شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۸۲ - سا ل يازدهم - شماره ۳۰۲۰ - April . 12, 2003
ليگ برتر فوتبال ايران
پرسپوليس، گام به گام به صدر نزديك مي شود
009080.jpg
گروه ورزشي: پرسپوليس در سال جديد به دومين پيروزي خود رسيد. اين روند آينده خوش بينانه اي را براي طرفداران اين تيم به وجود آورده است. مطمئن باشيد كه پرسپوليس ديگر به هيچ تيمي نخواهد باخت. قضيه خيلي ساده است. اشميت خوب تمرين مي دهد، برنامه تاكتيك تيمي دارد و كليه اصول تمرينات را خوب مي داند و بازيكنان نيز به او اطمينان كرده اند. اگر در اين تيم هر شخصي در چارچوب وظايف خود عمل كند مطمئن باشيد كه اين تيم روز به روز بهتر خواهد شد. پرسپوليس هفته گذشته ابومسلم را شكست داد و روز گذشته سايپا را. پرسپوليس جدا از كسب شش امتياز شخصيت و هويت واقعي خود را پيدا كرده است و مهم ترين مسئله نظم تيمي و گروهي است و بازيكنان هركدام مي دانند در داخل زمين چكاره اند و چه مي كنند. اين پرسپوليس ديگر دل به حادثه و اتفاق نبسته است. انصاريان در مكان دفاعي خود است و انتظاري و بقيه نيز در پست اصلي خود بازي مي كنند. رأفت هم نيست كه حادثه ايجاد كند و توپ سرگرداني نصيب بقيه شود. حالا پرسپوليسي ها خود بازي مي سازند و خود موقعيت ايجاد مي كنند و خود گل مي زنند.
پرسپوليس با پيروزي دو بر يك مقابل سايپا به مكان دوم جدول رده بندي ليگ برتر راه يافت. كار مهمي كه در هفته هاي آينده مي توان آن را پررنگ تر ديد.
اين تيم در ديدار عقب افتاده هفته يازدهم در غياب يحيي گل محمدي مدافع مصدوم خود به مصاف سايپا رفت.
پرسپوليس كه با در نظر گرفتن ناكامي هاي اخير سپاهان براي رسيدن به اين تيم سرعت خود را افزايش داده است با ۳۱ امتياز فاصله اش با سپاهان را به ۴ امتياز رساند.
در اين بازي پرسپوليس خيلي زود به گل رسيد خطاي مدافعان سايپا روي سهراب انتظاري باعث شد تا علي خسروي نقطه پنالتي را نشان دهد كه علي انصاريان اين موقعيت را در دقيقه سوم درون دروازه بهزاد غلامپور جاي داد.
بعد از اين گل سايپا برتري نسبي نسبت به پرسپوليس به دست آورد و توسط سلطاني و يوسفي چندين موقعيت خوب را از دست داد.
در اوايل نيمه دوم باز هم سايپا حملاتي را روي دروازه پرسپوليس خلق كرد اما باز هم دفاع محكم پرسپوليس به رهبري پيرواني آنها را خنثي كرد.
در اين نيمه يورش هاي پژمان جمشيدي از جناح راست باعث شد تا سايپا از اين ناحيه تحت فشار قرار گيرد. اين تاكتيك ادامه پيدا كرد و سرانجام در دقيقه ۶۵ جمشيدي از جناح راست نفوذ كرد و پاس او بعد از چند رفت و برگشت توسط برزگر درون دروازه سايپا آرام گرفت.
پرسپوليس بعد از اين گل تغييراتي را در تيم خود به وجود آورد اصلانيان و سلماني از جمله تازه واردهاي اين تيم بودند تا بتوانند نيروي تحليل رفته بازيكنان پا به سن گذاشته اين تيم را جبران نمايند.
در دقيقه ۸۵ روي فرار اميرحسين يوسفي يكي از بازيكنان خوب سايپا در اين بازي با خطاي پژمان جمشيدي درون محوطه جريمه سرنگون شد كه داور نقطه پنالتي را نشان داد محمد مؤمني پشت اين ضربه قرار گرفت و برخلاف جهت حركت فنايي توپ را درون دروازه پرسپوليس جاي داد.
بعد از اين گل «جيوواني مي» كه در اين ديدار به قضاوت بازي معترض بود با دريافت كارت قرمز از روي نيمكت اخراج شد.
حتي اعلام ۵ دقيقه وقت اضافي براي اين بازي به سايپا كمك نكرد تا بتواند نتيجه را به تساوي بكشاند.
در حال حاضر سپاهان با ۳۵ امتياز در صدر و پرسپوليس با ۴ امتياز كمتر در مكان دوم ايستاده است. بازي هاي ليگ طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه هفته جاري دنبال مي شود و طي آن در بازي هاي دوشنبه استقلال تهران در اهواز با فولاد روبه رو مي شود و سپاهان نيز در شيراز با برق ديدار مي كند. سه شنبه نيز پرسپوليس در تهران با استقلال اهواز روبه رو مي شود.
«علي انصاريان» در پست دفاعي خود در كنار كاپيتان پيرواني بهترين است، حيف است او را در خط حمله بكار بگيريم. انصاريان ضربات پنالتي را با اطمينان به گل تبديل مي كند. او در مقابل سايپا يك گل ديگر از اين نقطه به ثمر رساند. او اگر خود را از مسائل حاشيه اي دور سازد و افتاده تر باشد، جايگاه مهم تري پيدا خواهد كرد.

واليبال نوجوانان آسيا و اقيانوسيه
ايران از ديوار چين مي گذرد؟
009075.jpg
گروه ورزشي: تيم واليبال نوجوانان ايران در تداوم
پيروزي هايش در چهارمين دوره رقابت هاي واليبال نوجوانان آسيا و اقيانوسيه (انتخابي جهان) ديروز در مرحله حذفي با شكست تايوان به نيمه نهايي رفت. هر چند كه تايوان قهرمان اولين دوره اين بازيها هرگز در قواره دو كره شمالي و جنوبي و چين و استراليا نبود، كه راحت تسليم شيربچه هاي ايراني شده بودند، اما هميشه انجام بازيهاي حذفي در يكي از مراحل مسابقات جهاني و آسيايي ناخودآگاه ترس و واهمه را بر هر تيمي چه مدعي و چه غيرمدعي مستولي مي سازد و چنين بود كه تيم نوجوانان ايران در مرحله دوم به تايوان خورد.
امروز رويارويي دوم ايران و چين
امروز در مرحله نيمه نهايي يكبار ديگر چين حريف ايران شد. تيم ايران براي راهيابي به فينال در برابر حريفي قرار مي گيرد كه پنج شنبه شب در پيكاري سخت سه بر يك حاضر شد بازي را واگذار كند. چيني ها تنها تيمي هستند كه تاكنون يك «ست» از تيم ايران گرفته اند. شناخت هر چه بيشتر مربيان و بازيكنان دو تيم به دليل رويارويي قبلي باعث خواهد شد تا اين بازي يكي از حساس ترين بازيهاي مرحله نيمه نهايي تلقي شود.
البته تيم ايران در بازي قبلي كه بدل به يك بازي تشريفاتي شده بود، فاقد انگيزه هاي لازم بود و حالا در اين بازي همه هنرشان را در ميدان خرج خواهند كرد.
نتايج بازيهاي يك چهارم نهايي
* ايران ۳ - تايوان صفر
* چين ۳ - تايلند صفر
* كره شمالي ۳ - قطر صفر
* هند ۳ - استراليا صفر
برنامه بازيهاي امروز
كره شمالي - هند
ايران - چين

پايان همايش رؤساي هيأت هاي كشتي كشور
گروه ورزشي: همايش دو روزه روساي هيأت هاي كشتي سراسر كشور كه از روز چهارشنبه گذشته در شهرستان بابلسر آغاز شده بود، ظهر ديروز با صدور قطعنامه اي در ۱۰ ماده به كار خود پايان داد.
در بخشي از قطعنامه صادره بر كشف استعدادهاي كشتي و پرورش آنان جهت كسب افتخارات، تأكيد شده و از دولتمردان و مسئولان ورزش كشور ضمن توجه به امر، خواستار تأمين اعتبار و بودجه مورد نياز ورزش كشتي شدند.
مازندران فعال ترين هيأت كشتي
مازندران فعال ترين هيأت كشتي در ميان هيأت كشتي استان هاي سراسر كشور در سال ۸۱ در مجموع فعاليت در دو رشته آزاد و فرنگي معرفي شد.
استان تهران و توابع تهران در رده هاي دوم و سوم قرار گرفتند.
طالقاني: بودجه خوبي براي كشتي در نظر گرفته اند
رئيس فدراسيون كشتي مي گويد: قسمت اعظم بودجه سال ۸۲ فدراسيون كشتي به هيأت هاي كشتي استانهاي سراسر كشور تعلق خواهد گرفت.
محمدرضا طالقاني افزود: امسال بودجه خوبي براي فدراسيون كشتي در نظر گرفته شده و چنانچه اين رقم از سوي سازمان تربيت بدني به حساب فدراسيون واريز شود، بسياري از مشكلات فدراسيون و هيأت ها حل خواهد شد.

اميدهاي ايران بجاي مالديو با سپاهان ديدار كردند
گروه ورزشي: تيم  فوتبال  اميد عصر روز پنجشنبه  در يك  ديدار تداركاتي  مقابل  تيم  فولادمباركه  سپاهان  به  برتري  رسيد.
در اين  ديدار كه  در ورزشگاه  نقش  جهان  اصفهان  برگزار شد تيم  فوتبال  اميدكشورمان  موفق  شد با نتيجه  پرگل  ۴ بر صفر تيم  فولاد مباركه  سپاهان  صدرنشين رقابتهاي  ليگ  برتر فوتبال  باشگاههاي  كشور را شكست  دهد.
گل هاي  تيم  اميد را آرش  برهاني  در دقايق  ۹ و ۳۹، ايمان  مبعلي  در دقيقه  ۱۷ و سيد مهدي  سيد صالحي  در دقيقه  ۸۱ به  ثمر رساندند.
دراين  ديدار تيم  اميد كشورمان  از دقيقه  ۷۴ بااخراج  جواد كاظميان  اززمين  مسابقه ، ده  نفره  به  بازي  ادامه  داد.
ايرج  نظري  اين  ديدار را قضاوت  كرد و غلامرضـا مهرابي  و محمـودنظيفي  وي  را در قضاوت  كمك  كردند.
بازيكنان  تيم  فوتبال  اميد ايران  پنجشنبه شب  اصفهان  را به  منظور حضور در تيم هاي  باشگاههاي  خود ترك  كردند .
قراربود اين  تيم  درچهارچوب  مسابقه هاي  مقدماتي  بازيهاي  المپيك  ۲۰۰۴ روزشنبه  مقابل  تيم  اميد مالديو در ورزشگاه  نقش  جهان  به  ميدان  برود اما تيم  مالديو بدليل  شرايط منطقه ، از سفر به  ايران  خودداري  كرد.
ايران در مرحله بعدي به مصاف كره شمالي مي رود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
همشهري ورزشي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |