
.است شده آزمايشگاه در سلولها از بسياري خودكشي سبب و ميسازد متوقف
در سرطان شايعترين پوست سرطان از پس پروستات سرطان آمريكا ، سرطان انجمن گزارش براساس
.ميشوند بيماري اين دچار مرد هزار از 189 بيش آمريكا در تنها هرساله.است مردان بين
|