شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۴۵ - May .10, 2003
همگروهي ايران با چين قرقيزستان و لبنان در فوتسال قهرماني آسيا
آيين  قرعه كشي  مسابقات  فوتسال  قهرماني  آسيا ديروز در توكيو پايتخت ژاپن  انجام  شد و تيم  ايران  به  همراه  تيم هاي  چين ، قرقيزستان  و لبنان  درگروه  سوم  قرار گرفت . رقابت هاي  گروه  سوم  كه  تيم  ايران  سرگروه  آن است  و پيكارهاي  تيم هاي  گروه  چهارم  در توكيو و رقابت هاي  تيم هاي  گروه هاي اول  و دوم  در اوساكا، دومين  شهر بزرگ  ژاپن ، برگزار مي شود.در گروه  اول ، چهار تيم  ژاپن ، كويت ، ماكائو و فلسطين  جاي  گرفتند.گروه  دوم  از پنج  تيم  كره جنوبي ، چين  تايپه (تايوان )، هنگ  كنگ ، اندونزي  وبرونئي  تشكيل  شد. گروه  چهارم  را نيز پنج  تيم  تايلند، تركمنستان ، عراق ،مالزي  و ازبكستان  تشكيل  مي دهند.

يازده تيرانداز به اردو فراخوانده شدند
گروه ورزشي: از سوي  سرمربي  تيم  ملي  تيراندازي   ايران ، يازده  تيرانداز به  مرحله  دوم  و پاياني  اردوي  تيم  ملي  جهت  اعزام  به  رقابتهاي  بين المللي  آلمان  دعوت  شدند. اسامي نفرات  دعوت  شده  به  مرحله  دوم  اردو به  شرح  زير است :
تپانچه  بادي 
حسن  اخوان  و منصور كردي  (مركزي )، ابراهيم  برخورداري  (قزوين )، نواب  نوري (استان  تهران ) و آدميف  نوري  (خراسان )
تفنگ  بادي 
حسين  جهان  ميري  نژاد و احسان  همايوني  (فارس )، ابراهيم   اينانلونژاد و نصرت الله  مختاري (استان  تهران ) و رضا احمدي  (آذربايجان  شرقي )
تفنگ  خفيف 
فرشيد عبدالمحمدي  (ايلام )

اعزام تيم ژيمناستيك دانش آموزان به فرانسه
۴ نفر براي شركت در مسابقات جهاني دانش آموزان در فرانسه انتخاب شدند.
كاظم خضري، مربي تيم ژيمناستيك دانش آموزان پيش از اعزام تيم به فرانسه گفت: پس از ۳ دوره اردو در شهرهاي كرمانشاه، قزوين و تهران ۴ نفر اعضاي اصلي تيم ملي ژيمناستيك دانش آموزان انتخاب شدند كه اميد است با وضعيت مطلوب تيم در اين دوره از مسابقات نتيجه اي حاصل كنيم.
وي در خصوص ميزان آشنايي نسبت به حريفان خود در اين دوره از مسابقات گفت: متأسفانه نسبت به حريفان خود آشنايي كامل نداريم ولي اميدواريم دو نفر از بچه هاي ما در خرك حلقه و پرش خرك به مقام هايي دست يابند.
همچنين در دوره  قبل مسابقات در مسكو يك نفر به مقام دهم رسيده بود.

نشست انجمن نويسندگان و عكاسان
ورزشي با مهندس مهرعليزاده در نمايشگاه مطبوعات
013420.jpg
013415.jpg
گروه ورزشي : معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  گفت  از مطالب  منتشره  در مطبوعات  به  عنوان  بهترين  مشاوره  در تصميم گيري ها و ارائه  راهكارهــــاي مناسب  به  مسئولان   اين  سازمان  بهره  مي گيرد.
محسن  مهرعليزاده  روز پنجشنبه  در نشست  هم انديشي  ورزشي نويسان  با رياست  سازمان  تربيت  بدني  كه  با همكاري  انجمن  نويسندگان  و عكاسان  ورزشي ايران  در محل  دايمي نمايشگاه ها برگزار شد، افزود: اميد دارم  زماني  برســد كه  به  جاي  بهره برداري  از ۲۰ درصد مطالب  ورزشي  منتشره  در مطبوعات  كشـــور بتوانم  از ۸۰ درصد اين  مطالب  بهره  گيرم .
وي  از مطبوعات  به  عنوان  يك  فرصت  مناسب  براي  مديران  سازمان  تربيت بدني  ياد كرد و گفت : سرمايه هاي  سازمان  تربيت  بدني  تنها امكانات ، تاسيسات و... نيستند، بلكه  مطبوعات  و جوانان  نيز جزو سرمايه هاي   اين  سازمان  به شمار مي روند.
در  اين  نشست  دكتر احمدي (رئيس انجمن ورزشي نويسان)، منوچهر زندي (دبير)، علي رئيسي اردشير لارودي، صدرالدين كاظمي، خسرو كفيلي، حجت اكبر آبادي و ... ديدگاه هاي  خود را نسبت  به  مسايل  مختلف  ورزش  ارائه  كردند.
همچنين  در اين  نشست  از ۳ تن  از پيشكسوتان  عرصه  مطبوعات  ورزشي  كشور به  نام هاي  حسين  فكري ، ناصر مفخم  و يونس  عليشيري  با اهداي لوح هاي  سپاس تقدير و تشكر به  عمل  آمد.

تشكيل كميته جوانان را جدي بگيريد
درخشش نوپهلوانان كشتي ايران در نور
013430.jpg
گروه ورزشي: پايان دهمين دوره پيكارهاي كشتي آزاد و فرنگي جوانان در شهرستان نور مازندران كه به دليل عدم استقبال ميهمانان خارجي از آن در سطحي داخلي برگزار شد، در حقيقت آغاز حيات دوباره رشد اين ورزش در ايران است.
گلچيني از بهترين جوانان كشتي گير كشور در پيكارهاي جام شهيد عباسعلي ناطق نوري به ميدان آمدند تا در شريان كنوني كشتي ما تاثير حياتي خود را به نمايش بگذارند و متوليان اداره اين ورزش را به تلاشي مضاعف وادار سازند.
حضور دلاورانه اين جوانان اگر در مسير بازپروري و توسعه كشتي با مديريتي مؤثر در همه زمينه ها توام گردد و اگر شناخت لازم از همه مشكلات و گرفتاري هاي اين جوانان فراهم شود مي تواند نقطه اميدي در حد كمال باشد.
جواناني كه امروز در صحنه اند، در گذر از مرحله كنوني و رسيدن به مرحله رشد بايستي از شرايطي معقول در تمامي مشكلات معيشتي، تحصيلي و اجتماعي برخوردار شوند و به نوعي مداوم امتيازات روشني را صاحب گردند.
بدون تعارف اگر بخواهيد به پيشرفت در ورزش كشتي برسيد، بايستي كه تمركز اصلي تمامي برنامه هاي خود را بر روي همين جوانان متمركز سازيد.
نوپهلواناني كه امروز اين همه عطش قهرماني از خود نشان مي دهند و با بيان من و شما اين همه مورد تقدير قرار مي گيرند، ذهن و نگاهشان متوجه برنامه هاي آينده كشتي است.
آنها از چنان آگاهي و دانشي برخوردارند كه نمي توانند نسبت به آنچه كه حق مسلم آنها است، بي تفاوت باقي بمانند.
امروز در فدراسيون كشتي ايران در ميان تمامي كميته هايي كه در مجموعه اين تشكيلات فعاليت مي كنند، بطور قطع و يقين تشكيل كميته اي از متخصصان امر كه فقط برنامه ريزي و رسيدگي به امر جوانان را به عهده داشته  باشد، يك ضرورت محض است.
كميته اي كه مي تواند هم برنامه ريز امر معيشتي و رفاهي اين نسل باشد و هم برنامه هاي آموزشي و تربيتي آنها را تدوين و هماهنگ سازد.
برنامه ريزي هاي اخير فدراسيون كشتي در روزهاي اخير در رابطه با كشتي جوانان اگرچه با مديريتي منسجم و هماهنگ توام بود و بخشي از آن هم در اردوهاي تهران و بابلسر بخوبي قابل رؤيت بود،اما به تنهايي نمي تواند پاسخگوي همه نيازها و خواسته هاي اين قشر پوينده و كوشا باشد.
جوانان حاضر و گروهي ديگر كه در گوشه و كنار مملكت ما هنوز رؤيت نشده اند، نسلي هستند كه مي خواهند بار مسئوليت آينده كشتي ايران را به گردن بگيرند.
اگر ما خوب عمل كنيم، آنها هم به درستي وظايفشان را انجام مي دهند.
در حال حاضر قالب برنامه هاي موجود در مسير هدايت و بازسازي كشتي جوانان همان برنامه هاي هميشگي و تكراري گذشته است.
در حالي كه با مراجعه آرشيوي به برنامه ريزي هاي گذشته ما را به اين واقعيت تلخ مي رساند كه همواره بيش از نيمي از چهره هاي مستعد و توانا به درستي مورد توجه قرار نگرفته اند و يا به دلايل ديگري از كشتي دور شده اند.
امروز شرايط با گذشته بسيار متفاوت است. امروز براي هدايت كشتي جوانان مرداني به كار گماشته شده اند كه هم مديريت انجام اين كار را دارند و هم بر خلاف اسلاف خود در صدد تجارت با كشتي نيستند. حفظ چنين افرادي يك وظيفه است. فدراسيون كشتي با همين جوانان و مردان همراهي كه دركنار آنها دارد مي تواند با توجه و برنامه ريزي بهتر و با كسب قهرماني جهان در تركيه سرفصل تازه اي را درحيات كشتي ايران باز نمايد.
تجليل از سرهنگ انصاري
به پاس تلاش ها و زحمات سرهنگ محمد انصاري سرپرست تيم هاي ملي جوانان عصر ديروز و قبل از ديدار فينال وزن ۹۶ كيلوگرم مورد تجليل كميته برگزاركننده پيكارهاي جام ناطق نوري قرار گرفت.
دكتر محمد توكل عضو هيأت رئيسه فدراسيون جهاني كشتي و نقي كلانتري رئيس هيأت كشتي مازندران به همين منظور حلقه گل زيبايي را به گردن سرهنگ انصاري انداختند.
قهرماني قاطع فرنگي كاران
جوان ايران
در پايان  مسابقه هاي كشتي فرنگي پيكارهاي بين المللي جام شهيد عباسعلي ناطق نوري در نور مازندران، تيم  ايران  با ۸۰ امتياز به  مقام  قهرماني  رسيد و تيم  سوريه  با ۶۳ امتياز دوم  شد.
جهان  نيكنام  ، سعيد محمدي ، حميد باوفا،حميدرضا رضايي ، طالب  نعمت پور،مجتبي  كبابي  ،رضا زيدوند وعليرضا اكبري  قهرمانان طلايي ايران در كشتي فرنگي بودند .
خالقي فر باخت، ايران قهرمان شد
در پايان مسابقه هاي كشتي آزاد جام ناطق نوري محسن پورصادق، علي اصغر سليماني، مصطفي آخوندي، محمد
پور علي،ميثم اميني محمد صادق زاده، ناصر دلير معيني و هادي پور عليجان در وزن هاي مختلف به مقام قهرماني رسيدند. شكست محمدحسين خالقي فر مقابل سعيد اميري در وزن ۹۶ كيلوگرم حادثه بزرگ مسابقه هاي كشتي آزاد بود.
تيم ايران نيز با كسب ۸ مدال طلا و با برتري كامل قهرمان شد.
حجت الاسلام سيدحسن خميني:
كشتي از آن ايرانيان است
فـــدراسيون  كشتي  اعلام  كرد: رئيس ، نايب  رئيس  و دبيــــر فدراسيون  كشتي  به  همراه  تني  چند از قهرمانان  اسبق  جهان  و المپيـــــــك ، قهرمانان  تيم  ملي  و اعضاي  فدراسيون  با حجت الاسلام  والمسلمين  حاج  سيدحســن  خميني  ديدار كردند.
حجت الاسلام  و المسلمين  حاج  سيدحسن  خميني دراين  ديدار، كشتي  را ورزش اول  كشور و از آن  ايرانيان  دانست  و گفت:  كشتي  ورزشي  بجا مانده  از نياكان  ماست  كه  بايد در حفظ و توانمندي  اين  ميراث  با ارزش  كوشيد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
همشهري ورزشي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |