سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۸۲ - سا ل يازدهم - شماره ۳۰۲۳ - April . 15, 2003
قهرمان وزنه برداري جهان:
وزنه برداري ايران توان كسب حداكثر سهميه المپيك را دارد
009600.jpg
گروه ورزشي: ملي پوش دسته
۹۴ كيلوگرم تيم وزنه برداري ايران مي گويد: ملي پوشان وزنه برداري كشورمان توان كسب حداكثر سهميه براي حضور در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن را دارا هستند.
رقابت هاي وزنه برداري قهرماني ۲۰۰۳ جهان كه آذرماه سال جاري در شهر ونكوور كانادا برگزار مي شود، مهمترين رويداد براي كسب سهميه وزنه برداران كشورهاي گوناگون براي حضور در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن به شمار مي رود كه تيم ملي وزنه برداري ايران قرار است در اين رقابت ها شركت كند.
«كوروش باقري» گفت:  از نظر من كسب سهميه براي حضور در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ در درجه اهميت بعدي قرار دارد، بلكه كسب سهميه و ايستادن بر يكي از سكوهاي قهرماني توسط تمامي ملي پوشان وزنه برداري ايران از درجه اهميت بسيار بالاتري برخوردار است.
«باقري» اظهار داشت براي دست يافتن به اهداف فوق، مسئولان سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك بايد دست اندركاران فدراسيون وزنه برداري را ياري كنند. باقري در خصوص استويچف مربي بلغارستاني كه به تازگي رهبري تيم ملي وزنه برداري ايران را برعهده گرفته است، گفت: من مطمئنم عملكرد استويچف از نيكولوف مربي سابق تيم ملي با توجه به سوابق اين مربي كه عناوين جهاني و بازي هاي المپيك را در اختيار دارد، بهتر خواهد بود.

نزول وحشتناك شمشيربازي ايران
گروه ورزشي: در مسابقه هاي  شمشيربازي  قهرماني  نوجوانان  و جوانان  جهان  كه  درشهر تراپاني  ايتاليا برگزار شد، تيم  كشورمان  در اسلحه  فلوره تيمي  باشكست  برابر تيم  لهستان  در مكان  بيست ودوم  ايستاد.
در اسلحه  فلوره  تيمي ، تيم  ايران  برابر تيم  لهستان  قرار گرفت  و با نتيجه  ۴۵ بر ۲۵شكست  خورد و با كسب  اين  شكست  در ميان  بيست  و چهار تيم  حاضر در اين  اسلحه در مكان  بيست  و دوم  ايستاد.
تيم هاي  ايتاليا، روسيه  و آلمان  به  ترتيب  مكانهاي  اول  تا سوم  اسلحه فلوره  تيمي  را كسب  كردند.
تيم هاي  استراليا و برزيل  پس  از ايران  در مكانهاي  ۲۳ و ۲۴ ايستادند.
در ميان  تيم هاي  شركت كننده  آسيايي ، تيم  چين  در مكان  هفتم ، كره  جنوبي در مكان  دهم ، ژاپن  در مكان  شانزدهم  و هنگ  كنگ  در مكان  بيست و يكم  اسلحه فلوره  تيمي  جاي  گرفتند و درواقع  ايران  در ميان  كشورهاي  آسيايي  نيز مقام آخر را به دست  آورد.

«رامين محرم نژاد» در تيم «لاسك لينز» اتريش
009595.jpg
گروه ورزشي: ماهنامه كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام كرد به تعداد لژيونرهاي ايراني اضافه شده است.
به گزارش اين كنفدراسيون و به نقل از ايرنا «رامين محرم نژاد» بازيكن سابق تيم ملي اميد ايران و اميد استقلال تهران رسما با تيم «لاسك لينز» قرارداد امضاء كرده است.
محرم نژاد از طريق مؤسسه «آسپا» به لاسك منتقل شده و گفته مي شود بعد از پايان مسابقه هاي ليگ حرفه اي اتريش فصل آينده به تيم استقلال تهران خواهد پيوست.
پرسپوليس نيز براي انتقال بازيكنان خود به اروپا نيز با آسپا قرارداد امضاء كرده است.

مهدي صابرپور مسئول جديد كميته آموزش واليبال شد
009610.jpg
گروه ورزشي: بعد از استعفاي مسئول كميته آموزش فدراسيون واليبال، قرار است مهدي صابرپور ملي پوش اسبق ايران در اين سمت مشغول به كار شود. صابرپور براي بدست گرفتن اين مسئوليت تاكنون چند جلسه ديدار با رئيس فدراسيون واليبال داشت و طي چند روز آينده با دريافت حكم رسمي كار خود را آغاز مي كند.
مسئوليت كميته آموزش تا پايان سال گذشته با علي معمري بود كه در ابتداي سال از ادامه فعاليت عذر خواست. صابرپور در سالهاي اخير به عنوان سرمربي و مربي با تيم هاي بزرگسالان و جوانان ايران همكاري داشته است و سالها هم سر مربي تيم هاي باشگاهي چون بنياد شهيد، آبگينه قزوين و بازيافت بوده است.
وي به تازگي به عنوان كارمند سازمان تربيت بدني بازنشسته شده است.

خبرهايي از كشتي
درخشش فرنگي كاران ايران در بلغارستان
گروه ورزشي: تيم ۶ نفره كشتي فرنگي جوانان ايران عنوان سومي رقابت هاي بين المللي كشتي فرنگي بلغارستان جام سيراكف را كه در شهر وارناي اين كشور جريان داشت به خود اختصاص داد. در اين مسابقات تيم كشتي فرنگي جوانان ايران با كسب ۲ مدال طلا، يك نقره، يك برنز و يك مقام چهارمي پس از تيم هاي بلغارستان و روماني در مكان سوم جاي گرفت.
در پايان اين مسابقه ها رضا زيدوند در وزن ۹۶ كيلوگرم و سياوش قلاوند در ۱۲۰ كيلوگرم مدال طلا گرفتند. سعيد عباس زاده در وزن ۷۴ كيلوگرم به مدال نقره رسيد و باباجان زاده در وزن ۶۶ كيلوگرم صاحب مدال برنز شد.
تركيب اعضاي فني كشتي فرنگي
فدراسيون كشتي در احكامي جداگانه رحيم علي آبادي، حشمت الله كهندل، فيروز عليزاده، هاشم قنبري، بهرام مشتاقي را به عنوان اعضاي كميته فني مسابقات انتخابي مرحله اول تيم ملي فرنگي كه از تاريخ ۲۸/۱/۸۲ لغايت ۲۹/۱/۸۲ در تهران سالن شهداي هفتم تير برگزار خواهد شد، منصوب كرد.
۱۸ داور در پيكارهاي انتخابي
اسامي داوران قضاوت كننده در مسابقات انتخابي مرحله اول تيم ملي فرنگي از سوي فدراسيون كشتي اعلام شد. اسامي اين داوران به اين شرح اعلام شده است:
۱- هيبت علي زرگري پور از تهران ۲- اسدالله رضائي از تهران ۳- رحيم جدي از تهران ۴- جليل سيف الله پور از تهران
۵- ماشاءالله افشاريان از خراسان ۶- اكبر پساوند از فارس
۷- عليرضا مقبل دوست از مازندران ۸- جواد عليزاده از فارس
۹- عباس بابازاده از مازندران ۱۰- علي ابيشوند از اردبيل
۱۱- ابوالقاسم رهنما از سمنان ۱۲- محمد عادلپور از زنجان
۱۳- حجت الله گودرزي از تهران ۱۴- محمدعلي خاكپور از تهران ۱۵- علي سليماني از كهكيلويه ۱۶- بهمن اماني از كردستان
۱۷- ايوب شريف زاده از آذربايجان غربي ۱۸- اصغر انصاري از تهران.
دكتر محبوبي حكم گرفت
فدراسيون كشتي بنا به پيشنهاد رسول خادم مديريت علمي - فني و فرهنگي، دكتر صادق محبوبي را بعنوان مسئول كليه طرحها و پروژه هاي علمي و آموزشي منصوب كرد. در حكم رئيس فدراسيون كشتي آمده است: اميد است با توجه به تجاربي كه در اين زمينه دارا هستيد در جهت ايجاد تشكيلاتي علمي، آموزشي و اجراي طرحهايي چون ساختار بين المللي انستيتو كشتي و ايجاد كميته آكادميك و استعداديابي موفق و مؤيد باشيد.
طلايي هاي كشتي در جشنواره ارتش
پيكارهاي كشتي آزاد يازدهمين جشنواره ارتش جمهوري اسلامي ايران با شركت ۸۹ كشتي گير در قالب ۱۶تيم با انجام ۱۲۸ كشتي  طي دو روز در محل پايگاه يكم شكاري مهرآباد برگزار شد كه در پايان تيم ارتش به مقام اول رسيد و تيم هاي كارگران و هشتم شهريور دوم و سوم شدند.
ذوالفقارنژاد سوتي در ۵۵ كيلوگرم، حسن كمره اي در
۶۰ كيلوگرم، فريد احمد زاده در ۶۶ كيلوگرم، هادي آستانه در ۷۴ كيلوگرم، حجت تذرو در ۸۴ كيلوگرم، جعفر دليري در ۹۶ كيلوگرم و ياسر نورزايي در ۱۲۰ كيلوگرم قهرمانان طلايي اوزان مختلف در اين رقابت ها بودند. سرهنگ محمد انصاري سرپرست تيم هاي ملي كشتي جوانان سرپرستي اين مسابقه ها را به عهده داشت.

۳۵ بازيكن به تيم ملي فوتبال ايران دعوت شدند
گروه ورزشي: روابط عمومي فدراسيون فوتبال اعلام كرد: از سوي همايون شاهرخي مربي تيم ملي
۳۵ بازيكن به تيم ملي فوتبال ايران دعوت شدند. نفرات دعوت شده مي بايست روز پنج شنبه اين هفته در كمپ تيم ملي حضور داشته باشند.
بازيكنان حاضر در خارج از كشور و نفرات تيم فوتبال اميد ايران (زير ۲۱ سال) در اين مرحله به تيم ملي دعوت نشده اند.
اسامي بازيكنان دعوت شده به شرح زير است:
ابراهيم ميرزاپور، هادي طباطبايي، مهدي واعظي، نادر غبيشاوي، مهدي رحمتي، يحيي گل محمدي، سهراب بختياري زاده، رضا حسن زاده، بهروز عبادي، محسن بنگر، صمد زارع، مهرداد ميناوند، عليرضا واحدي نيكبخت، مجيد ايوبي، مهدي اميرآبادي، مهدي رجب زاده، عادل زبيداوي، جواد نكونام، يدالله اكبري، كيانوش رحمتي، اصغر طالب نسب، پژمان نوري، كيوان ساجدي، محمود كريمي، مجتبي زارعي، رضا جباري، ادموند بزيك، علي سامره، اميد وزيري، امين محتشمي، محمد منصوري، عليرضا رضايي، محسن بياتي نيا، عباس آقايي
و ابراهيم اسدي.

بازي هاي باقيمانده از هفته نوزدهم
پرسپوليس امروز به ميدان مي رود
گروه ورزشي: امروز در ادامه هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال ايران
پرسپوليس ميزبان استقلال اهواز است. با وجود پيروزي سپاهان در شيراز هنوز پرسپوليس به آينده اميدوار است.
اين تيم در اين بازي سهراب انتظاري را در اختيار ندارد و زوج علي لشگري و رضا جباري را آزمايش خواهد كرد.
پرسپوليس دو هفته اي است كه با آن تيم قبل از شركت در مسابقات جام باشگاه هاي آسيا در تاشكند فاصله گرفته و به تيمي با هدف مبدل شده كه مي داند از هر بازي چه مي خواهد.
استقلال در بازي رفت در اهواز پرسپوليس را متوقف كرد و ديگر نشاني از آن تيم ضعيف اوايل فصل ليگ برتر ندارد.
اعتماد بازيكنان به امير قلعه نوعي تاكنون نتايج مثبتي براي آبي هاي اهوازي به همراه داشته است.
برخورد سايپا و پاس هم امروز در كرج ديدني است. پاس براي آنكه همچنان در مربع مدعيان باشد، با انديشه پيروزي بار سفر مي بندد.

ليگ برتر فوتبال ايران
استقلال هم جزو مدعيان شد
009630.jpg
سپاهان با پيروزي مقابل برق شيراز فاصله خود را با رقبا حفظ كرد. بزيك با به ثمر رساندن يك گل در اين ديدار تعداد گل هاي خود را به ۱۰ رساند تا در صدر جدول گلزنان ليگ قرار گيرد.
گروه ورزشي: هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال ايران ديروز با انجام ۵ بازي پشت سر گذاشته شد.
امروز با انجام دو بازي ديگر در تهران و كرج پرونده بازيهاي اين هفته بسته مي شود.
ديروز در اهواز و در يك بازي پربرخورد فولاد مغلوب استقلال تهران شد. استقلال براي كسب سه امتياز بازي يك اخراجي داشت ولي با اين برد خود را در جمع مدعيان قرار داد.
براي فولاد كه هفته ها روي نوار برتري حركت مي كرد اين شكست سخت ناگوار بود و برعكس براي استقلال اين برد حلاوتي ديگر داشت. اين پيروزي مي تواند استقلال را از بحران گرفتار آمده نجات بخشد.
استقلال در روزي كه فولاد حال و روز خوبي نداشت، با گل زيباي فرزاد مجيدي به پيروزي اميدوار شد. هنگامي كه تلاشهاي فولادي ها براي جبران گل خورده مفيد واقع نشد، استقلال در نيمه دوم با رسيدن به گل دوم خيالي آسوده يافت. دفاع استقلال كه در اين روز با حضور بختياري  زاده در آخرين نقطه دفاعي خوب ظاهر شده بود، در دقايق پاياني بي تفاوت عمل كرد تا فولادي ها با گل سراج بتوانند به جبران يكي از گلهاي خورده نايل شوند.
در هفته برخورد تيمهاي شيرازي و اصفهاني جالب آنكه برتري از آن تيمهاي ميهمان شد. در اصفهان فجر سپاسي همانند روز بازي با سپاهان توانست همشهري اين تيم ذوب آهن را هم با يك گل مغلوب سازد. جالب آنكه فجري ها دقايق پاياني ۹ نفره شده بودند. در شيراز سپاهان به جبران شكست ذوب آهن تلافي كرد و توانست دو بر يك برق را شكست دهد.
بزيك يكي از بهترين هاي اين بازي بود كه گل نخست تيمش را به ثمر رساند، هر چند كه جعفري با زدن گل تساوي برق را اميدوار ساخت، اما سپاهان با زدن گل دوم و برتري در خانه حريف بار ديگر پس از هفته ها ناكامي اوج گرفت.
سپاهان در بازي بعدي خود در ورزشگاه نقش جهان به مصاف استقلال تهران خواهد رفت.
در مشهد پيكار ابومسلم و ملوان گلي به همراه نداشت كه از اين تساوي ملوان خشنودتر از ابومسلم بود. ملوان هفته هاست كه با شكست و ناكامي قهر كرده و بدل به يك تيم منسجم در ليگ برتر شده است. ملوان با روند كنوني مي تواند در پايان فصل حتي چشم به ميانه هاي جدول داشته باشد. در عوض ابومسلم در انتهاي جدول سخت به سقوط به دسته يك تهديد مي شود.
شگفتي هفته نوزدهم در تهران خلق شد. صنعت نفت در زمين لغزنده پيكان توانست اين تيم را در دقايق پاياني با شكست روبرو سازد. اين دومين باخت پياپي پيكان بود كه اين بار در ورزشگاه خانگي اين تيم بدست آمد. مهاجمان پيكان در اين بازي بسيار عجول و چشم بسته عمل كردند و نتوانستند فرصت هاي خلق شده در جلوي دروازه ميهمان را بدل به گل سازند. صنعت نفت با اين برد ، صعودي دوپله اي در جدول داشت.
تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* فولاد خوزستان يك - استقلال تهران ۲
گلها: بهنام سراج (۳+۹۰) براي فولاد، فرزاد مجيدي (۱۵) و عليرضا واحدي نيكبخت (۵۰) براي استقلال تهران
* ابومسلم مشهد صفر - ملوان انزلي صفر
* ذوب آهن اصفهان صفر - فجر سپاسي شيراز يك
گل: محمود خرمزي (۱۴)
* برق شيراز يك - سپاهان اصفهان ۲
گلها: جهانبخش جعفري (۳۹) براي برق شيراز - ادموند بزيك (۱۹)، محمود كريمي (۵۹) براي سپاهان اصفهان
* پيكان تهران يك - صنعت نفت آبادان ۲
گلها: حسين معمار (۴۵) براي پيكان- اسماعيل حلالي (۳۵) و لطيف جنامي (۸۳) براي صنعت نفت

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |