چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۰۷۱
Infor.htm
دوربين هاي ديجيتال
(قسمت آخر)
001795.jpg
چگونه عكس خود را چاپ كنيم؟
در قسمتهاي قبلي ياد گرفتيم كه چگونه از دوربين هاي ديجيتالي استفاده كنيم. در اين قسمت، قصد داريم به بررسي روشهاي چاپ كردن عكسهاي ديجيتالي بپردازيم. امروزه شما به سادگي يك حلقه فيلم را در داخل دوربين قرار مي دهيد و بعداز عكسبرداري آن را به يك لابراتوار عكاسي تحويل داده و عكسهاي چاپ شده را تحويل مي گيريد. ولي در عكسبرداري با دوربين هاي ديجيتال كار با اتمام فرايند عكاسي و انتقال عكسها به كامپيوتر پايان نمي گيرد.
شما بايد براي چاپ عكسهاي گرفته شده توسط دوربين هاي ديجيتال به نكاتي توجه نماييد. اين نكات عبارتنداز:
انتخاب نوع چاپگر
نوع چاپگر انتخابي شما تأثير شگرفي در نتيجه نهايي به دست آمده مي گذارد. در ايران ما با دو نوع چاپگر روبه رو هستيم چاپگرهاي جوهرافشان و چاپگرهاي ليزري. چاپگرهاي ليزري داراي كيفيت بالايي هستند و تصاوير را به سرعت مي گيرند ولي قيمت اين چاپگرها براي استفاده در منازل نسبت به چاپگرهاي جوهرافشان بسيار گران مي باشد. چاپگرهاي جوهرافشان در بين كاربران دوربين هاي ديجيتال بيشتر عموميت دارد و در صورت اعمال تنظيمات دقيق شما مي توانيد نتيجه خوبي از چاپگرها بگيريد.
نكته: يكي از كارهايي كه شما براي چاپ تصاوير گرفته شده با دوربين هاي ديجيتال مي توانيد انجام دهيد ريختن تصاوير بر روي يك CD و ارائه آن به يكي از مراكز خدمات رايانه اي و چاپي براي گرفتن چاپ از تصايرتان است.
انتخاب نوع كاغذ
مانند موارد ديگر هرچه شما براي خريد كاغذ پول بيشتري را صرف كنيد نتيجه بهتري را خواهيد گرفت و تصاوير بهتر و زيباتري خواهيد داشت. در حقيقت اگر مي خواهيد كيفيت تصاوير چاپي توسط چاپگر را بالاببريد از يك كاغذ مرغوب استفاده كنيد.
نكته: يكي از كاغذهاي مرغوبي كه شما مي توانيد جهت دريافت چاپ نهايي از آنها استفاده كنيد كاغذهاي گلاسه هستند. من از كاغذ گلاسه Photo Konica استفاده مي كنم و از كيفيت آن بسيار راضي هستم.
تنظيم اندازه و وضوح تصوير چاپي
وضوح تصوير با واحد ppi اندازه گيري مي شود (تعداد پيكسل دراينچ). براي اكثر چاپگرها تصوير با وضوح ppi ۳۰۰يك وضوح ايده آل است. وضوح چاپگر با واحد dpi (تعداد نقطه در اينچ) اندازه گيري مي شود.
نكته: براي رسيدن به بالاترين اندازه اي كه مي توانيد در آن تصاوير را با وضوح مورد نظرتان چاپ كنيد تعداد پيكسلهاي افقي را بر وضوح تقسيم كنيد.
كاليبره كردن مانيتور با چاپگر
شايد متوجه شويد كه بين رنگ تصوير در روي صفحه نمايش و تصوير چاپي تفاوت زيادي وجود دارد. اين تغيير رنگ به خاطر اين است كه شما نمي توانيد رنگهاي RGB را با جوهر چاپگر به وجود آوريد. علاوه بر اين مسئله روشني كاغذ، كيفيت جوهر و ميزان نور در هنگام ديدن عكسها مي تواند رنگها را متفاوت از مانيتور نمايش دهد.
جزئيات بيشتر درباره چاپ تصاوير ديجيتال
در اين جا قصد داريم آخرين موارد مهم در مورد چاپ را براي شما توضيح دهيم:
درجه و كيفيت كاغذ مورد استفاده براي چاپ روي كيفيت نهايي تصوير تأثير مستقيم دارد، به همين دليل سعي كنيد هميشه از كاغذهاي مرغوب براي چاپ استفاده كنيد.
وضوح چاپ تصوير را با توجه به قابليتهاي چاپگر تنظيم نمائيد.
از نرم افزار مناسب براي ارسال تصاوير به چاپگر استفاده كنيد.
براي اتصال چاپگر به كامپيوتر حتي الامكان سعي نمائيد كه از كابلهاي ارزان قيمت استفاده ننمائيد.
از تميز بودن هد چاپگر قبل از ارسال تصاوير براي چاپ اطمينان حاصل نمائيد.
از در معرض مستقيم گذاردن تصاوير چاپي در زير نور خورشيد اجتناب كنيد زيرا تصاوير چاپي با چاپگرها هنگامي كه در معرض نور مستقيم خورشيد قرار گيرند كم رنگ مي گردند.
اگر از كاغذ گلاسه عكاسي جهت چاپ استفاده مي كنيد حتي الامكان سعي نمائيد از دست زدن به آنها خودداري كنيد چون اثر انگشت شما در روي كاغذ مي ماند.

چگونه بهترين ميزبان را انتخاب كنيم؟
001805.jpg
هرگز تنظيمات دو سايت را مشابه نمي بينيد، زيرا هر سازمان و شخصي به تنظيمات ميزبان متفاوتي نياز دارد. انتخاب يك ميزبان خوب، به دانش زيادي نياز ندارد. به شرطي كه در انتخاب آن دقت زيادي به كار بريد.
پيش از هر چيز از خودتان بپرسيد كه آيا وب سايتتان را براي ميزباني يك تشكيلات مي خواهيد؟ تنها مي خواهيد و يا مي خواهيد به عنوان يك مركز تحقيقاتي از آن استفاده كنيد؟
از عوامل مؤثر در انتخاب نوع ميزبان، قابل اطمينان بودن و پشتيباني شدن از سوي آن است.
اگر مي خواهيد سايتتان در ۹۹% مواقع به راه باشد بايد آن را از يك مركز تخصصي كه از تجهيزات قوي و قابل اطمينان، ديواره هاي آتش و ارتباط هاي چند جانبه به اينترنت برخوردار است تهيه نماييد.
اما اگر بخواهيد سايتتان را با اجزايي كه صرفاً خودتان مي خواهيد، بسازيد بايد نگران خيلي چيزها باشيد. در بيشتر مواقع انتخاب درست اين است كه با يك مركز ميزباني تجاري كار كنيد، زيرا خيلي گران نيستند و شما همواره مجبور نيستيد كه يك قرارداد درازمدت( در اين بازار پررقابت) با آنها ببنديد.
اما اگر نگران خيلي  چيزها از جمله به موقع بالا آمدن سايتتان نيستيد و مي توانيد با مشكلات هر از گاهي آن بسازيد، بهتر است يك اتصال ADSL و يك خط اجاره اي بگيريد و آنرا براي خودتان ايجاد كنيد، حتي در كنار خدمات ديگري كه انجام مي دهيد (البته اگر سرعت دستگاه تان خيلي كم نباشد).
اما اگر مي خواهيد سايتتان را خارج از يك مركز ميزباني داير كنيد، اين حق انتخاب را داريد كه آن را در سرور خودتان ايجاد كنيد و يك فضاي Rack و اتصال اينترنت اجاره كنيد- اين يعني مشاركت مكاني- يا آن كه فضاي مشتركي را از يك سرور كه متعلق به يك خدمات دهنده ديگر است و يا به اصطلاح مديريت خدماتي است شريك شويد.
بهترين امتياز مشاركت مكاني نسبت به اجاره همان فضا در يك سرور مديريت سرويس، ارزانتر بودن آن است. عيب آن اين است كه خودتان بايد آن را از نظر سخت افزاري و نرم افزاري پشتيباني كنيد و سرويس دهنده در صورت بروز اشكال، خدماتي به شما نخواهد داد.
امتياز خدمات مديريتي اين است كه سرويس دهنده موظف است كه مراقب راهبري سرور شما باشد و شما مشغول كار خود و صفحات وب تان باشيد. اين سطح از پشتيباني به مراتب گرانتر از مشاركت مكاني است. زيرا شما از ISP استفاده بيشتري مي بريد.
با يك سرويس مديريتي شما مي توانيد تصميم بگيريد كه تنها بخشي از يك سرور را اجاره كنيد و ماهيانه مبلغ كمتري بابت اجاره بپردازيد.
ولي كماكان از سطح بالاي پشتيباني برخوردار خواهيد بود. عيب اين روش اين است كه افراد ديگر مي توانند در همان دستگاهي كه بخشي از آن را اجاره كرده ايد هر كار ديگري انجام دهند و با شما باشند.
گام اول ) آنچه را كه مي خواهيد انجام دهيد
ممكن است نيازهاي شما بسيار زياد باشد، اما بايد مقدار بودجه اي كه براي اين كار در نظر گرفته ايد و قابل اطمينان بودن آن نيز مدنظر شما باشد. ناگزير بايد با چيزهاي سطح پايين بسازيد و در خانه ميزباني كنيد.
اگر طالب اطمينان بيشتري براي سايتتان هستيد، بايد فضايي را كه يك سرور شراكتي است اجاره كنيد. اگر نيازمند گارانتي خدمات و قابل اطمينان بودن هستيد ناگزير بايد از يك سرور اختصاصي استفاده كنيد و دسته چك تان را حاضركنيد.
گام دوم ) حالا ببينيد كجا مي توان آن را پيدا نمود
خوب جستجو نماييد و براي پيدا كردن مطمئن ترين شركت با دوستان و آشنايانتان مشورت كنيد و از خواندن مجله ها و كتابهاي موجود در اين زمينه غافل نشويد و اين موضوع را هرگز فراموش نكنيد كه هيچ گراني بي علت نيست؟
به ياد داشته باشيد كه بازار از آن مشتري است.
گام سوم ) به آينده بيانديشيد
اگر احتمال دارد كه بعداً بخواهيد در نحوه ميزبانيتان تغيير بدهيد، حتماً اين موضوع را بررسي كنيد كه آيا فروشنده شما مي تواند نيازهايتان را برآورده كند، يا اگر خواستيد كه كارتان را با تغييراتي به نحو ديگر ارائه دهيد و به قدرت و عرض باند بيشتري نياز داريد اين امكان در آينده وجود خواهد داشت. اگر به اندازه كافي آگاه باشيد حتماً مي توانيد از همه اين امكانات بهره مند شويد.

آموزش
خبر
گزارش
مقاله
|  آموزش  |  خبر  |  گزارش  |  مقاله  |
|   آرشيو انفورماتيك   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |