سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۰۹۳
با ارائه پيشنهادي به شوراي عالي اشتغال صورت گرفت
اهداف كمي اشتغال در بخش هاي مختلف
اهداف كمي ايجاد اشتغال در بخش هاي مختلف اقتصادي طي سال جاري به شوراي عالي اشتغال پيشنهاد شد.
به گزارش خبرنگار ما به موجب اعلام دبيرخانه شوراي عالي اشتغال مقرر است در سال جاري در ۱۴ بخش اقتصادي فعال در سراسر كشور بيش از ۹۷۰ هزار فرصت شغلي ايجاد شود.
در صورت تحقق اين هدف، ميزان ايجاد فرصت هاي شغلي در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايشي معادل با ۲۸۰ هزار فرصت شغلي را تجربه خواهد كرد.
دستگاه هاي اجرايي متولي بخش يا زيربخش
جمع
نام بخش و زيربخش
وزارتخانه هاي جهاد كشاورزي- تعاون
۱۳۵۰۰۰
زراعت و دامپروري ،جنگلداري، ماهيگيري
وزارت نفت
۱۵۶۰۰
نفت و گاز
وزارتخانه هاي صنايع و معادن، تعاون و جهاد كشاورزي
۲۱۰۰۰۰
صنعت ، معدن
وزارتخانه هاي مسكن و شهرسازي، نيرو، راه و ترابري و نفت
۱۵۲۰۰۰
ساختمان
وزارتخانه هاي نفت، نيرو و جهاد كشاورزي
۱۶۱۰۰۰
آب ، برق
وزارتخانه هاي راه و ترابري، بازرگاني، تعاون و ارتباطات و فناوري اطلاعات
۱۲۵۶۰۰
حمل و نقل، انبارداري و ارتباطات
وزارتخانه هاي بازرگاني، تعاون، فرهنگ و ارشاد اسلامي
۱۵۸۰۰۰
بازرگاني رستوران و هتلداري
وزارتخانه هاي تعاون، امور اقتصادي و دارايي(بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، بيمه مركزي ايران و...)، كار و امور اجتماعي، دادگستري، كشور، امور خارجه، دفاع، آموزش و پرورش، تحقيقات و فناوري، بهداشت و درمان و فرهنگ و ارشاد اسلامي
۲۲۰۰۰
مؤسسات مالي، پولي، ملكي، حقوقي و تجاري خدمات عمومي، اجتماعي، شخصي و خانگي، نامشخص و اظهار نشده
۹۷۹۲۰۰
جمع كل
اين افزايش به منظور جبران عقب افتادگي هاي كشور در بخش ايجاد فرصت هاي شغلي پيش بيني شده است.
براساس گزارش پيشنهادي شوراي عالي اشتغال و به منظور تحقق اهداف پيش بيني شده سهم هر دستگاه مشخص شده است.
طبق برآوردهاي صورت گرفته بخش صنعت و معدن بيشترين سهم از ميزان اشتغال در سال جاري را دارا خواهد بود. بر اين اساس در اين بخش ۲۱۰ هزار فرصت شغلي در سال جاري ايجاد خواهد شد.
مقرر است وزارتخانه هاي صنايع و معادن، تعاون و جهاد كشاورزي زمينه سازي لازم براي ايجاد فرصت هاي شغلي جديد در بخش صنعت و معدن و همچنين صيانت از نيروي كار فعال فعلي را به انجام رسانند.
ارزش افزوده اين بخش نيز در سال جاري رشدي ۱۵ درصدي را تجربه خواهد كرد. اين رشد امكان ايجاد ۲۱۰ هزار فرصت شغلي توسط وزارت صنايع و معادن را فراهم خواهد ساخت.
طي سال جاري پيش بيني ايجاد ۱۵۸ هزار فرصت شغلي در بخش بازرگاني رستوران و هتلداري صورت گرفته است. اين اقدام با ايجاد بسترسازي هايي توسط وزارتخانه هاي بازرگاني، تعاون، فرهنگ و ارشاد اسلامي صورت مي گيرد.
ايجاد فرصت هاي شغلي در اين بخش با هدف توسعه گردشگري صورت خواهد گرفت.
سازمان مديريت و برنامه ريزي مكلف شده است طي فواصل زماني مشخص نسبت به ارائه گزارش عملكرد دستگاه هاي اجرايي در اين خصوص اقدام كند.
به اين ترتيب نظارت مستمر بر فعاليت دستگاه هاي اجرايي صورت خواهد گرفت.
جدول فوق تعداد فرصت هاي شغلي پيش بيني شده در بخش ها و زيربخش هاي مختلف را به همراه دستگاه اجرايي متولي ايجاد اشتغال در بر دارد.

ايران خودرو آموزشكده هاي فني داير مي كند
ايران خودرو با همكاري وزارت آموزش و پرورش آموزشكده هاي فني داير مي كند.
003420.jpg
دكتر منطقي- مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو- با بيان اين مطلب گفت: نيروي انساني به عنوان بزرگترين منبع رشد و تحول در صنعت كشور است.
وي در گفت وگو با نشريه گسترش صنعت اظهار داشت: سازمان هاي پويا دور دست ها را مي نگرند و در افق بلندمدت يك سازمان پيشرفته كيفيت يك اصل اساسي است و گروه صنعتي ايران خودرو در برنامه  استراتژيك با اتكاي به نيروهاي توانمند و با ايمان، خود را براي دگرگوني هاي پرشتاب پيش رو آماده مي سازد.
مرتضي حاجي، وزير آموزش و پرورش نيز در اين مورد گفت: در ايران خودرو با مديريت علمي و توانايي مهندسان ايراني در طراحي و توليد خودروهاي متنوع به منصه ظهور رسيده است.
وي عزم مديريت ارشد ايران خودرو براي توليد خودروهاي كيفي در حد استانداردهاي بين المللي و كاهش نمرات منفي را ستود و افزود: ايران خودرو براي همه اقشار مختلف جامعه خودرو توليد مي كند و يا در دست توليد دارد.
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: قرار است ليزينگ خودرو فرهنگيان برنامه هاي همكاري دو جانبه وزارت آموزش و پرورش و ايران خودرو را در اين زمينه تهيه و به امضاي طرفين برساند.
وي در زمينه واردات خودرو تصريح كرد: وجود رقيب، انگيزه اي براي توليد خودروهاي كيفي مي شود و از سوي ديگر ممكن است اين رقيب به اشتغال زايي صنعت خودرو كشور لطمه بزند و نگراني رئيس جمهوري و اعضاي هيأت دولت همين است كه مبادا آزادسازي واردات بر صنعت خودرو كشور خدشه وارد كند. در همه دنيا مرسوم است كه دولت ها در قبال آزادسازي تدريجي واردات از صنايع خودروسازي داخلي خود حمايت مي كنند.
در ادامه عباس صوري مدير كل بخش آموزش عالي وزارت آموزش و پرورش مهمترين راه همكاري دوجانبه وزارت آموزش و پرورش و ايران خودرو را ارتباط آموزش و صنعت، تقويت برنامه هاي درسي از طريق بازديدها از صنعت و تأمين نيروي انساني مورد نياز صنعت عنوان كرد.
وي از ايران خودرو به عنوان يك سازمان پويا ياد كرد و اظهار داشت: ايران خودرو با توليد خودروهاي كيفي، نياز مشتريان را تأمين كرده و نحوه مديريتي كه در ايران خودرو اعمال مي شود با شاخص هاي خودروسازي دنيا منطبق است.

رويداد
اقتصاد
بانك و بورس
صنعت
گفت وگو
|  اقتصاد  |  بانك و بورس  |  رويداد  |  صنعت  |  گفت وگو  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |