سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره۲۹۸۹
نرم افزار Macromedia Contribute

000150.jpg

به روزرساني يك وب سايت مهمترين وظيفه مدير سايت مي باشد. به روز كردن وب سايت هاي بزرگ كه از مراجع مختلف به تهيه خبر و گزارش مي پردازند كار ساده اي نيست. فرض كنيد وب سايت يك خبرگزاري و يا روزنامه كه گاهي سه يا چهار نوبت در روز به روزرساني مي شود كاري است پيچيده و در عين حال خطرناك. اگر در حين ارسال مطالب و يا فايل هاي اشتباهي صورت بگيرد ممكن است منجر به بروز اتفاقات جبران ناپذيري باشد. به همين دليل بسياري از مديران سايت ها ترجيح مي دهند در نهايت خودشان مسئوليت انتشار سايت به روي اينترنت را به عهده بگيرند.
شركت ماكرو يا مديا به تازگي نرم افزاري به نام Contribute ارائه كرده است كه مشكلات كاربران تازه كار و در عين حال مسئوليت هاي مديران وب سايت هاي بزرگ را براي به روزرساني صفحات در وب حل كند. سايت هاي خبري معمولا از قالب هاي ثابتي در صفحات سايت استفاده مي كنند. معمولا در هر نوبت تنها مطالب و تصاوير عوض شده و سايت دوباره با همان قالب برروي اينترنت منتشر مي شود. Contribute دقيقا براي ساده كردن عمليات به روزرساني طراحي شده است.
اولين و مهمترين نكته در تنظيمات اين برنامه تعيين سطح دسترسي كاربران توسط مدير سايت است. به اين منظور ابزار براي ايجاد نام كاربري و تعيين سطح دسترسي آنها وجود دارد. سطوح دسترسي مي تواند از تغيير متون و تصاوير تا اجازه تغيير اسكريپت ها كه بالاترين سطح دسترسي به شمار مي رود، متغير باشد. اين برنامه به خصوص براي كساني كه از نظر جغرافيايي در نقاط دور از هم به روي يك پروژه كار مي كنند بسيار مناسب است. به علاوه كنترل هوشمندي بر روي نحوه كار كاربران انجام مي دهند به طور مثال اگر دو كاربر به طور همزمان بر روي يك صفحه مشغول به كار شوند برنامه به صورت خودكار به كاربر او و به مدير شبكه اخطار مي دهد. اين برنامه براي مديران اينترانت نيز مي تواند بسيار مفيد باشد.در حال حاضر نسخه اول اين برنامه در اينترنت قابل دسترس است.
www.Macromedia.com
پس از مدتي كار با برنامه شما مي توانيد چند اشكال برنامه را كه حتما  در نسخه هاي بعدي رفع خواهد شد به سادگي ببينيد. وارد كردن اسناد از برنامه هاي مجموعه آفيس حتي اگر سرعت  رايانه شما بالا باشد باز هم بسيار كند انجام مي شود. مشكل ديگر مربوط به اديتور Html است.اديتور اين برنامه حتي براي كاربران حرفه اي كمي گيج كننده است.
000155.jpg

بدنيست در كنار اين برنامه اشاره اي به نرم افزار كوچك و جالب email Html داشته باشيم. بي تعارف اين برنامه يكي از ساده ترين برنامه هاي انتشار صفحات وب بر روي اينترنت است. اين نرم افزار امكانmail كردن صفحات وب به مقصد مورد نظر شما را فراهم مي كند.كافي است شما در محيط برنامه هايي مانندout look يك صفحه وب طراحي كنيد و به يك آدرس مشخص ارسال كنيد. اين صفحه به صورت خودكار در اينترنت قرار مي گيرد.
در اين برنامه همچنين امكان تعريف كاربران به گروه گروهي نيز پيش بيني شده و ابزار مي تواند براي يك و يا چند سايت مختلف متغير باشد.
دقت كنيد كه از Contribute نمي توان براي طراحي صفحات استفاده كرد. به همين منظور قابليت هاي ويژه اي براي ارتباط اين برنامه با نرم افزارهاي طراحي صفحات اينترنت مانندDreamware Govlive ويا frontpage پيش بيني شده است. همچنين اسنادي كه در نرم افزارهاي آفيس طراحي شده باشند به سادگي قابل وارد شدن به محيط برنامه  مي باشند.
اما يكي ديگر از قابليت هاي بسيار جالب برنامه امكان يافتن خطاي كاربران پس از تغييرصفحات است. فرض كنيد شما از يك قالب ثابت براي سايت استفاده مي كنيد كه از سه قسمت خبر، گزارش و مقاله تشكيل شده است. بعد از به روز رساني سايت يكي از كاربران در اثر بي دقتي صفحه مربوط به گزارش را حذف كرده است. در حين انتشار سايت به روي اينترنت Contribute به صورت خودكار به شما پيغام مي دهد كه صفحه گزارش از سايت حذف شده و آيا شما از تغييرات ايجاد شده مطلع هستيد يا نه؟ قابليت ديگري كه در همين رابطه مطرح مي شود امكان بازگرداندن سايت به آخرين وضعيت مورد تأييد شما است. فرض كنيد به هر دليلي شما از به روزرساني سايت راضي نيستيد و يا اشكال اساسي در صفحات جديد بوجود آمده است. به راحتي و با سرعت تمام مي توانيد وضعيت سايت را به حالت قبل بازگردانيد. اين بار براي كساني كه از مكان هاي مختلف اقدام به ارسال صفحات وب بر روي سرور خودشان مي كنند بسيار مناسب است. البته واضح است كيفيت چنين صفحاتي از نظر طراحي پايين خواهد بود و تنها مي توان آرايش مختصري در صفحات ايجاد كرد. كساني كه معمولا در سفر هستند و از گوشه و كنار دنيا مطالب را به روي سايت قرار مي دهند به خوبي ارزشهاي اين برنامه كوچك را درك مي كنند.

مقاله
خبر
گزارش
گوناگون
|  خبر  |  گزارش  |  گوناگون  |  مقاله  |
|   آرشيو انفورماتيك   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |