يكشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۷۳ - Sep.21, 2003
لَا تَصْحَبَ الْمَائِقَ، فَإنَّهُ يُزَيِّنُ لَكَ فِعْلَهُ وَ يَوَدَّ أَنْ تَكوُن
مِثْلَهُ.
همنشين بي خرد مباش كه او كار خود را براي تو مي آرايد (جور ديگر نمايش مي دهد) ودوست دارد تو را مثل خود (بي خرد) بنمايد.
علي ابن ابي طالب(ع)-نهج البلاغه
امروز با حافظ
به قصد جان من زار ناتوان انداخت
خمي كه ابروي شوخ تو در كمان انداخت
زمانه طرح محبت نه اين زمان انداخت
نبود نقش دو عالم كه رنگ الفت بود
از ۲ تا ۴ مهر در مشهد برگزار مي شود
سيزدهمين جشنواره ذكر و ذاكرين و سومين جشنواره موسيقي آئيني
سيزدهمين جشنواره ذكر و ذاكرين و سومين جشنواره موسيقي آئيني از دوم تا چهارم مهرماه در مشهد برگزار مي شود.
ايرج نعيمايي رئيس انجمن موسيقي ايران و دبير جشنواره ها، روز گذشته در نشست با خبرنگاران گفت: اين دو جشنواره چون موضوع نزديك به هم داشتند امسال به طور همزمان برگزار مي شوند، جشنواره آئيني امسال به طور كامل به موضوع ذكر مي پردازد، به همين دليل تناسب بسيار زيادي با جشنواره ذكر و ذاكرين پيدا كرده است. گروه هايي كه برنامه هاي عام تر و مورد توجه مردم داشته باشند، در بخش ذكر و ذاكرين قرار مي گيرند و گروه هايي كه به موضوعات خاص تر مي پردازند در بخش آئيني قرار مي گيرند. وي افزود: درمجموع ۲۵ گروه در اين جشنواره حضور خواهند داشت.
نعيمايي با اشاره به بيگانه نبودن مردم با اين نوع موسيقي گفت:  اين موسيقي از قديم با باورها و زندگي مردم منطبق بوده است. اميدوارم بتوانم اين جشنواره را گسترش دهيم و از كشورهايي كه موسيقي ذكر دارند از جمله پاكستان، تركيه، عراق، سوريه، مصر و غيره نيز استفاده كنيم.نعيمايي با اشاره به گروه هاي شركت كننده گفت: گروه هاي شركت كننده از دو قسم اند يك دسته گروه ها و افراد پيشكسوت و مشهورند كه تمام عمر خود را صرف اين هنر كرده اند كه از آن ميان مي توان به حاج قربان سليماني اشاره كرد و قسم دوم گروهها وافرادي كه در حال كسب تجربيات تازه اند و هر سال آثار جديدي را در زمينه ذكر و ذاكرين به جشنوراه ارائه مي كنند. نعيمايي در پايان با اشاره به اين كه بيشتر گروه ها از منطقه خراسانند گفت: بيشتر گروه هاي شركت كننده از استان خراسان هستندو هنوز هم گروه هايي ديگري از اين استان متقاضي شركت در اين جشنواره هستند و امكان دارد تعداد شركت كنندگان اين استان افزايش پيدا كند. يكي از عمده ترين دلايل انتخاب شهر مشهد براي برگزاري اين دوره نيز همين موضوع بود.

درخواست جشنواره برلين براي حضور گسترده فيلمسازان ايراني
015498.jpg
«توماس  اشتروك » مسئول  اجرايي  جشنواره  بين المللي  فيلم  «برلين » خواستارحضور گسترده  فيلمسازان  ايراني  براي  شركت  دراين  رويداد هنري  در آلمان  شد.
جشنواره  بين المللي  فيلم  برلين  قرار است  از ۱۸ تا ۲۳ بهمن  ماه  درآلمان  برگزار شود.
به  گزارش  ايرنا، اشتروك  در ديدار با رايزن  فرهنگي  ايران  در آلمان ،افزود: آثاربرگزيده  اين  جشنواره  براي  حضور در پنجاه  و چهارمين  جشنواره  بين المللي  فيلم  «برليناله » در آلمان  انتخاب  خواهند شد.
جشنواره  فيلم  برلين  كه  براي  دومين  بار برگزار مي شود در صدد است  در مرحله  مقدماتي  با نمايش  يك  دقيقه اي  از فيلم هاي  نامزد شركت  در جشنواره  بين المللي برليناله  (۲۰۰۴)، آثار برتر را براي  حضور دراين  رويداد معتبر جهاني  انتخاب  كند.
اشتروك  تسلط به  زبان انگليسي ، سابقه  فعاليت  در يكي  از رشته هاي  مرتبط باصنعت  سينما، توليد و يا مشاركت  در ساخت  حداقل  يك  فيلم  سينمائي  كه  اكران عمومي شده  وارسال  يك  دقيقه  از فيلم  انتخابي  را از شرايط حضور فيلمسازان  ايراني  در جشنواره  برلين  اعلام  كرد. وي  خاطر نشان  كرد: آثار يك  دقيقه اي  بايد بصورت  «سي  دي » و يا از طريق رايانه  و پست  الكترونيكي  به  آدرس  جشنواره  بين المللي  فيلم  برلين  ارسال  شود.

تكرار مضامين، عامل اصلي مخاطب گريزي در سينماست
محسن  دامادي  فيلمنامه نويس  سينما معتقد است  كه  تهيه كنندگان  نبايد ازورود به  حوزه هاي  ناشناخته  هراس  داشته  باشند زيرا اين  موضوع  عامل  اصلي مخاطب  گريزي  در عرصه  سينماو تلويزيون  است .
وي ، در گفت  وگو با ايرنا افزود: تكرارموضوع  فيلمها در سينما و تلويزيون  و نيز رشد برنامه هاي  ماهواره اي  موجب  شده  مخاطبان  از برنامه هاي  نمايشي  داخلي  دور شوند.
دامادي ، از نحوه  بررسي  حوزه  نمايشهاي  داخلي  به  صورت  سنتي  انتقاد كردو گفت : اين  نوع  بررسي  ، آفتي  براي  حوزه  نمايشهاي  داخلي  است  و بسياري  ازمديران  سعي  دارند آزموده ها را دوباره  بيازمايند، اگرچه  تجربه هاي  موفق قابل  تكرار هستند اما در طول  زمان  باعث  خستگي  مخاطب  مي شوند.
اين  نويسنده ، ميزان  ريسك  پذيري  سينماي  ايران  را در سطح  پايين  توصيف كرد و افزود: سينماي  ايران  سرمايه گذار كلان  ندارد و نمي توان  از بخش  خصوصي انتظارمعجزه  داشت .
دامادي  به  جريان سازي  در حوزه  سينما تاكيد كرد ولي  در عين  حال  گفت  كه فيلمنامه  نويس  نمي تواند در اين  زمينه  تلاشي  انجام  دهد بلكه  اين  مديريت سيستم  است  كه  بايد در عرصه هاي  مختلف  اقدام  به  سرمايه گذاري  كند. اين  فيلمنامه نويس  حوزه  سينما خاطر نشان  كرد: سينماي  ايران  با استفاده از موضوعات  مختلف  برگرفته  از ادبيات  غني  شرق  مي تواند مورد توجه  جهانيان قرار گيرد.

هدرسه در جشنواره فيلم بارسلون
فيلم كوتاه «هدرسه» به كارگرداني رامتين لوافي پور و تهيه كنندگي شبكه دوم سيما به بخش مسابقه جشنواره بارسلون اسپانيا راه يافت.
اين جشنواره در شهر بارسلون اسپانيا از ۱۴ تا ۲۲ نوامبر ۲۰۰۳ (ماه آينده) برگزار مي شود.
هدرسه كه در هفته آينده در جشنواره اكومدياي آلمان نيز به نمايش در مي آيد پيش از اين در جشنواره مستند يادگار برنده دو تنديس شده بود.
هدرسه نام آييني فراموش شده است كه در سالهاي دور در كهكيلويه و بويراحمد براي تمناي باران برگزار مي شده است و فيلم هدرسه با نگاهي شاعرانه به اين آيين مي پردازد.

فروش فيلمها در سينماهاي تهران
در حالي كه تاكنون سه سالن سينمايي در تهران به دليل اختلاف هاي پيش آمده ميان حوزه  هنري و شوراي صنفي نمايش بدون فيلم مانده و تعطيل شده اند، فروش روزانه فيلم هاي ايراني و خارجي نمايش اول تهران تا تاريخ ۲۵ شهريور ماه به اين شرح اعلام شد:
توكيو بدون توقف با فروش ۴۰ ميليون تومان بعد از ۷ روز نمايش در ۱۹ سينما پرفروش ترين فيلم روز است.
اين زن حرف نمي زند به كارگرداني احمد اميني بعداز ۲۱ روز نمايش در ۱۴ سينما ۶۶ ميليون تومان فروش كرد.
بانوي من به كارگرداني يدالله صمدي بعد از ۲۱ روز نمايش در ۱۴ سينما فروشي معادل ۵۶ ميليون تومان داشت.
 غوغا به كارگرداني سعيد سهيلي بعد از ۲۸ روز نمايش در ۱۲ سينما ۵۷ ميليون تومان فروخت.
فيلم هاي خارجي اين دوره عبارتند از: بي خوابي بعد از ۲۸ روز نمايش در ۳ سينما ۷ميليون تومان، چشم ها بعد از ۱۴ روز نمايش در ۵ سينما ۵ ميليون تومان و پيشگويي هاي مرد شاهپركي بعداز ۱۷ روز نمايش در يك سينما فروشي معادل ۱۶ ميليون تومان داشت.
پرفروش ترين سينما به ترتيب ممتاز، درجه يك و دو عبارتند از: قدس، گلريز ۱، ميلاد.
پرفروش ترين فيلم اين دوره اين زن حرف نمي زند و تعداد كل بيننده اين دوره ۵۸۳ هزار و ۴۵۲ نفر كه در اين ميان ۷ هزار و ۷۷۰ نفر به ديدن فيلم توكيو بدون توقف و دو هزار و ۹۱۷ نفر فيلم اين زن حرف نمي زند، رفتند.

جشنواره  برنامه هاي  هنري  ايران  در يونان
جشنواره  برنامه هاي  هنري  ايران  از روز دوشنبه  به  مدت  سه  هفته  در منطقه ماروسي  در شمال  شهر آتن  ، برگزار مي شود.
در اين  جشنواره  كه  با تلاش  رايزني  فرهنگي  ايران  در يونان و همكاري  شهرداري  ماروسي ، برگزار مي شود، ادبيات  ، موسيقي ، سينما و صنايع دستي  ايران  معرفي  خواهد شد.
منطقه  ماروسي  يكي  از مناطق  مهم  گردشگري  شهر آتن  است  و قرار است  بيش  از۷۰ درصد بازيهاي  المپيك  ۲۰۰۴ ، در اين  محل  برگزار شود. معاون  هنري  شهرداري  ماروسي  در گفت  و گو با خبرنگار ايرنا برگزاري جشنواره  هنري  ايران  را مهم  توصيف  كرد و گفت : روابط فرهنگي  زيربناي  روابط ملت ها با يكديگر است .

رسيتال آواز و شب اپرا در تالار وحدت
كنسرت موسيقي رسيتال آواز و شب اپرا به سرپرستي رشيد وطن دوست همراه با اجراي قطعات ايراني و كلاسيك در روزهاي ۵ و ۶ مهرماه ۸۲ ساعت ۲۱ در تالار وحدت تهران برگزار مي شود.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
تنها
روزي كه به دنيا آمد كسي را نداشت. پدرش قبل از به دنيا آمدن او مرده بود و مادرش سر زا رفت.
اما حالا كه در سن نودسالگي در بستر مرگ افتاده است، ده فرزند، چهل نوه، شش داماد، چهار عروس و تعداد زيادي نتيجه و نبيره و دوست و آشنا بر بالينش ايستاده اند.
اما او باز تنها رفت.
سخاوت بي غم

روزنگار
شهريور ۲۰
شصت و دو سال پيش در چنين روزهايي، محمدعلي فروغي (ذكاءالملك)، آخرين نخست وزير رضا شاه و اولين نخست وزير محمدرضا پهلوي، در تلاش بود كه اوضاع آشفته كشور را به سامان كند. شاه مستعفي پس از آن كه تمام اموالش را در اصفهان به فرزندش، محمدرضا بخشيد، روز ۳۰ شهريور به اتفاق خانواده اصفهان را به سوي جنوب ترك گفت تا از طريق دريا به تبعيدگاهش، جزيره موريس اعزام شود. در همين روز مجلس شوراي ملي در تب و تاب معرفي وزيران كابينه تازه بود. علي دشتي، نماينده مجلس در اين جلسه، در مخالفت با صلاحيت فروغي براي نخست وزيري در آن شرايط سخن گفت و به شدت به رضا پهلوي حمله كرد. دشتي از جمله نسبت به احتمال خروج جواهرات سلطنتي از كشور توسط شاه سابق هشدار داد. ساير نمايندگان هم كه تا چند روز پيش از ترس رضاشاه جرأت هيچ مخالفتي به خود نمي دادند، لب به اعتراض گشودند. دولت براي جلب رضايت نمايندگان هيأتي را مأمور رسيدگي به وضعيت جواهرات سلطنتي كرد.
در ميان فهرست وزارتخانه هايي كه فروغي براي آن ها وزير پيشنهاد كرده بود، دو نام جديد هم به چشم مي خورد: وزارت بهداري و وزارت كشاورزي.
طوفان
015500.jpg
رسيدن طوفان ايزابل به سواحل شرقي ايالات متحده درروزهاي اخير بسيار خبرساز بوده است. چند روز قبل از رسيدن طوفان به آمريكا، رسانه هاي خبري و نهادهاي مسئول در مورد وقوع طوفان، شدت و زمان آن و شيوه هاي پيش گيري از خسارت ها به مردم هشدار دادند. خانه هاي در معرض تخريب تخليه شد و مردم پاي تلويزيون ها به تماشاي تصاوير ماهواره اي طوفان نشستند كه به سواحل كشورشان نزديك مي شد.
اما درسال ۱۹۳۸ در چنين روزي طوفان مشابهي سواحل شرقي آمريكا را درهم كوبد و ماجراي يكسره متفاوتي آفريد.
گردباد بزرگ نيوانگلند، يازده روز پيش از آن، در مناطق استوايي اقيانوس اطلس تشكيل شده بود.
شش روز بعد كاپيتان يك كشتي باري برزيلي گردباد را در نزديكي پورتوريكو مشاهده كرد كه به سوي سواحل جنوبي ايالت فلوريدا در حركت بود. او فوراً در تماس راديويي با مركز پيش بيني آب و هوا در آمريكا نسبت به وقوع طوفان هشدار داد.
مردم ساكن سواحل فلوريدا كه از خطر مطلع شدند، خانه هايشان را ترك كردند و سايرين هم براي رويارويي با طوفان آماده شدند. اما روز ۱۹ سپتامبر گردباد، ناگهان به سمت شمال تغيير جهت داد. يك كارمند جوان در اداره هواشناسي با مطالعه مسير حركت طوفان متوجه شد كه اين طوفان سواحل شمال شرقي را درهم خواهد كوبيد. اما رئيسش حرف او را جدي نگرفت و بنابر اين هشداري به مردم آن منطقه داده نشد. بعد از ظهر روز ۲۱ سپتامبر اداره هواشناسي دريافت كه طوفان به سوي لانگ آيلند مي آيد، اما ديگر خيلي دير بود.
ماهيگيراني كه در سواحل لانگ آيلند مشغول ماهيگيري بودند ناگهان ديدند كه آسمان تيره مي شود. بيشتر مردمي كه در خانه هاي ساحلي شان آخرين روزهاي تابستان را مي گذراندند، حتي اين را هم نديدند.ساعت ۳۰/۲ بعد از ظهر مركز طوفان به ساحل رسيد و اين متأسفانه با حداكثر مد اقيانوس همزمان شد. ناگهان موجهايي به ارتفاع ۴۰ متر خانه هاي ساحلي را در خود فروبرد و آن ها را به همراه هرآنچه در خود داشتند به دل پرتلاطم اقيانوس كشيد. تنها در وست همپتون كه مستقيماً در مسير طوفان بود ۱۵۰ خانه نابود شد كه از ۵۰ تاي آن هيچ اثري باقي نبود. سرعت طوفان به يكصد مايل در ساعت رسيده بود. هنگامي كه هوا آرام گرفت و مردم بهت زده به خود آمدند، دريافتند كه طوفان ۶۰۰ كشته برجا گذاشته است. طوفان بزرگ نيوانگلند، مخرب ترين طوفان قرن بيستم ايالت متحده لقب گرفت.
rooznegar@hamshahri.org

سلامتي
براي خانم ها
شواهد پزشكي نشان مي دهد خانم هايي كه بدنشان كلسيم بيشتري دريافت مي كند، كمتر از ديگران مشكل اضافه وزن و چاقي دارند. دانشمندان عقيده دارند كلسيم، ميل خانم ها به خوردن چيزهاي شيرين و چرب را كاهش مي دهد. كلسيم همچنين از احتمال بالا رفتن فشارخون، سكته قلبي، مشكلات پيش از قاعدگي و ابتلا به سرطان هاي مغز و شكم مي كاهد.

گشتي در دنياي خبرها
كشف مسواك ۴‎/۲ متري
اوهايو: مسواك ۲/۴ متري يك دندانپزشك كه به سرقت رفته بود به صاحبش بازگردانده شد. وي از ۲۰ سال قبل كه مطب دندانپزشكي خود را راه اندازي كرد، اين مسواك غول پيكر را به عنوان سمبل دندانپزشكي در باغچه مطب خود قرار داد اما چند روز قبل، سارقان آن را به سرقت بردند.
دندانپزشك اعلام كرده بود به يابنده اين مسواك ۱۰۰ دلار جايزه خواهد داد. به همين دليل مردي كه مسواك را به دندانپزشكي بازگرداند، ۱۰۰ دلار پاداش گرفت.
صرفه جويي در شركت
يورك ( انگليس): رئيس يك شركت مخابراتي بزرگ در انگليس، ارسال نامه هاي الكترونيكي را توسط كارمندان اين شركت ممنوع اعلام كرد.
او پس از تحقيقات گسترده دريافته بود، كارمندان اين شركت حداقل سه ساعت از ساعات كاري خود را در روز صرف ارسال نامه هاي الكترونيكي مي كنند و به مراجعه كنندگان پاسخ نمي دهند.
وي معتقد است كه با اعمال اين محدوديت، ماهانه بيش از يك ميليون دلار در اين شركت صرفه جويي خواهد شد.
گوشت هاي فاسد
لندن: اعضاي يك باند توزيع گوشت فاسد در انگليس به تحمل حبس محكوم شدند. اعضاي اين باند ۵نفره كه رهبري آن برعهده يك تاجر ثروتمند بود، گوشت هاي فاسد را خريداري كرده و با اضافه كردن اسانس هاي مختلف، ظاهراً گوشت ها را به شكل گوشت هاي سالم درمي آوردند.
آنها سپس اين گوشت ها را به فروشگاه هاي مواد غذايي مي فروختند و به اين ترتيب گوشت هاي فاسد وارد چرخه غذايي مردم مي شد.
قاضي پرونده در هنگام صدور حكم، اعلام كرد، اين گوشت ها حتي براي استفاده توسط حيوانات مناسب نبود، چه برسد به انسان.
تنبيه دانش آموزان
نيويورك: دو دانش آموز در آمريكا كه برخلاف مقررات، شلوار جين در مدرسه مي پوشيدند به گونه اي جالب تنبيه شدند.
پس از اين كه دو دانش آموز خاطي از پوشيدن لباس فرم در مدرسه سرباز زدند، مدير مدرسه آنها را مجبور كرد، دامن هايي كه از كيسه هاي زباله تهيه شده بود برتن كنند.
نكته جالب اينكه والدين اين دو دانش آموز از ابتكار مدير مدرسه استقبال كرده اند.
توليد مواد مخدر در منطقه نظامي
مونترال: پليس نظامي كانادا بيش از هزار گياه ماري جوانا را كه در يك منطقه نظامي اين كشور كاشته شده بود كشف كرد.
اين گياهان كه ارزش خياباني آن در حدود ۷۴۰ هزار دلار است در منطقه اي كه مانورهاي نظامي در آن برگزار مي شود پرورش يافته اند. نكته جالب اينكه منطقه فوق با سيم خاردار محصور شده و از نزديك شدن افراد غيرنظامي به آن جلوگيري مي شود.
كتك كاري مكارتني با يك عكاس
لندن: پل مكارتني خواننده مشهور غرب و عضو سابق گروه بيتل ها، جمعه شب در شهر لندن به ضرب و شتم يك عكاس خبرنگار پرداخت.
هنگامي كه اين عكاس قصد عكس گرفتن از پل مكارتني در حين قدم زدن در كنار رودخانه تايمز را داشت ناگهان يكي از دوستان اين خواننده دوربين وي را روي زمين انداخت و مكارتني نيز به ضرب و شتم وي پرداخت. اين عكاس عليه مكارتني به پليس شكايت كرده است.
بشقاب ۳۸۰ هزار دلاري
منچستر: يك موزه در انگليس بشقابي متعلق به دوران رنسانس را با پرداخت ۳۸۷ هزار دلار خريداري كرده است. اين بشقاب ايتاليايي توسط فرانچسكو اوربيني در قرن شانزدهم ساخته و روي آن نقاشي شد. چنين بشقاب هاي قديمي در جهان بسيار نادر است.
دندان در سوپ
دنور: يك مادر در آمريكا عليه يكي از شركت هاي توليدكننده سوپ نيمه آماده شكايت كرده است. اين خانم مدعي است هنگامي كه وي قصد تغذيه كودك ۱۳ ماهه خود با سوپ اين شركت را داشت درون آن يك دندان پيدا كرد به همين دليل كودك وي ديگر سوپ نمي خورد.
در پي اين شكايت، قاضي پرونده دندان موردنظر را براي تشخيص هويت به دندانپزشكي ارسال كرد و مشخص شد كه دندان موجود در بسته سوپ متعلق به يك نوجوان بوده است. هنوز معلوم نيست كه اين دندان چگونه در بسته سوپ وارد شده است.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۱ و ۵۸ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۱۹ و ۲۳ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و۲۶ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت۵ و۵۲ دقيقه

صفحه آخر
اجتماعي زنان
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
شناسنامه
داستانك
روزنگار
سلامتي
دنياي خبرها
ساعات شرعي
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |