شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۱
شماره ۲۹۹۳-Mar,1.2003
كشتي
Front Page

ورزش اول دوباره آغاز مي كند
علم وتجربه در كنار كشتي
000115.jpg

روز شنبه هفته قبل نخستين جلسه هيأت رئيسه فدراسيون كشتي در محل جديد اين فدراسيون تشكيل شد.
در اين جلسه سيد محمد خادم، پروفسور امير حميدي، دكتر حسن غفوري فرد، محمد رضا طالقاني، دكتر محمد توكل، منصور برزگر، حسن تقدس نژاد، مهدي خالدي، رسول خادم، مهندس تقي بهرامي و جواد رفوگر، حضور داشتند.
در ابتداي اين نشست، سيد محمد خادم كه از پس بيست و اندي سال دوري از كار اجرايي، دوباره به فدراسيون كشتي بازگشته است، گفت: طالقاني فردي شناخته شده و مورد توجه مردم است و وقتي مي گويد مي خواهيم قهرمان المپيك شويم چرا نبايد كمكش كنيم. من به دنبال اسم و رسم نيستم و فقط براي خدمت آمده ام و با كار و برنامه ريزي صحيح موفق خواهيم شد، در اين مواقع حساس تمامي افراد حاضر كه در كار خود نخبه هستند بايد در جلسات به طور منظم حضور يابند تا با كار كردن موفق شويم.
پس از سخنان خادم، دكتر غفوري فرد، ضمن ابراز خوشحالي از بازگشت مجدد طالقاني به كشتي به افتخارات كشتي اشاره كرد و در ادامه گفت: فردي از اهالي كشتي كه پوست و استخوانش از كشتي است دوباره به كشتي بازگشته است تا دوباره در ورزش كشتي شاهد افتخار آفريني باشيم. طالقاني با تجربه لازم و «عشق واقعي» خود مي تواند دوباره كشتي را سبب افتخار و عزت سازد.
غفوري فرد افزود: يكي از اولين اركان مديريت، «محبوبيت» است و طالقاني آنرا دارد و هيچ مديري بدون محبوبيت موفق نخواهد شد، ثانيا طالقاني از علم و تجربه در زمينه كشتي برخوردار است كه پس از ساليان كار در فدراسيون به آن رسيده است و در آخر عشق و علاقه او به كشتي باعث موفقيتش خواهد شد.
در ادامه نشست، پروفسور امير حميدي نكاتي را يادآور شد و ضمن ارائه گزارش ۱۱ ماهه انستيتو كشتي خاطرنشان كرد: رابطه من با طالقاني به سالهاي قبل از انقلاب و زماني كه او كشتي گير بود برمي گردد و در حال حاضر هيأت رئيسه به يك روش كار نياز دارد و كميته كار بايد تشكيل شود تا به اجراي برنامه هاي هيأت رئيسه بپردازد و آن را تسهيل كند.
وي در ادامه ضمن تشكر از تقدس نژاد، براي خريد و تهيه برخي از تجهيزات انستيتو به بدقولي در پرداخت مبلغي به انستيتو اشاره كرد و افزود: در انستيتو فعاليتهاي انجام شده و تمامي فيلم كشتي ها حتي مسابقات ليگ را آماده كرده ايم تا در مواقع لازم از آنها براي آموزش استفاده كنيم . البته بايد بگويم كه در كار انستيتو با مشكلاتي مواجه بوده ايم كه اميدوارم برطرف شود.
جواد رفوگر، دبير جلسه نيز مواردي را يادآور شد تا در جلسه به بحث و مشورت گذاشته شود. ابتدا مسئله انگشت نگاري از كشتي گيران در آمريكا مطرح شد و رفوگر اظهار داشت: مسابقات جهاني آمريكا انتخابي المپيك آتن است و عدم حضور در آنجا به منزله عدم شركت در المپيك است و بايد اين موضوع حل و فصل شود تا برنامه ريزي هاي فدراسيون براساس اين موضوع تدوين شود.
غفوري فرد در اين زمينه تصريح كرد: حضور در آمريكا تابع سياستگذاري جمهوري اسلامي است، ما تصميم به شركت در مسابقات داريم منتها بايد با مسئولان سياسي نظام هماهنگي شود و با فدراسيون جهاني و ديگر كشورها رايزني شود تا انگشت نگاري انجام نشود تا آمريكا هم مجبور به انجام ندادن اين كار شود.
وي افزود: بايد مذاكراتي با وزارت امور خارجه انجام شودو راهكارهاي آنان را بررسي كنيم و با درنظر گرفتن مجموعه كار و رايزني با مراجع سياسي، در اين مورد تصميم گيري خواهيم كرد.
دكتر توكل در اين زمينه افزود: با نمايندگان فدراسيون آمريكا تماس گرفته ايم، همچنين «مارتيني» رئيس فيلا فشار لازم را به آنها آورده و آمريكا را تهديد به سلب ميزباني كرده است.
در پايان، قرار بر اين شد تا نامه اي از طرف فدراسيون تنظيم تا توسط دكتر توكل به فيلا تقديم شود.
در ادامه نشست، رسول خادم طي سخناني با اشاره به برنامه هاي پيش بيني شده، افزود: هدف كلي حضور من در هيأت رئيسه و عدم گريز از مسئوليت پذيري، فرمايشات آقاي طالقاني و علاقه خدمت به كشتي بود، بايد شرايطي ايجاد كنيم كه زمينه پاسخگويي به مردم را فراهم و جوانان را وارد عرصه نماييم.
خادم در ادامه گفت: تلاش اين بود كه قبل از سال جديد ساماني به تيم هاي جوانان و نوجوانان داده شود و با حضور در اردو، آنان را توسط مربيان ارزيابي كنيم. كار بزرگ، برنامه ريزي بزرگ مي طلبد و نبايد جوانان را رها كنيم كه در اين صورت نمي توانيم كار پايه اي صورت دهيم.
وي اظهار داشت: بايد ساختار يك انستيتو بين المللي را طراحي كنيم تا پاسخگوي نيازهاي كشتي باشد و همراه با علم روز جهان كه وارد كشتي شده است پيش برويم.
رسول خادم ضمن اشاره به مسائل فرهنگي و اخلاقي جوانان خاطرنشان كرد: در حال حاضر جريان علمي وارد كشتي شده است اما برنامه اي مدون كه مسير جوانان و نوجوانان را پله به پله دنبال كند، نداشته ايم و يا تغيير مسير داده شده است كه بايد به اين امر توجه كرد.
همچنين در اين جلسه درخصوص ابلاغ سمت استادي به منصور برزگر و مهدي خالدي گفت وگوهايي انجام شده و قرار بر اين شد تا فدراسيون طي نامه اي به فدراسيون جهاني خواستار ابلاغ رسمي سمت استادي به برزگر و خالدي شود.
حسن تقدس نژاد يكي ديگر از اعضاي هيئت رئيسه گفت: كميته اجرايي نيازمند راهكارهاي اجرايي مناسب است و براين اساس پيشنهاد مي كنم تا برنامه هيأت رئيسه چند روز قبل از جلسه به آنان ارسال شود تا در مورد برنامه هاي جلسه آتي تفكر شود و راهكارهاي مناسبي پيشنهاد شود.
وي افزود: هزينه هاي تقويم اجرايي را بايد مشخص كنيم تا بتوانيم اعتبارات لازم را براي اجراي برنامه ها فراهم كنيم، با برآورد هزينه ها، تصميم گيري ساده تر خواهد شد و مي توان درصدد رفع كمبودها برآمد.
مهدي خالدي، رئيس كميته داوران فدراسيون به ارائه پيشنهاداتي پرداخت و يادآور شد: زمان جلسات هيأت رئيسه را بايد در طول سال مشخص كنيم و معلوم شود چند جلسه در سال برگزار خواهد شد، همچنين چند روز قبل از جلسات، موارد قابل طرح به اعضا ارائه شود تا در اين موارد تفكر شود كه باعث تصميم گيري صحيح خواهد شد.
وي همچنين به تشكيل جلسات و تعداد اعضاي حاضر در جلسه براي به رسميت شناختن آن اشاره كرد. سيد محمد خادم در اين زمينه گفت: اگر اعضاي هيأت رئيسه ۹ نفر باشند حضور ۵ نفر به جلسه رسميت خواهد داد و اگر ۱۱ نفر باشند حضور ۷ نفر به جلسات رسميت مي بخشد كه اميدوارم همه اعضا در جلسات حاضر باشند.
مهندس تقي بهرامي، عضو افتخاري هيأت رئيسه در مورد مسايل مالي گفت: امكان ايجاد درآمدهايي براي فدراسيون كشتي وجود دارد تا برخي از هزينه ها تأمين شود، در حال حاضر كه بودجه دخانيات سرسام آور است به بودجه ورزش بي توجهي مي شود و فدراسيون با برگزاري جلساتي با نمايندگان مجلس مي تواند خواستار بودجه اي خارج از بودجه سازمان تربيت بدني شود.

|  فوتبال داخلي  |   فوتبال خارجي  |   واليبال  |   كشتي  |   گوناگون  |

|   صفحه اول   |   آرشيو   |   بازگشت   |