|
|
|
|
|
|
|
|
|
شهرداري منطقه ۲۲ تهران رتبه نخست
اجراي طرح تكريم ارباب رجوع را كسب كرد
مديركل دفتر طرح و برنامه استانداري تهران اعلام كرد: شهرداري منطقه ۲۲ تهران رتبه نخست را در اجراي طرح تكريم از ارباب رجوع در استان تهران كسب كرد. مهندس افخمي گفت: طبق گزارش بازرسان ستاد ويژه طرح تكريم ارباب رجوع، از ميزان اجراي مصوبه شوراي عالي اداري مبني بر جلب رضايت و تكريم مردم در دستگاه هاي اداري استان تهران در طي يك سال گذشته، ۱۰ دستگاه اجرايي رتبه هاي برتر را به خود اختصاص دادند.
|
|
|
خبر فوت فرد مشكوك به سارس تكذيب شد
دكتر محبوبه حاجي عبدالباقي خبر منتشر شده برخي نشريات صبح ديروز رامبني بر فوت نخستين فرد مشكوك به بيماري سارس در بيمارستان امام خميني (ره) تهران ، تكذيب كرد. رئيس بخش عفوني بيمارستان امام خميني (ره) افزود: تاكنون چندين مورد مشكوك به سارس به اورژانس عفوني بيمارستان امام خميني( ره) مراجعه كرده اند كه با بررسي هاي متعدد وجود سارس در آنها رد شده است .
|
|
|
درخواست سازمان تاكسيراني از شهروندان:
كرايه اضافه ندهيد متخلفان را معرفي كنيد
|
|
يك مقام مسئول در سازمان تاكسيراني تهران اعلام كرد: با تمام رانندگاني كه موجب افزايش نرخ تاكسي شده اند، برخورد و خودروهاي اين افراد متوقف خواهد شد.
«حسين مهدي علي نيا» ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: تا زمان تصويب قطعي كرايه تاكسي ها، رانندگان حق دريافت وجه اضافي نخواهند داشت و قيمت ها مانند نرخ مصوب سال گذشته خواهد بود.
وي با اشاره به برخورد سازمان تاكسيراني با تعدادي از رانندگان متخلف گفت : بسياري از شكايات رسيده شامل خودروهاي شخصي است كه بدون نظارت در شهر مسافركشي مي كنند.
وي تأكيد كرد: تنها تاكسي هاي نارنجي و سواري راهي با پلاك موقت تهران تحت پوشش سازمان تاكسيراني هستند.
رئيس روابط عمومي سازمان تاكسيراني تهران ، خاطر نشان كرد: اين سازمان تنها موظف به رسيدگي به سرويس دهي رانندگان به مردم است و هيچگونه وظيفه اي در قبال لوازم خودروها ي ماشين نخواهد داشت .
وي گفت : رانندگان مي توانند با استفاده از تعاوني و تعميرگاه تاكسيراني از خدمات اين مراكز با قيمت هاي يارانه اي استفاده كنند.
وي تأكيد كرد: باتوجه به رشد تورم در سال جديد و كمبود درآمد رانندگان ، مسئولين درصدد تصويب هرچه سريعتر نرخ ثابتي براي كرايه تاكسي هستند.
وي زمان تصويب نرخ كرايه هاي تاكسي را نامشخص اعلام كرد و اظهار اميدواري كرد: با تلاش مسئولين و بررسي نياز رانندگان و توان مالي مردم ، نرخ ثابتي براي كرايه هاي تاكسي تصويب شود.
علي نيا افزود: شهروندان مي توانند با شماره تلفن هاي ۳۷۲۱۴۵۳ و ۳۷۰۰۵۴۱ تخلفات رانندگان تاكسي را به سازمان نظارت بر تاكسيراني اطلاع دهند.
|
|
|
مصرف زياد غذاهاي حاضري باعث افزايش آلرژي در افراد شده است
گروه شهري: ماشيني شدن زندگي، افزايش غذاهاي سريع مانند پيتزا، همبرگر، سوسيس، كالباس و ساندويچ و انواع سسها از عوامل مهم آلرژيهاي غذايي به شمار مي روند.
دكتر رضا فريدحسيني متخصص آسم و آلرژي با بيان اين مطلب به ايسنا گفت: افزودنيهاي خوراكي و مواد رنگي كه به غذاهاي آماده اضافه مي شوند اكثرا حساسيت زا هستند و به افراد توصيه مي شود از خوردن غذاهاي آلرژي زا پرهيز كنند.
دكتر فريدحسيني تاكيد كرد: معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت بايد نظارت دقيقي بر روي مراكز توليد و توزيع اينگونه غذاها داشته باشد، تا در صورت شناسايي مواد آلرژن در افزودنيها و مواد رنگي، اين مواد از غذاهاي حاضري حذف شوند، ولي متاسفانه هيچ نظارتي بر روي اين مراكز وجود ندارد.
|
|
|
مديرعامل نوسازي شهرداري تهران :
۱۲۰ ميليون مترمربع از بافت تهران فرسوده است
گروه شهري: مدير عامل سازمان نوسازي شهرداري تهران اعلام كرد: بيش از ۱۲۰ ميليون مترمربع از بافت هاي مختلف مناطق تهران فرسوده و قديمي است .
مهندس سجاد اسماعيل زاده ديروز در گفت وگو با ايرنا، به ميزان فرسودگي اين بافت ها اشاره كرد و گفت : ۷۰ درصد پايتخت را بافت قديمي و فرسوده تشكيل داده است .
وي ، نوسازي بافت هاي قديمي و فرسوده را بهترين تدبير براي كاستن تلفات جاني و خسارات مالي ناشي از وقوع زلزله احتمالي در تهران دانست .
اين مسئول شهرداري تصريح كرد: درصورت وقوع زلزله احتمالي در اين شهر،بيش از ۵۰ درصد اين مناطق با آسيب جدي مواجه مي شوند.
وي يكي از مشكلات مهم پايتخت را قديمي بودن اين بافت ها ذكر كرد و گفت :براساس مطالعات شركت جايكا ژاپن درصورت وقوع زلزله ، اتفاق نادري (به لحاظ ميزان خسارات و تلفات ) در شهر تهران رخ مي دهد.
اسماعيل زاده افزود: حداقل ضوابط شهرسازي از نظر معابر، فضاهاي ورزشي ،فرهنگي و آموزشي در اين بافت فرسوده پيش بيني نشده است و به واقع در اين مناطق با يك فاجعه شهرسازي روبرو هستيم .
وي خاطر نشان كرد: بايد قبل از انجام اين امر (وقوع زلزله )، تدابير وپيش بيني لازم صورت گيرد تا قبل از رو در رو شدن با اين فاجعه ، حجم خسارات احتمالي به حداقل رسانده شود.
وي ، يكي از بهترين راهكارها براي به حداقل رساندن اين خسارات را پيشگيري ذكر كرد و گفت : با خريد واحدهاي كوچك مسكوني و تجميع يا نوسازي آنها، مي توان اينگونه خسارات را به حداقل رساند.
|
|
|
بيشتر از شرمندگي
ناصر كرمي
چندسال پيش در مراحل اوليه تدوين برنامه ملي توسعه گردشگري ايران، يكي از كارشناسان سازمان جهاني جهانگردي به نام «ريدر» به ايران آمده بود. وظيفه «ريدر» اين بود كه سازمان ايرانگردي و جهانگردي را در مسير تدوين برنامه فوق ياري كند. مقرر شده بود «ريدر» ابتدا در ايران به چند مسافرت براي شناسايي جاذبه ها رفته و سپس كار اصلي خود را آغاز كند. از جمله، يك بار هم از جاده چالوس به شمال رفت. وقتي كه برگشت اولين نكته اي كه گفت، اظهار تعجب از ساخت و ساز در حريم رودخانه چالوس و خط ساحلي درياي مازندران بود. وي اشاره كرد كه حتي در استراليا كه يك سوم ايران جمعيت، اما ده برابر آن خط ساحلي دارد، حريم دريا متعلق به همه است و كسي حق ندارد مماس با خط مد دريا براي خود خانه بسازد. شگفتي ريدر بيشتر از اين جهت بود كه بسياري از ساخت و سازهاي موجود در حريم رودخانه چالوس و يا ساحل شمال توسط ارگان هاي دولتي انجام شده است.
اما يك هفته بعد «ريدر» در حالي كه اين بار از شدت تعجب گويي چشم هايش مي خواست از حدقه بيرون بزند، دوباره به اتاق من آمد. نسخه دو متن حقوقي را روي ميزم انداخت كه در آنها دو ماده قانوني ذكر شده بود كه اشاره مي كرد در ايران هفتاد متر از دو سوي حريم رودخانه و صد و پنجاه متر فاصله از خط ساحل دريا حريم عمومي بوده و ساخت و ساز در آنها مطلقاً ممنوع است.«چطور ممكن است در ايران كسي متوجه قانون به اين مهمي نباشد؟ چرا خود دولتي ها هم قانون را رعايت نكرده اند؟ شما كه يك كشور بياباني هستيد، چرا اجازه داده ايد معدود كرانه هاي آبي تان تصرف شده و اكثريت جامعه از آن محروم شوند؟ مي دانيد كه اگر بخواهيد طبق اصول اكوتوريسم و قانون رسمي خودتان عمل كنيد بايد از آستارا تا گرگان هرچه ويلا هست، با لودر خراب شود؟» و سئوال هاي ديگر... كه براي هيچكدام از آنها نمي توان پاسخي داشت.
آنچه كه در خبر اول همين صفحه مي خوانيم، هشدار به متصرفان كرانه هاي جاجرود، و نيز هشدار ديگر درباره خطر وقوع سيلاب در حواشي رودخانه هاي استان تهران، تنها دو نمايه كوچك هستند، از دليل شگفتي آقاي ريدر در برابر بي پاسخ ماندن اين همه سئوالها.
|
|
|
مديركل دفتر پست بين الملل شركت پست:
پست مسئول تأخير در ارسال بسته هاي پستي نيست
|
|
گروه شهري: برخي شهروندان همچنان از نامشخص بودن وضعيت بسته هاي پستي كه سال پيش از طريق امارات به خارج كشور ارسال شد، گلايه دارند.
يك شهروند تهراني مي گويد: آبان ماه سال گذشته بسته اي را براي اقوام خود به مقصد آلمان پست كردم ولي با گذشت حدود ۶ ماه و پيگيري هاي مكرر هنوز بسته پستي به مقصد نرسيده و تكليف آن نيز روشن نيست.
وي مدعي است پس از بارها مراجعه به مركز پستي، مسئول مربوطه به وي گفته است كه اشكال از پست آلمان است كه در اين زمينه همكاري نمي كند.
اين در حالي است كه مسئولان پست بارها نسبت به تأخير مرسوله هاي پستي از مردم عذرخواهي و اعلام كرده اند كه خسارت بسته هاي پستي مطابق قوانين بين المللي پرداخت خواهد شد.
مدير كل دفتر پست بين الملل شركت پست در اين باره مي گويد: ما از نظر پستي مشكلي نداريم و مرسوله هاي پستي مطابق استانداردهاي بين المللي ارسال مي شود.
مهندس مسعود حاجي تهراني مي افزايد: مشكل پيش آمده، مربوط به ژانويه سال ۲۰۰۳ ميلادي و ناشي از اشكال موجود در پست امارات متحده عربي بود كه به رغم قول و قرارها، مرسوله هاي ايران را با تأخير به كشورهاي مقصد ارسال كرد و همين امر باعث فاسد شدن برخي بسته هاي حاوي مواد غذايي در هواي امارات شد كه پس از حمل آن به خارج، برخي كشورها از پذيرش اين گونه بسته ها خودداري كردند.
وي گفت: با اين حال شركت پست غرامت افراد خسارت ديده را براساس كنوانسيون هاي بين المللي پرداخت مي كند ولي تحقق اين امر به دليل تعلل طرف هاي خارجي در پرداخت غرامت تا مدتي طول مي كشد.
وي با اين حال مي گويد: شركت پست هيچ مسئوليتي در قبال تأخير بسته هاي پستي و پرداخت غرامت بجز در مورد سرويس هاي خاص كه توسط پست پيشتاز «گارانتي» مي شوند ندارد و در دنيا هم بابت تأخير مرسوله پستي غرامت پرداخت نمي شود.
حاجي تهراني با اشاره به كمبود پروازها به مقصد خارج از كشور و نيز بي توجهي برخي شركت هاي هواپيمايي نسبت به حمل به موقع مرسوله هاي پستي مي گويد: از آنجا كه هواپيمايي ايران اير نتوانسته و يا نخواسته است اولويت حمل مرسولات پستي را رعايت كند از اين رو حمل مرسولات گاهي اوقات با تأخير انجام مي شود.
|
|
|
هشدار اداره كل امور آب تهران
آزادسازي بستر و حريم رودخانه جاجرود آغاز شد
گروه شهري: به منظور جلوگيري از خطرات ناشي از جاري شدن سيل و كاهش آلودگي منابع تامين آب شرب تهران ، عمليات آزادسازي بستر و حريم رودخانه جاجرود آغازشد.
براساس گزارش ديروز روابط عمومي اداره كل امور آب استان تهران ،دفتر نمايندگي اين اداره در رودبارقصران و لواسانات در حفاظت از بستر وحريم رودخانه جاجرود اقدامات اساسي را آغاز كرده است .
دراين ارتباط، تخريب ديواره هاي مربوط به متجاوزان بستر و حريم رودخانه جاجرود شاخه زايگان ، محدوده حسن دره و پايين دست تقاطع رودخانه آبيك كه با تصرف بستر و حريم رودخانه و تسطيح آن اقدام به ديواره كشي بتوني - سنگي كرده و قصد احداث ساختمان در بستر و حريم رودخانه را داشتند، شروع شد.
دراين گزارش آمده است : متاسفانه با صدور اخطارهاي اوليه و ثانويه مبني بر عدم ساخت وساز غيرمجاز در بستر و حريم مجاري آبهاي سطحي ، شاهد آن هستيم كه متجاوزان به اعمال غيرقانوني خود ادامه مي دهند.
اين دفتر جهت انجام وظايف محوله و براساس نمايندگي از حوزه قضايي رودبارقصران و لواسانات كه طبق تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزيع عادلانه آب صادر شده ، نسبت به تخريب ديوارهاي احداثي و آزادسازي بستر و حريم رودخانه اقدام كرده است .
تا آزادسازي كامل بستر رودخانه اين عمليات ادامه دارد و تصرف بستر وحريم رودخانه ها، مسيلها و انهار ممنوع بوده و درصورت تصرف طبق تبصره ۴ماده ۲ قانون توزيع عادلانه آب نسبت به آزادسازي و قلع و قمع اعيانيهاي احداثي اقدام خواهد شد.
اين گزارش مي افزايد: به ساكنان مجاور رودخانه ها هشدار داده مي شود ازهرگونه دخل و تصرف در بستر و حريم رودخانه جدا خودداري كنند، درغير اين صورت با متجاوزان طبق قانون برخورد خواهد شد.
دفتر نمايندگي اداره كل امورآب استان تهران در رودبارقصران و لواسانات در اجراي مصوبات شوراي عالي امنيت درخصوص جلوگيري از آلودگي آب شرب تهران در سال ۸۱ بالغ بر ۲۵۵ مورد اخطاريه به متجاوزان بستر و حريم رودخانه جاجرود داد.
خطر در كمين ساكنان مجاور رودخانه هاي تهران است
از سوي ديگروي گفت: در پي بارندگيهاي اخير در حوزه آبريز رودخانه هاي استان تهران و ذوب شدن زودهنگام برفهاي موجود در ارتفاعات، ميزان ورودي آب سدهاي كرج، لتيان و لار افزايش يافته بطوري كه حجم كل اين سد به بيش از ۳۰۰ ميليون متر مكعب رسيده و ورودي اين سه سد نيز رو به افزايش است.
مهندس فلاح افزود: سازمان آب منطقه اي تهران به منظور جلوگيري از بروز طغيان و سيلابهاي فصلي تمهيداتي اتخاذ نموده كه از جمله آن پخش تدريجي سيلاب و جمع آوري در حوضچه هاي تغذيه مصنوعي آبهاي زيرزميني در دشتهاي كرج، شهريار، ورامين و پاكدشت مي باشد كه خوشبختانه حجم عظيمي از سيلابها به منابع آب زيرزميني تزريق گرديده است. از آنجا كه ميزان آورد رودخانه ها بيش از حد نياز بوده و ممكن است تا چند روز آينده نيز افزايش يابد، احتمال بروز سيلاب جدي است.
وي گفت: مسئولين اداره كل امور آب استان تهران كراراً طي اطلاعيه هاي متعدد از ساكنين و مجاورين رودخانه هاي يادشده درخواست نموده اند از ساخت وساز و دخل و تصرف در بستر و حريم رودخانه ها خودداري كنند. وي تأكيد كرد: ساكنان املاك غيرقانوني حاشيه رودخانه هاي تهران به منظور جلوگيري از واردآمدن خسارات جاني و مالي هر چه سريعتر از بستر و حريم اين رودخانه ها خارج شده و شهروندان محترم نيز از نزديك شدن به حواشي و اطراف رودخانه ها اكيداً خودداري نمايند زيرا احتمال طغيان آب و بروز سيلاب جدي است.
|
|
|