دوشنبه ۱۳مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۲۶ - Aug . 4, 2003
پيكارهاي بين المللي كشتي فرنگي مجارستان
يورش«حسن رنگرز» براي كسب مدال طلا
007300.jpg
گروه ورزشي: خبرهاي دريافتي از كشور مجارستان حاكي از آن است كه تيم ۶ نفره اعزامي كشتي فرنگي ايران به مسابقه هاي بين المللي درشهر بوداپست بعد از آن كه با ممانعت مسئولين برگزاركننده در رابطه با ۲ كيلو ارفاق وزن روبرو شده اند، بالاجبار تماماً  با صلاحديد مربيان در يك وزن بالاتر به ميدان آمده و با حريفان سنگين تر از خود به مبارزه برخاسته اند. حسن رنگرز فني ترين كشتي گير جهان در وزن ۶۰ كيلوگرم ابتدا فرنگي كار مجارستاني را ۱۰ بر صفر شكست داد و سپس به دليل حاضر نشدن حسيني حريف هموطن خود در دومين كشتي نيز دستش بالا رفت. رنگرز شانس فراواني براي كسب مدال طلا در اين ميدان دارد.
پرويز زيدوند نماينده ۷۴ كيلويي كشورمان در دور مقدماتي دو كشتي گير كشور ميزبان را با نتايج ۳ بر صفر و ۱۰ بر صفر مغلوب كرد تا در ميان ۱۲ كشتي گير حاضر در اين وزن از موقعيت مناسبي برخوردار شود.
ديگر كشتي گير كشورمان مسعود هاشم زاده كه در رقابت هاي وزن۱۲۰ كيلوگرم حاضر شده است ابتدا حريف اوكرايني خود را شكست داد و سپس بر كشتي گيري از كشورمان ميزبان با حساب (۰-۶) چيره شد.
سجاد برزي نماينده اعزامي ايران در اين وزن نتوانست در اين مسابقه ها كشتي بگيرد.
فرشاد علي زاده كشتي گير ۸۴ كيلويي تيم ايران در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد.
معرفي ملي پوشان جوان كشتي ايران
با پيروزي مجتبي باباجان زاده مقابل حميدرضا رضايي در وزن ۶۶ كيلوگرم تركيب تيم كشتي فرنگي جوانان ايران براي حضور در مسابقه هاي جهاني استانبول تكميل شد.
در كشتي انتخابي اين وزن كه صبح ديروز برگزار شد باباجان  زاده در دقيقه پنجم مسابقه با اجراي فن سالتو حريف خود را شكست داد و به عضويت تيم ملي درآمد.
به اين ترتيب تيم كشتي فرنگي جوانان ايران با تركيب محمد حضرتي در ۵۰ كيلوگرم، حميد باوفا در ۵۵ كيلوگرم، سيد صابر ميرزاده در ۶۰ كيلوگرم، مجتبي باباجان زاده و حميدرضا رضايي (ذخيره) در ۶۶ كيلوگرم، شهاب شكري در ۷۴ كيلوگرم، مهدي اسمعيل نژاد در ۸۴ كيلوگرم، رضا زيدوند در ۹۶ كيلوگرم و عليرضا اكبري در ۱۲۰ كيلوگرم در مسابقه هاي جهاني به ميدان مي آيد. فدراسيون كشتي كشور تركيب تيم كشتي آزاد جوانان براي حضور در مسابقه هاي جهاني استانبول را هم به اين شرح اعلام كرده است: فرزان بهرامي در ۵۰ كيلوگرم، يوسف شربتي و علي اصغر سليماني (ذخيره) در ۵۵ كيلوگرم، مصطفي آخوندي در ۶۰ كيلوگرم ، عباس رنجبر و محمد زماني (ذخيره) در ۶۶ كيلوگرم، ميثم اميني در ۷۴ كيلوگرم، اميرعباس مرادي گنجي در ۸۴ كيلوگرم، محمدحسين خالقي فر در ۹۶ كيلوگرم و محمدهادي پورعليجاني در ۱۲۰ كيلوگرم.
تمجيد از عملكرد كميته داوران
در پايان كشتي انتخابي ديروز باباجان زاده و رضايي سرهنگ محمد انصاري سرپرست تيم هاي كشتي جوانان با تشكر از كميته داوران كشتي، اهميت دادن قضاوت در تك مسابقه هاي انتخابي در اردو از سوي داوران برگزيده را مهم برشمرد و اظهار داشت: جدي گرفتن چنين مسابقاتي از سوي داوران انگيزه كشتي گيران منتخب را دوچندان كرده و چنين امري در نهايت به سود كشتي است.
وي شرايط داوري كشتي در ايران را مطلوب توصيف كرده و گفت: با حضور داوران باتجربه و جوان در كنار هم مي توان آينده خوبي براي كميته داوران فدراسيون كشتي پيش بيني كرد.
عبدالله چمن گلي سرمربي تيم كشتي فرنگي جوانان ايران با اظهار اميدواري از شرايط روحي و جسمي كشتي گيران گفت: مردان جوان كشتي ايران خود را براي افتخارآفريني آماده مي كنند.

دانشجويان ۱۸۰ كشور در يونيورسياد كره جنوبي
007305.jpg
گروه ورزشي: مدير كل تربيت بدني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، برگزاري يونيورسيادهاي دانشجويي را بزرگترين رويداد ورزشي جهاني از نظر كمي بعد از بازي هاي المپيك دانست. «مهرزاد حميدي» گفت:  ورزشكاران بيش از ۱۸۰ كشور در بيست و دومين يونيورسياد كه از ۲۸ مردادماه به مدت ۱۲ روز در شهر دايگو كره جنوبي برگزار مي شود، حضور خواهند داشت. وي گفت:  اين رقابت ها در ۱۳ رشته در دو بخش دختران و پسران انجام مي شود كه كشورمان در سه رشته تكواندو، جودو و فوتبال پسران در اين بازي ها حضور خواهد داشت.
مدير كل تربيت بدني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري همچنين از نامزد شدن «رضا قراخانلو» براي عضويت در هيأت رئيسه فدراسيون بين المللي ورزش دانشجويان (فيزو) خبر داد.
در حاشيه برگزاري بيست و دومين دوره يونيورسياد ورزشي دانشجويان كه شهريورماه سال جاري در شهر دايگو كره جنوبي برگزار مي شود، مجمع عمومي فيزو تشكيل مي شود و اعضاي جديد هيأت رئيسه اين فدراسيون برگزار خواهد شد. وي انتخاب هيأت رئيسه فيزو را جزو دستورالعمل اين جلسه عنوان كرد.

«مهران احدي» قهرمان جشنواره پينگ پنگ ايران
گروه ورزشي: جشنواره پينگ پنگ قهرماني ايران كه با شركت ۹۶ ورزشكار از ۲۱ استان در مشهد جريان داشت، با قهرماني، «مهران احدي» از تهران به پايان رسيد.پس از احدي، «كاظم مستحقي راد» از خراسان، «اكبر بهمني» از آبادان، «امين اسكندري» از اصفهان، «محمدعلي عباسي» از تهران و «جواد بشكه ساز» از آذربايجان شرقي، «مهدي خوشمرام» از آذربايجان شرقي و «محمد اكبري» از تهران عناوين دوم تا هشتم را به خود اختصاص دادند.۸ پينگ پنگ باز برتر اين مسابقات به اردوي آمادگي تيم ملي پينگ پنگ ايران براي شركت در رقابت هاي جام آسيا دعوت مي شوند.مسابقات پينگ پنگ جام آسيا، آبان ماه سال جاري در تهران برگزار خواهد شد.

پنج ركورد و ظهور آينده سازان در دو و ميداني
گروه ورزشي: در سومين  مرحله  از رقابت هاي  دو و ميداني  قهرماني  باشگاه ها و استان هـــاي  ايران ، «كاوه  موسوي » جوان  ۱۹ ساله  كشورمان  توانست  با پرتاب  چكش  به  ميزان ۵۹ متر و ۹۰ سانتي متر عنوان  بهترين  پرتاب گر چكش   اين  مرحله  را از آن خودكند. اين  جوان  بلند قامت  و لاغر اندام  كه  تناسب  اندامش  با رشته  مورد علاقه اش  هيچگونه  مغايرتي  ندارد، بيش  از همه  دست اندركاران  و كارشنـــــاسان  ورزش  دووميداني  را دچار شگفتي  كرده  است .
«موســـوي » كه  داراي  يك  متر و ۹۵ سانتي متر قد و ۸۰ كيلوگرم  وزن  است ، درصورتي  كه  تمريناتش  را زير نظر مربيان  مجرب  تداوم  بخشد، بزودي  يكي  از چهره هاي  شاخص  پرتاب  چكش  آسيا خواهد شد. در مسابقات دو و ميداني باشگاه هاي ايران پنج ركورد ملي نيز جابه جا شد.

ميهمان خارجي واليبال امروز مي رسد
گروه ورزشي: تيم واليبال لوژينكي روسيه براي انجام ۵ ديدار دوستانه با تيم هاي ملي واليبال جوانان و بزرگسالان ايران ساعت ۲ بامداد امروز وارد تهران مي شود. تيم لوژينكي كه عنوان نايب قهرماني رقابت هاي واليبال قهرماني باشگاه هاي روسيه و عنوان چهارمي باشگاه هاي اروپا را در اختيار دارد، در مدت حضور خود در تهران ۳ ديدار با تيم جوانان و ۲ ديدار با تيم ملي واليبال ايران برگزار خواهد كرد. اين ديدارها در راستاي آمادگي تيم هاي ملي واليبال جوانان و بزرگسالان ايران براي شركت در رقابت هاي جهاني و آسيايي اين رشته در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار خواهد شد. تيم ملي واليبال جوانان ايران از روز اول شهريورماه سال جاري ميزبان رقابت هاي جهاني اين رشته خواهد بود و تيم ملي واليبال بزرگسالان كشورمان در رقابت هاي آسيايي اين رشته كه اواخر شهريورماه در چين برگزار مي شود، شركت خواهد كرد.

شاهين نصيري نيا:
به مسابقات قهرماني آسيا نمي رسم
گروه ورزشي: «شاهين  نصيري نيا» كاپيتان  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  كـــه  در اردوي آمادگي  ملي پوشان  اين  رشته  در اردبيل  دچار مصدوميت  شد، گفت  به  هنگام  زدن  وزنه  ۱۷۰ كيلوگـــرم ،وزنه  از پشت  سرم  سرنگون  شد كه  پس  از آن درد شديدي  در دستم  احساس  كردم . نصيري نيا افزود پس  از اين  حادثه  به  صلاحديد مربيان  به  تهران  بازگشتم  وپس  از مراجعه  به  پزشك  و انجام  آزمايش هاي  گوناگون  مشخص  شد كه  به  مفصل هــاي دستم  آسيبي  وارد نشده  و فقط تاندول ها دچار كشيدگي  شده اند. دارنده  مدال  طلاي  رقابت هاي  جهاني  ۱۹۹۹ يونان  در ادامه  اظهار داشـــــت  پزشكان  اعلام  كرده اند مصدوميتم  به گونه اي  است  كه  تا ۲۰ و يا ۲۵ روز مي بايست  به  استراحت  بپردازم  كه  همين  عامل  موجب  مي شود كه  نتوانم  در رقابت هــــــاي  آسيايي  اين  رشته  كه  اواسط شهريور ماه  سال  جاري  در چين  برگزار خواهدشــــد، شركت  كنم .

شكست فجر سپاسي در عربستان
گروه ورزشي: تيم  «فجرسپاسي» نماينده  ايران  در پيكارهاي  بين المللي  فوتبال هفتمين  جام  دوستي  عربستان  سعودي ، نخستين  ديدار خود در اين  دوره  از بازي هارا با شكست  پشت  سر گذاشت .در اين  ديدار تيم  المپيك سنگال  توانست  با نتيجه  دو برصفر «فجرشهيدسپاسي» را شكست  بدهد.
دو گل  اين  ديدار در دقايق  ۱۳ و ۲۱ نيمه  اول  وارد دروازه  تيم  فجر سپاسي شد.
در اين  ديدار، «عبدالاحد سيلا» بازيكن  شماره  ۳ تيم  ملي  اميد سنگال  دردقيقه  ۲۳ از نيمه  اول  پس  از دريافت  دومين  اخطار از زمين  بازي  اخراج  شد واين  تيم  تا آخر، بازي  را به  صورت  ۱۰ نفره  ادامه  داد.
نماينده  ايران  در رقابتهاي  بين المللي  فوتبال  هفتمين  جام  دوستي  عربستان ، امروز دومين  ديدار خود را دربرابر تيم  ملي  اميد عربستان برگزارمي كند.

فوتسال قهرماني آسيا - تهران
ايران باپيروزي بر ازبكستان به نيمه نهايي رفت
گروه ورزشي: تيم فوتسال ايران شب گذشته با پيروزي مقابل ازبكستان به مرحله نيمه نهايي پنجمين دوره مسابقه هاي قهرماني آسيا راه يافت. تيم ما امروز در مرحله نيمه نهايي به ديدار تيم كويت مي رود. در ديگر بازي مرحله نيمه نهايي امروز تيم هاي ژاپن و تايلند به ديدار هم مي روند.
تيم ايران در بازي با ازبكستان نيز همچون ديدار با تيم هاي لبنان، قرقيزستان و چين پرقدرت و محكم ظاهر شد و با درخشش دو مهره كارساز و پرتوان خود حيدريان و شمسايي از همان آغاز حريف را تحت فشار قرار داد. سه گل پي در پي وحيد شمسايي گلزن شاخص تيم ايران در نيمه اول شيرازه تيم ازبكستان را به هم ريخت و اين تيم را در لاك دفاعي فرو برد تا از نظر روحيه ازبكستان دچار ضعف شود. بازيكنان ما در اين ديدار نسبت به بازيهاي قبلي با احتياط تر بازي كردند و در نهايت با نتيجه ۷ بر ۲ به پيروزي رسيدند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |