بالاخره پيكان ميدان را به رقيبان داد
|
|
پيكان براي اولين بار در تاريخ خودروسازي ايران عنوان پرتيراژترين خودرو توليدي را از آن خود نكرد.
به گزارش خبرنگار ما، توليد پيكان براي اولين بار طي سه ماه اول سال جاري كمتر از توليد پرايد در كشور بود. به اين ترتيب اين خودرو ۳۵ ساله عنوان دومين خودرو توليدي در كشور را از آن خود كرد.
با اين حال هرچند اين خودرو جايگاه اصلي خود را از دست داده اما باز هم علي رغم برنامه هاي اعلامي مبني بر كاهش توليد از سوي وزارت صنايع و معادن افزايشي برابر ۶ هزار و ۷۹۸ دستگاه را در ميزان توليد سه ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه كرده است.
مقرر بود وزارت صنايع و معادن در سال جاري با اتخاذ تدابيري توليد پيكان را كه به نوعي خودرو فرسوده و قديمي تلقي مي شود محدود كند.
در سه ماه اول امسال ۳۷ هزار و ۶۳۵ دستگاه پيكان در كشور توليد شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدي ۲۳ درصدي را داراست.
در اين دوره براي اولين بار پرايد پرتيراژترين خودرو توليدي در كشور بود. طي سه ماه اول سال جاري ۴۴ هزار و ۶۲ دستگاه پرايد در كشور توليد شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايشي ۷۷ درصدي را نشان مي دهد.
توليد پژو RD نيز با رشدي ۵۲۲ درصدي به ۱۰ هزار و ۶۸۱ دستگاه رسيد.
براساس آمارهاي ارائه شده از سوي وزارت صنايع و معادن، در اين دوره زماني ۱۰ هزار و ۸۰۲ دستگاه پژو ۴۰۵ انژكتوري توليد شد در حالي كه پژو ۴۰۵ كاربراتوري به هيچ عنوان توليد نشده است.
توليد پژو ۲۰۶، پژو پارس و سمند نيز در اين دوره زماني نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتيب رشد ۱۶، ۶۵ و ۵۵۱ درصدي را تجربه كرد به طوري كه توليد پژو ۲۰۶ به ۹ هزار و ۶۸۳ دستگاه رسيد.
ميزان توليد پژو پارس و سمند نيز به ترتيب ۴ هزار و ۹۸۷ و ۱۰ هزار و ۶۹۰ دستگاه گزارش شد.
در سه ماه اول سال جاري، توليد زانتيا با ۱۱ درصد افزايش به ۴۶۷ دستگاه رسيد. پاترول تنها خودرويي بود كه در اين دوره كاهش توليد را تجربه كرد. در سه ماه اول امسال ۵۷ دستگاه پاترول در كشور توليد شد.
امسال براي اولين بار ۴۴۰ دستگاه رونيز و ۶۰ دستگاه سافاري توليد شد.
|