شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۱ - شماره ۲۹۹۳-Mar,1.2003
محورسازان ايران خودرو قهرمان كارگران كشور شد
000085.jpg
تيم فوتسال محورسازان در بين ۱۶ تيم از استانهاي مختلف كشور با برتري كامل به مقام قهرماني رسيد. محورسازان در مرحله مقدماتي پس از پيروزي در مقابل همدان، يزد و زنجان به مرحله دوم راه يافت. در اين مرحله محورسازان با پيروزي ۱۱ بر صفر در مقابل كرمانشاه توانست خود را به مرحله نيمه نهايي برساند. حريف بعدي محورسازان استان فارس بود كه با نتيجه ۹ بر ۲ در مقابل اين تيم تن به شكست داد. در فينال محورسازان در مقابل خراسان قرار گرفت كه در اين ديدار نيز با نتيجه ۱۰ بر ۳ بر حريف غلبه كرد و به مقام قهرماني دست يافت.
ايستاده از راست به چپ: مسعود صوفي (مربي)، وحيد شمسايي، اصغر طراوت، مجتبي آهنگران، حميد بداغي، منصور مولايي، داور محمودي، محمدرضا حيدريان، عباسعلي جاراللهي (سرپرست) نشسته از راست: عليرضا مهماندوست، كاظم محمدي، شاهين عبداللهي، سيامك داداشي، امير شمسايي.

ارزيابي تيم هاي شهرستاني در ليگ برتر واليبال
رقابتي فشرده تا آخرين روز
ليگ برتر واليبال باشگاههاي ايران با انجام يكصد و ده بازي با برتري بلامنازع تيم هاي تهراني به پايان رسيد. جدا از پيكان، صنام و پاس كه در مكانهاي اول تا سوم قرار گرفتند، برق كه ضلع چهارم تكميل كننده مربع مدعيان تهراني بود نيز در جاي چهارم ايستاد. در جمع پنج تيم تهراني حاضر در ليگ برتر تنها سايپا از قافله پيشتازان جا ماند و پايين تر از تيم هاي شهرستاني در جدول قرار گرفت. در شماره قبل ارزيابي كوتاهي بر عملكرد تيم هاي تهراني در ليگ برتر داشتيم و اين شماره را هم اختصاص به تيم هاي شهرستاني داديم كه هيچ كدام در اندازه هاي قهرماني ظاهر نشده و تنها انگيزه شان كسب عنوان برترين تيم  شهرستاني بود.
* * *
بهترين تيم شهرستاني ليگ
در جمع ۶ تيم شهرستاني حاضر در ليگ برتر عنوان بهترين تيم شهرستاني به قند شيروان رسيد. در غياب تيم ابومسلم كه به دليل انحلال از ليگ برتر كنار كشيد شيرواني ها نماينده استان پهناور خراسان در عرصه ليگ بودند. شيروان در گام نخست شكل و شمايلي كاملا  غيربومي داشت و جالب آن كه باقر سليمان نژاد بازيكن سابق مشهد و سرمربي اين تيم در پايان نيم فصل كنار گذاشته شد و جاي خود را به قاسم تاجري مربي سابق تيم جوانان ايران و منتخب آذربايجان شرقي داد!  احمد مساجدي، عباسعلي ميرحسيني، سعيد رضايي تبار، حسين يعقوبي نژاد، عليرضا اماني، محمد حاج مشهدي، ابراهيم يولمه، مرتضي حسيني، علي مؤيدي، محمدحسين نجاتي، رحمان رئوفي، كريم پديداري و كوروش دايي چي نفراتي بودند كه از گوشه و كنار كشور در فصل نقل و انتقالات، جذب قند شدند و اين تيم در نيم فصل دوم هم توحيد حسيني و يك بازيكن سرعتي از اوكراين را از پيكان به استخدام در آورد. قند در پايان بازيها صاحب ۸ برد و ۱۲ باخت شد و در رقابتي نزديك با نارنجستان، لوله سازي و نئوپان «باست» شماري بهتر در جاي پنجم ايستاد. عليرضا اماني، محمدحسين نجاتي، عباسعلي ميرحسيني، احمد مساجدي، محمد حاج مشهدي،كوروش دايي چي و كريم پديداري نفراتي بودند كه در اكثر بازيها در تركيب اصلي اين تيم ظاهر شدند. در اين تيم محمدحسين نجاتي ملي پوش سابق ايران و باشگاه پيكان مؤثرترين مهره بود كه حتي مي توان در جمع ۱۴ بازيكن برتر ليگ از آن نام برد.
قند شيروان بهترين نتيجه را در بازي رفت و برگشت با ذوب آهن گرفت كه توانست با نتيجه مشابه سه بر يك اين تيم را مغلوب سازد. تلخ ترين باخت هاي قند هم در مقابله با تيم نارنجستان بود كه تن به دو شكست در شيروان و نور داد. شيروان را بايد يكي از شهرهاي پرتماشاگر در ليگ برتر دانست كه عاشقاني سينه چاك براي تيم شهرشان بودند. از اين نظر شيروان را بايد رقيب جدي براي گنبد تلقي كرد.
نارنجستان به اميد آينده
نارنجستان نور در آخرين ماههاي آغاز ليگ برتر، فعاليت خود را در تيمداري در رشته هاي واليبال و كشتي آغاز كرد. پايان گرفتن فصل نقل و انتقالات و جذب چهره هاي شاخص واليبال مازندران و از سوي ديگر تيم هاي شركت كننده موجب شد تا اين تيم  هم همانند تيم هاي لوله سازي و قند، چشم به بازيكنان غيربومي بدوزد. همكاري فدراسيون واليبال در راستاي حمايت از واليبال مازندران باعث شد تا نارنجستان با وجود مواجه بودن با انبوهي از مشكلات ريز و درشت با عبور از موانع زياد، تلخكامي ابتدايي را با كسب نتيجه اي خوب به كلي فراموش سازد. نارنجستان زماني پا گرفت كه «روسفسكي» مربي يوگسلاو در نيمه راه به اين تيم پيوست و با آمدن روسفسكي و ورود هموطن ديگرش در كنار موحدي نارنجستان راه افتاد. چند پيروزي پياپي و به خصوص شكست دادن صنام، نارنجستان را به تيمي خبرساز مبدل ساخت. نارنجستان اگر قدر موقعيت هاي بازيهاي خانگي اش را خوب مي دانست و در چند بازي اسير اشتباهات خود نمي شد در پايان مي توانست با اختلاف بسيار عنوان برترين تيم شهرستاني را از آن خود كند. اين تيم سرانجام در معدل گيري با اختلافي ناچيز اين عنوان را به قند شيرواني سپرد كه در هر دو بازي مغلوب اين تيم شد.
رضا شهابي، مجيد شهابي، عظيم جزيده، رضا نائيني، داريوش محمدي، اميرحسين معززي خواه، مهدي ايماني و احمد فتاح در زمره بازيكنان اصلي نارنجستان بودند كه از اين جمع رضا شهابي، رضا نائيني و اميرحسين معززي خواه مهره هاي كليدي آن محسوب مي شدند.نارنجستان همانند قند شيروان به ۸ پيروزي و ۱۲ باخت رسيد.
واليبال در قلب فوتبال
خوزستان مهد فوتبال ايران كه در گذشته هم همواره پرورش دهنده بازيكنان ارزشمندي در واليبال كشور بوده است، اين بار با لوله سازي پس از سالها توانست در ليگ برتر حاضر شود.
ثمره تلاش هاي علي پروين رئيس فعال هيأت خوزستان، صدور جواز شركت اين تيم در ليگ برتر بود. تيمي كه در بازيهاي انتخابي با قرار گرفتن در جاي سوم پس از قند شيروان و سايپا آذين در يك قدمي ورود، موفق به صعود نشد.
لوله سازي براي بقا و مطرح شدن همانند ذوب آهن در دهه هفتاد عمل كرد و ترجيح داد كه در گام نخست با جمعي از نفرات بومي و مهاجر پا در ليگ برتر گذارد. عمده غياثي، محمدرضا دامغاني، اميرحسين نفر و رضا ابراهيمي از جمله با تجربگاني بودند كه در شروع بازيها راهي اهواز شدند. با پيوستن كيوان مجردي ملي پوش سابق تيم ملي و پرسپوليس، اين جمع كامل تر شد. مسلم محمدزاده، محمد گرامي و صمد اختلاط از جمله بازيكنان بومي بودند كه در تركيب اصلي لوله سازي رگه هايي از پيشرفت را بروز دادند.
نماينده خوزستان در روزهاي آخر عنوان برترين تيم شهرستاني را از دست داده و اين تيم هم صاحب ۸ برد و ۱۲ باخت شد و در مجموع از حريفان، چندان عقب نماند.
برترين هاي ليگ برتر
* تيم اول:عليرضا بهبودي- سعيد رضايي- احسن الله شيركوند - محمد تركاشوند - محمد منصوري- داود مقبلي- محمد سليماني.
* تيم دوم : محمد شريعتي -مجيد حسني -پيمان اكبري -سعيد مصطفي وند- رضا ابراهيمي - رضا شهابي - محمد حسين  نجاتي.

واليبال
فوتبال داخلي
فوتبال خارجي
كشتي
گوناگون
|  فوتبال داخلي  |  فوتبال خارجي  |  واليبال  |  كشتي  |  گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |