سه شنبه ۳ تير ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۰۸۶
Infor.htm
آموزش نرم افزار هاي فشرده سازي
برنامه Ziplt Fast
002100.jpg
يكي از برنامه هاي بسيار مفيد براي آرشيو كردن اطلاعات برنامه ZipItFast است. شكل ظاهري و انعطاف بالاي اين برنامه در فشرده سازي فايل هاي مختلف مطابق با استاندارد ويندوز را شايد بتوان از مزاياي بزرگ Ziplt Fast دانست.
فرمت هاي قابل ارائه توسط برنامهZiplt Fast
برنامه ZipItFast مي تواند فرمت هاي فشرده سازي مختلف مثل Tar، Cab، Jar، Gzip، (BH) Blach Hok را ارائه دهد.
و همچنين مي تواند فرمت هاي Qce، arc، arj، bH، Cab، enc، gz، ha، jar، lha، lzh، pah، pk3، rar، taz، uu، uue، xxe، z و zip را نيز پشتيباني كند. شما با استفاده از برنامه ZipItFast تقريباً همه فايل هاي قابل download را بسازيد. به علاوه مي تواند فايل هاي XXE/UUE سازگار با email را ايجاد كنيد.
چگونه از اين برنامه استفاده كنيم؟
كار با برنامه Ziplt Fast بسيار ساده مي باشد. براي استفاده از اين برنامه:
۱- آيكون اين برنامه شبيه به يك زيپ است. به روي آيكون آن در روي روميزي يا programs ۲- از پنجره MyComputer و يا صفحه روميزي كامپيوتر فايل مورد نظرتان را كليك كرده و آن را به داخل پنجره ZipItFast بكشيد تا پنجره NewArchireدرروي صفحه نمايش ظاهر گردد. در اين پنجره يك نام را براي فايل در حال فشرده سازي انتخاب كرده و به روي كليد Opene كليك كنيد تا پنجره Add File باز گردد.
۳- در اين پنجره شما مي توانيد نوع فرمت فشرده سازي را از بين گزينه هاي: Zip، Tar، Lha، gZip، Jar، Cab و Bh انتخاب نماييد. حتي اگر بخواهيد مي توانيد در اين پنجره با كليك كليد password كلمه رمزي را براي فايل Zip شده انتخاب نماييد.
۴- بعد از اعمال تنظيمات مورد نظرتان بر روي كليد ADD كليك كنيد تا فرايند فشرده سازي آغاز گردد. بعد از تمام فشرده سازي شما به سادگي مي توانيد از فايل هاي Zip شده جهت مقاصد مختلف استفاده كنيد.
نكته: شايد بتوان يكي از بزرگترين مزاياي اين برنامه را بتوان پشتيباني از قابليت drag-and-drop دانست.
بازكردن فايل هاي zip شده
۱- براي بازكردن فايل هاي Zip شده پنجره برنامه ZipItFast را باز كرده و بر روي آيكون Open در پايين پنجره كليك كنيد تا پنجره OpenArchiveدرروي صفحه نمايش بازگردد.
۲- در اين پنجره شما مي توانيد فايل Zip شده را انتخاب كرده و بر روي كليد Open كنيد تا فايل مربوطه در ليست پنجره برنامه ظاهر گردد.
۳- حالا روي نام فايل كليك كنيد تا انتخاب گردد و بر روي آيكون Extract در پايين پنجره كليك نماييد.
۴- با اين كار پنجره اي به نام Extract در روي صفحه نمايش ظاهر مي شود كه به شما امكان نام گذاري مجدد و مشخص كردن محلي جديد براي فايل Zip باز شده را مي دهد. نام و محلي را براي فايل انتخاب كرده و بر روي كليد Extractكليك كنيد تا فرايند بازشدن فايل Zip انجام پذيرد.
عوض كردن ظاهر پنجره برنامه
در برنامه ZipItFast شما به سادگي مي توانيد شكل و شمايل پنجره برنامه را به صورت دلخواه تغيير دهيد. براي اين منظور از منوي Options گزينه Change Skin را انتخاب كنيد تا كادر محاوره اي please choose a picture ظاهر گردد. از اين پنجره شما مي توانيد اشكال مختلفي را براي تزئين پنجره اصلي برنامه انتخاب نمائيد.
نكته: فرمت هاي تصاوير قابل استفاده جهت تزئين پنجره برنامه ZipItFast bmp، Jpg و GIT مي باشد.
استفاده از خدمات پشتيباني
براي استفاده از خدمات پشتيباني اين برنامه بر روي آيكون ZipItFast در پنجره اصلي برنامه دو بار كليك كنيد تا به سايت www.zipltfast.com متصل گرديد. در اين سايت شما مي توانيد به امكانات زيادي جهت تكميل اين برنامه دست يابيد.

آيا مي دانيد كه ؟
002105.jpg
آيا مي دانيد كه استفاده از كاغذهاي مخصوص چاپ روي كيك تا اطلاع ثانوي ممنوع مي باشد؟
- اگر يادتان باشد در قسمتهاي قبل در مورد چاپ عكس در روي كيك، خبري در اين قسمت درج شده بود. اخيراً با خبر شديم كه اكثر كاغذهاي چاپ روي كيك موجود در بازار ايران فاسد مي باشند و وزارت بهداشت استفاده از آنها را ممنوع اعلام كرده است.
آيا مي دانيد كه دستگاه Power در كامپيوتر شما چه نقشي را ايفا مي كند؟
- يكي از قطعاتي كه در كامپيوتر نقشي حياتي را ايفا مي كند Power يا منبع تغذيه كامپيوتر مي باشد. اين قطعه جريان متناوب (AC) خطوط برق منزل شما را به جريان مستقيم (DC) مورد نياز كامپيوترهاي شخصي تبديل مي كند.
آيا مي دانيد كه چگونه مي توانيد از ماوس كامپيوتر خود حداكثر بهره  را ببريد؟
- ماوس يكي از قطعاتي از كامپيوتر است كه عمر مفيد كوتاهي دارد. براي اين از ماوس خود حداكثر استفاده را بكنيد حدالامكان سعي نماييد هميشه زير ماوس خود را تميز نگاه داريد و از فشار بيش از اندازه به ماوس هنگام كار خودداري نماييد.
آيا مي دانيد چگونه به اطلاعات جالب در مورد هكرها دست يابيد؟
- هكر شخصي است كه به جزييات پيچيده برنامه شبكه بندي و كامپيوتر اجحاف دارد و از اين دانش جهت نفوذ به كامپيوترهاي ديگر استفاده مي كند. يكي از منابع اطلاعاتي كه شما در مورد هكرها مي توانيد از آن استفاده كنيد اينترنت است. تعدادي از آدرس ها اينترنت كه شما مي توانيد از آنها استفاده كنيد به شرح زير است:
http://www.hideaway.net - http://www.defcon.org
http://www.wbylinks.net

آموزش ACDSee 5
قسمت دوم
002115.jpg

ارتباط دادن فرمت فايل ها با ACDSe
شما مي توانيد فرمت فايل هاي پشتيباني شده توسط ACDSee را به آن ارتباط دهيد. وقتي كه يك فايل مرتبط با ACDSee را از Windows Explorer باز مي كنيد، اين برنامه به طور خودكار باز مي شود و فايل را در Viewer خود به نمايش مي گذارد.
جهت ارتباط دادن فرمت هاي پشتيباني شده با ACDSee مراحل زير را انجام دهيد:
۱) روي گزينه File Associations در منوي Tools كليك كنيد.
۲) روي برگه Image File كليك كنيد و چك باكس هاي كنار فرمت فايل ها را فعال يا غيرفعال سازيد.
۳) روي برگه Arshive نيز كليك نموده و چك  باكس هاي كنار فرمت دلخواه را نيز فعال سازيد.
۴) در صورتي كه لازم بود ساير تنظيمات را در برگه هاي ديگر انجام دهيد.
۵) روي OK كليك كنيد.
نمايش دادن Preview Pane
مي توانيد از منوي View روي اين گزينه كليك كنيد تا نماي كوچكي از تصوير انتخاب شده در پايين Folder List قرار گيرد و يا مخفي شود.
قرار دادن آيكون ACDSee در Taskbar
بيشتر اوقات نياز داريم، ACDSee را به سرعت اجرا كنيم و تصاوير دلخواه را در آن مشاهده كنيم براي اين كار اگر آن را در Taskbar مشاهده نكرديم مراحل زير را انجام مي دهيم:
۱) روي گزينه Options در منوي Tools كليك مي كنيم.
۲) در كادر گشوده شده روي Browser كليك مي نماييم.
۳) در محدوده Taskbar NotiFication area هر دو عبارت را فعال مي سازيم.
002075.jpg

۴)سپس روي Ok كليك مي كنيم.
حال مي توانيد ACDSee را در نوار وظيفه مشاهده  كنيم.
تغيير اندازه Thumbnails
در صورتي كه بخواهيد اندازه تصاوير و فايل هاي قابل مشاهده بر روي ACDSee را تغيير دهيد، مراحل زير را دنبال كنيد:
۱) از منوي Tools گزينه Options را انتخاب كنيد.
۲) در كادر گشوده شده Thumbanails را برگزينيد.
۳) با حركت دادن Border مي توانيد محدود كادر اطراف تصوير را بزرگ و كوچك كنيد.
۴) با تغيير Width و Height مي توانيد طول و عرض كادر اطراف آن را تغيير دهيد و سپس OK را بفشاريد.
۵) اگر از تنظيمات راضي نبوديد مي توانيد روي Reset To Defaults كليك كنيد.
همچنين مي توانيد در همين كادر روي Thumbnail Display كليك نماييد و اطلاعاتي كه لازم است همراه با تصاوير و فايل به نمايش گذاشته شود را تعيين كنيد. اندازه و كيفيت فايل نيز در اين قسمت تنظيم مي شود.
به روزرساني فهرست فايل ها
وقتي كه فايل هايي را در يك پوشه حذف و يا اضافه مي كنيد، مي توانيد از ACDSee به طور خودكار براي به روز كردن و يا تغيير فهرست فايل ها استفاده كنيد. براي به روزرساني فهرست فايل ها مراحل زير را انجام دهيد:
۱) گزينه Options را از منوي Tools انتخاب كنيد.
۲) در كادر گشوده شده روي Interface User كليك كنيد و File List را برگزينيد.
۳) در كادر باز شده مي توانيد به راحتي از گزينه هاي Auto/ Quick Refreshبراي اين مورد استفاده كنيد و سپس روي OK كليك كنيد.
نكته: براي انتخاب فايل هاي جديد به طور خودكار عبارت Automatically Select new Files را فعال كنيد و براي نمايش فايل هاي مخفي عبارت Show hidden items را فعال سازيد.
نحوه اسكن نمودن و پردازش فايل ها
ACDSee فايل هاي تصويري را براي تعيين نوع فايل اسكن مي كند. معمولاً، يك نوع فايل تصويري با پسوند قابل شناسايي است. براي مثال: jpg و ،gif و به هر حال اين امكان وجود دارد كه پسوند آن را در همين برنامه تغيير داد.
ACDSee همچنين اندازه ها و شدت رنگ هر تصوير را تعيين مي نمايد و اين اطلاعات را در جزئيات فهرست فايل ها نمايش مي دهد. جهت انتخاب گزينه اسكن اطلاعات فايل:
002110.jpg

۱) گزينه Options را از منوي Tools انتخاب كنيد.
۲) روي كادر محاوره اي Display كليك كنيد.
۳) روي صفحه باز شده در قسمت Scan، مورد دلخواه را انتخاب كنيد، يعني اگر بخواهيد فايل ها اسكن شوند روي فلش كليك كنيد و Always را انتخاب كنيد.
۴) سپس روي OK كليك كنيد.
نكته: مي توانيد با فشار دادن كليد Esc به طور موقت اسكن را متوقف سازيد و يا با دو بار كليك كردن از ميزان پيشرفت كار در نوار وضعيت برنامه آگاه شويد. اگر دكمه Pause را فشار دهيد و يا روي نمايشگر پيشرفت كار دو بار كليك كنيد اسكن ادامه مي يابد.
گزينه هاي Scan Header
Never: اين گزينه فايل هاي تصويري را اسكن نمي كند و همه فايل ها را با يك پسوند مي خواند مانند Jpg و bmp. اين سريعترين گزينه براي زماني است كه نخواهيد فايل ها كاملاً باز شوند و آن را به طور آزمايشي باز مي كنيد. به هر حال پاره اي از ويژه گي ها مانند برجسته كردن فايل هاي تصويري و دسته بندي بر اساس ابعاد و تصاوير، ممكن است به طور مؤثر اعمال نشوند.
Always: اين گزينه همواره فايل هاي تصويري را اسكن مي كند. اين گزينه پسوند هاي فايل هاي غيراستاندارد را بازبيني مي كند ويژگي هاي تصاوير را براي همه فايل هاي تصويري بازيابي مي كند.
اين گزينه كم سرعت تر است، به ويژه وقتي كه از روي يك فلاپي و سي دي و يا درايو هاي شبكه خوانده شود.دو گزينه ديگر به ترتيب فايل هاي تصويري را فقط از روي درايوهاي ديسك سخت اسكن مي كند، و گزينه ديگر فايل هاي تصويري را از روي درايوهاي سي دي و فلاپي اسكن نمي كند.

آموزش
خبر
گزارش
گوناگون
مسابقه انفورماتيك
مقاله
|  آموزش  |  خبر  |  گزارش  |  گوناگون  |  مسابقه انفورماتيك  |  مقاله  |
|   آرشيو انفورماتيك   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |