يكشنبه ۱۵ تير ۱۳۸۲
سال يازدهم - شماره ۳۰۹۸
بازار
Front Page

ضرورت نصب برچسب قيمت  در تنظيم و كنترل قيمت ها در بازار
003495.jpg
يكي از مؤثرترين راهكارهايي كه نقش قابل توجهي در تنظيم و كنترل قيمت ها در بازار ايفا مي كند نصب برچسب قيمت است.
به گزارش خبرنگار ما و به نقل از گزارش ارائه شده از سوي سازمان بازرسي و نظارت بر قيمت و توزيع كالا و خدمات، از اين طريق راه انتخاب براي مصرف كنندگان هموار و توان خريد خانواده ها با ميزان درآمد آنها منطبق مي شود.
در اين گزارش آمده است: براساس بخشنامه سال ۱۳۷۵ سازمان بازرسي و نظارت بر قيمت و توزيع كالا و خدمات و قوانين مصوب، كليه كارخانه ها، كارگاه ها، شركت ها و واحدهاي توليدي موظف هستند قيمت مصرف كننده كالا را روي تمامي محصولات قابل عرضه به نحوي درج كنند كه به سادگي براي خريداران مشخص باشد.
همچنين بر اساس ماده ۵۲ قانون تعزيرات حكومتي و مواد ۷۰ و ۷۱ قانون نظام صنفي، واحدهاي اقتصادي موظف به نصب برچسب قيمت روي كالاهاي واحد صنفي خود هستند به شكلي كه برچسب قيمت به راحتي توسط مشتريان قابل روِيت باشد.
همچنين براساس اين گزارش واحد صنفي حق ندارد كالايي را كه قيمت مصرف كننده روي آن درج شده است به بهايي بالاتر از قيمت مندرج به فروش برساند. هرگونه بهانه جويي در جهت افزايش نرخ پذيرفته نبوده و تخلف گرانفروشي محرز است.
در پايان گزارش از شهروندان تقاضا شده كالاهايي را خريداري كنند كه قيمت مصرف كننده روي آن درج شده و تنها نرخ مندرج توسط شركت توليدكننده كالا را در هنگام خريد پرداخت كنند و در اين ارتباط هيچ نيازي به پرسش بهاي كالا از متصدي واحد صنفي نيست.

|  آب و كشاورزي  |   اقتصاد  |   انرژي  |   بازار  |   رويداد  |   گزارش  |

|   صفحه اول   |   آرشيو   |   بازگشت   |