شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۲ - شماره ۳۰۲۷-April,19.2003
آلن شيرر، كانتونا و فرگوسن بهترينهاي انگلستان در دهه ۹۰ ميلادي
000385.jpg
«آلن شيرر» مهاجم باشگاه نيوكاسل به عنوان بهترين بازيكن فوتبال انگليس در طول دهه ۱۹۹۰ برگزيده شد.
«كاپيتان سابق تيم ملي فوتبال انگليس به خاطر كارنامه درخشان خود هنگام عضويت در تيم هاي بلكبرن و نيوكاسل مفتخر به دريافت اين عنوان گرديده است.»
شيرر در اين زمينه اظهار داشت: من كوچكتر از آن هستم كه اين عنوان را به خود اختصاص دهم چون بازيكنان بزرگ و صاحب نام ديگري هستند كه بيش از من لايق دريافت اين جايزه بودند.
«اريك كانتونا» عضو اسبق تيم ملي فوتبال فرانسه و باشگاه منچستر يونايتد، روز سه شنبه از سوي اتحاديه فوتبال انگليس به عنوان بهترين بازيكن خارجي اين كشور در طول يك دهه گذشته برگزيده شد.
اتحاديه فوتبال انگليس همچنين «آلكس فرگوسن» سرمربي منچستر را به عنوان بهترين مربي اين كشور در طول دهه گذشته معرفي كرد.
كانتونا با توصيف فرگوسن به عنوان بهترين مربي خود اظهار داشت: او سبك تازه اي در مربيگري باشگاه منچستر بوجود آورده است.

زرد روي عاشق
چپ روي از نوع برزيلي
000375.jpg
وقتي صحبت از بهترين دفاع چپ دنيا، بهترين مدافع دنيا و ماهرترين و قدرتمند ترين چپ پاي دنيا مي شود و وقتي به سراغ شوت هايي با سرعت ۱۵۰ كيلومتر در ساعت مي رويد بايد سريعاً ستاره مورد نظرتان را در رئال مادريد بيابيد.
مردي كه با رئال ۳ بار عنوان قهرمان جام باشگاه هاي اروپا، ۲ بار قهرمان ليگ فوتبال اسپانيا و همراه تيم ملي فوتبال برزيل قهرمان جهان شده است. در يك نظرسنجي جنجال برانگيز و غيره منتظره به حمايت از استيو مك مانامان ستاره فراموش شده تيم ملي فوتبال انگليس و انتقاد از اسون گوران اريكسون پرداخت و مي گويد: گاهي اوقات خودم را با ماكا (مك مانامان) مقايسه مي  كنم، او را هميشه در زمين تمرين و بازي پرنشاط، انرژيك و مؤثر مي بينم و از خودم سؤال مي كنم چرا استيو با اين همه توانايي نبايد جايي در بين تركيب ثابت تيم ملي فوتبال انگلستان داشته باشد؟ بله، در رئال اوضاع فرق مي كند، هم پست و رقيب او لوييز فيگو است اما در انگلستان لنگه او به ندرت پيدا مي شود.
اين دو ستاره اگرچه سال هاست كه در تيم رئال مادريد در كنار يكديگر توپ مي زنند، اما مدت هاست كه در تركيب تيم هاي ملي كشورهايشان در مقابل يكديگر قرار نگرفته اند، و حتي انتظارهاي كارلوس در جام جهاني نيز پاسخ نداد!!!
كارلوس با خنده مي گويد: بله، ما انگلستان را در جام جهاني شكست داديم و بايد اين كار را مي كرديم، اين تيم بدون ماكا يا با او رقيب ما بود و خب ما پيروز شديم. هنگام بازي با انگلستان وقتي از تونل زيرين ورزشگاه در حال ورود به زمين بوديم و در كنار خودمان بازيكنان تيم ملي فوتبال انگلستان را مي ديدم، پيراهن و رنگ زرد لباسم به من اعتماد و انرژي خاصي مي داد، به احترام و براي عظمت اين لباس بايد از حيثيت فوتبال برزيل دفاع مي كرديم و از اينكه آنها را برديم و با راهيابي به فينال قهرمان جام جهاني شديم بسيار خوشحالم، زيرا بردن اين جام به ياد آوردن بهترين خاطرات تمام عمرم خواهد بود.
و زندگي براي انسان هاي زجر كشيده و مصمم هميشه اين گونه رقم نمي خورد. تولد در يكي از فقيرترين و پايين نشين ترين محله هاي كشور برزيل به نام «گارسا» و عشق به فوتبال، بازي در روي شن هاي داغ و غلتاندن توپي از جنس چوب و پلاستيك، زخمي شدن هاي مداوم پا بعد از هر بازي و همه اين مصائب پسركي را آبديده كرد كه بعدها مبدل به چپ پاي طلايي دنياي فوتبال گرديد.
و استارت و جرقه اين حركت بزرگ زماني خورد كه او تنها ۱۶ سال سن داشت و به عنوان بك چپ در تركيب تيم «يونيائو- سائو ژائو» بازي مي نمود. قبل از انتقال به پالميراس و در سن ۱۸ سالگي براي همراهي تيم ملي فوتبال برزيل در مسابقات مقدماتي المپيك سال ۱۹۹۲ به تيم ملي دعوت شدم و با درخشش در اين بازيها بود كه به پالميراس بزرگ، منتقل شدم. سه فصل در اين تيم ماندم و به اينتر منتقل شدم، يعني بين فصل هاي ۹۶-۱۹۹۵، اما ۴ ماه كاملاً ناموفق را در اين تيم گذراندم و تجربيات گرانبهايي كسب كردم. تمام افتخارات من با لباس زرد بوده است. من عاشق اين رنگم. شرايط بسيار دشواري را تحمل كردم، روي هاجسون مربي وقت اينتر مرا از پست مدافع به يك خط جلوتر يعني هافبك آورد، در صورتي كه با توجه به خصوصيات دفاعي من و سيستم كلاً دفاعي كه فوتبال ايتاليا سالها به اين روش اداره مي شد خودم راحت تر كنار مي آمدم، اما به هر صورت پذيرفتم. البته مشكل اصلي من با مدير اينتر يعني آقاي موراتي بود، به هر صورت ماندن در اينتر جايز نبود و موراتي با فلورنتينوپرز به تفاهم رسيده بود و ترك اينتر در آن برهه زماني يك برد بزرگ براي من محسوب مي شد.
سال ۱۹۹۶ فرا رسيد و روبرتو كارلوس پس از سپري نمودن يك دوره افت به مادريد انتقال يافت، مادريدي كه در آن زمان ستارگاني همچون، رائول، سيدورف، فرناندو ردوندو، پدراك مياتوويچ، داوور شوكر و بسياري ديگر از بزرگان دنياي فوتبال را در اختيار داشت و كارشناسان نويد تولد يك پائولو مالديني ديگر، البته كوچكتر و سرعتي تر را مي دادند و خود او در اين باره مي گويد: من مي خواهم بهتر و آماده تر از مالديني باشم، او بازيكني قابل احترام و بزرگي  است اما مطمئناً در پايان دوران بازي گري ام به همگان ثابت خواهم كرد كه بهتر از پائولو بوده ام.
«روبرتو» در مورد سرعت خارق العاده، استارت هايش و قدرت بالاي پاي چپش سخن مي گويد و ذكر مي كند: هميشه با تمام وجود و تا آخرين ذره انرژيم تمرين و بازي مي كنم. من مي توانم ۱۰۰ متر را در ۱۰ ثانيه بدوم و شوت هايم ۱۵۰ كيلومتر در ساعت سرعت دارد و همين فاكتورها كمكم مي كند تا بازيكني باشم كه دلم مي خواهد. البته بايد به اين تواناييهاي اعجاب انگيز، تكل هاي وحشتناك كارلوس را اضافه كنيم و گلي را كه او در سال ۱۹۹۷ در« لي تورنوي» به فابين بارتز و تيم ملي فرانسه زد را فرموش نكنيم.
كارلوس در طول عمر ورزشي اش به تمام افتخاراتي كه در شأن يك ورزشكار و فوتباليست است رسيده است، قهرماني جام باشگاههاي اروپا، ليگ و جام حذفي اسپانيا و قهرماني جام جهاني كامل كننده كلكسيون اين فوق ستاره برزيلي هستند و خودش مي گويد: من تنها براي عشق و علاقه اي كه نسبت به ورزش دارم فوتبال بازي مي كنم و نه براي پول، دوست دارم باز هم جام هاي زيادي را ببرم و اين آرزوي من است و در ادامه مي گويد: به عنوان يك فوتباليست از زندگي ام راضي ام و البته سخت تمرين مي كنم. من تنها ۲۸ سال سن دارم و هنوز سالهاي بسياري را پيش رو دارم و مي خواهم تمام خانه ام پر از جام ها و مدال هاي رنگارنگ باشد.
او رمز موفقيت را سخت تمرين كردن و البته پشتكار مي داند و مي گويد: سخت كار كردن به من روحيه مضاعفي براي رسيدن به موفقيت هاي بيشتر مي دهد و در اين راه هيچ چيز نمي تواند مرا متوقف كند و همين فاكتورهاست كه روبرتو كارلوس را اين گونه آماده ساخته است.
در ادامه او درباره جو خاص حاكم بر فوتبال انگلستان صحبت مي كند و مي گويد: بازي هاي ليگ برتر را هميشه از تلويزيون تماشا مي كنم، جذاب، پرتماشاگر و هميشه ديدني و نظر اكثر دوستانم نيز اين چنين است.
وي درباره بازي مقابل منچستر يونايتد در اولدترافورد و در طي برگزاري جام قهرمانان باشگاههاي اروپا سخن مي گويد و ذكر مي كند: سيستم ما اين بود كه آنها را در اسپانيا متوقف كنيم و البته در سانتياگو برنابئو گل نخوريم، اما اين آخري نشد و بايد بگويم، آنها تيم بسيار بزرگ و داراي ستارگان آماده اي هستند، در بازي برگشت در منچستر مقابل آنها با تمام قوا و براي صعود به دور بعد به ميدان خواهيم رفت و كارلوس در پايان در مورد وضعيتش در رئال صحبت مي كند و مي گويد: در مادريد و اسپانيا بسيار راحتم و در طول اين مدت هيچ گاه احساس ناراحتي نكرده ام. من با عشق زندگي مي كنم، آدمها را دوست دارم اما در مورد بازي در ليگ برتر و انگلستان بايد بگويم، مسلماً تجربه خوبي خواهد بود. مردم آنجا هم براي خود دنيايي دارند.
مسيح فرزانه

فوتبال باشگاههاي اروپا
اختلاف طبقاتي در جنگ بزرگان
گروه ورزشي- هفته پيش پردردسرترين هفته براي سلاطين فوتبال در اروپا بود. هيچ تيمي در حاشيه امنيت قرار نداشت. اكثر تيم ها نتايج باورنكردني به دست آوردند.
000445.jpg

در سرزمين ماتادورها سوسيه داد فرياد شادي را مقابل رئال مادريد سر داد و با نتيجه چهار بر دو اين تيم را سرافكنده به مادريد فرستاد.
لاكرونيا نيز در مصاف با آبي اناري پوشان بارسا به يك پيروزي قاطع چهار بر دو دست يافت.
اين هفته براي تيم هاي بارسلون و رئال مادريد بسيار سرنوشت ساز است، زيرا اين دو تيم امشب به مصاف هم مي روند و طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته جاري در چارجوب ليگ قهرمانان اروپاهم به مصاف رقبا مي روند.
در غرب اروپا تيم بايرن مونيخ براي اولين بار در اين فصل در خانه طعم شكست را چشيد،اما با اين وجود هنوز ۱۱ امتياز بيشتر از ساير رقبا اندوخته كرده است.
در كالچو نيز گورخرهاي تورين همچنان راه قهرماني را در پيش گرفته اند. يك آرژانتيني گمنام به نام كامورانزي هفته پيش اين تيم را از باخت مقابل بولونا نجات داد تا يووه در راه قهرماني گام بردارد.
توريني ها امشب در يك نبرد گلادياتوري تمام عيار به مصاف آث رم مي روند.
000440.jpg

حسن حيدري
يك بار ديگر فيگو بايد در مقابل هم تيمي هاي سابقش يعني بارسلون به ميدان برود. طرفداران بارسلون هنوز نتوانسته اند به درستي انتقام خود را از اين پرتغالي  تكنيكي بگيرند. البته بازي برگشت در سانتياگو برنابئو برگزار مي شود و در اين زمينه فيگو با آرامش كامل مي تواند در حضور ديگران به بازي بپردازد. ديگر از پرتاب بطري هاي آب و كله خوك خبري نيست و به نظر مي رسد اكنون فيگو مي خواهد جواب ناملايمتي هاي بازي رفت را بدهد.
رئال مادريد اگرچه در هفته بيست و نهم مغلوب شد اما موقعيتش در صدر جدول تهديد نشد و همين امر به نوعي به شاگردان دل بوسكه اعتماد بنفس بخشيد.
تنها عيب اين شكست اين بود كه تيم هاي سوسيه داد و لاكرونيا به يك قدمي رئال رسيده اند و با كوچكترين لغزشي جاي اين تيم را در صدر جدول مي گيرند. اين تيم اكنون با ۶۰ امتياز پيش است لاكرونيا به همراه سوسيه داد با ۵۷ امتياز در صدد رسيدن به حريف هستند.
براي پيدا كردن تيم بارسلون در جدول بايد تا پله دوازدهم پائين برويم. اوضاع براي اين تيم اصلاً مساعد نيست و اگر نتواند در رقابت هاي اروپايي به مقام قهرماني برسد سال آينده در هيچ كدام از جام هاي يوفا و اروپا از اين نام بزرگ خبري نيست. حتي آنتيچ هم نتوانست مسكن قوي براي بارسلون باشد تا انرژي از دست رفته اين تيم مجدداً ذخيره شود.
بارسلون و رئال مادريد بعد از بازي مقابل هم بايد در انتظار ديدار با تيم هاي يوونتوس و منچستر يونايتد باشند. البته در صورت حذف اين دو تيم در مرحله نيمه نهايي باز هم اين دو تيم با هم روبه رو مي شوند و فيگو بخت برگشته يك بار ديگر بايد سوار بر قطار مرگ به نيوكمپ برود تا از او پذيرايي شايسته اي شود آن هم با سروكله خوك!
اين دو تيم از سال ۱۹۹۹ تاكنون ۹ بار با هم ديدار كرده اند كه سهم رئال مادريد ۳ پيروزي و سهم بارسلون يك پيروزي بوده است و ۵ بازي دو تيم نيز برنده اي نداشته است.
بارسلون طي اين سالها در سانتياگو برنابئو به پيروزي نرسيده و آخرين پيروزي او به سال ۲۰۰۰ برمي گردد كه در نيوكمپ با دو گل حريف خود را مغلوب كرد.
اما آخرين باري كه بارسلون در سانتياگو برنابئو رقيب سنتي خود را مغلوب كرد در ۲ دسامبر سال ۱۹۹۷ بود كه به پيروزي سه بر دو رسيد. در اين ديدار حساس خاوير ساويولا به دليل اخراج در بازي قبلي غايب است.
در ساير بازي هاي اين هفته تيم ديپورتيولاكرونيا در ورزشگاه اختصاصي خود ديوزو ميزبان تيم سويل است. در اين ديدار مرو به دليل محروميت از همراهي ديپورتيو محروم است. سوسيه داد ديگر رقيب رئال اين هفته در دومين بازي خانگي به مصاف رايووالكانو ته جدولي مي رود كه از هم اكنون پيروزي سوسيه داد پيش بيني مي شود. در ساير بازي هاي اين هفته آلاوز با مالاگا، بتيس با آتلتيكو مادريد، اسپانول با آتلتيكو بيلبائو، اوساسونا با سلتا، راسينگ سانتادر با ريكارتيو، والادوليد با والنسيا و ويلا رئال با مايوركا ديدار مي كنند. در حال حاضر در انتهاي جدول لاليگا رايووالكانو، ريكارتيو، اوساسونا و اسپانول قرار دارند.
تقابل گلادياتورهاي رم با گور خرهاي تورين
در آخرين بازي هفته بيست و هشتم ميلان و اينتر چشم به بازي يووه رقيب خود داشتند تا شايد بولونا معجزه اي را خلق كند اما توريني هاي سمج تمامي نقشه هاي حريف را بر هم زده و فاصله خود را همچنان حفظ كرد. ۶ امتياز اختلاف در فاصله ۶ هفته به پايان كالچو، با گذشته يك هفته ميلاني ها چشم به بازي اين هفته يووه دوخته اند. اين تيم در ساعت ۱۵/۲۳ دقيقه امشب در دل آلپي ميزبان روباه هاي شهر رم است.
البته قبل از اين ديدار آ ث ميلان در سن سيرو ميزبان امپولي ته جدولي است كه ديدار آساني به شمار مي رود. اما اينتر در زمين بولونيا كار سختي را در پيش خواهد داشت.
يوونتوس در ۱۳ بازي خانگي خود تنها يك بار شكست خورده در حالي كه آ ث رم در ۱۴ بازي خارج از خانه تنها ۳ بار به برتري رسيده و در ۹ بازي شكست را پذيرفته است.
000435.jpg

رم در اين فصل در فكر حضور در جام يوفاست و شانسي براي حضور در جام باشگاه هاي اروپا را ندارد.
ليپي در مورد مبارزه امشب با تيمش برابر آ ث رم گفت: يوونتوس براي رسيدن به قهرماني هيچگاه تسليم نمي شود و راز قدرتمندي ما در اين تيم در همين است.
وي با تأكيد بر اين كه تساوي هفته پيش ما مقابل بولونا بسيار حائز اهميت بود گفت: كسب يك امتياز از آن تساوي موقعيت ما را در جدول بهتر كرد و از نظر روحي نيز تأثير مثبتي روي بازيكنان داشت.
او اطمينان داد كه يوونتوس در بازي امشب بازنده نخواهد بود. تيم يووه در اين بازي با سيستم ۲-۱-۳-۴ با بوفون درون دروازه، تورام،ايوليانو، مونترو، پسوتو، كامورانزي، تاكيناردي، داويدز، ندود، زالايتا و دل پيرو به مصاف حريف مي رود. ترزه گه، فرسي، سالاس و زنوني در اين بازي مصدوم و زامبروتا محروم مي باشد.
در آن سوي ميدان تيم آ ث رم با يك تغيير در سيستم يعني ۲-۱-۴-۳ پا به مسلخ تورين مي گذارد.
كافو و والتر ساموئل رم را در اين بازي همراهي نمي كنند و تركيب اين تيم با پيلرزولي، زبينا، پانوچي، الداير، كاندلا، داكورت، توماسي، ليما، توتي، كاسانو و دلوكيو شكل مي گيرد. كاپلو در اين بازي ترجيح داده است كه مونتلا را از ابتدا به ميدان نفرستد.
از دسامبر سال ۱۹۹۸ تاكنون يوونتوس و رم ۹ بازي با يكديگر انجام داده اند كه سهم هر دو تيم ۲ پيروزي بوده است و ۵ بازي برنده اي نداشته است.
آخرين باري كه آث رم تورين را دست پر ترك كرده است به ۲۹ اكتبر سال ۲۰۰۱ برمي گردد كه با دو گل تيم حريف را مغلوب كرد. دلوكيو و دل پيرو دو بازيكن سرنوشت ساز اين ديدارها هستند كه به ترتيب هر كدام ۴ و ۳ بار دروازه تيم هاي رقيب را تاكنون باز كرده اند.
بازي رفت اين دو تيم با تساوي دو بر دو به پايان رسيده است. يوونتوس در ۵ هفته پاياني به ترتيب با تيم هاي برشيا(تورين)، لاتزيو(رم)، پروجا (تورين)، رجيانا (زمين حريف) و كيه وو (تورين) ديدار مي كند.
آث ميلان با فتح ديدار با رقيب هميشگي اش اينتر امتيازات خود را در جدول به ۵۵ رساند تا همچنان در مربع قدرت بالاي جدول قرار داشته باشد و شانس رسيدن به قهرماني در كالچو را حفظ كند.
آث ميلان در حال حاضر داراي يك ركورد در كالچو است. اين تيم تاكنون در بازي هاي خانگي شكست نخورده و به همراه اينترميلان بيشترين برد را از بازي در سن سيرو كسب كرده، ۱۰ پيروزي و ۴ تساوي كه مجموع آنها به ۳۴ امتياز مي رسد. روسونري ها اين هفته در سن سيرو با امپولي ملاقات مي كنند. اين تيم در مكان سيزدهم جدول ايستاده و روي خط قرمز قرار ندارد. اينترميلان از دو بازي قبلي تنها يك امتياز بدست آورد و امروز در زمين برشيا به ميدان مي رود. كوپر در ۱۴ بازي خارج از خانه ۷ برد، ۲ تساوي و ۵ باخت را در كارنامه خود دارد. شرايط فعلي حكم مي كند كه اينتر حتماً اين بازي را به سود خود خاتمه دهد. در بازي رفت اينتر دو بر يك بر تيم باجو فائق آمد و اكنون تيم برشيا كه در مكان نهم ايستاده در صدد جبران اين شكست است. برشيا از مجموع ۱۴ بازي خانگي اش تنها در ۳ ديدار شكست خورده است.
از سال ۱۹۹۳ تاكنون اين دو تيم ۹ بازي با هم انجام داده اند كه در آن برشيا فقط يك بار به پيروزي رسيده آن هم در سال ۲۰۰۱ بود كه با يك گل به برتري رسيد. در ساير بازي ها ۶ بار اينتر با قدرت حريفش را شكست داده است.
آخرين پيروزي اينتر در خانه حريف نيز به ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۰۱ برمي گردد.
تيم لاتزيو ضلع چهارم مربع قهرماني با ۴۹ امتياز در مكان چهارم ايستاده حريف هفته بيست ونهم اين تيم پياچنزاست كه در بازي رفت يك بر صفر تيم لاتزيو را مغلوب كرده است . اين ديدار در ورزشگاه المپيك رم برگزار مي شود.
لاتزيو برخلاف ساير تيم ها در بازي هاي خارج از خانه موفق تر بوده .اين تيم از مجموع بازي هاي خارج از خانه ۲۷ امتياز بدست آورده در حالي كه امتيازاتي كه در رم بدست آورده ۲ امتياز كمتر از اين رقم مي باشد.
اين دو تيم از سال ۱۹۹۷ ، ۹ بار مقابل هم صف آرايي كرده اند كه ۴ پيروزي سهم لاتزيو و يك پيروزي سهم پياچنزا بوده و ساير بازي ها يعني ۴ بازي برنده اي نداشته است.
آخرين برد لاتزيو مقابل پياچنزا به ۴ سال پيش برمي گردد كه لاتزيو با دو گل حريفش را مغلوب كرد. در ساير بازي هاي اين هفته كالچو كه تمامي آنها امروز برگزار مي شود. كيه وو با رجيانا، لاتزيو با پياچنزا، مودنا با بولونا، پارما با تورينو، پروجا با آتالانتا و اودنيزه با كومو ديدار مي كنند.
در جدول گلزنان كالچو كريستين ويري با ۲۴ گل پيشتاز است و اينزاگي با ۱۵ گل و ادويانو به همراه توتي هر كدام با ۱۴ گل در مكانهاي بعدي قرار دارند.
000430.jpg

اولين تجربه تلخ براي باوارياها
تنها دلمشغولي بايرن مونيخ در اين فصل قهرماني در بوندس ليگاست كه البته با فاصله ۱۱ امتيازي اين تيم با ساير رقبا شايد زودتر از موعد مقرر اين عنوان را بدست آورد بايرن اگرچه اين هفته يك بازي سخت را در وست فالن در پيش دارد اما در فاصله ۵ هفته به پايان اين بازي ها در صورت كسب ۹ امتياز از ۶ بازي باقي مانده اين عنوان را بدست مي آورد.
به تازگي اوضاع در اين باشگاه متشنج شده است، البته اين موضوع به بازيكنان مربوط نمي شود. افشاي امضاء قراردادهاي پنهاني با شركت ورشكست شده «كرچ» رسوايي جديدي را براي باوارياها به همراه داشته. البته اين موضوع باعث شده تا بايرن مونيخ تهديد كند كه روابطش را با ليگ آلمان قطع كند.
در ماه فوريه مطبوعات آلمان فاش ساختند كه باشگاه بايرن مونيخ پشت پرده و خارج از چهارچوب قوانين و مقررات، در سال ۱۹۹۹ با گروه رسانه اي كرچ وارد معامله شده است و از قبل اين قرارداد بين سالهاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ صاحب ۵/۲۱ ميليون يورو درآمد شده است. كرچ سابقاً صاحب امتياز پخش مسابقات باشگاههاي دسته اول آلمان «بوندس ليگا» بود اما امروز يك شركت ورشكسته است.
فدراسيون فوتبال آلمان براي تسويه حساب با باشگاه بايرن مونيخ در قبال اين عمل غيراخلاقي، اين باشگاه را موظف كرد ۳ ميليون يورو به اين فدراسيون بپردازد كه ۵۰۰ هزار يورو از اين مبلغ به انجام كارهاي عام المنفعه اختصاص مي يابد.
واكنش شديد ليگ فوتبال آلمان نسبت به اين ماجرا خشم مسئولان ارشد باشگاه بايرن مونيخ همچون رومنيگه و «فرانتس بكن باوئر» رئيس هيأت مديره باشگاه بايرن مونيخ را برانگيخت. رومنيگه در مقام دفاع از اين اقدام خودسرانه باشگاه خود عنوان كرده است كه در پي ورشكست شدن شركت كرچ بايرن مونيخ براي اينكه مانع از بروز يك كشمكش فرساينده قضايي شود كه مي رفت خسارت جبران ناپذيري را بر فوتبال آلمان تحميل كند، با شركت كرچ وارد معامله شد.
در اين شرايط بايرن امروز در وست فالن به مصاف تيم دورتموند مي  رود كه اكنون با ۴۸ امتياز در مكان سوم ايستاده است. از سال ۱۹۹۵ تاكنون اين دو تيم ۲۷ بازي با يكديگر انجام داده اند. بازي رفت اين دو تيم با تساوي يك بر يك خاتمه يافته و آخرين پيروزي بايرن به فصل قبل برمي گردد كه در اين ورزشگاه با دو گل حريف خود را مغلوب كرده است.
دورتموند مانند بايرن در بازي هاي خانگي اين فصل تنها يك بار تن به شكست داده است.
در ساير بازي هاي اين هفته بوندس ليگا كه امروز برگزار مي شود مونيخ ۱۸۶۰ با هامبورگ، كوتبوس بامونشن گلادباخ ،هانوور با كايزر سلاترن، روستوك با هرتابرلين، نورمبرگ با بيلفلد و وردربرمن با ولفسبورگ ديدار مي كنند. در بازي هاي فردا لوركوزن با شالكه روبه رو مي شود و بوخوم با اشتوتگارت ديدار مي كند.
با بررسي جدول بوندس ليگا بعد از بايرن، تيم هاي اشتوتگارت با ۵۲ امتياز و دورتموند در مكان هاي دوم و سوم قرار دارند و بعد از آنها هرتابرلين، هامبورگ، شالكه، وردربرمن در مكان هاي بعدي ايستاده اند و تلاش مي كنند تا جزو يكي از سهميه هاي اروپايي باشند يا جام قهرمانان يا جام يوفا.
در انتهاي اين جدول نيز كوتبوس، نورمبرگ، لوركوزن و بوخوم فانوس به دستان اين ليگ هستند.

«ريوالدو » براي ديداربا مكزيك به تيم ملي دعوت شد
000425.jpg
۱۶ بازيكن برزيلي حاضر در اروپا براي ديدار با مكزيك فراخوانده شدند
گروه ورزشي: «كارلوس  آلبرتو پري يرا» مربي  تيم  ملي  فوتبال  برزيل  براي  ديــــــداردوستانه  تيمش  مقابل  مكزيك ، شانزده  بازيكن  را كه  در باشگاههاي  خارجي  توپ مي زنند، به  اين  تيم  فراخواند.
ديدار دو تيم  ۱۰ ارديبهشت  در شهر گوادالاجارا در مكزيك  برگزار مي شود.
اسامي  بازيكنان  خارجي  انتخاب  شده  تيم  برزيل  براي  ديدار با مكزيك عبارتند از:دروازه  بان : ديدا (ميلان  )مدافعان : بله  تي  (ويا رئال  -اسپانيا ) ، خوان  (باير لوركوزن )، كافو(رم  )، جونيور (پارما) ،ادميلسون  (ليون  ) .
بازيكنان  مياني : امرسون  (رم ) ، فلاويو كونسسائو (رئال  مادريد )، گيلبرتو سيلوا (آرسنال  ) ، زي  روبرتو (بايرن  مونيخ  ) ، جونينهو (ليون ) ، ريوالدو (آ ث  ميلان ).
مهاجمان  : آموروسو (بروسيادورتموند)، آدريانو (پارما) ، رونالدينهو(پاري  سن  ژرمن  )، رونالدو (رئال  مادريد).

فوتبال خارجي
فوتبال داخلي
واليبال
|  فوتبال داخلي  |  فوتبال خارجي  |  واليبال  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |