پنج شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۸۱ - jun . 19, 2003
آبشارها نخستين نيروگاه برق شهر شوشتر بوده است
000445.jpg
گروه علمي فرهنگي: نخستين نيروگاه شخصي برق شهر شوشتر در محوطه تاريخي آبشارهاي شوشتر با تأسيسات آبي و تاريخي منسوب به دوره هخامنشي و ساساني در سال ۱۳۱۲ راه اندازي شده است.
به گزارش واحد اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي كشور، براساس تحقيق حميد فرخ احمدي كارشناس باستان شناسي آب و برق خوزستان علي نمكي شوشتري نخستين شخصي است كه در سال ۱۳۱۲ با استفاده از امكانات فني آن زمان به ساخت و نصب دو دستگاه نيروگاه آبي در منطقه آبشارهاي شوشتر اقدام كرده است.
ساخت اين نيروگاه در كانالي با عرض يك متر، در مكاني با ارتفاع ريزش ۳ متر در محل پروانه ها و دو دستگاه دينام در ارتفاع ۵/۴ متري پروانه ها دو سال به طول انجاميد.
دينام ها و پروانه ها از امكانات شركت نفت آن زمان تهيه و ساير تجهيزات در محل طراحي و ساخته شدند.
اين نيروگاه آبي با نام مؤسسه نمكي با خروج دو رشته برق ۱۱۰ ولت از هر دينام توزيع برق در ۴ بخش شهر را عهده دار بود.

مرحله دوم المپياد رياضي انجمن رياضيدانان جوان برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي:پنجمين آزمون  مرحله  دوم  المپياد رياضي  انجمن  رياضيدانان  جوان  روز جمعه ۳۰ خرداد ماه  جاري  در دانشكده  علوم  تربيتي  دانشگاه  تهران  برپا مي شود.
روابط عمومي انجمن  رياضيدانان  جوان  روز چهارشنبه  با اعلام  اين  مطلب افزود:آزمون  مرحله  دوم  در ساعت  ۱۴ تا ۱۶ ويژه  دانش  آموزان  پسر پايه  پنجم ابتدايي  تا سوم  دبيرستان  و ساعت  ۱۶ تا ۱۸ ويژه  دانش آموزان  دختر پايه  پنجم ابتدايي  تا سوم  دبيرستان  برگزار مي شود.
اين  آزمون  با شركت  دانش آموزان  برگزيده آزمون  مرحله  اول  تمام  مقاطع  ابتدايي ، راهنمايي  و دبيرستان  برگزار شده  و
دانش آموزان  برگزيده  مي توانند از تسهيلات  رايگان  كلاسهاي  ويژه  استفاده  كنند.
روابط عمومي انجمن  رياضيدانان  جوان  اضافه  كرد: نتايج  آزمون  مرحله دوم  از طريق  دبيرخانه  انجمن  از ۲۰ شهريور ماه  به  بعد اعلام  مي شود و دانش آموزان  مي توانند براي  كسب  اطلاعات  بيشتر از نتايج ، به  دبيرخانه  اين  انجمن مراجعه  كنند.

ساخت، خريد و فروش و تبليغ دستگاه هاي فلزياب مجوز ميراث فرهنگي مي خواهد
گروه علمي فرهنگي: هيأت وزيران، آيين نامه اجرايي قانون ضرورت اخذ مجوز براي ساخت، خريد وفروش، نگهداري، تبليغ و استفاده از دستگاهاي فلزياب را تصويب كرد.
به گزارش «ميراث خبر»، هيأت وزيران در اين مصوبه ۱۲ ماده  اي، وزارت صنايع و معادن را مكلف كرده است تا ضوابط اعلام شده از سوي سازمان ميراث فرهنگي كشور را هنگام ثبت اعلاميه تأسيس، به متقاضيان ساخت دستگاههاي فلزياب ابلاغ كند. همچنين تصريح كرده كه صدور پروانه بهره برداري براي اين واحدها منوط به موافقت سازمان ميراث فرهنگي كشور خواهد بود.
در ماده دوم اين مصوبه، هيأت وزيران اعلام كرده است كه خريد، فروش، نگهداري و استفاده از دستگاه   هاي فلزياب منوط به اخذ مجوز از سازمان ميراث فرهنگي كشور است و فروشندگان مكلف هستند دستگاه هاي فلزياب را فقط به اشخاصي كه مجوز خريد از سازمان ميراث فرهنگي دريافت كرده اند، بفروشند و نسخه اي از برگ فروش را مشتمل بر مشخصات خريدار و مشخصات فني دستگاه به سازمان ميراث فرهنگي ارسال كنند.
براساس اين گزارش، هيأت وزيران همچنين در ماده سوم مصوبه خود آورده است: «وزارت بازرگاني، نياز صنوف مجاز به استفاده از دستگاه فلزياب را با ذكر تعداد و توانايي دستگاه  هاي مورد نظر، تا پايان اسفندماه هر سال به سازمان ميراث فرهنگي كشور، اعلام خواهد كرد تا در صدور مجوزهاي ساخت براي سال بعد، لحاظ شود.» براساس مصوبه هيأت وزيران، اشخاص متقاضي دريافت مجوزهاي ساخت، خريد و فروش و نگهداري دستگاههاي فلزياب، علاوه بر دارا بودن شرايط عمومي اشتغال و شرايط و ضوابط دستورالعمل صادرشده از سوي سازمان ميراث فرهنگي، بايد تقاضاي خود را به اين سازمان تسليم كنند و ميراث فرهنگي ظرف يك ماه تقاضاهاي رسيده را بررسي و نظر خود را اعلام مي كند.
اين گزارش مي افزايد: «هيأت وزيران همچنين تصويب كرده است كه مدت اعتبار مجوزهاي ساخت، خريد و فروش و نگهداري دستگاه هاي فلزياب يك سال است و تمديد آن منوط به رعايت مفاد آيين نامه اجرايي دولت وضوابط دستورالعمل ميراث فرهنگي است».

انتقاد خاتمي از متحجريني كه اعمال تروريستي خود را مقدس مي دانند
گروه علمي فرهنگي: سيدمحمد خاتمي  رئيس  جمهوري  در ديدارجمعي  ازپيروان اديان  ابراهيمي تاكيد كرد: مهمترين  پرسش  پيش  روي  پيروان  اديان  ابراهيمي  اين  است  كه  چرا بشرامروز با وجود پيشرفتهاي  مادي  و كسب  ابزار قدرت ، اين  چنين  مضطرب  ، نگران  و ناآرام  است ؟
به  گزارش  اداره  كل  اطلاعات  و اخبار دفتر رياست  جمهوري ، آقاي  خاتمي  از متحجريني  كه  اعمال  تروريستي  خود را امري  مقدس  توصيف مي  كنند و نيز از كساني  كه  به  بهانه  مبارزه  با تروريسم  به  ترويج  خشونت  مي  پردازند و آن  را مقدس  مي دانند ، انتقاد كرد و اظهار داشت : بشر امروز ناگزير است  كه  به  امر مقدس  يعني  روح  اديان  كه  محبت  و معنويت  و نقطه  مقابل خشونت  و نفرت  است  ، بازگردد .
رئيس  جمهوري  در بخش  ديگري  از سخنانش  در پاسخ  به  سئوال  يكي  از حاضرين  درباره  روابط ايران  و آمريكا ، گفت  : ما به  ملت  آمريكا احترام  مي گذاريم  ولي  به  لحاظ سياسي  با حكومت  آمريكا مشكلات  بزرگي  داريم .
آقاي  خاتمي  افزود: در دوره  رياست  جمهوري  «كلينتون » در آمريكا زمينه هايي  براي  رخنه  در ديوار بي اعتمادي  ميان  دو ملت  بوجود آمد كه  عملكرد دولتمردان  كنوني  آمريكا نه  تنها آن  زمينه  را از بين  برد بلكه  ديواري  ديگر از بي اعتمادي  ايجاد كرد. آقاي  خاتمي  از حاضران  پرسيد: آيا كساني  كه  منادي  گفت  وگوي  تمدنها و ائتلاف  براي  صلح  بر پايه  عدالتند و معتقدند انسانها با هر دين  و مذهب  بايد با يكديگر گفتگو كنند، محور شرارتند يا خشونت آفرينان  و تروريستها و جنگ  افروزان ؟

توصيه به دانش آموزان براي پيشگيري از ابتلا به ايدز و اعتياد
مسئول پيشگيري از اعتياد وزارت آموزش و پرورش، براي پيشگيري از ابتلا به اعتياد و ايدز، دانش آموزان را به دوري از همسالان ناباب و مكانهاي آلوده و احترام به اصول اخلاقي توصيه كرد.
«عباس خالصي» در آستانه آغاز تعطيلات تابستاني درباره رعايت نكات بهداشتي گفت: نخستين تجربه مصرف دخانيات معمولاً در بين همسالان رخ مي دهد، يعني نوجوان براي آزمودن آنچه كه همسالان انجام مي دهند يا در اثر اصرار آنها، دخانيات مصرف مي كند.
خالصي افزود: استعمال دخانيات در بسياري موارد دروازه ورود به راههاي خطرناكتري همچون مصرف مواد مخدر است.اين مقام مسئول اظهار داشت: مصرف دخانيات عوارض كوتاه مدت نامطلوبي چون خشكي و بد طعمي دهان، سستي بدن و لرزش دستها، تندي ضربان قلب، كاهش توان جسمي و بوي بد بدن را به همراه دارد. وي همچنين عوارض بلندمدت مصرف دخانيات را زرد شدن و خرابي دندانها، از دست دادن شادابي و رنگ طبيعي پوست، طاسي، ابتلا به بيماريهاي ريوي ، قلبي و عروقي و انواع سرطان به ويژه سرطان ريه نام برد. خالصي به دانش آموزان توصيه كرد كه هرگز تلاش نكنند تا مصرف دخانيات را تجربه كنند و اجازه ندهند كه رودربايستي يا ترس از قضاوت ديگران در مورد آنان، باعث اين تجربه شود.
وي خطاب به دانش آموزان گفت: در فضاهايي كه دخانيات مصرف مي شود قرار نگيرند زيرا استنشاق غير مستقيم دود آن نيز در بلند مدت بسيار مخاطره آميز است.
خالصي، براي پيشگيري از سقوط دانش آموزان به ورطه اعتياد، آنان را به «افزايش عزت نفس»، «افزايش توانايي در تصميم گيري و حل مشكلات»، «برقراري روابط مؤثر و سودمند با ديگران»، «كنترل اضطراب»، «پيدا كردن دوستان سالم»، «نه گفتن به درخواستهاي نابجا و نادرست» و «مقاومت در برابر فشار گروه همسالان» دعوت كرد.
مسئول پيشگيري از اعتياد وزارت آموزش و پرورش در ادامه به راههاي پيشگيري از ابتلا به ايدز در بين دانش آموزان اشاره كرد و گفت: رعايت اصولي ساده مي تواند از دچار شدن ما به بسياري از مشكلات و بيماريهاي سخت و كشنده از قبيل ايدز جلوگيري كند. وي افزود: ويروس ايدز مي تواند از طريق ورود اجسام نوك تيز و برنده، كه قبلا به خون فرد مبتلا آلوده شده باشد به بدن و يا در اثر تزريق مستقيم خون و فرآورده هاي خوني آلوده انتقال يابد.
خالصي، روابط جنسي با فرد آلوده را از ديگر راههاي انتقال بيماري ايدز ذكر كرد و گفت: ويروس ايدز امكان دارد از طريق مادر آلوده به شيرخوار انتقال يابد. پيوند اعضاي آلوده به ويروس مثل كليه فرد مبتلا به ويروس نيز در انتقال اين بيماري مؤثر است.
وي افزود: از زمان ورود ويروس به بدن فرد سالم تا آشكار شدن بيماري، اغلب مدت زيادي حتي حدود ده سال يا بيشتر طول مي كشد. در اين مدت فرد آلوده به ويروس مي تواند بيماري را به ديگران منتقل سازد ولي خود بيماري آشكار نباشد.
خالصي توضيح داد: توجه به لزوم استفاده صحيح از لوازم مانند تيغ اصلاح، قيچي سلماني، سرنگ و سرسوزن، از اصول پيشگيري از ايدز است.
وي تصريح كرد، پرهيز از هر گونه ارتباط جنسي با افراد مشكوك و احترام به اصول اخلاقي و امر ازدواج از مهمترين راههاي پيشگيري از ايدز و بسياري از بيماريها است.
مسئول پيشگيري از اعتياد گفت: آمار نشان مي دهد كه در كشور ما رايج ترين شيوه انتقال ايدز از طريق سرنگ آلوده(مشترك) در بين معتادان تزريقي است.
خاصلي افزود: ارتباط عادي با فرد آلوده به ويروس و يا بيمار مبتلا به ايدز مانند دست دادن، روبوسي و صحبت كردن موجب انتقال اين بيماري نمي شود. همچنين ايدز از شنا در استخر عمومي، استفاده از توالت عمومي و نيش پشه منتقل نمي شود.
وي به دانش آموزان توصيه كرد كه همواره مواظب باشند كه از وسايل شخصي خود استفاده كنند و براي اصلاح هرگز تيغ استفاده شده ديگران را به كار نبرند و بهتر است در مراجعه به آرايشگاه، قيچي شخصي با خود داشته باشند.
خالصي خطاب به دانش آموزان گفت: در صورت نياز به استفاده از لوازم برنده يا نفوذكننده، از انواع لوازم يك بار مصرف استفاده كنيم. سرنگ و سرسوزن و تيغ از اين جمله هستند و از لوازم طبي گندزدايي شده و يا يك بار مصرف براي معالجه استفاده شود.

انتشار شماره جديد خبرنامه فرهنگستان
000120.jpg
خبرنامه شماره ۶ فرهنگستان هنر به مدير مسئولي محمدرضا كشاورز و سردبيري محبوبه پلنگي منتشر شد.
به گزارش روابط عمومي فرهنگستان هنر، اين شماره از خبرنامه، حاوي مطالبي چون مقاله هنر و خيال پردازي، مقاله طرف چمن و طواف بستان (درباره كمال الدين بهزاد) گزارش برپايي نمايشگاه آثار سيد ضياءالدين امامي و كاظم چليپا در مركز فرهنگي - هنري صبا، گفت وگو با ضياءالدين امامي، رنگهاي سحرآميز، راز و رمز سرو ايستاده ،حس همدردي (درباره كاظم چليپا)، نقدي بر آثار ضياءالدين امامي و كاظم چليپا، مقاله فارس در تصاوير كشف شده مقبره يوهونگ در چين، معرفي اعضاي گروه هنرهاي نمايشي فرهنگستان هنر، معرفي فرهنگستان آزاد هنرهاي زيباي رم، معرفي كتاب و اخبار فرهنگستان هنر است.
اين نشريه به همت اداره كل روابط عمومي فرهنگستان هنر منتشر مي شود.

در حاشيه غني سازي اوقات فراغت كودكان و نوجوانان؛
تابستان گرم، برنامه هاي سرد
سرآغاز؛
000130.jpg

چند روز قبل، فرزندانم كه به تازگي از امتحانات نفس گير خرداد ماه فارغ شده بودند، يك به يك در مورد نحوه ثبت نام در كلاس هاي تابستاني با هم گفت وگو مي كردند، اين موضوع نه تنها به عنوان يك گفت وگوي ساده، بلكه به مسئله اي وقت گير در خانواده منجر شده بود.
در نهايت پس از گفت وگو با آنان، به اين نتيجه رسيديم كه مي بايست براي جلوگيري از اتلاف وقت آنان در تابستان، حتي الامكان ۲ الي ۳ كلاس تابستاني را براي آنان تدارك ببينيم. بگذريم از اين كه، وقتي براي ثبت نام فرزندانمان به يكي از مراكز آموزشي عمومي در منطقه غرب تهران مراجعه كرديم، به عينه مشاهده كرديم كه اهالي مجتمع مسكوني همگي با نظر ما هم متفق القول بودند به گونه اي كه هم كودكان و نوجوانان فارغ شده از درس و مشق، مي بايست هركدام در چند كلاس ثبت نام مي كردند. حالا پس از گذشت چند روز از زمان ثبت نام آنان، از سروصداي تار و تنبك، بلزو ساير آلات موسيقي در طول روز در امان نيستيم، به هرحال به گفته قدما، آن كه طاووس خواهد، جور هندوستان كشد! نمي دانم شما هم در پي طاووس به اين آموزشكده هاي تابستاني سرك كشيده ايد يا نه؟
همه ساله به پايان يافتن سال تحصيلي نه تنها مسئولان فرهنگي و آموزشي به خاطر رها شدن نوجوانان و جوانان از مدارس به سطح كوچه و خيابان ها، عزا مي گيرند، بلكه تمامي والدين نيز از اين وضعيت دچار اضطراب و ناراحتي هاي روحي مي شوند.
براي اغلب والدين كه مدرسه را صرفاً به عنوان گريزگاهي براي تربيت فرزندان خود مي پندارند، فرا رسيدن فصل تابستان، فصل تنش هاي روحي است. بنابر اين، بيشتر آنان براي سرگرم كردن وقت فرزندان، خود سعي مي كنند از خميرمايه پس اندازهاي ماه هاي گذشته براي پركردن اوقات فراغت آنان بهره  بگيرند و چه بسا كه در اين مواقع، به تنها چيزي كه فكر نمي كنند ذوق و علاقه فرزندانشان به كلاس ها و ورزش هاي تابستاني است. براي آنان، تنها اين نكته مهم است كه كداميك از مراكز فرهنگي- آموزشي بيشتر مي توانند فرصت و وقت فرزندانشان را پر كنند!
بي گمان چنين دغدغه هاي ذهني، قبل از آن كه بتواند در رشد و بالندگي كودكان و نوجوانان مؤثر باشد، بيشتر مي تواند زمينه ساز خستگي روحي آنان از مراكز فرهنگي- آموزشي و حتي دوره هاي هنري و ورزشي شود. با اين حال به نظر شما چه مي توان كرد؟
ما قصد نداريم با اين يادداشت كوتاه بتوانيم در زمينه بازسازي نگاه هاي دو سويه والدين و مسئولان آموزشي نسبت به غني سازي اوقات فراغت آنان تلاش بكنيم، لذا تنها تكاپوي ما آن است كه مسئولان آموزشي همه ساله مثل برنامه سازان مناسبتي تلويزيون، شتابزده نسبت به راه اندازي، برنامه ريزي و در نهايت پر كردن اوقات فراغت دانش آموزان اقدام نكنند.
كافي است كه به مجموعه اطلاعيه ها و تراكت هاي تبليغاتي منتشر شده از سوي مراكز آموزشي وفرهنگي، هلال احمر و آموزشگاه هاي خصوصي توجه كنيد. اغلب اين اطلاعيه ها قبل از آن كه در راستاي تربيت و سالم سازي ذهن و پرورش دانش آموزان باشد، صرفاً جنبه وقت گذراني دارد. تجربه آموزش سال هاي گذشته فرزندان ما و شما در يك رشته ورزشي، زبان آموزي و حتي هنرآموزي نشان داده كه بيشتر كودكان و نوجوانان آموزش ديده، نه تنها به خوبي تربيت نشده اند، بلكه حتي از روش هاي مطلوب آموزشي نيز بهره اي نبرده اند.
به راستي چرا با تمامي اين تجربه ها، همچنان مسئولان آموزشي- فرهنگي با اتمام فصل امتحانات نهايي، تلاش دارند سريعاً كودكان و نوجوانان را دوباره در جايي ديگر سرگرم كنند؟
يافته هاي تجربي نشان داده است كه سازمان هاي متولي غني سازي اوقات فراغت در طول اين سال ها نتوانسته اند به يك جمع بندي علمي و كاربردي دست يابند تا به صورت جدي و نظام يافته آن را در سراسر كشور تعميم دهند. به گفته يكي از كارشناسان آموزشي، برخي از اين نوع برنامه ريزي ها گاهي يك يا چند روزه صورت مي گيرد و بنابر اين در طول اين مدت، نه تنها به كيفيت آموزش، نحوه خدمات دهي به هنرآموزان و شيوه اجرايي برنامه هاي آموزشي توجه جدي ندارند، بلكه در برخي موارد با توجه به بي كاري فصلي برخي از معلمان سعي مي شود با استفاده از اين فرصت به دست آمده، زمينه را براي ايجاد شغل جديد در طول تابستان براي آنان فراهم كنند. علاوه بر آن، برخي از مدارس نيز كه از بودجه ضعيفي در طول سال برخوردارند، سعي دارند با يك سلسله برنامه هاي فوق برنامه بتوانند براي سال تحصيلي آينده خود درآمدزايي كنند و اين در حالي است كه اغلب مدارس به خاطر گرمي هوا فاقد امكانات برودتي هستند و مضاف بر آن، مربيان آموزشي نيز به خاطر خستگي روحي مخاطبان، آنچنان تمايلي به آموزش ندارند. همچنين سعي مي شود با فرار از ساعات تدريس تدوين شده طبق برنامه، به نوعي كم كاري و كم فروشي در ارايه خدمات را فراهم سازند. واقعاً تا به حال مسئولان ارشد سازمان هاي فرهنگي- آموزشي از برنامه ريزان و كارشناسان حوزه هاي خود پرسش كرده اند كه چه پژوهش ها يا برنامه هايي براي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان انجام داده يا تدوين كرده اند؟ والدين علاقه ندارند در تابستان گرم و طولاني، فرزندان خود را در كوچه ها رها كنند، از سويي ديگر مسئولان آموزشي معتقدند كه اگر نوجوانان و جوانان به درستي هدايت نشوند، چه بسا كه دچار ناهنجاري هاي اجتماعي شوند، آمارهاي علمي كارشناسان علوم اجتماعي نشان مي دهد كه ميزان جرايم و بزهكاري نوجوانان در طول فصل تابستان، به خاطر رها شدن در كوچه و محلات بيش از دوره تحصيل است، البته اگر مراقبت هاي والدين در طول اين ماه هاي گرم و طولاني نباشد، چه بسا كه فرزندانشان را بايد در كانون هاي اصلاح و تربيت جست وجو كرد.
000125.jpg

بنا نداريم به نوعي تدوين گران برنامه هاي غني سازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را به نقد بكشيم، ولي پيشنهاد مي شود به مسئولان فرهنگي- آموزشي مثل ساير امور ديگر كه يارانه به آن تخصيص مي دهند، در تكاپوي آن باشند كه در طول سه ماه تابستان ضمن ارايه برنامه هاي مدون غني سازي اوقات فراغت، هزينه هايي را به صورت يارانه در سبد خانوار خانواده ها قرار دهند تا خانواده هايي كه توانايي تأمين مالي كلاس هاي تابستاني فرزندانشان را ندارند، ناخواسته از امكانات فرهنگي- آموزشي بي بهره باشند.
شايد وزارت آموزش و پرورش و ساير سازمان هاي متولي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان بتوانند با تخصيص بودجه هاي سرگردان يا هزينه نشده و تزريق آن به آموزشگاه هاي خصوصي و دولتي توانمند (با يك برنامه مدون علمي)- در طول تابستان، به همياري والدين بشتابند يا اين كه به راه اندازي اردوهاي سازندگي و عمراني در قالب تورهاي مسافرتي بين شهري با همفكري متوليان آموزش و پرورش اقدام كنند تا ضمن آموزش فن و هنر به آنان، زمينه را براي باروري، اعتماد به نفس و پشتكار كودكان و نوجوانان فراهم كنند.
محمد اميري

توصيه آموزش و پرورش:
دانش آموزان ناموفق در امتحانات را از تفريح محروم نكنيد
000430.jpg
گروه علمي فرهنگي: مدير كل  دفتر آموزش  و پرورش  راهنمايي  تحصيلي  وزارت  آموزش  و پرورش  از خانواده ها خواست  دانش آموزان  را بخاطر ناكامي  در كسب  نمرات  در حد انتظار در امتحانات  پايان  سال ، از تفريح   محروم  نكنند.
«منوچهر فضلي  خاني» روز چهارشنبه  به  ايرنا گفت : نه  تنها نبايد اين  گونه  دانش آموزان  را از تفريح  و بازي  محروم  كرد، بلكه  بايد از موضوع  اوقات  فراغت  براي  رسيدن  به  تفاهم  در برنامه هاي  آموزشي  آنان  استفاده  كنيم .
وي  تأكيد كرد: محدوديت ، تحريم  و سركوبي  علايق  دانش آموزان  به  صلاح  فعاليت هاي  آموزشي  نيست  و خسارتهاي  جبران ناپذيري  ايجاد مي كند.
اين  كارشناس  آموزش  و پرورش  گفت : دانش آموزي  كه  ضعف  درسي  دارد نه  تنها نبايد تهديد شود بلكه  بايد بيشتر در كانون  توجه  خانواده ها باشد.
فضلي خاني  به  خانواده ها توصيه  كرد، بجاي  تهديد و تضعيف  دانش آموزان ، در نشستي  با اعضاي  خانواده  و خود دانش آموز، به  علل  و دلايل  بروز ضعف  درسي او پي  ببرند و در محيطي  آرام  ضمن  پرداختن  به  آسيب شناسي  اين  مساله، دلايل  افت  تحصيلي  فرزندان  خود را بررسي  كنند.

علمي فرهنگي
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
گلستان كتاب
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   گلستان كتاب   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |